Pomiar oporności uzwojeń, jeśli ma coś dać musi mieć odniesienie/porównanie do oporności nowego silnika. Zwarcie zwojowe wykrywa się elektromagnesem, ale znów nie kupuj, bo wydasz niepotrzebnie pieniądze, tylko jeśli już masz wątpliwość, co do uzwojeń stojana, to idź do zakładu który przezwaja (przewija) silniki i tam otrzymasz fachową poradę. Jeśli...
Witaj biały-żółty 60±4Ω biały-niebieski 13,5±1,5Ω biały-zielony 60±4Ω biały-czerwony 27,5±2Ω Nie zapomnij o kondensatorze 16µf Powodzenia
Najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia programatora. Pod wpływem wody wypalił się któryś ze styków sterujących pracą silnika, stąd widoczne smugi pod panelem sterowania. Radzę opisać przewody dochodzące do programatora, odłączyć je i rozebrać programator. Przed tym warto jeszcze sprawdzić wzrokowo sterownik silnika (dolna, tylna część pralki), czy...
Zgodny z tobą kolego Topolski Mirosław! Orientowałem się tylko na pytanie autora z którego widać, że on do fachowców, zdolnym na rekonstrukcję silnika, nie odnosi się. Należy jednak przede wszystkim wymierzyć opór uzwojeń silnika, ponieważ oddzielne modele mają równoznaczne uzwojenia i w nich rewers jest możliwy.
Zapewne jest to zwykły silnik 3-fazowy, lecz z wyprowadzonym punktem wspólnym uzwojeń co ułatwia detekcję bezsensorową. Zmierz opory pomiędzy wejściami - opór do punktu wspólnego powinien być o połowę mniejszy niż pomiędzy pozostałymi wejściami silnika.
To prawda, wygląda na to że to silnik jednofazowy, może w takim wypadku sprawdzić fazę rozruchową kondensatorową (tłumaczyło by to problem ze startem). Polecam sprawdzić opór uzwojeń.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Witam. Rezystancja uzwojenia rozruchu powinna być nieco większa od uzwojenia pracy. Rezystancja jest zależna od mocy silnika sprężarki. Jeżeli chłodziarka ma termostat mechaniczny, to możliwe, że on nie daję napięcia lub starter kompresora jest uszkodzony.
A silnik nie ma zwarcia w stojanie? Pomierz opory uzwojeń - opory wspólny -kierunkowe powinny być takie same i w okolicach kilkudziesięciu omów, opór między kierunkowymi - 2x większy.
W magnetofonie kasetowym stosowano stabilizację obrotów silnika, wykorzystującą wzór: K*Ω=U-I*R, gdzie Ω to obroty, U napięcie, I prąd, R opór uzwojeń, K stała silnika. Przy zmniejszonych obrotach poprzez zasilanie obniżonym napięciem (a tym bardziej z szeregowym opornikiem) silnik mógłby nie ruszyć, ale przy regulowaniu napięcia według tego wzoru ruszy.
Masz silnik krokowy , to możesz sprawdzić opór uzwojeń.
Co rozumiesz przez piszczenie kondensatora? Czy mierzyłeś opór kondensatora? Może powinieneś przemierzyć uzwojenia silnika, po szczotkach i kondensatorach tylko tego nie mierzyłeś.
Wymierzył opór uzwojenia silnika 180W . Opór roboczego uzwojenia 30Om, rozruchowego - 70Om. Dla sprawdzenia twojego silnika należy włączyć do sieci czarny i jeden z czerwiennych przewódow, drugi czerwienny i niebieski do kondensatora. Tylko wyjaśnij problem podniosłego oporu uzwojen.
Zdjąłem osłone silnika i kręcąc wałem był delikatny opór ale wszystko się kręciło.
Dla silnika DC , jeśli zwiększymy obroty poprzez podanie wyższego napięcia zasilania na silnik, utrzymując takie same natężenie prądu, to moment siły będzie taki sam - zawsze M=K*I, U=K*Ω+R*I, P=Ω*M (M to moment siły, Ω prędkość obrotowa, P moc mechaniczna, I prąd, U napięcie, R opór uzwojeń, K stała silnika).
chodzi lekko. a opór dobry jest między uzwojeniami?
