Niestety muszę Cię zmartwić, sam rezystor jest nieosiągalny w handlu (ja nie znalazłem). Pozostaje zakup kompletnego wentylatora z rezystorem. Najtaniej znalazłem w firmie GRA-PA 320 zł. Można jeszcze oczywiście kombinować, ale osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań.
Opornik wentylatora chłodnicy. Duża wtyczka na obudowie z dwoma białymi kablami. Pasuje od renault.
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
Witam. Mam pytanie odnośnie "rezystor opornik wentylatora chłodnicy" w mojej Astrze. Mianowicie jest uszkodzony, i wiatrak działa tylko na drugim biegu. Nie znalazłem nigdzie w sklepach tego opornika dedykowanego do Opla Astry, natomiast są podobne rezystory do kupienia dedykowane do innych aut. Czy prawidłowo będzie działał rezystor dedykowany do Daewoo...
nie można opornica się może spalić
Udało mi się mniej więcej ustalić wartość opornika 0,5-0,7 ohm i 85-100w . Jest to inny opornik jak ten co mam i nie wiem jak to przerobić. Czy mogę w ten sposób : Brązowy – masa do wentylatora Niebieski – bezpośrednio do wentylatora Czarny – do opornika i z opornika do wentylatora
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Opornik wykryłem pomiędzy chłodnicą a zderzakiem,oczywiście walnięty.Na drugim biegu uszkodzony był z koleii przekażnik.Kolego emil-elektryk jeżeli nie wiem albo nie jestem pewien to nie zabieram głosu i tylko tyle bez cudzysłowu.
Oporniki redukcyjne prędkości obrotowej wentylatora chłodnicy
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Opornik pierwszego biegu znajduje się przed chłodnica, widać go przez grill po lewej stronie. Opornik to taka dzina kostka a w środku gruby drut więc prawdopodobnie będzie problem ze stykiem.. Druga opcja to bezpiecznik od chłodnicy sprawdzałeś ?
To jest opornik wentylatora chłodnicy I st. Proszę podać moc silnika .
Jak wcześniej napisałem ,kupiłem nową(OPEL MERIVA REZYSTOR OPORNIK WENTYLATORA CHŁODNICY tj corsie D) ,pomierzyłem parametry tej opornicy i w porównaniu z zdemontowaną i pękniętą na uzwojeniu opornika jest sprawna .Dodam że musiałem u szrociarza dokupić wtyczkę do tej opornicy ponieważ stara miała wiązkę a nowa wtyk/gniazdo na korpusie opornicy.
Jedyne wyjście to sprawdzenie obwodu sterowania drugiego przekaźnika wentylatora, a czy przekaźniki są tylko załączające, czy też mają funkcje przełączania (cztero, czy pięciopinowe)? W mojej merivie wymieniłem uszkodzony opornik wentylatora chłodnicy i nie mam I biegu wentylatora ,brakuje "minusa" na przekaźniku .Pytanie skąd podawany jest minus na...
spalony Opornik wentylatora chłodnicy....podaj rok i model Dodano po 3 do fiata brava sx r.2000 http://www.unto.pl/opornik-wentylatora-c...
Niesprawny opornik silnika wentylatora chłodnicy - koniec tematu. Pisałem szyfrem, więc teraz piszę normalnie. Do sprawdzenia/wymiany. Czujnik o którym piszesz wyszedłby w diagnostyce, jeśli było by z nim coś nie tak.
termik jest w srodku w module z przekaznikami i opornikiem wentylatora Opornik się znajduje w obudowie chłodnicy, od przodu samochodu. Dochodza do niego 2 wiązki.
mam auto reno megan 1 . i nie chodzi wentylator chłodnicy podobno to rezystor tylko pytanie gdzie znajduje się on żeby zmienic opornik
na 100% uszkodzony opornik redukcyjny lub tylko bezpiecznik termiczny zaraz kolo opornika.
O widzisz :) Dzięki wielkie :) A wiesz może jaka Pmax sie na nim wydziela :?: No właśnie zmostkowałem, ale wtedy odrazu na klimie huczy niemiłosiernie, a że straciłem kostke i nie mam pojecia gdzie kupić taką nową założe poprostu zwykły opornik...
Witam może ktoś wie jaki mam opornik termiczny wentylatora chłodnicy zastosować bo podobno sa rózne ;/ Na starym nic nie widać:((,poniżej zdjęcie ;] http://obrazki.elektroda.pl/4203879700_1...
