Napięcie jest ściśle związane z gęstością, jest gęstość będzie napięcie i odwrotnie. Ale ale elektrolit ma tę niedobrą cechę, że przy ładowaniu gęstość naole rośnie znacznie szybciej niż na górze. Dochodzi do rozwarstwienia i wtedy napiecie moze być i 13V, bo stężenie na dole ponad 1,30, ale stale będzie spadać, co dziennie, co godzinę, aż do wyrównania...
https://obrazki.elektroda.pl/3997737400_... Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych...
Widać ile są warte takie testery; przydała by się inżynieria wsteczna i wyciągnięcie z softu jak one to liczą bowiem są sytuacje gdy potrafią pokazać wynik prawdopodobny ale niestety często też potrafią pokazywać głupoty. Akumulator akumulatorowi nie równy można trafić takie egzemplarze gdzie napięcie naładowanego i kompletnie rozladowanego bardzo mało...
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Binges2 ładujesz ,,eleganckim'' prostownikiem, a do weryfikacji stanu baterii używasz totalnej zabawki.Nie używaj tej zabawki i będziesz szczęśliwszy na 100%.Ja nie czepiam się marki Kozak, bo sam kupiłem tani wynalazek.Apeluję natomiast, żebyśmy nie nabierali się i masowo nie kupowali pseudo-testerów. opornica i areometr tez jest i używałem - tester...
Akumulator by miał doładowanie utraty tego co utracił przy rozruchu to pokonać musi ok.60 km , lub doładowany nawet po dłuższym postoju lub raz w miesiącu wyraźnie to jest wskazane w instrukcji dołączanej do akumulatora przez producenta. Tak -bateria musi być w pełni naładowana lecz odstana do ego 24 godziny . Opornica jest niemiarodajna ponieważ nie...
Spoczynkowy niepodlaczony 12,6 ale nie jest to miarodajne Robilem też test opornicą, ale jak niedoładowany akumulator to od razu dochodzi na żółte pole ( akumulator słaby) a po naładowaniu akumulatora bardzo niewiele brakuje do żółtego pola opornicy ( opornica ma pola zielony - ok, żółty - słaby, czerwony - wadliwy). Dla porównania sprawdzałem też...
Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
Przy 12 v łączy je równolegle. Gdyby łączył równolegle zasilanie 12V byłoby brane z dwóch akumulatorów natomiast tylko jeden zasila instalację 12V a drugi jest tylko do rozruchu. Dlatego ładowanie akumulatora zasilającego jest bezpośrednio z alternatora ,natomiast dodatkowego przez opornicę z przełącznika 12/24V która dodatkowo jest odłączana podczas...
Na początek - przytaszcz jakiś akumulator 24V (2x12V) kilkadziesiąt amperogodzin. Może być taki z lekka strupieszały. (ewentualnie zamiennie może być opornica dużej mocy 0,5Ω/2kW.) Poza tym woltomierz wielozakresowy prądu zmiennego - lub miernik uniwersalny, miernik cęgowy prądu stałego. Połącz to w zestaw jak do łądowania i sprawdź jakie prądy płyną...
Jez potrafi uruchomic dmuchawe po kilku godzinach po zamknieciu samochodu. W jednej beemce akumulator rozladowywala swiecaca ciagle lampka w bagazniku
dziękuje za rade myślałem o regulatorze opornica bedzie sie grzała i rozładuje akumulator tylko zastanawiam sie czy 10 A wystarczy ? znalazłem cos takiego na aledrogo mogę prosić o rade czy może taki być REGULATOR OBROTÓW SILNIKA LED 12V 24-40V 10A PWM pozdrawiam
Jak spada do 4V to akumulator złom, ile ma lat? Nie wiem ile ma lat, odziedziczyłem go wraz z ostrówkiem. Dziwi mnie tylko to, że spoczynkowe nawet jak miesiąc stał to było ok, na testerze ok, opornica ok a na maszynie zgon. Jak stary i zajechany to tak może być? No chyba, że gościu na opornicy zadał za małe obciążenie... Pozdrawiam
Witam Dziś naprawiałem "metalowego jeża" w Astra H klimatronik koszt 8zł za tranzystor Mosfet oryginalny to był BUZ111S ja dałem natomiast zamiennik P80NF10 ten sam prąd 80A i na to samo napięcie 50V też z kanałem typu N. Proponowany IRFZ44 ma tylko 49 A i może to być za mało i wcześniej się spali . Najgorzej to było wylutować zepsuty element . Na początku...
