Fotka modułu sterownika silnika bieżni by się przydała. Czyli moduł, który jest niedaleko silnika. Dodatkowo pomiar czy nie są zawarte tranzystory w sterowaniu silnikiem. Zobacz jak [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... podobna akcja wyglądała.
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
To jest silnik na 220V zmierz oporność uzwojeń.
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
Wyjmujesz szkło, do kabelków (wsówek) podłączasz miernik lub żarówkę 5W/12V i zapuszczasz grzanie tylnej szyby, oczywiście silnik pracuje. Jeżeli jest napięcie to sprawdź oporność grzałki (około 12 om).
Dobra masa oznacza małą oporność przewodu łączącego np. silnik z karoserią. Załóżmy prąd rozrusznika 500A. Załóżmy, że zgadzasz się stracić 10% energii pobieranej z akumulatora w czasie rozruchu, 90% do rozrusznika. To oznacza oporność przewodów z prawa Ohma 10% z 12V = 1,2V i 1,2V/500A = 2,5mΩ. Tyle mają mieć oporności wszystkie przewody razem obwodu...
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Rozłącz wyłącznik wsuwając pomiędzy styki kawałek papieru i pomierz na które przewody on idzie. Jedna bagieta w styk, a drugą po kolei po przewodach i podobnie dla drugiego styku. Zmierz też oporność tego wyłącznika fizycznie na stykach.
Dokładnie tak!Uważam że winę za rozłączanie końcówki mocy przy większym podkręceniu gałki siły głosu jest układ załączający wentylator lub też sam silnik wentylatora.To standard w technicsach.Na początek radził bym sprawdzić oporność silnika która powinna wynosić ok.25 Ohm.Jeżeli jest mniejsza wtedy można spróbować rozebrać silnik i wyczyścić szczotki...
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Wysoka oporność styku wskazuje na uszkodzone styki stycznika, oporność powinna być zbliżona do zera omów.
Podepnij sam silnik do akumulatora samochodowego. Jesli jest sprawny - będzie kręcił bez problemu i gotowania się - w obie strony. Schemat (starsza wersja centrali - bez R10 w załączniku).
Przypuszczalnie to silnik szczotkowy na niższe napięcie. To JEST silnik szczotkowy - podobny do stosowanych w mechanikach CD lub prostych magnetofonach na przykład. Zwykle czerwony to (+), myślę, że nie odstąpiono od zasady. I tu też tak jest, co nie znaczy, że podłączony odwrotnie nie będzie się obracać (również odwrotnie). Warto wcześniej sprawdzić,...
Zmierz oporność pomiędzy czerwonymi, zielonymi i czarnymi oczywiście bez zworek
Masz rację, że Twoja koncepcja oznaczeń i podłączenia jest opcjonalna bo pokrywa się z ogólną zasadą pojmowania budowy kondensatora i silnika i jest jednym z wielu możliwych rozwiązań podłączeń kolorów na tej podstawie a jest tych sposobów większa ilość, nie tylko naszych czy Twojego, bo zauważ, że można przekładać dowolnie przewody pomiędzy tożsamymi...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
W sumie kolega to wszystko ładnie opisał. nagrzewnica parownicy jest zimna, No właśnie, nie powinna być zimna, powinna w tym momencie grzać, aby odparować podawaną wodę, bo: działa silnik podawania wody Ok tak też powinno być gdy chcemy uzyskać wyrzut pary. zwarty jest termostat bimetaliczny Tak też powinno być, gdyż prawdopodobnie ów włączony jest...
Trzy piny to 3 fazy silnika BLCD.Połączenie wtyków raczej niczym nie grozi,może jedynie silnik kręcić się w drugą stronę ale wtedy wystarczy zamienić miejscami dwa z trzech pinów i będzie ok.Nim jednak połączysz obie wtyczki sprawdź miernikiem oporność pomiędzy pinami na silniku.Gdyby był to silnik szczotkowy to zapewne jeden pin nie byłby podłączony...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Witam chyba masz system EDC MS6,1 SPN 0833 Czujnik drogi regulacji – rejestracja drogi regulacji Strategia monitoringu Kontrola prawidłowości Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza pulsuje na czerwono • Symbol STOP • Lampka kontrolna czerwona • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 0 Nieokreślony błąd Wskazanie na wyświetlaczu...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Przy przełączaniu kierunku jest gorzej: silnik wytwarza napięcie, które dodaje się do napięcia z zasilania, więc licząc prąd trzeba podwojone napięcie zasilania podzielić przez oporność silnika. Transil bym wobec tego dał na napięcie odrobinę większe, niż podwojone napięcie zasilania - chodzi o to, żeby do przebicia mosfeta mieć jeszcze spory zapas,...
że nawet falownik nie może być podłączony do pompy z fabrycz. zainstalowanym kondensatorem. Nie wiem czy w mojej pompie jest kondensator. Według mojego stanu wiedzy to chyba nie ma znaczenia po prostu bierzesz falownik 1F a nie 3F. Proszę znawców o potwierdzenie tylko tego faktu. oftstart avt1226 + równoległe rezystory 4x 10R/50W Rezystory łączymy...
Dzień dobry. Silnik młynka ma z pewnością przerwę na jednym obwodzie wirnika i w zależności jak się ustawi to pracuje lub nie . Silnik młynka do wymiany . Proszę sprawdzić oporność obracając powoli osią wirnika zapisać lub pamiętać oporności dla porównania .Powodzenia.
