Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Witam - nie jestem pewien ale popatrz przy silniku dmuchawy bo duzo modelów samochodów ma przy silniku
Z przełącznika idą napięcia na 1,2,4 opornicy z 3 idzie na silnik dmuchawy według AD żadnej innych czarów niema.
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
Klucze Torx w łapę i na przód. Za pierwszym razem będziesz się z tym motał ale następnym razem będzie lżej. Konkretnie występuje pewna kolejność. Dolna taca, popielniczka, górna taca, panel z przełącznikami, obudowa przed nogami pasażera, prawa strona kokpitu i sam silnik. To w dużym skrócie. Pewnie poleciał bezpiecznik termiczny lub bimetal w opornicy...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Nie jestem pewien jak jest w 307 (mam obecnie 308). Dotychczas jeździłem autami niemieckimi, w których filtr kabinowy był odpowiedzialny m.in. za chłodzenie opornicy silnika dmuchawy, która w wyniku (zabitego) brudnego filtra przegrzewała się i ulegała awarii. Po wyjęciu filtra powietrza będziesz miał dostęp do wirnika silnika dmuchawy.
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Spalona opornica ograniczajaca prad silnika dmuchawy
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Możesz skrócić o 1 lub 2 zwoje tę spiralkę oporową ale jeszcze raz dokładnie zmierz pobór prądu przez silniki,bo może jeden z nich blokuje,albo czy kanał powietrzny jest drożny,bo to może być przyczyną oporów toczenia i grzania się opornicy.
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Dmuchawe masz z prawej strony i tam obok silniczka masz opornice.
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
Do sprawdzenia złącze opornicy czy nie podpalone styki wtyczki oraz ułożyskowanie silnika dmuchawy, jaka była przyczyna uszkodzenia poprzedniej opornicy.
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Różnią się tylko wtykami do silnika dmuchawy
Witam !!!!!! Mam problem z opornicą wetylatora dmuchawy ASTRA II silnik 1,7 CDTI (klimatronik) , wewtylator działał cały czas , zdiagnozowałem że jest to opornica więc ją rozebrałem i potrzebuje schematy lub pomocy w naprawie tego ustrojstwa.
Przecież robo ci napisał gdzie jest.Jak tam niema to i tak musi być gdzieś w kanale powietrza koło silnika.
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
Witam serdecznie. Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie jakie wartości posiada bezpiecznik termiczny na rezystorze/opornicy przy silniku dmuchawy w Mercedesie W245 rocznik 2007. Chciałem wymienić tenże bezpiecznik, ale napisy na nim mam zupełnie nieczytelne - ktoś mądry zmostkował mi to połączenie skutecznie zalewając napisy cyną. Bardzo proszę o...
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Nie wiem jakie to reno np.w starszych modelach predkosc obrotowa sterowana jest za pomoca opornicy.
Kabina częściowo w górę, po prawej stronie pod podłogą masz obudowę plastikową z nagrzewnicą i dmuchawą, trzeba odkręcić boczną część obudowy i masz dostęp do silnika dmuchawy i opornicy.
Tylko wymiana lub naprawa opornicy, a przyczyna to zacierający się silnik dmuchawy.
Czyli po dokładnym przeczyszczeniu złącza na opornicy 4 bieg silnika dmuchawy będzie działał? Czytałem na innych forach, że w silniku dmuchawy jest również jakiś opornik czy coś w tym stylu i, że to on mógł się przepalić lub może ja go sam uszkodziłem jak wymontowałem ten silnik dmuchawy. Przed rozebraniem silnika, silnik na 4 biegu działał. Może troszkę...
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
Sprawdź zasilanie na tzw opornice silnik. Jezeli zasilanie jest to opornica do wymiany. Ponadto sprawdz czy silnik nie pracuje za cięzko, bo jezeli tak to tez jest do wymiany.
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Witam Której Scenic? Rok? Silnik?
bezpiecznik, styki w pokretle, opornica, silnik
Na dmuchawie powinny być tranzystory od sterowania często gdy zaciera się silnik to właśnie one się palą poza opornicą .
Witam Poszukaj i rozepnij wtyczkę doprowadzającą napięcie do silnika wentylatora a następnie włącz dmuchawe jeżeli nie przepali bezpiecznika to uszkodzony jest silnik dmuchawy.Natomiast jeżeli bezpiecznik poleci to silnik dmuchawy dobry natomiast w obwodzie prądowym jest jeszcze opornica o kilku stopniach która reguluje prędkość obrotową dmuchawy i...
