Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Witam ! Silnik od starej pralki wirnikowej posiada dwa uzwojenia: mniejsza oporność uzw. robocze większa oporność uzw. pomocnicze Brak wyłącznika elektromagnetycznego ( potrzebny do rozruchu ) który po rozruchu odłącza uzw. pomocnicze od zasilania. Silnik nie potrzebuje kondensatora. Przed włączeniem zasilanie sprawdź stan izolacji pomiędzy obudową...
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Powinna tam być tabliczka SIEMENS ale jak nie ma to trudno. Musisz mi podać który przewód gdzie idzie z kostki to powiem jak połączyć. Tak chodzi o oporność musisz pomierzyć i mi wszystko opisać.
witam nie chciałbym być namolny ale chcę zrozumieć działanie tego silnika a nie korzystać z gotowego schematu dzialania tzn. "spróbuj podłączyć tak..i powinno zadziałać" stąd nastepne pytanie: jeśli to jest silnik indukcyjny to w jaki sposób regulowane elektroniką są jego obroty(na wirowaniu ). Bo jedyny sposób jaki znam to w tym przypadku regulacja...
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
W jakim stanie są podzespoły pralki Szczotki w silniku?Oporność grzałki ? Czujnika NTC?
witam czy ktoś może z szanownych kolegów pamięta opornośc uzwojenia silnika w w/w prace ,mam mały dylemat ponieważ w elektronice spaliła się połowa rezystorów ,podejżeniem jest przeciążenie silnika ,ale czy tylko już go cos nie "trafiło",w tym silniku oporności są ,licząc przewody od prądnicy tacho tacho mam 2,1Ω i 4Ω. dzięki za pomoc
podczas normalnego prania silnik rusza na pełnej mocy oporność w obwodzie tacha 135Ω
Bo zamierzam złożyć regulator obrotów do silnika również z pralki. A możesz napisać jaką masz oporność prądniczki, z tego co wyczytałem wcześniej w pralkach są stosowane 2 rodzaje prądniczek różniących się opornością.
Poszukuję informacji jaka powinna być oporność cewki tacho silnika do pralki Whirlpool AWT5088/4 800. Mam uszkodzoną a nie znam oporności aby coś dopasować innego. Na silniku jest oznaczenie MCA45\64-148/ALB1
A oporność spirali grzejnej? Podstawiłbym jednak nową grzałkę bo pomiary lubią być kapryśne. Sprawdź jeszcze długość szczotek silnika .
Triak silnika na module nie jest przypadkiem uszkodzony? Złącze silnika nie jest zalane / wygrzane / wypalone? Jaka oporność cewko tacho silnika?
Czy pralka wyświetla jakiś błąd, uszkodzenie może znajdować się poza blokadą. Sprawdź grzałkę na upływność do masy oraz oporność, oraz szczotki silnika. Nie zajmie to dużo czasu wykluczamy możliwe usterki.
sprawdź oporność uzwojeń sprawdź czy połączenie kostki slnika ma ciągłóść (podczas wkładania kostki wysuwają się wtyki)!!!! napięcie wychodzące z programatora na silnik
Silnik ma mieć taką oporność i bez silnika nie ruszy pralka elektronika pierwsze testuje sprawność podzespołów i jak jest wszystko dobrze to idzie dalej.
należało by sprwdzić 1.kostkę silnika,2.oporność uzwojeń ,3. kondensator ,4instalację,filtr pz
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Jakie oporności wychodzą po przyjęciu jako wspólnego wyprowadzenia przewodu czerwono-białego . Jeśli zmniejszy się oporność uzwojeń wolnoobrotowych i uzwojenia pomocniczego to właśnie on jest wyprowadzeniem wspólnym . Reszta połączeń pozostaje bez zmian . i wówczas podłączenie silnika przedstawia się tak jak w załczniku .
Mam ten sam problem z pralką Candy Hoover CST 370L-S. Na razie sprawdziłem oporność grzałki multimetrem i grzałka do wymiany.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Cześć. Dzisiaj wymontowałem silnik z pralki. Jeśli chodzi o tachoprądniczkę jej oporność wynosi 133om
Kondensator pomiędzy zacisk czerwony i niebieski . Zasilanie pomiędzy biały i niebieski ( razem z kondensatorem) . Warto przedtem sprawdzić oporność przewodu czerwonego i niebieskiego w stosunku białego . Oporności w przybliżeniu przybliżeniu mogą wynosić ; biały - czerwony powyżej 20om , biały- niebieski 12-16 om . Dokładne wartości trudno podać ,...
