Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Jak czuć opór magnetyczny to masz zwarcie na przewodach lub uzwojeniach. Sprawdź czy sam nie zwarłeś przewodów od silnika ,jak tak to je rozdziel i spróbuj ponownie.
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
"Normalnego" silnika indukcyjnego nie reguluje się napięciem ! Kiedyś w Majedzie robiliśmy silniki "miękkie" - o powiększonym oporze wirnika (to tak jak silnik pierścieniowy z oporami na uzwojeniu wirnika), ~10 lat temu jako absolutną nowość wprowadzono w wentylacji silniki (dwufazowe wykonawcze) z dopuszczeniem regulacji napięciem (pewnie miały duży...
Witam - napięcia na uzwojeniu wskazują na połączenie dwie fazy i zero . Proszę sprawdzić czy napewno silnik został podłączony pod trzy fazy?
Całkowity opór na uzwojeniu 1.9 Ohma Na kablu 8 Ohmów Jakieś bzdury i herezje :cry: Silnik równoległy prądu przemiennego. Odłącz konektory od szczotkotrzymaczy i wtedy zmierz rezystancje silnika. Wyłącznik jak widać podświetlany. Możliwe, że to on robi zwarcie, albo ktoś poprzekładał na nim konektory (złącza).
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Jeśli poprawnie przeczytałeś moc silnika to dla 400 W opór uzwojeń co najmniej do 10 razy powinny być mniejszy. To jest silnik jednofazowy z rozruchowym uzwojeniem i rozruchowym kondensatorem. Robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Zmierz jeszcze raz opór. Czy znasz pojemność rozruchowego kondensatora?
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
musiał byś wziąść omomierz i dokladnie sprawdzić jaki to jest silnik mierząc opór za uzwojeniach... steruje się takim silnikiem za pomocą impulsów.. kierunek obrotu silnika jest zależny od kolejności podawania impulsów natomiast prędkość od częstotliwości impulsów.. pozdrawiam
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Bzdura. Uzwojenie będzie robiło opór dla magnesów powodując ich zatrzymanie. I to jest poprawna odpowiedź. To nie grawitacja i tarcie na łozyskach pochłania moc dostarczoną na wał do prądnicy, ale opory elektrodynamiczne uzwojeń i prądy w nich wzbudzane. Będzie to bzdura i nie całkiem bzdura. A to dlatego że można spojrzeć na tą kwestię z dwóch punktów...
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
Co rozumiesz przez piszczenie kondensatora? Czy mierzyłeś opór kondensatora? Może powinieneś przemierzyć uzwojenia silnika, po szczotkach i kondensatorach tylko tego nie mierzyłeś.
Dziękuje Panu bardzo, a jaki opór powinien być? Tzn na każdym uzwojeniu identyczny, ale jaką wartość powinien mieć?
Mam pytanie w związku z silnikiem BLDC z dysku twardego: czy te silniki mają ustalony przez producenta kierunek obrotów? Tak mają, odpowiada za to elektronika sterująca silnikiem. Konkretnie wymusza to kolejność załączania faz na uzwojeniach. Jeżeli zamienimy wyprowadzenia dwóch faz ze sobą to silnik będzie obracał się w przeciwnym kierunku względem...
To jest foto sprzed zmiany grzałki. Grzała ma opór koło 30 Ohm, czyli rozsądnie (moc 1900W). Doradzali mi sprawdzić przebicie na inne elementy pralki, ale nie bardzo wiem między czym a czym mierzyć opór. Między grzałką a np. obudową czy uzwojeniem silnika? Kabel tak tylko wygląda na zdjęciu. "Na żywo" jest taki sam jak pozostałe.
Ok, dzięki wielkie za rozpisanie.💪 Pytanie mam jak te przewody łączyć. Normalnie były zaciśnięte czy zrobić podobnie czy delikatnie również lutnąć końce? Orginalnie sa takie osłonki, czy termokurczki też będą ok? Czy mam pomierzyć coś przed próbą, jakieś opory żeby było pewne? Pozdrawiam serdecznie
Dziękuję za propozycję. Mam taki silnik, ale to nie to samo. Oryginał miał stojan z uzwojeniem, a ten proponowany (ASM 22-6) posiada stojan z magnesem trwałym, co zwiększa opory rozruchu i w maszynie z tym silnikiem brakuje wolnych obrotów. Dla mojej żony jest to problem. Nie wszystko można przeszyć z dużą prędkością.
Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem pompę na krótko i kręci ale po chwili pali też bezpiecznik który założyłem na przewodzie. Rozebrałem ją i wirnik kręci bez oporów. Czy to może być problem z uzwojeniem silnika?
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Wyniki pomiarów rezystancji wskazują, że jest to uzwojenie przełączalne trójkąt/podwójna gwiazda. Jednak jest ono uszkodzone. Różnice rezystancji są tak duże, że nie budzi to wątpliwości. W tym temacie jest podany system w jaki się układają opory pomiędzy poszczególnymi wyjściami sprawnego silnika z takim właśnie uzwojeniem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
To,że uszkodzone uzwojenie silnika mało prawdopodobnie - oba uzwojenia pokazują opór, silnik ruszy, autor nie zawiadomił o nagrzewaniu, które bywa przy zwarciu .
Witam, dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem opór na uzwojeniach silnika na 3 kabelki miernik i pomiędzy każdym pokazuje wartość 7,3Ohm'a. Po włożeniu rotora z magnesami stałymi i kręceniu o jeden "krok" wartości 7Ohm. Rozebrałem stojan tzn rozciąłem dratwę odgiąłem połączenie w "trójkąt" wartość pomiędzy wyjściem każdego uzwojenia a połączeniem 4,9Ohm. Czy...
Mam w zamiarze taki uklad, w którym silnik poprzez zębatki będzie obracał prętem gwintowanąym zamocowanym na łóżyskach, aby opór był jak najmniejszy. Obracający się pręt będzie powoli "wkręcać" się w nakrętkę przymocowaną do wózka na którym osadzony będzie aparat. Czyli największe opory będziesz miał na gwincie, da się to policzyć Taki slider pracowałby...
Witam, dostałem wentylator w którym silnik posiada dwa uzwojenia, jedno ma opór R23 a drugie R42. Silnik zasilany jest napięciem 230V z tego co pamiętam pod uzwojenie wzbudne powinien być podłączony kondensator 4uF szeregowo, a uzwojenie robocze równolegle pod obwód zasilania, jednak silnik milczy . Jak sprawdzić kondensator ? Które z uzwojeń jest uzwojeniem...
Znajomy prosił o przeglądnięcie myjki Karchera HDS 895S. Myjka ma prawdopodobnie uszkodzony silnik - różne opory na uzwojeniach (21, 21 i 4 om). Odłączyłem silnik od stycznika i myjka dalej nie daje oznak życia - świeci się na stałe kontrolka jak na zdjęciu. Zdjęcie nie przedstawia tej myjki ma tylko taki sam układ napisów na ściance czołowej. http://obrazki.elektroda.pl/3287775400_1...
Jeśli opór jest nieskończony to raczej przerwa zobacz czy nie ma na uzwojeniu pastylki ,, bezpiecznika termicznego ,, sprawdz do obudowy także , dobrze obejrzyj uzwojenie .
czy ten silnik jest przystosowany do zmiany obrotów (nowy typ) łatwo sprawdzić . Wystarczy podłączyć tylko uzwojenie główne , nie ważne jak bo mamy do czynienia z prądem zmiennym , następnie ręką próbować pokręcić w jedną i w drugą stronę osią wirnika. Jeżeli w obie strony silnik będzie nam tym pomagał to jest możliwość zmiany obrotów drugim uzwojeniem...
Prąd (natężenie) skacze pewnie dla tego że równie zachowuje się uzwojenie silnika, różny opór stawia wiertarka na silnik a to łożysko z uYte a to inna cześć i dla tego skacze.
Silnik zamontowany jest w maszynie stolarskiej-grubościówce i startuje bez obciążenia (są tylko opory łożysk wałków itp). Czy w przypadku kiedy zamienione byłyby koniec i początek którejś fazy w uzwojeniu silnika działałby on poprawnie połączony w trójkąt?
Napięcie na trójfazowy silnik? Eh... Mógłbyś pomierzyć opór wyprowadzeń silnika, ale to tylko pozwoli stwierdzić, czy nie ma zwarcia na uzwojeniach (co jest bardzo, bardzo nieprawdopodobne), a nie pozwoli stwierdzić, czy dysk ma zatarte łożysko. Masz najprawdpodobniej sprawny silnik, a uszkodzone głowice.
