Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Właśnie sprawdziłem, przejście na białym przewodzie grzałki jest, Rozumiem że biały jest masa bo napięcie jest pomiędzy pinem 3 a masą z Aku. Więc skoro jest napięcie i opór na grzałce sondy jest ok, więc to wina sterownika ? Czy może być że pomino właściwej rezystancji na grzałce jest ona wadliwa? Czegoś tu jeszcze nie rozumiem, czy nie powinno być...
Dzień dobry, Mam takie kilka pytań: 1) Jakie są skutki tego, że do samochodu jest źle dobrana sonda lambda? Co to spowoduje, jakie da objawy, konsekwencje, itd. 2) Czy ma to wpływ na spalenie samochodu? Głównie krótkie trasy po mieście (ok 5 km). 3) Czy "stara" sonda która leży nie używana 1,5 roku jest jeszcze sprawna? Jeśli bym chciał ją założyć to...
dzień dobry, od kilku dni borykam się się z usterką polegającą na tym, że jednocześnie pojawiły się dwa błędy: P0135 grzałka sondy oraz P0250 niski poziom oleju. Opór grzałki sondy wynosi w chwili obecnej 3,9 ohma - natomiast we wtyczce nie pojawia się napiecie (na drugiej sondzie jak jest zimna pojawia się napięcie ok 12 V.) Zanim pojadę do serwisu...
Szkoda, że nie podałeś bardziej dokładnych informacji odnośnie silnika, rocznik. Kabel czarny - sygnałowy, kabel szry - masa, kable białe - przewody elementu grzewczego (sprawdź między nimi opór powinno być przy temp. 20'C od 3-15 omów). Zdejmij wtyczke zapal auto i spr. czy przychodzi 12V na jeden z białych przewodów względem masy akumulatora, jeśli...
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
Witam widzę że sondę masz sprawna i znasz parametry mi skacze błąd grzałki sondy p1103 i nie wiem czemu mierzylem grzałke opór 4.5 napięcie na pracujacej grzalce 11.90 do 12 V czyli ok jedynie ten parametr w vcds niski to chyba rezystancja 2820 a u Ciebie byli 35000. I nie wiem co tu nie gra. Co jakiś czas wyrzuca check.
Ja w sumie myślałem że to chodzi o sondę przed katalizatorem bo ta za katalizatorem to na pewno ma 4 przewody i mierząc opór na dwóch białych kabelkach wychodzi mi około 7 ohm. Mierzyłem napięcie na zasilaniu tych białych kabelków i po rozpięciu wtyczki na wyłączonym silniku miałem 2.5 V. Nie sprawdzałem napięcia na pracującym silniku bo jakoś zająłem...
Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie działa grzałka i nie pracuje w closed loop. Drugie to napięcia: na pinie 3 +12v (test żarówką),pin 1 PWM dla grzałki z ECM. Pin 2/4 masa i sygnał sondy. Do tego trzeba wiedzieć jakie tam jest napięcie (bias)po odłaczeniu sondy, Czy, 0,45v czy blisko 5v. To zmierz, a na drugim ma być masa. Jak już...
Witam, Mam podobny problem z Megane I 2002r 1.6 16 V .Komputer pokazuje 2 błędy o usterce podgrzewania górnym i dolnym sondy lambda (DF018 i DF038).Samochód na wolnych trochę szarpie i być może jest to z tym związane ? Bardzo Cię proszę o przybliżenie problemu z kostką Syriusza - jestem laikiem w tym temacie a serwis uważa,że należy wymienić tą sondę...
działanie sondy lambda i i TPSu da się sprawdzić miernikiem lub (i) przyciskiem "szukaj". Na TPSie sprawdzasz opór - standadowo kilka kiloomów dokładną wartość musisz gdzieś znaleźć- ważna jest ciągłość ścieżek opór musi rosnąć (maleć) płynnie bez skoków. Na nagrzanej sondzie sprawdzasz napięcie, powinno zmieniać się od ok 0,1 do 0,9 v fala prawie prostokątna....
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
No dla mnie też było to dziwne samochód kupiłem już z informacją, że dożo pali. W katalogu producent przewiduje około 13,9litrów, po mieście w trybie mieszanym około 9litrów w pozamiejskim 7litrów A na początku robiłem tylko trasy pozamiejskie nic nie ruszając, bo miałem 2 samochody i spalanie wychodziło mi w przedziale 10litrów na gazie na benzynie...