Czy w sieci zasilającej jest prawidłowe napięcie 230 V i bolec ochronny gniazda jest podłączony? Kontrolka serwis może zapalać się też przy nieznacznej upływności do masy czujki NTC przez pękniętą zalewę termistora.Można też sprawdzić oporność NTC (w tym modelu 5,6 kΩ).
DZIEKUJE zmierzylem opornosc grzalki miernik byl nastawiony na 2K i pokazal mi 027 oma Pozostaje jeszcze zmierzyć upływność grzałki , czyli zmierzyć omomierzem ustawionym na MΩ czy istnieje jakaś oporność pomiędzy spiralą grzejną a masą (obudową) grzałki .
Zawsze po wymianie tego tranzystora trzeba wymienić rezystor 27 Ω - nie może mieć zawyżoną oporność. Pozdrawiam.
Miernik masz? Jak tak, to odłącz pralkę od napięcia. Odłącz przewody zasilające grzałkę i zmierz oporność(zakres najlepiej 2M) między końcówkami, a metalową obudową grzałki. Podobnie zrób z silnikiem (wypnij wtyczkę i poszczególne konektory względem obudowy silnika). Podczas pomiarów nie dotykaj końcówek pomiarowych, bo zaburzy pomiar.
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
Dlaczego silnik się popsuł skoro obraca się bez problemu jest dobra oporność stojana, szczotek...
Witam. Samo się nasuwa : przemierzyć grzałkę - oporność, przebicie do masy.
Ze zdjęć wynika że magnes nie był wykręcony, cewka ok, więc pomierz oporność na szczotkach i na dwóch pozostałych wyprowadzeniach. Jeśli nie ma oporności na nich czyli przerwa to zrób fotkę stojana od strony z której są wyprowadzone przewody, tam jest w stojanie termik zabezpieczający sinik , to on jest otwarty więc odetnij końcówki przy nim i zmostkuj...
Witam,też tak właśnie stwierdziłem,już mam rozebrany inny silnik, też z automatu,muszę tylko na wiertać otwór na wirniczek magnetyczny z tacho prądnicy i zamienić koła pasowe, powinno dać się go zamienić za ten który mam spalony,moc pasuje,w tych pralkach ten problem z wirowaniem był już nie raz opisywany na forum,ale mało kto doprowadził w tak wiekowym...
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Cewkę musisz zmierzyć multimetrem, jak jest oporność już nie pamiętam jaka, to jest ok jak nie ma oporności na cewce to znaczy że spalona i trzeba wymienić. Proponuje zacząć właśnie od tego elementu. Najłatwiej chyba wyjąć silnik i masz dostęp do jej styków. Powodzenia
Grzałka raczej jest ok (zresztą nie załącza się przecież tak szybko)- nie odpinałem zasilania bo nie miałem kluczy żeby się tam dostać ale w obwodzie ma ok 30 Ohm więc wydaje się ok. Tak samo z uzwojeniem silnika pompy spuszczającej wodę- ma ok 200 Ohm. W przypadku wyrzucania RCD nie jest ważna oporność grzałki czy uzwojeń silnika. Ważna jest oporność...
Kolego nie pamiętam dokładnie ale chyba grzałka jest załączana przez przekażnik w module Kolego jesteś w błędzie ta pralka na module ma 2 przekaźniki i oba są od silnika tak że chyba ci się pomyliły pralki.
Witam, ma taki problem ze swoją zabytkową pralką, proszę o pomoc, czy da się ją jeszcze reanimować? W pralce wypalił się moduł sterujący remco 5010, a dokładnie dwa styki odpowiadające za zasilanie silnika oraz dwa styki w dopietej do niego kostce. Jaka może być tego przyczyna? Jak sprawdzić, czy silnik nie został przez to uszkodzony? jaka powinna być...
Witam. Wirowanie będzie działać, miałem kilka razy tak wymiana pomogła.[/quote] Skoro tak miałeś- praktyka. Podaj oporność uzwojenia stojana i wirnika.
Witam. A elektrozawór sprawdzałeś ? Jaką ma oporność ?