Chyba jednak mylisz sie kolego elektronika6, przekazniki sterowane sa dwoma liniami na zasadzie 1) zalaczona jedna linia - jeden przekaznik - praca w szeregu 2) zalaczone 2 linie - 3 przekazniki - praca rownolegla. Uklad ten czesto nawala i wtedy chodzi tylko jeden wentylator co jest dosc charakterystyczna usterka. Natomiast rezim 3 biegowy jest w nowym...
Przypuszczam, że są również mniejsze chłodnice, ale to trzeba poszukać w sieci. W ostateczności, można kupić największy radiator i zamontować niewielki wentylator, lub istniejący połączyć poprzez opornik dla zmniejszenia hałasu, bo chyba o to chodzi w tym poście.
Są dwa przekażniki w zależności od typu silnika. Przy silniku X20XEV są dwa jednakowe przekażniki plus opornik, przyC20LET dwa różne plus opornik.Do opornika dochodzą przewody czerwonożółty i czarnozielony (wg schematu).Przypominam sobie że w którymś z aut opornik był zamontowany przed chłodnicą z przodu.Moja rada iść po kolorach przewodów. Powodzenia.
To zdrutuj ten opornik na krótko ( tymczasowo).
Witam, Mam problem z Oplem Merivą A, 1.8 125 koni. Wymieniłem już opornik rezystora, czujnik temperatury a wentylatory dalej działają tylko na drugim biegu. Dodatkowo w menu serwisowym pokazuje mi cały czas tą samą temperaturę płynu chłodzącego wynosząca 73 stopnie. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem? Proszę o pomoc :)
Więc ma moduł i obydwa wentylatory i wszystkie oporniki muszą być sprawne.
A sprawdzałeś rezystancje oporników ?
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
W czasie jazdy zauważyłem, że zaczęła mi migać lampka STOP, a wskaźnik temperatury opadał i podnosił szybkim cyklicznym ruchem w zakresie 80 do ponad 100stopni, wentylator nie chodził. Po zatrzymaniu się i dociśnięciu wtyczki wentylator ruszył i chodził cały czas ,ale temperatura nie spadała. Zauważyłem ,że chłodnica jest zimna , a gdy włączyłem ogrzewanie...
W tym modelu jest tylko jeden wentylator do klimatyzacji i płynu chłodzącego. Tylko po włączeniu klimatyzacji, po krótkim czasie, następuje bardzo częste załączanie się wentylatora za chłodnicą, na jego najwyższej prędkości. Załącza się na ok 3s i tak średnio co 15s. W serwisie Opla stwierdzono uszkodzenie opornika i niestety zaproponowano wymianę całego...
Witam. Problem przedstawia się następująco: Przełącznik obrotów wentylatora ma 5 biegów, u mnie działą tylko ostatni czyli 5-ty. W serwisie w Toruniu powiedziano mi że prawdopodobnie spaliła się opornica. Chciałbym przed wymianą sprawdzić ją i ewentualnie kupić z allegro bo serwis chce 200Pln. Pytanie moje czy wie ktoś gdzie znajduje się ta opornica,...
Witam mam problem z peugeotem boxerem z silnikiem 2.2 mianowicie chodzi o to że po włączeniu klimatyzacji nie załączają się wentylatory,kompresor się załącza. Wentylatory podłączałem na krótko i oba działają a napięcie dochodzi gdyż jak odłączę czujnik temperatury to natychmiast się załączają. Podmieniałem również opornik który jest przy wentylatorach...
Witam , mam pytanie odnośnie podłączenia wentylatora chłodnicy dwubiegowego . Ja to widzę tak wentylator dwupinowy + i - , Czujnik w przewodzie powrotnym z chłodnicy ( 3 -pinowy wa biegi ) dwa przekaźniki do każdego biegu , opornik do pierwszego biegu . Mam pytanie odnośnie podłączenia tego czy jest ktoś w stanie rozrysować ?
Jeżeli dzieje się to podczas jazdy na trasie to zacznij od sprawdzenia ukladu chłodzenia płyn, odpowietrzenie, chłodnica itp.Jezeli w korkach w mieście to na bank nie załacza sie mała predkość wentylatora,jest to sygnalizowane w sposób jaki opisaleś. Jeżeli autko posiada klimatyzację to po jej uruchomieniu wiatrrak musi pracować na małych,jeżeli pracuje...
