Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
Dokładnie bez pomiaru opornicą nic nie zdiagnozujesz.
Nie wiem jaki to tester, ale myślę że chodzi tu o wartość rozruchową aku. Jeśli zrobisz tak jak zalecają, samochód nie odpali bo przewód wn. zmostkujesz z masą, a cała próba potrwa moment. Zaznaczam że nie wiem jaki tester, myślę że nie na opornicach?.
Sprawdź stan akumulatora używając woltomierza z opornicą (obciążenie 80-200A). Wtedy będziesz mógł jednoznacznie stwierdzić czy należy wymienić czy też jeździć dalej.
Napięcie jest ściśle związane z gęstością, jest gęstość będzie napięcie i odwrotnie. Ale ale elektrolit ma tę niedobrą cechę, że przy ładowaniu gęstość naole rośnie znacznie szybciej niż na górze. Dochodzi do rozwarstwienia i wtedy napiecie moze być i 13V, bo stężenie na dole ponad 1,30, ale stale będzie spadać, co dziennie, co godzinę, aż do wyrównania...
No i co z tego że wsadziłeś akumulator większy i teoretycznie dobry.A może jest gorszy niż ten co wyjąłeś.Albo jest niedoładowany i nie ma mocy rozruchowej. Napisałem Ci jak to sprawdzić. Jak jest dobry, to napicie będzie trzymał pod obciążeniem. Nie sugeruj się teorią. To można sprawdzić w praktyce.Oczywiście możesz to zrobić inaczej, weź ten "nowy...
Żadną jak mi się zdaję, ale ma inne funkcje dość przydatne. Co więcej zawsze patrzę na RW i na znamionową pojemność. Głupoty pokazuje przy rozładowanym akumulatorze. Ale to nic dziwnego. Wszystkie wtedy , nawet opornica, zafałszują wyniki.
Rezystancję wewnętrzną akumulatorka zmierzyć można z definicji , obciążając opornicą akumulator raz prądem 1Q mierząc przy tym napięcie na zaciskach akumulatora dwa prądem 0,1Q i też mierząc napięcie na akumulatorze. Stąd; Rw= (Ub0,1- Ub1)/(I1q-I0,1q)
(at)Wlodek22 Hi, traktuję to jako test. Nie jestem zależny od tego autka, ale cenna jest dla mnie akurat Twoja opina, ponieważ sensownie pisałeś na temat akumulatorów w innych wątkach. Tak więc dziękuję za nią. Mam chiński tester akumulatorów, opornicę, refraktometr, oraz oczywiście areometr :-) Co ciekawe, to wygląda to tak, że te głębokie rozładowanie...
Tu "_jta_" masz rację. Porównywałem wiele mierników (szczególnie amperomierze nożycowe) i różnice między ich wskazaniami są podejrzane - w rożnych przedziałach płynących prądów (dla każdego inaczej), do tego te objawy bywały także w niektórych najdroższych ustrojstwach. Jednak często okazywało się, że zwykłe wskazówkowe z bocznikiem były najdokładniejsze...
Opornica jest najlepsza, pomiar akumulatora bez obciążenia jest bez sensu.
Wykonaj opornicą lub innym testerem akumulatorów test sprawności akumulatora pod obciążeniem. Czy odczytałeś błędy samochodu ?
Spoczynkowy niepodlaczony 12,6 ale nie jest to miarodajne Robilem też test opornicą, ale jak niedoładowany akumulator to od razu dochodzi na żółte pole ( akumulator słaby) a po naładowaniu akumulatora bardzo niewiele brakuje do żółtego pola opornicy ( opornica ma pola zielony - ok, żółty - słaby, czerwony - wadliwy). Dla porównania sprawdzałem też...
Szczerze to trzeba przebadać instalację i alternator czy nie robią zwarć a akumulator to raczej na pewno do wymiany lub pierw zbadać elektrolit, naładować w trybie odsiarczania i zmierzyć później opornicą.
Jak najbardziej jeż może rozładować akumulator. Podmień opornicę na sprawną.
