Jeszcze raz ,rośnie ciśnienie różnicowe to rośnie wartość sadzy w gramach. Masz tutaj cytat z mądrego źródła: Przebieg regeneracji czynnej (przy zapełnieniu 18g): "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury...
Mierzy się opór między masą (obudowa sondy) a kablem sygnalowym?(zimna sonda) Ja tak pomierzyłem i oporność wyniosla nieskończenie wiele. pozdrawiam
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam Mam problem ze smartem 451. Błąd sondy przed katalizatorem P0130. Sonda na wykresie ładnie oscyluje między 0,1 a 0,9 V. Opór 5,5 na odpiętym akumulatorze. Na biegu jałowym, mierząc zasilanie grzałki, napięcie faluje od 11 V do 14 V, a z tego, co mi wiadomo, powinno być tyle, co na akumulatorze i stać równo? Jak odepnę wtyczkę i mierzę od auta,...
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
Witam mam pytanie jaki opór powinien mieć obwód grzania sondy Lambda po na poerwszej pokazuje mi 6.0 Ohm a na 2 za katem 10ohm. Pytam ponieważ wyskakują mi błędy grzania obwodu sondy ale to dopiero przy wymiganiu metodą hamulec gaz zapłon. Auto zaczęło palić więcej i jest mulowate wiem że 122km to nie demon prędkości ale czuć że to nie to
Ale jak to zrobic?Czy chodzi o sondę lambda znajdującą się po podniesieniu maski naprzeciw hłodnicy czy o jakiś inny czujnik. Jeżeli zmierzę opór sondy lambda to jaki ma być? I co dalej. Heeelppp!!!!!!!!
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
Dzień dobry, Mam takie kilka pytań: 1) Jakie są skutki tego, że do samochodu jest źle dobrana sonda lambda? Co to spowoduje, jakie da objawy, konsekwencje, itd. 2) Czy ma to wpływ na spalenie samochodu? Głównie krótkie trasy po mieście (ok 5 km). 3) Czy "stara" sonda która leży nie używana 1,5 roku jest jeszcze sprawna? Jeśli bym chciał ją założyć to...
Toteż analiza spalin może wykazać czy sonda działa prawidłowo. Zaważyłem, że mini lambda to pseudo 2 generacja i zamierzam wstawić Bingo-S4.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Szkoda, że nie podałeś bardziej dokładnych informacji odnośnie silnika, rocznik. Kabel czarny - sygnałowy, kabel szry - masa, kable białe - przewody elementu grzewczego (sprawdź między nimi opór powinno być przy temp. 20'C od 3-15 omów). Zdejmij wtyczke zapal auto i spr. czy przychodzi 12V na jeden z białych przewodów względem masy akumulatora, jeśli...
Tu masz schemat https://external-content.duckduckgo.com/... z tym, że u mnie kondensator miał mniejszą pojemność, a wartość oporu (potencjometr) była dobierana doświadczalnie, tak aby błąd się nie zgłaszał. Zaczynałem od 1 MΩ i przeszedłem na 250 kΩ,...
Ale czy znacie może jaki opór ma grzałka sondy 6 czy 13 omów
Witam ponownie Na początku pierwszego posta pisałem że mam błąd immobilizera i że tym się nie martwię jakoś specjalnie ale powoli zmieniam zdanie. Wyskakują mi dwa błędy jako stałe ale do usunięcia i po 4-5 km na ciepłym silniku nie pojawiły się. - 054 Zasilanie czytnika, zwarcie do zasilania +12v Jako stały - 054 Zasilanie pierścienia czytnika, przerwa...
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
Ja w sumie myślałem że to chodzi o sondę przed katalizatorem bo ta za katalizatorem to na pewno ma 4 przewody i mierząc opór na dwóch białych kabelkach wychodzi mi około 7 ohm. Mierzyłem napięcie na zasilaniu tych białych kabelków i po rozpięciu wtyczki na wyłączonym silniku miałem 2.5 V. Nie sprawdzałem napięcia na pracującym silniku bo jakoś zająłem...
