Witam Da się tak zrobić ponieważ przy zwartych pierścieniach silnik można traktować jako asynchroniczny, ale po co? Dużo taniej i lepiej będzie wykonać rozruch na oporach, lub wykonać rozrusznik wodny. Zapewniam Pana że taki system nie jest skomplikowany i działa pewnie. Jerzy
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Nie chodzi mi o sam softstart (falownik jest zbyt drogi , chodzi o silnik 15kw ) i długi czas rozruchu około 1min.
Bezpieczniki lecą w momencie polecenia ruchu bramy. Sugerowałoby to problem z rozruchem silnika, oporami przekładni itp. Przyjrzyj się tej części napędu.
Masz rację, przepraszam. Jest to kondensator pracy , nie rozruchowy. Utarło się nazywać go rozruchowym i popełniłem bezmyślnie błąd. Ma on zadanie nadać moment rozruchowy i podtrzymać pracę silnika przy oporach, w tym wypadku, wentylatora.
Z regóły stosuje się jeden kondensator - pracy. Akurat ten typ kondensatorów z Twej fotografii nie słynie z trwałości, więc od niego trzeba zacząć. Stary silnik -pomiar rezystancji izolacji też by się przydał. Wartość tego kondensatora - zgaduję, ale ok 45µF. Na koniec sparawdź opory mechaniczne tego kompresora. Może trochę zatarty, stąd te opory.
Jeszcze nic nie kupuj. Silnik przy rozruchu stawiają mały opór - mamy duży prąd rozruchowy, czyli na oporze wewnętrznym ogniw i wszystkich dodatkowych oporach pojawiają się spadki napięcia. Znając opór ogniw, opory przewodów i styków, opór silnika, można obliczyć jak bardzo spadnie napięcie baterii w chwili rozruchu. Jeśli nie spadnie poniżej minimum...
Coś trze bo inaczej pisku by nie było.
Ciekawi mnie jeszcze jakie jest przeznaczanie styków pomocniczych, które to zwierają przy maksymalnym oporze suwaka/nastawnika. Podejrzewam, że po to aby nie można było zacząć rozruchu w innej pozycji ślizgacza jak Rmax.
Raczej olej nie ma tu nic do gadania bo sprawia on raczej pomijalny opór. Szukaj problemy raczej w silniku i układzie rozruchu niż w sprężarce. Dobrze by było również sprawdzić czy w momencie niemożności rozruchu silnika jesteś w stanie ręcznie kręcić sprężarką.
"jeżeli chodzi o napęd to silnik buja kruszrkę do kamienia, a dokładniej łamacz" I tu jest problem, do rozruchu takiego silnika najlepszy jest rozrusznik oporowy, z oporami zanurzonymi w oleju. a na końcu zastosować zwieracz lub stycznik mostkujący. Pracuję w tej branży kilkanaście lat, i te rozruszniki są najlepsze.
przy tym "brzęczeniu" próbowałem mupomóc kluczem 19 żeby wyeliminować problem z kondensatorem. I ruszył? Wydaje mi się, że to będzie kondensator. Kondensator pracuje cały czas, a nie tylko przy rozruchu. Jeśli jest słaby to silnik traci swój moment obrotowy. Wystarczy, że na ślimaku pojawi się większy opór i zatrzyma się wszystko.
Nie wiadomo jaki to silnik. W szeregu silników jest moc 18,5 KW. Np. silnik Celma-Indukta Sg 160L-2 dane: 18,5KW, 2930 obr/min, 400/690V ma prąd In = 32,5A. Mimo, że ponoć to stanowisko próbne to nie powinno mieć takich błędów jak zabezpieczenie główne w postaci wyłącznika instalacyjnego i to o prądzie mniejszym niż prąd znamionowy silnika. Wyłącznik...
