Nie jaet tak do końca.Wartość powinna sie zawierac miedzy 0,2-0,8.Jeżeli te wartości spadają do zera lub powyżej 0,8 elektronika silnika przyjmuje to jako błąd,i zapisuje w pamięci.Prawdą jest że sonda pracuje w zakresie od 0 do 1V.Wiem bo jestem pracownikiem serwisu VW
Wszystko jasne . Zgadza się wszystko i bezpiecznik i wartość i to że ten schemat pasuje ( w moim przypadku ) do silnika AZQ, Sonda pracuje , błędu nie wywala , silnik pracuje równo . Oscyloskopu nie podłączałem , bo właściwie to po co . Okazyjnie wymyłem EGR . Dziękuję za wskazania .
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
padła mi sonda CWU (kod błędu 60) jaka jest wartość oporności w sprawnej sondzie i czy rośnie czy maleje wraz ze wzrostem temp. ?
po podmianie kwarcu dalej brak przebiegów. Do pomiarów kwarcu należy ustawić sondę oscyloskopu X10. Przy ustawieniu X1 nie zobaczysz przebiegu, bo oporność sondy i oscyloskopu wpływa na układ i kwarc zrywa drgania.
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
Wyłącz oscyloskop i zmierz omomierzem oporność na zaciskach sondy oscyloskopowej (podłączonej a potem odłączonej od niego).
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
No to jaka jest oporność tej sondy? Pierwiastek kwadratowy z minus 4? Czytaj ze zrozumieniem co p[isze Motronic.
Problem z sondą λ O2 za katalizatorem. Błąd oporności podgrzewania lub instalacji elektrycznej. Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację. Zmierzyć oporność grzałki sondy. Wymienić sondę na sprawną .
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
Podepnę się pod temat.Avensis-1 98r.1.8benzyna.Serwis postawił diagnozę:do wymiany sonda.Życzą sobie tysiączka i twierdzą,że uniwersalna,ani żaden zamiennik nie załatwi problemu.Widziałem Denso za 500zł i zastanawiam się nad montażem.Zakładał ktoś poza serwisem,czy dać sobie spokój?
Kupując sondę WN musiałbym znać : - oporność sondy (moja 1GOhm) - tłumienie (moja 1:10000) - z miernikiem o jakiej oporności może pracować (moja 10 MOhm) Nie wyobrażam sobie, że kupuję sondę WN i nie znam jej podstawowych parametrów.
Zmierz oporność sondy, jeśli jest w kΩ to śmiało możesz dołożyć 1 m kabla. Dla pewności dołącz o większym przekroju.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Do pomiaru oscylacji kwarcu powinno się ustawić sondę w pozycji x10. Zbyt mała oporność w pozycji 1:1 potrafi zrywać drgania.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
A jeżeli chciałbym sprawdzić oporność sondy lambda to ile powinienem mniej więcej mieć omów? Co mierzyć napięcie czy oporność, zeby sprawdzić poprawność działania sondy?
Z foto 2 wpisz w google może wujek G....e pokaże
Właśnie do tego problemu chciałem zmierzać.Nowoczesne mierniki posiadają mikroprocesor który sobie przelicza i jedynie ,gdy oporność sondy jest duża wskazuje ,że trzeba to poprawić,czyli zmniejszyć.Stare kompensacyjne nie miały takiej funkcji.Ale czy takie mikroprocesorowe są wiarygodne.Mam znajomego w ZE i powiedział mi,że u nich "wykorzystuje się...
W g mnie 2 czarne to właśnie wstępne podgrzewanie sondy. Jeśli samochód pracuje to włącz w zamiast sądy rezystor. Przypuszczam jednak że lampka swieci się nie od uszkodzonego podgrzewania sondy, ale od niewłaściwej proporcji mieszanki - na którą wskazuje uszkodzona (niepodgrzana) sonda.
Ja przyjadę Ci zrobić :) Sprawdź elektrodę jonizującą moze gdzie jest przerwa. Sprawdź oporność sondy NTC w innych temperaturach.
