Witam dość oczywiste pytanie ale odnoście tego silnika nie mogę znaleźć odpowiedzi czy do zaślepienia EGR wystarczy zaslepic przewód którym idzie powietrze czy nie ma tak prosto proszę o odpowiedź
Wchodzisz na portal aukcyjny wpisujesz zaślepka (twój pojazd) i już widzisz jak wygląda.
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR. Popieram, wczoraj przerabiałem temat EGR-a w oplu CDTI i twoje objawy pasują do uszkodzonego EGR-a, na próbę możesz zaślepić
No jeśli nie będzie wiadomo co to za błąd to ciężko powiedzieć co dalej. Wężyk podcisnienia do EGR oczywiście zaślepiłeś?
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Czy warto zaślepiać zawór EGR? jakie skutki uboczne są po zaślepieniu zaworu?
Najpierw to ja bym go rozebrał wyczyścił dobrze wymył w benzynie ekrtrakcyjnej, rozruszał i wtedy zobaczył. Zaślepkę robisz z blaszki z puszki po piwie i tyle ale egr musi działać nawet jak jest zaślepiony bo inaczej będzie generował błędy. Nie wiem czy taniej nie będzie usunąć go programowo i zaślepić na stałe.
Tzn masz na myśli sytuację że jst więcej powietrza niż powinno być, bo brak jest gazów z EGR więc ciągnie poprzez przepływomierz? Chodzi tez mi o to czy zaślepienie działa?
Podaj typ EGRa wyśle Ci poregeneracyjny odeślesz mi stary.
to zdecydowanie trzeba zmienić mechanika i pojechać do kogoś kto wie co robi przyczyny mogą być różne: przepływomierz, cewka, przepustnica... / EGR zawsze warto zaślepić
Zapali się kontrolka check engine i tak już zostanie do czasu usunięcia usterki (wyjęcia zaślepki). Nie da się bezkarnie zaślepić EGR w nowych silnikach.
Spróbuj zaślepić egr
Jeśli masz op-coma to sprawdź działanie zaworu egr.
Jeśli EGR jest uszkodzony to zaślepienie nic nie da, dalej będzie błąd...
Tak w profesjonalnym warsztacie polecanym przez innych został wyprogramowany i usunięty plus zaślepiony EGR.
Zaślepienie zepsutego EGR nic nie pomoże, trzeba kupić nowy i zaślepić.
Tylko teraz w sumie zastanawiam się który kanał był do kolektora ssącego a który z wydechowego, bo jeśli ssący jest tam gdzie wychodzi ten okrągły grzybek to zaślepienie i tak nic nie da. chyba żebyś zrobił taki myk jak [url=http://z16xe-egr-cheater.blogspot.c... czyli całkowicie zaślepił kanały EGR a...
Zacząłeś od d.. y strony. To że jest błąd EGR nie oznacza że jest on uszkodzony. Trzeba podłączyć komputer i odczytać dokładny opis błędu oraz sprawdzić co widać w parametrach odnośnie jego otwarcia oraz przepływu przez przepływomierz. Tutaj może być usterka w instalacji elektrycznej auta, może być uszkodzony przepływomierz, zatkany kanał od EGR lub...
Zawór do wymiany.Dziurawa membrana. Nie ma prawa działać i wywala błąd. W tych silnikach EGR musi działać i nie da się go zaślepić.
auto sprzedane
co da zaślepienie EGR i brak kata problemy na stacji diagnostycznej :D
Strzelam, ale być może coś z egr, spróbowałbym go na chwile zaślepić
Egr zaślepiłem i bez zmian zobaczę przepływke ale błędów brak
Parametry w normie a zawór egr zaślepiony jest.
Na świecach NGK tak na tych co teraz mało kiedy. EGR był wykręcany już raz i jest oryginalna uszczelka, nie jest zaślepiony.
Zrobiliście zaślepienie zaworu EGR ?