W sterowniku silnika w telekodowaniu trzeba ustawić odpowiedni rodzaj wentylatora. Nie pamiętam już jak to się w polskiej wersji nazywa ale to jakieś wyjątkowo idiotyczne tłumaczenie. Coś w rodzaju "przerywacz", że to niby PWM znaczy. Bo jak rozumiem wentylator sterowany PWMem, tak ? Pewnie sterownik był podmieniany z innego auta, gdzie sterowanie wiatrakiem...
Poszukaj opornika.
Uszkodzone oporniki pierwszego biegu ,zielone cylindry przy lewej podłużnicy obok skrzyni biegów.
nie wiem jak w tej omedze ale zazwyczaj do pierwszego biegu jest potrzebny opornik, siedzi on w okolicy chłodnicy lub na wewnętrznej stronie belki przed chłodnicą i tu najpewniej jest przerwa (sam na to cierpie w moim asterfixie) odgniwają styki i po zawodachczasem też w oplu sypią się czójniki ale ty go wykluczyłeś - sprawdziłeś; więc zacznij od poszukiwania...
Presostat po lifcie jest po prawej stronie chłodnicy na osuszaczu a opornik jest z lewej w obudowie wentylatora. I proszę nie mieszać po i przed liftowych bo to zupełnie inne samochody łączy je tylko nazwa i część karoserii.
Witam, czujnika w chłodnicy nie ma... a ten na obudowie termostatu podaje sygnał do sterownika silnika, który przez przekaźnik steruje wentylatorem. Powinien to zrobić przy ok 98 stopniach C (ok. 250 omów) - niestety załącza przy oporności czujnika 140 omów (podłączałem opornik). Czujnik, przewody i złącza ok - wydaje się, że to komputer trochę ześwirował....
Jak w poście powyżej wyszło ,że opornik pierwszego biegu ten obok wentylatora chłodnicy w obudowie z czarną wtyczką był przepalony,warto też zajrzeć do przekaźników obok były pośniedziałe .Błąd w kompie był zapisany jako P1519.
Dziękuję za pomoc, zastosowałem migającą diodę LED z opornikiem. Temat można zamknąć.
Jeśli nie masz klimatyzacji to masz 1 wiatrak2 biegowy , z opornikiem.
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
1. Sprawdź temperaturę przy jakiej załącza się wentylator. 2. Czy auto ma klimę? Jeżeli ma to sprawdź czy po włączeniu klimy załącza się 1 bieg wentylatora? 3. Sprawdź opornik od 1 biegu wentylatora (mała klapka w obudowie chłodnicy) Często się zdarza że się upala i nie załącza się 1bieg went. (przy około 80st, załącza się dopiero 2bieg przy ok. 92st)...
witam ponownie ... sam jak widać rozwiązałem zagadkę ... ten ceramiczny opornik to faktycznie załączany jest przez przekażnik wentylacji kompa (95/90), ale za opornikiem prąd podaje na I bieg wentylatora chłodnicy i to on jest spalony ... wewnątrz jest "rurka" z spiralnym drutem oporowym ... nazwa opornik wentylatora Bosh-3134503024 , GM-90510211,OE-1238517...
Jak w temacie jest to wersja z jednym wentylatorem rocznik 2001.Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego.Podłączyłem pod komputer w serwisie nie ma żadnych błędów w silniku jak i w klimie wszystko jest w dobrych parametrach, a wentylator wali na maksymalnych obrotach. Jestem załamany i nie wiem co dalej. Może ktoś miał podobną awarię i ją naprawił....
Kolego zmostkuj odpowiednie styki i zobacz czy biegi ruszą. Dodano po 52 I jaka mi tu zagwozdka 1 bieg przez opornik drugi bezpośredni.
jezeli jest przerwa,fizycznie-przerwa, w obwodzie tego czujnika to EEC IV włączy wentylatory.Zamiast czujnika wsadź na próbę opornik 2kilo i zobacz czy wentylator bedzie pravował.
no tutaj na nóżkach gdzie podłączona jest wtyczka to jest praktycznie przerwa. Jest tam jeszcze jeden element pomiędzy spiralą a nóżką tylko nie mam zielonego pojęcia co to. Prawdopodobnie to to powoduje przerwę ale czy tak mam być to też niestety nie wiem. Kurcze żeby ktoś miał przynajmniej schemat tego układu wentylatora. W starym berlingo układ był...