Przy rozruchu korbowód nie ma większego obciążenia niż w monecie gdy jest wyższe ciśnienie czyli przy wyłączeniu, wiec gdzie widzisz zagrożenie? To jest pozorna prawda. Jeśli silnik pracuje to nawet te 7 atm nie stanowią problemu bo cały układ jest w ruchu, nie ma oporów związanych ze startem silnika, bezwładnośc wirnika, zespołu korbowego tu akurat...
mam maszyne w której pracują 3 silniki pierścieniowe 10kw i2 po7,5kw do rozruchu są załączone opory i stopniowo w miare wzrostu obr przełączane do zwarcia pierścieni natomiast hamowanie polega na rozwarciu pierścieni a napięciowe wyłączane są dodiero po otrzymaniu sygnału z czujnika ruchu.Wartość oporów jest uzależniona od u-2 spotkałem się z dwoma...
Mam płytę ceramiczną z palnikiem 2,5kW z przekaźnikami w sterowaniu. Co roku wymieniałem przekaźnik oryginalny Omron 230V/16A NO sklejony, mimo że obciążenia rezystancyjnego i to tylko 11A. Pomogło na zawsze - czytaj pow. 20 lat wymiana na taki https://obrazki.elektroda.pl/3355731700_... 230V/30A w takiej obudowie przyklejony silikonem...
Jeśli taśmociąg pracuje w przybliżeniu 50/50 przód tył to rozwiązanie z dwoma silnikami na obu końcach jest bardzo dobrym podejściem. Jeśli jest ona mały to wystarczy, że pracuje ten ciągnący - chyba, że przekładnia powodowałaby zbyt duże opory lub w ogóle uniemożliwiała ruch. To wtedy oba silniki na raz. Tu się nie ma co rozsynchronizować - taśma jest...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Silnik w traktorku Tecumseh 13,5 KM. Problem z rozruchem - większość rzeczy wymieniona. Problem jest taki, że kiedy silnik się rozgrzeje, czuć opór na kole zamachowym i nie da się ponownie uruchomić, póki nie ostygnie. Cewka, świeca, gaźnik, filtr powietrza wymienione.
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Panowie bardoz dziękuje. I przepraszam za zwłokę. Jednak oddałem kosiarkę do serwisu. Okazało się że ten model niema ładowania i przyczyną był zepsuty zawór w silniku który dawał zbyt duży opór podczas rozruchu. Jeszcze raz bardzo wam dziękuje.
Może to być wina samego silnika sprężarki. Spowodowane jest to zastosowaniem np. 1 cewki rozruchowej zamiast 2. Przy 1 cewce jest większy opór przy zgęstniałym oleju i brakuje prądu do rozruchu, brak odprężnika rozruchu...
Do oszacowania charakterystyki silnika potrzebne są: Moment bezwładności 'wirnika' z uwzględnieniem pełnego obciążenia. Zakładane prędkości, czas rozruchu, przyspieszenie. Oszacowanie oporów powietrza bo te będą tu taj dominować - powodzenia. Jakieś opory tarcia łożyskowania również wystąpią trzeba oszacować. Do tego w zależności od kąta nachylania,...
Witam, mam pytanie czy jest jakiś łatwy sposób, aby taki silnik otworzyć bez uszkodzenia? https://obrazki.elektroda.pl/4937370800_... https://obrazki.elektroda.pl/3628258500_...
Witam. Mam napęd do bramy bez sterownika. Zamykanie i otwieranie z pilota, fotokomórki, krańcówkami ogarnąłem wszystko działa jak należy. Chcę jeszcze dołożyć spowolnienie przy końcowej fazie zamykania czy otwierania i tu moje pytanie: W jaki sposób jest wykonywane przez centrale spowolnienie silnika 230 V. Przecież nie ma tam wbudowanego falownika,...
Witam! Mam roletę podnoszona i opuszczaną silnikiem, który dzisiaj zatrzymał się w połowie drogi i nie chce ani podnosić ani opuszczać rolety tylko buczy. Obojętnie jaki kierunek się włączy. Podejrzewam wyschnięty kondensator w silniku, ale wiąże sie to ze zdjęciem rolety i wyjęciem z niej silnika, a jest to trudne Może ktoś mógłby mi pomóc. Od czego...
