Druga sonda nie ma wpływu na spalanie i moc silnika. Odpowiada za to pierwsza sonda. Jeśli ktoś ma wątpliwości to polecam ten artykuł. http://mobile.autokult.pl/14053,budowa-d... Najważniejsze jest zobaczyć jakie napięcie ma sonda i po tym będzie wiadomo jaka jest mieszanaka. Należy pamiętać, ze zwiększone napięcie nie koniecznie...
Ale jak to zrobic?Czy chodzi o sondę lambda znajdującą się po podniesieniu maski naprzeciw hłodnicy czy o jakiś inny czujnik. Jeżeli zmierzę opór sondy lambda to jaki ma być? I co dalej. Heeelppp!!!!!!!!
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Sonda jak to nówka, ma opór taki jaki powinna mieć, koło 4 omów.
Jeszcze raz ,rośnie ciśnienie różnicowe to rośnie wartość sadzy w gramach. Masz tutaj cytat z mądrego źródła: Przebieg regeneracji czynnej (przy zapełnieniu 18g): "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury...
Mechanik powinien zbadać wartości spalin analizatorkiem. Wtedy będzie pewność, czy nie pali za dużo. Sondę sprawdzić można łatwo, więc się nie pomyli. Polonez zawsze palił wiele. A może to wzrosły opory toczenia?
działanie sondy lambda i i TPSu da się sprawdzić miernikiem lub (i) przyciskiem "szukaj". Na TPSie sprawdzasz opór - standadowo kilka kiloomów dokładną wartość musisz gdzieś znaleźć- ważna jest ciągłość ścieżek opór musi rosnąć (maleć) płynnie bez skoków. Na nagrzanej sondzie sprawdzasz napięcie, powinno zmieniać się od ok 0,1 do 0,9 v fala prawie prostokątna....
Jaki masz opór na grzałce sondy??
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
O kurczeflaczek jaki "opór" kolego...omomierz i zasada działania.
Jaka instalacja gazowa jaka elektronika, ile km. auto przejechało i co powiedzieli gazownicy?
Ale czy znacie może jaki opór ma grzałka sondy 6 czy 13 omów
czy jak poprzednio sprawdzaliście błędy zrobiliście to do końca, wygląda to na uszkodzenie dwóch elementów na raz sondy i czujnika temp. sil. dlatego pracuje wg. charkterystyki awaryjnej sprawdz opór czujnika temperatury przy 20-50-90 stp celsjusza najlepiej wg. tabeli oporów
Zero oznaczeń na przewodach i samej sondzie? nic a nic co by pomogło w szukaniu? Pewnie coś miernikiem by ogarnął bo jakiś opór musi być na grzałce w sondzie.
Opór tego czujnika zależy od temperatury... im większa tym mniejszy opór.
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika. opór 2 - 3 kΩ / 20 °C opór 200 - 300 Ω/ 90 °C
witam. tak krótko. jeden mechanik powiedział mi żeby przy zapalonym silniku mierzyć sondę voltomierzem. jak jest 0,5 do 0,6V to jest dobrze. czy to prawda? ja mam w tej chwili 0,97V. wykręcona sonda trzymana nad palnikiem gazowym ma z kolei mieć opór. nie pamiętam wartości. czy to prawidłowe informacje?
jesli masz gaz i jest to OBD z dwiema sondami LAMBDA i zbyt tanią instalacje to będzie sie palić. a jesli nie masz gazu to oznacza to usterke po stronie elektrycznej np . opornik w sondzie Lambda powinien miec opór kilka ,kilkanaście om w zależności od temp.{ dwa szare przewody} moze byc też co innego.
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Na grzałkę wchodzi 12v i tyle wychodzi, a opór ma 8 ohm. Dodano po 7 To co proponujesz jeszcze zrobić?