Klasyczny sinik DC przy starcie pobiera znacznie większy prąd, niż potem podczas pracy - a dokładniej, prąd najpierw szybko narasta (z powodu indukcyjności uzwojeń nie od razu osiąga maksymalną wartość), a potem maleje (w miarę jak silnik się rozpędza). Jeśli włączanie obu przekaźników jest na tyle dobrze zsynchronizowane, żeby drugi włączył się, zanim...
Kondensator sprawdzony jest dobry 19,99uF. Jak sprawdzony? Jeśli było czym sprawdzić kondek to jest i czym zmierzyć oporność uzwojeń silnika.... Zmierz opór między kablami każdy z każdym (bez podpięcia do centrali i bez kondensatora) i podaj wyniki.
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
2x większe napięcie = 2x większy moment przy tej samej prędkości Prąd! 2x większy prąd! Bo to wraz z prądem rośnie strumień magnetyczny, a nie z napięciem. Moment spada wraz ze wzrostem prędkości, bo potrzeba coraz więcej energii, by przemagnesować uzwojenia na czas, i dla samego obrotu zostaje jej za mało... Gdyby tak było to silniki przy dużej prędkości...
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Co nalezy wymienic: turbine i uszczelke, Jaki moze byc tego koszt?
witam czy ktoś zna rezystancję silnika glowicy frezarki Witaj! Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie o rezystancję silnika głowicy frezarki, potrzebuję dodatkowych informacji. Rezystancja silnika elektrycznego zależy od wielu czynników, w tym od typu silnika (np. silnik prądu stałego, silnik indukcyjny), jego mocy, napięcia znamionowego oraz konstrukcji....
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
przy okazji miał zabezpieczenie opornikiem szklanym 5 amp na 240 AC (starego typu) Ten szklany "opornik" to bezpiecznik topikowy. opór mierzony między + a - 03,5 chyba Ohm i piszczy Jeśli opór uzwojeń silnika to faktycznie 3,5Ω to w uproszczeniu z prawa Ohma można wyliczyć, że pobór prądu powinien wynosić 6,85A. Jeżeli boisz się, że ponownie transformator...
Prąd (natężenie) skacze pewnie dla tego że równie zachowuje się uzwojenie silnika, różny opór stawia wiertarka na silnik a to łożysko z uYte a to inna cześć i dla tego skacze.
To,że uszkodzone uzwojenie silnika mało prawdopodobnie - oba uzwojenia pokazują opór, silnik ruszy, autor nie zawiadomił o nagrzewaniu, które bywa przy zwarciu .
Nie no ekstra są te leonardy - robią wrażenie.Mogę powiedzieć jak to jest w naszych polskich (na licencji szwedzkiej) leonardach po wciśnięciu dyspozycji czy wezwania.W momencie wciśnięcia przycisku łapie z hukiem potężny stycznik 214 - EF100 i przetwornica startuje lecz końce uzwojeń silnika są na pewien czas połączone w gwiazdę przez opory rozruchowe.Kiedy...
Przykro to pisać, ale te projekty to jest sama partanina - dopóki chodzi o regulowanie obrotów wiatraczka, może w zupełności wystarczać, do innych celów często NIE. Sensowny regulator obrotów (ale DC, nie BLDC) opisali Głuski i Próchnicki w książce o magnetofonie MK125. Taki układ ma sprzężenie zwrotne, obroty są przekształcane na sygnał, porównywany...
To jak - podeśle kolega schemat? :) Sterowanie dla silnika z dwoma jednakowymi uzwojeniami już rozrysowałem, ale z tego, co się doszukałem, to te silniki raczej mają uzwojenie rozruchowe o wyższym oporze.
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Im szybsze mają być obroty, tym większe potrzebne jest napięcie, by skompensowało SEM generowaną przez silnik, i jeszcze coś zostało. Silnik DC można opisać dwoma parametrami: 'k' (stała silnika) i 'R' (opór uzwojeń). U=I*R+Ω*k, gdzie U i I to napięcie i prąd, a Ω to obroty. Jeśli Ω>U/k, to prąd płynie w przeciwną stronę (I<0) i...