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Masz prawdopodobnie uszkodzony silnik albo skorodowane styki na opornicy .Żeby to stwierdzić trzeba zdemontować podszybie z wycieraczkami i wtedy jest dojście do silnika z opornicą i wtedy sprawdzić . Powodzenia.
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
Zaraz koło silnika nawiewu. Nie potrzeba angażowac forum na takie problemy.
Silnik dmuchawy masz pod maska na podszybiu do silnika jest przymocowana opornica. Wentylator chlodnicy byl mocowany na czterech srobkach
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Trzeba mocno zanurkować pod kierownicę, parząc w górę będzie widać złącze zasilania silnika dmuchawy a trochę niżej kość wchodzącą do opornicy.
witam, sprawdź zasilanie na bezpieczniku nr 7(20 lub 30a) i 22. jak dobrze pamiętam jest tez duży bezpiecznik 40a za schowkiem jako zabezpieczenie bezpośrednie silnika dmuchawy..jeśli wszystko ok podmieniłbym opornice dmuchawy..lubią padać w e39
W cordobie 6l wyglądało to tak, że klimatronik podrzucał wymagania do opornicy co do wartości napięcia zasilającego dmuchawe. Opornica zaś robiła robotę i przetwarzala napięcie układu w samochodzie na wymagane napięcie. Jeżeli mierzysz na zaciskach silnika dmuchawy, zaś na klimatroniku widzisz zmianę prędkości dmuchawy (kreseczki, diody itp.), a tu...
Opornica jest w obudowie dmuchawy, pod maską nad silnikiem, ten czarny plastik
(at)mariusz13011991 (at)Maximus2001 tak samo u mnie dzięki waszym postom po sprawdzeniu silnika, opornicy i przełącznika poszedłem od razu do żółtej kostki i to był dokładnie ten przewód. Dzięki
Witam Można kupic w sklepie elektronicznym Opornice jednak załóż do obudowy i wówczs silnik dmuchawy będzie ją chłodził Powodzenia
Zrób mostek grubym kablem na nogach 87 i 30 przekaźnika i sprawdź czy dmuchawa działa(na pracującym silniku). Sprawa następna, plus na silnik dmuchawy leci cały czas o takiej samej wartości, przez opornicę leci masa na silnik i to ona ustala obroty.
To albo skorodowane wielozłącze opornicy ( ale nie defekt w niej samej) lub brak masy na silnik. To masowanie jest uskutecznianie zaraz koło silnika wyceraków.
Opornica znajduje się pod maską na podszybiu. Trzeba zdjąć wycieraczki, osłonę z tworzywa i najlepiej wymontować silnik dmuchawy razem z obudową. Dalej będzie wszystko jasne.
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Wypinasz wtyczkę od silniczka dmuchawy i w nią wpinasz żarówkę np. 21W i włączasz zapłon i regulujesz prędkość dmuchawy i żarówka powinna się rozjaśniać zwiększając sile nadmuchu analogicznie w druga stronę. Jeżeli świeci sterowanie/opornica ok, silnik kaput.
Witam, Również pojawił mi się problem, że dmuchawa wieje na maxa nawet po wyłączeniu silnika. Niestety moja wersja opornicy kosztuje od 250 wzwyż. Wie ktoś może czy rzeczywiście jest możliwość wymiany samego tranzystora? Próbowałem znaleźć do kupienia ale nigdzie nie był dostępny w pojedynczej sztuce.
Witam, Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam
Wypnij wtyczkę i sprawdź czy dochodzi napięcie . Możliwe ,że to będzie : poluzowana wtyczka lub przegrzana brak styku , bezpiecznik, regulator ( opornica) na końcu stawiałbym na silnik .
Do sprawdzena opornica biegów dmuchawy- bardzo często ulega awarii, a wcieraczki- bardzo często spala się wirnik silnika.
Koło silnika wentylatora taki niebieski dekielek 7L0 907 521B, ale jak już pisali to nie opornica a moduł (regulator dmuchawy)- do sprawdzenia.
Domyślam się, ale gdzie jest ta opornica, przy przełączniku, czy przy silniku? Nie chcę rozebrać " pół samochodu "
https://obrazki.elektroda.pl/7483711300_... Czy opornica tak wyglądała? Mógłbyś napisać gdzie się ona znajdowała (za schowkiem czy od strony komory silnika)?
Raczej szczotki w silniku lub nadpalona kostka.
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Sam sobie odpowiedziałeś, ten wentylator ma opornicę w środku, ten z 6 pinami, z tego co kojarze to ma dochodzić do niego plus masa i kabel sterujący z klimatronika, jeśli nie masz klimatronika to można pominąć opornicę i podłączyć się pod silnik wentylatora, tylko trzeba go rozebrać i wywalić te opornice z niego.
