Witaj biały-żółty 60±4Ω biały-niebieski 13,5±1,5Ω biały-zielony 60±4Ω biały-czerwony 27,5±2Ω Nie zapomnij o kondensatorze 16µf Powodzenia
Pomiar oporności uzwojeń, jeśli ma coś dać musi mieć odniesienie/porównanie do oporności nowego silnika. Zwarcie zwojowe wykrywa się elektromagnesem, ale znów nie kupuj, bo wydasz niepotrzebnie pieniądze, tylko jeśli już masz wątpliwość, co do uzwojeń stojana, to idź do zakładu który przezwaja (przewija) silniki i tam otrzymasz fachową poradę. Jeśli...
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Zapewne jest to zwykły silnik 3-fazowy, lecz z wyprowadzonym punktem wspólnym uzwojeń co ułatwia detekcję bezsensorową. Zmierz opory pomiędzy wejściami - opór do punktu wspólnego powinien być o połowę mniejszy niż pomiędzy pozostałymi wejściami silnika.
Co nalezy wymienic: turbine i uszczelke, Jaki moze byc tego koszt?
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
To prawda, wygląda na to że to silnik jednofazowy, może w takim wypadku sprawdzić fazę rozruchową kondensatorową (tłumaczyło by to problem ze startem). Polecam sprawdzić opór uzwojeń.
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Masz silnik krokowy , to możesz sprawdzić opór uzwojeń.
Jeśli poprawnie przeczytałeś moc silnika to dla 400 W opór uzwojeń co najmniej do 10 razy powinny być mniejszy. To jest silnik jednofazowy z rozruchowym uzwojeniem i rozruchowym kondensatorem. Robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Zmierz jeszcze raz opór. Czy znasz pojemność rozruchowego kondensatora?
Zdjąłem osłone silnika i kręcąc wałem był delikatny opór ale wszystko się kręciło.
Najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia programatora. Pod wpływem wody wypalił się któryś ze styków sterujących pracą silnika, stąd widoczne smugi pod panelem sterowania. Radzę opisać przewody dochodzące do programatora, odłączyć je i rozebrać programator. Przed tym warto jeszcze sprawdzić wzrokowo sterownik silnika (dolna, tylna część pralki), czy...
ilnik ma dodatkowe dwa przewody ,które mogą być zabezpieczeniem termicznym,co należy sprawdzić. Na zdjęciu 3, wiersz 2 na końcu. Termistory PTC 150*. Wizualnie silniki są w dobrym stanie, ale przed sprzedażą upewniłbym się co do ich sprawności. Opór uzwojeń, rezystancja izolacji, sprawność termistorów. Raczej nie masz możliwości ich włączenia ze względu...
Kondensator sprawdzony jest dobry 19,99uF. Jak sprawdzony? Jeśli było czym sprawdzić kondek to jest i czym zmierzyć oporność uzwojeń silnika.... Zmierz opór między kablami każdy z każdym (bez podpięcia do centrali i bez kondensatora) i podaj wyniki.
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Co rozumiesz przez piszczenie kondensatora? Czy mierzyłeś opór kondensatora? Może powinieneś przemierzyć uzwojenia silnika, po szczotkach i kondensatorach tylko tego nie mierzyłeś.
W magnetofonie kasetowym stosowano stabilizację obrotów silnika, wykorzystującą wzór: K*Ω=U-I*R, gdzie Ω to obroty, U napięcie, I prąd, R opór uzwojeń, K stała silnika. Przy zmniejszonych obrotach poprzez zasilanie obniżonym napięciem (a tym bardziej z szeregowym opornikiem) silnik mógłby nie ruszyć, ale przy regulowaniu napięcia według tego wzoru ruszy.
Dobrze byłoby znać parametry tego silnika - w tym opór i indukcyjność jego uzwojeń.