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
I tak zrobiłem. Uzwojenie rozruchowe usunąłem całkowicie - wyciąłem i wybiłem. Teraz silnik sam startuje. Jak to możliwe? :) Pytam się bo nie znam się a to mnie zainteresowało. Przedtem musiałem mu pomóc ręką a teraz na samym uzwojeniu głównym sam startuje... Fakt, że przesmarowałem łożyska i zwróciłem uwagę na to by wirnik obracał się z jak najmniejszym...
Witam! Jest to prawdopodobnie silnik jednofazowy z uzwojeniem roboczym , rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym, aby to sprawdzić musisz mieć omomierz i pomierzyć rezystancję uzwojeń; Uzwojenie robocze- końce 1mm2 -mniejszy opór Uzwojenie rozruchowe - (0,5)-większy opór Ostatnie dwa końce jest to styk prawie O ohm. albo tak jak go sprawdzić jak kolega...
Przypuszczalnie to silnik szczotkowy na niższe napięcie. To JEST silnik szczotkowy - podobny do stosowanych w mechanikach CD lub prostych magnetofonach na przykład. Zwykle czerwony to (+), myślę, że nie odstąpiono od zasady. I tu też tak jest, co nie znaczy, że podłączony odwrotnie nie będzie się obracać (również odwrotnie). Warto wcześniej sprawdzić,...
Jak opróżniasz kosz to czasem trzeba włozyć łapkę żeby pozbyć sie reszty trawy, która zablokowała wylot do kosza. Po to jest hamulec żeby zatrzymać nóż jak najszybciej po wyłączeniu kosiarki. Bez zasilania hamulec trzyma to i ciężko sie kręci. Ja obstawiam kolego kondensator w uzwojeniu rozruchowym i to może byc przyczyna buczenia silnika.
Witam Czy mógłby mi ktoś podać opory na uzwojeniach i kolory przewodów lub zacisków na kostce bo chcę sprawdzić silnik : 1)za pomocą miernika (na sucho) 2)na biegu jałowym ale bez pralki -jak połączyć zaciski i ile ma być na amperomierzu Czy silnik od Polar Economic różni się bo chcę go założyć do starego PS
W dużym przybliżeniu - tak, ale... To zależy od charakterystyki obciążenia mechanicznego silnika. I tak należałoby rozpatrywać problem. Energia jest wykorzystywana głównie do napędzania "czegoś" przez silnik. Sam silnik pobiera jedynie część energii dostarczonej ( energia strat: w uzwojeniu, żelazie, opory tarcia w łożyskach itd). i ilość tej energii...
To właśnie zauważyłem. Chodziło mi bardziej o to jak zrealizowane jest w praktyce zwolnienie prędkości silnika. Czy są tam jakieś rezystory hamujące, czy odczepy na uzwojeniach silnika? nie wiem... Oj, kolego, układu Ward-Leonarda nie znasz. [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Harry... Ward-Leonard W przypadku napędów dźwigowych stosuje...
Coś mi się wydaje że powoli Twój odkurzacz dokonuje żywota. Sam widzisz że silnik stawia opór, dlatego nie ma się co dziwić że po pewnym czasie osiąga podwyższoną temperaturę, na co z kolei reaguje termik. No i ten iskrzący komutator. Jeżeli masz cierpliwość i odrobinę samozaparcia to możesz spróbować doprowadzić ten silnik do, w miarę dobrego stanu,...
sprawdzałęm omomierzem przełączniki i wszytskie działają bez zarzutów. od nich kable idą bezpośrednio do silnika więc po tym wnioskuję że jest to rozwiązanie na zasadzie uzwojeń. przemierzyłem także uzwojenia ia na 2 z 3 wskazówa nawet nie drgnęła.. nie wydawało mi się żeby uzwojenia mogły mieć aż taki opór aby nic się nie uszyło dlatego sądze że są...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Tak sobie przypomniałem, że ze 2-3 miesiące temu pralka też kilka razy nie chciała rozpocząć kręcenia, ale wystarczyło "na sucho" obrócić bębnem kilka razy i wszystko wróciło do normy. Widać problem powrócił - tym razem poważniej. Dziś pralkę rozkręciłem. Grafit ze szczotki wystaje jakieś 0.5cm. Ile jest w środku nie wiem, bo nie mogę szczotki odjąć...