Trzeba zmierzyć oporność w odpowiedniej temperaturze, a najlepiej porównać z dobra sonda.
Jaka to jest duża oporność ? Sondy przykładam do lameli obok siebie i powinna być wyraźna różnica w świeceniu ? Sondą z prawej strony robi się to samo ale wynik pokazuję w amperach ? Da się też badać stojany ? Z góry dziękuję
Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Odnośnie ostrych końców, ostre są tylko sondy stalowe, ale te gorzej przewodzą (nie do pomiaru dużych prądów) Jeśli już mamy zamiar mierzyć duże prądy to nie używamy sond a krokodylki. Pewniejsze i mniejsza oporność no duży przekrój przewodnika (stalowego) z którego wykonane są krokodylki. A co do oporności sond stalowych - stalowe jest samo ostrze...
Zmierz oporność tego punktu do którego była wlutowana ta nóżka 5V względem masy. Ujemna sonda do masy. Ten stabilizator wygląda na niesprawny i wymaga wymiany.
Można, można. W jednym ze swoich postów opisałem teoretycznie taki pomiar nazywając go "metodą techniczną". Dla wytrwałych poszukiwaczy odnalezienie go nie będzie stanowiło problemu. Oczywiście pozostają kwestie bezpieczeństwa itp... ale nie one były przedmiotem mojego postu.
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
druga sonda sprawdza prace katalizatora. zrób analize spalin, sprawdź zasilanie na grzałke sondy i zmierz jej oporność.
Witam jeśli bierzesz się za naprawę pralki to kup sobie miernik wydatek rzędu 20zł takim miernikiem sprawdzisz napięcie na grzałkę oraz twz. ( przejście ) przewodów od modułu do grzałki oraz oporność sondy NTC
Użytkownik Rs7 nie myli się. Nie ma żadnego wyjścia. Mierzy się spadek napięcia na zasilaniu. Podłączenie tej sondy jest następujące: Zasilanie 5V - ale poprzez oporność w ECU -sonda (kabel żółty) -masa (kabel czarny). Mieszanka uboga : oporność sondy duża ( ponad 100 kOm ) spadek napięcia niewielki na napięcie na zasilaniu około 4,7 V. Mieszanka bogata...
Dziękuję za udział w dyskusji, jednakże niewiele Pan wniósł, oprócz potępienia tych, co kupują sondy uniwersalne. Jednakże ich rynek funkcjonuje - dlaczego, skoro to śmieci? To mało istotne dla mechanika i użytkownika chmmm, a jednak "zła" sonda obciążała układ wejściowy sterownika. Czy oporność sondy mogłaby być podstawą dokonania selekcji na odpowiednie...
Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Sonda raczej nie może być do oscyloskopu. Chyba, że zdarzy się przypadkiem, iż ma właściwą dla zakresu miernika który kupisz, oporność. Możesz oczywiście przeliczać wskazania miernika. Tak czy inaczej, oporność wewnętrzna miernika na danym zakresie, i oporność sondy, stanowić...
Padła mi tania chińska stacja 898d i musiałem trochę z nią powalczyć ale pomyślałem sobie czy nie można jej rozbudować o odsysarke, pomke mam od jakiegoś VW ale stacją chciałbym zasilać kolbę a tu jest problem bo musi mieć termoparę, można to dość łatwo zmierzyć bo oporność sondy to 1- 1,3 ohma, Napięcie jakie mam termopara przy 320 st. to 15 mV ( mierzone...
Zanim bym się zabrał za wymianę wsadu pamięci, sprawdziłbym z poziomu modułu elektroniki oporność sond NTC. Prawidłowe oporności to dla temperatury 20 st C ok 2 kOhm, dla 5 st C ok 7 kOhm. Należy też pamiętać że po włączeniu do sieci chłodziarki jest ok 8 minutowy postój sprężarki. Pozdr. Andrzej
Obawiam się że ten drut nie jest izolowany ! Weźmie Kolega ścinek kilka cm tego drutu, wyprostuje, weźmie miernik i zmierzy oporność przykładając sondy np w 1/3 i 2/3 długości ścinka. Zamiast miernika może być bateryjka z żaróweczką. Poproszę o wynik takiego sprawdzenia. Oporność 0
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Sondę wsadziłem 89465-52540 Jak mam zmierzyć tą oporność, można na wyciągniętej sondzie?
