co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Problem z sondą λ O2 za katalizatorem. Błąd oporności podgrzewania lub instalacji elektrycznej. Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację. Zmierzyć oporność grzałki sondy. Wymienić sondę na sprawną .
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. , czy taka warość zapali grzałkę ???? pomysl. Typowy problem w tych autach, p cośtoam co p0odałeś to podgrzewanie, Koniec
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Zmierzyłem multimetrem oporność grzałki sondy,powinna wynosić gdzieś około 4 omów.Niestety multimetr nic nie pokazuje,czyli grzałka sondy nie działa(napięcia na razie nie mierzyłem,nie wiem czy to w tym przypadku ma sens). Zastanawiam się tylko czy ta sonda nie jest sprawna od co najmniej kilku lat( auto ma przebieg,wiarygodny 230000 km),bo na biegu...
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
Witam! Auto jak w temacie, zapala mu sie check engine, czuć że nie dopala spalin. Posiada 2 sondy nad katalizatorem, zamieniałem je miejscami i błąd nadal ten sam. Oporność grzałki sondy na jednej 13,6 na drugiej 12,7 oma. Prądy na kostkach zarówno przy jednej jak i drugiej sa identyczne. Plus przy jednym kablu grzałki, minus przy drugim i masa na jeszcze...
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Sprawdż oporność grzałek w sondzie lamda 1i2 jeżeli jest uszkodzona to komputer pokazuje bład ponieważ sonda jest niedogrzana.
Sondy , ani pierwsza ani druga nie mają nic do "ciężkiego " odpalania , tym bardziej na zimnym silniku. Oporność grzałki sondy za wysoka , posprawdzaj połączenia na kostce (konektorze) i samą grzałkę OMOMIERZEM! Masz jakieś narzędzie , to posprawdzaj jakie wartości ma MAP sensor wraz z czujnikiem temper.powietrza zasysanego , potencjometr przepustnicy...
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Masz błąd obwodu grzałki sondy przed katem. Zmierz miernikiem oporność grzałki oraz sprawdź czy do grzałek dochodzi napięcie (dwa białe przewody).
Nie pytałem o kompresję tylko o podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Błąd sondy B1S2 nie wpływa na pracę silnika. (zmierzyć oporność grzałki, jeżeli niewłaściwa wymienić sondę).
Miernik do ręki i sprawdzenie oporności pomiędzy dwoma białymi przewodami z sondy. Oporność 7 - 15 ohm -> grzałka sondy OK. Następnie napięcie na tych przewodach (podczas pracy silnika). Większe niż 12V - OK. Brak? - szukanie masy lub zasilania.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Witam Borykam się z problemem sondy lambda w Yarisie. Z początku wywalało bład P0031 zaraz po odpaleniu silnika. Sprawdziłem, sonda miała przerwę na grzaniu, więc klient dostarczył nową. Wymieniona sonda, To Denso DOX-0106 Błąd dalej występował, sprawdziłem wiązkę, zasilania i oporność grzałki sondy. Padła decyzja o wymianie sterownika. Błąd dalej występował...
Witam jeśli bierzesz się za naprawę pralki to kup sobie miernik wydatek rzędu 20zł takim miernikiem sprawdzisz napięcie na grzałkę oraz twz. ( przejście ) przewodów od modułu do grzałki oraz oporność sondy NTC
i jaką ma oporność grzałki!!!! ?
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
A ten elektryk sprawdził multimetrem działanie sondy??? Może Clip wskazuje prawidłowo, bo interpretuje odczyty sterownika z czujników, nie bezpośrednio sondy. Więc może sterownik też nie widzi sondy. Te 0V to przyjmę że to sygnał z sondy, sprawdził oporność grzałki czy napięcie? W przypadku uszkodzenia ceramiki sondy nie pokaże napięcia sygnałowego....
krokowiec i przepływka do benzyny, i sprawdz oporność lub grzanie grzałki na sondzie lambda Ostrzeżenie za zaniżanie poziomu #1
Grzałka sondy : sprawdzić bezpiecznik , sprawdzić oporność grzałki , jeżeli oporność poprawna to "przedzwonić " kabelki. MAP: sprawdzić napięcie odniesienia i masę (na odpiętej wtyczce , bodajże nogi 1 i 3 ma być ok 4,5V) Vagiem podejrzeć parametry, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów. Jeżeli jesteś laikiem po co ci ta wiedza skoro nie będziesz...
Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.
Coś więcej o tym pojeździe, silnik rocznik, obecność LPG. 16556- mieszanka zbyt uboga - to może być wszystko co wpływa na mieszankę.( fałszywe powietrze, MAF, EGR, wtryski, sonda, ciśnienie paliwa) 16514 usterka w obwodzie 1 sondy (sprawdzić oporność grzałki) Jeżeli oporność ok to może mieć związek z następnym. 17925 usterka przekaźnika sterownika silnika.
Sonda wymieniona, błąd pokazuje się dalej, teraz muszę się was zapytać czy odpięcie akumulatora na 1h skasuje stare błędy? Bo nie mam jak dzisiaj pod kompa go podłączyć? A jestem cholernie ciekawy czy coś się zmieniło. To znaczy na pewno działa lepiej niż wcześniej. Obroty przestały falować. Co do spalania to się okaże. A i jeszcze jedna sprawa jak...
Właśnie wróciłem z garażu i jest następująco : po odpaleniu auta na kostce pojawia się napięcie 9V po jakichś 2-3 sekundach spada na 1.5-2V i po jakichś 5 sekundach pojawia się napięcie zasilania ok 14V na obydwóch wtyczkach tak samo. Sonda była wymieniona na nową oryginalną NGK-NTK mimo wszystko wyrzucało ten błąd czy jest to możliwe zeby nowa sonda...
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Pralka AMICA nie grzeje wody, jak sprawdzić grzałkę? Cześć! Chętnie pomogę Ci z problemem związanym z pralką AMICA, która nie grzeje wody. Najprawdopodobniej przyczyną jest uszkodzona grzałka. Aby to sprawdzić, wykonaj poniższe kroki: 1. Odłącz pralkę od zasilania: Upewnij się, że pralka jest odłączona od zasilania, zanim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek...
50 oC zwiększam obroty do 3500 Już jakieś konkrety, sprawdź oporność jednej i drugiej sondy. Być może grzałka nie podgrzewa ceramiki i stąd błędy odczytu. Ewentualnie zamiana miejsc i będzie wiadomo, czy problem jest po stronie sondy.
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
WITAM.Posiadam Uno 899cmm z LPGi od pewnego czasu zaczęły się kłopoty z gaśnięciem silnika na gazie. Jazda na benzynie też wydała się podejrzana gdyż wskazówka leciała na łeb na szyję. Po wizycie u gazownika stwierdził że sygnał z sondy lambda utrzymuje się w granicypołowy zakresu jej działania bez jakichkolwiek zmian przy przegazowywaniu.Pewnie jest...
Na to wychodzi ,że za katem . Sprawdź oporność grzałki, czyli między dwoma białymi przewodami od sondy i będziesz wiedział która. Powinno być od 4 do kilkunastu ohmów ,w zależności od mocy grzałki.
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v. Oporność grzałek to 10 ohm na każdej. kody usterek to : uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (dla każdej sondy z osobna) oraz : Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie ( też dla każdej z osobna. Wszystkie bezpieczniki są ok. na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że moiże być też walnięty czujnik temp...
Pierwsza diagnozą była uszkodzona grzałka przepływowa https://north.pl/karta/grzalka-pompy-myj... zamówiłem nową ale chyba będę ja oddawał bo oporność na starej to niecałe 29ohma, a nowej 30 więc raczej tutaj jest ok. Problemem nie jest oporność samej grzałki. Porównanie oporności nowej ze...