Ciekawe. Nie przypuszczałem ze do rozładowania baterii potrzebny jest stabilizator prądu rozładowania. Opornica powinna być wyliczona do naładowanego akumulatora o znamionowej pojemnosci. Przyklad Akumulator 100Ah 12V. Opornica 10godzinna: R= U/I 12/10 = 1.2Ω Moc 120W
Stosowanie prostownik na samym mostku gretza nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem ze względu na brak możliwości regulowania prądu ładowania. Ładowanie napięciem wyższym niż zalecane przez producenta (przyjmując 14,4V) doprowadza do stałego uszkodzenia akumulatora który wraz z takimi zabiegami wręcz lawinowo będzie tracił swoje parametry. Przez stosowanie...
tego bezpiecznika nie da się w złym miejscu podłączyć bo to cała kostka jest i wchodzi w obudowe od silnika dmuchawy bez konieczności jakiegokolwiek wyciągania jakichkolwiek innych wtyczek itp. jedyne co to trzeba zdemontować kieszeń od pasażera i masz wolny dostęp. Wybieram się dzisiaj do elektryka włąsnie i zobaczymy co powie Dodano po 3 Jeśli jest...
Witam serdecznie. Od pewnego czasu walczę z brakiem nawiewu. Silnik raz działał, raz nie, aż w końcu przestał działać całkowicie. Klima manualna. Na piechotę sprawdziłem bezpieczniki i są ok, te pod maską jak i w części kabinowej. Wentylator na krótko podpięty pod akumulator odpala. Czyli jest sprawny. Zacząłem szukać dalej, rozebrałem konsolę środkową...
Dzień dobry. Problem dotyczy samochodu bmw e90. W aucie po dłuższym postoju przestał działać nawiew. Jeszcze chwilę po uruchomieniu kręcił się przez kilkanaście sekund, zatrzymywał się i ponownie się załączał. Po kilku takich cyklach "zamilkł" całkowicie. Wziąłem się za zdemontowanie filtra kabinowego, z nadzieją, że silnik dmuchawy po prostu przyrdzewiał...
A jesteś pewien że to silnik.Trzeba od strony akumulatora zajrzeć i pooglądać dwie wtyczki: jedna dwupinowa przewody czarny(-) i czerwony (+)tu możesz podłączyc akumulator i sprawdzić silnik czy kręci.Pod tą wtyczką masz drugą wielopinową którą przychodzi sterowanie dmuchawą . Element na którym są te dwie wtyki to opornica z termicznym bezpiecznikiem...
Ta blaszka to po prostu opornica i nie dziw sie że w momencie kiedy wentylatory pracują to ona sie nagrzewa- normalna kolej rzeczy. Co do samego załączania wentylatora to mam pytanie czy aby Twoje autko nie jest wyposażone w klimatyzację? Na Twoim miejscu szukałbym nie w samym przekaźniku który startuje wentylator ale w module klimatyzacji.
Więc podniesiemy napięcie jeszcze wyżej niż 250 V aż do uzyskania zadanych 14,6 V; a właściwie to nie bedę ruszał autotransformatora aż opornica suwakowa nie będzie "otwarta na maxa" przy jednoczesnym natężeniu ponizej 500mA. Obawiam się jednocześnie, że nie dojdzie do takiej sytuacji, że przy tak dużym napięciu prąd wyniesie poniżej 500mA i nie będę...