Z twoich pomiarów (opornicą) wynika że akumulator nie trzyma już pojemności i napięcie bardzo spada pod obciążeniem.
sprawdź czy akumulator ma swoje właściwości opornicą i gęstość elektrolitu może to wina akumulatora
hej, to typowa usterka w vw, chodzi oto, że silnik nawiewu ma ślizgowe łożyska które wskutek żadkiego €żywania coraz ciężej chodza zacierają się wskutek czego wiekszy prad nawet 3-4 razy, albo wogóle coś ci wpadło i zablokowało, w pierwszym przypadku to troche oleju powinno pomuc, powodzenia.
Witam .Najpierw sprawdź akumulator opornicą. Najlepiej podjedź do sklepu , który zajmuje się sprzedażą akumulatorów. Podłącz( przykręć) dodatkowy przewód (tego samego przekroju),z MINUSA akumulatora do masy silnika.
W jakim stanie jest akumulator ? Jaki jest stary? Masz tester lub opornicę żeby go sprawdzić ? Myślę że warto przeczyścić klemy od akumulatora.
Jak masz rozładowany akumulator, że Ci ledwo kręci rozrusznik, bierzesz go do domu, podłączasz do prostownika, i po kilkudziesięciu minutach ładowania prąd spada poniżej 1A, to akumulator jest trup. Ładując rozładowany akumulator też można oszacować jego użyteczną pojemność, to będzie między 70%, a 60% energii włożeonej do akumulatora podczas jego ładowania....
Najprościej akumulator trzeba obciążyć opornicą odpowiedniej wartości(odpowiednią do pojemności akumulatora) i zmierzyć napięcie,oraz obserwować w krótkim okresie czasu czy gwałtownie nie spada.
Nie za bardzo rozumiem co na szrocie poszukać? chodzi mi o opornice do badania akumulatora pod obciążeniem, to nie wiem jakąs grzałke zrobić z drutu oporowego i to jakoś wpiąć w uklad
Akumulator należy sprawdzić opornicą pod obciążeniem gdyż być może on jest słabym ogniwem i dostaje zwarcia spontanicznie.
Nie jest to czasem jakiś starego typu tester do akumulatorów samochodowych? Widać, że ma opornicę, oraz podziałkę na której widać pojemności akumulatorów.
Miernik z opornicą. Byłem dziś u elektromechanika sprawdził akumulator miernikiem z opornicą i okazało się, że wszystko jest w porządku z akumulatorem... Dodano po 3 Sprawdzę jeszcze przed demontażem rozrusznika prąd pobierany na postoju podczas garażowania.
jasne, też zawsze zakładam największy jaki się da upchnąć, z tą różnicą, że ja nigdy nowego akumulatora nie kupiłem, tylko zawsze na złomie wymieniam zdechły za niezbyt zdechły (sprawdzam opornicą stan akumulatora), więc tym bardziej im większy tym dłużej podziała :) Regulator napięcia w alternatorze jest po to, aby ładował akumulator do odpowiedniego...
Witam, dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Juz wyjaśniam co wyszło. W sklepie sprawdzili opornicą nowy akumulator - OK Podjechałem do mechanika od alternatorów i sprawdził jeden i drugi akumulator, następnie przez komputer zresetował jakieś ustawienia i ładowanie już jest cały czas. Chodziło o to że sterownik zapamiętał ustawienia uszkodzonego akumulatora...
Ciekawe. Nie przypuszczałem ze do rozładowania baterii potrzebny jest stabilizator prądu rozładowania. Opornica powinna być wyliczona do naładowanego akumulatora o znamionowej pojemnosci. Przyklad Akumulator 100Ah 12V. Opornica 10godzinna: R= U/I 12/10 = 1.2Ω Moc 120W
jeszcze nigdy nie kupiłem nowego akumulatora... jadę sobie na złom ze zdechłym i z opornicą, wybieram ze sterty sprawny (uwierzcie, sprawnych jest bardzo dużo) i dopłacam ze 20-30zł i parę lat jeżdżę. Opornica Yato 90zł a przydaje się często, można zamiast opornicy w samochodzie próbować, odłączyć czujnik położenia wału i judłać, wybrać taki, który...
