po prawej stronie pod schowkiem wdesce rozdzielczej lub po prawej stronie nogi kierowcy za radiem
Czy sprawdzałeś jakim napięciem zasilany jest napęd bramy? Ale po co? https://obrazki.elektroda.pl/4295855700_... Na pewno napęd, silnik bramy jest zasilany 230V A transformator to tylko zasilanie sterownika. A sterownik ten realizuje, prawdopodobnie przez przekaźnik włączaniem i wyłączaniem tegoż silnika.
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
To jest silnik na 220V zmierz oporność uzwojeń.
Powinna być jakaś mała oporność uzwojenia silnika.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Zmierz oporność silnika napędu płyty- powinna być ok 10Ω; jeśli wyraźnie inaczej- do wymiany.
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
A przewód zasilający masz dobry zmierz napięcie na zasilaniu silnika na stojanie. Jak będzie ok wyjmij wtyczkę i tam zmierz oporność miernikiem można pokręcić wirnikiem żeby szczotki załapały pomiar.
Silnik okazał się być dobry po założeniu naprawionej płytki sterującej. Dodano po 32 JW. Silnik działa. Uszkodzona była płytka sterująca.
Dokładnie tak!Uważam że winę za rozłączanie końcówki mocy przy większym podkręceniu gałki siły głosu jest układ załączający wentylator lub też sam silnik wentylatora.To standard w technicsach.Na początek radził bym sprawdzić oporność silnika która powinna wynosić ok.25 Ohm.Jeżeli jest mniejsza wtedy można spróbować rozebrać silnik i wyczyścić szczotki...
Jeżeli pod szczotko-trzymaczem jest styk to jest to koniec uzwojenia i analogicznie jest na drugiej stronie, pozostaje tylko sprawdzić oporność tych uzwojeń.
Sprawdź uzwojenie silnika jaka jest oporność uzwojeń czy jest taka sama, czy kabel zasilający jest dobry, czy w gnieździe gdzie podłączasz jest wszystko ok, a na koniec wymień na nowy ten b25
Oporności są poprawne. Oporność mierzona miedzy przewodami kierunkowymi powinna być 2x większa od oporności między każdym kierunkowym a wspólnym. Pozostaje dla pewności (z elektrykiem pod ręką) zrobić test bez centrali bezpośrednio pod zasilaniem sieciowym. Co do łożysk - koło napędu powinieneś krętnąć na zasprzęglonym napędzie i wyjętym silniku - wtedy...
Zamykam, wspomaganie działa, wina sterownika.
Masz rację, że Twoja koncepcja oznaczeń i podłączenia jest opcjonalna bo pokrywa się z ogólną zasadą pojmowania budowy kondensatora i silnika i jest jednym z wielu możliwych rozwiązań podłączeń kolorów na tej podstawie a jest tych sposobów większa ilość, nie tylko naszych czy Twojego, bo zauważ, że można przekładać dowolnie przewody pomiędzy tożsamymi...
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
Na króćcu w głowicy silnika masz dwa czujniki temperatury.Jeden jest odpowiedzialny za podanie sygnału do wskażnika temperatury.Drugi podaje sygnał do komputera silnika.Przy zimnym silniku czujnik podający sygnał do komputera powinien mieć oporność ok.3 kiloohma.W tym silniku nie ma przepływomierza powietrza!Tyle narazie.Więcej na maila rocaria(at)o2.pl
prąd można wyliczyć, mierząc oporność silnika i dzieląc przez nią napięcie zasilania. Nie możesz zmierzyć rezystancji? http://elportal.pl/pdf/k01/29_12.pdf http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zmierz oporności (jak masz czym ;) ) między przewodami wychodzacymi z silnika (po odpieciu go od sieci oczywiście i od kondensatora). Oporności red-brown i yellow-brown powinny byc takie same i wynosić kilkadziesiąt ohm, oporność red-yellow powinna być 2x większa od powyższych. PS. Pobór prądu silnika AC nawet na blokadzie (nie to że pod wiekszym obciążeniem)...
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
A czy kolega skryn wie może jaką oporność ma uzwojenie silnika od oryginalnego zamiennika tego wiatraka chłodzącego, o którym dywagujemy? Nie mam zielonego pojęcia. Ale łatwo obliczyłbym z podstawowego prawa Ohma, znając moc silnika... :)
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Trzy piny to 3 fazy silnika BLCD.Połączenie wtyków raczej niczym nie grozi,może jedynie silnik kręcić się w drugą stronę ale wtedy wystarczy zamienić miejscami dwa z trzech pinów i będzie ok.Nim jednak połączysz obie wtyczki sprawdź miernikiem oporność pomiędzy pinami na silniku.Gdyby był to silnik szczotkowy to zapewne jeden pin nie byłby podłączony...
Pisze kolega o pomiarach oporności ? Pisząc o korelacji miałem na myśli ustalenie do których końcówek tablicy zaciskowej wyprowadzone są uzwojenia robocze i rozruchowe. Natomiast pomiar oporności uzwojeń pozwoliłby ustalić jednoznacznie uzwojenie robocze i pomocnicze. Wg mnie, wg narysowanych schematów połączeń, uzwojenie robocze to końcówki U-V, a...