Naprawdę chciałbym zrozumieć o co tu chodzi, ale w innym temacie zostało napisane coś takiego: Najwyższą moc uzyskasz wtedy, gdy opór obciążenia będzie równy oporowi uzwojeń silnika. a ty piszesz jakbym dzielił przez 0 ;)
Stosunkowo prosty sposób na sprawdzenie silnika, ale nie pewny, (PODKREŚLAM!), to: Odłącz przewody silnika od sterownika, zewrzyj wszystkie przewody silnika ze sobą do kupy, upewnij się że są dobrze zwarte, spróbuj pokręcić kołem silnika. Powinieneś mieć na kole wyraźny i stały opór, bez szarpnięć. Teraz możesz zewrzeć jedynie dwa przewody, jakiekolwiek....
Witam serdecznie - sprawdź czy z przełącznika biegów "wychodzi" na każdy bieg 230V - jak słyszysz buczenie spróbuj zakręcić wentylatorem zgodnie z jego ruchem obrotowym (może być walnięty kondensator rozruchowy) - i najgorsze mogą być spalone uzwojenia (musisz sprawdzić każdy odczep na wyprowadzeniach biegów silnika wentylatora). Dokładnych oporów nie...
Dobrze byłoby znać parametry tego silnika - w tym opór i indukcyjność jego uzwojeń.
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Przy uszkodzonym C ,silnik buczy i stoi w miejscu.U ciebie może być uszkodzenie sekcji wyłączników lub zabezpieczenie termiczne[jeśli jest wkomponowane w uzwojenia silnika, to będzie ciężko]. Do silnika dochodzą 3 kable, zmierz miernikiem oporność ,to są dwa uzwojenia o bardzo podobnym oporze. Jeden koniec tych uzwojeń jest wspólny.
Witam! Zapewne nie tak jak narysowałeś. 1.Przewód uziemiajacy zawsze bezpośrednio do obudowy silnika, nigdy przez bezpiecznik ani żaden styk z wyłącznika. 2.Co do wył.nadprądowego to co narysowałeś to jest najprawdopodobniej wył 3-faz. ze stykami roboczymi L1,L2,L3 i T1,T2,T3 i stykami pomocniczymi 13-14 i 21-22 , ty narysowałeś przewód roboczy przez...
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Chcę wykorzystać tą przekładnię z silnikiem do zwijania linki kotwicy przy większym pontonie Można pomierzyć: jaka siłą jest potrzebna (czy chodzi o zwijanie linki kotwicy? to pewnie siła musi być odpowiednia do jej ciężaru); jakim momentem siły trzeba obracać przekładnię, żeby uzyskać potrzebną siłę; ile trzeba robić obrotów na sekundę, żeby uzyskać...
Niestety robiłem próby z 85 uf (dość leciwy) więc nie wiem ile tam na 100% ma ale silnik nie ruszy tylko burczy. Sprawdziłem opór uzwojeń uzwojenie główne 3,6 ohm rozruchowe 8 ohm.
Zdjęcie jest beznadziejne, ale powinieneś znaleźć jeden wspólny przewód - na płytce jedna ścieżka będzie łączyć nie jedno a dwa wyprowadzenia z silnika i to właśnie będą środkowe wyprowadzenia. Jeśli by tego nie było to musisz znaleźć wspólny przewód, względem którego opory uzwojeń będą takie same.
Uważnie czytaj posty i nie będzie potrzeby ponownych pytań. Ci już pisałem, że robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Nie należy orientować się na średnicę kabla wyprowadzeń, który w większości wypadków jednakowy, należy orientować się na średnicę drutu uzwojen . Opór uzwojenia 1.6Om dla silnika 400W to zbyt mało, prawdopodobnie masz zwarcie zwojow. Potwierdzeniem...
Z czym masz problem? Nie steruje uzwojeniami? Nie widzi prędkości silnika? Silnik gdy jest podłączony do sterownika ma duży opór przy kręceniu go ręką?