Jeśli nie wiesz co robisz to weź silniki do zakładu np przezwajania silników i tam pomogą być może nawet darmowo. Jeśli masz jednak podstawowe pojęcie o elektryce i ostrożnie podejdziesz do tematu zachowując bhp to : Zacznij od ustalenia czy jeden z przewodów jest połączony z obudową to zadecyduje o tym jak podłączyć silnik. Następnie opory uzwojeń...
Prąd (natężenie) skacze pewnie dla tego że równie zachowuje się uzwojenie silnika, różny opór stawia wiertarka na silnik a to łożysko z uYte a to inna cześć i dla tego skacze.
kondensator ok, silnik ok kondensator nowy? jakie rezystancje uzwojeń?
Odepnij przewody od silnika i zmierz opór uzwojenia pomiędzy poszczególnymi fazami, masz mostek u1v1w1, mierzymy między u2-v2, u2-w2, v2-w2, jak będą w miarę takie same wskazania (ok 1-2 omy) to uszkodzone masz przejścia na styczniku. Bez zbędnego wydatku podłącz fazy na "krótko" i będziesz wiedział czy działa i jest sens inwestować dalej. Podłącz l1...
To,że uszkodzone uzwojenie silnika mało prawdopodobnie - oba uzwojenia pokazują opór, silnik ruszy, autor nie zawiadomił o nagrzewaniu, które bywa przy zwarciu .
Zatarl mi się silnik elektryczny napedzajacy wentylator przy chlodnicy tzn stawia spory opor kiedy probuje go wprawic w ruch recznie...a kiedy przygazuje auto(podgrzeje silnik) zaczyna wydobywac się z niego dym... Na pewno nie jest to kwestia uzwojenia silnika, jeśli kręci to uzwojenie w porządku a dymi bo się grzeje wskutek dużych oporów. Jeszcze...
Niestety robiłem próby z 85 uf (dość leciwy) więc nie wiem ile tam na 100% ma ale silnik nie ruszy tylko burczy. Sprawdziłem opór uzwojeń uzwojenie główne 3,6 ohm rozruchowe 8 ohm.
Nie no ekstra są te leonardy - robią wrażenie.Mogę powiedzieć jak to jest w naszych polskich (na licencji szwedzkiej) leonardach po wciśnięciu dyspozycji czy wezwania.W momencie wciśnięcia przycisku łapie z hukiem potężny stycznik 214 - EF100 i przetwornica startuje lecz końce uzwojeń silnika są na pewien czas połączone w gwiazdę przez opory rozruchowe.Kiedy...
To jak - podeśle kolega schemat? :) Sterowanie dla silnika z dwoma jednakowymi uzwojeniami już rozrysowałem, ale z tego, co się doszukałem, to te silniki raczej mają uzwojenie rozruchowe o wyższym oporze.
Witam! Zapewne nie tak jak narysowałeś. 1.Przewód uziemiajacy zawsze bezpośrednio do obudowy silnika, nigdy przez bezpiecznik ani żaden styk z wyłącznika. 2.Co do wył.nadprądowego to co narysowałeś to jest najprawdopodobniej wył 3-faz. ze stykami roboczymi L1,L2,L3 i T1,T2,T3 i stykami pomocniczymi 13-14 i 21-22 , ty narysowałeś przewód roboczy przez...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Stosunkowo prosty sposób na sprawdzenie silnika, ale nie pewny, (PODKREŚLAM!), to: Odłącz przewody silnika od sterownika, zewrzyj wszystkie przewody silnika ze sobą do kupy, upewnij się że są dobrze zwarte, spróbuj pokręcić kołem silnika. Powinieneś mieć na kole wyraźny i stały opór, bez szarpnięć. Teraz możesz zewrzeć jedynie dwa przewody, jakiekolwiek....
chodzi lekko. a opór dobry jest między uzwojeniami?