Witam! Sprawdziłem grzałkę i grzeje. Sondy temperatury mają oporność 5,12,17 kiloohm. Ne wiem czy to prawidłowe oporności? Nadal no frost nie działa. Proszę o pomoc. Pozdrawiam,
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
No pytasz o oporność więc domyślam się że masz na myśli grzałkę.
Sprawdziłem napięcia na sondzie. Niezależnie od temperatury silnika napięcia wynosi 0.43V. Oporność grzałki w granicach 3.5 oma. Sonda zamontowana oryginalna Bosch. Sądząc po trudnościach jakie sprawiła przy wykręcaniu, siedziała już kupę czasu. Postanowiłem wymienić na nową, zakupiłem również org. Boscha. Ku mojemu zdziwieniu nowa zachowuje się identycznie....
Biały masa , szary grzanie 12V. Oporność grzałki 6 Omów. Czarny masa sygnału, żółty sygnał 5V. Gdy sonda się rozgrzeje i zaczyna pracować napięcie sygnału zmienia się od 4,8 do 1 V.
Dzień dobry, Zakładam temat ponieważ mój yaris zaczyna spalać coraz więcej... mam go już od 5 lat i niezależnie od tego z jakimi prędkościami się poruszałem oraz ile osób podróżowało autem, nie przekraczałem 6- 6,5 litra na 100km. 6,5 to chyba przy gazowaniu w zimie... ale tak normalnie i sam jeżdżąc to 4,5 - 5litrów było zawsze. Od kilku miesięcy zauważam,...
" do tanich nie należą" ... jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi - na razie jeżdżę tak bez grzałki (bo sonda pracuje dobrze tylko grzałka nie działa) . Jedyny mankament to jak jest zimno - muszę auto włączyć - poczekać 1min na wolnych obrotach aż się układ zagrzeje i jest ok Rozumiem że jak na pinach grzałki (od strony...
Myślałem i nad tym tematem i sprawdzałem jeszcze kilka rzeczy,instalacje status podgrzewania sondy od strony sterownika, grzałki w sondach oporność, Obie sondy miałem wykręcone i kilka rożnych producentów i do rożnych aut, nawet mam nową Boscha i sprawdzałem jak w filmiku z linku i kilku innych i faktycznie ta z Nissana dość jest leniwa to znaczy że...
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Jesli chodzi o sondę to do poprawnej pracy potrzebuje temp. min.300st i Możesz zmierzyć omomierzem tylko oporność grzałki natomiast jeśli chodzi o samą sondę, to najkrócej rzecz ujmując sa to dwie elektrody nie mające ze sobą kontaktu , między którymi przepływają spalimy wraz z zawartym w nich tlenem (poprawna nazwa czujnik tlenu) na który są uczulone...
Cześć, w skrócie: silnik pali pod 20/100, jest wysoka korekta sondy na jednym banku. Co udało mi się sprawdzić na zimno: Sondy na obu bankach mają zasilanie obie grzałki mają oporność ok 3,8 Ohm na pinach 2 i 6 jest oporność 105 Ohm dla działającego banku i 95 Ohm dla tego z którym jest problem Zlogowana praca sond https://obrazki.elektroda.pl/4401600800_...
Tak wiem. Silnik kompletny mam za 1700 i raczej cały wymienię a ten na części zostanie. Może pozostaje liczyć że gazownik sam się przyzna i zaproponuje częściową chociaż rekompensatę. Ale innego autoryzowanego warsztatu warto by się chyba poradzić? Wtedy by chociaż miałem lekką podporę z innej strony. Dodano po 6 Błąd uboga mieszanka pojawił się po...
Witam!!! Zmierz kolego oporność na fioletowym i białym, będziesz pewny gdzie masz grzałkę. Jeśli sonda jest sprawna to będzie ok. 8Ω÷12Ω. Pytanie czy masz sondę daleko od kolektora czy blisko, bo jeśli daleko to potrzebujesz sondę z mocniejszą grzałką (18W) - z postów nie wynika jednoznacznie jaką wstawiasz. Pozdrawiam!!!