Zatarl mi się silnik elektryczny napedzajacy wentylator przy chlodnicy tzn stawia spory opor kiedy probuje go wprawic w ruch recznie...a kiedy przygazuje auto(podgrzeje silnik) zaczyna wydobywac się z niego dym... Na pewno nie jest to kwestia uzwojenia silnika, jeśli kręci to uzwojenie w porządku a dymi bo się grzeje wskutek dużych oporów. Jeszcze...
Mam uzwojenie silnika od kompresora lodówkowego i mam 3 bolce. Wiem, który to zerowy, ale jak odróżnić bolec od uzwojenia startowego od uzwojenia tego, na którym silnik już pracuje normalnie. Dodano po 5 To uzwojenie, które ma większy opór?
Witam Sprawdź rezystancje uzwojenia, jeśli miedzy wszystkimi trzema przewodami wychodzącymi z silnika będzie taka sama wartość to prawdopodobnie silnik jest dobry i jest to silnik 3~. Co do tabliczki to pewnie przy 220 jest trójkąt i 6,6A, a przy 380V gwiazda i 3,3A . Podłączenie - przewody wychodzące z silnika na tabliczkę U,V,W kabel 5x1,5mm2 z wtyczką...
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Może cykniesz zdjęcie potencjalnej płytki sterowania aby można było coś więcej dumać w temacie. Następnie testowo bym zrobił ręczne sterowanie silnika z pominięciem układu go sterującego, czy wtedy silnik akustycznie pracuje prawidłowo i bez większych oporów kręci nożami tnącymi. Silnik 230V z dwoma uzwojeniami, gdzie drugie jest zasilanie przez kondensator...
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
ilnik ma dodatkowe dwa przewody ,które mogą być zabezpieczeniem termicznym,co należy sprawdzić. Na zdjęciu 3, wiersz 2 na końcu. Termistory PTC 150*. Wizualnie silniki są w dobrym stanie, ale przed sprzedażą upewniłbym się co do ich sprawności. Opór uzwojeń, rezystancja izolacji, sprawność termistorów. Raczej nie masz możliwości ich włączenia ze względu...
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Grzanie się silnika, może być też spowodowane uszkodzeniem uzwojeń lub zbyt dużych oporów mechanicznych, w samym podajniku.
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Czy podczas obracania wirnikiem po zwarciu uzwojeń (podłączeniu żarówki) zwiększa się opór (wymagany moment obrotowy)
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
Pytania czy przez to ze na drugiej fazie pokazuje opór to może być powodem ze buczy? Tak, będzie powodem. Jedno z uzwojeń nie dostaje wtedy prawidłowego napięcia i silnik wtedy nie ruszy i będzie buczeć. Dodano po 3 Brak oporu by był wtedy jak by miernik nic nie pokazał. Tu przyznaje, że popełniłem błąd. Jak miernik nic nie pokaże to oznacza że jest...
Zmierz napięcie na końcach ramki i opór tego uzwojenia. Ewentualnie może to być problem tego że to wszystko jest po prostu krzywe, w szkole też mi się nie kręcił, po wyprostowaniu hulał, że aż miło było patrzeć.
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
Może przez wcześniejsze zatarcie się łożysk silnik miał taki opór że uzwojenie gdzieś się przepaliło i silnik nie pracuje jak powinien.
Weź omomierz i zmierz oporność pomiędzy każdym wyprowadzeniem - w ten sposób określisz, pomiędzy którymi są uzwojenia. Jeśli ten opór się nie zmienia, to najpradwopodobniej jest to silnik krokowy (przeskoki przez ciebie opisane właśnie to sugerują). Cztery kable - zapewne bipolarny, ale oznaczenia są jakieś trefne. Jeśli dobrze myślę to może być silnik...
Odepnij przewody od silnika i zmierz opór uzwojenia pomiędzy poszczególnymi fazami, masz mostek u1v1w1, mierzymy między u2-v2, u2-w2, v2-w2, jak będą w miarę takie same wskazania (ok 1-2 omy) to uszkodzone masz przejścia na styczniku. Bez zbędnego wydatku podłącz fazy na "krótko" i będziesz wiedział czy działa i jest sens inwestować dalej. Podłącz l1...