Widać ile są warte takie testery; przydała by się inżynieria wsteczna i wyciągnięcie z softu jak one to liczą bowiem są sytuacje gdy potrafią pokazać wynik prawdopodobny ale niestety często też potrafią pokazywać głupoty. Akumulator akumulatorowi nie równy można trafić takie egzemplarze gdzie napięcie naładowanego i kompletnie rozladowanego bardzo mało...
Futura dobre aku, 2 lata takiej jazdy to jak nie trafisz pechowego egzemplarza to nic :) Ze 3-4 lata powinien wytrzymać nawet w pojeździe typu Poczta Polska, DPD itp :D Sprawdzisz najlepiej jak podjedziesz do punktu sprzedaży aku i sprawdzą ci opornicą :) Pozdrawiam
A taki rezystor można zrobić ze spirali grzejnej dużej mocy. Rozciągasz ją żeby wyprostować drut oporowy, następnie składasz ją na pół- kilka razy, aż do osiągnięcia żądanej oporności. Trzeba ją trochę skręcić osiowo, żeby druty nie latały. Tak uzyskaną linkę oporową nawijasz np. na płytę bakelitową lub inny sztywny izolator odporny na temperaturę....
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
78db78: daj spokój :) jak akumulator ma 10.7V a po podłączeniu klemy zero to jest to złom i tyle, jwjcik44: pożycz sobie od kogoś na chwilę akumulator i podłącz i zobacz czy odpali, będziesz miał pewność że trzeba kupić inny aku (nie musi być nowy, w zimie dobry akumulator można też kupić na złomie na wagę, tylko trzeba mieć opornicę do pomierzenia...
"Magic" nie sprawdził Ci akumulatora opornicą ? Jeśli nie - włóż między bajki jego opowieści . Pozdrawiam. Dodano po 7 niewielki spadek napięcia w nim Jaki. Jakieś pomiary. Jaki aku. , ile lat, j.w. jakieś pomiary.
Potrzebuje opornicy na 50A do testowania akumulatorów o mniejszej pojemności do motocykli, nabyłem na BAZARZE za 60zeta takie cudo https://obrazki.elektroda.pl/1905578400_... czyli chińska opornica na 100A ale 100A to za dużo dla moich aku które mają po 7ah i max 100A prądu rozruchowego więc chce ją przerobić na 50A, domyślam się że...
Szkoda, że kolega nie znalazł chwili czasu na podjechanie do jakiegoś sklepu z akumulatorami żeby zbadać akumulator opornicą lub testerem midtronics. Doświadczonemu sprzedawcy nie będzie trudno określić stan akumulatora. Te małe ''japończyki'' to dość słabe akumulatory i rzeczywiście wiek powyżej 3 lat może być dla nich krytycznym. [quote]Podgiąłem...
Akumulator ma niecale 3 lata także wątpię że jest do wymiany, dla pewności 2 mechaników mi sprawdziło na 2 różnych sprzętach i każdy pokazal że Aku sprawny tylko do doładowania Aby sprawdzić stan akumulatora pod kątem SOH i SOC bateria musi być w pełni naładowana. W przeciwnym razie oszacowanie stanu akumulatora jest wynikiem błędnym. 3 lata na akumulator...
Ja się kiedyś bawiłem w galwanotechnikę i aby coś wyszło to trzeba oprócz elektrolitu posiadać zasilacz lub akumulator, opornicę , amperomierz , musi być ustawiona określona gęstość prądu w amperach do powierzchni pokrywanego przedmiotu, również sam przedmiot powinien być odpowiednio przygotowany, odtłuszczony i wytrawiony w kąpieli.Jeżeli te warunki...
w internecie znalazłem, że to właśnie jest sterownik. To nie jest żaden sterownik, to opornica pierwszego biegu, nie siedzi na chłodnicy tylko na ramie wentylatora i nie ma związku z twoją usterką. W skrzynce obok akumulatora masz podstawę z przekaźnikami, w niej są przekaźniki od pierwszego i drugiego biegu, znajdź sobie w necie opis i po wyjęciu...
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć.....
