Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Witam. Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika. Diagnostyka wykazała, że padła grzałka pierwszej sondy lambda. Problem jest w tym, że nowa w salonie toyoty kosztuje ok. 850zł, aż mi włosy stanęły. Znalazłem sprzedawców, którzy sprzedają oryginalne sondy DENSO, takie jakie mam zamontowane w autku, ale potrzebna jest informacja jaką oporność ma grzałka....
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
" do tanich nie należą" ... jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi - na razie jeżdżę tak bez grzałki (bo sonda pracuje dobrze tylko grzałka nie działa) . Jedyny mankament to jak jest zimno - muszę auto włączyć - poczekać 1min na wolnych obrotach aż się układ zagrzeje i jest ok Rozumiem że jak na pinach grzałki (od strony...
Witam! Potrzebuję drobnej pomocy a mianowicie czy ktoś mógł by zmierzyć ewentualnie zna wartość oporności oryginalnej sondy lambda ?? sonda uległa uszkodzeniu tzn przepaliła się grzałka i po wymianie na nieoryginalną świeci się dalej kontrolka check engine... przeglądając schemat elektryczny doszedłem do wniosku że może być to wina różnicy oporności......
Dzień dobry, Zakładam temat ponieważ mój yaris zaczyna spalać coraz więcej... mam go już od 5 lat i niezależnie od tego z jakimi prędkościami się poruszałem oraz ile osób podróżowało autem, nie przekraczałem 6- 6,5 litra na 100km. 6,5 to chyba przy gazowaniu w zimie... ale tak normalnie i sam jeżdżąc to 4,5 - 5litrów było zawsze. Od kilku miesięcy zauważam,...
Właśnie wróciłem z garażu i jest następująco : po odpaleniu auta na kostce pojawia się napięcie 9V po jakichś 2-3 sekundach spada na 1.5-2V i po jakichś 5 sekundach pojawia się napięcie zasilania ok 14V na obydwóch wtyczkach tak samo. Sonda była wymieniona na nową oryginalną NGK-NTK mimo wszystko wyrzucało ten błąd czy jest to możliwe zeby nowa sonda...
Pieknie! 2 rodzaje sond - w zależności od sterownika A taka sonda Nr: 036 906 262 D (taka jest u mnie NGK) Zamiennik: BOSCH - 0 258 986 507 (0258986507) (uniwersalna) NGK - 0435 VIKA - 036906262D jest sonda zwykła?? sterowana silnik włączony=włączona grzałka na stałe , sam zapłon=grzałki wyłączone ? Dodano po 9 Sondy , ani pierwsza ani druga nie mają...
Jesli chodzi o sondę to do poprawnej pracy potrzebuje temp. min.300st i Możesz zmierzyć omomierzem tylko oporność grzałki natomiast jeśli chodzi o samą sondę, to najkrócej rzecz ujmując sa to dwie elektrody nie mające ze sobą kontaktu , między którymi przepływają spalimy wraz z zawartym w nich tlenem (poprawna nazwa czujnik tlenu) na który są uczulone...
Kod 13 informuje o nieprawidłowym działaniu sondy lambda. Brak sygnału z sondy może być spowodowany zanieczyszczeniem jej korpusu wskutek stosowania benzyny ołowiowej, przerwa w obwodzie połączeń, uszkodzenie sondy lub nawet urządzenia sterującego. W takim przypadku układ wtryskowy pracuje w układzie otwartym bez sprzężenia z sondą. Trudno określić,...
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Gdy sam. jest zimny to szarpie nim, potem jest ok. Mierzyłem rezystancje na dwóch białych przewodach i nic... czyli walnięta grzałka. Moje pytanie - czy przy walniętej grzałce sonda już po nagrzaniu spalinami powinna normalnie pracować (0.2V - 0.8V)? Bo moja umarła i cały czas pokazuje 0.15V (ubogo).
Dzień dobry, ze względu na chęć użycia samochodowej wąskopasmowej sondy lambda w motorowerze chciałbym dowiedzieć się: 1) Jak sprawdzić czy sonda osiągnęła już właściwą (czyli z tego co czytałem minimum 300 st.C) temperaturę pracy? Chcę wykorzystać tę informację do sterowania grzałką w sondzie, tak aby jej temperatura nie była za niska, ale też aby...
witam mam pytanko od czego zależy rezystencja sondy czy jest na (+czy-) jak to rozpoznać
witam chciałbym się dowiedzieć do czego służy sonda lambda pozdrawiam
Witam Panowie Mam pytanie czy można uszkodzić sondę lambda mierząc rezystancje między pniem sygnalowym a grzałka ? Przez przypadek tak zrobiłem i sonda od tamtej porydaje niski stan ?
Wy się będziecie znać na temacie sond, więc się najlepiej tutaj doradzić. Potrzebuje zrobić kilka urządzeń mierzących stężenie tlenu w szerokim zakresie i najlepiej żeby to było liniowe już na etapie samej sondy. Z tego co się zorientowałem, to wypadało by zainteresować się sondami 5/6 przewodów (LSU Bosha) lub 4 przewodowymi. Ze względu na skomplikowanie...
Postanowiłem zachęcić do rozważań na temat zastosowania "kontroli" za pomocą samochodowej sondy lambda procesu spalania w kominku. Myślałem o sterowaniu prędkością wentylatora (otwarcia przepustnicy) nawiewu w funkcji nadmiaru tlenu (powietrza). Co o tym myślicie? pozdrawiam
Otóż mam taki problem, że regulując w reduktorze Tomasetto dużą śrubę na obrotach 3000RPM nie ma praktycznie żadnej różnicy - ciągle sonda biega od ubogo do bogato za to na wolnych obrotachg cyrk. Jak już uda mi się zejść z bogatej mieszanki to nie daję rady tego zrobić tak aby sonda biegała jak na wysokich. Zreszta zrobię na przyklad tak, że wchodzi...