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Sprawdz opory toczenia naajpierw.Moze smieszne ale ma wplyw.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Mierzy się opór między masą (obudowa sondy) a kablem sygnalowym?(zimna sonda) Ja tak pomierzyłem i oporność wyniosla nieskończenie wiele. pozdrawiam
Podmieniałem inną sondę i jest dokładnie to samo a sonda jest sprawna Nie będę przecinał oryginalnej wiązki ale mam drugą sondę z oryginalna wtyczka opla która jest właśnie połączona zaciskami i właśnie tak bym odłączył masę sondy Sprawdzałem we wtyczce miernikiem do masy i jest nieskończenie duży opór Komputer w parametrach wyświetla sonda 1 obwód...
Sonda lambda przed katalizatorem (1) Hyundai i30 1.4 benzyna GD / Weryfikacja załącznik 1, 2 - bieg jałowy załącznik 3,4 - obroty 2000 tys https://obrazki.elektroda.pl/3356874000_... https://obrazki.elektroda.pl/8865985100_... https://obrazki.elektroda.pl/1342435100_... https://obrazki.elektroda.pl/8342400900_...
znalazłem takie oznaczenia przewodów biały grzałka - czerwony grzałka + czarny wyjście sygnału żółty wejście sygnału szary ????? ale i tak mi coś nie pasuje bo wg IC Technika grzałka powinna być pomiędzy pinem 3 i 4 (wtyki sondy)to wychodzą kolory biały i szary. Faktycznie jak podłączam omomierz to mam opór w granicy 5,2 omów proszę o odpowiedz
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
opór elementu grzewczego pomiędzy wtykami 2 a 1 11 - 16 Ω raczej są inne
Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe...
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
W czasie pracy silnika odłącz kostkę tego czujnika. Jeżeli zmieni się praca silnika to czujnik prawdopodobnie dobry. Dane czujnika: 20 stopni - opór ok. 2950 ohm 40 stopni - opór ok. 1450 ohm 70 stopni - opór ok. 500 ohm 100 stopni - opór ok. 320 ohm. Powodzenia w sprawdzaniu!
Niestety nie wiem jak to jest przy sondzie tytanowej. Ale pewnie "granica" powinna oscylować wokół 2,5V (ale sonda tytanowa nie jest ogniwem lecz zmienia swój opór zależnie od składu mieszanki i jest zsilana z komputera silnika więc nie wiem jak to tam jest dokładnie)
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
fiesta 1,3 sil.typ GFJ prod.1994.mono wtrysk, trudności z uruchomieniem zimnego silnika po odpaleniu nieruwna praca gaśnie,im cieplejszy dłużej pracuje przy szypkim wciśnięciu pedału gazu zaczyna się" zatykać" po chwili z oporami rozwija pełną moc.Był uszkodzony(upalony żółty kabel) potencjom.przepustnicy został wymieniony na nowy.proszę o wskazówki...
chodzi mi o sonde jednoprzewodową w kolektorze wydechowym i taka sytuacje ze np. zdejmuje tłumik koncowy który zadaje jakiś opór spalinom, w wyniku czego ciśnienie w układzie sie zmienia w jakiś sposób - sonda pozostaje nienaruszona. FAFAIK, o jakim przewodzie piszesz??
Możesz mieć uszkodzoną charakterystyke czujnika tzn. do 50°C jest ok i w tym punkcie czujnik przestaje zmieniać opór i wysyła sygnał jak dla 50° . Możesz to zmieżyć multimetrem opór powinien maleć wraz ze wzrostem temp.
Sorki ale pominąłem jeden błąd w IAW SCAN a mianowicie zwarcie do masy wtryskiwacza. Nie zwracaj na to uwagi . Masz LPG i błąd pojawia się dopiero po przełączeniu na gaz? Na benzynie nie ma błędu?Wykasuj ten błąd i odpal na benzynie. Jak błąd pojawi się dopiero po przejściu na LPG to nie jest to błąd w sensie usterki. Po prostu tak jest przy jeździe...