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
A dlaczego jest zbyt duży prąd? Działa cały czas na rozruchu? To jedna hipoteza, inne przyczyny - za duże obciążenie robocze, zatarta mechanika (ogólnie - za duże opory ruchu) zwarcia międzyzwojowe w uzwojeniach silnika. A czy ta zwora którą zaznaczyłem podczas pracy silnika powinna być wciągnięta? Prąd wciąga ją tylko przy przełączeniu włącznika i...
Zapewne oba siniki są złączone wewnątrz w Y. Żeby je można zasilać falownikiem z 230V trzeba by połączyć uzwojenia w Δ. W tym 16kW są to najprawdopodobniej czujniki temp. bądź "bezpieczniki termiczne" (w uzwojeniach). Sprawdź multimetrem opór pomiędzy 1-1A, 2-2A i się okaże.
Masz uszkodzony przekaźnik rozruchowy lub silnik nie osiąga prędkości takiej aby prąd w uzwojeniu pracy spadł do wartości powodującej wyłączenie uzwojenia rozruchowego. Brak odprężania ew. inne opory ruchu. Może zawór zwrotny się zaciął?
Wymierzyj opór obu uzwojen silnika. Zwiększyj pojemność kondensatora do 2-3 razy i jeśli silnik bez obciążenia nie ruszy - masz zwarcie w jednej czy obu uzwojeniach.
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
Witam ponownie! Sprawdziłem oporności silnika i opór na szczotkach silnika wynosi 3om,a na uzwojeniach stojanu 1,5 oma! Jak dla mnie troche mało ale moze tak ma być(zwiększa sie pod wpływem pola magnetycznego). Połączyłem wypalone ścieżki i nic! Po włożeniu wtyczki do gniazdka i przekręceniu programatora na 1 lub inną cyfrę nic sie nie dzieje! Słychać...
Jeśli opornik 6Ω łączysz szeregowo z uzwojeniem, które ma opór 4Ω, i to zasilasz z 12V, to maksymalna moc strat w całości będzie 14.4W, z tego 8.64W na oporniku - wystarczy opornik 9÷10W.
Jak już na łożyskach masz opór no to chyba gołym okiem widać, że coś jest z nimi nie tak... Mierzyłeś uzwojenia przed ponownym montażem? Kondensator jest pewnie na uzwojeniu pomocniczym wykorzystywany do rozruchu silnika. Może być rozłanczany np przez wyłącznik odśrodkowy. Ale tego nie wiemy na pewno. Może jakieś zdjęcia tego silnika i całości? Może...
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Może przez wcześniejsze zatarcie się łożysk silnik miał taki opór że uzwojenie gdzieś się przepaliło i silnik nie pracuje jak powinien.
Brak jest przejscia miedzy X1 i X2 opory na uzwojeniach prawidlowe jedna wartosc jest prawie polowa drugiego. Czyli jaka diagnoza i czy cos tu jeszcze sprawdzać coś mogę probować zdziałać?
Wirnik będzie dobry. Uzwojenie o większym oporze to pomocnicze (rozruchowe). Spróbuj jeszcze przy załączonym uzwojeniu roboczym do sieci mocno wprowadzić w ruch wirnik. Lekkie kręcenie nic nie da bo to silnik na 2800 obr. Tylko rób to ostrożnie! Jeżeli ruszy i nie będzie się mocno nagrzewał to uzwojenie główne jest sprawne. Najlepiej byłoby sprawdzić...
Jeżeli masz zwarcie na uzwojeniu wirnik będzie się obracał z oporem. Im szybciej tym opór większy. Zmierz napięcie na poszczególnych cewkach. Jeżeli tam też brak napięcia to pomyśl o innym rozkładzie magnesów N S. Zakładam, że robisz pomiary prądu zmiennego.
Nie chodzi o to, żeby nie było magnesów trwałych, tylko żeby przy użyciu miękkiego materiału magnetycznego o dużej indukcji nasycenia skupić ich pole tam, gdzie jest potrzebne. Pole magnetyczne skupić najlepiej w uzwojeniu a do jego skupienia najlepsze są ferromagnetyki. Dlatego uzwojenia wirników nawija się na ferromagnetycznych blachach anizotropowych...
Zakładając podobną moc i konstrukcję, silnik na napięcie 3300V będzie miał 10 razy większy opór uzwojenia. Trudno pomylić.