W końcu znalazłem trochę czasu aby wrócić do tematu. W międzyczasie pojawił się problem z grzaniem drugiej sondy lambda (sprawdziłem miernikiem opór i rzeczywiście złom) który po wymianie zniknął. Zakupiłem też interfejs LPG, z programu STAG wynika że rozjezdza się mapa benzyny i LPG: https://obrazki.elektroda.pl/2820169200_... Nic...
Dzień dobry wszystkim Mam problem z Astra H 2008 z16xer PB+LPG Szarpie, nierówno pracuje, nie ma mocy. Na niskich obrotach szarpie, dławi się, nie ma mocy. Dopiero od 2000 idzie lepiej. Przy ruszaniu muszę z wyczuciem manewrować pedałami gazu i sprzęgła. Poniżej tych 2000 czuć szarpanie (rzuca przód-tył), na wyższych czuć drżenie samochodu, jakby szarpał...
Postanowiłem zachęcić do rozważań na temat zastosowania "kontroli" za pomocą samochodowej sondy lambda procesu spalania w kominku. Myślałem o sterowaniu prędkością wentylatora (otwarcia przepustnicy) nawiewu w funkcji nadmiaru tlenu (powietrza). Co o tym myślicie? pozdrawiam
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
Opór ok . Sprawdż wtykę sondy od strony instalacji pod gumką lubią sie urywać kable . Jesli będą ok napisz który rok i typ silnika
Właśnie sprawdziłem, przejście na białym przewodzie grzałki jest, Rozumiem że biały jest masa bo napięcie jest pomiędzy pinem 3 a masą z Aku. Więc skoro jest napięcie i opór na grzałce sondy jest ok, więc to wina sterownika ? Czy może być że pomino właściwej rezystancji na grzałce jest ona wadliwa? Czegoś tu jeszcze nie rozumiem, czy nie powinno być...
Witam Mam nie typowe pytanie i nie wiedziałem gdzie go umieścić ale mam nadzieje że mi pomożecie a mianowicie: Pracuje na hartowni gdzie mamy piec próżniowy do cieplnej obróbki metali. Od pewnego czasu zauważywszy kolorowanie wsadu spowodowane obecnością tlenu. Sprawdziliśmy szczelność pieca i jest ok, podejrzewamy nieszczelność na instalacji azotu....
Witam Panowie Mam pytanie czy można uszkodzić sondę lambda mierząc rezystancje między pniem sygnalowym a grzałka ? Przez przypadek tak zrobiłem i sonda od tamtej porydaje niski stan ?
Wy się będziecie znać na temacie sond, więc się najlepiej tutaj doradzić. Potrzebuje zrobić kilka urządzeń mierzących stężenie tlenu w szerokim zakresie i najlepiej żeby to było liniowe już na etapie samej sondy. Z tego co się zorientowałem, to wypadało by zainteresować się sondami 5/6 przewodów (LSU Bosha) lub 4 przewodowymi. Ze względu na skomplikowanie...
Witam wszystkich. Przeczytałem trochę postów związanych z tematem pierwszej sondy lambda z błędem 16514 P0130 35-00, który teoretycznie mówi o uszkodzonym obwodzie sondy. To oczywiście wskazuje na konieczność wymiany sondy ale historia jest znacznie bardziej skomplikowana. Pierwsza sonda padła całkowicie. To znaczy i sama sonda i grzałka. Wymieniłem...
czy tak jak na filmie zachowuje się sprawna sonda lambda? [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
działanie sondy lambda i i TPSu da się sprawdzić miernikiem lub (i) przyciskiem "szukaj". Na TPSie sprawdzasz opór - standadowo kilka kiloomów dokładną wartość musisz gdzieś znaleźć- ważna jest ciągłość ścieżek opór musi rosnąć (maleć) płynnie bez skoków. Na nagrzanej sondzie sprawdzasz napięcie, powinno zmieniać się od ok 0,1 do 0,9 v fala prawie prostokątna....