Sonda lambda też nie wydaje się być problemem jakie ma napięcie na czarnym przewodzie? , opór grzałki i czy masz na niej napięcie/masę? mierzone próbówką.
Witam ponownie Na początku pierwszego posta pisałem że mam błąd immobilizera i że tym się nie martwię jakoś specjalnie ale powoli zmieniam zdanie. Wyskakują mi dwa błędy jako stałe ale do usunięcia i po 4-5 km na ciepłym silniku nie pojawiły się. - 054 Zasilanie czytnika, zwarcie do zasilania +12v Jako stały - 054 Zasilanie pierścienia czytnika, przerwa...
panowie zacząć trzeba od tego czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa, ale podejżewam że cyrkonowa. Jest to zasadnicza różnica ponieważ gdy wsadzimy sondę cyrkonową zamiast tytanowej nie będzie ona wcale działać ponieważ snda tytanowa znienia opór a sonda tytanowa generuje prąd. przedziały cenowe tych sond: cyrkonowe zaczynają się mniej więcej od 100zł...
Dzień dobry. Potrzebuje się doradzić w kwestii sprawności sond lambda w moim aucie. Tak wyglądają wykresy na jałowych obrotach. Sonda przed katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/6082005000_... Sonda za katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/4104672400_... Kody błędów: https://obrazki.elektroda.pl/7674534000_...
pierwsza sonda informuje o właściwym spalaniu ECU- na tej podstawie, przelicza on skład mieszanki, więc może być mułowaty. Jeśli katalizator był a go nie ma, trzeba zrobić nową mapę, ponieważ turbina będzie miała za dużą wydajność - zmniejszenie oporów przepływu przez zmianę układu wydechowego, czyli wycięcie katalizatora.
Skoro na analizatorze spalin lambda=1 to sonda lambda jest sprawna i dawkowanie paliwa jest poprawne. Zatem albo są zwiększone opory toczenia (hamulce, zbieżność) albo to kwestia stylu jazdy albo wreszcie metodologii pomiaru. Stare Volkswagenowskie 1.4 MPI 60KM nie jest jednostką ekonomiczną ale w 9l/100km powinien się mieścić - jak zatem mierzysz spalanie?
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
Witam. Piszę w imieniu mojego teścia i jego Forda Ecosporta 1,5l 90KM diesel. Samochód u nas mało znany ale generalnie to Fiesta tylko wyglada jak Kuga. Jest problem z sondą lambda która jest pięcioprzewodowa. Samochód został zakupiony z Włoch i był po przygodzie (teść lubi kupować samochody po przygodach do naprawy), sonda lambda oryginalna była uszkodzona...
no pewnie ja jak będe robił układ wydechowy to katalizator wywale cały po co ma mi opory na wydechu stawiać ale w twoim przypadku to kup sobie nową sondę bo auto jest strasznie spragnione paliwa
Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji. Dodano po 17 Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji.
Ok PO prostu podając napięcie na grzałkę opór grzałki jest funkcją temperatury w której ta grzałka sie znajduje. Mierząc prąd można przeliczyć to na temperaturę.
Witam Mam w Hondzie civic vii 2005 (d17a1, USA) kłopot z pierwszą sondą lambda. Kupiłem ze świecącym CHEKIEM i pokazało P0135 - błąd grzałki, po przegrzebaniu instalacji okazało się, że nie ma napięcia na przewodzie dającym + na grzałkę, podłączyłem dorzuciłem opornik 3om (opór grzałki był za mały i dalej było P0135) i błąd znikł. Pojawił się następny...
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Skąd masz informację: 1. sonda za 120 zł. 2. spalanie w normie Piszesz dalej" wydaje mi się,że to nie wina sondy" tymczasem kilka postów wyżej "Myślę ,że to 100% sonda lambda" Pytam o co chodzi? 1. sonda za 120 zł. - bo sam ją kupowałem 2. spalanie w normie - w innym oplu którego wykres był był dużo gorszy a spalanie miał w normie wiec napisałem że...