Jeśli to rzeczywiście jest wersja ze sterowaniem wentylatorami z ECU to powinny być jeszcze do tego dwa przekaźniki w puszce nad akumulatorem, przekaźnik od sprężarki klimatyzacji też powinien tam być. Tu masz rozpiskę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jeśli opornica będzie uszkodzona to koszt nowej przy dobrym poszukaniu to około...
Chodzi koleżance pewnie o nadmuch? :-) Jaki model, albo chociaż rocznik? Skoro czuć (zakładam, że podczas postoju), a nie słuchać, to pewnie wentylator nawiewu chodzi na pierwszym, najwolniejszym biegu. W 1,6 RT '97, stojąc przodem do maski po prawej stronie pod plastikami pod oknem jest wiatrak. Kable od niego idą do opornicy obok akumulatora, przy...
Najważniejsze że po dłuższym spawaniu nie dosżło do uszkodzenia tranzystorów.Podczas spawania zadziałało zabezpieczenie termiczne na transformatorze gdzie wcześniej nie udawało mi się do tego doprowadzić bo wcześniej padały tranzystory. Co do prądu to niestety w tej chwili mam uszkodzony miernik a sonda Tektronix którą mam mierzy tylko do 100A. Pomiar...
Witam, mam prostownik jak w temacie który na zaciskach bez kumulatora posiada (na nastawie 25A) napięcie ok 20.5V. Prostownik kupiłem z uszkodzonymi opornicami (widać na schemacie) przez które z odczepu 25 A są zrealizowane wyjścia 12A i 6A. Opornice nawinąłem z drutu oporowego (prawie taki sam). I na końcu opornicy napięcie nie spada, a po podłączeniu...
Turbina 2.7m średnicy. Prądnica zrobiona z silnika od pralki tamat 54żłobki nawinięta drutem 1,3mm. Prądnica zrobiona do ładowania akumulatorów 24V, przy dużych wiatrach daje ponad 600W. A obciążenie to opornica zrobiona na 50V o mocy max 1,2kW.
Dzisiaj zmierzyłem prąd ładowania tego prostownika wynosi 3.5 A(napiecie 15.8V) czyli z tego co piszecie nie powinno sie nic stać akumulatorowi??.I jeszcze jedno pytanie czym można zmniejszyć napięcie tego prostownika (może jakaś opornica sam nie wiem )
Twój opis pasuje do opornicy Lewanda. Ale nią bada się stan akumulatora ,dokładnie do jakiej wartości spada napięcia przy konkretnym obciążeniu (stad wymienne wkładki o różnej rezystancji by zasymulować pobór dużego prądu). Daj zdjęcie tego akumulatora z góry bo przeważnie trakcyjne mają jakiś system uzupełniania elektrolitu. No chyba że nie jest to...
Powiem tak, prąd rozruchowy aku podany w jego specyfikacji to jest prąd gwarantowany dla określonych warunków. Jego spadek może oznaczać ale nie musi nieprzydatność. Lepszy jest pomiar napięcia pod obciążenie opornicą.
(at)gimak Nie wiem jaki był prąd według amperomierza 15A natomiast jak ten amperomierz wskazywał na prostowniku 7 to miernik wskazywał dwa z hakiem. Myślę ze ten prostownik nie był by w stanie z siebie dać więcej jak 4A, Ja go miałem z całkowicie wyjętymi korkami więc mi trochę w koło korków narobił w małych kroplach. (at)Awyrdonyt Akumulator to Banner...
Przy 12 v łączy je równolegle. Gdyby łączył równolegle zasilanie 12V byłoby brane z dwóch akumulatorów natomiast tylko jeden zasila instalację 12V a drugi jest tylko do rozruchu. Dlatego ładowanie akumulatora zasilającego jest bezpośrednio z alternatora ,natomiast dodatkowego przez opornicę z przełącznika 12/24V która dodatkowo jest odłączana podczas...
tzok: nawet jak przepiszesz na siebie OC to ono i tak się samo NIE ODNOWI. odnawiają się tylko ubezpieczenia zawarte przez siebie, przepisane NIE, nie wprowadzaj w błąd, bo to może kogoś BARDZO drogo kosztować ---- wiem, że to głupie, ale tak jest. NIE odnowi się też polisa jeśli zrobiłeś przelew choćby 1grosz za mały, bo nie odnawia się polisa która...