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Dla silnika DC , jeśli zwiększymy obroty poprzez podanie wyższego napięcia zasilania na silnik, utrzymując takie same natężenie prądu, to moment siły będzie taki sam - zawsze M=K*I, U=K*Ω+R*I, P=Ω*M (M to moment siły, Ω prędkość obrotowa, P moc mechaniczna, I prąd, U napięcie, R opór uzwojeń, K stała silnika).
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Witam serdecznie - sprawdź czy z przełącznika biegów "wychodzi" na każdy bieg 230V - jak słyszysz buczenie spróbuj zakręcić wentylatorem zgodnie z jego ruchem obrotowym (może być walnięty kondensator rozruchowy) - i najgorsze mogą być spalone uzwojenia (musisz sprawdzić każdy odczep na wyprowadzeniach biegów silnika wentylatora). Dokładnych oporów nie...
Sądząc po takim stwierdzeniu, jego autor może jeszcze nie mieć orientacji w temacie. Te wspomniane 9Volt jest zbyt niskim napięciem aby zasilać kilka (?) silników. Zakładam, że autor tematu zadbał o sprawy tak oczywiste, jak odpowiedni zasilacz. Są inne sprawy, mało oczywiste, które mogą powodować wadliwe działanie, i przydałoby się je zauważać. Do...
Pytania czy przez to ze na drugiej fazie pokazuje opór to może być powodem ze buczy? Tak, będzie powodem. Jedno z uzwojeń nie dostaje wtedy prawidłowego napięcia i silnik wtedy nie ruszy i będzie buczeć. Dodano po 3 Brak oporu by był wtedy jak by miernik nic nie pokazał. Tu przyznaje, że popełniłem błąd. Jak miernik nic nie pokaże to oznacza że jest...
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
Może cykniesz zdjęcie potencjalnej płytki sterowania aby można było coś więcej dumać w temacie. Następnie testowo bym zrobił ręczne sterowanie silnika z pominięciem układu go sterującego, czy wtedy silnik akustycznie pracuje prawidłowo i bez większych oporów kręci nożami tnącymi. Silnik 230V z dwoma uzwojeniami, gdzie drugie jest zasilanie przez kondensator...
Z czym masz problem? Nie steruje uzwojeniami? Nie widzi prędkości silnika? Silnik gdy jest podłączony do sterownika ma duży opór przy kręceniu go ręką?
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Mam uzwojenie silnika od kompresora lodówkowego i mam 3 bolce. Wiem, który to zerowy, ale jak odróżnić bolec od uzwojenia startowego od uzwojenia tego, na którym silnik już pracuje normalnie. Dodano po 5 To uzwojenie, które ma większy opór?
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Może przez wcześniejsze zatarcie się łożysk silnik miał taki opór że uzwojenie gdzieś się przepaliło i silnik nie pracuje jak powinien.
witam czy ktoś zna rezystancję silnika glowicy frezarki Witaj! Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie o rezystancję silnika głowicy frezarki, potrzebuję dodatkowych informacji. Rezystancja silnika elektrycznego zależy od wielu czynników, w tym od typu silnika (np. silnik prądu stałego, silnik indukcyjny), jego mocy, napięcia znamionowego oraz konstrukcji....
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Przy uszkodzonym C ,silnik buczy i stoi w miejscu.U ciebie może być uszkodzenie sekcji wyłączników lub zabezpieczenie termiczne[jeśli jest wkomponowane w uzwojenia silnika, to będzie ciężko]. Do silnika dochodzą 3 kable, zmierz miernikiem oporność ,to są dwa uzwojenia o bardzo podobnym oporze. Jeden koniec tych uzwojeń jest wspólny.
Grzanie się silnika, może być też spowodowane uszkodzeniem uzwojeń lub zbyt dużych oporów mechanicznych, w samym podajniku.
