Szczerze mówiąc szkoda roboty. Albo spróbuj uruchomić to, w co ktoś już włożył sporo pracy, może wystarczy dopracować elektrykę, albo wróć do wersji akumulatorowej, ale zdrowa bateria 80V kosztuje więcej niż ten wózek jest wart. Ze wzbudzeniem raczej nic nie zdziałasz, bo pewnie jest regulacja prądu bocznikiem magnetycznym (jeśli mnie wzrok nie myli,...
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Turbina 2.7m średnicy. Prądnica zrobiona z silnika od pralki tamat 54żłobki nawinięta drutem 1,3mm. Prądnica zrobiona do ładowania akumulatorów 24V, przy dużych wiatrach daje ponad 600W. A obciążenie to opornica zrobiona na 50V o mocy max 1,2kW.
domyślam się że powinienem dodać szeregowo drutu oporowego do tej grzałki która tam jest w tej opornicy tak aby zwiększyć opór o połowe Nie o połowę, tylko dwukrotnie.
I musi działać? Nie znam prądu świecy, więc nie mogę zapewnić.
Miernik cęgowy, jak najbardziej, ale bocznik- pomysł niezły, ale bocznik ma za małą oporność . Kiedyś były takie mierniki ze specjalną opornicą. A teraz możesz zrobić ją sam ze spirali grzejnej 2000W. Ja zrobiłem taką do sprawdzania spawarek mig, i od paru lat chodzi.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają E tam opornik najbardziej się nagrzewa tak na 30-40% obrotów , wtedy jest mały przepływ. A pali się jak pasta wyschnie, wentylator zacznie pobierać nadmierny prąd z powodu zawalenia grafitem przedziałek, lub kostka opornicy się wypali i nie mam pewnego zasilania...
Najlepiej to zgrzać, co do lutowania to nie kazdy drut oporowy daje się lutować, a jeśli w ogóle to trzeba użyć topnika "blacharskiego" (chlorek cynku).
Do opornicy wchodzą trzy przewody. 1. Masa 2. Pierwszy bieg wentylatorów 3. Drugi bieg wentylatorów Z opornicy wychodzą dwoma gniazdami zasilania na wentylatory tj. jedno gniazdo na jeden a drugi na drugi. Drugi bieg omija opornice i idzie plus bezpośrednio na wentylatory. Całością sterują dwa przekaźniki z tego co pamiętam nie znajdują się w skrzynce...
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Nie widząc tego mogę gdybać ten rezystor lub coś do niego podobne to właśnie zabezpieczenie termiczne . Po awarii nie ma żadnego biegu dmuchawy a przy awarii opornicy jest najszybszy .Dziękuje!. Wiesz za co.
Tu masz za 190 piszą że oryginalna jak nie chcesz rozbierać zobacz https://www.romatronic.pl/pl/p/OPEL-Omeg... Prawdopodobnie regenerowana sądząc po nazwie na nagłówku
Będzie pasować.
nikt ci tego nie zagwarantuje ale jeśli wszystkie bezpieczniki są sprawne jest duża szansa że są uszkodzone
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
Tak dla potomnych kostka jest na pięć pinów rezystor też ale to wejście na grubym przewodzie w rezystorze jest podwójne dlatego najlepiej te dwa przewody złączyć i podłączyć do tego jednego a kostka się nie przepali bo jeden pin jest za słaby i go przegrzewa dobra Rada dla kumatych przerabiam to często w ducato
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, na kablach nie ma zwarć(nie uszkodziłeś izolacji/zwarłeś czegoś)? Jaki był powód wymiany panela?
Jeżeli chłodzenie jest porządne to sprawdź jeszcze czy gdzieś pasta z pod tranzystorów nie wyemigrowała bo tu też może być problem. Na początku na Twoim miejscu poszukał bym winnych tego całego zamieszanie -czyli co właściwie uległo uszkodzeniu i to właśnie wymienił. Po naprawie wrócił bym do testów bo może się okazać, że przyczynami uszkodzeń było...
Witam, nowsze wózki na 24V miały już regulatory PWM ale ciężko znaleźć coś do Twojego wózka, pewnie będziesz musiał się skontaktować z zakładami remontującymi te wózki albo poszukać takiej opornicy gdzieś na szrocie. Może dostaniesz gdzieś same oporniki. P.s. Pogadaj jeszcze z [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... użytkownikiem,...
