co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
Witam. Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika. Diagnostyka wykazała, że padła grzałka pierwszej sondy lambda. Problem jest w tym, że nowa w salonie toyoty kosztuje ok. 850zł, aż mi włosy stanęły. Znalazłem sprzedawców, którzy sprzedają oryginalne sondy DENSO, takie jakie mam zamontowane w autku, ale potrzebna jest informacja jaką oporność ma grzałka....
Zmierzyłem multimetrem oporność grzałki sondy,powinna wynosić gdzieś około 4 omów.Niestety multimetr nic nie pokazuje,czyli grzałka sondy nie działa(napięcia na razie nie mierzyłem,nie wiem czy to w tym przypadku ma sens). Zastanawiam się tylko czy ta sonda nie jest sprawna od co najmniej kilku lat( auto ma przebieg,wiarygodny 230000 km),bo na biegu...
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
Ja dzisiaj rozebrałem zmywarkę wg Twojej instrukcji jednak po przelutowaniu tej samej ścieżki jak u Ciebie (może źle oblutowałem, ale wydaję mi sie że dobrze nasmarkałem tam), niestety zmywarka dalej nie grzeje.....nie zdziwiłem się za bardzo bo przed złożeniem mierzyłem multimetrem oporność grzałki tam gdzie wchodzi wtyczka i nic drgnęło na wyświetlaczu,...
" do tanich nie należą" ... jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi - na razie jeżdżę tak bez grzałki (bo sonda pracuje dobrze tylko grzałka nie działa) . Jedyny mankament to jak jest zimno - muszę auto włączyć - poczekać 1min na wolnych obrotach aż się układ zagrzeje i jest ok Rozumiem że jak na pinach grzałki (od strony...
Pieknie! 2 rodzaje sond - w zależności od sterownika A taka sonda Nr: 036 906 262 D (taka jest u mnie NGK) Zamiennik: BOSCH - 0 258 986 507 (0258986507) (uniwersalna) NGK - 0435 VIKA - 036906262D jest sonda zwykła?? sterowana silnik włączony=włączona grzałka na stałe , sam zapłon=grzałki wyłączone ? Dodano po 9 Sondy , ani pierwsza ani druga nie mają...
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
Dzień dobry, Zakładam temat ponieważ mój yaris zaczyna spalać coraz więcej... mam go już od 5 lat i niezależnie od tego z jakimi prędkościami się poruszałem oraz ile osób podróżowało autem, nie przekraczałem 6- 6,5 litra na 100km. 6,5 to chyba przy gazowaniu w zimie... ale tak normalnie i sam jeżdżąc to 4,5 - 5litrów było zawsze. Od kilku miesięcy zauważam,...
Właśnie wróciłem z garażu i jest następująco : po odpaleniu auta na kostce pojawia się napięcie 9V po jakichś 2-3 sekundach spada na 1.5-2V i po jakichś 5 sekundach pojawia się napięcie zasilania ok 14V na obydwóch wtyczkach tak samo. Sonda była wymieniona na nową oryginalną NGK-NTK mimo wszystko wyrzucało ten błąd czy jest to możliwe zeby nowa sonda...
Czyli jak na razie, to muszę skasować błędy i zobaczymy. Skasowałem błędy i niestety wywala je spowrotem. Miałem 2 P0130 i P0135. Dalej sonda lambda. Po skasowaniu wywala teraz tylko jeden P0130. Zmierzyłem oporność na starej sądzie i jest około 4 omów, to znaczy że grzałka jest sprawna, chyba. Ma ktoś pomysł co sprawdzać dalej? Sprawdzić wtyczkę, jeżeli...
Witam! Potrzebuję drobnej pomocy a mianowicie czy ktoś mógł by zmierzyć ewentualnie zna wartość oporności oryginalnej sondy lambda ?? sonda uległa uszkodzeniu tzn przepaliła się grzałka i po wymianie na nieoryginalną świeci się dalej kontrolka check engine... przeglądając schemat elektryczny doszedłem do wniosku że może być to wina różnicy oporności......