EGR zaślepiony mam taką blaszką.
a co panowie powiecie na EGR?,proponuję go zaślepić.
A EGR mechanik ci tylko zaślepił czy wyczyścił go wczesniej.
Nie można zaślepić.
nie odcina obrotów jedynie falują w przedziale 2500 do 3500,w nawiasie mam jedynie po angielku coś w stylu bo nie zapisaem sobie idle pendig system malfunction Dodano po 1 egr zaślepiony
Zaślepienie niesprawnego zaworu EGR nic nie da (oprócz tego, że silnik zacznie znowu normalnie pracować). Jeżeli tłoczek zaworu przemieszcza się inaczej niż chciałby tego sterownik (sygnał zwrotny z potencjometru), to zostanie ustawiony błąd. Wymień EGR na nowy (sprawny) i zaślep, wtedy już się nie będzie psuł.
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Czyli jeżeli EGR jest otwarty przy odpalaniu auta to mogą być problemy z rozruchem? Oczywiście, nie dość, że silnik dostaje wzbogaconą mieszankę, to jeszcze spaliny, wcale się nie dziwię, ze nie chce zapalić. Uszkodzony egr musi być wymieniony na sprawny lub założony emulator, dopiero potem możesz sobie go zaślepić
Mam wrażenie, że jednak problemem jest zawór EGR. Po wyjęciu go i podłączeniu podciśnienia grzybek nie wciska się to chyba oznacza, że jest uszkodzony...? Czy w tym modelu można zaślepić EGR czy pozostaje tylko wymiana?
To benzyna , czy diesel..? Bo w dieslu nie tak do końca z tym zaślepieniem EGR..!
Witam Panowie. Panowie Opel Movano silnik 2.5 G9UA650, brak mocy... Ciężko odpala, świece trzeba podgrzać 3-4 razy i dopiero wtedy odpali... Brak mocy, wkręca się bardzo powoli na obroty. Jakoś jedzie, ale byle jaka górka autko traci moc... Wtryski - nowe, turbina - nowa, listwa wtryskowa - nowa, EGR zaślepiony. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Zaślep i się nie przejmuj,chociaż nawet na sprawnym EGR po zaślepieniu CHAK się zapala .
To robić to? Silnik i tak nie jest nowy, ale boję się wzrostu temperatury spalania i kopcenia z wydechu
A nie można po prostu podejrzeć co robi turbo? Przecież map sensor jest. Zaraz się okaże że jakiś kawałek dolotu dziurawy. Tym bardziej że zaślepienie egr nie podnosi mocy wi3c to nie on winny
Gratulacje. I zwracam honor mechanikowi ;)
witam ! Jeżeli to co sugerowałem jest ok. to pozostaje, moim zdaniem, czepić sie modułu w aparacie zapłonowym. Kupowałem kiedyś moduły z tajwanu trzy mi padły po ok. 100km. Kupiłem potem oryginał GM (cena podobna) wyprodukowany w singapurze i było w porządku. Lub zawór EGR - ten najlepiej zaślepić. pozdro
Masz może porównanie jakie są różnice między całkowitym zaślepieniem a takim z otworem ? U mnie w Opel Astra G rok 2003 Z17DTL po całkowitym zaślepieniu EGR (bez nawiercania zaślepki, bez wyprogramowywania w ECU) auto wpadało w tryb awaryjny i traciło moc. Co z klapami wirowymi ? Gdzieś czytałem że ktoś wypiął dźwignię od sterowania a klapy otwarte...
Witam serdecznie jakiegoś czasu pojawił mi się problem z EGR Opel Combo 1.3 cdti mam prośbę i pytanie po zaślepieniu czy jest opcja wyłączenia EGR za pomocą programu Delphi . Dziękuję bardzo za pomoc 😃.
Chyba tam podajesz tylko kawe.