Czerwonej końcówki nie podłącza się do wejścia COM !!!!!!! Po prostu włożyłeś sondę nie w te wejście. Wg instrukcji (strona 33) sondę do mierzenia temperatury wkładamy (-) minus sondy (czarny) na wejście mAuA a plus sondy (+) (czerwony) na wejście VHz i wtedy mierzy poprawnie :) U minie mierzy wszystko bezbłędnie włącznie z temperaturą. U61C są to bardzo...
a możesz napisać czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa bo to ma dość duże znaczenie bo z tego co pamiętam to sonda tytanowa zmienia swoją oporność a sonda cyrkonowa generuje prąd czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie
Wstępnie myślę że uszkodzony jest moduł elektroniczny. Aby to zweryfikować sprawdziłbym poszczególne elementy chłodziarki z poziomu płytki sterującej umieszczonej w górnym panelu nad drzwiami. Można sprawdzić oporność sond NTC (dla temp 20 st C około 6 kOhm) oporność grzałek defrosta, działanie silniczka klapki "dampera", działanie sprężarki i oświetlenia....
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Witam! Auto jak w temacie, zapala mu sie check engine, czuć że nie dopala spalin. Posiada 2 sondy nad katalizatorem, zamieniałem je miejscami i błąd nadal ten sam. Oporność grzałki sondy na jednej 13,6 na drugiej 12,7 oma. Prądy na kostkach zarówno przy jednej jak i drugiej sa identyczne. Plus przy jednym kablu grzałki, minus przy drugim i masa na jeszcze...
Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. , czy taka warość zapali grzałkę ???? pomysl. Typowy problem w tych autach, p cośtoam co p0odałeś to podgrzewanie, Koniec
Dzięki za odpowiedź, rzeczywiście wejście było zagmatwane. Jak wspomiałem nie będę robił przy napięciach przekraczających 500 V, choć i to jest już b. dużo. Postaram się pytanie uprościć do max: Oscyloskop ma max. napięcie DC 400 V ; czy podłączając sondę o wytrzymałości napięciowej przy ustawieniu 10x - 600 V, będę mógł mierzyć bezpiecznie napięcia...
Jaką masz oporność kiedy zewrzesz sondy pomiarowe? Jakie sa napięcia pomiędzy punktami: 1 i 2 1 i 4 2 i 3 3 i 4 Dodano po 41 https://obrazki.elektroda.pl/6977361100_...
Jeśli mierzysz oporność opornika to sondy musisz przyłożyć do opornika
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
sonda np. ta : http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item... i sprawdź jutro oporność wtrysku. Ja może coś znajdę, jak nie to zawsze można zadzwonić do serwisu i zapytać.
Dodam, że właśnie robiłem test - akumulatorek AAA naładowany do circa 1,025V~ wpięty zamiast sondy dał dokładnie 0,8V wedle ECU no raczej jego charakterystyka i oporność różni się od ogniwa jakim jest sonda , oporność miernika ma też tu znaczenie najlepiej podepnij oscyloskop i z wykresu odczytaj wartości jakie daje sonda .
0 w sensie nic nie pokazuje, Jeżeli omomierz nie reaguje na podłączany do sond rezystor, to oporność jego wynosi nie 0 Ω tylko ∞ (nieskończoność) , czyli ciągłości też brak Żadne 0 w jakimkolwiek sensie.
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Jak sonda jednoprzewodowa to zmierz oporność między obudową sondy a masą bo może nie kontaktować kolektor z głowicą jak trzeba. Miałem takie przypadki. Możesz dla testu kablem rozruchowym złapać za obudowę sondy i masę aku.