Witam po małej przerwie.Postanowiłem dalej drążyć temat.Kontrolki zostały wykręcone ,stwierdziłem to po demontażu licznika.Po diagnostyce silnika okazało się że brak jest podgrzewanie sondy lambda.Mam 5-o przewodową.Wiem że nawet przy chwilowym braku napięcia na sondzie zapala się check.Wykonałem kilka pomiarów i ;oporność grzałki 3,8 oma ale napięcie...
Kolego w blokach nic nie podejrzysz tu nie chodzi o prace sondy tylko o grzałkę sprawdź oporność grzałki multimetrem. Ahm... jeszcze tak ku przypomnieniu chociaż myślę, że takie rzeczy powinieneś wiedzieć nie wystarczy skasować usterkę i jest wszystko ok. Jeśli nie usuniesz fizycznie usterki błąd nadal będzie rejestrowany i czasami go w ogóle nie skasujesz.
Hej! Chcę zrobić sobie prosty "analizator spalin" do regulowania gaźników na podstawie wskazań wąskopasmowej sondy lambda (0-1 V). W związku z tym mam dwa pytania: 1. Z racji że zastosuję sondę ogrzewaną, będzie miała ona 4 przewody: dwa białe, jeden czarny i jeden szary. Czy moglibyście mi wytłumaczyć który przewód jest od czego? Wydaje mi się że będzie...
tylko jak je sprawdzic, wiem ze trzeba oba kable podlaczyc pod 12 V, a gdzie jest 12 V? zobacz czy masz 12V na aucie niema nic złego w sondzie nie oryginalnej zwłaszcza NGK Zrób podstawowe pomiary sondy tj: czy ma zasilanie na grzałce, czy grzałka ma prawidłowa oporność, czy ma zasilanie referencyjne ze stera i czy oscyluje podczas pracy silnika
Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.
a jak zmienia się napięcie na sondzie (czarny przewód)...? Tzn jak mierze swoją to na biegu jałowym zmienia się od 0,2V do 0,9V, ale bardzo bardzo szybko i bardzo skokowo, np miernik tak pokazuje: 0,2V... 0.65V... 0,23V... 0.92V...0,46V... 0.23V... itd. chaotyczne, szybkie zmiany wartości. Czy ta wartość powinna być w miarę stała i zwiększać/zmniejszać...
Masz jakiś program diagnostyczny to możesz sobie porównać to co pokazuje a co jest na mierniku. Pisałeś , że wcześniej pokazywał błąd katalizatora a teraz sondy więc zakładam , że rozmawiamy o sondzie za katem. Możesz jak najbardziej sprawdzić oporność grzałki ale poza tym sprawdzić czy jest zasilanie grzałki , czy jest sterowana , czy jest masa i jakie...
Prąd dochodzi do jednej jak i drugiej sondy, poprzednio zmierzyłem za kostką na uszkodzonej sondzie. Około 12,3V idzie na grzałki (według miernika). Błędy ze sterowania są nadal, grzałki mają oporność po 8 ohm. Ów dioda była przepalona jak ją sprawdziłem, zastanawia mnie czy to przypadkiem nie ten druciarz od gazu przylutował. Dzisiaj rozbebeszę instalację...
Mam jeszcze jedno pytanie sonda ma 4 przewody 2 czarne biały i niebieski. Czarne to prawdopodobnie grzałka ale na pierwszej przed katalizatorem oporność między czarnymi przewodami wynosi ok 8 om a na tej drugiej prawie 14 om. Próbowałem zmierzyć napięcie na czarnych przewodach 0V przy odpiętej sondzie. Nie mam doświadczenia może pomiar należało zrobić...
Hej, dzięki za odpowiez. Ona jest 4-przewodowa i grzałka ma oporność, więc raczej działa. Na wysokich obrotach (3000) czuć że silnik faluje i widać zmiany w czasie wtrysku. Czy ta sonda może się przyczyniać do niższej mocy silnika, twoim zdaniem?