Leszek opornica jeśli jest zasilanie z akumulatora to odpada bo na niej musi sie odłożyć jakaś moc a zatym idze i spadek siły należy to regulować tylko napięciem przez tyrystor lub odczepy na akumulatorze (jeśli to możliwe)
Jak spada do 4V to akumulator złom, ile ma lat? Nie wiem ile ma lat, odziedziczyłem go wraz z ostrówkiem. Dziwi mnie tylko to, że spoczynkowe nawet jak miesiąc stał to było ok, na testerze ok, opornica ok a na maszynie zgon. Jak stary i zajechany to tak może być? No chyba, że gościu na opornicy zadał za małe obciążenie... Pozdrawiam
A niby dlaczego nie nada się do ładowania akumulatorów??? Zawsze mogę założyć dużą opornicę do ładowania akurat mam taką. A co z prostowaniem prądu jednopołówkowo czy to nie zaszkodzi akumulatorom czy lepiej zastosować zwykły mostek gretza.
1. woltomierz z wymiennymi opornicami do badania napięcia pod obciążeniem 2. gęstościomierz do sprawdzania stężenia elektrolitu.
podlacz silnik dmuchawy na krotko przez taki sam bezpiecznik jak pali Ci w skrzynce, jak spali znowu znaczy ze silnik sie skonczyl i pobiera zbyt duzy prad, jak bd chodzil bez problemu znaczy zdechla opornica lub kable Normalnie do akumulatora?
Zwykła opornica spawalnicza od spawarek wielostanowiskowych.
Witam. Szukam pomocy przy Skodzie Karoq 1.0tsi, przebieg 40000km, problem polega na traceniu mocy podczas jazdy. Kontrolka błędu silnika nie świeci, lecz po podłączeniu komputera pokazuje błąd U350100 - napięcie zasilania 1sterownika wtrysku -niewystarczajacy, - nowe świece, - filtr powietrza, - akumulator sprawdzany w sklepie opornica. Problem nasila...
https://obrazki.elektroda.pl/7970553700_... https://obrazki.elektroda.pl/6213242900_... Tutaj mam 12 v A na kostce co wchodzi do wentylayora pokazuje 6.v na żarówce nic nie pokazuje nawet jak zwiekszasza obroty wentylatora Kabel plusowy w kostce idzie tak jakby do środka dmuchawy pod deską i nie wiem patrząc po przewodzi...
dziękuje za rade myślałem o regulatorze opornica bedzie sie grzała i rozładuje akumulator tylko zastanawiam sie czy 10 A wystarczy ? znalazłem cos takiego na aledrogo mogę prosić o rade czy może taki być REGULATOR OBROTÓW SILNIKA LED 12V 24-40V 10A PWM pozdrawiam
Binges2 ładujesz ,,eleganckim'' prostownikiem, a do weryfikacji stanu baterii używasz totalnej zabawki.Nie używaj tej zabawki i będziesz szczęśliwszy na 100%.Ja nie czepiam się marki Kozak, bo sam kupiłem tani wynalazek.Apeluję natomiast, żebyśmy nie nabierali się i masowo nie kupowali pseudo-testerów. opornica i areometr tez jest i używałem - tester...
To raczej nie ma znaczenia - pod reklamację najprawdopodobniej nie "podejdzie". Produkcja`07 do 14. pod reklamację najprawdopodobniej nie "podejdzie". Na pewno, ale może już mu starczy żywota. Pozdrawiam. Za pewne przymarzł co nieco. Z ciekawości, zmierzyć by "opornicą"
Cały czas jednak zastanawia mnie jedna sprawa- dlaczego prostownik obciążony opornicą Przypuszczam, że może to być związane z przebiegiem prądu związanego z wymuszającym jego przepływ napięciem. Przy obciążeniu opornicą przebieg prądu jest odzwierciedleniem przebiegu napięcia wymuszającego prostownika. Przy podłączeniu akumulatora do prostownika, prąd...