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Mnie zastanawia czy podpinając miernik pod magneto i ustawiając go na sprawdzenie ciagłości przewodu nie powinien brzęczeć. Wkońcu to nic innego jak nawinięty jeden drut na rdzeń. Tylko pewnie przy sporej ilości uzwojeń opór może być tak duży że miernik nie poradzi sobie. Może jutro to sprawdze.
Naprawdę chciałbym zrozumieć o co tu chodzi, ale w innym temacie zostało napisane coś takiego: Najwyższą moc uzyskasz wtedy, gdy opór obciążenia będzie równy oporowi uzwojeń silnika. a ty piszesz jakbym dzielił przez 0 ;)
Moze nie zrozumieliśmy sie do końca. Silniki "nie wchodzą" na obroty bo wogóle nie chcą się uruchomić tylko buczą. Jak już wcześniej napisałem niektóre z nich zaczynają sie obracać kiedy się je "pchnie" jednak grzeją sie znacznie. Same łożyska być może nie są pierwszej świerzości jednak po odciągnięciu hamulca i poruszeniu ręcznie noża nie zauważyłem,...
Witam. Czy możliwe jest osiągnięcie 3000 obr/min silnika indukcyjnego z pominięciem oporów łożysk i powietrza. Silnik trójfazowy i częstotliwość sieci 50 Hz. Nie. Warunkiem powstania momentu napędowego jest różnica prędkości wirnika oraz wirującego pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie stojana. Przy prędkości wirnika 3000 obr/min (jeśli...
Czy podczas obracania wirnikiem po zwarciu uzwojeń (podłączeniu żarówki) zwiększa się opór (wymagany moment obrotowy)
Moje pytanie jest nastepujące -> jaki bedzie skutek gdy w przednim kole zamontuje silnik 1000W i bedzie on dzialal jako prądnica podlaczona do akumulatorów poprzez regulator ładowania, a w tylnym kole silnik np 300W ktory bedzie podlaczony do akumulatorów i sterownika?? Skoro te silniki/prądnice mają małe opory na osiach to teoretycznie pewnie cos...
Zdjęcie jest beznadziejne, ale powinieneś znaleźć jeden wspólny przewód - na płytce jedna ścieżka będzie łączyć nie jedno a dwa wyprowadzenia z silnika i to właśnie będą środkowe wyprowadzenia. Jeśli by tego nie było to musisz znaleźć wspólny przewód, względem którego opory uzwojeń będą takie same.
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Witam Sprawdziłem sam silnik podłączony z kondensatorem do sieci. Oczywiscie kopcić zaczęło się na uzwojeniach odpowiedzialnych za ruch lewo/prawo. Jak rozebrałem silnik i wyjąłem uzwojenie to w jednym miejscu uzwojenie jest czarne i podtopiona izolacja. Jedyne chyba wyjście to zakup uzwojenia ze sprawnego silnika albo .. samemu przezwoić odpowiednim...
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
To był silnik 1,5 kw opór uzwojenia 2,7om . A ty masz wiele większy więc i więcej mocy potrzebuje na rozgrzanie Przy prądzie AC trzeba dużo wyższe napięcie które sa już niebezpieczne dla izolacji..
do sprawdzenia silnik - jakie prawidłowe są opory na uzwojeniach http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Ale wentylator działa. Z tego wnioskuję, że skoro na obwodzie jest napięcie, a silnik wykazuje mniejszy opór niż powinien, to najprawdopodobniej jest zwarcie między uzwojeniami silnika. Dobrze kombinuję ? Tylko że wizualnie nie widać miejsca, ale rozumiem, że nie musi być widać. Ponawiam więc pytanie, czy ktoś wie gdzie mozna zdobyć taki silniczek,...
Witam, Posiadam silnika od pralki automatycznej POLAR DAFNE ale nie wiem jak go podłączyć żeby to chodziło. Znalazłem w internecie kilka schematów ale albo ma inne kolory kabli albo jest więcej. Na zdjęciu opisałem jakie przewody wychodzą z silnika. Mogę zmierzyć opór uzwojeń ale nie wiem na których przewodach. Na silniku pisze: 120/55W 16mikroF-350/500V~...