Witam mam problem z Oplem Meriva Brakuje mocy . Żadnych błędów EGR zaślepiony uszczelka pod głowicą wymieniona sonda lambda tył wymieniona przepustnica wyczyszczona ciśnienie na cylindrach po 14 . Przebieg 193 tyś objaw taki sam na benzynie jak i gazie
1 z ASO daj Sobie spokój 2 czyjnik wałka 3 zawór EGR można zaślepić i sprawdzić czy odpala.
Witaj! Wyskakują ci jakieś błędy? Mogą być nie sygnalizowane check. Miałem Corse c 1.0 i u mnie też była taka sytuacja, pomogła wymiana sondy lambdy za katalizatorem i zaślepienie zaworu egr.
No właśnie, co z tym EGR, zaślepiony? Jak tak to w jaki sposób?
Która generacja LPG??
A w jaki sposób to ma pomóc? Bo nie bardzo rozumie.
Na komputerze wyskoczyła cewka, EGR który został zaślepiony i system ABS
Mogą być problemy z EGR-em. Zacięty może powodować takie objawy. Podobno da się go zaślepić.
EGR zaślepiony,A węże i pokrywa zaworów umyte i czyściutkie.
No z pętlą i imo, przecież bez tego by nie pracował silnik. Dodano po 3 Układ recyrkulacji spalin zapewne puszcza ci spaliny w dolot. A spaliny + opary benzyny to nic dobrego. Egr mam zaślepiony.
Jak zaślepiłeś egr to przeprogramowałeś sterownik albo zamontowałeś emulator?
Żadnego oleju nie ma być w przewodach podciśnieniowych.Pewnie pompa kończy żywot.Można podratować podpinając się wyżej a dolny otwór zaślepić.
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
Nie wiem czy to coś wniesie do dyskusji, ale mój syn też miał identyczny problem z tym silnikiem tylko w Merivie. Po rozgrzaniu podczas spokojnej jazdy wyskakiwał błąd "wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach". Syn zaślepił EGR ale częściowo, zaślepką z małym otworem. U niego pomogło.
Doczytałem się jeszcze po forach żeby odłączyć EGR i sprawdzić jak będzie jeździło i ewentualnie jak będzie lepiej to go zaślepić ale za cholerę nie mogę znaleźć gdzie EGR w moim "piecu" się znajduje.
Witam, ja bym zaślepił EGR i wtedy sprawdził, często pomaga przy wymienionych objawach
Z tego co się dowiedziałem od kolegi Dizba to można spokojnie usunąć tą rurkę i zaślepić otwór przy EGR oraz na kolektorze wydechowym będzie mocniejsza
A który to jest ten przewód podciśnieniowy? http://images62.fotosik.pl/970/497bddece... A te szczelności dolotu jak i gdzie mam sprawdzać? Przepustnica czyszczona,EGR nowy i zaślepiony.
wyczysciłem i zaślepiłem egr Spróbuj na sprawnym bez zaślepiania.
jeśli wersja z czujnikiem tlenu ,to warto się nim zainteresować. smoke limiter w sterowniku bierze pod uwagę AFR. brak błędu czujnika tlenu, odpięcie nic nie zmienia w pracy silnika. Pytanie do znawców tematu , czy zaślepiony egr trzeba usunąć programowo?
no można powiedzieć że co rano to wybierałem nowego Papieża, ale po wymianie świec jest ok, potym jak zgaśnie to bywało, że za mną było siwo natomiast teraz już nie pojawia się żaden dym. EGR mam zaślepiony, tzn wyciągnięty wężyk od podciśnienia i jego zaślepiłem, bo auto miało strasznego muła przez EGR.
Podłącz pod komputer moze są jakieś błedy . Zawór EGR mozna zaślepić blachą z puszki po piwie. Wyczyśc przepustnicę
ja u siebie zaślepiłem ale zawór musi być dobry bo będzie zgłaszał błąd
Posiada zawór EGR. Możesz zostawić zaślepiony. Wałek rozrządu jest ten sam.
Mam podobny problem. Zaślepiony zawór EGR? Nie wiem co to takiego...... Będę śledził temat.
Witam, Może warto na czas testów zaślepić EGR - możliwe że pomoże, jeśli komputer nie będzie protestował. Jest możliwe że wolno zamyka dopływ spalin i to powoduje "przyduszanie" silnika.
???????? EGR jak jest zaślepiony, to rozumiem mechanicznie , czyli z tego powodu nie ma prawa pokazywać błędu ( ten układ nie jest taki mądry) . Widac kolega sie pomylil bo okazalo sie ze jednak ten uklad jednak jest madry :-) EGR nie wystarczy tylko zaślepić trzeba go również wykasować z pamięci komputera. Jak w wiekszosci aut ;-)
EGR zaślepiony przez poprzednika. Mam sensor wymieniony . Jeszcze te kierownicę ewentualnie..
Zaślepienie nic nie da,jeżeli sterownik nie widzi prawidłowego położenia suwaka
Ok, teraz zobacz jak sprawuje się EGR. Najlepiej byłoby go po prostu zaślepić na próbę. Jeśli nie masz możliwości to trzeba wykręcić, sprawdzić czy nie jest zacięty, wyczyścić i zobaczyć czy będzie poprawa. Mógł też paść przepływomierz powietrza, tutaj można to sprawdzić łatwiej bo wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć. Zapali się check engine ale nie...
Mi to wygląda na zawór egr identyczne objawy miałem w swojej astrze i zapalająca się kontrolka CHECK .Po zaślepieniu zaworu egr problemy znikły.
Też potwierdzam w tym silniku nie można go zaślepić, musi być sprawny inaczej silnik świruje.
Witam, posiadam Opla jak w tytule, bierze dużo oleju, wymieniona turbina, wykasowany egr i zaślepiony, nadal bierze olej ok 1l na 500km. Proszę o pomoc może ktoś miał też taki przypadek, w błędach pokazuje jeszcze czujnik temp. silnika...
Kolego najprostszym sposobem jest zaślepienie EGR poprostu podłóż pod niego blaszkę ,jeśli będzie ok to EGR do wymiany.
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Przez wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu. W kolektorze dolotowym, (gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna), mamy też spaliny. To w połączeniu z odmą i przenoszącą się tą drogą...
Po zaślepieniu EGR pracuje poprawnie. EGR klienta kiepskiej firmy (ERA). Pytanie tylko dlaczego nie wywala błędu EGR ?
bardzo mozliwe, ale spróbuj jeszcze zaślepić zawór EGR czasem mimo ze chodzi zakłuca prace silnika, miałem tak w X16SZR
Próba zaślepienia EGR-a blaszką nic nie zmieniła.
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
Trza naprawic ,bo z zaślepionym egr nie ujedziesz, na pewno.
U mnie żadnych błędów nie było, a EGR zaślepiony jest poprzez zastosowanie przerobionego kolektora wydechowego 4-2-1 od X16XE.
Byłem u nich, sprawdzili u siebie itd. Wg nich są czyści. Robili chip moim znajomym i są zadowoleni. Coś najprawdopodobniej musi siedzieć w samochodzie, może już coś niedomagało w mnie, a zwiększenie mocy poprostu to dobiło. W środę planuję zaślepić EGR dla testów, oraz może ogarnąć przepływomierz.
Nie koniecznie. W dieslach całej grupy VAG zaślepienie egr to pierwsze co sie powinno zrobić po kupnie samochodu :D
Przeplywka jest dobrana aby dawała zakres 1V na wolnych ~5V na maks . przeplywie. Z tolerancją. Jak wahluje może egr puszcza. Zaślep na próbe
Witam Możesz sprawdzić wspomniany już EGR. Może się blokować i dławić silnik spalinami. Na potrzeby sprawdzenia można sprubować go zaślepić. Do sprawdzenia też czujnik położenia wału, może padać i komputer głupieje. Ale zaczął bym od EGR-a.
Chciałbym to zaślepić i wyłączyć programowo więc zapytam czy ktoś z forum ze Śląska ogarnął by ten temat ? Najlepiej z okolic Żywca Bielska Białej , oczywiście nie za darmo zapłacę ile trzeba. A co sądzicie o zaślepieniu i podpięciu emulatora ( to był bym w stanie sam zrobić ) ?
To nie jest EGR. Do tego jest podłączona pompa powietrza wtórnego, która zasysa czyste powietrze(o ile jest sprawna) podczas zapalania samochodu. Nie ma nic wspólnego ze spalaniem. Tu jest EGR http://img200.imageshack.us/i/egr2zw.jpg... jakim sposobem dostać się do zaworu egr w tigrze 1.6 aby go zaślepić lub wymienić??
W sumie żeby to sprawdzić to prościej będzie zaślepić na chwilę egr bo w moim przypadku kupno rezystora to przez internet albo jazda ok 100 km gdyż mieszkam w takiej dziuże
Opel astra g 1.6 8v 75 km pb + lpg, przebieg 170 tys. objaw występuje tylko na benzynie. W niskich temperaturach (poniżej ok. 5 st.) zaraz po odpaleniu przez ok. 30 sek max do 1 minuty obroty falują, po dodaniu gazu wchodzi na obroty ale przy schodzeniu z nich i na biegu jałowym czuć wyraźnie falowanie. Po max 1 minucie, czasem już po 30 sek lub po...
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI 150km, podczas jazdy zgasł i nie odpalił, wcześniej ciężko odpalał. Brak kodów usterek, na plaka nie odpala, rozrząd sprawdzony, ciśnienie paliwa przy rozruchu pokrywa się z zadanym, rozrząd sprawdzony na blokady (widzi obroty wału i wałka), uchylony był EGR (zaślepiony), odkręcony wydech, w aucie jest dpf off, podczas...
Wygląda na przepływomierz. Miałem to samo w swojej corsie. Też kazali zaślepić EGR-a, zrobić remont silnika a ostatni fachowiec rozłożył ręce. Sam doszedłem do tego. Trzeba też rozebrać i wyczyścić przepustnicę z nagaru.
Jaki jest błąd, obieg prądowy elektromagnesu zaworu EGR czy pozycja zaworu EGR? w obu przypadkach jestem w stanie pomóc, w pierwszym taki prosty układ wzmacniacza zaś w drugim prosty układ emulatora potencjometru. Ten to pisze o jakichś spalaniach płynów chłodniczych to sam nie spalił jeszcze tych procentowych płynów które sobie zaaplikował. I nie wiem...
No od głowicy to rzeczywiście macie drogę ze 4 centy.😂 Jak już co to pęknięty dolot albo uszczelka. Wcześniej proponuję zadymić wydech jak i dolot. Jak odłączenie egr nic nie daje to trzeba go zaślepić. Ciekawy czy czyścili kanały egr w dolocie. Te szarpia to widać na stówę w live data podczas jazdy. Jak już z egr nic nie pomoże to zostaje ECM choć...
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
Wracam do tematu. W aucie został wymieniony czujnik położenia wału, można powiedzieć, że dało to efekt w postaci 50/50. Dziwi mnie jedna rzecz z EGR. Gdy zaślepię EGR autko gaśnie na jałowym a także po odpaleniu gaśnie, natomiast gdy EGR jest nie zaślepiony to nie gaśnie, ale co jakiś czas ciężko odpala, chwilę muszę pokręcić.. Czyżby EGR do wymiany?
zaślepić turbinę zaślepić króciec zaślepić odpływ
kabel skrzyżowany obrót tokarek wentylator sunon zamiennik
Vaillant VRT 390 - Brak zacisków BUS i 3, 4 Konfiguracja trybu nocnego w Satel Integra