Witam,buduję opornicę do rozładowywania akumulatorów trakcyjnych o napięciu 24 i 36V i pojemnościach od 240AH do 450AH. Rozładowywując baterię 24V nie mogę zejść poniżej napięcia 18V bo bateria ulegnie uszkodzeniu. Zbudowałem prosty układ oparty na komparatorze który odcina układ przy 18V ale jeżeli napięcie wzrośnie pow. 18V załącza opornicę, i tak...
Sensu z budową nie widzę. Masz gotowe zarówno obciążeniowe jak i nowsze elektroniczne. Tanie jak barszcz więc po co się męczyć i kombinować. Najtańsze elektroniczne to 20$ z opornicą 30$. Więc co zbudujesz poniżej 100zł?
Szukaj tej opornicy tak jak piszą ale megana ma nagrzewnice obok akumulatora na podszybiu i tam to znajdziesz. Przeważnie przerwe dostaje bezpiecznik termiczy i wtedy idzie na najwyższym biegu. Zmostkuj go i powinno chodzić.
Jeżeli piszesz że jeden przeładowuje a drugi nie ładuje tzn.że masz uszkodzony spinacz baterii w którym jest opornica taśmowa odpowiedzialna za ładowanie drugiego akumulatora i oczywiście sprawa regulatora ponieważ ładuje za dużo pomimo uszkodzenia.P
Będzie to oprnica nie regulowana, napięcie na jej zaciskach będzie od 12 do ok 14,7 V, Będzie ona służyła do obciążenia alternatora w celu sprawdzenia napęcia na zaciskach akumulatora pod obciążeniem. Tych opornic będzie więcej. pozdro
Tu masz schemat - podobny (bo z klimą) ale sterowanie dmuchawy jest to samo. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Opornica jest w rogu komory silnika, za akumulatorem. Z niej wychodzi dwupinowa, płaska wtyczka bezpośrednio do silniczka. Tak więc można na nią podać prąd i bez wyciągania dmuchawy...
Masa na silnik jest bo bezpośrednio pod akumulatorem pracuje prawidłowo.
w komorze silnikowej,po prawej stronie poniżej akumulatora lub pod reflektorem,zalezy od rocznika
Witam, Dokładnie, kolego, jakość wykonania jest genialna. To urządzenie jest z roku 1985 i działa, i będzie działać, a te podobne urządzenia, tzw. opornice profesjonalne, są bardzo drogie. Jednym z takich urządzeń pomiarowych jest marka LEWANDA.
Ja miałem Efb bo to 1.4 comfortline, wytrzymał 6 lat ale nie dawał żadnych negatywnych znaków, na opornicy wyszło, że już się kończy to wymieniłem (ze względów zawodowych nie może nie odpalić 😆)
Wapń w płytach służy jako pochłaniacz wody więc nie spodziewaj się wysokiej gęstości elektrolitu. Wymiana elektrolitu powinna pomóc ale nie wiadomo jak długo ta poprawa się utrzyma? Do sprawdzenia akumulatora polecam nie testery a prawdziwe obciążenie 200-300 A w postaci opornicy. Ciekawe jak z tym elektrolitem na allegro realnie niektórzy wyraźnie...
A widzisz to zmienia postać rzeczy Ważne jak on sie zachowuje pod obciążeniem Trzeba go dać komuś kto potrafi to sprawdzić zrobić test i to opornicą Sam go nie ocenisz Może byc już to tjup może ale nie musi.
do tych "testerków" to trzeba podchodzić z dużą rezerwą, tzn trzeba się nauczyć konkretnego jednego na postawie pomiarów nowych i używanych akumulatorów żeby w miarę interpretować te wartości co tam wyświetla, nie można temu wierzyć ot tak ja tam zresztą wolę zwykły pomiar opornicą a najpewniejszy pomiar to rozładowanie (w miarę) stałym prądem i pomiar...
Bez przesady... Szukałem czegoś zupełnie innego ale czytając rano temat zapamiętałem go. Przykład pierwszy z brzegu: Bez przesady. Równie dobrze można rozpatrywać wożenie drugiego akumulatora - jeszcze lepsze zabezpieczenie sytuacji awaryjnej. Przy okazji: gdy posiadamy wyciągarkę elektryczną to montaż drugiego akumulatora też jest wart rozważenia...