Zmierz uzwojenia, pracy i rozruchowe , pracy ma mniejszy opór rozruchowe większy .{może być zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu pracy i rozruchowym } Sprawdz trzy są przydymione cewki biegunowe na obu uzwojeniach.Sprawdz łożyska. Pozdrawiam.
Możliwe, że źle ten silnik sprawdzam rezystancje na szczotkach i uzwojeniach mam takie. https://obrazki.elektroda.pl/8365146900_... Kolejną opcją, jaką brałem pod uwagę, to uszkodzone łożyska, ale bęben kręci się cicho i płynnie, bez oporów.
Kondensatory C133 - C136 ograniczają powstawanie zakłóceń w. cz. w mostku prostowniczym. Rezystor R142 ogranicza prąd bazy tranzystora Q108 - jego brak spowodowałby spalenie Q107 i być może Q108. Opór R140 zabezpiecza tranzystor Q108 i diody mostka przed przepływem zbyt dużego prądu. W chwili podania sygnału "Motor on" rozładowane kondensatory C127,...
Witam Podłączyłem silnik według twoich wskazówek i wszystko działa chyba prawidłowo mam tylko jeszcze pytanie odnośnie temperatury podczas pracy . Po około 30 minutowej pracy silnik osiąga temperaturę 45 – 50 stopni C czy to jest normalne , zaznaczam że nie pracuje na kompletnym luzie bo to jest motoreduktor więc jakieś opory na niego działają...
Witam. Jak w temacie, tacka się nie obraca. Wypiąłem silnik ST-16(EX73MAAA), ale nie ma na nim , ani w nim śladu uszkodzenia mechanicznego, czy elektrycznego. Jak stwierdzić, jego sprawność, lub nie ? Może przyczyna leży przed silnikiem ? Jaki opór powinno wykazywać uzwojenie dobrego silnika ? Czy te silniczki synchroniczne są nietrwałe ?
Zamontuj dekiel silnika, wirnik powinien się lekko kręcić. Te przewody, które mają zwarcie tj. -0 ohm są początkami cewek, 1- do kondensatora, 2-to uzwojenie robocze 1 przewód i na włącznik. Drugi przewód z największym oporem w Twoim przypadku 4,1 ohma podłącz na brakujący do kondensatora. Ostatni przewód powinien stworzyć parę z uzwojeniem roboczym...
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Jeżeli silnik kręci się bez oporów to wykonaj pkt.2. Uzwojenie robocze oczywiście bez kondensatora. Kondensator pracuje tylko w obwodzie z uzwojeniem rozruchowym. Dodano po 1 Lub od razu przejdź do pkt.3
Zakładam, że silnik nie ma oporów mechanicznych na wirniku. Sprawdź omomierzem oporność między złączami zasilania. W różnych położeniach wałka może mieć różne wartości ze względu na obecność komutatora. Stan baterii sprawdź testerem ogniw, a nie woltomierzem. Po dołączeniu baterii do silnika sprawdź woltomierzem napięcie na stykach zasilania. Zrób porządne...
Niestety pomimo nazwy, że mamy do czynienia z cewką to przewinięcie nie wchodzi w grę. Takie cewki są zalane, czymś w rodzaju żywicy. A odtworzenie (przewinięcie) uzwojenia wtórnego jest prawie nie możliwe, nie do wykonania. Po pierwsze sama zalewa komplikuje, utrudnia wykonanie operacji. A po drugie uzwojenie takie (wtórne) nawinięte jest drutem grubości...
Grzałka raczej jest ok (zresztą nie załącza się przecież tak szybko)- nie odpinałem zasilania bo nie miałem kluczy żeby się tam dostać ale w obwodzie ma ok 30 Ohm więc wydaje się ok. Tak samo z uzwojeniem silnika pompy spuszczającej wodę- ma ok 200 Ohm. W przypadku wyrzucania RCD nie jest ważna oporność grzałki czy uzwojeń silnika. Ważna jest oporność...
Ja bym się jednak skupił na pompie. Jest to asynchroniczny silnik ze zwartym uzwojeniem rozruchowym i jego moment startowy jest bardzo mały. Lekki opór spowoduje, że pompa nie ruszy. Spróbuj po załączeniu pchnąć za wentylator, może ruszy. I czy z wałka jest ślad po wodzie. Ten zaciek pod pompą może być z tego, że wyciek jest gdzie indziej a pompa jest...