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Witam. Zakładam nowy wątek, bo i naprawa niestandardowa. A więc: jak wielu użytkownikom Asterek przytrafiła mi się usterka 1-go biegu wentylatora chłodnicy. W Astra H 1,6XEP są dwa biegi silnika wentylatora chłodnicy, pomimo, że cały układ elektryczny przystosowany jest do trzech (3 przekaźniki: nr 11,12,13; okablowanie, opornica z podwójnym uzwojeniem:...
753172 Witam. Sprawa tyczy się Opla Meriva A z 2005 i całej rzeszy Opli z tego okresu wyposażonych w felerną opornicę wentylatora głównego. Ople z klimatyzacją które mają jeden wspólny wentylator na chłodnicach mają taką oto opornicę http://obrazki.elektroda.pl/2749565900_1... która oryginalna jest dość droga, zamienniki są wyjątkowo...
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
Witam Mam problem z wentylatorami chłodnicy i klimatyzacji, na początku w ogóle nie startowały, rozebrałem je i miały zastane szczotki, rozruszałem i maksymalny bieg już jest, ale niższego brak, zauważyłem że jest przepalony cienki pofalowany płaski drucik w ceramicznej obudowie chyba (opornica) ? zrobiłem obejście i teraz pod dwoma pinami jest maksymalny...
Po 1 sprawdzic czy masz zasilenia na jeża opornice ktora siedzi w obudowie wentylatora, jedna duza wtyczka plus minius i ogólnie zobaczyć jak wygląda jeż opornica
Jest to bezpiecznik termiczny,czyli ma mieć przejście.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
A nie ma pod prawą przednią lampą przykręcona do podłużnicy (zazwyczaj jest zgnita)
Może ktoś ma schemat tego regulatora i wykaz elementów Wstawiam fotki płytki
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Nie wiem gdzie dokładnie to się mieści ale są to objawy spalonego bezpiecznika termicznego przy oporniku. W innych wozach jest to najczęściej po stronie pasażera za schowkiem. Idź po przewodach od regulatora.
Kup bezpiecznik termiczny na 192 stopnie, 10A Więcej nic Ci nie jest potrzebne żeby go kupić.
microtemp do wymiany
Nie wiem jaki to tester, ale myślę że chodzi tu o wartość rozruchową aku. Jeśli zrobisz tak jak zalecają, samochód nie odpali bo przewód wn. zmostkujesz z masą, a cała próba potrwa moment. Zaznaczam że nie wiem jaki tester, myślę że nie na opornicach?.
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Albo siedzi ci zasilanie albo sterowanie, masz czym diagnozować?
Nad kolanami pasażera po zdjęciu osłony jest dmuchawa.Po odkręceniu jej dolnej osłony ujrzysz "jeża" czyli opornicę. Jest chłodzona tym wentylatorem.
Da porządne rezultaty ale nie na długo, z nową stanie się to samo po jakimś czasie, te złącze to słaby punkt w peugocie i właśnie odpowiednia tego przeróbka sprawi że zapomnisz o tym problemie.
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Bezpiecznik termiczny pali się nie od wzrostu prądu a jak nazwa w skazuje, od przekroczenia określonej temperatury. Bez niego, w razie awarii opornica grzeje się do czerwoności i pali wszystko w okolicy. Szkoda ci było 2 złote na termik? W ostateczności było zrobić mostek zwykłą cyną
Tą opornicę najlepiej jest zrobić, odwzorowując ze starej. Ty chyba nigdy nie widziałeś tej opornicy, napisz jak to zrobić.
Ponieważ zakres regulacji wynosi 400Ω w stosunku do oporu całej opornicy 1400Ω niezbędny jest układ sterujący. Potencjometrem 1K ustawiasz punkt pracy "włącznika przekaźnika".
Udało się rozwiązać problem ?
to kup druga opornice, bo nawet jak ta zrobisz moze nie chodzic na wszystkich biegach
Sprawdź wtyczkę od opornicy,pewnie masz wtopiony jeden pin. Zrób wsuwka i dolutuj i powinno być dobrze jak dioda nie zdążyła się przepalić ale możesz sprawdzić miernikiem.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Można najprościej ograniczać prąd przez opornicę lub zrobić regulator pwm z tranzystorem mosfet, albo przetwornicę.