Wygląda mi to na zwarcie uzwojeń silnika do masy, najprawdopodobniej stojana . Sprawdź oporność izolacji uzwojeń w stosunku do obudowy silnika megaomomierzem a najlepiej induktorem .
Wyświetlany błąd mówi o problemie z silnikiem, jeśli szczotki były wymieniane to trzeba się przyjrzeć tachoprądnicy (sprawdzić jej oporność).
Czy w takim wypadku silnik moze byc uszkodzony? Oczywiście. Dobrze byłoby zmierzyć oporność wirnika i stojana oraz upływność do masy.
Silniki jest "trójfazowy" ,mam sprawdzić termik? Oporność uzwojeń roboczych jest w porządku.
Witaj Miałeś rację, źle zmierzyłem oporność uzwojeń ( miałem g....any miernik). Podaje nowe dane w tabelce.
Przewód nr 6 nie jest zabezpieczeniem termicznym silnika, jest to przewód roboczy wychodzący z punktu połączenia wszystkich uzwojeń. Silnik asynchroniczny pralki jest tak zbudowany że posiada 5 uzwojeń, dwa uzwojenia odpowiadają za wirowanie natomiast trzy uzwojenia odpowiadają za pranie. Przedstawione przez ciebie objawy wskazują na uszkodzenie silnika,ale...
Pralka zamiast wirować rozpędza się po czym zatrzymuje się.Sprawdziłem cewkę i magnes na silniku ,przemierzyłem oporność cewki ma 156 om opór mierzyłem na module i na stykach przy silniku jest taki sam nie wiem jaki powinien być .Proszę o podpowiedzi .
Aby sprawdzić oporność tacho wystarczy wypiąć kostkę silnika i na niej sprawdzić. Czy pralka stoi na czterech nogach stabilnie i nie kołysze się?
przy wirowaniu zaczyna się grzać Czyli teraz wiruje? To może z tym grzaniem przesadzasz. silnika o mocy rzędu 160w Skąd wziąłeś taką moc? Przecież on na wirowaniu ma ok. 700W. oporność w moim silniku znacznie odbiegała Może to nie jest za trudne podać, jaka jest ta oporność.
Sprawdż szczotki w silniku i oporność prądniczki na silniku ale stawiam na szczotki .puknij delikatnie po silniku jak zadziała to szczotki
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Zwęglenie jest na zewnętrznej obudowie stojana silnika. Sprawdziłem silnik od pompy odpływowej ma oporność. Podejrzewam, że to może byc głowny silnik - może jakis kondensator na nim jest, bo słychac było serie strzałów i pralka zatrzymała się.
Sprawdź , czy w momencie wykonywania któregoś z rewersów przez silnik , jego uzwojenia pracy mają elektryczne połączenie z wyprowadzeniami kondensatora . Albo inaczej, czy w momencie tychże rewersów i po odłączeniu pralki od sieci istnieje oporność mierzona omomierzem na wyprowadzeniach kondensatora ( przed pomiarem radzę na chwilę zewrzeć przewodnikiem...
teraz to prawdopodobnie sprawa z wyważaniem prania sprawdź prądniczkę tacho znajduje się z tyłu silnika .można odszukać kable od prądniczki i podłączyć do nich miernik przy pokręcaniu silnikiem powinna "zmieniać" się oporność.
Zmierz oporność tachometru, jeżeli chcesz sprawdzić silnik poza pralką to zmostkuj jeden z przewodów szczotek z jednym przewodem stojana na dwa pozostałe podaj napięcie, na kilka sekund bo silnik może się rozbiegać, jeżeli silnik normalnie będzie sie kręcił i tacho też ok, to masz uszkodzony moduł
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Na pierwszy strzał sprawdziłbym szczotki na silniku a zaraz potem oporność grzałki i czy nie ma zwarcia do masy.
Witam zainteresowanych. Jak w tytule, pralka po pobraniu wody stoi, czas upływa, grzałka zasilana. Silnik inwertorowy - sprawdzona oporność między fazami, sprawdzone przebicie do masy, sprawdzony bezpiecznik termiczny w silniku, wszystko wydaje się być ok. Wymontowałem moduł od silnika w celu oględzin i nie widać zimnych lutów ani uszkodzeń optycznych....
