To zależy od sterowania. Jeżeli nie jest wysterowany to tak, ale może też być tzw. "trzymanie silnika" i wtedy jest opór.
Witam W silniku krokowym Hyundai Lantra 1.6 16V 95r: silniczek ma wyprowadzenia: 1 2 3 4 5 6 uzwojenia wg schematu: 1-2 2-3 4-5 5-6 Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...(u mnie 40-48ohm) 1-3 4-6 Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...(u mnie 80-85 ohm) Na wszystkich Pinach jest jakiś opór ale nie zgadza sie z podawanymi wartościami.Czy...
Zawór ma swoje krańcowe położenia. Max to otwarcie, min to zamknięcie. Pomiędzy max i min jest jakiś kąt pracy osi zaworu z nią będzie połączony krokowiec, możliwe, że przez przekładnię aby poradził z oporami ruchu. Trzeba wybazować układ, zapamiętać krańcowe położenia i kąt obrotu przeliczyć na kroki silnika.
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
Moim zdaniem, choć ekspertem z mechaniki nie jestem, to po prostu przeciążenie mechaniczne - tak zachowuje się silnik krokowy jak musi pokonać zbyt duży opór.
35k RPM (580 obrotów na sekundę) to rzecz nieosiągalna dla silnika krokowego. Zgaduję, że RebellionArts mógł mieć na myśli kroki, albo pełną sekwencję zmian sygnałów (dla 2 cewek bipolarnych bez half-, a tym bardziej mikrostep, to są 4 kroki). Z mojego doświadczenia przy sterowaniu silnikiem krokowym duża bezwładność w połączeniu z małymi oporami ruchu...
czujnik wody oporność napięcie zasilania: 5 V opór: 2.500 - 3.500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów / 90 °C
Ejże- opór wynosi 8omów.
Czasem utrudnia obrót coś, co wpadło w szczelinę między nabiegunniki. Również niedokładne złożenie spowoduje opory. Wtedy przy wyższych prędkościach/częstotliwości nie będzie się obracać.
Ile uzwojeń ma ten silnik bo od tego bedzie zależał sterownik, jaki prąd i jakie napięcie zasilania cewek też bym to chciał wiedzieć. ten silnik jest z demontażu ale przy 24V pobiera 2,5A. Ale wolałbym mocniejszy sterownik bo niewime co sie moża stać jak dędą opory.
Masz silnik krokowy , to możesz sprawdzić opór uzwojeń.
Silnik krokowy ma zwykle dwie cewki sterowane z dwóch różnicowych wzmacniaczy, a więc można miernikiem je sprawdzić (czy są mniej więcej równe impedancje). Przy podłączeniu odpowiedniego napięcia do każdej z cewek silnik da opór przy próbie ręcznego pokręcenia wirnikiem. Stare typy miały 4 cewki zasilane prądem tylko w jednym kierunku - sprawdzanie...
No to coś nie tak z opisem: "frezarka ma mieć pole robocze 1000x2000x200, i ma frezować aluminium" Jeżeli drewno to być może krokowe na początek wystarczą, ale dla uzyskania sensownych prędkości roboczych oraz międzyoperacyjnych proponowałbym jednak serwa AC. Krokowe mają małą dynamikę pracy. Większość osób zajmujących się budową takich maszynek najpierw...
Silniki są słabe. Tak spokojnie 2x. Jeśli ustrojstwo ma bardzo małe opory, to pociągnie ale prędkości będą niewielkie a osiągalne przyspieszenia jeszcze gorsze. Za to zasilanie i sterowniki są do niczego. Musisz dać sterowniki na 48V i taki zasilacz, bo w tej chwli to wszystko masz za słabe. Jakie silniki są potrzebne: zależnie od oczekiwanego przyspieszenia...
Te 0.5A to może się zgadzać. Daje to ok. 5W na uzwojenie. A ponieważ prąd płynie na raz przez jedno albo przy prostym sterowaniu półkrokowym czasem przez dwa to byłaby moc dostarczana do silnika ok.7-8W. Pod warunkiem że dobrze zmierzyłeś oporność. Przy tak małych łatwo o błąd. Te duże silniki o których piszesz to zupełnie inna bajka. Taki silnik trudno...