Tylko czy jest pewność, że padł silnik dmuchawy. Przyczyną usterki może być także spalony bezpiecznik termiczny w opornicy.
Silnik dmuchawy pobiera za dużo prądu - opory toczenia , zwarcie.
Na początku zaznaczam,że nigdy nie miałem w ręku takiej opalarki,ale mam częste przejścia z suszarką do włosów./żona,synowa,dwie wnuczki/.Otóż zasilanie silnika dmuchawy takiego urzadzenia następuje poprzez spadek napięcia na odcinku spirali grzejnej.Odczep ten jest wykonany poprzez połączenie nitowane i tam najczęściej następuje utlenianie się opornicy...
W tunelu nadmuchu za silnikiem dmuchwy znajduje się opornica. tam szukaj usterki.
Witam . Z prawej strony od pasażera przy silniku dmuchawy jest kostka odpiąć ją i wykręcić opornice i wyjąć ją . Dodano po 22 Tak wygląda ta opornica jak by kolega nie wiedział . http://obrazki.elektroda.pl/4829369200_1...
Opornica to zespół trzech rezystorów połączonych w szeregu, 1 bieg idzie przez wszystkie rezystory, drugi omija 1, trzeci bieg omija dwa rezystory, 4 bezpośrednio bez rezystorów/opornicy, przez przekaźnik z zasilania 12V do silnika dmuchawy. http://obrazki.elektroda.pl/4147044000_1... Czyli opornica była ok, a odpadniętym elementem mógłby...
Rozmontowałem całość. Wnioski poniżej: - Dmuchawa/silnik podłączony do akumulatora działa - silnik jest sprawny - Pomierzyłem rezystancje - 0.9, 1.5, 2.0 ohm - opornica wygląda raczej ok (pomiar prostym miernikiem) - Po włączeniu dmuchawy napięcie na stykach wynosi ok. 13V (niezależnie od wybranego biegu dmuchawy 1-4), ale jak podłączę silnik to się...
Kolego tototo30 poszukaj sobie artykułów o uszkodzeniach bezpiecznika termicznego w opornicach dmuchawy, będziesz wiedział, co jest uszkodzone. Co do nazewnictwa części to w katalogach fabrycznych piszą nazwy z kosmosu chyba, dla hondy np. sterownik silnika dmuchawy nazywa się ,,zespół tranzystora mocy,,
podlacz silnik dmuchawy na krotko przez taki sam bezpiecznik jak pali Ci w skrzynce, jak spali znowu znaczy ze silnik sie skonczyl i pobiera zbyt duzy prad, jak bd chodzil bez problemu znaczy zdechla opornica lub kable
Piec powinien być oczyszczony z sadzy /wewnątrz/- to może powodować dymienie. Podawanie paliwa jest zależne od prędkości obrotów silnika dmuchawy. Można regulować ilość obrotów opornicą - w tym modelu powinny być dwie prędkości /przełącznik obrotów/ lub dołożyć drutu oporowego dla zmniejszenia prędkości.
Sluchajcie bo ja juz sam nie wiem.Rezystor opornicy to jest ta czesc umieszczona obok silnika dmuchawy i znajduje sie na kanale przelotu powietrza.chlodzi go powietrza,a do niej podpieta jest kostka.Ja to tak rozumiem.Czy ten bezpiecznik termiczny to ta sama rzecz tylko inaczej nazywana?Rezystor mam dobry,wyjalem i nic nie jest uszkodzony,wyglada jak...
Podmieniłeś jeża? nie podmieniłem, wydaje mi się że jest w porządku. po odłączeniu podgrzewacza wody na tą chwilę jet ok ale dalej mnie nie pokoi wskazanie ponad 5 A na klemach w komorze silnika. może jest to wina alternatora albo rozrusznika.
witam. Jak wyjąłeś opornicę to już masz mało roboty z wyjęciem dmuchawy. Do sprwdzenia masz sam silnik i kable od niego. Pozdrawiam.
Tam nie ma żadnej filozofii z zasilaniem, dawaj auto to ci zrobię :D Masa sterująca na silnik z przełącznika przez opornicę a zasilanie na silnik po zapłonie z bezpiecznika 40A przez przekaźnik ,,blower motor,, w skrzynce pod maską
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
Tu masz schemat - podobny (bo z klimą) ale sterowanie dmuchawy jest to samo. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Opornica jest w rogu komory silnika, za akumulatorem. Z niej wychodzi dwupinowa, płaska wtyczka bezpośrednio do silniczka. Tak więc można na nią podać prąd i bez wyciągania dmuchawy...