No i gdzie jest umiejscowiony. Na silniku. (Po stronie przeciwnej do koła pasowego.) Aby sprawdzić tacho zmierz jego oporność.
Witam. Zmierz oporność izolacji uzwojeń silnika prania do masy i między uzwojeniami.
Witam mam pompkę do wody z silnikiem 3 fazowym był podłączony do jednej fazy ale teraz mi został tylko silnik i jak podłącze go na220 z kondensatorem od pralki to tylko trochę buczy, uzwojenie wygląda na dobre, oporność międzyfazowa od 42 do 12 om między każdą fazą inna. Powiedzcie co może być przyczyną, że nie chce ruszyć?.
Temat można zamknąć; kupiłem tanio taką samą pralkę z rozwalonym łożyskowaniem, moduł i silnik sprawny to zrobię przekładkę.
Pasek napięty, więc to nie problem, na programie testowym serwisowym silnik za każdym razem wiruje. Zmierzyłem samo tacho silnika i oporność to 130 Ω (gdzieś przeczytałem że powinno być 60 Ω), napięcie stałe zero, napięcie zmienne do 5,3 V w zależności jak szybko kręci się ręką kołem zamachowym pralki, i to chyba dobrze? Choć gdzieś przeczytałem żeby...
Proszę o pomoc. Pralka nie grzeje wody. Grzałka ma oporność w granicach 18 om na odczep. W momencie obrotów silnika na grzałce pojawia się jakieś 50V, ale pralka ciągle pierze w zimnej wodzie. Za wszelką pomoc dziękuje.
Wymontowałem silnik, na upływność do masy-jest OK. Cewka tacho natomiast ma oporność 12,8 ohma. Pralka przed awarią podczas wirowania chciała wyjść z łazienki. Czy taka impedancja cewki jest prawidłowa?
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Możliwe, że tam ktoś zaglądał kiedyś bo jakiś fachowiec kiedyś dawno coś robił, teraz zauważyłem, że na obudowach są znaczki R czyli dwie prawe, a widzę, ze są L i R, kupię chyba te ori AEG najmniej roboty i szukania, a czas też cenny, wymiar szczotek 12x5 więc z tym nie ma problemu bo dużo tego, chociaż tutaj za zdjęciu też są dwie Rki https://north.pl/promo/szczotki-weglowe-...
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Najlepiej osuszyć całą pralkę, wiązki przewodów, a przede wszystkim silnik. Dodano po 4 Należało by sprawdzić oporność między zaciskiem ochronnym (uziemieniem) wtyczki zasilającej i bolcami fazy i zera - oczywiście pralka odłączona od sieci elektrycznej - oporność powinna wynosić co najmniej kilka MOhm
Najpierw sprawdź prądniczkę tachometryczną jak kolega wspomniał..Znajduje się ona na silniku....Omomierzem sprawdzasz oporność ...Jak również stan magnesu w tejże .Powodzenia
Jeśli jak piszesz nie dysponujesz taka wiedzą to mocno ryzykujesz eksperymentując z napięciem sieci. Co do silników, jeśli silnik zaprojektowany był do pracy z kondensatorem to kondensator jest konieczny inaczej silnik nie ruszy. Jeśli chodzi o drugi silnik to wygląda na dość leciwy i nie zaszkodziło by zmierzyć oporność izolacji, możesz na próbę podłączyć...
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Jak sprawdzić silnik na krótko czy uzwojenie prania jest sprawne? Które kolory kabli podpiąć pod zasilanie? Albo które kable zmierzyć i jaka ma być oporność?
To prawda, często przy odkręcaniu filtra są potrzebne ręcznik, ale za to przy okazji znajduje się w filtrze jakieś skarby :D Dodano po 6 Chciałbym wszystkim zaangażowanym w pomoc w uruchomieniu pralki Beko bardzo podziękować za podpowiedzi. Dzisiaj pralka odżyła sama, wypuściła wodę, wiruje, przyjęła nowe ustawienia programu, czyli wszystko OK. Może...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
No dobrze to zaczynamy od nowa. 1.Moduł doprowadziłeś do stanu pierwotnego(i działa). 2.Silnik na rewersach działa prawidłowo(oporność taho 324Ω i napięcie uzyskuje bo działa na rewersach). Najprawdopodobniej przez nadmierną dociekliwość z modułem jeszcze coś zepsułeś. Teraz co masz zrobić. 1.Sprawdzić poprawne połączenie modułu z przewodami. 2.Przedzwonić...
