Witam Da się tak zrobić ponieważ przy zwartych pierścieniach silnik można traktować jako asynchroniczny, ale po co? Dużo taniej i lepiej będzie wykonać rozruch na oporach, lub wykonać rozrusznik wodny. Zapewniam Pana że taki system nie jest skomplikowany i działa pewnie. Jerzy
Czy może ktoś stosował mięki rozruch na softstarcie do silnika pierścieniowego (silnik z lat 80 ) , bo opory rozruchowe są uszkodzone i czy to zda egzamin?
Masz rację, przepraszam. Jest to kondensator pracy , nie rozruchowy. Utarło się nazywać go rozruchowym i popełniłem bezmyślnie błąd. Ma on zadanie nadać moment rozruchowy i podtrzymać pracę silnika przy oporach, w tym wypadku, wentylatora.
Bezpieczniki lecą w momencie polecenia ruchu bramy. Sugerowałoby to problem z rozruchem silnika, oporami przekładni itp. Przyjrzyj się tej części napędu.
1 kW więcej to 2,5 A więcej. W tokarce rozruch silnika należy do najlżejszych, rusza obciążony tylko oporami przekładni i łożysk. Możesz zatem zainstalowac nowy silnik z połączeniem w trójkąt, zwiększywszy tylko ustawiony prąd na termiku. Problem może pojawić się w zasadzie przy szybkich nawrotach, o ile silnik nie zostanie zawsze wyhamowany do końca....
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Musiałbyś między przekładnie a silnik zamontować tarczę sprzęgła z wysprzęglikiem ;-) Jak wyobrażasz sobie odpalenie silnika z podpiętym reduktorem ? Nie wiem, dlatego założyłem ten temat i pytam ludzi, którzy maja wiedzę i chęci żeby coś podpowiedzieć ;) Jeśli reduktor bez obciążenia ma tak duże opory co uniemożliwi rozruch silnika to pomysł z reduktorem...
Mam płytę ceramiczną z palnikiem 2,5kW z przekaźnikami w sterowaniu. Co roku wymieniałem przekaźnik oryginalny Omron 230V/16A NO sklejony, mimo że obciążenia rezystancyjnego i to tylko 11A. Pomogło na zawsze - czytaj pow. 20 lat wymiana na taki https://obrazki.elektroda.pl/3355731700_... 230V/30A w takiej obudowie przyklejony silikonem...
Wróć do opornika. To najprostsze dwukierunkowe rozwiązanie. do regulatora trzeba użyć mostek prostowniczy połączony szeregowo z silnikiem , regulator włączyć za mostkiem do +- i zrobić obciążenie regulatora z opornika. Nie ma gwarancji, że to będzie działać w takiej prostej formie. Być może żarówka samochodowa 12 V 2 W lub 12 V 5 W sprawdzi się jako...
A jaki jest opór po ostygnięciu? I jaka jest moc tego silnika? A jeśli nie ma on żadnych oznaczeń, to jaka jest pojemność kondensatora? Opór izolatorów na ogół maleje przy wzroście temperatury, więc taki spadek oporu, jeśli był przy dużej temperaturze, o niczym nie świadczy.
Nie wiadomo jaki to silnik. W szeregu silników jest moc 18,5 KW. Np. silnik Celma-Indukta Sg 160L-2 dane: 18,5KW, 2930 obr/min, 400/690V ma prąd In = 32,5A. Mimo, że ponoć to stanowisko próbne to nie powinno mieć takich błędów jak zabezpieczenie główne w postaci wyłącznika instalacyjnego i to o prądzie mniejszym niż prąd znamionowy silnika. Wyłącznik...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Wypadałoby pomierzyć prądy w trójkącie i gwieździe i upewnić się czy nie ma jakichś dodatkowych oporów, które by powstrzymywały pełny rozruch na mniejszej mocy (gwiazda). Na YT można zobaczyć wiele wynalazków, zwłaszcza perpetuum mobile :)
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeśli taśmociąg pracuje w przybliżeniu 50/50 przód tył to rozwiązanie z dwoma silnikami na obu końcach jest bardzo dobrym podejściem. Jeśli jest ona mały to wystarczy, że pracuje ten ciągnący - chyba, że przekładnia powodowałaby zbyt duże opory lub w ogóle uniemożliwiała ruch. To wtedy oba silniki na raz. Tu się nie ma co rozsynchronizować - taśma jest...
