Spinkę zabezpiecz żeby jakimś bardzo dziwnym zrządzeniem losu nie wpadła , widywałem te motory całkowicie bez osłon . Wiadomo jak będzie to okej , ale do czasu aż gdzieś używki za grosze nie dorwiesz i nie ma tam nic dziwnego luźnego poprowadzonego to śmiało możesz jeździć , choć sam dla świętego spokoju bym sobie dokupił
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Blacha osłaniająca katalizator albo miskę olejową. Napiszę jeszcze raz osłona rozrządu.
Pewności nie mam ale kojarzy mi się mocowanie wewnętrznej części osłony rozrządu do bloku/głowicy.
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Dobrego masz mechanika, albo masz AFNa 110 koni... Albo dajesz zdjęcie silnika, albo kod 2 literowy z osłony rozrządu. Będziesz miał AFN, AVG jeśli 110 albo ATD, AXR jak 101.
https://obrazki.elektroda.pl/3573355200_... Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Powinieneś tam zajrzeć,może ktoś zamontował ci coś taniego albo albo zamontował to źle.Może jeszcze być np luźna osłona od rozrządu i gdzieś przyciera np. o koło pasowe
dzięki za pomoc ale to nie jest silnik 2.9 czujnik znalazłem jest pod osłoną rozrządy wkręcony w termostat a wtyczka nad rozrządem pod górną osłoną rozrządu
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
dzięki już wyjąłem pompe. wszystko ładnie idzie tylko bez ściągacza koła zębatego jest ciężko zbić ze stożka pozdrawiam
Spokojnie w Scenicu I (z 1999 r) wymieniłem głowice, bo silnik okazał sie bardzo kolizyjny. Jakoś nie pamietam abym miał jakieś problem z dostępem, miejsca było dużo. Dołu silnika ruszać nie trzeba, trzeba go tylko podeprzeć na czymś bo górna osłona kół rozrządu jest górnym uchwytem silnika.
aktualnie siedzi tam 1.1 a na oku mamy 1.6 wolnossące (54KM) z MK2 Tak Ci się tylko wydaje, że mechanicznie nie będzie problemu: 1. tylna poduszka skrzyni biegów (inna obudowa skrzyni :) ), 2. łapa z poduszką silnika (inna osłona rozrządu i przespawanie mocowania na podłużnicy), 3. inny lewarek biegów wraz z całym mechanizmem 4. półoś lewa (różnica...
Jeśli to jakiś rodzaj kleju, zawsze pomaga podgrzewanie.
oznaczenie silnika możesz odczytać z nalepki przyklejonej do blachy podłogi bagażnika lub w samej wnęce na koło zapasowe, tu masz opis co dane symbole oznaczają : http://images30.fotosik.pl/214/4a60ef8a9... ponadto symbol silnika jest też na nalepce u góry osłony rozrządu i na samym silniku na bloku - bezpośrednio pod króćcem wodnym przy głowicy,...
Skoro dalej brniesz to masz. http://obrazki.elektroda.pl/9504911400_1... Powinny być wszystkie śruby które powinieneś odkręcić, żeby ściągnąć osłonę.
No to z osłony rozrządu rozczytaj kod silnika: AKN lub AFB.
Jak na obrazku poniżej http://obrazki.elektroda.pl/4239417500_1...
Jest jedna blokada - wału korbowego, bez trudu do znalezienia w google. Blokując wał, patrzysz w okienko osłony paska rozrządu czy znaczek na kole wałka widać i to w zasadzie całe sprawdzenie. http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_r...
Ile wykonałeś obrotów? zanim kupisz napinacz to zdemontuj i sprawdź,ten napinacz może się tyko zatrzeć (łożysko).Do napinacza zaczepiona jest sprężynka (kosztuje 3 złote) i to ona napina rolkę a tym samym jest odpowiedzialna za naciąg paska.Dodatkowo powiem ci co o tobie myślę: Założyłeś temat 6 stycznia,7 i 8 był dniem kiedy mogłeś coś zrobić ale ty...
Sprawdzę jeszcze rozrząd, czy rzeczywiście całość jest na miejscu. Swoją drogą, osłona rozrządu w tym aucie to jakiś śmiech, szmatka ochroni przed wszystkim. 🤣 Dodano po 7 Pasek rozrządu, rolki na swoim miejscu, naciąg również jest. Sprawdziłem dojścia z listwy wtryskowej na 2 wtryski, nie idzie paliwo na wtryski.