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Niestety ,ale poszła także cewka od tachometru .Mam podobną od silnika tej samej firmy, ale nie wiem czy oporność jest dobra. Czy ktoś wie ile powinna mieć omów?
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
Witam mam pytanie do szacownego forum. Chodzi mi o różnice wartości napiecia podawanego przez prądniczkę tacho w dwóch identycznych silnikach idemotore. W starym zniszczonym silniku tacho ma oporność 130Ω i podaje napiecie 9v [silnik puszczony na 24v].W innym silniku tego samego typu tach ma oporność 210Ω i podaje napiecie 16v przy mniej wiecej...
Witam, Mam problem z moją pralką LG. Wyskakuje błąd LE, nie mogę sobie dać rady. Czujnika Halla w nim nie ma. Model F4WV309N3E Czy wie ktoś, co może być jej? Oporność silnika jest okej, przebicia nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/9133252900_... https://obrazki.elektroda.pl/1998028200_... https://obrazki.elektroda.pl/1978419800_...
Mam pralkę jak w tytule ( E-Nr. WM16S740 OE /05 FD 8708 200042 ) https://obrazki.elektroda.pl/1528144900_... Objaw taki jak widać na linku do filmu - silnik dostaje napięcie (patrz 10 sekunda filmu), lekko zaddrży, ale nie chce się kręcić. To co zrobiłem - Sprawdziłem oporność grzałki (ma ok 25Ω ~2060W przy 230V) - więc jest sprawna....
Zbudowałem podobny elektromagnes z silnika pompy wody z pralki. Silnik miał dwa uzwojenia wewnątrz rdzenia (cewki nie były wokół rdzenia). Po przecięciu rdzenia założyłem cewki obok siebie na rdzeń. Cewki są podłączone tak, że się do siebie przyciągają. Łączna oporność uzwojeń to jakieś 44Ω. Występuje spora odległość uzwojeń od rdzenia. Urządzenie...
Tachometr sprawdziłem , jest cały. Oporność cewki wynosi 70,4 Ω. Typ silnika : MCA 45/64 - 148/TAT5 1,9A - 420 W.
sam tacho jest nierozbieralny, zalany w plastkiu. Ale sprawdzałem między magnesem na ośce a tacho i nie było żadnego syfu. Dodano po 11 Problem zidentyfikowany i rozwiązany :) Na podmienionym silniku drugie pranie zakończyło się pomyślnie (łącznie z szeregiem testów). W kwestii czy to tacho czy silnik jest diagnoza że przyczyną awarii był silnik. Wnioskuję...
W tym silniku chyba nie ma szczotek bo tam jest silnik indukcyjny.sprawdź wlacznik wirówki.Z tych opisów będzie uszkodzony moduł RMA-130.Sprawdź również prądniczkę oporność ok 450 ohm.
Cześć, Jak w temacie, pralka Bosch WAE20391PL/03 Vario Perfect Maxx 7, każdy program kończy na 0.01. Pralka 9 letnia, dwa lata temu wymieniłem łożyska, uszczelnienie i krzyżak, ostatnio szczotki. Po wymianie łożysk, uszczelnienia itd. każdy program kończy się na 0.01 i jest dwukrotne kliknięcie jakby odbezpieczało rygiel. Przeczesałem fora zastosowałem...
Witam. Kupię cewkę tacho prądnicy silnik Pralki Whirpool AWO/D 41105, AWO/D 3113/P. Silnik 1BA5736-OWC 461975033611. Wymiary cewki : średnica wew.22,1mm, średnica zew.35,0mm, grubość 10,6mm, a oporność w/g instrukcji serwisowej 68,7 oma. Pozdrawiam Andrzej http://obrazki.elektroda.pl/4998836800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1766361200_1...
Uruchomiłem silnik poza pralką. Jest sprawny, obraca się w obie strony, tacho generuje różne napięcie w zależności od obrotów. Sprawdziłem grzałkę, oporność 36Ω i brak przebicia na obudowę. Jakieś jeszcze pomysły?