Jeszcze nic nie kupuj. Silnik przy rozruchu stawiają mały opór - mamy duży prąd rozruchowy, czyli na oporze wewnętrznym ogniw i wszystkich dodatkowych oporach pojawiają się spadki napięcia. Znając opór ogniw, opory przewodów i styków, opór silnika, można obliczyć jak bardzo spadnie napięcie baterii w chwili rozruchu. Jeśli nie spadnie poniżej minimum...
Witam. A wiec tak, jest silnik 3 fazowy pierścieniowy o mocy 220kW, którego muszę podłączyć, silnik został dostarczony bez układu rozruchowego (oporów), i takie pytanie do ekspertów od napędów : Jaki sposób rozruchu jest najtańszy, najskuteczniejszy?. Poprzez opory, przemiennik częstotliwości, rozrusznik wiroprądowy itp itd. Dodam jeszcze ze rozruch...
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
(...) one wpływać na obciążenie silnika. Tak paski zostały wymienione na nowe i sprawdzane w średnim i lżejszym naprężeniem.Bez pasków silnik pracuje prawidłowo AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje na maszynie, które mogłyby wpłynąć na jej działanie? Przeprowadzono smarowanie Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
Napisałeś, że silnik po remoncie. Jeśli wymieniane były pierścienie tłokowe i ewentualnie także tłoki czy panewki na wale, korbowodach to wstrzymaj się jeszcze trochę. Zrób z 1000km i zobaczysz czy się poprawia z tą mocą. Ten spadek mocy może być spowodowany zwiększonymi oporami układu korbowo-tłokowego. Jeśli poprawił się rozruch zimnego silnika to...
Gdybym chciał aby sprężarka włączała się nieco częściej i zostsowałbym taki sofstart jak niżej to pomógłbym jej czy bardziej zaszkodził: Podczas rozruchu silnik ma wysoki moment obrotowy aby szybko pokonać opory i "dojść" do znamionowej prędkości. W sprężarce nie ma dużych mas bezwładności (koła zamachowe, pasy transmisyjne czy przekładnie) które mogłyby...
Witam Ja bym zrobił tak: - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana...
Wzrokowo uzwojenie wygląda na sprawne. Najczęściej uszkodzenie to zwarcie uzwojenia pracy z rozruchem, ponieważ brak przekładek między pracą a rozruchem. Taki silnik można sprawdzić mierząc opór pracy i rozruchu a potem zmierzyć razem prace z rozruchem i ta oporność powinna być równa lub prawie równa(np. praca 5 om rozruch 15 om to razem 20 om plus-minus...
Witam posiadam silnik pierścieniowy oraz rezystor rozruchowy urządzenia te nie pracowały nigdy razem. Silnik ma pracować w aplikacji o rozruchu ciężkim. Czy rezystor jest odpowiedni do silnika ? dane silnika: Moc - 75kW stojan 380V/139 A wirnik - 256V/179 A Do tego rezystor rozruchowy dane : rozruch średni - 260kW rozruch ciężki - 200 kW U/I wirnika...
Ale JAKI bezpiecznik? Topikowy? Wkręcany automat? Eska? Topikowy - wymień na 25A, jeśli nie pomoże na wkładkę zwłoczną 20A. Oznaczone są symbolem slimaka. Jeśli to nie pomoże, na wkładkę zwłoczną 25A. Eska - wymień eskę z B20, na C20. Jeśli nie pomoże na B25. C25, może być zbyt mocna przy tym obciążeniu i zawiesśw wypadku awarii (to samo tyczy się zwłocznej...
Jest osobny transformator na żwirownię. Rozruch trwa około 3 sekund. co jedną sekundę są zwierane kolejne opory (są 3 rezystory 3-fazowe)
Witam. Omawiany schemat niestety nie posiada układu ograniczenia prądu podczas rozruchu silnika. W tej sytuacji należałoby zwracać uwagę na płynny rozruch (softstart). Dobrym zabezpieczeniem byłby również dodatkowy opornik w obwodzie silnika zwierany po rozruchu ( ważne w przypadku zasilania ze żródła o bardzo małym oporze wewnętrznym np.akumulator)...
Będzie działał, aż nagle przestanie. Wtedy samochód na hol i prosto do konstruktora Tym bardziej, że rzecz można załatwić prościej i inteligentniej. Zgadnie ktoś co jeszcze można wykorzystać oprócz sygnału obrotów? Bo sygnał ładowania to akurat najgorszy pomysł. Tak sobie poczytałem i stwierdzam, że większość postów została napisana przez ludzi nie...