Witam jak obliczyć jakie będzie obciążenie prądowe opornicy ??. Jedna taka opornica musi dać obciążenie min 10 A. Opornica zrobiona jest z drutu oporowego o grubości 1 mm2, 1m= 1,75 ohm ile trzeba byłoby drutu aby mieć obciążenie prądowe 10 A ?? pozdrawiam
Kilka razy próbowałem i nic nawet te blaszki co ocierają o opornice zrobiłem aby sie nie stykały... Jak możecie podajcie jakieś zdjęcie czy cos takiego.
Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Na 99% naprawa jest możliwa. 1. aby mieć dostęp do dmuchawy odkręcasz dwa wkręty mocujące schowek i zdejmujesz go (po stronie pasażera) 2. w górnej części dmuchawy rezystor jest przukręcony dwoma wkrętami ,wykręcasz nie oraz wypinasz kostkę z kablami 3. wyciągasz rezystor 4. jeśli drut oporowy jest przypalony w pobliżu punktu lutowniczego wystarczy...
Temat zamykam, na przyszły rok pomyśle nad zakupem opornicy.
Na ramie wiatraka masz opornicę pierwszego biegu, odepnij wtyczkę i połącz piny grubym kablem, jak z klimą ruszy wiatrak to masz problem z opornicą(najprędzej spalony termik)
Dokładnie znajduje się on na obudowie dmuchawy. Otwierasz maskę, i po lewej stronie w okolicach podszybia. Opornica jest w tunelu-obudowie. W obudowę wchodzi 4 pinowa wtyka własnie do opornicy.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
Spróbuj zainstalować podobne opornice stosowane w prostownikach spawalniczych służących do regulacji prądu spawania.Stosowane opornice wyglądem odpowiadają takiej jaką zamieściłeś na foto.
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Wypalony styk w pokrętle bądź jego złączu albo złączu opornicy. Trzeba przejrzeć te miejsca.
1. Czujnik poziomu paliwa dostępny jest, tylko po wyjęciu zbiornika paliwa. 2. Na jednym ramieniu umieszczony jest pływak, na drugim po opornicy ślizga się szczotka. 3. Położenie tej szczotki na opornicy, odwzorowane jest wychyleniem wskazówki poziomu paliwa. 4. Trzeba sprawdzić ciągłość przewodów, czy któryś nie został nadłamany i jak przewody i konektory...
Mam też problem z tą opornicą.Najpierw spalił się silnik no i przy tym opornica.Klient kupił na giełdzie silnik i opornicę. Po tygodniu silnik zaczą piszczeć i skały obroty, w Srednim zakresie.Jak ryszyłem gniazdem od opornicy na chwię wracało do normy,poczym znowu to samo.No to wynieniliśmy znowu opornicę.Po tygodniu silnik zaczą piszczeć i skały obroty,...
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Sprawdź zasilenie do opornicy z przełącznika wentylatora. Odłącz kostkę od opornicy, zrób mostki na kostce. Najczęściej tam psuje się dioda.
Kolego, jak masz klimę manualną, i obrotowy czteropozycyjny przełącznik dmuchawy to masz opornicę. Jak masz climatornic to masz regulator intensywności nawiewu, i nie jest to opornica.
No toś mnie zaskoczył. Od czego ta opornica, bo na rozruch silnika pierścieniowego - na pewno nie wygląda!
Masz problem ze sterowaniem wentylatorów,dlatego klimatyzacja się wyłącza gdyż ciśnienie w układzie rośnie a nie ma kto schłodzić. Sprawdź zasilanie do opornicy która jest przy wentylatorach,następnie samą opornice.
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
A widzisz to zmienia postać rzeczy Ważne jak on sie zachowuje pod obciążeniem Trzeba go dać komuś kto potrafi to sprawdzić zrobić test i to opornicą Sam go nie ocenisz Może byc już to tjup może ale nie musi.
Qrcze znowu po roku taka sama przygoda . Z racji tego że już wiedziałem jak sie zabrać za wymianę opornicy zrobiłem to poraź kolejny ale tym razem bez efektu dalej nie ma nadmuchu . Gdzie teraz mogę szukać przyczyny ?
Wsłuchaj się czy wentylator słychać na innych biegach. Jeżeli nie to przyczyna będzie w uszkodzonej opornicy. Opornica może być uszkodzona przez bardzo brudny filtr lub zatarty silnik wentylatora.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy
Podłączasz wentylatory równolegle. Sterujesz przekaźnikami. Pierwszy bieg dajesz w szeregu z opornicą na plusie, drugi bieg to połączenie bezpośrednie bez opornicy. Cewki przekaźników do masy a druga strona sterowana przez termowlacznik. Ten załącza pierwszy styk co powoduje załączenie przekaźnika i zasilenie wentylatorów poprzez opornicę, załączenie...