Witam i proszę o pomoc. Spalił mi się silnik wentylatora chłodnicy. Po wymianie na nowy stwierdziłem brak zasilania na wiązce doprowadzającej zasilanie. Bezpieczniki w reżyserce są OK. Słyszałem o oporniku regulującym prędkość wentylatora, ale nie wiem gdzie go szukać. Proszę o pomoc!
Na zdjeciu wyglada mi to na oporniki do zmiany obrotow. Sprawdz wentylator bezposrednio z akumulatora przez amperomierz.
Kontaktrony przełączne mają zwykle mniejszą czułość (potrzebują więcej amperozwojów) od tej samej wielkości zwykłych ("włącznych"). Dla takiej sygnalizacji - na 2 LED-ach nie trzeba kontaktronu przełącznego - wystarczy zwykły, który dołącza LED zielony równolegle do zespołu szeregowo połączonych LED czerwony + dioda Zenera 3V (albo cztery diody krzemowe)...
Wszystkie sa sterowane z kompa wtrysku, ktory czasam sie psul. Sprawdz oporniki przy chlodnicy i ten bezpieznik termiczny, na dole zdjecia
Witam, mam problem w mojej Astrze nie działa wentylator chłodnicy na pierwszym biegu, co było powodem padnięcia kompresora klimatyzacji, aktualnie jestem po jego wymianie, ale muszę rozwiązać problem tego wentylatora chłodnicy. Na pewno nie jest to wina opornika wentylatora ponieważ podłączałem go na "krótko" i każdy z biegów działa. Proszę o poradę...
opornik jest gdzies przy wentylatorze
Do sprawdzenia opornik wentylatora. Jest umieszczony w obudowie wentylatora na dole.
witam myslałem ze termostat to element w układzie chłodzenia który otwiera duzy obieg na chłodnice do autora tak jak koledzy napisali sprawdz uklad sterowania przez zasymulowanie załaczenia termowyłacznika jezeli nie to po kolei bezpiecznik przekazniki instalacja jaki tam masz wentylator 2 biegowy w układzie z opornikiem i czy w aucie jest klimatyzacja
Najprostrzym sposobem czujnik z chłodnicy od np.Audi jest dwustopniowy i opornik do tego i masz dwa biegi ok.93 stopnie pierwszy i ok.98 drugi.
A co te diody daja bo nie bardzo rozumiem a w wentylatorze biegi wymusza sie opornikiem na zasilaniu w plus daje sie go rownolegle i to jest pierwszy bieg a drugi kablem bezposrednio.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Kubas , sprawdź sterowanie z ECU (A11) na przekaźnik 23 , ten przekaźnik przełącza szybkość przy odpowiedniej konfiguracji oporników.
https://obrazki.elektroda.pl/1219670000_... Na obrazku powyżej masz mały schemat podłączenia wentylatora. Jak dobrze widzisz, silnik ma wbudowany rezystor w sobie - pin B. Z niego prąd płynie poprzez rezystor do pinu C - masz pierwszy bieg. Drugi bieg to po prostu przyłożenie napięcia na pin C - masz wtedy pełne napięcie i prąd...
omega ta posiada klimatronic według schematów z omegi 2,5 obrotami wentylatora na 1 biegu chłodnicy steruje przekaźnik wpięty w szereg z opornikiem . I teraz mam pytanie jeśli ten opornik istnieje w omedze 2.0 gdzie on się znajduje, a gdy nie istnieje to jaki układ steruje obrotami wentylatorów chłodnicy silnika i klimy ?
Witam Opornik niskiego biegu do wymiany. Mój C4 picasso też tak miał. Pozdrawiam
Witam, posiadam samochód jak w temacie. od jakiegoś miesiąca przepala mi się co 2-3 dni bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (40A). dziś rozebrałem instalację elektryczną od wentylatora do skrzynki z bezpiecznikami pod maską. wszytskie przewody ok( zasilanie wentylatora i opornik dmuchawy t identyczny jak w linku http://www.nokaut.pl/sprzety-ppoz/oporni...