Nie wiem czy wtedy źle zmierzyłem ale dziś zmierzyłem jeszcze raz na gorącym silniku i bylo 1.092. A elektromechanik wczoraj znow podłączął kompa i pokazało błąd sondy lambda, ale jak ją posprawdzał to miwi że jest ok że oscyluje w normie ,czy może ona raz działać dobrze a czasami nie??
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Witam, przejrzałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Diagnoza komputera wykazała mi błąd ogrzewania grzałki sondy lambda. Sprawdziłem sondę, faktycznie nie było na niej oporu, wymieniłem sondę na używaną, wykręconą z Zafiry A na szrocie, opór sondy 5 omów (więc chyba w porządku), sprawdziłem przewody dochodzące do złączki,...
Tu masz schemat https://external-content.duckduckgo.com/... z tym, że u mnie kondensator miał mniejszą pojemność, a wartość oporu (potencjometr) była dobierana doświadczalnie, tak aby błąd się nie zgłaszał. Zaczynałem od 1 MΩ i przeszedłem na 250 kΩ,...
Sprostowanie ta lampkt nie jest od sondy lambda tylko od pokazania niesprawnosci sterowania silnikiem. Sprawdz sonde na 99% bedzie uwalona napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów kabel sygnału: czarny - tu trzeba zmierzyc przewody elementu grzewczego: biały
kod jest na pewno dobry sprawdzałem 3 razy. Może ktoś z was ma książkę do poloneza Dodano po 49 na infolinii powiedzieli mi że kod 63 oznacza wadliwa prace czujnika, który znajduje się koło kolektora i ma związek z wydalaniem spalin, a opór na cewce ma być 680 +/- 100 ohmów co to może być ?może sonda lambda?
Dzień dobry, Mam takie kilka pytań: 1) Jakie są skutki tego, że do samochodu jest źle dobrana sonda lambda? Co to spowoduje, jakie da objawy, konsekwencje, itd. 2) Czy ma to wpływ na spalenie samochodu? Głównie krótkie trasy po mieście (ok 5 km). 3) Czy "stara" sonda która leży nie używana 1,5 roku jest jeszcze sprawna? Jeśli bym chciał ją założyć to...
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
Po przyłożeniu miernika między przewód sądy a jej obudowę powinno wykazać jakiś opór(dobrze myślę). U mnie nie wykazuje żadnego oporu. Sprawdzę jeszcze dzisiaj jakie napięcie one wykazuje i się okaże.
Czyli grzałka sondy zawsze musi mieć jakiś opór? Nie mając go oznacza, że sonda nie jest sprawna. Dokładnie tak, jak auto schodziło z obrotów, napięcie schodziło w dół do 0,00V, ale już tak zostawało. Nie powinno się po chwili podnieść i falować?
Witam wszystkich. Przeczytałem trochę postów związanych z tematem pierwszej sondy lambda z błędem 16514 P0130 35-00, który teoretycznie mówi o uszkodzonym obwodzie sondy. To oczywiście wskazuje na konieczność wymiany sondy ale historia jest znacznie bardziej skomplikowana. Pierwsza sonda padła całkowicie. To znaczy i sama sonda i grzałka. Wymieniłem...
Załączam resztę wskazań i dodatkowo wskazania na mierniku cyfrowym. Rozszerzenie pliku trzeba zamienić na " avi " Dodam że mierzyłem opór pomiędzy przewodami sondy i wyszło. 1 . 120 Ohm między białym a czarnym 2. 85 Ohm między drugim białym a czarnym 3. 34,1 Ohm między dwoma białymi Skala na mierniku analogowym jest od 0 do 1 V więc da się zobaczyć...
Szkoda, że nie podałeś bardziej dokładnych informacji odnośnie silnika, rocznik. Kabel czarny - sygnałowy, kabel szry - masa, kable białe - przewody elementu grzewczego (sprawdź między nimi opór powinno być przy temp. 20'C od 3-15 omów). Zdejmij wtyczke zapal auto i spr. czy przychodzi 12V na jeden z białych przewodów względem masy akumulatora, jeśli...