Zwróć uwagę, że przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy- zapamiętaj sposób zaczepienia tej dźwigni zanim zdemontujesz przełącznik! Przy okazji- schemat na dobrą sprawę nie jest Ci koniecznie potrzebny, to bardzo prosty układ- poza przełącznikiem masz tylko...
Dzięki za podpowiedzi. Faktycznie , nie pomyślałem , że gdy naładowany akumulator to prąd jest mały. Zrobię próbę z tą opornicą. I wtedy będzie więcej danych. No i jeszcze chcę dokonać zakupu używanego panela . Tylko nie wiem czy przez wirus to się uda.
Tzn pomijajac hamowanie chce zrobic jak najwieksza droge tym autkiem, dajcie znac czy da przejechac ok 4 km na 2 akumulatorach "jelczowatych" polaczonych rownolegle. Na przewodze od akumulatora chce zastosowac opornice suwakowa, co dawalo by mozliwosc zmieny predkosci. Nie jestem najlepszy z elektrotechniki wiec wytykajcie mi bledy w rozumowaniu :P...
Chciałbym odświeżyć temat. Też chciałbym własnoręcznie wykonać maksymizer lub kupić gotowe takie urządzenie do silnika zaburtowego. I teraz tak żeby rozjaśnić temat, bo widzę, że nie bardzo mogliście się dogadać. Silnik w takim urządzeniu jest szczotkowy napięcie zasilania 12V około 700W. Jeśli chodzi o standardową regulacje jest to przełącznik skokowy...
Do sprawdzania akumulatorów służą obecnie specjalne testery.Szerzej opisywane np tu: http://www.automotoserwis.pl/viewtopic.p... Dawniej stosowano woltomierze widełkowe czyli woltomierz sprzężony z opornicą . pomiar polegał na obserwacji spadku napięcia na akumulatorze w zadanym czasie. Doraźnie można sprawdzić stan akumulatora mierząc spadek...
Nie wiem czy pomogę, bo nie wiem jak wyglądają styki baterii, ale może wcale nie chodzi o pojemność a wydajność prądową? Jeśli jest tak jak piszesz to możliwym jest fakt, że wkrętarka pobiera na początku mniej prądu niż nożyce i jeśli bateria ma niską wydajność (pojemność) to nie jest w stanie w pierwszej chwili "wydusić" z siebie potrzebnej mocy? Porównałeś...
Bierzesz sobie panie kawałek przewodu. Podłączasz go poprzez bezpiecznik 15 - 20 A do akumulatora i podłączasz na krótko: silnik za opornicą (bezpośrednio) i sprawdzasz, czy działa, następnie poprzez opornicę i sprawdzasz, czy nie jest poupalana, następnie dostajesz się do wyłącznika i podłączasz mu zasilanie z przewodu i sprawdzasz, czy przełącza biegi...
Licha bateria to duży opór i przu impulsie mocno spada napięcie. Bez obciążenia będzie dobre. Tuś mi podsunał zrozumienie w/s akumulatora samochodowego 12V bo tam też gadają o rezystancji wewnętrznej i o spadku napięcia przy obciążeniu testerem lub lepiej opornicą. Na podstawie tych spadków szacują jego stan.
Po zmianie akumulatora nie bylo zadnych problemow z zapaleniem. Co prawda jeszcze za malo czasu minelo zeby wyrokowac ale oddalem stary akumulator do sprawdzenia do warsztatu. Elektryk powiedzial ze wezmie go na opornice i sprawdzi dokladnie. Mam jeszcze pytanie do Blazeja i virusa_lx - w jaki sposob moge samodzielnie sprawdzic stan przewodow?
szanuj akumulatory, mają ograniczoną ilość cykli ładowania, dlatego takie sterowniki się opłacają, opornica to ostateczność sam bym takie coś zrobił, ale nie mam czasu się wy... :cry:, arbeit macht frei
Pan to powie producentowi - akumulator kupiony w lutym 2022 - reklamowany po pierwszym zimowym sezonie bo nie szlo auta odpalić - reklamacja odrzucona bo na ich testerach akumulator jest COOOOOOOOOL a mnie zarzucono niewlaściwą obsługę [!!!!!!]. Dlatego kupiłem boostera rozruchowego z którego bez problemu auto zapalało. Eletroniczne testery akumulatorów...