Nie potrzeba fejsu do odpowietrzenia ABS-u Podłącz się do niego bezpośrednio, część odpowiedzialna za komunikację może być uszkodzona. Nie potrzeba fejsu ? to jak uruchomię zawory w pompie i zrobię procedure odpowietrzania/wymiany płynu ? wiem ze w oryginalnym testerze Opel/Chevrolet/Daewoo jest opcja takiej procedury... Nie wiem jak podłączyć się...
Klimatyzacja oryginalna. Właściwie nie moduł a zielony przekaznik wentylatora przed chlodnicą. Ze schematu wywnioskowalem ze pierwszy przekaznik ma bezpiecznik 15A a drugi 30A. Brak opornika ceramicznego powoduje po pewnym czasie spalenie bezpieczników ponieważ wentylator non stop chodzi na 2 biegu. A żeby było śmieszniej ktoś podmienil przekazniki...
sprawdz czujnik w chłodnicy. oporniki przy silniku i będzie wszystko oki. Pozdrawiam
Skoro klima działa to styk niskiego ciśnienia presostatu działa. Sprawdź czy nie masz spalonego opornika 1 biegu. Lub wyzwól obydwie prędkości wentylatora poprzez zmostkowanie styków przekaźników.
Witam jestem po zakupie XP,od początku nie działa klimatyzacja po obdukcji okazało się że sprężarka pracuje - więc czynnik jest, ale nie włącza się wentylator chłodnicy, standardowo zajrzałem do połączeń, były nieco zaśniedziałe ale wentylator milczy, opornik (wersja dwubiegowa) - cały/sprawny, ogólnie bez obciążenia napięcie jest prawidłowe - ale po...
To masz starsza wersję Te dwa to są zasilające z przekaźników i to są 1 i 2 bieg przez oporniki jest jeszcze 3 przekaźnik 3 biegu Klima załącza przekaźnik nr 2 sygnał idzie ze sterownika z D16 kolor brązowo/biały Sprawdz tez czujnik temp. jak chłodnica jes gorąca a wentylator nie załącza
prawdopodobnie zmostkowane są cewki przekaźników wentylatorów, lub nawet same wentylatory są połączone rónolegle, sprawdz przekaźniki (takie żółtte pod pokrywką blisko akumulatora) jeśli tam jest ok to musisz zdjąć zderzak, bo pewnie ktoś ich zmostkował na opornikach, a żeby się do nich dostać zderzak musi być zdjęty. POzdrawiam
Witam . Mój znajomy po zakupie seat ibizy z tym samym silnikiem miał dokładnie to samo. Najpierw według "mądrej instrukcji" było za mało płynu w układzie wspomagania. A pózniej dośc ciekawa sytuacja. Zaraz po odpaleniu napięcie na stykach akumulatora wynosiło 8 V po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ale w serwisie okazało się że w skrzynce bezpieczników...
Witam, Mam pewien problem z Vectra b 1.6 97rok, zaczęło się już w ubiegłym roku gdy wracałem w upalny dzien, Samochód strasznie sie grzał,jechałem z klimą, zjechałem z autostrady i temperatura poszła na czerwone prawie. Okazało się, według mnie że nie działa 2 bieg wentylatorów chłodnic, kiedy włacze klime to włącza się 1 bieg. Myślałem że padły oporniki...
Sprawdź opornik dmuchawy i przekaźnik(i). Jak Ty tego nie zrobisz to my tym bardziej. Oczekujesz pomocy ale sam nic nie robisz.
Być może masz wentylator z UK. Tam mimo zmiany koła z łopatami i tak nie uzyskasz żądanego efektu. dmuchawa jest terowana sygnałem PWM ja odwrócisz jej zasilanie to szaleje bo jest niezgodność napięć na płytce sterownika. Bardzo trafna uwaga, też mi się tak wydaje że skoro ruch lewostronny to i obroty wentylatora chłodnicy muszą być przeciwne . Oczywiście...