Zmierzone napięcie wskazuje, że kondensator ma jakąś pojemność. Sprawdzić uzwojenia można poprzez pomiar rezystancji na zaciskach kondensatora. To będzie ich sumaryczny opór. https://obrazki.elektroda.pl/4707266400_...
Sądząc po takim stwierdzeniu, jego autor może jeszcze nie mieć orientacji w temacie. Te wspomniane 9Volt jest zbyt niskim napięciem aby zasilać kilka (?) silników. Zakładam, że autor tematu zadbał o sprawy tak oczywiste, jak odpowiedni zasilacz. Są inne sprawy, mało oczywiste, które mogą powodować wadliwe działanie, i przydałoby się je zauważać. Do...
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
Witam. Wykonałem pomiary Riso i oporności czynnych silnika trójfazowego 11 kW. Pomiary zostały wykonane Sonelem MPI 525.Współczynnik DAR został obliczony automatycznie przez miernik. Pomiar "UVW-Pe" Oznacza rezystancje izolacji uzwojeń przy połączeniu w trójkąt, a zaciskiem ochronnym (obudową). Proszę o pomoc w interpretacji wyników oporności czynnych....
Ale wentylator działa. Z tego wnioskuję, że skoro na obwodzie jest napięcie, a silnik wykazuje mniejszy opór niż powinien, to najprawdopodobniej jest zwarcie między uzwojeniami silnika. Dobrze kombinuję ? Tylko że wizualnie nie widać miejsca, ale rozumiem, że nie musi być widać. Ponawiam więc pytanie, czy ktoś wie gdzie mozna zdobyć taki silniczek,...
Zakładając podobną moc i konstrukcję, silnik na napięcie 3300V będzie miał 10 razy większy opór uzwojenia. Trudno pomylić.
kondensator ok, silnik ok kondensator nowy? jakie rezystancje uzwojeń?
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
Sprawdzałeś czy wirnik kręci się bez oporów. Wygląda na to że masz uszkodzone uzwojenie lub silnik ma zbyt duże opory na łożysku.
Mnie zastanawia czy podpinając miernik pod magneto i ustawiając go na sprawdzenie ciagłości przewodu nie powinien brzęczeć. Wkońcu to nic innego jak nawinięty jeden drut na rdzeń. Tylko pewnie przy sporej ilości uzwojeń opór może być tak duży że miernik nie poradzi sobie. Może jutro to sprawdze.
Jeśli nie wiesz co robisz to weź silniki do zakładu np przezwajania silników i tam pomogą być może nawet darmowo. Jeśli masz jednak podstawowe pojęcie o elektryce i ostrożnie podejdziesz do tematu zachowując bhp to : Zacznij od ustalenia czy jeden z przewodów jest połączony z obudową to zadecyduje o tym jak podłączyć silnik. Następnie opory uzwojeń...
A jesteś pewny, że silnik jest 1f czy 3f ? Jeśli pewny ze 1f dla 230V to postępujesz tak - masz 3 wyprowadzenia . Bierzesz omomierz i mierzysz opór między wyprowadzeniami . Otrzymasz 3 kombinację oporu - minimalne, więcej i sumę tych oporów. Oznaczasz wyprowadzenie, względem którego masz minimalny i większy opór . To wyprowadzenie( nazwiemy jego średni...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Kolego, Kurak4321! Podobnie do tego, że pomyliłeś się przy wymiarze oporu uzwojen silnika. Silnik ma 2 uzwojenia - robocze i rozruchowe . Przy wymiarze ich oporu omomierz musi pokazać 3 wyniki - 1- najmniejszy opór - robocze uzwojenie, 2- większy opór - rozruchowe uzwojenie, 3 - suma oporów obu uzwojen https://obrazki.elektroda.pl/8395187200_...
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Witam W pralce LG F12B8QD1 Direct Drive nagle silnik ma problem z zakręceniem bębnem z wsadem jak i na pusto. Słychać dźwięk terkotu w trakcie obrotu i co któryś raz jak silnik nie może zakręcić rotorem słychać buczenie z uzwojenia stojanu. Gdy próbuje pomóc przełamać opór czuć że rotor blokowany jest przez pole elektromagnetyczne. Czasem silnik zakręci...