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
W warunkach domowych niemierzalne. (bardzo mała rezystancja)
Przy teście silnika podawałem napięcie 230V na kostkę odpiętą od płyty centralki wraz z kondensatorem ??? Jeśli kondensator jest przypięty do płytki sterowania na kostkę (a nie, jak w niektórych starszych wersjach podpięty bezpośrednio pod zaciski OPEN i CLOSE w zielonej kostce zasilania i silnika i lampy) to pozostawiając go przy płytce odpiąłeś od...
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
Czy sprawdzałeś jakim napięciem zasilany jest napęd bramy? Ale po co? https://obrazki.elektroda.pl/4295855700_... Na pewno napęd, silnik bramy jest zasilany 230V A transformator to tylko zasilanie sterownika. A sterownik ten realizuje, prawdopodobnie przez przekaźnik włączaniem i wyłączaniem tegoż silnika.
Dane masz na "tabliczce znamionowej" napięcie, prąd i oporność cewki, czy to silnik bi- czy uni- polarny można dojść po ilości przewodów. Czego chcesz więcej, moment? Jak podłączysz silnik będziesz mógł go zbadać.
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Witam ! Silnik od starej pralki wirnikowej posiada dwa uzwojenia: mniejsza oporność uzw. robocze większa oporność uzw. pomocnicze Brak wyłącznika elektromagnetycznego ( potrzebny do rozruchu ) który po rozruchu odłącza uzw. pomocnicze od zasilania. Silnik nie potrzebuje kondensatora. Przed włączeniem zasilanie sprawdź stan izolacji pomiędzy obudową...
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Witam Z uwagi że mamy w sieci 230 Volt podłącz zasilanie 230 V ma uzwojenie które ma największą oporność czyli zaciski R i 0
Wywala najczęściej triaka za 5 PLN, a triaka wywala najczęściej gdy zużyją się szczotki za chyba 40 PLN... Zakładam że szczotki rozpoznałeś prawidłowo. Zakładam też, że dysponujesz omomierzem. Zmierz oporność między żółtym czarnym i zielonym. Największą oporność uznaj jako końce stojana. 2.5 Ω około. Połącz: Fazowy z wtyczki przez mocną żarówkę...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
witam nie chciałbym być namolny ale chcę zrozumieć działanie tego silnika a nie korzystać z gotowego schematu dzialania tzn. "spróbuj podłączyć tak..i powinno zadziałać" stąd nastepne pytanie: jeśli to jest silnik indukcyjny to w jaki sposób regulowane elektroniką są jego obroty(na wirowaniu ). Bo jedyny sposób jaki znam to w tym przypadku regulacja...
To wg mnie są dwie możliwości, a właściwie trzy - przyczyna może tkwić w pedale - zanieczyszczony lub podpalony i ma za dużą oporność niepozwalającą na rozwinięcie przez silnik odpowiedniej mocy, a po tym wpisie skłaniałbym się ku tym: Tak przy obkrecaniu ręcznymi stawia opory. mogą być takie: - przytarte łożyska silnika, - jakieś przytarcie w samej...
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Wszystko jasne . Zgadza się wszystko i bezpiecznik i wartość i to że ten schemat pasuje ( w moim przypadku ) do silnika AZQ, Sonda pracuje , błędu nie wywala , silnik pracuje równo . Oscyloskopu nie podłączałem , bo właściwie to po co . Okazyjnie wymyłem EGR . Dziękuję za wskazania .
Uruchomić możesz bez przewodu opornościowego Jeśli silnik miał by działać dłużej to ten przewód ogranicza maksymalny prąd płynący przez cewkę. (cewka będzie sie pomaleńku nagrzewać) Każda cewka jest inaczej zbudowana i oporność też jest inna lub wogóle jej nie ma.
Moja rada-uzwojenia silnika połączone są najprawdopodobniej szeregowo z wyprowadzonym punktem zerowym,najłatwiej znaleźć go za pomocą omomierza mierząc oporność pomiędzy przewodami.Przy największej oporności trzeci nie mierzony przewód będzie zerowy.Ten kondensator co masz jest za duży i może hamować silnik.
oporność się zgadza jeśli kable ok to sterownik trzeba podłożyć
Nie ma znaczenia którą stroną go podłączysz. Może coś z kabelkami pomyliłeś. Tak dla celów sprawdzenia można by omomierzem zmierzyć oporności. W punktach Z- V oporność powinna być największa, bo oba uzwojenia połączone są szeregowo zaś mierząc punkty UW-Z oraz UW-V oporności powinny być mniejsze, bo uzwojenia oddzielnie mierzysz. Nie wiem czy mają tą...
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Witam.Posiadam silnik niestety jest zniszczona tabliczka znamionowa silnika.Silnik ma wyprowadzone 6 przewodów końce i początki uzwojeń.Uzwojenia miedzy sobą przewodzą U1-U2 V1-V2 W1-W2 .Uzwojenia nie maja przebicia z korpusem.Silnik gabarytowo jest spory wiec myślę ze 5Kw posiada i możne pracować z przełącznikiem gwiazda/trójkąt.Po załączeniu zasilania...
oporność silnik elektryczny silnik pralka oporność silnik pralki oporność
reset telefon stacjonarny elementy instalacji ogrzewania gazowego focus tylna szyba
schemat driver ledów ubezpieczenie laptop
Miele Softtronic – brak napięcia, awaria zasilacza, filtr EMI, diagnostyka ELP Xerox WorkCentre 6605 – ustawienia papieru 200g, pas transferu i fuser, jakość druku foto