Witam Sprawdziłem opór pomiędzy białym i szarym przewodem, miernik nie wskazał żadnego oporu, mierzyłem na zakresie do 200omów i na najwyższym zakresie do 2000kilo omów i nic, jak by obwód był zerwany. Dołączam też zdjęcia kostek obu sond. Na kostce sondy pierwszej, tej przed katalizatorem, były liczby 272 oraz 585.10. Sądząc po braku oporu wnioskuję...
cze problem w twojej hondzie polega na tym ze niemasz założonego emulatora na wtryskiwacze to jest takie małe urzadzenie które rozcina wtryski na gazie a robi to w ten sposob ze stawia taki opór zeby komputer nie mogł otworzyć wtrysku ale zeby miał połaczenie z wtryskiem. Jeżeli nie bedziesz miał tego emulatora to nic ci nie pomoże. a jezeli sonda pracuje...
Tak EEC IV. Połączyłem obudowę sondy z szarym przewodem, sprawdziłem omomierzem i jest przejście, opór zerowy. Zresetowałem sterownik (odłączyłem na noc akumulator). Pojeździłem i nadal to samo - błąd sondy. Już nie mam pomysłów. Na wyłączonym silniku błąd 28, na włączonym błąd 38.
sprawdzalem miernikiem. za mały opór w omomierzu jest.sonda pewnie dziala ale grzalka padnieta-chyba ze sie myle to mam nadzieje ktos mnie poprawi)))) wtyczka jest do sondy w tym modelu pod autem i lubi sie zabrudzic ale sprawdzalem i to nie to.dziwi mnie montaz sondy.mialem wczesniej fiata stilo i jak zarowke trzeba bylo zmienic z przodu to nadkole...
W sondzie lambda/NOX sesnsor (symbol 9678570780) osiem przewodów z czujnika "schodzi się" do czterech styków w konektorze. Czy ja dobrze rozumuję, że dwa z tych styków służą do zasilania grzałki w czujniku i nawet multimetrem (na odpiętej sprawnej sądzie) powinienem doczytać między nimi kilkuomowy opór el. ? Czy nieskończenie duży opór pozwala na wniosek...
Zaczynając od początku: czujnik położenia wału sprawdzisz tylko oscyloskopem jeśli chodzi o jego wskazania, a jeśli chodzi o sprawność to możesz sprawdzić opór. Ma być około 800 omów. Czujnik położenia walka sprawdzisz np za pomocą diody Led. Jak to zrobić sprawdź sobie na yt. Sondę lambda sprawdzisz miernikiem tylko na grzalce ( białe przewody). Na...
Właśnie sprawdziłem, przejście na białym przewodzie grzałki jest, Rozumiem że biały jest masa bo napięcie jest pomiędzy pinem 3 a masą z Aku. Więc skoro jest napięcie i opór na grzałce sondy jest ok, więc to wina sterownika ? Czy może być że pomino właściwej rezystancji na grzałce jest ona wadliwa? Czegoś tu jeszcze nie rozumiem, czy nie powinno być...
ECU MagnetiMarelli IAW 59F. Coś na pewno się rozjeżdża, ale co by to nie było nie mogę wymyśleć przyczyny. Jedno zachowanie potwierdza jakąś tezę ale drugie zaraz ją obala. O przekaźniku już myślałem ale za dużo mi to nie da jeśli sonda zaczyna wykazywać źle po przejściu na gaz. Tu niby można się zastanowić czy silnik nie dostaje za dużo dużo gazu (parownik,...
Witam. Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach: 52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem, 32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata, 44 - Czujnik spalania stukowego 1 Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy...