Jeden roboczy razem z rozruchowym i prawdopodobnie będziesz potrzebował kondensatora jeden jego przewód do roboczego drugi do rozruchowego , zasilanie oczywiście pod robocze na tabliczce powinna być wartość kondensatora
Najlepsze jest to że trudno zgadnąć, mierzyłem opór na stojanie (wyjściach silnika) było 500 ohm, wirnik nie wygląda na spalony może kondensator coś nie domaga On chyba odpowiada za rozruch prawda?. Nie mierzyłem oporów na komutatorze. Tylko nie mam też 100% pewności czy mi dobrze działa pedał i stąd moje pytanie czy podpięcie na krótko pozwoli stwierdzić...
"jeżeli chodzi o napęd to silnik buja kruszrkę do kamienia, a dokładniej łamacz" I tu jest problem, do rozruchu takiego silnika najlepszy jest rozrusznik oporowy, z oporami zanurzonymi w oleju. a na końcu zastosować zwieracz lub stycznik mostkujący. Pracuję w tej branży kilkanaście lat, i te rozruszniki są najlepsze.
dodatkowo trojkat gwiazda. silnik ma startowac na trojkacie, a jak juz nabierze predkosci uklad ma byc przelanczany recznie na gwiazde. Jesteś pewny, że nie na odwrót? Zazwyczaj startuje się na gwieździe żeby zmniejszyć udar prądowy przy rozruchu a potem przełącza się na trójkąt żeby uzyskać moc znamionową. Chyba, że chodzi o przyspieszenie rozruchu...
Kondensator 100 μF połącz równolegle z kondensatorem rozruchowym 200 μF to uzyskasz lepszy moment rozruchowy. Nie przypalę/zlepię styków wyłącznika odśrodkowego jak już to ktoś zauważył? Na rozruch miałbym wówczas 360 mikro. Im większa pojemność tym mniejszy opór - większy prąd.
Kurde u tych Amerykańców to zawsze musi być przerost formy nad treścią. Jakby tam był silnik inny niż Briggsa z I/C to dawno już korba wyszłaby bokiem. Nie wspominając o bliźniakach i jaki tam dostaje skrzynia opór. (at)jarekstryszawa Rozruch z aku nie działa?
Witaj. Niezbyt jasno określasz o co ci chodzi z tym hamowaniem, dlaczego musisz go hamować ? co on napędza. opornicą rozruchową nie zahamujesz silnika tylko bedziesz mu stopniowo zmniejszał obtoty a nie hamował. Hamować możesz przeciw prądem z oprnicą ustawioną na największy opór lub dynamicznie tzn. prądem stałym podanym na stojan.
Witam. Podaje schemat tej platformy. Przełącznik L - P załącza styczniki L bądź P, poprzez opór z odczepami który jest zwierany poprzez przekaźniki na stycznikach SR1 , SR2. SJ styki pomocnicze - bezpieczeństwa, WM -Styk przeciążeniówki, WG - Włacznik główny. Przekaźniki na stycznikach SR1, SR2 na oporze maja za zadanie powolnego startu silnika. A teraz...
Bo jeśli było by w trójkąt to utrudniło bu nawijanie uzwojenia (połączenie uzwojeń w jednym punkcie) oraz zauważ na swoim rysunku że wtedy prąd płynął by tylko przez dwie cewki, a w trójkącie prąd płynie zawsze przez wszystkie trzy. Wyobraź sobie że wirnik z tylko dwoma biegunami ustawił się idealnie w taki sposób że bieguny są pomiędzy przerwami w...
Jeśli umownie oznaczysz uzwojenia trzech faz jako U, V i W, to układ połączeń na tabliczce z 6 zaciskami jest zwykle taki: U V W V W U to znaczy na skos, nie w poziomie ani pionowo. Robi się tak w tym celu, aby za pomocą blaszek łatwo zmontować układ trójkąta: U V W l l l V W U albo gwiazdy: U_V_W V W U (W układzie gwiazdy silnik ma mniejszą moc i mniejszy...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Witam. Mam ciekawy problem z silnikiem indukcyjnym pierścieniowy 250KW rozruch za pomocą oporów i trzech styczników SC 402, Przez wiele lat było ok. Teraz występuje takie zjawisko, że styki od ostatniego stycznika osiągają temperaturę 250 stopni mimo, że prąd płynący się nie zmienił i wynosi około 14A. Przewody do wirnika są chłodne. Zabrakło mi już...