W warunkach domowych niemierzalne. (bardzo mała rezystancja)
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
Tak , pin nr 3 wtyczki czujnika wałka rozrządu jest podłączony bezpośrednio do masy pojazdu (np: korpus silnika) . Czyli podłączając omomierz pomiędzy ten pin nr 3 a masę pojazdu powinien on wykazać oporność bliską 0 omów.
Witam . Awaria silnika . Można zmierzyć oporność uzwojeń(ewentualnie). Wymiana agregatu 400-500zł.
Prawy silnik - piny 12, 27 Lewy silnik - piny 14, 29 Masa - piny 28, 30 Plus po stacyjce - pin 22. Zasilanie z bezpiecznika SC15 19A. Plus z akumulatora - pin 13. Zasilanie z bezpiecznika SC50 25A Plus z akumulatora - pin 15. Zasilanie z bezpiecznika SC44 25A Żarówka 55W i sprawdź czy masz zasilania na pinach 13, 15, 22 oraz czy są masy na 28 i 30....
Kolego Bogdan... czy ponowne naciśniecie przycisku diagnozy generuje ten sam błąd. Ponowne jego użycie powinno wygenerować następny błąd i tak dalej aż do powtórzenia tych pierwszych. Natomiast błąd 63 to niewiarygodne obroty silnika odczytywane z czujnika wałka rozrządu jego oporność ok. 900 omów.Obroty porównywalne z obrotami wału korbowego.Sprawdź...
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Czujnik idzie na sterownik silnika nie wiem która kość. Sprawdź oporność przewodow między sterownikiem a czujnikiem, z tego co mówisz że bardzo duży opór na przewodach i sygnał nie może wrócić lub problem z masą lub samym zasilaniem czujnika. Moge tak poratować https://obrazki.elektroda.pl/8551608900_...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Przy teście silnika podawałem napięcie 230V na kostkę odpiętą od płyty centralki wraz z kondensatorem ??? Jeśli kondensator jest przypięty do płytki sterowania na kostkę (a nie, jak w niektórych starszych wersjach podpięty bezpośrednio pod zaciski OPEN i CLOSE w zielonej kostce zasilania i silnika i lampy) to pozostawiając go przy płytce odpiąłeś od...
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Czyli jest za niska oporność mimo że na wszystkich podobna? Za mała rozdzielczość omomierza, same lance czasami mają 0,2Ω a tutaj mamy prąd przemienny i mowa o impedancji, sprawne uzwojenie może mieć 0,85Ω a uszkodzone 0,71Ω.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
To wg mnie są dwie możliwości, a właściwie trzy - przyczyna może tkwić w pedale - zanieczyszczony lub podpalony i ma za dużą oporność niepozwalającą na rozwinięcie przez silnik odpowiedniej mocy, a po tym wpisie skłaniałbym się ku tym: Tak przy obkrecaniu ręcznymi stawia opory. mogą być takie: - przytarte łożyska silnika, - jakieś przytarcie w samej...
Potencjometr do regulacji silnika 5V 0.14A powinien mieć oporność 20-30 omów - chyba niełatwo o taki. Lepiej zrobić jakiś układ z tranzystorem, żeby móc użyć potencjometru o większym oporze, który łatwiej będzie zdobyć. Masz jakiś potencjometr pod ręką? Jaki?
Carot , od kilkunastu lat używam zasilacza PC do wiertarki 12V , bez regulacji prędkości ... i działa bez zastrzeżeń. Oporność układu wiertarki poniżej 4 omy!
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Wszystko jasne . Zgadza się wszystko i bezpiecznik i wartość i to że ten schemat pasuje ( w moim przypadku ) do silnika AZQ, Sonda pracuje , błędu nie wywala , silnik pracuje równo . Oscyloskopu nie podłączałem , bo właściwie to po co . Okazyjnie wymyłem EGR . Dziękuję za wskazania .
A oporność spirali grzejnej? Podstawiłbym jednak nową grzałkę bo pomiary lubią być kapryśne. Sprawdź jeszcze długość szczotek silnika .
Moja rada-uzwojenia silnika połączone są najprawdopodobniej szeregowo z wyprowadzonym punktem zerowym,najłatwiej znaleźć go za pomocą omomierza mierząc oporność pomiędzy przewodami.Przy największej oporności trzeci nie mierzony przewód będzie zerowy.Ten kondensator co masz jest za duży i może hamować silnik.
Z przodu silnika po prawej stronie przy temp. 20St C oporność 2000-3000 ohma
Witam.Posiadam silnik niestety jest zniszczona tabliczka znamionowa silnika.Silnik ma wyprowadzone 6 przewodów końce i początki uzwojeń.Uzwojenia miedzy sobą przewodzą U1-U2 V1-V2 W1-W2 .Uzwojenia nie maja przebicia z korpusem.Silnik gabarytowo jest spory wiec myślę ze 5Kw posiada i możne pracować z przełącznikiem gwiazda/trójkąt.Po załączeniu zasilania...
oporność uzwojenia silnika oporność silnika jednofazowego oporność silnika elektrycznego
wiertarka wolnoobrotowy pionowe elektrownie wiatrowe regulator wentylator spali
zmywarka whirpool mruga start bateria niteo
Jak złożyć kolbę w ekspresie Gaggia Carezza Deluxe? Olej do kuszy podwodnej Mares Mini Sten - ile i jaki?