Płytka jest elementem joysticka z podnośnika koszowego. Jest tam coś w rodzaju "kulki" poruszającej się po ścieżce. To prędzej Ewentualnie klej kropelka i grafit z ołówka pokruszyć i pokleić bo może to być wykonane na wzór potencjometru no bo dolne styki wyglądają na miedziane a te czarne mogą mieć zmienną oporność względem długości przyłóż miernik...
Miernik do ręki i sprawdzenie oporności pomiędzy dwoma białymi przewodami z sondy. Oporność 7 - 15 ohm -> grzałka sondy OK. Następnie napięcie na tych przewodach (podczas pracy silnika). Większe niż 12V - OK. Brak? - szukanie masy lub zasilania.
Ok, jaka jest oporność tej zewnętrznej ścieżki mierzona jedną sondą zaraz za tym wgłębieniem a drugą na końcu tej ścieżli
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Posiadam taki przyrząd i wiem jak powinna być podłączona sonda podczas pomiaru temperatury , natomiast jak ją podłączę do zacisków omomierza to wykazuje oporność około 10 omów , już po dotknięciu palcem końcówki sondy oporność wzrasta do 12 omów a po zbliżeniu do płomienia np. zapalniczki oporność wzrasta ponad 30 omów co wskazuje że sonda reaguje na...
No tak, ale tam ma być wykorzystany mikrokontroler, bo ma to być z założenia układ cyfrowy. Rozumiem, że w zależności od poziomu cieczy zmienia się oporność tych sond. Czyli trzeba z oporności przejść na napięcie i zastosować jakiś przekaźnik analogowo-cyfrowy? Tak, ciecz jest przewodząca, ma to być właśnie woda.
Przy pomiarach uziemień, istotne jest stosowanie sond standardowych. Wymiary sond narzucają porównywalność pomiarów. Rzeczywiście to określa się oporność gruntu(rezystywność) R=lδ/s - gdzie l, s, to gabaryt sondy, a δ - oporność właściwa gruntu stycznego z sondą. Manipulacja gabarytem sondy tworzy satysfakcję poprawnego pomiaru(fikcję).
napisz jaka sonda tytanowa czy cyrokonowa bo to ma dość duże znaczenie dla samochody jak i dla twojej kieszeni. sonda cyrkonowa kosztuje do 300zł a tytanowa nawet 800zł ale jak masz samochodzie sonde tytanową to taką musisz mieć a jak masz cyrkonową to taka musisz mieć. Rodzaj sondy ma dość duże znaczenie ponieważ sonda tytanowa zmienia swoją oporność...
Na początek rozepnij wtyczkę sondy za katalizatorem i zmierz oporność na dwóch białych kabelkach. Powinno być kilka omów.
sprawdź oporność na białych przewodach sondy - ile? ---//--- podciśnienia na silniku i map sensor być może problemem jest wcinka instalacji gazowej w sondę - odłącz i sprawdź
Myślałem i nad tym tematem i sprawdzałem jeszcze kilka rzeczy,instalacje status podgrzewania sondy od strony sterownika, grzałki w sondach oporność, Obie sondy miałem wykręcone i kilka rożnych producentów i do rożnych aut, nawet mam nową Boscha i sprawdzałem jak w filmiku z linku i kilku innych i faktycznie ta z Nissana dość jest leniwa to znaczy że...
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Sprawdż oporność grzałek w sondzie lamda 1i2 jeżeli jest uszkodzona to komputer pokazuje bład ponieważ sonda jest niedogrzana.
Nie wiem, czy rozmawiamy o tym samym. Caly system składa sie z panelu sterującego na górze lodówki do którego podłączone są wejścia sond (oporność sond podałem - nie wiem czy jest dobra), grzalki wewnątrz bloku parownika i zabezpieczenia termicznego (tak sądze - nie wiem czy jest sprawne), O jakim regulatorze rozmawiamy? Pokrętło u góry umożliwia tylko...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
sprawdź miernikiem oporność
Sonda ta to sonda międzyszczytowa. Posiada w sobie detektor, więc na wyjściu nie ma składowej zmiennej a jest napięcie stałe równe napięciu międzyszczytowemu przebiegu. Ważna jest tu oporność wejściowa miernika. Dodatkowo prostownik ma pewien spadek napięcie 400-500mV i dlatego pomiar małych napięć tą sondą jest obarczony takim dużym błędem. Moja sonda...