Skoda Octavia 3 1.8 TSI 180 km automat. Przy zakupie podczas odpalania słychać było jakby metaliczny dźwięk od strony rozrządu. Auto na wolnych obrotach, jak pochodziło trochę dłużej, odpalone znów pojawiał się ten dźwięk. Tak jakby łańcuch uderzał o osłonę. Był widoczny wyciek oleju spod osłony rozrządu. Rozrząd wymieniony na nowy (bez okulara) i efekt...
Myślę że nie, skoro cieknie( ropa, nie co innego) spod osłony rozrządu to ile jest możliwości ? IMO tylko z pompy, a pod osłoną rozrządu jest tylko wałek główny pompy...
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Właściciel auta wymieniał sam pompę wody, niestety zapomniał dokręcić śrubkę od osłony rozrządu, skutki, 3000zł. Opuściło Jego kieszeń(KOLIZJA) Śruba wtopiła się w osłonę i zniszczyła pasek rozrządu. Scaliłem i poprawiłem pisownię - ŚRUBA!!!
Witam. Śruba jest przykręcana standardowo w prawą stronę odkręcamy w lewo. Osłony trzeba zdjąć od rozrządu.
Rozrząd zrobiony. Dziecinnie proste. Na gornej metalowej obudowie sa znaki ktore mają sie pokryc z kołami wałków. Na dolnym kole jest znak i na plastikowej obudowie. Caly rozrzad to pasek i rolka. Napinacz paska pk przykrecany pod osłoną rozrządu.
Naklejka we wnęce koła zapasowego, osłona rozrządu ( o ile oryginalna).
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
jak dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu Zdemontować osłonę rozrządu, odkręcić śrubkę M6 / klucz 10/, i "wydłubać" , tylko delikatnie, bo plastik może być kruchy /osłona/ i żeby ci nic do środka nie wpadło, bo będzie kuku.
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
A osłona rozrządu cała , nie ma resztek paska pod kołem pasowym? Bo może się okazać że na pasku się nie skończy.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Są śruby,jak widzisz na zdjęciu uszczelnienie pokrywy wałka nie będzie skomplikowane. Do wymiany uszczelniaczy wałków już ci pisałem jak. Dodano po 4 A bo nie dopatrzyłem, są śrubki od osłony rozrządu,te od czoła wałków. Prawdopodobnie żeby podnieść tą część alu trzeba odchylic tą osłonę . Może sie to wiażać tak czy tak z demontażem kół wałków.
Sprawdź czy masz pasek osprzętu alternatora, a dokładniej to czy nie ma go pod osłoną rozrządu. Jeśli wyciek plynu z pompy wspomagania nastąpił przez uszczelniacz wałka pompy, to może być kiepsko.
oko pod maskę i... cholera widzę spod osłony rozrządu wystającą rolkę i luźny pasek To rozwaliło osłonę??
Jedno z drugim nie ma związku. Raczej. Może być zbieg okoliczności. Zdemontować osłony rozrządu i sprawdzić zgodność znaków ustawień. Tudzież zastosować blokady w swych miejscach. Jak przeskakuje rozrząd w dieslu, to jest po herbacie. Jak czegoś nie pokrzywi, to krzywki na walkach rozrządu się poprzestawiają.
W Renault jest o tyle wesoło że oznaczenie silnika dość często znajduje się na silniku od strony ściany grodziowej. Ze zdjęć wygląda na to że oznaczenie w M9R powinno być na naklejce w górnej części osłony łańcucha rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/4462510800_... https://obrazki.elektroda.pl/2910986900_...
Podłacz jeszcze raz kompa i sprawdź parametry rzeczywiste pracy, zwróć uwagę na to jak pracuje przepustnica oraz czy pompa wysokiego ciśnienia ma odpowiednie ciśnienie paliwa, z mechanicznego punkt widzenia zawsze możesz zajrzeć pod osłony rozrządu i sprawdzić czy synchronizacja na rozrządzie jest zgodna.
Fazowo indukcyjny? To jest ten za osłoną rozrządu przykręcany na 2 śrubki. Myślałem że to hall.
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Wypadało by sprawdzić świece żarowe, nad osłoną rozrządu jest 4 pin, kwadratowe złącze, można tam posprawdzać, bo do samych świec dostęp jest tragiczny
Możesz zamieniać. Ale jak dobrze pamiętam osłona rozrządu też do wymiany.