Witam ! Silnik w pozycji 1 powinien mieć mniejsze obroty (około 1400 ) i to jest jednocześnie rozruch silnika, w pozycji 2 silnik ma wyższe obroty ( około 2800 ). Silnik jest trudny do uruchomienia bo obie pary uzwojeń 1-2, 3-4 ( mniejszy opór ), i 5-6, 7-8 ( większy opór ) powinny być odpowiednio podłączone do przełącznika. Musisz tak próbować przełączać,...
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
Coś trze bo inaczej pisku by nie było.
Zimą przy -30 stopniach pojemność akumulatorów jest dużo mniejsza niż przy plus 20 stopniach latem. Ta obniżona pojemność i podwyższony opór wewnętrzny mają napędzić rozrusznik, który musi pokonać opór niesmarowanego silnika, oleju silnikowego gęstego niczym smar i dodatkowo rozgrzać silnik do temperatury zapłonu oleju napędowego. Dlatego stosowane...
Witam! Jeżeli masz taki silnik to musisz wiedzieć, że go wyposaża się w rozruszniki, a więc zestawy oporników, które włączane są w obwód wirnika. Przy właściwie dobranych oporach rozrusznika można uzyskać porządany przebieg ch-ki momentów prądu, a prąd rozruchowy nie przekracza 2,5In. Po zakończeniu rozruchu i osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej...
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Nic nie piszesz jakie masz akumulatory Napisałem: 16 ogniw LiFePO4 (32700 6000 mAh/3,2 V) Nic nie piszesz o BMSie Napisałem: BMS-a MC-4S-F30A Nic nie piszesz o silniku jaki maksymalny rozruchowy prąd może wziąć Napisałem: pobiera przy dużym oporze (ruszanie) i pracy na 100% około 45 A. Mylisz rozruch z ruszaniem. W momencie gdy mam manetkę (regulator)...
Zabezpieczenia masz ledwo na styk. Weź pod uwagę, że masz silnik o mocy 7,5kW przy zasilaniu napięciem trójfazowym 380V. Ponieważ zasilasz go napięciem 400V to będziesz miał trochę większa moc silnika, a tym samym nieco większy prąd. Silnik o mocy 7,5kW podczas normalnej pracy pobiera prąd ok. 14-15A, ale podczas rozruchu wartość tego prądu może być...
Silnik jest zamontowany z piłą 900 do cięcia wzdłużnego, wcześniej był 5,5 Proponuję zmierzyć prąd pobierany przez tenże nowozamontowany silnik, bo może tu być sytuacja zwiększonych oporów wywołanych zużytymi bądź uszkodzonymi łożyskami i w efekcie końcowym zwiększonego poboru prądu. rozruch teraz jest widoczny w domu na żarówkach, przygasają na chwilę,...
Kondensator włączony do obwodu prądu zmiennego ładuje się, rozładowuje a następnie znów ładuje ale z przeciwną biegunowością tyle razy w ciągu sekundy, ile Hz wynosi częstotliwość napięcia w obwodzie. Oporność bierna kondensatora wyraża się wzorem: X=1/2*pi*f*C gdzie: f-częstotliwość C-pojemność Jak widać ze wzoru: im większa pojemność kondensatora...
Wykrec rozrusznik Dodano po 33 Obstawiam ze to nie kable. Bo juz dawno by sie sfajczyły Dodano po 3 Rozrusznik ma zapylone tulejki ktore stawiaja opór przez to slabo kreci. Jak mu dasz duzy prad rozruchowy to pojdzie bo ma dwa razy wiecej pradu. W tym momencie przy slabych kablach poszedłby dym.
, problemem to są myjki zabawkowe zasilane ze silnika szczotkowego, A zamontować kostkę" łagodny rozruch"w obwód silnika coś by dało? A co do prędkości obrotów silnika myjki przy pracy to chyba przy szybkoobrotowym bardziej szkodzi tłokom zapowietrzenie czy praca na sucho.Przy wolnoobrotowym tłoki są większej średnicy czyli na pewno droższe przy wymianie....
Kolego, niektóre kompresory tłokowe mają zawór upustowy, zrzucający powietrze z nad tłoków, co ma ułatwic rozruch silnika elektr. Ale przyczyn może być dużo, np. padły łożyska na silniku, przycierają się tłoki i cylindry. Jeśli element napędzany jest paskami klinowymi, zdejmij je i spr. czy opór daje silnik czy element sprężający. Nie rozbieraj silnika...