Zmierzyłem multimetrem oporność grzałki sondy,powinna wynosić gdzieś około 4 omów.Niestety multimetr nic nie pokazuje,czyli grzałka sondy nie działa(napięcia na razie nie mierzyłem,nie wiem czy to w tym przypadku ma sens). Zastanawiam się tylko czy ta sonda nie jest sprawna od co najmniej kilku lat( auto ma przebieg,wiarygodny 230000 km),bo na biegu...
Z opisu wynika coś innego, Termistor NTC 33 - oporność ok 40 ohm Tekst kilka postów wcześniej: ---Rozkręciłem dzisiaj ponownie płytę i sprawdziłem kolejno: Mostek Graetza -przy przyłożeniu multimetra zakres test diody - sonda (com) przyłożona do + mostka, sonda (+) przyłożone do - mostka spadek napięcia ok 0,7V w odwrotnej polaryzacji brak spadku napięcia...
Jeśli tak to mam oporność 0. Pytanie jaką sondę kupić? Inwestować w oryginał czy są jakieś dobre zamienniki?
Z tego co widzę w systemie to jest to sonda wymiennika głównego. Nie można jej dokupić. Nie jest dostępna. Występuje z wymiennikiem głównym :-) Jej oporność to 10 Ohm. Myślę że trzeba zewrzeć i z tym żyć. Spotkałem się w większości tego typu kotłów Ariston że jest ona zamontowana w wymienniku ale od pewnego czasu ją fabrycznie pominęli i nie jest podłączana...
Ok ustawiam na oporność na multimetrze tak plus minus sondy Dodano po 3 Czy komputer gazowy coś może pokazać bo i też mam nie wpadłem na to ale czy jest sens
Do pomiarów WN używam specjalnej sondy WN do miernika V640.Do oscyloskopu bezpośrednio nie podłączaj bo spalisz obwody wejściowe. Oporność takiej sondy idzie w Momy.Możesz spróbować zrobić dzielnik napięć z rezystorów. Dodano po 1 aceton ma rację
Wartość napięcia górnego 0,6 V wydaje mi się troszkę mała i proponuję sprawdzić wartość napięć oscyloskopem i ponownie wyregulować układ. Może być tak że oporność obwodu sondy lambda ( mam tu na myśli oporność wejściową ECU samochodu ) obciąża układ emulatora. I tak: jeśli na stole nieobciążony układ zachowywał się poprawnie dając napięcie o amplitudzie...
czyli na kablu miernika policzyć przez rezystor 100K ? mam taki 7W :) ale 60V? Nie rozumiem... Pewnie Ty też. Miernik cyfrowy (a pewnie taki masz) ma dużą rezystancję wewnętrzną. Z jednej strony to dobrze, bo nie obciąża się opornością miernika mierzonego układu, ale z drugiej nie, bo można zobaczyć na wyświetlaczu bzdury - nawet nie zamykając obwodu...
W pełni zgadzam się z sugestiami (at)zbychmg'a. Uszkodzony jest powielacz napięcia na diodach VD13 i VD16, aczkolwiek przyjrzałbym się też rezystorom R35 i R37 oraz kondensatorom C24 i C25. Cóż, rosyjskie rezystory "utleniają" się z czasem użytkowania, a wtedy rośnie ich oporność. Jeśli chodzi o pomiary (at)staszek77: Prostokąt na kolektorze VT9 jest...
Wydaje się, że dla sondy 1:1 możesz ustawić 10V/dz czyli max 40V Jak dasz na wejście 10MOhm (2x5Mohm) i równolegle parę pF to będziesz miał sondę 10:1. Oporność wejściowa oscyloskopu to 1MOhm i 20pF.