Witam! chcę kupić silniki krokowe do mojego plotera cnc. Znalazłem takie silniki : Silnik krokowy 17PM-J644-G1VS-MINEBEA oraz Silnik krokowy 17PM-K303-P2L-MINEBEA szukałem dość intensywnie ale poza informacią że są unipolarne i wymiarami niczego się nie dowiedziałem.. czy zna ktos parametry tych silników? (opór cewki, i napięcie)
silnika BLDC nie da się sterować tak jak krokowego , musisz mieć 3 mostki H znać pozycję wirnika na podstawie danych z halotronów lub dokonać pomiaru napięcia w uzwojeniach aktualnie nie zasilanych dopiero na podstawie tych danych tworzony jest algorytm sterowania silnikiem , dla przykładu scalony układ takiego sterownika http://www.iele.polsl.pl/elenota/Philips...
Mikrostyki służą tylko do podania informacji do procesora i ew. wyłączenia zasilania na silnik . Sam silnik po otrzymaniu zasilania może się obracać w jedną lub drugą stronę w zależności na jaki odcinek sinusa trafi. Jeśli taki silnik napotka fizyczny opór , zaczyna kręcić się w drugą stronę , natrafia mikrostyk i znów brak zasilania. Silnik rusza ,...
mój silnik posiada 5 przewodów:biały, czarny, niebieski, żółty, pomarańczowy. na silnik znajduje się: http://obrazki.elektroda.net/24_12393529... Raczej na pewno unipolarny. Jeden przewód jest wspólny (połączone odczepy środkowe obu cewek). Pomierz opory między kablami. Na jednym tylko zawsze będzie jakiś względem drugiego i to właśnie wspólny,...
Widzę, że nie zrozumiałeś. USB to tylko magistrala do przesyłania informacji z punktu A (urządzenie zewnętrzne) do B (komputer/laptop) i z powrotem. Pytanie brzmi: jakie urządzenie masz na myśli konkretnie. Nie pisz, "ADC, opór, napięcie, silniki krokowe i coś tam jeszcze... " ?. Napisz konkretnie - chce sterować silnikiem krokowym + 2diody LED, albo:...
Niestety nie znam się na tym mechanizmie. Wygląda to na mechanizm podobny do wskazówkowych zegarów kwarcowych. Intuicja mi podpowiada, że na pierwszym zdjęciu jest silnik krokowy, który ze względu na opory ruchu zaczyna się obracać w drugą stronę. Wyczyściłbym dokładnie całą skrzynkę przekładniową i nasmarowałbym smarem o niskiej lepkości, aby zmniejszyć...
Trzeba zsynchronizować robienie zdjęcia z przerwą w przesuwie. Nie ma driverów silnika z mikrokrokiem na 5v No ten z linku właśnie pracuje od 5V, przynajmniej tak podają. Pomysł z prętem gwintowanym uważam za doskonały. Wyliczenie przekładni wynika z momentu obrotowego silnika. Dla każdej przekładni trzeba przyjąć jakieś opory no i zapas dla całości....
Silnik ma pewien współczynnik K, niezależny od oporności i dopuszczalnego prądu uzwojeń - występuje on we wzorze na moment siły (moment = K * prąd), i na SEM przy obrocie (SEM = K * prędkość kątowa). Moc mechaniczna jest iloczynem momentu siły i prędkości kątowej; napięcie = prąd * opór + SEM. Napięcie powinno być do 5V kiedy silnik stoi i SEM=0; jeśli...
Mam w zamiarze taki uklad, w którym silnik poprzez zębatki będzie obracał prętem gwintowanąym zamocowanym na łóżyskach, aby opór był jak najmniejszy. Obracający się pręt będzie powoli "wkręcać" się w nakrętkę przymocowaną do wózka na którym osadzony będzie aparat. Czyli największe opory będziesz miał na gwincie, da się to policzyć Taki slider pracowałby...
tak sterownik AVT1314 nadaje się do tego typu silnika masz przyklejony temat o silnikach krokowych może warto tam zajrzeć opór w cewce ok 80Ω i pracuje chyba pod 5V raczej nie na 5V
Chodzi mi o zmianę potencjometru w module pozostawiając sterowanie silnikiem nie jestem pewien, czy sprzęgło w silniku będzie w stanie poradzić sobie z grzechotką w potencjometrze. Może nie mieć "siły" (może się zatrzymywać) na zaskoku grzechotki. Bo ja wątpie czy sam potencjometr da się wymienić żeby on działał z silnikiem. Da się, ale jest z tym...
