W warunkach domowych niemierzalne. (bardzo mała rezystancja)
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Jeśli zależy Tobie na silniku to poszukaj sprawny omomierz. Trzy wyprowadzenie to trzy oporności. Najmniejsza oporność - uzw. robocze. Średnia oporność - uzw. pomocnicze. Suma oporności - połączone w szeregu oba uzwojenia.
Odepnij silnik i będziesz wiedział.
Witam, posiadam silnik elektryczny na 220V. Wychodzą z niego 4 przewody, pod które mam podłączyć kondensator 6 uF, a pod którą parę 220V ? Czy omomierzem mogę to sprawdzić np. mniejszą oporność uzwojenia rozruchowego ? Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam Paweł.
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Dobrze kombinowałeś ale zamiast druta miedzianego 2,5mm2 dodaj równolegle kawałek druta oporowego albo jakiś rezystor mocy poniżej 1 ohma ,ponieważ miedziany i to do tego o takim przekroju posiada praktycznie zerową oporność i na nim nic się nie odkłada, w konsekwencji nie ma żadnej regulacji. Pozdrawiam.............
Można jeszcze zmierzyć oporność silnika. Podejrzewam, że duża nie będzie, a dopóki silnik się nie rozpędzi, to prąd = napięcie / oporność. Jak się rozpędzi, to napięcie = prąd * oporność + obroty * stała_silnika. Jeśli obroty * stała_silnika > napięcie, to silnik działa jako prądnica.
Koledzy tak zerojedynkowo i błędnie. Indukcyjność zachowuje się inaczej niż oporność. Producent układu wyraźnie pisze, że softstart jest dla silnika elektrycznego. Kolega włączy sobie zamiast żarówki mikser i sprawdzi czy w datasheet napisali prawdę, czy kłamią? A może to tylko ja piszę bzdury?
Uzwojenie rozruchowe odłączyć od tabliczki Z1-Z2 i zmierzyć oporność ,a odśrodkowy najlepiej zobaczyć przez otwarcie do silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/2433021700_... Te dolne zaciski kręcą silnikiem. Górne grzeją przewód +. Jeżeli chodzi o oporność to będę mógł dopiero jutro zmierzyć.
Włączenie kond. to jest już zrobienie filtra,a jak działa filtr wyjaśniałem wyżej.Załączam 2 pliki.Przedstawiają prąd w uzwojeniu silnika.Na jednym na uzwojenie silnika jest włączony kondensator 1000uF,na drugim brak kondensatora.Sterowanie silnika jest wg twojego schematu(z diodą zwrotną).Straci się część mocy wydzielanej przez wyższe harmoniczne.Najmniejsze...
silnik elektryczny wogule się nie uruchamia?pomierz go omomierzem,jest jakaś oporność?ruszająć kierownicą jest reakcja miernika?
nie jest to chyba szczotkowy bo przewody idą w kupie do obudowy, nie wygląda jak typowy szczotkowy od wkrętarki, jest cały zabudowany nie mam zdjęcia bo skręciłem klucz już , między tymi trzema przewodami jest taka sama oporność wygląda na to że trój fazowy połączony w trójkąt , dobrze mi się wydaje ?
Zwarcie na silniku pompy, zmierz oporność na uzwojeniu (powinno być ok. 150Ω)...Sprawdź czy nie ma wilgoci : na łączeniu korpus - silnik... i w puszce elektrycznej pompy. Może być również zatarty - złuszczony wirnik...pompa wówczas do wymiany.
Popatrzyłem na googlach trochę i ze schematu który widziałem wtyczka jack "łączy 2 przewody czujnika " zapewne prędkości więc albo wtyczka jack po prostu zwiera albo jest tam jakiś rezystor który dodaje oporność musisz popróbować rezystory to grosze w porównaniu ceny tej wtyczki jack :D
o i znów moja gafa - w naszych warunkach tj. w warunkach temperatury pokojowej, a tak poza tym myślę, że nie oporność jest problemem tylko zbyt duża moc w danym przewodniku, która jest zamieniana na ciepło czyli strata, chociaż jedno z drugim jest powiązane i tu też powinne być określone granice (jaka oporność do mocy - przypuszczam, że gdzieś jest...
Coś nisko. Mierzysz oporność przewodów czy uzwojenia. Kompensację przewodów pomiarowych uwzględniłeś. Ile pokazuje ja zewrzesz końcówki przewodów miernika.