A jesteś pewny, że silnik jest 1f czy 3f ? Jeśli pewny ze 1f dla 230V to postępujesz tak - masz 3 wyprowadzenia . Bierzesz omomierz i mierzysz opór między wyprowadzeniami . Otrzymasz 3 kombinację oporu - minimalne, więcej i sumę tych oporów. Oznaczasz wyprowadzenie, względem którego masz minimalny i większy opór . To wyprowadzenie( nazwiemy jego średni...
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Witam W pralce LG F12B8QD1 Direct Drive nagle silnik ma problem z zakręceniem bębnem z wsadem jak i na pusto. Słychać dźwięk terkotu w trakcie obrotu i co któryś raz jak silnik nie może zakręcić rotorem słychać buczenie z uzwojenia stojanu. Gdy próbuje pomóc przełamać opór czuć że rotor blokowany jest przez pole elektromagnetyczne. Czasem silnik zakręci...
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Witam. Wyjąłem ze skanera Musetek 6000p silnik Mitsumi M42SP-5P. Szukałem do niego jakiejkolwiek specyfikacji ale ta literka P na końcu wszystko psuje:D. W standardowych opisach na stronie producenta nie ma tego silnika. Są opisy silników o oporze uzwojenia 50 i 75 omów a mój silnik ma 22omy. Napięcie zalecane do tamtych silników to 12V, wnioskując...
Dobrze byłoby najpierw wiedzieć, czy potrzebne jest ograniczanie prądu rozruchowego lub przepięć przy wyłączaniu. Jeśli to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, to przydałoby się zmierzyć opór uzwojenia wirnika - to pozwoli oszacować prąd.
Uważnie czytaj posty i nie będzie potrzeby ponownych pytań. Ci już pisałem, że robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Nie należy orientować się na średnicę kabla wyprowadzeń, który w większości wypadków jednakowy, należy orientować się na średnicę drutu uzwojen . Opór uzwojenia 1.6Om dla silnika 400W to zbyt mało, prawdopodobnie masz zwarcie zwojow. Potwierdzeniem...
Silnik ma pewien współczynnik K, niezależny od oporności i dopuszczalnego prądu uzwojeń - występuje on we wzorze na moment siły (moment = K * prąd), i na SEM przy obrocie (SEM = K * prędkość kątowa). Moc mechaniczna jest iloczynem momentu siły i prędkości kątowej; napięcie = prąd * opór + SEM. Napięcie powinno być do 5V kiedy silnik stoi i SEM=0; jeśli...
Sprawdź czy ten silnik kręci się bez oporów bez zasilania.
Ja też jakoś nie mogę zrozumieć, jak Ty chcesz sprawdzić czy silnik działa jeśli Ty chcesz napędzić sprawdzany silnik innym, a nie nim coś napędzać? Jak chcesz sprawdzić silnik to trzeba tak jak już ktoś napisał, zmierzyć opór uzwojeń, rezystancję izolacji i następnie podłączyć go do prądu żeby ruszył, obciążyć go czymś. Co Ci da napędzenie silnika?...
Sprawdzałeś czy wirnik kręci się bez oporów. Wygląda na to że masz uszkodzone uzwojenie lub silnik ma zbyt duże opory na łożysku.
Witam, dostałem wentylator w którym silnik posiada dwa uzwojenia, jedno ma opór R23 a drugie R42. Silnik zasilany jest napięciem 230V z tego co pamiętam pod uzwojenie wzbudne powinien być podłączony kondensator 4uF szeregowo, a uzwojenie robocze równolegle pod obwód zasilania, jednak silnik milczy . Jak sprawdzić kondensator ? Które z uzwojeń jest uzwojeniem...