Mam jeszcze jedno pytanie sonda ma 4 przewody 2 czarne biały i niebieski. Czarne to prawdopodobnie grzałka ale na pierwszej przed katalizatorem oporność między czarnymi przewodami wynosi ok 8 om a na tej drugiej prawie 14 om. Próbowałem zmierzyć napięcie na czarnych przewodach 0V przy odpiętej sondzie. Nie mam doświadczenia może pomiar należało zrobić...
Jesli chodzi o sondę to do poprawnej pracy potrzebuje temp. min.300st i Możesz zmierzyć omomierzem tylko oporność grzałki natomiast jeśli chodzi o samą sondę, to najkrócej rzecz ujmując sa to dwie elektrody nie mające ze sobą kontaktu , między którymi przepływają spalimy wraz z zawartym w nich tlenem (poprawna nazwa czujnik tlenu) na który są uczulone...
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić,...
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Problem z sondą λ O2 za katalizatorem. Błąd oporności podgrzewania lub instalacji elektrycznej. Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację. Zmierzyć oporność grzałki sondy. Wymienić sondę na sprawną .
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. , czy taka warość zapali grzałkę ???? pomysl. Typowy problem w tych autach, p cośtoam co p0odałeś to podgrzewanie, Koniec
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Witam! Auto jak w temacie, zapala mu sie check engine, czuć że nie dopala spalin. Posiada 2 sondy nad katalizatorem, zamieniałem je miejscami i błąd nadal ten sam. Oporność grzałki sondy na jednej 13,6 na drugiej 12,7 oma. Prądy na kostkach zarówno przy jednej jak i drugiej sa identyczne. Plus przy jednym kablu grzałki, minus przy drugim i masa na jeszcze...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Zamówiłem na allegro sondę Boscha .Założe , starą wyjmę i będę się nad nią pastwił, bo bez przyrządu do jeżdżenia jak bez ręki. A napięcie na sygnałowym wynosi 0,42V i nic się nie zmienia. wychodzi na to że padła grzała ,bo po nagrzaniu silnik trochę lepiej pracuje ,ale tylko trochę. Nie gaśnie na gazie.Czy ktoś wie ile ma mieć oporności grzałka sondy...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Sprawdż oporność grzałek w sondzie lamda 1i2 jeżeli jest uszkodzona to komputer pokazuje bład ponieważ sonda jest niedogrzana.
Sprawa wygląda na rozwiązana. Uszkodzona jednak sonda, tym razem oporności na grzałce już całkiem brak. Także musiało już coś sie z nią dziać. W celach diagnostycznych nowa sonda bosch-a pokazała mi 2.8-3ohm oponości a tamta wtedy 4-5 ( kiedyś miały w oplach nawet 6-8 i były sprawne). Może komuś się przyda jak z tymi kolorami kabli bo niby proste a...
Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.
Masz błąd obwodu grzałki sondy przed katem. Zmierz miernikiem oporność grzałki oraz sprawdź czy do grzałek dochodzi napięcie (dwa białe przewody).
Miernik do ręki i sprawdzenie oporności pomiędzy dwoma białymi przewodami z sondy. Oporność 7 - 15 ohm -> grzałka sondy OK. Następnie napięcie na tych przewodach (podczas pracy silnika). Większe niż 12V - OK. Brak? - szukanie masy lub zasilania.
Pierwsza diagnozą była uszkodzona grzałka przepływowa https://north.pl/karta/grzalka-pompy-myj... zamówiłem nową ale chyba będę ja oddawał bo oporność na starej to niecałe 29ohma, a nowej 30 więc raczej tutaj jest ok. Problemem nie jest oporność samej grzałki. Porównanie oporności nowej ze...
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Mierzymy tak zakres na mierniku na Ohm,Sondy do styków grzałki prawidłowy wynik to ok.25-30 Ohm,zależny od mocy grzałki.Jeżeli nie pokazuje się nic to znaczy że nie ma przejścia i grzałka jest spalona.Pozdrawiam
oporność grzałka sonda lambda oporność sonda oporność grzałka
ustawienie histerezy junkersie bezprzewodowe mikrofony access filtrowanie
odkurzacz zsc69fd2 regulator masażer zepter
Traktorek Viking 580 - mechanizm koszący nie działa Lokalizacja przekaźnika nawiewu w Citroën Xantia