Tak 4 OHm na zimnej , to daje 3A , na rozgrzanej oporność wzrasta i to jest mało ważne. Oryginalna jest najlepsza , z zamiennikami różnie bywa.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Witam. Jeżeli chodzi o sondę szerokopasmową to na rynku nie ma zamienników bez wtyczek ze względu na montowany we wtyczce rezystor kalibracyjny. Natomiast jeżeli chodzi o sondę wąskopasmowa to przy dobieraniu zamiennika ważne aby oporność grzałki była taka sama jak w oryginalnej. Bardzo często ECU mierzy prąd grzałki, a odchyłka na plus albo minus tego...
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
Aktualizacja oporność grzałki wynosi 4,5 om, ale brak zasilania, Przewody od grzałki podpiołem multimetr i powinno być zasilanie na włączonym silniku a nie ma.. teraz przydały by się wiedzieć który przekaźnik jest odpowiedzialny za dostarczenie prądu na sondę, mowa o sondzie 1
Boże coś Polskę. A do żelazka też będziesz oscyloskopu używał? Grzałka to grzałka. Rozpiąć wtyczkę podpiąć multimetr , zmierzyć oporność grzałki ma się mieścić w przedziale około 10-40 omów. Sprawdzić stan wtyczki i kabli pod autem.
Witam, Chrysler Pacifica 3.5 V6 2006r kod silnika EEG. Nie działa podgrzewanie sondy przed kat, potrzebowałbym schemat silnika do tego modelu. Dodano po 2 Błąd, kod silnika to EGG, grzałka sondy lambda za kat. działa poprawnie, na grzałce sondy przed kat. nie mam napięcia, oporność grzałki taka sama jak za katalizatorem czyli ok 4 omów. Mam też błąd...
Problem z grzałką rozwiązany. Okazało się, że mimo że sonda była nowa Bosch to po pół roku padła w niej grzałka, co mnie zmyliło, jak i to że opis błędu dotyczył obwodu grzałki. Grzałka owszem była gorąca jak ja sprawdzałem na krótko, ale powinna ona tak mocno parzyć że nie idzie jej dotknąć a ja mógłem te kilka sekund wytrzymać, więc nie jest tak,...
Witam! Potrzebuję drobnej pomocy a mianowicie czy ktoś mógł by zmierzyć ewentualnie zna wartość oporności oryginalnej sondy lambda ?? sonda uległa uszkodzeniu tzn przepaliła się grzałka i po wymianie na nieoryginalną świeci się dalej kontrolka check engine... przeglądając schemat elektryczny doszedłem do wniosku że może być to wina różnicy oporności......
przekaźnik podstawiałem, oporność grzałki wzorcowa. Napięcie na grzałkę nie jest występuje na zimnym silniku , dopiero po kilku minutach napięcie się pojawia i grzałka zaczyna oscylować.
Faktycznie biały i czerwony. Oporność 3,3 Ohm. Jednak wadliwa okazała się sonda 1. Pięcio przewodowa, gdzie pomiary nie dały jednoznacznej odpowiedzi, ale podpowiedziały, że wiązka i sterownik raczej ok. Przed wymianą sondy krótko terminowa korekcja dawki wynosiła 0,00, a po wymianie od 10 do 20 %.
Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym...
Jak w temacie. Potrzebuje zmierzyć oporność 1 MB drutu przepalonej grzałki kwarcowej celem dobrania zamiennika. Nie jestem jednak w stanie uzyskać pomiaru gdyż wartości na multimetrze "skaczą" jak oszalałe dając za każdym przystawieniem sond inne pomiary (multimetr automatyczny). Raz jest to 20 Ohm innym razem 44. To samo dzieje się gdy rozciągam drut...