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
Gdybym chciał aby sprężarka włączała się nieco częściej i zostsowałbym taki sofstart jak niżej to pomógłbym jej czy bardziej zaszkodził: Podczas rozruchu silnik ma wysoki moment obrotowy aby szybko pokonać opory i "dojść" do znamionowej prędkości. W sprężarce nie ma dużych mas bezwładności (koła zamachowe, pasy transmisyjne czy przekładnie) które mogłyby...
Drodzy koledzy, mam u siebie w domu problem z elektrycznymi silnikami rolet - notorycznie zrywają mi się wieszaki. Wszystkie rolety zamykają się samoczynnie na noc, a często ktoś z domowników zostawi jakiś przedmiot w świetle okna, co powoduje zerwanie wieszaków przy zamykaniu rolet. Niestety nie jestem w stanie upilnować domowników, więc może dało...
Silnik w młocie udarowym po wyłączeniu nie chce ruszyć. Żadnych odznak życia. Sprawdziłem omomierzem i bieguny mają przejście. Wirnik także. Jednak po złożeniu silnika wirnik nie wykazuje przejścia. Szczotki dobre. Uzwojenie wirnika i biegunów przy oględzinach mają nie spaloną izolację. Co da się zrobić?
Czy zaznaczona na zdjęciu klapka nie powinna być zamknięta w momencie, kiedy silnik jest zimny? Powinna, on lawet w lato będzie miał ciężko odpalić bez ssania przy prawidłowo działającym gaźniku. Nastawnik jak chcesz sprawdzić to pierwsza rzecz to powinien stawiać duży opór przy próbie wciskania, jak daje się wcisnąć i sam wraca to znaczy że membrana...
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
1 kW więcej to 2,5 A więcej. W tokarce rozruch silnika należy do najlżejszych, rusza obciążony tylko oporami przekładni i łożysk. Możesz zatem zainstalowac nowy silnik z połączeniem w trójkąt, zwiększywszy tylko ustawiony prąd na termiku. Problem może pojawić się w zasadzie przy szybkich nawrotach, o ile silnik nie zostanie zawsze wyhamowany do końca....
Pytałem o wałek rozrządu. Rozumiem, że na opory podczas rozruchu wpływ mają jedynie opory w układzie korbowo-tłokowym?
Niestety to wada tych aut, wystarczy nieco słabszy pasek, i pompa przestawia się w momencie ROZRUCHU. Paradoksalnie, przy słabszym akumulatorze usterka mogła nie wystąpić. Dodatkowo wpływ ma jakość paliwa. Zauważ, że pozostawiona na spodeczku minimalna ilość oleju napędowego po kilku dniach znacząco zwiększy swoją lepkość. To z kolei ma wpływ na opory...
Prawdą jest, że uzwojenie rozruchowe ma około 2 razy większą rezystancję niż uzwojenie robocze ale dla silnika około 400W te rezystancje powinny być przynajmniej 10 x większe. Jak podłączyć: do uzwojenia roboczego podpinasz L i N a drugie uzwojenie wpinasz jeden koniec na N a drugi koniec zasilasz z L poprzez kondensator. Problemem jest dobór kondensatora....
Najlepiej z listewek z lekkiego drewna i wyprofilowac je w lekki luk ( z jednej strony grubszy brzeg (przod), a z drugiej cienki (tyl). http://obrazki.elektroda.pl/4110023000_1... Jak widac na wczesniejszym filmiku, lopaty smigla sa zamocowane na zawiasie, ktory podczas rozruchu silnika zmniejsza opory, bo lopaty sie czesciowo skladaja,...
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
dodatkowo trojkat gwiazda. silnik ma startowac na trojkacie, a jak juz nabierze predkosci uklad ma byc przelanczany recznie na gwiazde. Jesteś pewny, że nie na odwrót? Zazwyczaj startuje się na gwieździe żeby zmniejszyć udar prądowy przy rozruchu a potem przełącza się na trójkąt żeby uzyskać moc znamionową. Chyba, że chodzi o przyspieszenie rozruchu...