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika. opór 2 - 3 kΩ / 20 °C opór 200 - 300 Ω/ 90 °C
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
Witam Sprawdziłem opór pomiędzy białym i szarym przewodem, miernik nie wskazał żadnego oporu, mierzyłem na zakresie do 200omów i na najwyższym zakresie do 2000kilo omów i nic, jak by obwód był zerwany. Dołączam też zdjęcia kostek obu sond. Na kostce sondy pierwszej, tej przed katalizatorem, były liczby 272 oraz 585.10. Sądząc po braku oporu wnioskuję...
W takim razie na podstawie waszej dyskusji rozumie już, że zakładają sondę z grzałką o większej mocy nie uszkodzę systemu. W temacie na temat sondy lambda w Oplu Corsa C użytkownik elektrit napisał: „do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę...
sprawdzalem miernikiem. za mały opór w omomierzu jest.sonda pewnie dziala ale grzalka padnieta-chyba ze sie myle to mam nadzieje ktos mnie poprawi)))) wtyczka jest do sondy w tym modelu pod autem i lubi sie zabrudzic ale sprawdzalem i to nie to.dziwi mnie montaz sondy.mialem wczesniej fiata stilo i jak zarowke trzeba bylo zmienic z przodu to nadkole...
Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe...
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Podmieniałem inną sondę i jest dokładnie to samo a sonda jest sprawna Nie będę przecinał oryginalnej wiązki ale mam drugą sondę z oryginalna wtyczka opla która jest właśnie połączona zaciskami i właśnie tak bym odłączył masę sondy Sprawdzałem we wtyczce miernikiem do masy i jest nieskończenie duży opór Komputer w parametrach wyświetla sonda 1 obwód...
czy jak poprzednio sprawdzaliście błędy zrobiliście to do końca, wygląda to na uszkodzenie dwóch elementów na raz sondy i czujnika temp. sil. dlatego pracuje wg. charkterystyki awaryjnej sprawdz opór czujnika temperatury przy 20-50-90 stp celsjusza najlepiej wg. tabeli oporów
W czasie pracy silnika odłącz kostkę tego czujnika. Jeżeli zmieni się praca silnika to czujnik prawdopodobnie dobry. Dane czujnika: 20 stopni - opór ok. 2950 ohm 40 stopni - opór ok. 1450 ohm 70 stopni - opór ok. 500 ohm 100 stopni - opór ok. 320 ohm. Powodzenia w sprawdzaniu!
Na którejś poduszce jest brak styku. Nie na której a ewidentnie na bocznej poduszce zamontowanej w fotelu pasażera. Znalazłem wydruk z diagnostyki i był błąd obwód zaplonu - poduszka boczna pasażera komponent wysokoomowy. Reszta poduszek - opór ok. 22.07.2020 był skasowany błąd i do tej pory było ok. Gdyby był obwod przerwany to kasowanie by nic nie...
panowie zacząć trzeba od tego czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa, ale podejżewam że cyrkonowa. Jest to zasadnicza różnica ponieważ gdy wsadzimy sondę cyrkonową zamiast tytanowej nie będzie ona wcale działać ponieważ snda tytanowa znienia opór a sonda tytanowa generuje prąd. przedziały cenowe tych sond: cyrkonowe zaczynają się mniej więcej od 100zł...