Witam serdecznie. Mam Opla Combo z 2002 roku i postanowiłem się wziąć za silnik, a dokładniej za jego osprzęt. Wyposażyłem się w urządzenie do sczytywania usterek i: Najpierw wymieniłem sondę nr 1 (przed kat.) Po wymianie cały czas wyskakuje błąd nr: P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1) - usterka P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik2)...
W takim razie na podstawie waszej dyskusji rozumie już, że zakładają sondę z grzałką o większej mocy nie uszkodzę systemu. W temacie na temat sondy lambda w Oplu Corsa C użytkownik elektrit napisał: „do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę...
Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe...
Dwa-do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę katalizatora. Właśnie jestem w temacie zakupu zamiennika za sonde diagnostyczną. Co jeśli zakupiona sonda uniwersalna będzię miała inny opór grzałki? Czy np. sterownik może uznać że temperatura katalizatora...
Witam, proszę wybaczyć mi te szczegóły i dziwne nazewnictwo, nie potrafię czegoś takiego zbudować, ale gdzieś może jest w sprzedaży. Jak nazywa się taki układ? Ktoś pomoże jak nazwać takie urządzenie? Chciałbym zdobyć: włącznik napięcia 220 V sterowany oporem, czyli: Około 240 OHM - włącza się, ale po zwiększeniu oporności - 260, 270 OHM - wyłącza się....
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
Witam ponownie. Wczoraj zamontowałem nową uniwersalną (dobraną z katalogu 0258986507 BOSCH). Wykasowałem błąd (wyjęcie bezpiecznika 10 sek.) Kontrolka zgasła ale po zapaleniu silnika zapaliła się na nowo. Właśnie wróciłem z zaprzyjaźnionego warsztatu, skasowali błąd na komputerze przez OBD2 ale po zapaleniu silnika pojawia się znowu błąd grzałki sondy...
Witam.\ -wymieniłem obie sondy lambda na nowe, mam problem z kontrolą emisji spalin (świeci kontrolka) po podłączeniu się przez OBD2 wyświetlane są dwa błędy dotyczące przedniej sondy lambda, pierwszy to brak zasilania grzałki sondy, drugi to brak odczytu napięcia samej sondy, wchodząc na LIVE parametry program diagnostyczny pokazuje wszystko w porządku,...
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
cze problem w twojej hondzie polega na tym ze niemasz założonego emulatora na wtryskiwacze to jest takie małe urzadzenie które rozcina wtryski na gazie a robi to w ten sposob ze stawia taki opór zeby komputer nie mogł otworzyć wtrysku ale zeby miał połaczenie z wtryskiem. Jeżeli nie bedziesz miał tego emulatora to nic ci nie pomoże. a jezeli sonda pracuje...
Witam, jestem tu świeży. Mam problem następującego typu, opisze po kolei co już wykonałem: 1. Świeci non stop kontrolka spalin w golfie 4 1.4 16 V. 2. Podłączyłem pod komputer - błędy to P1118 i P1198 - czyli felerny obwód podgrzewania sondy 2 - czyli za katalizatorem (?). 3. Zmierzyłem opór na sondzie 2 - między pinami 1 i 2 około 10 Ohm. Dodatkowo...
Witam, przejrzałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Diagnoza komputera wykazała mi błąd ogrzewania grzałki sondy lambda. Sprawdziłem sondę, faktycznie nie było na niej oporu, wymieniłem sondę na używaną, wykręconą z Zafiry A na szrocie, opór sondy 5 omów (więc chyba w porządku), sprawdziłem przewody dochodzące do złączki,...
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Wiitam! Spora ilość kierowców zwraca uwagę na problem "gaśnięcia silnika" w przejściowym okresie lato-jesień. Charakterystyczną cechą tego stwierdzenia jest fakt, że po przejechaniu pewnego odcinka drogi nie zdejmując nogi z "gazu" silnk pracuje prawidłowo. Lecz gdy zdejmjemmy wcześniej to gaśnie. Po ponownum uruchomieniu i upływie jakiegoś czasu silnik...
