Co rozumiesz przez piszczenie kondensatora? Czy mierzyłeś opór kondensatora? Może powinieneś przemierzyć uzwojenia silnika, po szczotkach i kondensatorach tylko tego nie mierzyłeś.
Wymierzył opór uzwojenia silnika 180W . Opór roboczego uzwojenia 30Om, rozruchowego - 70Om. Dla sprawdzenia twojego silnika należy włączyć do sieci czarny i jeden z czerwiennych przewódow, drugi czerwienny i niebieski do kondensatora. Tylko wyjaśnij problem podniosłego oporu uzwojen.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Prąd (natężenie) skacze pewnie dla tego że równie zachowuje się uzwojenie silnika, różny opór stawia wiertarka na silnik a to łożysko z uYte a to inna cześć i dla tego skacze.
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
To,że uszkodzone uzwojenie silnika mało prawdopodobnie - oba uzwojenia pokazują opór, silnik ruszy, autor nie zawiadomił o nagrzewaniu, które bywa przy zwarciu .
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Całkowity opór na uzwojeniu 1.9 Ohma Na kablu 8 Ohmów Jakieś bzdury i herezje :cry: Silnik równoległy prądu przemiennego. Odłącz konektory od szczotkotrzymaczy i wtedy zmierz rezystancje silnika. Wyłącznik jak widać podświetlany. Możliwe, że to on robi zwarcie, albo ktoś poprzekładał na nim konektory (złącza).
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
Stosunkowo prosty sposób na sprawdzenie silnika, ale nie pewny, (PODKREŚLAM!), to: Odłącz przewody silnika od sterownika, zewrzyj wszystkie przewody silnika ze sobą do kupy, upewnij się że są dobrze zwarte, spróbuj pokręcić kołem silnika. Powinieneś mieć na kole wyraźny i stały opór, bez szarpnięć. Teraz możesz zewrzeć jedynie dwa przewody, jakiekolwiek....
Mam uzwojenie silnika od kompresora lodówkowego i mam 3 bolce. Wiem, który to zerowy, ale jak odróżnić bolec od uzwojenia startowego od uzwojenia tego, na którym silnik już pracuje normalnie. Dodano po 5 To uzwojenie, które ma większy opór?
Odepnij przewody od silnika i zmierz opór uzwojenia pomiędzy poszczególnymi fazami, masz mostek u1v1w1, mierzymy między u2-v2, u2-w2, v2-w2, jak będą w miarę takie same wskazania (ok 1-2 omy) to uszkodzone masz przejścia na styczniku. Bez zbędnego wydatku podłącz fazy na "krótko" i będziesz wiedział czy działa i jest sens inwestować dalej. Podłącz l1...
Zatarl mi się silnik elektryczny napedzajacy wentylator przy chlodnicy tzn stawia spory opor kiedy probuje go wprawic w ruch recznie...a kiedy przygazuje auto(podgrzeje silnik) zaczyna wydobywac się z niego dym... Na pewno nie jest to kwestia uzwojenia silnika, jeśli kręci to uzwojenie w porządku a dymi bo się grzeje wskutek dużych oporów. Jeszcze...
Zmierz napięcie na końcach ramki i opór tego uzwojenia. Ewentualnie może to być problem tego że to wszystko jest po prostu krzywe, w szkole też mi się nie kręcił, po wyprostowaniu hulał, że aż miło było patrzeć.
"Normalnego" silnika indukcyjnego nie reguluje się napięciem ! Kiedyś w Majedzie robiliśmy silniki "miękkie" - o powiększonym oporze wirnika (to tak jak silnik pierścieniowy z oporami na uzwojeniu wirnika), ~10 lat temu jako absolutną nowość wprowadzono w wentylacji silniki (dwufazowe wykonawcze) z dopuszczeniem regulacji napięciem (pewnie miały duży...
Uważnie czytaj posty i nie będzie potrzeby ponownych pytań. Ci już pisałem, że robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Nie należy orientować się na średnicę kabla wyprowadzeń, który w większości wypadków jednakowy, należy orientować się na średnicę drutu uzwojen . Opór uzwojenia 1.6Om dla silnika 400W to zbyt mało, prawdopodobnie masz zwarcie zwojow. Potwierdzeniem...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Może przez wcześniejsze zatarcie się łożysk silnik miał taki opór że uzwojenie gdzieś się przepaliło i silnik nie pracuje jak powinien.