Spróbuj podłączyć 47Ω, który masz, i sprawdź, jakie będzie napięcie na oporniku przy włączeniu tranzystora. Jeśli 1V, to pasuje 22Ω, jeśli większe, to i opór powinien być większy.
Witam więc silnik krokowy to np taki jak w większości drukarek przy kręceniu czuć skokowy opór na wale silnika silnik potrzebuje sterownika silnika krokowego nie ma sprzężenia zwrotnego szczegółów poszukaj w google servomotor natomiast to silnik DC tylko mechanicznie inaczej skonstruowany ma wał o małej bezwładności są jeszcze serva BLDC ,AC ... wszystkie...
Ja wiem o kilku rodzajach problemów: (1) moment siły, jaki daje silnik, nie wystarcza do poruszania tego, co ma napędzać (i myślę, że tu autor sprawdził, że moment siły jest wystarczający); (2) duża bezwładność tego, czym silnik porusza powoduje, że silnik zbyt wolno się rozpędza, nie zdąża osiągnąć odpowiedniego położenia przed kolejnym krokiem (związanym...
Zgadza się, stabilizator jest, ale dla jego poprawnego działania napięcie na jego wejściu powinno być większe od 7V (może 6.5V ?). Przy niższych napięciach stabilizator nie spełnia swej roli. Przy większych oporach mechanicznych silnik może być "za słaby" (jego moc, moment obrotowy). Istotny jest również sposób sterowania (jednofazowy, dwufazowy ?),...
Masz złą relację rampy do prędkości. Nie musisz tyle siedzieć przy napędzie. Zrób program na pracę cykliczną i przetestujesz znacznie szybciej. Musisz albo zmniejszyć prędkość albo zwiększyć czas rozpędu. Może jeszcze masz problem z mechaniką która stawia zbyt duży opór.
Zdjęcie jest beznadziejne, ale powinieneś znaleźć jeden wspólny przewód - na płytce jedna ścieżka będzie łączyć nie jedno a dwa wyprowadzenia z silnika i to właśnie będą środkowe wyprowadzenia. Jeśli by tego nie było to musisz znaleźć wspólny przewód, względem którego opory uzwojeń będą takie same.
Na rezystorach 100Ohm przy 0,5A wydzieli Ci się 50W, nie dawaj tam rezystorów jak nie mierzysz prądu!! Prąd silnika nie jest do końca taki jak policzyłeś, ale jak dasz mu mniej prądu to mniej weźmie, wszystko zależy od tego jaki jest opór wewnętrzny źródła zasilania
kontroler chyba idzie kupić nie koniecznie muszę go sam zrobić. Oczywiście że wszystko można kupić o ile nie przerażają Cię koszty , zobacz sobie na znanym portalu aukcyjnym Programowalny Sterownik silnik krokowego TimeLapse Konstrukcyjnie to nie ma znaczenia, Chyba nie do końca bo zupełnie inne parametry musi mieć silnik przy napędzie śrubowym , a...
OT Jak duży odczuwasz opór w stosunku do zwykłeś piasty oraz czy jest odczuwalne ( jeśli tak to jak bardzo ) zwiększenie oporu koła po obciążeniu prądnicy ? Praktycznie w ogóle nie odczuwam oporu podczas jazdy(jest ale naprawdę minimalny. Wykonałem nst. test. podniosłem przednie koło i zakręciłem ręką licznik wskazywał 5km/h. Koło kręciło sie przez...
Silnik krokowy jest mało wydajny w tym zastosowaniu. Przede wszystkim szukaj czegoś z mniejszymi oporami pracy. Jak trzeba, to sam nawiń cewkę i zmajstruj wirnik z magnesem.
Właśnie 2 dni temu rozkręciłem taką stację. Sprawdzałem metodą prób i błędów. Jeden ze skarajnych przewodów towspólna masa, cztery pozostałe to wejścia na poszczególne uzwojenia. Jak jest w Twoim silniku możesz sprawdzić omomierzem (uzwojenia mają identyczny opór - wystarczy wyznaczyć który kabelek to masa).
czyli mówicie ze 100 Ohm na oporze bramki i będzie ok?
Witam, Zatem zwykły silnik krokowy, mogący pracować jako unipolarny i bipolarny. Jeśli cewki sprawne to raczej dobry Zacięcia mogą być spowodowane oporami mechanizmu - najlepiej sprawdzić czy silnik chodzi płynnie bez obciążenia (lub z symulowanym obciążeniem). Inna sprawa, jeśli pod obciążeniem spada napięcie - może to powodować zawieszanie się pracy...