Ja dzisiaj rozebrałem zmywarkę wg Twojej instrukcji jednak po przelutowaniu tej samej ścieżki jak u Ciebie (może źle oblutowałem, ale wydaję mi sie że dobrze nasmarkałem tam), niestety zmywarka dalej nie grzeje.....nie zdziwiłem się za bardzo bo przed złożeniem mierzyłem multimetrem oporność grzałki tam gdzie wchodzi wtyczka i nic drgnęło na wyświetlaczu,...
Nie wiem jakie jeszcze sądy odłączasz ale jeżeli po odpięciu sondy Lambda się jej polepsza to proponuje jej sprawdzenie (4 przewody - dwa z nich to podgrzewanie sondy (grzałka) oporność na nich powinna wynosić do 20ohm (zależy co tam ktoś włożył-spotkałem dziwactwa), na następnych dwóch jest podawany sygnał z czujnika i przy zapalonym i rozgrzanym silniku...
Witam! W samochodzie (model jak w temacie, bez instalacji LPG) mam dwa błędy sondy lambda: 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 P0140 - 009 - No Activity 16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 P0136 - 008 - Malfunction in Circuit - MIL ON Na zimnym silniku wskazanie drugiej sondy utrzymuje się na poziomie 0,425V. Po przejechaniu kilku km odczyt z sondy...
Ta ostatnia była firmy bosch tylko że od fiata chyba punto(taka sama oporność grzałki).Kupiłem ją za 50zeta(bo na nową nie miałem akurat kasy) i ładnie pracowała aż do wczoraj i tak się zastanawiam czym te sondy się różnią czy tylko numerami?
Wstępnie myślę że uszkodzony jest moduł elektroniczny. Aby to zweryfikować sprawdziłbym poszczególne elementy chłodziarki z poziomu płytki sterującej umieszczonej w górnym panelu nad drzwiami. Można sprawdzić oporność sond NTC (dla temp 20 st C około 6 kOhm) oporność grzałek defrosta, działanie silniczka klapki "dampera", działanie sprężarki i oświetlenia....
Zmierz przy atomizerze oporność między obudową a "środkowym" pinem od strony baterii, okaże się czy rzeczywiście jest 1.8Ω czy mniej i bateria nie daje rady, uwzględnij przy pomiarze rezystancje sond miernika!
Przepraszam,ale pominąłem przedrostek ''kilo''.Pokazuje 28kΩ i rośnie.Skoro im wyższa temperatura to niższa oporność ,to chyba będzie to.Kupię nową i zamontuję,jak pomoże to dam znać .DZIĘKI Dodano po 12 Jednak sonda jest sprawna.Zanurzyłem ją w podgrzanej wodzie i okazało się że oporność spada w miarę nagrzewania sondy.Jakieś inne pomysły na naprawę...
Pomierzyłem tak jak kazałeś a tu jest taki prosty schemat moich pseudo pomiarów. Niestety grzałka w starej kolbie jest przerwana, ale zmierzyłem dwa końce z przewodami i wykazują oporność, więc to na pewno grzałka. Te kreski z cyframi na dole to mierzone omomierzem, na górze voltomierzem. Na kreskach górnych są zaznaczone kolory sond. Grubości przewodów...
Sprawa wygląda na rozwiązana. Uszkodzona jednak sonda, tym razem oporności na grzałce już całkiem brak. Także musiało już coś sie z nią dziać. W celach diagnostycznych nowa sonda bosch-a pokazała mi 2.8-3ohm oponości a tamta wtedy 4-5 ( kiedyś miały w oplach nawet 6-8 i były sprawne). Może komuś się przyda jak z tymi kolorami kabli bo niby proste a...
Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić,...
oporność grzałka sonda lambda oporność sonda oporność grzałka
iskra komputer rozruchowy danfoss koszt wymiany licznika
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Telewizor nie odtwarza plików z pendrive'a: brak audio lub wideo Bosch Serie 4 WAN2425EPL vs Serie 6 WAU28RHEPL: Wybór pralki dla dużej rodziny