Witam Mam poważny problem z wentylatorem na chłodnicy. Otóż przy pierwszej temperaturze przy której mają się włączyć WOLNIEJSZE OBROTY (stopień I) - nie ma żadnego problemu, wentylator pracuje jak powinien, natomiast gdy wskazówka temperatury podejdzie coraz wyżej - przepala mi bezpiecznik 30A i wyłącza całkowicie obwód zasilania wentylatora. (czyli...
serwis plótł bajki, są wersje z 1 wentyl. cały problem tkwił: 1.nieszczelność na oringach chłodnicy klimy 2.przerdzewiały złączki (opornik) w sterowniku(opisane wcześniej), po użyciu lutownicy wszystko działa
Witam. Posiadam Citroena Berlingo II z 2004r. 2.0HDI (MFRHY). Wentylator chłodnicy działa na krótko, odpala tez w lexii na niskich jak i wysokich obrotach, wszystkie przekaźniki są jak nowe, bezpieczniki wszystkie ok, czujnik klimatyzacji jest nowy oraz opornik - rezystor silnika dmuchawy też nowy. Co może być przyczyną że wentylator się nie włącza...
Dla potomnych - warto sobie w jakim stanie są oporniki - rezystory znajdujące się najprawdopodobniej po lewej stronie (dwie sztuki) oraz ewentualnie przełączniki po prawej stronie wentylatora (3 szt).
a może by tak wykorzystać przekaźnik sterujący z wentylatora chłodnicy .Posiadam taki z audi 80 konkretnie 214 wydaje mi się ze to on działa na zasadzie opornika .Jakieś inne pomysły ?? może ktoś to już przerabiał i stosował do tego jakiś przekaźnik sterujący
Witam! Mam problem jak w temacie - nie włącza się silnik wentylatora chłodnicy wtedy gdy płyn osiągnie za dużą temperaturę. Na razie sprawdziłem (są sprawne) poniższe podzespoły mocowane z przodu chłodnicy (i połączenia między nimi): silnik, oba przekaźniki, opornik, bezpiecznik, złączki - co dalej sprawdzać? Nie wiem gdzie szukać czujnika temperatury...
Nie wiem po co są u kolegi dwa czujniki. Jak mają różne progi zadziałania, to może po to, aby zmniejszyć histerezę załączania/wyłączania wentylatora. U mnie w poldku był tylko jeden czujnik temperatury w chłodnicy (na dole) i też był duży rozrzut temperatury załączania 110* i wyłączania 70* wentylatora. Jest to związane z histerezą samego czujnika....
W autobusie VOLVO do sterowania pracą wentylatora chłodnicy jest zastosowany przekaźnik/sterownik jak na załączonym schemacie. Działa on poprawnie to znaczy załącza wentylator po przekroczeniu 80*C a wyłącza przy około 55*C. W okresie zimowym, gdy potrzebne jest silniejsze ogrzewanie zachodzi potrzeba zmiany tych parametrów tzn:histereza powinna być...
proszę o pomoc w rozkodowaniu vin VF32E8HXF44277924 z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model206 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)10157 83 1 0135 Data Początku Gwarancji12.10.2004 NRE(homologacja)e2*98/14*0250*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU206 TYP NADWOZIAKOMBI...
Witam. Co do nie działającej dmuchawy,napisałeś że jest tam klima. Klimatyzacja niebędzie działać jak niebędzie działał wentylator wewnętrzny(Dmuchawa).Jesli niedziała sprawdz mysi być pod maską(niejestem pewien,bo tych pojazdów sie robi mało) DUŻY Bezpiecznik 30A (Zielony).Pewnie jest spalony.Jesli tak niejest to tam są jeszcze przekażniki od wentylatora...
Ten w chłodnicy służy pewno do wentylatora, te na termostacie jeden do komputera a drugi do licznika, nie jestem pewien czy napewno tak, trzeba by opornik 1k wsadzać do wtyczek zamiast czujników i zobaczyć co się dzieje.
Wycofuję w/w - błąd to niezgodność odczytu temperatury z czujnika temperatury w chłodnicy, z czujnikiem temperatury w silniku. I tak też go namierzyłem i przy zagrzanym i zimnym silniku pomierzyłem oporność jego i okazało się że jest TRUP (400kOHMÓW :shock: ) Podłożyłem opornik i wentylator się wyłączył jak go wyjąłem to się włączył. Ecu porównuje...
Witam. Pytanie jak włączysz klimatyzację to wentylator startuje normalnie? Oczywiście ten od chłodnicy. Kiedyś w Megane 2 1,8 o ile dobrze pamiętam. Były problemy z wentylatorem i waśnie odpowiedzialny był moduł od presostatu klimatyzacji. Tam była wtyczka 3 pinowa i wymostkowana próbnie opornikami. Schemat był z internetu oraz wartości oporników. Niech...