z tego co wiem o silnikach synchronicznych to podczas rozruchu silnika uzwojenie wzbudzenia jest zwarte przez opór wyładowczy.Dopiero po osiągnięciu prędkości podsynchronicznej załączane jest wzbudzenie (przez czujnik częstotliwości) i silnik przechodzi w synchron więc nie bardzo wiem o co ci chodzi z regulacją przy rozruchu
(...) one wpływać na obciążenie silnika. Tak paski zostały wymienione na nowe i sprawdzane w średnim i lżejszym naprężeniem.Bez pasków silnik pracuje prawidłowo AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje na maszynie, które mogłyby wpłynąć na jej działanie? Przeprowadzono smarowanie Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań. Nie użyłeś w/w określenia w tytule, ale tematyka przez Ciebie poruszona w gruncie rzeczy dotyczy "kaskad asynchronicznych" (i pod tym hasłem kluczowym znajdziesz wiele opracowań). Proponuję Ci też zajrzeć np. tu: czy ktoś...
Ano chyba od zawsze. Czym wieksza pojemność silnika (wieksza liczba cylindrów) tym większe opory przy rozruchu i większy aku potrzebny. Ważny jest też typ silnika - diesle mają większy stopien sprężania i potrzebują mocniejszych akumulatorów do rozruchu.
Nie te czasy, aby dekompresator był na linkę. Jeśli jest, to automatyczny na wałku rozrządu. Nie wiadomo który to rocznik, a Yamahy po 2000 roku często miały zapłon typu DC-CDI. Zapłon DC-CDI lub TCI wymaga sprawnego akumulatora, spadek napięcia może powodować zanik iskry. W starszych modelach był zapłon AC-CDI, czyli niewymagający obecności akumulatora....
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). dzięki za odp. naszukałem się w internecie charakterystyk silnika PMDC i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że: silnik w momencie rozruchu ma maksymalny moment, który spada aż do zrównania się z oporami mechanicznymi (i elektrycznymi)...
A jaki jest opór po ostygnięciu? I jaka jest moc tego silnika? A jeśli nie ma on żadnych oznaczeń, to jaka jest pojemność kondensatora? Opór izolatorów na ogół maleje przy wzroście temperatury, więc taki spadek oporu, jeśli był przy dużej temperaturze, o niczym nie świadczy.
Ale piszecie głupoty. Po pierwsze prostowniki rozruchowe mają napięcie około 13V i nie służą do ładowania lecz do awaryjnego rozruchu. Ma on na zadanie dostarczyć duży prąd do rozrusznika czasem przekraczający wartość 300A co spowodowane jest dużymi oporami zimnego silnika zwłaszcza w zimę. Tu trzeba pamiętać ze sprawność takiego prostownika nie określa...
Dziękuję za propozycję. Mam taki silnik, ale to nie to samo. Oryginał miał stojan z uzwojeniem, a ten proponowany (ASM 22-6) posiada stojan z magnesem trwałym, co zwiększa opory rozruchu i w maszynie z tym silnikiem brakuje wolnych obrotów. Dla mojej żony jest to problem. Nie wszystko można przeszyć z dużą prędkością.
Witam Ja bym zrobił tak: - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana...
Wróć do opornika. To najprostsze dwukierunkowe rozwiązanie. do regulatora trzeba użyć mostek prostowniczy połączony szeregowo z silnikiem , regulator włączyć za mostkiem do +- i zrobić obciążenie regulatora z opornika. Nie ma gwarancji, że to będzie działać w takiej prostej formie. Być może żarówka samochodowa 12 V 2 W lub 12 V 5 W sprawdzi się jako...
Wzrokowo uzwojenie wygląda na sprawne. Najczęściej uszkodzenie to zwarcie uzwojenia pracy z rozruchem, ponieważ brak przekładek między pracą a rozruchem. Taki silnik można sprawdzić mierząc opór pracy i rozruchu a potem zmierzyć razem prace z rozruchem i ta oporność powinna być równa lub prawie równa(np. praca 5 om rozruch 15 om to razem 20 om plus-minus...
opora uzwoić silnik softstart rozruch silnik trudny rozruch silnik
makro wyszukuje programy rozpakowania error booting phone
bateria parkside styki bateria hilti
Dekoder Zgemma/Arris zawiesił się po wyłączeniu pilotem – restart, recovery, flashowanie Podłączenie alternatora w Ursus C-360 - schemat i instrukcje