Witam Panowie. Jaką moc ma grzałka sondy lampda zwykłej 1v, nie szerokopasmowej?? Uszkodziła mi się grzałka, natomiast odczyt z sądy bez zastrzeżeń... Moim zdaniem bezsensu wymieniać sondę dla samej grzałki, tymbardziej, że te do tanich nie należą... I chcę coś podstawić zamiast grzałki, tylko moje próby podkładania rezystorów o niskiej mocy poprostu...
Za co odpowiada sonda lambda 1-przewodowa ? I czym różni się od 4-przewodowej. Do czego służą 3 pozostałe przewody ?
Witam, posiadam Opla Omegę 2.0 16v '96 Pb/lpg z sondą Lambda 4 przewodowa, 5V Proszę o pomoc w podpowiedzi jak "oszukać" komputer że ogrzewanie sondy Lambda działa, choć w rzeczywistości nie działa ;P . Od paru miesięcy pali mi się kontrolka błędu na desce rozdzielczej. Po podłączeniu do OP-com wyczytałem że występuje błąd nr "91- O2 za wysokie napięcie...
Witam wszystkich posiadaczy LPG ze sterownikiem LOV-ECO PRO. Dzisiaj zdjąlem oscylogramy podczas jazdy oraz na postoju Bp oraz LPG. 1) pierwszy przedstawia lambde na Bp na biegu jałowy. http://obrazki.elektroda.net/100_1215266... 2) drugi przedstawia lambde na Bp przy obrotach okolo 5000 http://obrazki.elektroda.net/18_12152663...
Witam, potrzebuję bardzo pilnie wyników analizy składu spalin przy uszkodzonej sondzie lambda (chodzi mi o to, żeby była uszkodzona tylko sonda, a poza tym wszystko byłoby sprawne, łącznie ze szczelnością). Byłabym wdzięczna , gdyby ktoś uraczył mnie swoimi wynikami :D
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.
Zamówiłem na allegro sondę Boscha .Założe , starą wyjmę i będę się nad nią pastwił, bo bez przyrządu do jeżdżenia jak bez ręki. A napięcie na sygnałowym wynosi 0,42V i nic się nie zmienia. wychodzi na to że padła grzała ,bo po nagrzaniu silnik trochę lepiej pracuje ,ale tylko trochę. Nie gaśnie na gazie.Czy ktoś wie ile ma mieć oporności grzałka sondy...
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
opisz kolorami przewodów na których masz napięcia i masy miałem problem z sondą w takie alfie brak masy na sondzie
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
Ile taka grzałka powinna mieć oporności?
i jaką ma oporność grzałki!!!! ?
krokowiec i przepływka do benzyny, i sprawdz oporność lub grzanie grzałki na sondzie lambda Ostrzeżenie za zaniżanie poziomu #1
przewody byly przetarte, puscilem inna droga i zaizolowalem, opornosc tak jak mowi pan Stanislaw
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam. Z tego co pamiętam to tam jest szerokopasmowa sonda lambda i tam za wiele nie pomierzysz, oprócz ciągłości przewodów. Ale zacznij od sprawdzenia oporności grzałki - chyba pin 3 i 5 od strony sondy lambda. Na zimny silniku 3-10Ω. Jeżeli będzie dużo więcej to wymiana, jeżeli będzie ok to sprawdź zasilanie od strony samochodu na pinie 5 powinno...
Sonda wymieniona, błąd pokazuje się dalej, teraz muszę się was zapytać czy odpięcie akumulatora na 1h skasuje stare błędy? Bo nie mam jak dzisiaj pod kompa go podłączyć? A jestem cholernie ciekawy czy coś się zmieniło. To znaczy na pewno działa lepiej niż wcześniej. Obroty przestały falować. Co do spalania to się okaże. A i jeszcze jedna sprawa jak...
0042 dotyczy obwodu sterowania nagrzewnicy sondy lambda, konkretnie czujnika 3 (Bank 1). Oznacza to problem z obwodem grzałki, który może prowadzić do nieprawidłowych odczytów spalin i wpływać na działanie silnika. Przejrzeć wpierw trzeba wtyczkę i instalację a samo mierzenie sondy może być omylne .
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
No pytasz o oporność więc domyślam się że masz na myśli grzałkę.
Bład sondy, mieszanka uboga. A jaka jest wrzeczywistosci? Analiza spalin i porównaj wartosci λ z napieciem sondy lambda. Jezeli na zimnym napiecie jest bliskie 0 V to faktycznie sonda uszkodzona. Sprawdź opornosc grzałki i napiecie na nia.
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
W porządku tak też zrobię, zepsuć czegoś nie zamierzam. Zadawałem pytania tutaj, bo wydawało mi się, że ze zrzutów z vag'a będzie dało się wywnioskować czy trzeba będzie wymienić sondę. Pomyliłem się. Pomiary oporności grzałki to już ponad moje małe umiejętności. Dziękuję za zainteresowanie.
oporność sonda lambda oporność grzałka sonda grzałka sonda lambda
driwer diody schemat pieca paliwo stałe ecc88 ecc85
gdzie znajdę epromy gdzie znajdę eprom
Pedał sterujący Welder Fantasy do TIG – kompatybilność, pinout, modele JET, LUX, NOVEL, MINI Koła pasowe 2x17 do silnika 3kW 1440 obr/min – dobór średnic dla piły tarczowej 400mm >3000 obr/min