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
piszesz ze 3 diodowy prostownik to dlaczego u mnie sa 4 diody jeszcze jakas inna wersja ? jak mozesz spojrzeć na me zdjecia i powiedziec mi czy przewody widszace w srodku 2 pary powinny byc jakos zwarte mostkiem moze to przyczyna meej przerwy dodam ze niestety nie mam oznaczen na tych przewodach 4 diody to jest po prostu 1-faz mostek prostowniczy Gretza....
silnik klatkowy, który posiada 6 zacisków zasilających powinien pracować z w/w urządzeniem. Niestety nie. Wyprowadzone są wszystkie końce uzwojeń aby można było przeprowadzać rozruch gwiazda/trójkąt. Rezystancja Twojej opornicy jest zbyt mała aby cokolwiek znaczyła przy zasilaniu, rozruchu takiego silnika. To jest opornica do silników pierścieniowych,...
Dokładnie bez pomiaru opornicą nic nie zdiagnozujesz.
Opornica jest elektroniczna ? Jeśli tak to może tranzystor(y) poleciał w twoim przypadku dostał przerwy Daj foto opornicy
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
witam jak w temacie potrzebuję schematu opornicy do nawiewu niby każdy wie jak to zrobić ale nikt nie zamieszcza rysunków i schematów jak to zrobić !! może ktoś pomoże mi i innym z tym problemem
Bezpiecznik termiczny w opornicy. Koszt tego elementu to kilka złotych. Nie można go lutować bo uszkadza się od temperatury- fabrycznie jest zgrzewany. Na allegro idzie kupić taką opornicę od 50zł.
Na schemacie widać włącznik, opornicę oraz dmuchawę. Ja bym zainteresował się czy na linie 4 włącznika jest zasilanie jak występuje problem i czy na opornicy na linie 1 jest zasilanie. To ten sam przewód. Kolory mogą być w rzeczywistości inne ale pinout wtyczek raczej taki sam. Myślę że jak dmuchawa nie działa na 4 biegu to tutaj nie ma zasilania. https://obrazki.elektroda.pl/6702791400_...
Przy opornicy dmuchawy go znajdziesz.
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
dmuchawa jest z przodu.Jak ją wykręcisz to tam jest opornica ale i też przy opornicy jest opornik temperatury wymień go i wiatrak bedzie smigał. Ten opornik temp. powinien wytrzymać coś koło 130 stopni
Bezpiecznik cieplny w opornicy
opornica juz dawno zrobiona fakt troche gimnastyki trzeba ale nie jest zle zamykam i dzieki
Wychodzi na to, że masz rację, ale można też po pomiarze 10mA je usunąć, ale z kolei dużo proście opisać pomiar z dwiema opornicami. Zrobił ktoś wszystkie pomiary na jednym schemacie? http://obrazki.elektroda.pl/9801473500_1...
Dławik raczej poprawi zajarzanie łuku .Jeżeli bedzie miał odpowiedni przekrój drutu. To natężenie raczej nie spadnie wiele. Zato pisałem mozna zrobic 2 biegi. Raz odłączyć jedną fazę. 2Odłączyć jeszcze zero. Po stronie pierwotnej.Zawsze to już coś. Zanim zrobi się lepiej. Proponuję pozostać przy połączeniu w gwiazdę. Na wyjściu. 67 wolt, jest w sam...
Koledzy czy macie pomysł z czego zrobić opornice 3,6 KW 12 V tak zeby prąd płynący przez obwód był ok. 300A ?
To masz uszkodzony bezpiecznik termiczny, bądź zgniła opornica. Ów bezpiecznik jest zaraz przy opornicy. Maluneczki przepiękne, widać rękę mistrza. :) Ps-trochę źle to podłączałeś, przewód czarny jest wspólny, zaś kolorowe to większa prędkość i mniejsza prędkość.
Opornica dmuchawy.
Opornica dmuchawy.
opornica prostownika opornica passat citroen opornica
podswietlenie przyciskow radia schemat matrix trafic benzyna
pilot samsung parowanie wiertarka bułgarska
Instrukcja obsługi radioodbiornika FM USB/MP3 SM 2006 Objętość obudowy dla głośnika 10 cm: jak dobrać?