Były sondy cyrkonowe (napięciowe) jak i tytanowe (rezystancyjne). Wyżej pytałem, jak odróżnić jedną od drugiej? taki efekt może dawać nieszczelność między kolektorem a sondą Nigdy bym nie pomyślał, nieszczelność kolektora wydechowego to tyko ucieczka części spalin, dlaczego miałaby wpływać na ich skład? A co z przedmuchem między cylindrami, ewentualnie...
chodzi mi o sonde jednoprzewodową w kolektorze wydechowym i taka sytuacje ze np. zdejmuje tłumik koncowy który zadaje jakiś opór spalinom, w wyniku czego ciśnienie w układzie sie zmienia w jakiś sposób - sonda pozostaje nienaruszona. FAFAIK, o jakim przewodzie piszesz??
Sprawdź sondę miernikiem dwa białe przewody odpowiadają za grzałkę sondy jeśli będzie opór to dobrze jeśli nie to sonda do wymiany. Tu nie ma znaczenia czy na ciepłym czy zimnym. Następnie sprawdź napięcie na wtyczce do sondy od strony przewodów idących od silnika przy zapalonym silniku oczywiście wtedy pojawia sie błąd w silniku związany z sondą lambda...
Sorki ale pominąłem jeden błąd w IAW SCAN a mianowicie zwarcie do masy wtryskiwacza. Nie zwracaj na to uwagi . Masz LPG i błąd pojawia się dopiero po przełączeniu na gaz? Na benzynie nie ma błędu?Wykasuj ten błąd i odpal na benzynie. Jak błąd pojawi się dopiero po przejściu na LPG to nie jest to błąd w sensie usterki. Po prostu tak jest przy jeździe...
Załączam resztę wskazań i dodatkowo wskazania na mierniku cyfrowym. Rozszerzenie pliku trzeba zamienić na " avi " Dodam że mierzyłem opór pomiędzy przewodami sondy i wyszło. 1 . 120 Ohm między białym a czarnym 2. 85 Ohm między drugim białym a czarnym 3. 34,1 Ohm między dwoma białymi Skala na mierniku analogowym jest od 0 do 1 V więc da się zobaczyć...
Witam, przejrzałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Diagnoza komputera wykazała mi błąd ogrzewania grzałki sondy lambda. Sprawdziłem sondę, faktycznie nie było na niej oporu, wymieniłem sondę na używaną, wykręconą z Zafiry A na szrocie, opór sondy 5 omów (więc chyba w porządku), sprawdziłem przewody dochodzące do złączki,...
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
cze problem w twojej hondzie polega na tym ze niemasz założonego emulatora na wtryskiwacze to jest takie małe urzadzenie które rozcina wtryski na gazie a robi to w ten sposob ze stawia taki opór zeby komputer nie mogł otworzyć wtrysku ale zeby miał połaczenie z wtryskiem. Jeżeli nie bedziesz miał tego emulatora to nic ci nie pomoże. a jezeli sonda pracuje...
Sprostowanie ta lampkt nie jest od sondy lambda tylko od pokazania niesprawnosci sterowania silnikiem. Sprawdz sonde na 99% bedzie uwalona napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów kabel sygnału: czarny - tu trzeba zmierzyc przewody elementu grzewczego: biały
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
Udało mi się dojść do człowieka który ma CLIP-a do renówek. Ukazał nam się błąd DF022 - w opisie jest to czujnik temp dolotu. Jednak on działa, wskazania z niego są prawidłowe. Próbowaliśmy także podać mu opór i podawał właściwą temperaturę do silnika. Co więcej kiedy odłączyliśmy go całkiem pojawił się inny błąd. Spec powiedział że czasy wtrysków są...
Witam. Mam problem z m50b20 bez vanosa, osprzęt bosch. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. W mieście pali około 20 litrów. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe...
opór grzałki sondy opór sonda lambda czyszczenie sondy lambda
napięcie wyłączenia prostownika piekarnik samsung wyświetlacz pomiary odbiorniku radiowym
zmywarka whirpool mruga start zmywarka whirpool mruga start
Transformator zamienny do radia lampowego Grundig 3395 – specyfikacja, zamienniki, wymiary Wymiary i waga BOX V500 CRESCENDO - brak danych