Witam! Zapewne nie tak jak narysowałeś. 1.Przewód uziemiajacy zawsze bezpośrednio do obudowy silnika, nigdy przez bezpiecznik ani żaden styk z wyłącznika. 2.Co do wył.nadprądowego to co narysowałeś to jest najprawdopodobniej wył 3-faz. ze stykami roboczymi L1,L2,L3 i T1,T2,T3 i stykami pomocniczymi 13-14 i 21-22 , ty narysowałeś przewód roboczy przez...
Zakładając podobną moc i konstrukcję, silnik na napięcie 3300V będzie miał 10 razy większy opór uzwojenia. Trudno pomylić.
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
A jesteś pewny, że silnik jest 1f czy 3f ? Jeśli pewny ze 1f dla 230V to postępujesz tak - masz 3 wyprowadzenia . Bierzesz omomierz i mierzysz opór między wyprowadzeniami . Otrzymasz 3 kombinację oporu - minimalne, więcej i sumę tych oporów. Oznaczasz wyprowadzenie, względem którego masz minimalny i większy opór . To wyprowadzenie( nazwiemy jego średni...
To jak - podeśle kolega schemat? :) Sterowanie dla silnika z dwoma jednakowymi uzwojeniami już rozrysowałem, ale z tego, co się doszukałem, to te silniki raczej mają uzwojenie rozruchowe o wyższym oporze.
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Witam. Jak w temacie, tacka się nie obraca. Wypiąłem silnik ST-16(EX73MAAA), ale nie ma na nim , ani w nim śladu uszkodzenia mechanicznego, czy elektrycznego. Jak stwierdzić, jego sprawność, lub nie ? Może przyczyna leży przed silnikiem ? Jaki opór powinno wykazywać uzwojenie dobrego silnika ? Czy te silniczki synchroniczne są nietrwałe ?
Mam w zamiarze taki uklad, w którym silnik poprzez zębatki będzie obracał prętem gwintowanąym zamocowanym na łóżyskach, aby opór był jak najmniejszy. Obracający się pręt będzie powoli "wkręcać" się w nakrętkę przymocowaną do wózka na którym osadzony będzie aparat. Czyli największe opory będziesz miał na gwincie, da się to policzyć Taki slider pracowałby...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Te 0.5A to może się zgadzać. Daje to ok. 5W na uzwojenie. A ponieważ prąd płynie na raz przez jedno albo przy prostym sterowaniu półkrokowym czasem przez dwa to byłaby moc dostarczana do silnika ok.7-8W. Pod warunkiem że dobrze zmierzyłeś oporność. Przy tak małych łatwo o błąd. Te duże silniki o których piszesz to zupełnie inna bajka. Taki silnik trudno...
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Zmierz rezystancję pomiędzy fazami dokładnym multimetrem który zmierzy opór rzędu 1mOhm. Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do stojana.
Zmierzone napięcie wskazuje, że kondensator ma jakąś pojemność. Sprawdzić uzwojenia można poprzez pomiar rezystancji na zaciskach kondensatora. To będzie ich sumaryczny opór. https://obrazki.elektroda.pl/4707266400_...
Witam Ja bym zrobił tak: - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana...
Dobrze byłoby najpierw wiedzieć, czy potrzebne jest ograniczanie prądu rozruchowego lub przepięć przy wyłączaniu. Jeśli to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, to przydałoby się zmierzyć opór uzwojenia wirnika - to pozwoli oszacować prąd.
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Są dwa uzwojenia(dwie fazy), między wyprowadzeniami każdej fazy będzie opór kilku-kilkunastu omów. Między fazami połączenia nie ma. W stepsticu masz wyjścia A+A-( faza pierwsza) i B+B-(faza druga). Dołączasz odpowiednio fazy i voila.
Witam, dostałem wentylator w którym silnik posiada dwa uzwojenia, jedno ma opór R23 a drugie R42. Silnik zasilany jest napięciem 230V z tego co pamiętam pod uzwojenie wzbudne powinien być podłączony kondensator 4uF szeregowo, a uzwojenie robocze równolegle pod obwód zasilania, jednak silnik milczy . Jak sprawdzić kondensator ? Które z uzwojeń jest uzwojeniem...
opora uzwoić rozruch silnik opora silnik pomiar uzwoić
demontaż obudowa krups step7 basic tracer speed driver
zmywarka whirpool mruga start bateria parkside styki
Wsad EEPROM dla matrycy B156HW01 V5 - skąd pobrać? Lokalizacja sterownika silnika Iveco Daily 2006 2.8