Od strony sterowania wszystko jest OK. Czas sam zwiększyłem, bo przełączenie na trójkąt następowało gdy silnik nie rozpędził się nawet do 1/2 obrotów - a taka jest idea sterowania 0YT --> silnik rozpędza się do obrotów w miarę zbliżonych do znamionowych i dopiero przełącza się na T. Chodzi mi o sam start - na uszkodzonej sprężarce osiągnięcie obrotów...
przyjmijmy, że kolega ma silnik o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH (PD o tej mocy też były - ANU - ale montowane w innych samochodach koncernu VAG, kolega się pomylił i już, nic wielkiego się nie stało); jeśli chodzi o dawkę startową to podniesienie jej wartości vagiem odbywa się tylko w niewielkim zakresie jej wartości i może ona być niewystarczająca, wtedy...
Minsk 16 pozostał w eksploatacji. Sprężarka jeszcze może popracować, jako że opory uzwojeń są w normie. Lodówla ma równo 40 lat i olej w sprężarce jest na pewno zużyty. Problem dotyczył przełącznika rozruch-praca, który sie spalił. Ale udało się znaleść e internecie-chyba już ostatni. Potrzymam jeszcze lodówkę w piwnicy aż padnie.
Po zastosowaniu oleju z dwusiarczkiem molibdenu spadaja opory silnika na zimno (przed zbudowaniem cisnienia oleju). Rozruch na zimno na zwyklym oleju 10W40 to bylo zuzycie wg komputera pokladowego ok 1.2 - 1.8l/h po zastosowaniu oleju 10W40 z dodatkiem MoS spada do wartosci 0.8 - 1.6l/h. Filtr oleju tego samego producenta. Jak widac roznica jest spora....
Oki, wznowie test serwisowy. Jutro, dziś już baby spi... Ogólnie, silnik wydaje odgłosy jakby pralka zmieniała biegi z szarpnieciem (np. ze skrzynią automatyczną). Przy małych prędkościach od 0 do około 50 obr/min szarpie, potem do max - 800 obr/min (przy wirowaniu) przyspiesza płynnie. Oczywiście ma problemy z ruszeniem, ale ruszy. Znalazłem opis podobnego...
A ja sie zastanawiam czy ten rozruch musi posiadać aż tyle pozycji, czy zależy ci na odwzorowaniu schematu, czy działania, mikrosilniki zachowują sie trochę inaczej od dużych silników kolejowych :) mają względnie większe opory i lubią szarpnąć przy ruszaniu. Poza tym gdy nie masz 3kV zasilania i megawata mocy do wytracenia, wszystko staje sie prostsze,...
Czyli pozostaje mechanika co z łożyskami silnika ale , rozprzęglić silnik i spróbować wiele razy załączać bez pompy. Zapewne coś się dzieje z pompą , nie znamy medium tej pompy lecz zdarza się że w pompie zostaje woda czy inne medium i może być ciężki rozruch lub przy starcie natrafia na duży opór tłoczenia . My tu zza klawiatury nie wiele pomożemy...
To jest silnik z magnesami trwałymi na stojanie PMDC (ani on szeregowy ani bocznikowy bo nie ma uzwojenia na stojanie). dzięki za odp. naszukałem się w internecie charakterystyk silnika PMDC i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że: silnik w momencie rozruchu ma maksymalny moment, który spada aż do zrównania się z oporami mechanicznymi (i elektrycznymi)...
No właśnie rozruch to jest najgorszy ponieważ jest to silnik dwucylindrowy z przestawionym wałem także tłoki pracują razem jest zapalany z kopniaka(motocykl) jeśli co jest prawdopodobne ktoś zbyt lekko kopnie w starter opór podczas sprężania może nie zostać przełamany co za tym idzie iskra pojawi się zbyt wcześnie efektem może być uszkodzona noga to...
Kolega może mieć rację, to rozruch ze zmienną impedancją. Układ już dawno nie stosowany. A swoją drogą dość dziwnie połączony. Raczej to nie autotransformator. Już prędzej opory, ale to też nie miało by sensu. Prędzej już silnik z dzielonymi uzwojeniami. Normalnie przy układzie gwiazda trójkąt do silnika powinno być podłączonych 6 przewodów a nie 3....
Układ Leonarda bardzo dobrze znam z kopalnianych maszyn wyciągowych na skipach. Silniki takich maszyn pobierały nawet prąd do 10 000A. Układ taki umożliwiał rozruch silnika przy pełnym obciążeniu z prawie zerową prędkością. Ale nie przesadzajmy bo do wyciągarek suwnicowych wystarczają silniki asynchroniczne 2,3,4 i więcej biegowych, lub sterowanych...