Jeśli kolega wprowadziłby typ sondy do oscyloskopu, to skala byłaby prawidłowa 2kV/dz, jeśli w w menu nie ma sondy 1:10 000 to można dać 1:10 wtedy skala w voltach będzie w KV. Ja bym zwiększył czułość przynajmniej 2 krotnie czyli 100mV i zmniejszył podstawe czasu do 5ms, a nawet do 0,5 ms (jeden impuls na ekranie) wtedy jest większa szansa, że złapiesz...
A mam jeszcze jedno pytanie... Oryginalnie siedziała tam sonda bosha a nie NTK. Jest możliwe, że sonda Bosha miała inna oporność grzejnika i komputer to wykrywa?
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Niestety Twój układ nie będzie działał. Po podłączeniu oporności testowanej na obu wejściach będzie jednakowy potencjał na obu wejściach, więc na wyjściu otrzymasz ½U zasilania bez względu na różnicę oporności na LSP1 LSP2 a opornością zakresu R2 lub R4. Poniżej układ, który powinien zadziałać. Układ działa w 2 zakresach 0÷1Ω i 0÷10Ω....
Czyli uszkodzony jest pierwszy MOSFET ( ten duży ) B04N03. Sprawdź jeszcze oporność na tym rezystorze pomiarowym względem masy. Podaj wynik w Ohm . Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji jedna sonda na mase ( np obudowa portu USB a druga do tego rezystora) . https://obrazki.elektroda.pl/6917845000_...
No dobra zamówiłem nowy czujnik wałka rozrządu wymienię i napiszę czy coś to zmieniło oporność na sondzie sprawdze jutro, a o co może chodzić z tym termostatem ? mam wymienić termostat czy jest tam też oddzielny inny czujnik ? z tego co wiem sam termostat raczej nie posiada żadnych kabli, chyba że jest inaczej. Tego też nie wiem ? bedę wdzieczny za...
Nie pytałem o kompresję tylko o podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Błąd sondy B1S2 nie wpływa na pracę silnika. (zmierzyć oporność grzałki, jeżeli niewłaściwa wymienić sondę).
W Renault Megane I z silnikiem K7M 1.6-8V .. oporność grzalki w sondzie lambda, jest = 7 Ω. Pozdrawiam .. Dodano po 3 Ta oporność w zależności od typu lambdy może się mieścić w przedziale +/-.. 6- 12 Ω.
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
50 oC zwiększam obroty do 3500 Już jakieś konkrety, sprawdź oporność jednej i drugiej sondy. Być może grzałka nie podgrzewa ceramiki i stąd błędy odczytu. Ewentualnie zamiana miejsc i będzie wiadomo, czy problem jest po stronie sondy.
Po pierwsze zmierz jeszcze raz oporność cewki w sprawnej zwrotnicy. Po wtóre zewrzyj na zakresie 200 Ohm sondy i sprawdź czy faktycznie pokaże się "0". Po następne kup dwie cewki 0,5 mH 1 Ohm i wymień w obydwu zwrotnicach. Po ostatnie sprawdź czy będzie dobrze. Pozdrawiam.
Sonda wymieniona, błąd pokazuje się dalej, teraz muszę się was zapytać czy odpięcie akumulatora na 1h skasuje stare błędy? Bo nie mam jak dzisiaj pod kompa go podłączyć? A jestem cholernie ciekawy czy coś się zmieniło. To znaczy na pewno działa lepiej niż wcześniej. Obroty przestały falować. Co do spalania to się okaże. A i jeszcze jedna sprawa jak...
oporność sonda lambda oporność grzałka sonda oporność grzałka sonda lambda
protect radio kenwood medion internetowy satelita astra hotbird parametry
amica mikrofalo piekarnik mikrokomputer cobra1
Jak wyjąć koszyk z frytkownicy Eldom FR 14? Lokalizacja czujnika wału korbowego Nissan Primera P12 1.8