Mialem to samo wtyczke wywalilem bo się usmażyła kabelki przedłużylem i polutowałem u mnie było to na tranzystorach mocy koło akumulatora
na Melexa nie trzeba żadnych uprawnień, bo to pojazd wolnobieżny, nawet rejestrować go nie trzeba ani płacić OC - to chyba najlepsza opcja jak ktoś niema prawka czy tam mu zabrali za prędkość/picie czy cokolwiek innego... bez akumulatorów są dość tanie, czasem i za 1500zł idzie trafić, od bidy można zastosować akumulatory samochodowe, byle jednakowe,...
Te obliczenia można wsadzić między bajki. Nie wiadomo w jakim stanie są akumulatory. Najlepiej opór dobrać doświadczalnie. A można go zrobić na setki sposobów, nawet z wody (opornice wodne czy ktoś pamięta?), ze stali , żeliwa, grafitu ( swego czasu w widłakach), itp.
Wszystko fajnie, ale dlaczego robić coś wbrew jakimkolwiek regułom projektowania? Silnikowi niepotrzebne jest stabilizowane 6V. Te stabilizatory zamienią w ciepło tyle samo mocy, ile wygeneruje silnik. Dokładnie to samo zrobi rezystor. Jest to zupełnie bez sensu, gdyż w żaden sposób nie poprawi bilansu energetycznego urządzenia. Jeśli upieramy się przy...
Nie chwaląc się posiadam takie ustrojstwo, jest bardzo prościutko zbudowane. Są trzy opornice załączane osobno. Jedna na 150 A (do 60 Ah), druga na 300 A (powyżej 60 Ah), oraz trzecia do badania poszczególnych ogniw na 2 V (tego zakresu nigdy nie używałem). Równolegle do tych opornic podłączony jest woltomierz elektroniczny, odpowiednio wyskalowany....
Słuchaj koleś. Przemyśl sobie temat i twierdząc o padniętym akumulatorze odpowiedz sobie na pytanie: - czy nie ma pojemności - czy nie ma prądu na rozruch ??? Bo to dwie zupełnie różne rzeczy. Podpowiedź nr.1 co do drugiego możesz bezpłatnie kontrolować prąd rozruchu ze stuprocentową dokładnością testerem w sklepie, który ma taki przyrząd. Podpowiedź...
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Przed założeniem nowej opornicy sprawdź, czy wirnik dmuchawy lekko się obraca. Znam przypadki zacierania się wirników i objawy były wówczas podobne jak u Ciebie. Na próbę możesz podłączyć dmuchawę wprost z akumulatora i ocenić jej pracę. Jednocześnie zwróć uwagę na uzwojenie silnika, może mieć uszkodzone (spalone) i efekty z bezpiecznikiem będą podobne.
grzebalem no i wyglada to tak... dmuchawa dziala podlaczona bezposrednio do akumulatora, napiecie na panel klimy jest podawane ale na opornice juz nie, wiec zdaje mi sie ze to panel ... rozbieranie tego to katorga no i nie jestem w stanie raczej tego sam naprawic wiec zdaje sie ze kupie caly panel nawiewu no chyba ze widzicie dziury w tej powiedzmy...
Tu nie ma żadnej filozofii. Skoro zasiarczony akumulator nie chce już pobierać prądu, to ja wylejesz z niego elektrolit i zalejesz czystą wodą to tym bardziej nie będzie pobierał prądu! Czyż nie tak? Chyba, że masz jakąś inną wersję teorii wodnych akumulatorów? Dokładnie tak. Te zasiarczone do regeneracji nie były całkowitymi trupami po 5 lat w piwnicy,...
opornica prostownika opornica passat citroen opornica
tłumik rezystorowy wykrywacz złota wykręcić śruba
regeneracja reflektorów sterowanie roletami
Programy zapobiegające automatycznemu wylogowaniu Bojler Kwadro - utrata pojemności: przyczyny i rozwiązania