Ale piszecie głupoty. Po pierwsze prostowniki rozruchowe mają napięcie około 13V i nie służą do ładowania lecz do awaryjnego rozruchu. Ma on na zadanie dostarczyć duży prąd do rozrusznika czasem przekraczający wartość 300A co spowodowane jest dużymi oporami zimnego silnika zwłaszcza w zimę. Tu trzeba pamiętać ze sprawność takiego prostownika nie określa...
Najlepiej z listewek z lekkiego drewna i wyprofilowac je w lekki luk ( z jednej strony grubszy brzeg (przod), a z drugiej cienki (tyl). http://obrazki.elektroda.pl/4110023000_1... Jak widac na wczesniejszym filmiku, lopaty smigla sa zamocowane na zawiasie, ktory podczas rozruchu silnika zmniejsza opory, bo lopaty sie czesciowo skladaja,...
Witam. Przy rozruch takiego silnika jaki ma tatra mogą płynąć takie prądy. Musisz liczyć się z tym że zimą przy silniku chłodzonym powietrzem ( a taki spotykałem w tatrach u nas ) olej jest dość gęsty i opory są ogromne przy obracaniu silnika. Przytoczę ci przykład . Pojazd BWP1 podczas rozruchu w ciepłej hali z dobrych akumulatorów , pobór prądu przez...
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
Najprościej kontrolować pobór mocy. Tani podlicznik ustawić na wyświetlanie mocy i już. Obroty sprężarki są proporcjonalne do mocy za wyjątkiem krótkich stanów szczególnych jak rozruch, zmiana trybu czy rozmrażanie. Warto pamiętać że COP przy niskich obrotach rośnie bardzo mocno. Przyczyn jest wiele: - niskie prędkości wentylatorów to z grubsza pierwiastek...
Witam , w kosiarce do trawy mam silnik 220V i około 800 w , od pewnego czasu silnik przy załączeniu niemrawo zabiera się do kręcenia /buczy i powoli kręci aż nabierze prędkości obrotowej / czasami pracuje normalnie .Zaznaczam że nie ma żadnych oporów mechanicznych wirnik kręci się bez żadnego problemu . Proszę podać przyczynę takiej usterki może kondensator...
rozrusznik 1.5 kW Rozruch niech trwa 1.5 sekundy. Rozrusznik pobiera prąd 1500W/12 V=125 A. Jako że jesteśmy w dziale początkujący elektronicy a kolega próbował to obliczyć wyłożę trochę teorii. Jako że akumulator nie jest idealnym źródłem prądu (posiada opór wewnętrzny) a rozrusznik pobiera spory prąd napięcie na akumulatorze spada podczas rozruchu....
A to napięcie z akumulatora to na którą śrubę elektromagnesu podajesz. Mi się wydaje, że to Ci elektromagnes niedomaga. Samochód zapala ZAWSZE po podaniu 12V na wsuwkę elektromagnesu bezpośrednio z akumulatora, kręci szybko, bez oporów, silnik załapuje od razu. Czyli jeśli pominie wszystko co odpowiada za rozruch z kabny, rozrusznik kręci jak powinien
Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V. Sprawdzałem tez...
Witam Sprawdź najpierw zasilanie następnie silnik na pusto (odłącz od urządzenia) jeżeli pracuje cicho, nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków nie drży wydaje się że jest sprawny.Możesz jeszcze odkręcić 3 lub 4 śruby z tarczy łożyskowej wyjąć wirnik i oglądnąć czy uzwojenie nie jest przepalone i jednakowego koloru.Ciemniejsza choć jedna cewka lub część...
Od kondzia wypadało by zacząć, o ile sam motor nie ma oporów podczas obrotu. Na kondendatorze będziesz miał wszystkie parametry napisane, ile ma mikrofaradów i jakie napięcie znamionowe. Pewnikiem będzie tam kilka mikrofaradów a napięcie znamionowe 300V lub więcej, pewnie będzie coś w widełkach 400-450, ale to już mało istotne. Ważne, by prawidłogo...
Akumulator raczej nie, bo wczoraj naładowałem go całą noc, był odpięty od auta, zamontowałem do auta po naładowaniu i podczas zapalania wystąpił ciężki rozruch, tzn dość duży opór rozrusznik obrócił wałem ale nie tak gładko, więc chyba się wezmę za tulejowanie rozrusznika. Później jak przejechałem się silnik nagrzał się, zgasiłem i później super zapalił,...