Na razie możesz zmostkować drutem i kupić taki termik bo to koszt niecałe 2żł , termiki te są na prąd 10A i temperaturę 200 stopni ponieważ jest to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.P
Jeśli na 4 biegu zaczyna działać dmuchawa to zapewne uszkodzeniu uległa opornica odpowiedzialna za stopniowanie prędkości obrotowej silnika. Nie jestem w stanie powiedzieć jaki jest koszt wymiany, gdyż nie wiem jak z dostępem w tym samochodzie ale nie jest to skomplikowana usterka, ogólnie można sobie to naprawić samemu.
http://obrazki.elektroda.pl/6376659300_1... opornica elektryczna zastanawiam się czy jechać kupić silniki klap chociaż jeden bo ten dolny mi podpada troche
Opornica (moduł) silnika do wymiany. A jak silnik chodzi cięzko to tez.
Cześc kolego.To często spotykane usterki w tych autach.To że dmuchawa działa tylko na 4 biegu to wina bezpiecznika termicznego w opornicy,która znajduje się pod konsolą górną od strony pasażera nad silnikiem dmuchawy .Zarówki to napisz gdzie ale zazwyczaj nie ma dobrego styku.Natomiast jeżeli chodzi o tylną szybę proponuję zacząć od bezpieczników(klapka...
Dzień dobry. Pojazd jak w temacie, klima ręczna, przestał działać nadmuch do wnętrza pojazdu. Przewertowałem kilka schematów i wychodzi, że brak jest zasilania silnika dmuchawy. Na jednym ze schematów napięcie na silnik dmuchawy podaje przekaźnik po przejściu napięcia przez bezpiecznik. Bezpieczniki są dobre więc pozostaje chyba przekaźnik. Schematów...
Witam wszystkich mam problem w picasso 1,6 99r Climatronic Otóż po wymianie parownika w tym autku została zamontowana konsola,wszystkie wtyczki podłączone Dmuchawa chodziła pare minutek lecz nie przełanczało nawiewów Chwilke póżniej dmuchawa już też nie kręciła Kostka stacyjki jest OK bezpieczniki również Do dmuchawy dochodzi + minus jest również na...
A sprawdziłeś, czy prąd dopływa do tej opornicy? Sprawdziłeś bezpiecznik? Sprawdziłeś stan wyłącznika? Sprawdziłeś, czy silnik działa po podaniu napięcia?
Po co znać wartość opornicy,skoro dmuchawa nie pracuje? Silnik,bezpiecznik,włącznik.Standard do sprawdzenia.Poza tym,logika podpowiada że przy takich prądach i mocach rezystorów ich pomiar będzie albo om albo megaom.Trzeba chyba zrobić dział noworodków :-)Początkujący widzę jest za trudny,nie wspomnę że w sieci jest setki wątków i schematów jak zasilany...
tylko nie zapomnij,żeby działał nadmuch musi chodzić silnik,na samym zapłonie nie zadziała nigdy.
Problem polega na tym że termik ma za zadanie obniżyć do bezpiecznej , temperaturę pracy układu Bzdura. Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy. Jest to zabezpieczenie niepowracalne, w wyniku zadziałania należy je wymienić. Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła...
-wypalone złacze opornicy -zaciera się wirnik w tulejkach Wystarcza zmierzyc prąd pobierany przez silnik,wiesz jak sie to robi?
Jeżeli wcale nie włącza wentylatora to sprawdź silniki nastawcze .Jeżeli któryś będzie przycięty to też nie ruszy.
Witam sprawdz silnik w dmuchawie może mieć nadpalone uzwojenie i jest nie poprawna oporność pozdrawiam.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem, małe bo małe, ale było. Z uwagi na "bardzo liczne" podpowiedzi dotyczące mojego problemu, podam przyczynę. Nie była to opornica, ani potencjometr regulacji obrotów dmuchawy na panelu. Powodem mojego ustrojstwa była awaria sterownika klimatyzacji, który znajduje się w czarnej skrzynce obok silnika dmuchawy a...
opornica dmuchawy opornica wentylatora dmuchawy opornica dmuchawy nawiewu
czarnego druku canon tranzystory pallad schemat zasilania klimatyzacji
Junkers Cerastar Smart - głośne dźwięki i stukanie przy ciepłej wodzie Numer MC341641559931 - identyfikacja i znaczenie