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
Witam Jeśli silnik posiada tabliczkę znamionową to sprawa jest jasna. Jeżeli jej nie posiada to sprawdź oporność uzwojeń. Gdy będzie jednakowa, to może być to silnik 3-fazowy, natomiast gdy będzie różna, będzie z pewnością jednofazowy.
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Witam - proszę zmierzyć multimetrem (omomierzem) oporność między C1 i C2 oraz B1 i B2.
Miernik w pozycji "Test diody" piszczy bo uzwojenie ma oporność którą miernik traktuje jako "dobra dioda" w kierunku przewodzenia.
Większość silników jest trudna albo wręcz niemożliwa do rozebrania i nawet nie polecam w ten sposób testować silnika który być może jest dobry, zbyt duże ryzyko uszkodzenia. Czasem da się dostać serwisówke do silnika lub nawet całego zespołu lasera i tam dowiadujemy się np. Że silnik ma mieć 4 Ohm no i mierzymy ten nasz, najlepiej to kręcić nim i zobaczyć...
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
Na 100% baterii nawet jak ma małą pojemność silnik powinien przynajmniej "drgnąć" Jaki tam jest silnik? Czy ma tensometr? Czy był zanim go kupiłeś w jakimś serwisie? Na ostatnie pytanie naturalnie nie odpowiesz. A czemu o to pytam? Ostatnio kupiłem kilka silników S-mag za psie pieniądze i w jednym był nowiutki pasek, który nie zrobił ani pól obrotu....
Zmierz oporności (jak masz czym ;) ) między przewodami wychodzacymi z silnika (po odpieciu go od sieci oczywiście i od kondensatora). Oporności red-brown i yellow-brown powinny byc takie same i wynosić kilkadziesiąt ohm, oporność red-yellow powinna być 2x większa od powyższych. PS. Pobór prądu silnika AC nawet na blokadzie (nie to że pod wiekszym obciążeniem)...
...ewentualnie miernik TYPOWO do samochodówki (zwykłe pomiary elektryczne +kondensatory) i dodatkowo pomiar: - DWELL - pomiar kąta zwarcia zapłonu - Test wtrysku jedno i wielopunktowego TBI i PFI - RPM - pomiar prędkości obrotowej silników 4-suwowych i 2-suwowych to np BM319s Brymen, ale on już kosztuje jakieś 550zł (wg Ceneo jest oferta za 480zł) lub...
Można pod warunkiem że połączenie elektryczne będa takie same jak w poprzednim silniku.Sprawdź czy jest taka sama oporność cewki tacho.Pozdrawiam.
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego.
Jak jesteśmy przy oporności uzwojeń silników jednofazowych, to mam zapytanie. Kupiłem kosiarkę elektryczną wg oświadczeń sprzedawcy o mocy 2600 W, 230 V AC 50 Hz Dzisiaj kosiłem 30 cm wysoką trawę, a miernik pokazał max. pobór prądu 725,1 W, przy czym chwilami słyszałem jak, obroty malały. https://obrazki.elektroda.pl/2121431800_...
Masz w swojej Lagunie silnik F4P? Więc tam siedzi sprężarka sterowana elektrycznie ( w niektórych sprężarkach występuje też sterowanie pneumatyczne np. Sanden SD7V16 lub Denso 7SBU16) dzięki obecności właśnie tego zaworu kontrolnego sterownik reguluje pojemność całej sprężarki. W opisie błędu (szukaj w zakładce "więcej" - TEXA posiada takową) powinno...
Po odkręceniu od silnika rury wydechowej ujrzysz w okienku cylindra tłok i pierścienie oraz częściowo wnętrze cylindra. Wprawne oko oceni, czy silnik jest zatarty. Sprawdź przyrządem ciśnienie w cylindrze oraz czy "ssanie elektryczne" wykazuje oporność tj. czy jest sprawne pod względem elektrycznym - opisy na forach internetowych. Przypuszczam, iż gaźnik...
Cześć, (at)jurekparus może mógłbyś mi podpowiedzieć, w moim problemie z samodzielną budową stacji ładowania. Wymyśliłem sobie wykonanie samodzielnie wallbox opartego na sterowniku z chin, jednak przez niedopatrzenie przy zakupie zamówiłem sterownik na kabel natomiast zestaw zrobiłem pod gniazdo Po podłączeniu mojej ZOE wywaliło błąd z informacją, że...