Oczywiście da się zrobić pracę nawrotną silnika, tylko że taka praca nawrotna w przypadku wycieraczek nie będzie "zdrowa" dla silnika, a także dla jego bezpieczników. Ciągle starty to duży prąd w czasie rozruchu/ruszania, za chwile hamowanie i znowu start w przeciwnym kierunku. Hamowania nie można zrobić natychmiastową zmianą biegunowości zasilania...
Silnik 2.5 kW jest o podobnej mocy co silnik w motorowerze Jawa 50. Mało. Odzyskiwanie podczas hamowania - również mało. Moja mydelniczka odzyskuje do 30 kW podczas hamowania - i faktycznie jest to odczuwalne. Silnik elektryczny napędzany od koła prasowego nic nie da, nie będzie można podjechać na samym elektrycznym, ale 2.5 kW ledwo starczy na rozruch...
Czyli ze źródła o małym oporze wewnętrznym (akumulator ołowiowy rozumiem). Dokładnie tak jest Trzeba oszacować prąd rozruchu. Jaka jest rezystancja silnika? Co napedza ten silnik? jak częsty jest rozruch? Rezystancja uzwojenia 0.648Ω Silnik napędza śrubę, która odpowiada za podnoszenie ramienia, na którym umieszczone jest obciążenie ~150 kg. Start...
To, że silnik pracował z kompresorem, zdaje się potwierdzać moje przypuszczenia, że drugi kondensator służy do zwiększenia momentu rozruchowego. Rozruch sprężarki, gdy w zbiorniku jest kilka barów, jest dość ciężki, a silnik 1-fazowy z natury ma dużo mniejszy moment rozruchowy, niż 3-fazowy. Stosuje się zawory zwrotne, które ograniczają opór wytwarzany...
Zadziałanie wyłącznika silnikowego w profesjonalnej maszynie oznacza awarię. U Ciebie ma to być normalną czynnością obsługi kompresora ? Jeżeli tak to masz niedoróbkę to poprawy. Silnik to zabezpieczy ale nie wyeliminuje biegania i resetowania wyłącznika. Napisz jaka sprężarka silnik, przełożenie i jak zrealizowany rozruch (presostat z upustem ?) jak...
Miałem podobny problem z Felicją 1,3 MPi, (1978) poprawka: 1998, benzyna. Po nagłym zatrzymaniu silnika (mało gazu przy ruszaniu) długo musiałem kręcić rozrusznikiem (kilkusekundowe włączanie), aby, z wielkimi zresztą oporami, silnik zastartował. Po którymś z kolei takim incydencie silnik w ogóle nie chciał zaskoczyć, aż do rozładowania akumulatora....
Pracując na wolnych obrotach komora spalania zachodzi nagarem, zaklejają się pierścienie. Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. To niewątpliwie prawda, dłuższa praca na wolnych obrotach jest szkodliwa nawet dla diesla, tutaj znalazłem ciekawy artykuł na ten temat: https://spidersweb.pl/autoblog/pr...
Im mniejszy opór=większy pobór prądu przez odbiornik, tym więcej A. Czy to dobrze? Jak traktujesz w ten sposób padnięty akumulator (a nie wspomagasz kręcenie silnikiem) to nie bardzo, chyba że ładujesz jakiejś bydle ponad 1000 Ah...
Mam silnik od pompy z rozdrabniaczem. Do dnia dzisiejszego sprawował się bezawaryjnie. Jakie objawy - buszy nie kręci, wałek stoi w miejscu. Bez napięcia nie ma problemu aby nim obrócić, brak bić, łożyska całe. Co zrobiłem - rozebrałem w drobny mak myśleć że może szczotki albo coś podobnego - ten jest bez szczotek. W środku dwa uzwojenia. Jedno nawinięte...
Możliwe także, że w tym modelu zapłon silnika spalinowego uzależniony jest od napięcia z prądnicy. Brak napięcia = odcięcie zapłonu. Uszkodzona prądnica uniemożliwia rozruch (lub jako zabezpieczenie podczas pracy - uszkodzenie części elektrycznej natychmiast gasi część spalinową). Bzdury. Silnik może sie nie uruchamiać poprawnie z powodu zwarcia spalonych...
Swoją drogą ciekawe: wysoka sprawność, brak zaworów, brak układów zapłonowych - to czemu te silniki nie są powszechnie stosowane? Nie żadne koncerny paliwowe tylko praktyczność. Gdyby faktycznie silnik sterlinga był taki super to nikt nie byłby wstanie zablokować jego wprowadzenia, a gdyby koncerny paliwowe były takie wszechwładne to jeździlibyśmy...