W sondzie lambda/NOX sesnsor (symbol 9678570780) osiem przewodów z czujnika "schodzi się" do czterech styków w konektorze. Czy ja dobrze rozumuję, że dwa z tych styków służą do zasilania grzałki w czujniku i nawet multimetrem (na odpiętej sprawnej sądzie) powinienem doczytać między nimi kilkuomowy opór el. ? Czy nieskończenie duży opór pozwala na wniosek...
Ale czy znacie może jaki opór ma grzałka sondy 6 czy 13 omów
Jaki masz opór na grzałce sondy??
Zapala się kontrolka chęci. Po skasowaniu komputerem jest czasami dobrze przez dzień, a czasami przez godzinę. VCDS wykazuje błąd lambdy... 17526-zespół 1, sonda 2, obwód grzejny przerwa, P1118-35-00. Pytania: 1. Czy da się zmierzyć opór grzałki?, które piny?. 2. Jaki opór powinna mieć sonda na grzałce?. 3. Czy są dwie sondy czy jedna w tym silniku?.
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
Zero oznaczeń na przewodach i samej sondzie? nic a nic co by pomogło w szukaniu? Pewnie coś miernikiem by ogarnął bo jakiś opór musi być na grzałce w sondzie.
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Jak w temacie błąd 141 ,grzałka drugiej sondy,sonda zmierzona na 2 białych przewodach opór 10,4 oma ,czyli grzałka sprawna,gdzie szukać przyczyny? :D :D ps.na forum znalazłem coś takiego "Na drugiej sondzie grzałkę spina no masy sterownik - kostka A pin nr.17. Przedzowń ten przewód , od wtyczki sterownika do sondy"
Druga sonda to też informacja dla ECU o temperaturze katalizatora, właśnie na podstawie rezystancji grzałek.
W drugim pomiarze odłączyłem jedną grzałkę od drugiej i ponownie zmierzyłem opór, Obie grzałki muszą być odłączone od reszty obwodu , czy to zrobiłeś? Nie do końca rozumiem, dlaczego dostaję ujemne wartości Może tworzy się jakieś ogniwo w grzałce, stąd wynik ujemny lub OL po zamianie sond. >>21585421 Wtedy pokazuje 0L tylko. Czy przy zamianie...
Witam Mam problem ze smartem 451. Błąd sondy przed katalizatorem P0130. Sonda na wykresie ładnie oscyluje między 0,1 a 0,9 V. Opór 5,5 na odpiętym akumulatorze. Na biegu jałowym, mierząc zasilanie grzałki, napięcie faluje od 11 V do 14 V, a z tego, co mi wiadomo, powinno być tyle, co na akumulatorze i stać równo? Jak odepnę wtyczkę i mierzę od auta,...
Witam wszystkich. Przeczytałem trochę postów związanych z tematem pierwszej sondy lambda z błędem 16514 P0130 35-00, który teoretycznie mówi o uszkodzonym obwodzie sondy. To oczywiście wskazuje na konieczność wymiany sondy ale historia jest znacznie bardziej skomplikowana. Pierwsza sonda padła całkowicie. To znaczy i sama sonda i grzałka. Wymieniłem...
Czyli grzałka sondy zawsze musi mieć jakiś opór? Nie mając go oznacza, że sonda nie jest sprawna. Dokładnie tak, jak auto schodziło z obrotów, napięcie schodziło w dół do 0,00V, ale już tak zostawało. Nie powinno się po chwili podnieść i falować?
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Sprawdź sondę miernikiem dwa białe przewody odpowiadają za grzałkę sondy jeśli będzie opór to dobrze jeśli nie to sonda do wymiany. Tu nie ma znaczenia czy na ciepłym czy zimnym. Następnie sprawdź napięcie na wtyczce do sondy od strony przewodów idących od silnika przy zapalonym silniku oczywiście wtedy pojawia sie błąd w silniku związany z sondą lambda...
Musisz sprawdzic sondę NTC - nad grzałką z żółtymi kablami .Opór ok.20 kΩ w 20 stopniach .
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
Na grzałkę wchodzi 12v i tyle wychodzi, a opór ma 8 ohm. Dodano po 7 To co proponujesz jeszcze zrobić?
grzałki sondy opór sondy lambda oporność grzałki sondy
mycie elektroniki telewizor pstryk samsung ksenony przetwornica
szczoteczka soniczna szczoteczka soniczna
Niesymetryczny obrót bębna w pralce Samsung Eco Bubble 7 kg Program na Arduino GIGA do obliczania faz Księżyca