Będą, ale ich naładowanie wymaga czasu i stworzy opór dla prądniczki.
Pewności nie mam ale wykonaj pewną "operację" według poniższego opisu. Ten silnik chyba jest unipolarny tylko nie ma wyciągniętych odczepów (o czym zaraz się przekonamy). Weź miernik, ustaw na pomiar oporności. Pomierz opór między punktem A+ i A- lub (nie koniecznie tak jak zaznaczyłem, po prostu szukaj odpowiedniej pary uzwojeń np. A+ i B+), potem...
posiadam Poszukaj silnika od "ciekawszego" samochodu - im lepszej klasy tym mniejszy/mocniejszy silnik. A na szrocie wszystkie są g..... warte zasilanie elektroniki bedzie z zasilacza komputerowego, wiec chyba nie potrzebne mi beda akumulatory zelowe Mówisz z zasilacza..... a jak chcesz zasilać ten zasilacz.... kontakt będziesz ze sobą woził..... :D...
No cóż, muszę stwierdzić, że nie ma się do czego przyczepić. Program skompilowałem i poddałem symulacji krokowej. Wszystko działa - co prawda nie wnikałem w sposób obsługi silnika, ale stos zawsze wracał na wartość #6FH, po przerwaniach. Oczywiście nie ma mowy o nakładaniu się procedur, bo stosujesz skoki. Jednak, mój symulator nie testuje dokładnie...
Prąd silnika, tylko pamiętaj, ze ten podany w DS jest maksymalnym prądem. Jak ustawisz za dużo to będziesz mógł na silniku smażyć jajecznicę ;) im wyższy prąd tym silnik bardziej bedzie sie grzał, z tym, ze dla krokowcow temp. rzędu 60-80st to nic krytycznego. Jak za niski to silnik moze gubić kroki z uwagi na opory układu mechanicznego w którym pracuje....
witam sprawdż czujnik tem powietrza, przy 20st ma opór 2000-3000om a przy 90st 200-300om, prawie prosta charakterystyka, bds podał Ci jeszcze napięcie na ecu, sprawdż jeszcze silnik krokowy opór na cewce około 50-60 om, jeszcze może być też zanieczyszczona przepływka, jak zasysa gorące powietrze to jego gęstość jest mniejsza więc musi dostać mniej paliwa...
Orientujesz się może ile impulsów będzie przypadało na obrót (...) Jakie prędkości obrotowe są poprawnie obsługiwane ? Na każdym silniku jest napisane ile ma podziałek na obrót. Tego silnika nie zakręcisz super szybko, z doświadczenia wiem że ma zbyt wielki opór i bezwładność żeby kręcił się ponad 200obr/min.
Najlepiej będzie jak weźmiesz miernik i pomierzysz opór między zaciskami silnika - dowiesz się które pary są połączone.
No dobry pomysł, może też tak się zrobi, ale najpierw trzeba jakoś ten talerz rozpędzić a przy tym napędzie który jest, to trwa to koło 8 sekund, oraz przy minimalnym oporze, (wystarczy igłę na płytę opuścić) już talerz zwalnia, więc w tym momencie to jest największym problemem.
Jest jedna rzecz którą można / trzeba poprawić :) to rezystor 1 Ohm . Proponuje się nad tym zastanowić . Mierzenie prądu silnika o rezystancji cewki 1 czy 2 Ohm za pomocą podobnego rezystora daje nam grzałke i sprawność rzędu 50-70% zamiast możliwych do uzyskania 90 % . Dobrze przyjrzałeś się schematowi? opory łaczone są równolegle
Witam! otworzyłem więc pokrywę dysku i podpiąłem go do zasilania. Efekty był taki, że zauważyłem, że talerze się nie kręcą, ajkby silnik krokowy je blokował. Pod odłączneniu zasilania talerze chodzą lekko. Co mogło zostac uszkodzone.? Czy jest ktos w stanie mi pomóc w diagnozie? Silnik SM nie jest silnikiem krokowym. zmierzyć opór na stykach silnika...
rozruch silnik opora opora uzwoić silnik silnik krokowy ibiza
obciążenia elektroniczne zabezpieczenie przeładowaniem ogniw bateria ładować grzać
Nagłe zniknięcie kanałów z satelity Astra - przyczyny i rozwiązania Audi A6 3.0 TDI - Zwarcie i brak działania rozrusznika