Dokładnie bez pomiaru opornicą nic nie zdiagnozujesz.
Nie wiem jaki to tester, ale myślę że chodzi tu o wartość rozruchową aku. Jeśli zrobisz tak jak zalecają, samochód nie odpali bo przewód wn. zmostkujesz z masą, a cała próba potrwa moment. Zaznaczam że nie wiem jaki tester, myślę że nie na opornicach?.
Sprawdź stan akumulatora używając woltomierza z opornicą (obciążenie 80-200A). Wtedy będziesz mógł jednoznacznie stwierdzić czy należy wymienić czy też jeździć dalej.
Jeden jest elektroniczny drugi ma opornice.
(at)Wlodek22 Hi, traktuję to jako test. Nie jestem zależny od tego autka, ale cenna jest dla mnie akurat Twoja opina, ponieważ sensownie pisałeś na temat akumulatorów w innych wątkach. Tak więc dziękuję za nią. Mam chiński tester akumulatorów, opornicę, refraktometr, oraz oczywiście areometr :-) Co ciekawe, to wygląda to tak, że te głębokie rozładowanie...
Opornica jest najlepsza, pomiar akumulatora bez obciążenia jest bez sensu.
Rezystancję wewnętrzną akumulatorka zmierzyć można z definicji , obciążając opornicą akumulator raz prądem 1Q mierząc przy tym napięcie na zaciskach akumulatora dwa prądem 0,1Q i też mierząc napięcie na akumulatorze. Stąd; Rw= (Ub0,1- Ub1)/(I1q-I0,1q)
A taki rezystor można zrobić ze spirali grzejnej dużej mocy. Rozciągasz ją żeby wyprostować drut oporowy, następnie składasz ją na pół- kilka razy, aż do osiągnięcia żądanej oporności. Trzeba ją trochę skręcić osiowo, żeby druty nie latały. Tak uzyskaną linkę oporową nawijasz np. na płytę bakelitową lub inny sztywny izolator odporny na temperaturę....
Wykonaj opornicą lub innym testerem akumulatorów test sprawności akumulatora pod obciążeniem. Czy odczytałeś błędy samochodu ?
jeszcze nigdy nie kupiłem nowego akumulatora... jadę sobie na złom ze zdechłym i z opornicą, wybieram ze sterty sprawny (uwierzcie, sprawnych jest bardzo dużo) i dopłacam ze 20-30zł i parę lat jeżdżę. Opornica Yato 90zł a przydaje się często, można zamiast opornicy w samochodzie próbować, odłączyć czujnik położenia wału i judłać, wybrać taki, który...
Jak masz rozładowany akumulator, że Ci ledwo kręci rozrusznik, bierzesz go do domu, podłączasz do prostownika, i po kilkudziesięciu minutach ładowania prąd spada poniżej 1A, to akumulator jest trup. Ładując rozładowany akumulator też można oszacować jego użyteczną pojemność, to będzie między 70%, a 60% energii włożeonej do akumulatora podczas jego ładowania....
Tu "_jta_" masz rację. Porównywałem wiele mierników (szczególnie amperomierze nożycowe) i różnice między ich wskazaniami są podejrzane - w rożnych przedziałach płynących prądów (dla każdego inaczej), do tego te objawy bywały także w niektórych najdroższych ustrojstwach. Jednak często okazywało się, że zwykłe wskazówkowe z bocznikiem były najdokładniejsze...
Szczerze to trzeba przebadać instalację i alternator czy nie robią zwarć a akumulator to raczej na pewno do wymiany lub pierw zbadać elektrolit, naładować w trybie odsiarczania i zmierzyć później opornicą.