Sprawdź , czy w momencie wykonywania któregoś z rewersów przez silnik , jego uzwojenia pracy mają elektryczne połączenie z wyprowadzeniami kondensatora . Albo inaczej, czy w momencie tychże rewersów i po odłączeniu pralki od sieci istnieje oporność mierzona omomierzem na wyprowadzeniach kondensatora ( przed pomiarem radzę na chwilę zewrzeć przewodnikiem...
Najlepszym sposobem na stwierdzenie usterki elektrycznej jest podanie na przewodach dochodzących do wskaznika temperatury oporności ok.270-320 ohm.Jest to oporność odpowiedająca temp.silnika ok.95 st.Te silniki są wyposażone w dwustopniowy włącznik wentylatora.Pierwszy stopień załącza się przy 98 st.Drugi stopień włączenia to 102 st.Mam nadzieję że...
Na wolnych 5 bar na wysokich 5.5 - 6 bar... Jest zakładany po to aby silnik sie nie zapowietrzył przy montażu w ramę.. Wywal go i powinno paliwo wrócić do normy a z tym drugim błędem to tak naprawdę ciężki temat... Pierwsze co spr. czy piny w kostce przy dmci nie są luźne, następnie spr. instalacje elektryczną dobrym multimetrem, potem oporność pomp...
Jeśli ma symetryczne oporności na każdym zacisku to zakładamy że jest 3 fazowy.
Skąd taka bzdurna informacja ? - stąd, że wiem, jak działa silnik elektryczny. Moc tracona w uzwojeniach jest proporcjonalna do kwadratu momentu siły, przy założeniu, że oporność się nie zmienia (a ona na dodatek rośnie z temperaturą).A co gorsza, jak są małe obroty, to nie ma wentylacji - więc nie ma chłodzenia. Ten problem został już rozwiązany większość...
potegat ! Popatrz na swój drugi rysunek i porównaj wielkość magnesu z wielkością cewki: cewka obejmuje 3 "zęby", a magnes tylko 2 - zatem trzeci ząb w cewce nie pracuje - jest zbędny, a nawet pogarsza pracę prądnicy, bo wprowadza dodatkową oporność nadmiarowego drutu. A "dawca" z pierwszego zdjęcia "w życiu" nie miał 15-20kW, raczej 10 razy mniej!...
Silnik odpalił kilka razy po zamontowaniu do skutera. Pracował i zgasł. Po tym zdarzeniu sprawdziłem rozrząd, połączenia elektryczne, podmienilem dwie cewki. Oporność impulsatora. Gdyby był zerwany klin już byłoby po głowicy. Wał jest mój oryginalny po wymianie korbowodu- regeneracja centrowanie, nowe łożyska. Inspekcja trzecia koła magnesowego generuje...
Powietrze na powrocie z wtrysków jest rzeczą normalną. Niestety "powietrze" na powrocie z wtrysków nie jest rzeczą normalną ,a na pewno nie w przypadku 1.5 dci DELPHI. Jest to oznaka uszkodzenia wtryskiwaczy i zmora w przypadku MEGANE II z powodu konstrukcji filtra paliwa. Paliwo z powrotu miesza się z paliwem zasilającym co powoduje po zgaszeniu silnika...
Obroty silnika elektrycznego z magnesami stałymi są proporcjonalne do SEM, napięcie na silniku jest sumą SEM i iloczynu prądu i oporności silnika; moment siły, jaki daje silnik, jest proporcjonalny do prądu - to podstawowe zależności. SEM = C * Ω; U = SEM + R * I; M = C * I; Po = M * Ω = SEM * I = (U - R * I) * I; Pi = U * I; Ω = prędkość...
Najlepiej osuszyć całą pralkę, wiązki przewodów, a przede wszystkim silnik. Dodano po 4 Należało by sprawdzić oporność między zaciskiem ochronnym (uziemieniem) wtyczki zasilającej i bolcami fazy i zera - oczywiście pralka odłączona od sieci elektrycznej - oporność powinna wynosić co najmniej kilka MOhm
No dla dwóch szt takich sprężarek raczej silnik 2,2kw nie wystarczy albo nawet jak ma wystarczeć to musisz zejść z obrotów albo ciśnienia .Ta co ja miałem byla inna miała 250 cm/3 .Tłok 80mm skok 50mm .Ta ze zdjęcia wygląda na mniejszą .Silnik 2,2kw z powodzeniem wystarczy dla jednej sprężarki . Dodano po 7 Zna się może ktoś na silnikach elektrycznych...
chce przedzwonić kable , może coś się urwało ,choć nie mam żadnego przejścia na masę z tych 2 pinów od czujnika. Wkurzająca jest jazda z zapalonym serwisem. Czujnik poziomu oleju w silniku działa tylko w momencie włączenia zapłonu samochodu i wyłącza się w momencie gdy silnik pracuje. Czujnik poziomu oleju w silniku jest zasilany przez źródło prądu...