Nie do końca:) tak jak pisałem wcześniej wymieniłem uC na nowy egzemplarz i sterownik przechodzi w stan Pracy czyli wykrywa przerwania ale po przejściu silnik staje... Jak ruszam wirnikiem to stawia opór czyli prąd przez cewki płynie, spaliłem przy tym trochę tranzystorów:) spróbuję zmontować układ na normalnej płytce PCB może to coś pomoże, bo tak...
, biorąc pod uwagę wyzwania techniczne które wymieniłeś, czy korzystając z technologii dostępnych obecnie, jest możliwe zbudowanie takiego urządzenia (opartego o silnik i prądnicę), które dostarczy nam więcej energii, niż zużyjemy na jego rozruch? Obecnie nie jest możliwe zbudowanie urządzenia, które dostarczy więcej energii, niż będzie zużywane na...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
a jeszcze jaki max prąd może pobierać ten silnik ??? Bo chodzi o to ze ten silnik napędza kompresor, który pod wpływem nabijania powietrza do zbiornika stawia większt opór przez co silnik jest bardziej obciazony, i chciałbym wiedzieć do jakiej max. wartości prądu mogę go używać żeby nic się nie stało....
balonik wróć do szkoły. Im większa bateria tym mniejszy opór , tym większy prąd ładowania i spadające napięcie . Jak będziesz to powiększał w niesończoność to będziesz miał coraz bliżej do obciążenia którego alternator nie wytrzyma . Napisałeś "Alternator ma uzupełnić energię zużytą na rozruch silnika i zasilić instalację" ,a akumulator naładuje się...
No witam pany zmierzyłem dziś opór cewki wtrysku sterującego i wynisi na zgaszonym silniku 101,2 ohma wiec wygląda na to ze chyba jest ok, sprubuje jeszcze jak dostanie tego napadu odpiąć wtyczke i zmierzyć opór a tak apropo to tez zaworek n108 jaki powinien mieć opór podczas pracy silnika? może wymienie filtr paliwa bo jest na nim 50kkm zrobione? a...
Przekaźniki typu ,,klixon" Krzysztofie zamotałeś się. Klixon to nie przekaźnik rozruchowy, ale termik. A to że jeden i drugi był kiedyś produkowany przez firmę Klixon, to zupełnie inna bajka. Tyle postów i tyle bzdur popisaliście panowie, że głowa mała. Kondensator nie jest rozruchowy, choć w minimalnym stopniu rozruch wspiera. To kondensator pracy...
Jeszcze jakieś 5-6 lat temu były w słynnych hotelach dewizowych tzw. Intercontinental sieci Orbis Hotels. Potem zmodernizowali na wciągi AC, też otisy. Miałem okazję pojeździć Leonardami w hotelu "Orbis Wrocław", "Forum (teraz chyba Novotel) Bronowice", i w słynnym 30- piętrowym "Forum Hotel" w centrum Warszawy. Teraz nazywa się chyba Novotel coś tam......
Witam Silnik 37KW. Jaki wyłącznik silnikowy powinienem zainstalować i czy potrzebny jest czujnik zaniku fazy skoro mam wyłącznik silnikowy, a co z zabezpieczeniem topikowym, bo S-ka ma parametry wyłącznika silnikowego, więc chyba nie. Rozruch bez obciążenia - opór z bezwładności tarczy tnącej - ok. 1 m średnicy Pozdrawiam Paweł
Panowie bardoz dziękuje. I przepraszam za zwłokę. Jednak oddałem kosiarkę do serwisu. Okazało się że ten model niema ładowania i przyczyną był zepsuty zawór w silniku który dawał zbyt duży opór podczas rozruchu. Jeszcze raz bardzo wam dziękuje.
Dzięki za odpowiedzi. Silnik w miarę swoich możliwości sprawdziłem, a pewny byłem do niego, gdyż po pierwsze ojciec oddając go do przezwojenia chciał go do czegoś użyć, lecz po prostu plany się rozwiały i stał cały czas w warsztacie w suchym miejscu nie ruszony. Z silnika wystawało 6 przewodów, płytka która była wcześniej została zapożyczona dla wuja...
opora uzwoić silnik softstart rozruch silnik trudny rozruch silnik
czujnik biegu wstecznego honda civic termostat bezpiecznik awaryjnych
audiolab 8000cde claas dominator
Montaż frontu w zmywarce Whirlpool ADG 7550 - instrukcja krok po kroku Uszkodzona szklanka popychacza w VW LT 35 2.5D - przyczyna zablokowania wału