78db78: daj spokój :) jak akumulator ma 10.7V a po podłączeniu klemy zero to jest to złom i tyle, jwjcik44: pożycz sobie od kogoś na chwilę akumulator i podłącz i zobacz czy odpali, będziesz miał pewność że trzeba kupić inny aku (nie musi być nowy, w zimie dobry akumulator można też kupić na złomie na wagę, tylko trzeba mieć opornicę do pomierzenia...
w internecie znalazłem, że to właśnie jest sterownik. To nie jest żaden sterownik, to opornica pierwszego biegu, nie siedzi na chłodnicy tylko na ramie wentylatora i nie ma związku z twoją usterką. W skrzynce obok akumulatora masz podstawę z przekaźnikami, w niej są przekaźniki od pierwszego i drugiego biegu, znajdź sobie w necie opis i po wyjęciu...
W jakim stanie jest akumulator ? Jaki jest stary? Masz tester lub opornicę żeby go sprawdzić ? Myślę że warto przeczyścić klemy od akumulatora.
sprawdź czy akumulator ma swoje właściwości opornicą i gęstość elektrolitu może to wina akumulatora
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
hej, to typowa usterka w vw, chodzi oto, że silnik nawiewu ma ślizgowe łożyska które wskutek żadkiego €żywania coraz ciężej chodza zacierają się wskutek czego wiekszy prad nawet 3-4 razy, albo wogóle coś ci wpadło i zablokowało, w pierwszym przypadku to troche oleju powinno pomuc, powodzenia.
Witam .Najpierw sprawdź akumulator opornicą. Najlepiej podjedź do sklepu , który zajmuje się sprzedażą akumulatorów. Podłącz( przykręć) dodatkowy przewód (tego samego przekroju),z MINUSA akumulatora do masy silnika.
Z twoich pomiarów (opornicą) wynika że akumulator nie trzyma już pojemności i napięcie bardzo spada pod obciążeniem.
Jeśli to rzeczywiście jest wersja ze sterowaniem wentylatorami z ECU to powinny być jeszcze do tego dwa przekaźniki w puszce nad akumulatorem, przekaźnik od sprężarki klimatyzacji też powinien tam być. Tu masz rozpiskę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jeśli opornica będzie uszkodzona to koszt nowej przy dobrym poszukaniu to około...
Najprościej akumulator trzeba obciążyć opornicą odpowiedniej wartości(odpowiednią do pojemności akumulatora) i zmierzyć napięcie,oraz obserwować w krótkim okresie czasu czy gwałtownie nie spada.
Miernik z opornicą. Byłem dziś u elektromechanika sprawdził akumulator miernikiem z opornicą i okazało się, że wszystko jest w porządku z akumulatorem... Dodano po 3 Sprawdzę jeszcze przed demontażem rozrusznika prąd pobierany na postoju podczas garażowania.
chodzi mi o opornice do badania akumulatora pod obciążeniem, Jakie akumulatory, jaka pojemność? 70zł to nie dużo, może lepiej kupić oryginał niż bawić się w eksperymenty z drutami. Może zadziała, może nie.
Turbina 2.7m średnicy. Prądnica zrobiona z silnika od pralki tamat 54żłobki nawinięta drutem 1,3mm. Prądnica zrobiona do ładowania akumulatorów 24V, przy dużych wiatrach daje ponad 600W. A obciążenie to opornica zrobiona na 50V o mocy max 1,2kW.
Akumulator należy sprawdzić opornicą pod obciążeniem gdyż być może on jest słabym ogniwem i dostaje zwarcia spontanicznie.
Dzisiaj zmierzyłem prąd ładowania tego prostownika wynosi 3.5 A(napiecie 15.8V) czyli z tego co piszecie nie powinno sie nic stać akumulatorowi??.I jeszcze jedno pytanie czym można zmniejszyć napięcie tego prostownika (może jakaś opornica sam nie wiem )
opornica schemat opornica scenic opornica suwakowe
tylne przeciwmgielne astra funkcje prania candy technik mechanik egzamin
pralka samsung ecobubble wirowanie pralka samsung ecobubble
Citroen C5 mk2 – tył podnosi się tylko do najwyższej pozycji, czujnik wysokości, Hydractive III Siemens zmywarka tryb ECO nie wyłącza się – grzałka, NTC, reset, kody błędów