Odpowiedziałem, że brak jest błędu bo musiałem dojrzeć do wejścia w tryb serwisowy. Co do silnika to jest właściwy bo zapomniałem dodać, że silnik też przełożyłem z dawcy. Spróbuję zmierzyć oporność tachometru. Zmierzyłem cewkę tachometru i jest uszkodzona. Mam drugi silnik, ale nie wiem jak go podłączyć do panelu ponieważ się różni - jest bez szczotkowy...
Witam Oporność grzałki a oporność jej izolacji to dwie różne rzeczy. Odepnij zasilanie grzałki i spróbuj włączyć pralkę. Jeśli sytuacja nie zmieni się to samo zrób z silnikiem. Pozdrawiam
Sprawdź wszystkie podzespoły pralki czy nie mają przebicia do masy. Silnik, filtr PZ, itd... Najczęściej grzałka ma przebicie i podczas pracy gdy się rozgrzeje oporność do masy maleje. Sprawdź czy grzałka nie ma przebicia do masy lub odłącz grzałkę i zobacz czy bez grzałki będzie OK Z rozpiętą grzałką może wyświetlić jakiś błąd. powodzenia
witam Oporność cewki tacho wynosi 43om. Pomiaru wykonałem na sprawnym silniku od tejże pralki, różnica między twoim a moim pomiarem jest nie istotna. Usterki musisz szukać w płycie programatora. Sprawdż wszystkie podzespoły elektr. od wejścia tacho na płyte do kości głównej.
A co ma motorek do rzeczy? Magnes tacho zlicza tylko impulsy przejścia plus minus, a moduł je zlicza. Więc oporność cewki nie ma znaczenia czy ma 15Ω czy 180Ω. Pozostaje mi tylko zdobyć taki silnik oryginalny jak tam pracował, bo ten się spalił.
Witam, cewka tachometra zmierzona?ma prawidłową oporność,jeżeli wiruje gdy ma mieć wolne obroty rewersyjne,uszkodzenie w obwodzie tacho,zakładając że silnik prawidłowo podłączony, pozdrawiam
Witam. Wybuduj silnik prania, sprawdź szczotki, wyczyść komutator, odpyl wirnik i stojan z pyły grafitowego szczotek, zmierz oporność do masy - powinno być ∞Ω
Zierzyłem oporność zakres miernika 200 ohm i tak biały czerwony 52 ohm biały niebieski20 ohm niebieski czerwony 33 ohm Wynikałoby z twoich pomiarów że niebieski i biały to uzwojenie pracy podpinasz tam zasilanie a dodatkowo do niebieski czerwony podpinasz kondensator 7,5 micro pozdrawiam
Witam, Proszę o pomoc. Uszkodzenie E22 pralka AmicaAWCN12DA. Sprawdziłem silnik na krotko i działa. Oporność tachometru to 183 omy. Sprawdziłem triak i jest uszkodzony, ale oprócz tego znalazłem jeszcze jeden element smd uszkodzony oznaczenie A1 t 75. Przedstawiam element na zdjęciu płyty panelu. Może ktoś pomoże mi rozszyfrować co to za element i gdzie...
No więc mamy cewki przekaźników na 12V.Musisz więc sprawdzić czy na płycie jest gdzieś wytworzone napięcie 12V potrzebne do sterowania przekaźników ,sprawdź to na którymś z elektrolitów a może jest gdzieś opisane na płycie bo opis 5V jest widoczny(sprawdź czy jest równo 5V).Czy ta upalona ścieżka prowadzi do cewki czy styków roboczych przekaźnika?.Sprawdź...
Sprawdź oporność grzałki ( ok . 25Ω ) i czy nie ma przebicia do masy i nic nie piszesz , czy zmierzyłeś rezystancje uzwojeń stojana i wirnika w silniku .
Witam! Mam problem z praleczką bauknecht wat star 1200. Otóż od jakiegoś czasu pralka głupiała na programach w taki sposób ze nabierajac wody poprawnie, pracowała (mieliła praniem) tak długo (niezależnie od timera, który kończył pracę) aż się jej ręcznie nie przestawiło na np. spust wody, płukanie, wirowanie itp. Ponieważ od niedawna postanowiła przy...
oporność silnik termostat pralki oporność oporność grzałki pralki
obliczenie belki lenovo słabe podświetlenie samsung p2470hd
klimatyzacja split klimatyzacja split
Schemat modułu sterującego pralki Gorenje MAWS72 Opel Corsa D 2010 - Wyłączanie przednich świateł postojowych