Kolego, Kurak4321! Podobnie do tego, że pomyliłeś się przy wymiarze oporu uzwojen silnika. Silnik ma 2 uzwojenia - robocze i rozruchowe . Przy wymiarze ich oporu omomierz musi pokazać 3 wyniki - 1- najmniejszy opór - robocze uzwojenie, 2- większy opór - rozruchowe uzwojenie, 3 - suma oporów obu uzwojen https://obrazki.elektroda.pl/8395187200_...
Jeszcze jedno ograniczenie to opór uzwojeń: im większy prąd, tym większa część napięcia jest tracona przez ten opór, mniej zostaje na SEM; tutaj maksymalna moc to kwadrat napięcia / (4*opór). Aby obliczyć czas pracy z taką mocą i nagrzanie uzwojenia do maksymalnej dopuszczalnej temperatury, należy wziąć pod uwagę napięcie, długość drutu oraz temperatury...
Chcę wykorzystać tą przekładnię z silnikiem do zwijania linki kotwicy przy większym pontonie Można pomierzyć: jaka siłą jest potrzebna (czy chodzi o zwijanie linki kotwicy? to pewnie siła musi być odpowiednia do jej ciężaru); jakim momentem siły trzeba obracać przekładnię, żeby uzyskać potrzebną siłę; ile trzeba robić obrotów na sekundę, żeby uzyskać...
Zakładając podobną moc i konstrukcję, silnik na napięcie 3300V będzie miał 10 razy większy opór uzwojenia. Trudno pomylić.
ad 1. Prąd twornika nie oddziaływuje z polem stojana tylko pole magnetyczne twornika oddziaływuje z polem magnetycznym stojana. Jeśli przestaniesz zasilać twornik a będziesz napędzał wirnik lub pozostawisz rozpędzony to możesz zbierać generowany tam prąd (odzyskiwać z energii mechanicznej) czyli masz prądnicę lub wykorzystasz do hamowanie silnika prądu...
Takie parametry zasilacza są ok. Najprawdopodobniej źle odszukałeś pary uzwojeń (i źle podłączyłeś). Weź miernik ustaw na pomiar rezystancji. Pytanie czy silnik ma wyprowadzone przewody czy jest tam złącze (ile jest pinów lub przewodów). Odszukaj pary uzwojeń silnika dla których opór będzie np równy 280 Ohm i druga taka para też taka wartość. Potem...
Witam! Stan wszystkich dostępnych połączeń sprawdziłem i jest wszystko w porządku. Wygląda to trochę tak jakby pomiar pomiędzy L1 a L3 i L2 a L3 odpowiadał połączeniom w gwiazdę, a pomiędzy L1 a L2 w trójkąt. Silnik był dawno temu przezwajany, lecz odpoczywał. Teraz wraca do łask. Dziwne, że po załączeniu startuje normalnie. Najprawdopodobniej jest...
2x większe napięcie = 2x większy moment przy tej samej prędkości Prąd! 2x większy prąd! Bo to wraz z prądem rośnie strumień magnetyczny, a nie z napięciem. Moment spada wraz ze wzrostem prędkości, bo potrzeba coraz więcej energii, by przemagnesować uzwojenia na czas, i dla samego obrotu zostaje jej za mało... Gdyby tak było to silniki przy dużej prędkości...
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
Styki od wyłącznika rozruchowego nie są przypalone, jego rdzeń przesuwa się bez oporów, sprężyna w dobrym stanie? Uzwojenie rozruchowe nie jest przegrzane, stan łożysk?
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
opór uzwojeń opór uzwojeń silnika rodzaj uzwojeń silnik
automapa windows plyta indukcyjna siemens rozdrabniarka gałąź
niszczarka kobra niszczarka kobra
Buczenie w głośnikach wzmacniacza WS432 - przyczyny i rozwiązania Wyświetlacz LCD Renault Modus nieczytelny po nagrzaniu