Sprawdź sondę miernikiem dwa białe przewody odpowiadają za grzałkę sondy jeśli będzie opór to dobrze jeśli nie to sonda do wymiany. Tu nie ma znaczenia czy na ciepłym czy zimnym. Następnie sprawdź napięcie na wtyczce do sondy od strony przewodów idących od silnika przy zapalonym silniku oczywiście wtedy pojawia sie błąd w silniku związany z sondą lambda...
No to testuj dalej: - przyczyna mechaniczna - duże opory toczenia (łożyska kół, zapieczona hamulce), - temperatury powietrza i silnika widziane przez sterownik silnika, - dawka wtrysku na biegu jałowym (porównać ze sprawnym autem), - adaptacja paliwa i integrator sondy lambda, - ciśnienie sprężania silnika, - stan wtryskiwaczy, - ciśnienie paliwa.
Witam serdecznie. Mam Opla Combo z 2002 roku i postanowiłem się wziąć za silnik, a dokładniej za jego osprzęt. Wyposażyłem się w urządzenie do sczytywania usterek i: Najpierw wymieniłem sondę nr 1 (przed kat.) Po wymianie cały czas wyskakuje błąd nr: P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1) - usterka P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik2)...
Dwa-do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę katalizatora. Właśnie jestem w temacie zakupu zamiennika za sonde diagnostyczną. Co jeśli zakupiona sonda uniwersalna będzię miała inny opór grzałki? Czy np. sterownik może uznać że temperatura katalizatora...
Zalałeś gęstszy olej i dowaliłeś doktorka który jeszcze bardziej zagęszcza, opory silnika są większe, pali więcej. Preparaty czyszczące układ paliwowy potrafią też zaszkodzić. Jak wtryski były w marnym stanie mogą teraz lać, niektóre preparaty potrafiły też niszczyć sondy lambda, szczególnie jak sonda już się kończyła. Płukanie silnika też potrafi mu...
Były sondy cyrkonowe (napięciowe) jak i tytanowe (rezystancyjne). Wyżej pytałem, jak odróżnić jedną od drugiej? taki efekt może dawać nieszczelność między kolektorem a sondą Nigdy bym nie pomyślał, nieszczelność kolektora wydechowego to tyko ucieczka części spalin, dlaczego miałaby wpływać na ich skład? A co z przedmuchem między cylindrami, ewentualnie...
Pozatym podstawa prawidłowego dawkowania LPG jest mapowanie wtrysków Pb. Nie koniecznie, to zależy w jakiej instalacji. W Prinsie wystarczy tylko dobrać mnożnik wydłużający czas wtrysku gazu w stosunku do benzyny, a resztę załatwia komp benzynowy z sondą lambda. U mnie ten mnożnik to 1.03 = 103%. Przypuszczam, że podobnie to jest rozwiązane w Vialle...
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
Witam i proszę o pomoc. Toledo 1998 1,6 (AFT)benzyna bez gazu, Vag podaje błąd 00635 czyli ogrzewanie lub obwód sondy lambda, więc sprawdziłem i jest tak rozpinam kość na przewodzie do sondy i od sterownika po włączeniu zapłonu jest napięcie pomiędzy przewodami czarnym a szarym 1,35V a pomiędzy dwoma białymi 4,8V, po odpaleniu silnika i rozgrzaniu go...
miałem strumienice łuskową tzw. JONES w samochodzie z lpg . Po zamontowaniu i jezdzie na niskich obrotach było ok nawet lepiej niz seryjny układ.Niestety prędkość max spadła i to dosyc znacząco (strumienica stawiała z duzy opór na wydechu przy wyższych obrotach ). Po wyjęciu i zamontowanu z powrotem katalizatora o wiele lepiej się jezdzi.Innych strumienic...
Witam. :arrow: leinadzs - nie ma gazu, jak sprawdzić sondę, czy we własnym zakresie jestem w stanie to zrobić ? Ciśnienie paliwa to już serwis - O'K sprężę się i sprawdzę. I ten czujnik temperatury-gdzie go szukać, podejrzewam że to do sterowania centralką, tak? I to samo co przy sondzie: jak i czy sam go sprawdzę (czy tylko włącza-wyłącza jak do dmuchawy,...