Błąd to DF45 CC1 przekaźnik jest na tranzystorach zgadza się dochodzi do niego 6 przewodów / jest na pewno sprawny bo był podłączony do drugiego samochodu.Odłączyłem wszystkie świece podłączyłem miernik voltomierz i pokazuje 6 volt przy wymuszeniu załączenia clipem nic się nie dzieje.Co steruje modułem grzania świec UCH czy komp w komorze silnika ?...
Na moim schemacie masa na 36 nie 35. Zgadza się kolego, tak jest. Wdarła się literówka, już poprawiam. Niby wszystko ok napięcia są a ze sterownikiem nie mogę się połączyć :( Z innymi systemami się łączy np abs poduszki a z silnikiem nie. Czasami połaczy sie tester z silnikiem i mozna odpalic auto ale zaraz gasnie i znowu jest brak komunikacji ze sterownikiem...
Czyli generalnie natężenie prądu liczy się z prawa Ohma z tym, że do oporu dochodzi nie tylko sama rezystancja przewodu, ale i również reaktancja cewki, więc stanislaw1954 mówiąc, że ma to związek z obrotami miał właśnie to na myśli i że jednak się to liczy z prawa Ohma? Oczywiście, że tak! Prawo Ohma działa niezawodnie, sęk tylko w tym, że musimy...
Oto obliczenie teoretyczne, nie uwzględniajace rzeczywistych ograniczonych możliwości ogniw litowych (np. oporność wewnetrzna, żywotność itp.). Ogniwo litowe 3,7V/3500mAh ma zgromadzoną energię ok. 12Wh (watogodzin), czyli ok. 46000Wsek (watosekund). Pobierając z takiego ogniwa moc 6500W mamy ogniwo całkowicie wyładowane po 7 sekundach (w rzeczywistości...
znalazłem to na allegro przy drutach oporowych Średnica: 0,16 mm Oporność: 67,1 Ω/m Średnica: 0,2 mm Oporność: 43 Ω/m Średnica: 0,25 mm Oporność: 28 Ohm/m Średnica: 0,3 mm Oporność: 19,10 Ohm/m Średnica: 0,4 mm Oporność: 10,70 Ohm/m Średnica: 0,45 mm Oporność: 8,49 Ohm/m Średnica: 0,5 mm Oporność: 6,88 Ohm/m Średnica: 0,55 mm Oporność: 5,68...
Na przewodach pisze AVG600V i AWM 600V, poniżej zdjęcia: To nic nie znaczy nie dotyczy silnika. Potrzebujesz do silnika kondensator o takiej wielkości jak na tabliczce znamionowej. Wie ktoś jak podłączyć taki silnik? Musisz podać pomiary oporności uzwojeń według kolorów.
Witam Posiadam w urządzeniu silnik 7,5kW 3-fazowy, mam wrażenie że silnik "stracił moc", urządzenie pod pełnym obciążeniem zdecydowanie ciężej pracuje. Mierzyłem oporność uzwojeń i ewentualnych przebić na obudowe / miernikiem/ jednak wszystko wydaje się OK,z silnika nie wydobywa się także żaden podejrzany zapach :). Co może być przyczyną obniżenia...
Jezeli jest prawidłowo podłączony i taka różnica to coś jest "nie halo". Pytanie tylko KTO to przewijał i jakim drutem. Bo z całym szacunkiem dla fachowców ale "uczni" sie nie puszcza do takiej poważnej roboty, a jak puszcza to patrzy na ręce i leje po łapach. Wyłącz silnik spod prądu i zrób mu pomiary. Cos musi byc nie tak np. oporność poszczególnych...
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
http://obrazki.elektroda.pl/2415327900_1... przesyłam zdjęcie podłączenia czujnika ciśnienia do modułu silnika ,moduł silnika znajduje się przy filtrze powietrza a sprawdź jeszcze masę czujnika za pomocą kontrolki .A jeszcze dla jasności jaką temperaturę pokazuje czujnik zewnętrzny i zobacz czy klima chodzi przy nadmuchu na szybę.I daj skopuj...
Witam Wygląda na to że silnik spalony.Sprawdź oporność uzwojeń (główne ,rozruchowe),oraz oporność izolacji tych uzwojeń względem korpusu silnika. Dziękuję za odpowiedź. W jaki sposób sprawdzić oporność uzwojeń? Multimetr ustawiony na ohmy i gdzie przykładać końcówki? Czy da się uratować spalony silnik? Przewijanie silnika? Jaki koszt? Czy istnieje...
Pompka spryskiwacza szyby przedniej i tylnej przestała działać. Płyn i wężyki nie są zamarznięte, pompkę zdemontowałem, bez problemu spuściłem płyn ze zbiorniczka i pompki. Pompka po przyłożeniu napięcia działa. Sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika F4 10A sprawny. Sprawdziłem dla pewności wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i kabinie - wszystkie...
A co ma silnik spalinowy do nadprzewodników? Nadprzewodnik pozwoliłby wyeliminować straty na oporności uzwojeń w silniku elektrycznym, który konstruuje się z zupełnie innych materiałów. Nawet łożyska niespecjalnie się nadają - te od silnika spalinowego muszą wytrzymywać większe siły (uderzenie od spalenia mieszanki w cylindrze), w elektrycznym powinny...
Pedał nie mierzymy pod względem napięcia, niebezpieczne , Po odłączeniu od źródła prądu możemy pedał zmierzyć czy przy wciskaniu zmniejsza się oporność, i to tylko w takich starszego typu. Można pomierzyć czy niema przerwy w przewodzie, też na uniwersalnym miernikiem na ciągłość przewodów. I można zmierzyć, czy silnik zamyka uzwojeniem obwód, pod względem...
Jesli chesz przezwoić silnik z alu. na miedź to przybliże ci informacje zawarte w karzdej książce elektrycznej. znajdziesz tam przewodność i opór przewodu miedzianego i aluminiowego stosowanego do zwojenia silników elektrycznych. czyli: przewodnść elektryczna miedzi to 57*10 do 6 potęgi S/m a aluminium to 34*10 do 6 S/m zmierz srednice przewodu aluminiowego...
Może się przegrzać, może dostać przebicie w uzwojeniach, może się spalić ... Jeżeli silnik przy 120V pobierał 100A, to jego moc wynosiła 12kW, a oporność 1,2 ohma. Jezeli na ten sam silnik podasz napięcie 162V, to silnik dostanie 135A i moc 2,18kW. Spytaj co będzie, jeżeli żarówkę 12V zasilisz ze źródła 16V - to podobna proporcja.
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Jeżeli kolega PtasiorWro twierdzi że nie ma przebicia na wirniku to skąd się bierze tak mała rezystancja 12Ω? Występuje ona wtedy gdy są założone szczotki, a po ich zdjęciu ta rezystancja znika. Może jesteś elektrykiem ale elektromechanika to trochę inna dziedzina nauki. W silnikach elektrycznych nie mierzy się oporności tylko prąd metodą techniczną...
Witam! Teoretyczne obliczenia kolegi komatssu są prawidłowe, ponieważ uwzględnił oporność łuku elektrycznego. Sokrat58 napisał, opornice wodne czy ktoś pamięta? Pamiętam, jako rozruszniki elektrolityczne silników pierścieniowych prądu przemiennego. W tym przypadku opornik taki nie zda egzaminu, ponieważ będzie niepotrzebnie zachodził proces elektrolizy...
Witam, poszukuję serisówki (ze schematem instalacji elektrycznej i płyty głównej) do pralki Ariston ATD 104. Po uruchomieniu prania pojawia się błąd F02. Sprawdziłem: - tacho oporność około 120 Ω (zakres prawidłowy 115-170Ω), - szczotki silnika ok, - wymontowałem silnik, po podlączeniu do zasilania kręci aż miło, - oprzewodowanie ok, - zostaje...
Jeżeli na osi z jednej strony jest gwint "prawy", a z drugiej strony gwint "lewy", to może być silnik od bardzo starej szlifierki stołowej. Należy sprawdzić omomierzem wyprowadzenia wystające z jednego otworu - na drugi. Jeżeli będą trzy odrębne, równe oporności - będzie to silnik siłowy, tradycyjnie łączony w Y/380 V, obecnie 400 V. Jeżeli będzie,...
Elektrycznie możesz tylko sprawdzić oporność ale to nic ci nie da bo nie chodzi notorycznie na 3 cylindry lub mniej. Tak jak pisałem już wcześniej ciśnienie na pompie tandem ,potem kabelki i złącza do pompek. Na końcu stan wałka potem już tylko demontaż ocena gniazd ,gumek czy numery pompek są odpowiednie do silnika AJM na koniec odesłanie czy zawiezienia...
Zanim zmierzysz oporności ze skrob emalię ( lakier ) z drutów.
W sumie mogłem jeszcze rozładować te baterie na sztucznym obciążeniu do 43 voltów i zmierzyć ich pojemność. Czego jeszcze nie zrobiłem (mam czas a bateria działa). Ale akurat mam na warsztacie baterię sąsiada. Po roku użytkowania (dwa sezony) bateria "padła" na trasie przy 50%. Po naładowaniu ruszyła i sąsiad zrobił na niej 20km. Po rozebraniu zmierzyłem...
Właściwie na starym to niewiele jest podane bo tylko 12V 4,5Ah symbol to 6FM4,5Ah, kupiłem o tej samej pojemności i napięciu i niestety nie chce kręcić, stąd moje pytanie bo nie wiem czemu nowy nie może pociągnąć. nie wiem jaki powinien być prąd rozruchowy, danych rozrusznika też niestety nie mam a multimetr pokazał tylko ze powyżej 10 A prąd. Dziwie...
Witam Coś strasznie namieszałeś. 1. Sterownik silnika, to nie komputer pokładowy. 2. Czujnik temperatury chłodziwa to termistor - dwa przewody. To zespół sterowania, a nie komputer pokładowy wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Po odłączeniu złącza na czujniku (dwa przewody, a nie trzy - nie myl ekranu - jeżeli jest), powinno być zasilanie...
Witam, czytam ze zrozumieniem Przełącznik kierunku jazdy po wybraniu "przód" lub "tył" - blokuje stacyjkę - możliwość zapalenia silnika,jeżeli jest to toyka 7 czy 8 musi być taki czujnik pod podłogą na ramie(taka czarna blacha do której jest przykręcona dżwignia uruchmiająca poprzez linkę przepustnice) po prawej stronie to7 w 8 jest potencjometr zamiast...
Witam Wracam do tematu po dłuższej przerwie. Pompa została wydobyta,odmulona ,sprawdzona na powierzchni pod względem działania /-koryto z wodą/ i powtórnie zatopiona. Niestety fachowiec opuścił ją za nisko i zassała muł i .... powtórnie została wydobyta. Pomierzona miernikiem na uzwojeniach - oporność 4 omy. Mam obawy że po tych próbach startu mogła...
Mam Mianowicie problem z silnikiem do kompresora dwutłokowym. Potrzebuje pomocy w podłączeniu przewodów. Wydaję mi się że spróbowałem już wszystkiego. Silnik kręci ale w druga stronę. Nie mam Ani tabliczki znamionowej ani nawet konkretnej nazwy silnika. Silnik identyczny jak w linku ale dużo starszy. https://itunarzedzia.pl/airpress-kompres...
A macie jakieś metody na nie zwijający się pas kierowcy? Na chwilowe "niezwijanie" pomaga trochę spryskanie jakimś środkiem, (najlepiej do tkanin, jakimś konserwującym, polepszającym właściwości tkaniny) nadającym pasowi "poślizg", bardziej gładką i śliską powierzchnię, oczywiście nie może to być coś co jest "tłuste". Mechanizm dobrze jest trochę spryskać...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Sprawdź dokładnie ten wtrysk zwykłym opornikiem (odłącz kostkę od tego wtrysku i zobacz jaka ma oporność ) bo coś mi się nie chce wierzyć,że wszystko z nim ok. 2. Gruba wiązka elektryczna przy silniku ,często się przegrzewa i trzeba ja wymienić . 3. jeżeli smoki , przewód paliwowy odstojnik filtry i wszystko ok,wiec odpada 4. sprawdzić przekaźniki...
Bardzie proszę pomc w tym temacie sondy, silnik BFQ. Palił się check engine skasowałem błąd (pochodził od sondy) pojechałem w trasę około 200 km, po przejechaniu 100 km nie było żadnych błędów (trochę za niskie wolne obroty). Po dojechaniu do celu (200 km) check się nie palił, jednak zapisał się błąd 16514 P0130 Bank1 - sonda- błąd w obwodzie elektrycznym....
Witam . Należało by jeszcze sprawdzić przewody elektryczne od silniczka krokowego do komputera czy nie mają przetarć lub utlenienia na końcówkach . Najlepiej sprawdzić to miernikiem ustawiając na oporność lub przedzwonić jeśli masz taką funkcje w mierniku . Oporność ma wynosić '' 0 '' lub poniżej zera np. 0.006 to wtedy masz pewność że przewody nie...
Napisałeś kilkadziesiąt (ponad 30) stron na temat, który można opisać jednym zdaniem: żeby najlepiej wykorzystać energię zasilającą silnik elektryczny, chwilowa wartość prądu każdego uzwojenia powinna być wprost proporcjonalna do chwilowej wartości SEM indukowanej w tym uzwojeniu, podzielonej przez oporność tego uzwojenia. I nawet nie wiem, czy wyciągnąłeś...
Wzrokowo uzwojenie wygląda na sprawne. Najczęściej uszkodzenie to zwarcie uzwojenia pracy z rozruchem, ponieważ brak przekładek między pracą a rozruchem. Taki silnik można sprawdzić mierząc opór pracy i rozruchu a potem zmierzyć razem prace z rozruchem i ta oporność powinna być równa lub prawie równa(np. praca 5 om rozruch 15 om to razem 20 om plus-minus...
Witam . Zanim nastąpi jakieś nieszczęście poproś o pomoc kogoś kto wie o co w tym wszystkim chodzi . Silnik jest zasilany z sieci prądu przemiennego więc skąd wziął się "+" i "-" . Jeśli jednak postanowisz sam wykonać naprawę to na początek pomierz i podaj oporności pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami silnika . Pozdrawiam .
Witam wszystkich,mamSharana 2005 tdi i chciałbym się podzielić pewnymi spostrzeżeniami na temat tych samochodów,a konkretnie na temat ich elektryki. Pamiętać należy żeby nie wieżyć w to co pokazują komputery diagnostyczne wliczając te z serwisów firmowych,ponieważ jeżeli jest uszkodzona jednostka sterująca jakiegoś urządzenia,to bedzie ona wysyłała...
Sprawdź przewód wysokiego napięcia. Skontroluj stan połączeń elektrycznych przy module CDI. Potem jeśli wszystko będzie ok a nie będzie iskry skontroluj działanie modułu CDI. Zobacz jaki masz model tego modułu to wtedy wg modelu można znaleźć pewne dane do skontrolowania takie jak oporność cewki itd.
Czołem. Zostałem szczęśliwym (lub nie) posiadaczem kitu silnika produkcji chińskiej o pojemności 80cm³. Pierwszy rozruch z wielkim bólem udało się zrobić w piwnicy kopiąc co raz w pedały. I teraz powstały problemy: 1. Silnik nie chce uruchamiać się z ssaniem tzn z przesłoniętą blaszką w gaźniku. Bez ssania za to z lekkim gazem pali relatywni szybko,...
Po diagnostyce interfejsem delphi wykryto dwa błędy 168 ptencjał elektryczny napięcie poniżej normy 175 -temperatura oleju napięcie powyżej nominalnego Myślę,że problem jest z zasilaniem sterownika silnika ECS . ECS ma 3 plusy i 4 masy ,masy biorąc schemat pod uwagę są łączone do punktu G520 ,to jest rama w okolicy amortyzatroa ,a nie ma żadnego fizycznego...
Witam! Raczej bym "wyszedł" od oszacowania mocy na podstawie sprawności. Jeśli przyjmiemy, ze sprawność maszyny wynosi 90%, przy czym straty elektryczne i magnetyczne są sobie równe (zatem są po 5%), to w obwodzie głównym oporność ohmowa stanowi 5% (= 1/20) impedancji twornika. Stąd oszacowanie: impedancja twornika prądnicy = ok. 17,6Ω i prąd znamionowy...