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Styki od wyłącznika rozruchowego nie są przypalone, jego rdzeń przesuwa się bez oporów, sprężyna w dobrym stanie? Uzwojenie rozruchowe nie jest przegrzane, stan łożysk?
Witam. Czy możliwe jest osiągnięcie 3000 obr/min silnika indukcyjnego z pominięciem oporów łożysk i powietrza. Silnik trójfazowy i częstotliwość sieci 50 Hz. Nie. Warunkiem powstania momentu napędowego jest różnica prędkości wirnika oraz wirującego pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie stojana. Przy prędkości wirnika 3000 obr/min (jeśli...
Oczywiście, że moc przekazywana z prądnicy do obciążenia zależy od wielkości tego obciążenia. Najwyższą moc uzyskasz wtedy, gdy opór obciążenia będzie równy oporowi uzwojeń silnika. Jakie zależność rządzi tym zjawiskiem? Silnik BLDC ma w środku elektronikę, która nie pasuje do roli prądnicy. To znaczy, że kategorycznie nie mogę użyć tego silnika jako...
Witam Sprawdziłem sam silnik podłączony z kondensatorem do sieci. Oczywiscie kopcić zaczęło się na uzwojeniach odpowiedzialnych za ruch lewo/prawo. Jak rozebrałem silnik i wyjąłem uzwojenie to w jednym miejscu uzwojenie jest czarne i podtopiona izolacja. Jedyne chyba wyjście to zakup uzwojenia ze sprawnego silnika albo .. samemu przezwoić odpowiednim...
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Sprawdź czy ten silnik kręci się bez oporów bez zasilania.
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Te 0.5A to może się zgadzać. Daje to ok. 5W na uzwojenie. A ponieważ prąd płynie na raz przez jedno albo przy prostym sterowaniu półkrokowym czasem przez dwa to byłaby moc dostarczana do silnika ok.7-8W. Pod warunkiem że dobrze zmierzyłeś oporność. Przy tak małych łatwo o błąd. Te duże silniki o których piszesz to zupełnie inna bajka. Taki silnik trudno...
Witam Oczywiście obracałem wałkiem bębna jak i silnika , nie ma tam jakiś przeskoków czy nadmiernych oporów. Sprawdzałem również uzwojenia silnika omomierzem i poza Tacho które ma o 1 Ω za mało reszta wydaje się być ok. Kondensatora nie zmieniałem poszukam w szufladzie może znajdę ew. dokupię. Jest nieoryginalny simering i czasem cieknie woda spod...
Silnik ma pewien współczynnik K, niezależny od oporności i dopuszczalnego prądu uzwojeń - występuje on we wzorze na moment siły (moment = K * prąd), i na SEM przy obrocie (SEM = K * prędkość kątowa). Moc mechaniczna jest iloczynem momentu siły i prędkości kątowej; napięcie = prąd * opór + SEM. Napięcie powinno być do 5V kiedy silnik stoi i SEM=0; jeśli...
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
Jeszcze jedno ograniczenie to opór uzwojeń: im większy prąd, tym większa część napięcia jest tracona przez ten opór, mniej zostaje na SEM; tutaj maksymalna moc to kwadrat napięcia / (4*opór). Aby obliczyć czas pracy z taką mocą i nagrzanie uzwojenia do maksymalnej dopuszczalnej temperatury, należy wziąć pod uwagę napięcie, długość drutu oraz temperatury...
Opór mieczy uzwojeniami 60om. Pomiędzy każdym z 4 przewodów. Nie ma takiej możliwości, aby pomiędzy każdym przewodem było 60 Ω. Zrób pomiary jeszcze raz.
opór uzwojeń silnik opór uzwojeń temperatura uzwojeń silnika
zasilanie domofonu płyta główna dekoder wymiana symetryzator
odpowietrzenie solaru mikrokomputer cobra1
Migająca kontrolka wtrysku Iveco po wymianie stacyjki Zwarcie w kabinie Mississippi-Spa Victory-Spa: wyłącznik różnicowo-prądowy