Witam. Kolego, a opory toczenia auta jak tam ? Co prawda kolegi auto ma już z przodu zaciski Lukas , z tyłu bębny, z tym raczej nie było kłopotu... Ale jak kolega pisze silnik pracuje ,, zdrowo " jak przed wystąpieniem usterki , to zanim kolega kupi nową sondę lambda, to sprawdzenie , jak lekko,, kula" się auto nie zaszkodzi.... Pozdrawiam.
Witam, Mam podobny problem z Megane I 2002r 1.6 16 V .Komputer pokazuje 2 błędy o usterce podgrzewania górnym i dolnym sondy lambda (DF018 i DF038).Samochód na wolnych trochę szarpie i być może jest to z tym związane ? Bardzo Cię proszę o przybliżenie problemu z kostką Syriusza - jestem laikiem w tym temacie a serwis uważa,że należy wymienić tą sondę...
Witaj, ja mam volvo 745 91r z sondą tytanową, muszę Ciebie zmartwić nie da się zastąpić sondy tytanowej cyrkonową. Sonda tytanowa jest sondą rezystancyjną. Opór czujnika tytanowego zmienia się zależnie od zawartości tlenu w spalinach. Najczęściej wygląda to tak że ECU(komputer samochodu) wysyła sygnał do sondy a potem sprawdza jaki jest spadek napięcia...
Witam ostatnio znajomy sprawdzał błędy na kompie w Ford Focus I 98r 1.6 benzyna i wyskoczyła Sonda lambda, przerwa w obwodzie i coś tam jeszcze, zimny samochód odpala bez problemu ale obroty w pierwszej chwili skaczą do 1800RPM, 2 sec, się zatrzymują a później spadają bardzo wolno do 1100RPM, po nagrzaniu silnika obroty spadają do 750RPM. Auto średnio...
Od razu H4 . Kojarzę ten model z syst OBD2 ( choć mogę się mylić) - grzałka sterowana przez ECU . Sztuczki z oporem można stosować w cholernie drogich sondach do japońców , po zamontowaniu sprawnej sondy . Po za tym szlag by mnie trafiał gdyby przez pół roku zapalała mi się marchew na desce :cry:
Blos to I generacja - układ gaźnikowy bez sterownika (tylko przełącznik benzyna/gaz). Podczas pracy na LPG sonda lambda powinna być odłączana od ECU benzyny, a w jej miejsce podawany sygnał z emulatora. Po odcięciu wtryskiwaczy powinien być w ich miejsce dołączany emulator (rezystory o odpowiednim oporze). Generalnie - jeśli się da (check gaśnie po...
Witam, Na początek nadmienię, że piszę z konta mojej dziewczyny. Od niedawna jestem posiadaczem Opla Corsy C z 2001 roku z silnikiem 1,0 (felerny Z10XE). Od zakupu pali się w niej cały czas kontrolka MIL ("check engine"). Metodą "gaz - hamulec" wymigałem błąd nr 0141 - co wg listy np. [url=http://forum.opel24.com/topic/4019-...
Witam Zasadnicze pytanie do tego tematu czy wymieniałęś filtr paliwa w tym samochodzie ?????Częstą przyczyną takiego zachowania samochodu z wtryskiem gdy komputer nie wykrywa żadnych błędów jest włąśnie zatkany filtr paliwa i przy dużym zapotrzebowaniu silnika na paliwo podczas przyspieszania pompa nie jest w stanie wydolić bo filtr zabrudzony stawia...
opór grzałki sondy opór sonda lambda korekta sondy lambda
arduino termometr ds18b20 radio kondensator trzeszcz pralka candy zapchana
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Skoda Fabia 1.6 brak mocy, huczenie silnika, ujemne korekty, spalony katalizator – diagnostyka Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja