Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
Witam ! Jeśli już przetwornica daje "oznaki życia" - to dobrze ! Proszę wobec tego na początek wymienić kondensatory elektrolityczne w aplikacji TDA 4605 - i to najlepiej na takie o temperaturze pracy 105°C. Są to C613 - 1µF/63V, C615 - 47µF/25V . Proszę przy wylutowywaniu, a natępnie wlutowywaniu nowych zwrócić uwagę na ich biegunowość...
Witaj biały-żółty 60±4Ω biały-niebieski 13,5±1,5Ω biały-zielony 60±4Ω biały-czerwony 27,5±2Ω Nie zapomnij o kondensatorze 16µf Powodzenia
Szukałeś informacji jak zidentyfikować uzwojenia? Jak kolega wyżej napisał - uzwojenie na 230 V będzie miało wyższy opór niż uzwojenia na niższe napięcia (zazwyczaj uzw. wtórne to napięcia do 20 V). Uzwojenie pierwotne będzie też nawinięte cieńszym drutem niż uzwojenia wtórne. Najpierw zmierz omomierzem opory uzwojeń. Następnie najoporniejsze podłącz...
Zmierz opór poszczególnych uzwojeń - to o największym oporze podłączasz do sieci.
Pomiar oporności uzwojeń, jeśli ma coś dać musi mieć odniesienie/porównanie do oporności nowego silnika. Zwarcie zwojowe wykrywa się elektromagnesem, ale znów nie kupuj, bo wydasz niepotrzebnie pieniądze, tylko jeśli już masz wątpliwość, co do uzwojeń stojana, to idź do zakładu który przezwaja (przewija) silniki i tam otrzymasz fachową poradę. Jeśli...
Zapewne są jakieś sterowniki i do większych prądów, ale jest kwestia kosztów. Myślę, że sensowne jest takie zaprojektowanie transformatora, żeby nie groziło mu nasycenie rdzenia - a wtedy opór uzwojeń będzie ze 3x większy, i trzeba będzie włączać/wyłączać około 100A. Można jeszcze zrobić zasilanie międzyfazowe (na to trzeba mieć instalację 3-fazową)...
Warystor zakłada się na uzwojeniu pierwotnym transformatora i zbiera on przepiecia z sieci.Jeżeli chcesz sprawdzic czy trafo jest dobre na poczatku pomierz opór uzwojeń jeżeli jest opór to mozesz trafo podłączyć pod napięcie (nie pomyl uzwojeń pierwotnych z wtórnymi) i pomierzyc woltomierzem napięcia.Sprawdz czy sie nie grzeje za mocno.Jak bedziesz...
Czy na każdy szczegół trzeba będzie czekać kilka dni? No, to może za parę miesięcy do czegoś dojdziemy... Pewnie by poszło dużo szybciej, jakbyś od razu podał wszystkie dane tego układu - napięcie transformatora bez obciążenia i napięcie z tymi 13A, opór uzwojeń transformatora...
generalnie sprzedawca pisał, że jest to transformator od spawarki, przewody we/wy są dość grube, te cienkie pewnie zasilają układ od spawarki. Ja chce z niego zrobić prostownik z regulatorem napięcia od fiata 125p (chce opór zmierzyć multimetrem) Chyba faktycznie zasilał on układ sterowania od spawarki, a nie jest to transformator o który mi chodziło.
Pierwotne uzwojenie ma zazwyczaj cieńsze przewody, jednak dla pewności pomierz opór każdego z uzwojeń, pierwotne ma największy opór.
Zapas mocy jest po to żeby trafo się nie grzało , bo ze wzrostem temperatury wzrasta opór uzwojeń , a więc traci moc max., poza tym grozi uszkodzeniem. Kolego ele_pp błędnie rozumujesz. Z każdą dołożoną żarówką wzrosną wszystkie spadki U na całej drabince, a ostatni zawsze będzie 0,014Ω * 0,417A = 0,0058V.
Koledzy sugerujący podłączenie do A, A' mają rację. Zmierz przed podłączeniem opór tych uzwojeń.
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
ilnik ma dodatkowe dwa przewody ,które mogą być zabezpieczeniem termicznym,co należy sprawdzić. Na zdjęciu 3, wiersz 2 na końcu. Termistory PTC 150*. Wizualnie silniki są w dobrym stanie, ale przed sprzedażą upewniłbym się co do ich sprawności. Opór uzwojeń, rezystancja izolacji, sprawność termistorów. Raczej nie masz możliwości ich włączenia ze względu...
Udało się uruchomić napęd, ale ze starszą centralą Proteco Q35 bez wyświetlacza. Widocznie tamta była uszkodzona. Siłowniki działają mimo różnych oporów, jednak siłownik, który ma mniejszą rezystancję bardziej się grzeje.
Co nalezy wymienic: turbine i uszczelke, Jaki moze byc tego koszt?
To prawda, wygląda na to że to silnik jednofazowy, może w takim wypadku sprawdzić fazę rozruchową kondensatorową (tłumaczyło by to problem ze startem). Polecam sprawdzić opór uzwojeń.
Które piny na blaszkach mogę podać jutro. Raz miałem taki błąd w Marei 100TD i przyczyną była przerwa w jednej z ceweczek pomiarowych. Opór uzwojenia nastawnika oczywiście a nie tych zaznaczony śrubek. Uzwojenie nastawnika na pierwszych dwóch blaszkach od lewej.
Mam wrażenie, że przekładnia wyliczona przez ten program nie całkiem pasuje - napięcie jest niższe, niż wychodzi w prostego liczenia z przekładni, z kilku powodów: (1) opór uzwojeń, (2) indukcyjność rozproszenia, i (3) straty w rdzeniu (prądy wirowe, histereza). Wynik wyszedł taki, jakby program wziął pod uwagę np. tylko opór uzwojeń - czy tak jest...
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Jeszcze jedno ograniczenie to opór uzwojeń: im większy prąd, tym większa część napięcia jest tracona przez ten opór, mniej zostaje na SEM; tutaj maksymalna moc to kwadrat napięcia / (4*opór). Aby obliczyć czas pracy z taką mocą i nagrzanie uzwojenia do maksymalnej dopuszczalnej temperatury, należy wziąć pod uwagę napięcie, długość drutu oraz temperatury...
Prąd wyniknie z różnicy SEM i impedancji uzwojeń. Nie będzie on jakiś wielki, transformator dający 1,5kV będzie miał spory opór uzwojenia. Powiedzmy, że prąd będzie w okolicy prądu zwarciowego.
"Powyższe obliczenia mają charakter poglądowy i tak należy je traktować." Widzę, że pominięto opór uzwojeń - strata 10% mocy. Przyjęto wartość pola, jaka jest na powierzchni magnesu (dla jakiegoś kształtu) - a im dalej, tym jest słabsze - więc nawet gdyby magnesy ocierały się o cewki, to i tak tylko powierzchniowe zwoje byłyby w polu, jakie przyjęto...
Dla transformatora ma znaczenie nie aktywny opór uzwojenia, a indukcyjny. Włącz transformator do sieci przez żarówkę 60-100 W i jeśli żarówka przy włączeniu jaskrawo zapali się, a przez 1-2 sekundy jej jaskrawość zmaleje do ledwie zauważalnej - zwarcia w uzwojeniach nie ma. Sprawdziłem opór kilku transformatorów i wyjaśniłem, że opór 3-3.5 Om mają pierwotne...
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
W takim razie transformator ma odczepy po stronie pierwotnej. Kolega zmierzy oporność uzwojenia pierwotnego od końca połączonego bezpośrednio z kablem sieciowym do odczepów. Jeśli kolega uporządkuje wyprowadzenia według malejącej oporności, to po podłączeniu ich do przełącznika będzie można regulować prąd. Zakres rozruch prawdopodobnie ma najmniejszy...
W temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... zamieściłem program do obliczania elementów prostownika do ładowania akumulatorów. Ten program wylicza obciążenie transformatora - orientacyjnie, wychodzi ze 2x większe od mocy odbieranej, a to dlatego, że prąd płynie przez małą część okresu. Tu jeszcze trzeba wziąć pod uwagę tętnienia - one...
Ja bym proponował pomierzyć: opór uzwojenia pierwotnego (jak możliwe to i wtórnych), prąd jałowy, napięcia bez obciążenia (jak się da to i z obciążeniem, np. żarówką)... To może sporo powiedzieć o parametrach transformatora.
Jeżeli by była przerwa to oporności by nie wskazywało. Twoja oporność wskazuje na dobre trafko.
Sprawdź opór uzwojenia tego cieniutkiego pierwotnego (ok 100-300 Ochm-przykładowo), uzwojenia grubszego wtórnego ( ok 1-5 Ochm-przykładowo), i najpierw tą małą kosteczkę co widnieje na transformatorku-bo jest to bezpiecznik, musi być zwarty...
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Bez obciążenia napięcie DC po mostku, na kondensatorach Ce1 i Ce2 filtru, składa się blisko 1.41 napięcia AC na uzwojeniu transformatora (wejście mostku). W miarę rozgrzewania katod lamp po włączeniu, zaczyna zwiększać się ich anodowy prąd, co wywołuje zwiększenie spadku napięcia na aktywnym oporze uzwojenia transformatora oraz na rezystorach filtru...
Czy chodzi o to, jakim prądem możesz go obciążyć? Można to wyliczyć, jak porobisz pomiary. Dla transformatorów o małej mocy (np. kilkanaście VA) przyjmuje się, że przy nominalnym obciążeniu napięcie wtórne jest o 10% niższe, niż bez obciążenia; przy mocy 100-200VA to powinno być 5%. Ale dotyczy to obciążenia całego transformatora (przy nominalnym obciążeniu...
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Zmierz opór uzwojeń i opór przejścia od wyłącznika poprzez uzwojenie cewki stojana, szczotki, wirnik, drugiej cewki stojana i z powrotem do wyłącznika.
Najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia programatora. Pod wpływem wody wypalił się któryś ze styków sterujących pracą silnika, stąd widoczne smugi pod panelem sterowania. Radzę opisać przewody dochodzące do programatora, odłączyć je i rozebrać programator. Przed tym warto jeszcze sprawdzić wzrokowo sterownik silnika (dolna, tylna część pralki), czy...
Zmierz opór każdego z uzwojeń - największy opór to uzwojenie sieciowe.
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Jeśli wtórne jest na wierzchu, i jesteś pewien, że nie uszkodzisz uzwojenia, to możesz odwinąć część zwojów - pewnie to będzie 25 do 30 zwojów - a może umiałbyś zrobić odczep, żeby mieć transformator, z którego będziesz mógł uzyskać różne napięcia? Tylko to trzeba robić ostrożnie - jak uszkodzisz izolację, to kiedyś może się zrobić zwarcie. Wyliczanie...
Minsk 16 pozostał w eksploatacji. Sprężarka jeszcze może popracować, jako że opory uzwojeń są w normie. Lodówla ma równo 40 lat i olej w sprężarce jest na pewno zużyty. Problem dotyczył przełącznika rozruch-praca, który sie spalił. Ale udało się znaleść e internecie-chyba już ostatni. Potrzymam jeszcze lodówkę w piwnicy aż padnie.
Jeśli poprawnie przeczytałeś moc silnika to dla 400 W opór uzwojeń co najmniej do 10 razy powinny być mniejszy. To jest silnik jednofazowy z rozruchowym uzwojeniem i rozruchowym kondensatorem. Robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Zmierz jeszcze raz opór. Czy znasz pojemność rozruchowego kondensatora?
Uzwojenia nie sprawdzisz w domu, bez stosownych przyrządów. Dzięki za informacje krótko i na temat:) Więc zakupie zestaw naprawczy powymieniam łożyska i resztę co tam jest i się przekonam. W tym zestawie znajduja się równiż łożyska i inne żeczy do przekładni planetarnej. Dzięki Rycho T również za linka fakt te dane są do 1500 ale środek i budowa rozrusznika...
W magnetofonie kasetowym stosowano stabilizację obrotów silnika, wykorzystującą wzór: K*Ω=U-I*R, gdzie Ω to obroty, U napięcie, I prąd, R opór uzwojeń, K stała silnika. Przy zmniejszonych obrotach poprzez zasilanie obniżonym napięciem (a tym bardziej z szeregowym opornikiem) silnik mógłby nie ruszyć, ale przy regulowaniu napięcia według tego wzoru ruszy.
Witam Mam takie pytanie do doświadczonych kolegów. Mam pewien problem z przetwornicą - wyskakuje mi układ NCP1050B ( jest to przełącznik STD BY ). Okład ten steruje transformatorem ( uzwojenie pierwotne ). Nie wiem czy nie mam uszkodzonego tego trafka. Na tym uzwojeniu występuje opór tylko ok 2,5 ohma. Nie wiem czy jest to poprawny opór - wydaje mi...
Kolega zmierzy opór uzwojeń. Malejąco będą to 400V, 230V i wtórne. Pierwotne powinno mieć 3 wyprowadzenia a wtórne dwa. Wtórne nawinięte najgrubszym drutem.
Dobrze zauważyłeś, że wraz ze wzrostem zwoi prąd jałowy spada. Ale musisz użyć więcej drutu - rośnie opór uzwojenia, maleje indukcja w rdzeniu i nie wykoztujesz go optymalnie, aby zachować napięcie na wtórnym musisz również więcej nawinąć - rónież wzrasta opór, straty w miedzi, trafo traci nasztywności, potrzebujesz jeszcze więcej miejsca na uzwojenia....
Zmierz miernikiem opór uzwojeń.
Dla silnika DC , jeśli zwiększymy obroty poprzez podanie wyższego napięcia zasilania na silnik, utrzymując takie same natężenie prądu, to moment siły będzie taki sam - zawsze M=K*I, U=K*Ω+R*I, P=Ω*M (M to moment siły, Ω prędkość obrotowa, P moc mechaniczna, I prąd, U napięcie, R opór uzwojeń, K stała silnika).
Opór mieczy uzwojeniami 60om. Pomiędzy każdym z 4 przewodów. Nie ma takiej możliwości, aby pomiędzy każdym przewodem było 60 Ω. Zrób pomiary jeszcze raz.
To wygląda na to, że opór uzwojenia wtórnego jest 2240 razy większy, niż pierwotnego - co odpowiadałoby przekładni X47, gdyby oba uzwojenia zajmowały tyle samo miejsca. Oczywiście dla miernika 6,72kΩ+3Ω=6,72kΩ. Według danych z [url=http://beru.federalmogul.com/sites/... ignition coils pl...
Tak. W czterocylindrowych silnikach mogą być dwie cewki, jedna na gary 1-4, druga na 2-3 Skoro wypadają zapłony, to miernikiem tego nie przemierzysz, bo zdarza się to okazjonalnie. Poza tym może to być problem modułu zapłonowego. Poza tym w cewce dwubiegunowej masy za bardzo nie uświadczysz bo schemat jest podobny do tego: http://obrazki.elektroda.pl/8734008300_1...
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Masz silnik krokowy , to możesz sprawdzić opór uzwojeń.
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
Witam. Opory uzwojeń to: czerwony-zielony 25,8 zielony - brązowy 04,5 czerwony - brązowy 29. Miernik nastawiony na wartość 200 omów.
O ile dobrze przeczytałem na naklejce pierwotne to U(3-4)=200V Może masz zwarte zwoje w uzwojeniu pierwotnym ? Jeżeli masz kilka takich samych transformatorów, to sprawdź, czy wszystkie mają po 40Ω oporności między stykiem 3 i 4. Ale na ten rozmiar rdzenia to stanowczo za mało.
Na tabliczce masz napisane "50/5A". To nie transformator, przynajmniej nie taki o jakim myślisz. To przekładnik prądowy. Poza tym opór uzwojeń nie ma nic wspólnego z przekładnią transformatora, więc nie. Ten transformator mógłby podnieść napięcie z 0.2V na 2V i w drugą stronę. Przekładnia to właśnie 50/5, a moc masz podaną 10VA. Czyli po stronie niższego...
Puść oba uzwojenia przez mostki prostownicze na wspólną baterię kondensatorów. Jeśli chodzi o nierówne napięcia szczytowe uzwojeń - przy obciążeniu wszystko załatwia opór uzwojeń.
oporność uzwojenia pierwotnego: 45 omów. Nominalnemu obciążeniu powinien odpowiadać prąd 240mA, co powoduje stratę 6V z napięcia pierwotnego Wygląda na to, że byłem mocno zmęczony, kiedy to pisałem, bo pomyliłem się w obliczeniach: w rzeczywistości 45Ω*0.24A=10.8V, a jak się przyjmie taki sam wkład od uzwojenia wtórnego, to wychodzi spadek napięcia...
Zmierz napięcie na końcach ramki i opór tego uzwojenia. Ewentualnie może to być problem tego że to wszystko jest po prostu krzywe, w szkole też mi się nie kręcił, po wyprostowaniu hulał, że aż miło było patrzeć.
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
tak to są trafa toridalne. pomierz opór uzwojeń i to z najwiekszą rezystancją to uzwojenie sieciowe
Mam miernik z buczkiem do sprawdzania przerwy obwodu czy tak można sprawdzic czy sprawdzic opory uzwojeń?
Hm... mam wrażenie, że byle jaki miernik cyfrowy na zakresie 200Ω mierzy z rozdzielczością 0,1Ω, więc skąd 66-79Ω? Ale nawet jeśli tylko 66Ω, to prąd będzie poniżej 0,5A (dokładniej 32/66=0,485). Gorzej z ustaleniem, jaki jest dopuszczalny prąd zasilacza, skoro nic o nim nie napisałeś. Nowoczesne zasilacze impulsowe często mają zabezpieczenia i po prostu...
Omomierz w dłoń. Mierzysz opór między wyprowadzeniami 1 i 2 oraz 5 i 6. Większy opór to uzwojenie pierwotne. Metody sprawdzania uzwojeń transformatorów były opisywane wielokrotnie. Dla pewności zmierz opór i podaj tutaj. Możesz też podłączyć zasilanie przez żarówkę o mocy 100 W. Bulba LED nie nadaje się do tego. Transformator ma prawdopodobnie spalone...
Idź na bazar lub do pierwszego lepszego sklepu elektrycznego i kup podstawowy miernik za 10zł. Podaj tutaj opór uzwojeń.
Dokładnie tak (przewód L od sieci 230V~ - żarówka - uzwojenie - przewód N od sieci). Moc żarówki (która powinna być na 230V) nie powinna być większa, niż oszacowana moc transformatora. Jeśli żarówka zaświeci, to uzwojenie nie jest na 230V~. Poza tym: opór uzwojenia pierwotnego transformatora małej mocy (kilka W) na 230V * moc transformatora to około...
Dla typowego transformatora sieciowego moc w W = kwadrat przekroju kolumny rdzenia (tej, na której są uzwojenia) w cm2; opór uzwojenia pierwotnego przy mocach rzędu dziesiątek W to około 1300 / moc, ale przy mocach kilku W wyraźnie więcej (np. 1600 / moc), a przy dużych mocach mniej. To może być z 80W, na wszelki wypadek włącz go szeregowo z żarówką...
Niekoniecznie. Dziwne te jednakowe wartości oporności na pierwotnym. Zaraz jeszcze raz zmierzę swój. Ale za chwilkę, bo wyniosłem miernik do piwnicy. Ok. Wyniki są w normie. Te kilka om sugeruje, że trafo jest spalone. Ale u mnie jest podobnie i trafo śmiga. Niech Kolega podłączy go bez obciążenia, sprawdzi czy nadal buczy i zmierzy napięcia na wtórnym.
Czy to możliwe , by opór uzwojenia pierwotnego spawarki był 1 Ohm ? Możliwe - dla prądu stałego. Przy 50Hz oporność będzie inna - dużo większa. Zabezpieczenie ma trójfazowe 3x20 A , spawarka jest jednofazowa na 25A \ produkcja polska . Jaki to ma sens?
Mierzyłeś opór poszczególnych uzwojeń?
Tak bez obciążenia powinien ruszyć nawet na mniejszym kondensatorze (chyba że ten też uszkodzony jest?). Sprawdź opór uzwojeń. Test czy zaiskrzy po odłączeniu zasilania i zwarciu to tylko na stałym wychodzi.
Proponuję sprawdzenie transformatora bez obciażenia ( wypięte). Wcześniej minimum: sprawdź opory uzwojeń: pierwotny i wtórny. Będziesz miał odpowiedź na twoje pytanie czy to transformator czy nie.
Niestety robiłem próby z 85 uf (dość leciwy) więc nie wiem ile tam na 100% ma ale silnik nie ruszy tylko burczy. Sprawdziłem opór uzwojeń uzwojenie główne 3,6 ohm rozruchowe 8 ohm.
Wylutuj i mierz opór uzwojeń. Jak będzie takie same dwóch to ok raczej jak inne to wiesz. I sprawdź jak wylutujesz trafa tranzystory czy nie mają zwarcia. Kondensatory były spuchnięte.
Tylko trzeba pamiętać, że (1) może być potrzebny opornik do ograniczenia prądu (jakkolwiek niewykluczone, że opór uzwojeń transformatora wystarczy W roli ogranicznika prądu można zastosować odpowiednią żarówkę (zmienny opór włókna w zależności od przepływającego prądu) lub dwie-trzy żarówki samochodowe H7 55W połączone równolegle. Mostek należy zamontować...
kolega ma racje poszukaj parametrów cewki pomierz opór uzwojeń a potem kupuj bo szkoda kasy
Nie ma oznaczeń ale raczej te 7A powinno wytrzymać (no choć sam nie wiem) Zmierz opór uzwojenia pierwotnego. Podłączanie bazy NPN mocy do wyjścia LM317 pogarsza stabilizację napięcia - myślę, że lepiej wejście podłączyć do bazy PNP mocy. Albo: https://elektronika.narkive.pl/C6ib9i7w/...
Witam sprawdz jaki prąd pobiera na wszystkich trzech fazach jeżeli rozbieżności będą duże może wskazywać na uszkodzenie uzwojeń możesz też pomierzyć opory uzwojeń powinny być takie same.
Transformator, opór pierwotnego uzwojenia którego 1350 Ohm ma moc nie więcej 5-6W . Transformator z napięciem wtórnego uzwojenia 12,5V może zabezpieczyć prąd do 1A. Należy pamiętać, że przy użyciu LM317 wyjściowe napięcie będzie na 2-2,5V mniej za wejściowy.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Witam! Posiadam silnik dwubiegowy w układzie dahlandera. Czy da się go podłączyć do sieci 1 fazowej? Posiada zaciski u1 v1 w1 u2 v2 w2 opór uzwojeń: u1-u2, v1-v2, w1-w2 wynosi 20om u1-v1, v1-w1, w1-u1 wynosi 18om
Zapewne jest to zwykły silnik 3-fazowy, lecz z wyprowadzonym punktem wspólnym uzwojeń co ułatwia detekcję bezsensorową. Zmierz opory pomiędzy wejściami - opór do punktu wspólnego powinien być o połowę mniejszy niż pomiędzy pozostałymi wejściami silnika.
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Czym to sprawdziłeś? Chodzi o to że w jednej cewce pomiędzy zwojami może być zwarcie czyli robi się pętla kilku zwoji zwartych gdzie płyną duże prądy zwarciowe. Omomierzem trudno to wychwycić bo opór uzwojeń jest bardzo mały.
Zrób tak: weż omomierz, pomież opory uzwojeń i tam gdzie będziesz miał 3 do 9 ohma podłączasz głośnik a tam gdzie będziesz miał największy opór podłączasz do lampy. Wiem że jest dużo końcówek ale muszisz pomierzyć wszystkie względem wszystkich (najlepiej sobie to rozrysuj-rozpisz).
Hmm. a co się stanie przez tą chwilę? Zakładając, że za transformatorem 24V/6V dam transila to układ dalej nie zostanie uszkodzony? Transformatorek chyba powinien wytrzymać, takie małe pewnie mają duży opór uzwojeń, dobrze myślę?
Dla 102 A/mm² gęstość mocy traconej w miedzi będzie 175 W/cm³; ciepło właściwe miedzi jest równe 0,38 J/g/°C, gęstość 8,92 g/cm³ - to daje wzrost temperatury o prawie 52°C/s. Z tym, że to jest dla temperatury 20°C, a pewnie średnia będzie znacznie większa, i szybkość wzrostu temperatury może być np. 65°C/s. Myślę, że do 0,3s można na to pozwolić - temperatura...
Transformator nie jest uszkodzony. Gdybyś zmierzył napięcie przy obciążeniu 0.15A to wyniosłoby ono ok. 12V. Napięcie obniży się właśnie przez opór uzwojeń i straty w rdzeniu. Szczegóły można znaleźć na forum. :) Do stabilizatorów możesz przykręcić niewielkie radiatorki.
Mnie zastanawia czy podpinając miernik pod magneto i ustawiając go na sprawdzenie ciagłości przewodu nie powinien brzęczeć. Wkońcu to nic innego jak nawinięty jeden drut na rdzeń. Tylko pewnie przy sporej ilości uzwojeń opór może być tak duży że miernik nie poradzi sobie. Może jutro to sprawdze.
Odepnij przewody od silnika i zmierz opór uzwojenia pomiędzy poszczególnymi fazami, masz mostek u1v1w1, mierzymy między u2-v2, u2-w2, v2-w2, jak będą w miarę takie same wskazania (ok 1-2 omy) to uszkodzone masz przejścia na styczniku. Bez zbędnego wydatku podłącz fazy na "krótko" i będziesz wiedział czy działa i jest sens inwestować dalej. Podłącz l1...
Witam! bson24-78 napisał: Opór uzwojeń jednakowy - około 24? na każdej cewce, brak zwarć między cewkami, brak zwarć do masy... Sprawdzałeś rezystancje czy impedancje Może to kwestia wirnika...
Witam serdecznie - sprawdź czy z przełącznika biegów "wychodzi" na każdy bieg 230V - jak słyszysz buczenie spróbuj zakręcić wentylatorem zgodnie z jego ruchem obrotowym (może być walnięty kondensator rozruchowy) - i najgorsze mogą być spalone uzwojenia (musisz sprawdzić każdy odczep na wyprowadzeniach biegów silnika wentylatora). Dokładnych oporów nie...
Witam Jeśli to TS 10/4 to uzwojenie wtórne ma 13,5V ,0,65A. Jak sprawdzić które uzwojenie jest które. Najprościej miernikiem,uzwojenie pierwotne ma większy opór i cieńszy przewód nawojowy. Wtórne mniejszy opór i grubszy przewód.
Zdjęcie jest beznadziejne, ale powinieneś znaleźć jeden wspólny przewód - na płytce jedna ścieżka będzie łączyć nie jedno a dwa wyprowadzenia z silnika i to właśnie będą środkowe wyprowadzenia. Jeśli by tego nie było to musisz znaleźć wspólny przewód, względem którego opory uzwojeń będą takie same.
W sumie wojto111 nie napisał, jakiego typu silnik jest w tej wiertarce. Z komutatorowym może być pewien problem: opór uzwojeń stojana może być za mały, potrzebne będzie znacznie niższe napięcie, a wtedy mniejsze obroty, mniejsza moc. Przy prądzie zmiennym indukcyjność uzwojeń stojana ogranicza prąd.
Przy ładowaniu przez dwa transformatory płynie mniejszy prąd maksymalny ładowania dlatego, że istnieje opór uzwojeń (opór wewnętrzny trafo). Do sieci jak podłączysz to jak pisał kolega wyżej opór ten możesz "pozorować" rezystorem ale 1ohm to zdecydowanie za mało. Spokojnie możesz zastosować 47ohm, a nawet 100 ohm. Moc takiego rezystora musi być większa....
Mam niejasne przeczucie, że mierząc opór uzwojeń może przeoczyć wybite łożyska, zblokowany wirnik itd. :) To nie są wielkie maszyny żeby łożyska się wybiły. A idę o zakład że w tych dwóch silnikach wały nawet nie są łożyskowane. Pewnie jest to zrobione ślizgowo, jak w większości takich silników. Zablokowany wirnik przecież jest łatwo zdiagnozować.
Jeżeli trafo ma dwa uzwojenia z tak samo grubym drutem to może to być tylko transformator separacyjny (pierwotne 220V i wtórne 220V). Poza tym przed podłączeniem warto poszukać danych katalogowych oraz zmierzyć omomierzem opór uzwojeń (tylko dla pewności, żeby dobrze podłączyć, przy prądzie zmiennym liczy się impedancja a nie rezystancja), najczęściej...
opór uzwojeń silnika silnik opór uzwojeń opór żarówki
paski ekranie cienkie 25pt4423 dławik rozdrabniarka gałąź
blaupunkt bn32h1012eeb czujnik indukcyujny ferguson
Nagrzewnica olejowa nie schładza się po wyłączeniu - przyczyny i rozwiązania Wymiana łożysk w pralce Electrolux EWF1487HDW