Uważnie czytaj posty i nie będzie potrzeby ponownych pytań. Ci już pisałem, że robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Nie należy orientować się na średnicę kabla wyprowadzeń, który w większości wypadków jednakowy, należy orientować się na średnicę drutu uzwojen . Opór uzwojenia 1.6Om dla silnika 400W to zbyt mało, prawdopodobnie masz zwarcie zwojow. Potwierdzeniem...
To jak - podeśle kolega schemat? :) Sterowanie dla silnika z dwoma jednakowymi uzwojeniami już rozrysowałem, ale z tego, co się doszukałem, to te silniki raczej mają uzwojenie rozruchowe o wyższym oporze.
Rolę uzwojenia pełnia właśnie te dwa odcinki drutu. Powiedzmy że to są dwa "półzwoje" ;) Silnik przegrzewa się bo ma za duże opory wewnętrzne, wolno się obraca i ma słaby magnes (albo raczej źle rozłozone pole magnetyczne) więc indukowana w jego uzwojeniu siła przeciwelektromotoryczna tylko w małym stopniu kompensuje silę elektromotoryczną ogniwa zasilającego....
To, że zrobisz ultralekkie uzwojenie nie oznacza, że zlikwidujesz opory, ponieważ opory te wynikają z oddziaływania pola magnetycznego i powstałego pola elektromagnetycznego, które powstaje w uzwojeniu. To pole elektromagnetyczne przeciwdziała ruchowi i jest tym silniejsze, im większą wartość prądu pobierane jest z prądnicy. Tłumacząc to najprościej: Jak...
Silnik ma dwa uzwojenia, jedno główne i drugie rozruchowe. Zmierz opór pomiędzy tymi trzema końcówkami, i tam gdzie opór będzie największy, tam będą końce uzwojeń, a na trzeciej końcówce będą połączone początki tych uzwojeń. Jeden przewód zasilający do końcówki z dwoma początkami uzwojeń a drugi przewód zasilający do końcówki z uzwojeniem głównym oraz...
no to krucho ze mna... bo ja to raczej myslalem o malym ukladzie 3 paneli photovoltanicznych 3x220W w polaczeniu z akumulatorami dla wyrownania poziomu energii. to moglo by zasilac silnik o minimum 3000 obr/min ale z przlozeniem na male obroty na genka tak aby silnik napedzajacy mial lekko. Niestety taka koncepcja jest bez sensu. Ogniwa musiały by...
Witam Sprawdziłem sam silnik podłączony z kondensatorem do sieci. Oczywiscie kopcić zaczęło się na uzwojeniach odpowiedzialnych za ruch lewo/prawo. Jak rozebrałem silnik i wyjąłem uzwojenie to w jednym miejscu uzwojenie jest czarne i podtopiona izolacja. Jedyne chyba wyjście to zakup uzwojenia ze sprawnego silnika albo .. samemu przezwoić odpowiednim...
2x większe napięcie = 2x większy moment przy tej samej prędkości Prąd! 2x większy prąd! Bo to wraz z prądem rośnie strumień magnetyczny, a nie z napięciem. Moment spada wraz ze wzrostem prędkości, bo potrzeba coraz więcej energii, by przemagnesować uzwojenia na czas, i dla samego obrotu zostaje jej za mało... Gdyby tak było to silniki przy dużej prędkości...
Odwinęłam 2030 zwojów, a także zakupiłam rolkę 450m drutu miedzianego Ø0.1mm emaliowanego, o oporze 2,176 Ω/mb (z moich pomiarów wynika, że oryginalny drucik z cewki ma bardzo zbliżone parametry) za całkiem niską cenę (21 zł). Skoro nawijasz cewkę takim samym drutem czyli Ø0,1mm to już daj sobie spokój z uzwojeniem do zasilania lamp....
Witajcie, Mam pompę zanurzeniową, jakiś plastik o mocy według producenta bodajże 400W. Nagle (po wypompowaniu może 30l wody) przestała działać, wydobywało się z niej tylko buczenie i po podaniu napięcia wirnik się blokował, tzn. dało się go obrócić ale z wyraźnym oporem. Założyłem więc że problemem może być kondensator, co po rozkręceniu pompy się potwierdziło...
No może niewielką część na wprowadzenie w ruch powietrza przez ewentualny wentylator i części ruchome silnika. Czyli jednak nie całą :D. Nie ma maszyn idealnych. Jeżeli silnik jest nieobciążony (zero pracy > idealny) to nie pobiera energii więc nie ma czego zamieniać w ciepło. Jeżeli są opory tarcia to pobrana energia zamieniana jest w ciepło przez...
Witam wszystkich, jak w temacie, "nowiutki" mikser zelmera podczas pracy coś w nim strzeliło że w całym domu światło mignęło, chmura śmierdzącego dymu i wystające śmiecie z wszelkich kratek i otworów w urządzeniu. Wybuchł kondensator przeciwzakłóceniowy, tak jak to już było opisywane. Kupiłem drugi, wymieniłem - jest dobrze. Ale może ktoś umiałby wytłumaczyć...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Kolego, mógłbyś mi podać schemat? Spróbuję go, ale ten co przewijał sam go podłączył i nic. Dziwi mnie, dlaczego opór tych uzwojeń jest identyczny (2 om) a nie różny? Bo nigdy się nie spotkałem z tym, że oba osobne uzwojenia mają taką samą, niską wartość.
Tak to są talerzyki i dociskają dwie blaszki ze stykami.Gdy te styki będą przypalone i nie będą łączyć kondensatora z uzwojeniem ,to może się silnik spalić. To znamy przyczynę spalenia. . . Blaszki były okropnie zaśniedziałe, a same talerzyki chodziły z dosyć sporym oporem... Na przyszłość będę wiedział, że warto przy niepokojących objawach od razu...
Zakładam że rezystancja rezystora mocy jest stała. Generalnie to pod wpływem zwiększających się obrotów wirnika, w stojanie indukuje się coraz wyższe napięcie. Z prawa Ohma (I=U/R) wynika że im wyższe napięcie jest podane na rezystor, tym większy prąd przez niego płynie. W obwodzie mamy tylko prądnicę i rezystor więc przez uzwojenia stojana płynie ten...
Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Alternator przy 12 V osiąga ponad 1kW (12V x 100A) przy 10 x mniejszym pakiecie blach stojana, a prądnica 10 x większa niż alternator przy 20-krotnie większym...
Witam, zwracam się do Was o pomoc w rozwiązaniu problemu, który powstał stosunkowo niedawno. Wczoraj podczas rutynowego użytkowania odciągu wiórów marki PANSAM urządzenie przewróciło się uderzając o podłogę. Podłoga nie jest twarda - gruba warstwa linoleum na betonie. Całość amortyzuje upadki i na samej obudowie zarówno silnika, jak i odciągu nie ma...
(at)Fikszyn - dzięki za podpowiedz. Wylutowałem i sprawdziłem diodę D1 jakiś czas temu - jest ok. Z której nóżki tego drivera jest brane to napięcie - z nr 23 (w karcie katalogowej twierdzą, że nie powinno być wykorzystywane do zasilania innych układów, poza tym nie widzę połączenia)? W międzyczasie z racji problemów dodatkowo z brakiem sygnałów dochodzących...
Dzień dobry, młynki Franke bardzo popularne jak widzę są :P Mam ten sam młynek, objaw podobny: przy próbie uruchomienia, buczenie, tarcza tnąca obraca się niemrawo o 1/8-1/2 obrotu i następuje wyłączenie wyłącznikiem bezpieczeństwa. Zmierzony opór na bolcach wtyczki - brak jakiegokolwiek oporu, to samo po zmierzeniu oporności na zaciskach (po odłączeniu...
Cześć. NIe zmieniałem paska rozrządu. U mnie jest łańcuch. Ale jest inny problem. Chcąc znaleźć czujnik halla wykręciłem cewkę zapłonową. Zdjęcie załączam. Mam instrukcję od 2.0 do silników z omegi i zmierzyłem opory uzwojeń piewotnego i wtórnego. Według instrukcji na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 Ohm a u mnie 0,8 Ohm Na uzwojeniu wtórnym zmierzyłem...
rozruch silnik opora silnik pomiar uzwoić rezystancja uzwoić silnik
cewka mildton karta zabezpieczona zapisem onkyo podłączyć bluetooth
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Mercedes W220 4.0 CDI - Stały błąd P2033 Jak podłączyć CD, kasetę i equalizer do Sony TA-F220?