Na wszystkich cewkach oporność jest jednakowa miernik ustawiony na 200 wynik 08 co do przewijania to napewno nie był przewijany. Podłaczyłem w taki sposób zasilanie dałem na dwie cewki i między jedną z tych dwóch a trzecią wpiołem kondensator 25 uf silnik startuje ciężko trzeba mu pomagać ale jak wejdzie na obroty to działa poprawnie tak mi sie wydaje,...
już Cię przeprosiłem za swoja nieuwagę. Rzeczywiście nie Ty wprowadziłeś 1,33kA Piszesz "Krzycholu66", że W zasadzie jest 1 "wielbłąd" - mianowicie wprowadzenie do rozważania prądu przemiennego. Dalej można się "czepiać" głównie braku precyzji. Np. niby skąd uczeń gimnazjum ma wiedzieć, że moc o której mowa, to moc pobrana przez silnik, a nie oddana....
Mam jeszcze jedno małe pytanie czy wirnik powinien wskazywać oporność poza skalą, czyli brak przejścia, po odłączeniu szczotek i pomiarze rezystancji między dwoma pierścieniami ślizgowymi? Jutro spróbuje podmienić regulator i sprawdzić co z tego wyjdzie.
Dobra, żeby była jasność opiszę wszystko jeszcze raz od samego początku; Przyprowadziłem z Niemiec chłodnię z agregatem Carrier Supra 950 (auto jest z Francji tylko kupione u handlarza w Niemczech). Dzień pierwszy. Najpierw nie mogłem jej odpalić prawdopodobnie z powodu zapowietrzonego układu paliwowego, męczyłem się z nią cały dzień przekładając akumulatory,...
Silnik trójfazowy - oszacowanie mocy silnika Temat poszedł już w kierunku falownika. A może by tak po kolei: - Wiadomo już co to za silnik? Witam Szanownych Forumowiczów :) Wszedłem w posiadanie silnika jak na załączonych zdjęciach. Niestety, ale tabliczka znamionowa jest nieczytelna. Czy można w przybliżeniu oszacować moc takiego silnika na podstawie...
A jak już są na 12V to może wystarczy je do połowy rozładować? Co to, to nie: akumulator rozładowany do 50% pojemności ma ponad 11V; akumulator rozładowany do połowy napięcia szybko przestanie nadawać się do użytku. Jeśli to jest klasyczny silnik DC z magnesami stałymi, to moment siły jest proporcjonalny do prądu (M=K*I), a napięcie przy stałym prądzie...
Co do szyb, to sprawdź co się dzieje we wnętrzu wyłączników. Z wiekiem styki wypalają się, brudzą, etc. i wzrasta ich oporność, pojawiają się przerwy. Otwórz je delikatnie, przeczyść i spryskaj jakimś sprayem do styków. Powinno pomóc. Jeśli silnik przegrzewa sie to sprawdź wyłącznik termiczny wentylatora oraz sam obwód wentylatora, czy jest na nim zasilanie.
Sprawdz czy drzwi mają dodre połączenie masowe z nadwoziem.sprawdz też oporność na stykach - konektorach ma być 0,2 ohm.jeżeli zesniedziałe to postaraj się o sprey ELEKTROSOL i psiknij na styki. Może też być problem z kostkami oryginalnymi. silniczki bywają różne.np z magnesami stałymi lub elektro. Tyle - powodzenia
Ad1. Żółto-zielony przewód ochronny PE, ma bezpośredni styk z obudową chronionego urządzenia (pralka, lodówka, prodziż) Niebieski ? przewód neutralny N idzie na zacisk zasilania urządzenia (bez potencjału) Dawniej pełnił też funkcję ochronną tzw. Zerowy Czarny, brązowy ? przewód fazowy L, ma potencjał względem ziemi (N) 230 +/- 5% wiadomo jak go dotkniesz...
Szanowni Koledzy! Jest pewna koncepcja, która - w tej chwili możliwa tylko teoretycznie - czeka na praktyczną realizację. To jest OPORNOŚĆ UJEMNA ! Potrafimy realizować wycinkowo oporność ujemną, np. w układach generacyjnych. Tymczasem OPORNOŚĆ UJEMNA dołączona do jakiejkolwiek oporności dodatniej powoduje oczywisty wzrost sprawności, a nawet więcej!...
auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? Poniżej wklejam obrazki...
oporność silnika zatrzymywanie silnika elektrycznego mycie silnika elektrycznego
odgłosy luzie impedancja głośników amplitunera czujnik dolot powietrza skoda
krups napełnianie krups napełnianie
Jak połączyć urwany przewód elektryczny? Koszt 1 kWh w Europie: Porównanie cen 2024