Witam szanownych forumowiczy. Borykam sie z problemem w samochodzie Audi A4 B5. Problem dotyczy, usterki układu klimatyzacji. Mianowicie, na elektrosprzęgło nie dociera napięcie. Występuję również problem z wentylatorem elektrycznym chłodnicy. Samo elektrosprzęgło jest sprawne ponieważ podanie napięcia bezpośrednio powoduje przyciągniecie zwory. Tak...
Witam. Chciałbym usprawnić układ połączenia i sterowania wentylatorami chłodnicy w mojej terenówce. Obecnie zastąpiłem wentylator mechaniczny (wiskoza) dwoma dużymi elektrykami. Elektryki uruchamiam obecnie w dwuch stopniach. 1. wolne obroty przez opornik 2. duże obroty bezposrednio - załączane fabrycznym czujnikiem temperatury Niebardzo mnie ten ukłąd...
Silnik wentylatora chłodnicy lub nawiewu powietrza - taki o mocy około 200W powinien sobie poradzić bez problemu z taką prądnicą. Regulacja mocy impulsowa, albo tak jak w samochodzie - opornikami, tyle że trzeba taki opornik dobrze chłodzić. Poza tym koledze może zależeć na płynnej regulacji. W sumie ten silnik 90W powinien też dać radę prądnicy 60W.
Próbowałem rozpytywać na FCP w tym temacie, ale wszyscy uprawiają gdybologię ;) Ja również wiem, że może to być problem z wentylatorem, przekaźnikiem lub włącznikiem termicznym w chłodnicy. Nie uśmiecha mi się wymieniać całego tego zestawu, dlatego próbuję problem jakoś namierzyć. Nie zasilałem wiatraka bezpośrednio z akumulatora, obawiałem się by zwarcia...
Na oko, wszystko sprawne, ale ten to musi być coś koło 30A, a takiego nie ma w puszce. Na alleegro, są jakieś oporniki, ze sprężynką, ale podobno do poprzedniego modelu. Miałem kiedyś instrukcję serwisową, ale padł twardy dysk i zostałem z niczym. Może ktoś ma instrukcję serwisową?
Witam Rover 214 98r. 1.4 16v nie włącza sie wentylator chłodnicy. Chyba to wina czujnik temp. płynu(pomarańczowy) ale nie jestem pewny. Sprawdziłem już wszystkie przewody dochodzące do przekaźnika. Gdy podepnę pod wtyczek czujnika temp opornik 100Ohm to włączy sie wentylator a gdy wtyczka jest podpięta pod czujnik to gotuje mi płyn . Jaka powinna być...
Są czujniki do wentylatorów dwubiegowych (czyli na trzy piny) jeżeli da radę taki zamontować w miejsce starego to jeden problem z głowy. Sam wentylator to albo silnik dwubiegowy albo jednobiegowy plus opornik. Jeżeli chodzi o potrzebę stosowania jakiegoś przekaźnika/przekaźników do załączania wentylatora to zależy od włącznika oraz mocy wentylatora...
Jeżeli ten układ wygląda jak trzy oporniki porcelanowe owinięte drucikami , to jest to opornica dmuchawy wentylatora i steruje prędkością nawiewanego powietrza do wewnątrz samochodu.Jeżeli byłaby uszkodzona (np.przepalony jeden z drucików) ,to nie działałby np. pierwszy bieg nadmuchu.Jak ci działa na wszystkich biegach ,tzn.że jest dobry. A co do ogrzewania,to...
Poszukaj informacji ile ma oryginalny. Potem odmierz kawałek drutu o rezystancji np. 5 razy wiekszej i złóż go 5 razy (tak aby mieć 5 rownoległych odcinków) a bedziesz miał taki R jak oryginał. Niewielkie odstepstwo nie wyrzadzi zadnych szkod. Drut oczywiscie mozesz składac z ilu chcesz odcinkow odpowiednio dobierając rezystancję. Czym wiecej tym lepiej...
opornik chłodnica opornik wentylator renault wentylator chłodnica
amplituner pioneer kolumna czujnik wzorcowy cylindra wałka laserowej
pomiary małych pojemności miernik małych rezystancji
Mały piec na pellet z płaszczem wodnym - efektywne ogrzewanie Wybór silnika dla Mercedesa ML W164: Benzyna czy Diesel?