Załóżmy że to BXE to to nie widzę tego dobrze.Wbij bieg i próbuj trochę pchnąć auto zobacz czy kółka się kręcą pod osłoną rozrządu.
Jakbyś nie umiał zlokalizować termostatu to jest za rozrządem ... Musisz zdemontować pasek klinowy , koło pasowe , osłony rozrządu , pasek rozrządu wraz z rolką napinającą , osłonę dolną i bingo --- jest termostat .... :) .. Pozdrawiam MikeC ...
Pierwsze co zaopatrz się w blokady rozrządu. Potem z górki, auto w górę, koła prawe z wozu, nadkole z wozu, pasek napędu dodatkowego wraz z kołem pasowym z wozu, osłony rozrządu z wozu, rozrząd blokujemy, pasek i wszystkie rolki z wozu, odkręcasz kółko, odkręcasz pompe, odpinasz paliwo, odpinasz kostki, pompa w ręku. Montaż odwrotnie do demontażu, piwko...
Witam W załączeniu umieściłem materiał opisujący moje doświadczenia, dotyczące wymiany uszczelki pod osłoną rozrządu. Materiał zawiera 9 stron na których jest 8 zdjęć i kilka słów na temat tej naprawy. pozdrawiam robert
Witam mam pytanie dotyczące silnika andoria s15 podczas jazdy silnik mi zgasł i juz nie mogłem go zapalic. Jaka moze być przyczyna?Ja mysle ze sie cos zablokowało pod tym deklem osłony rozrządu i nie daje mu paliwa. Proszę o odpowiedź.
Zdejmij osłony na górze rozrządu i sprawdź czy nie ma bicia. Jak nie ma, to skopany rozrząd i tyle. Ten silnik jest dość kapryśny pod tym względem, 1mm nie w tę stronę i juz błędy. Jaki milimetr w jedną stronę? Jakie osłony z góry tam jest jedna szmaciana osłona, którą ciężko zdjąć od tak. Rozrząd był składany 4 razy wcześniej ktoś zaglądał. Teraz...
Jak masz dużo czasu rozbierz przód auta, zdejm osłony rozrządu, pomierz i dorób ją. Tak najłatwiej. Poszukaj jeszcze na forach audi, tam pewnie będzie coś na jej temat.
Witam. Na początek chciałbym się dowiedzieć, jak nazywa się część zaznaczona na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/3686639100_1... Następnie proszę o odpowiedź, ile w przybliżeniu może kosztować wymiana tego elementu, ponieważ pękł on w miejscu mocowania osłony rozrządu. Proszę o szybką odpowiedź. pozdrawiam mkulik
A wcześniej przed wymiana było ok.jak tak sprawdzić czy mechanik dobrze przykrecil wszystko od strony poduszki i osłony rozrządu
Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
Osłona rozrządu,książka serwisowa,wlepka we wnęcę koła zapasowego,karta pojazdu
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu.
Rolkę napinającą już stetoskopem osłuchiwałem bo jest do niej dobry dostęp po zdjęciu górnej osłony rozrządu. Nie wykazuje ona wzmożonych dźwięków
Ten co zakładał alternator powinien sprawdzić jak "prowadzi się" pasek na rolkach i kółkach po założeniu i odpaleniu i jest to zupełnie normalne. Przy dużym przesunięciu pasek będzie zjeżdżał z rolek i będzie to widoczne.Dla gościa który zna się na rzeczy jest to oczywiste i logiczne tak samo kontrola koła pasowego o innych rolek. Dlaczego oczywiste?...
Sprawdził bym rozrząd.Czy czasem napinacz Ci nie blokuje.Sprawdź osłony rozrządu,czy nie ma możliwości nigdzie dostawać się woda.
popatrz pod spód jerzeli pompa wody to wyciek będzie widoczny spod osłony rozrządu
Potrzebuję zajrzeć do rozrządu Andorii , żeby zdjąć osłonę rozrządu trzeba demontować chłodnicę? bo z tego co patrzyłem to inaczej tej osłony nie da się zdemontować.
Witam. W Rover 420 DI rocznik 1999 urwał się pasek alternatora (wieloklinowy) i wkręcił się w rozrząd, silnik do końca pracował. Po demontażu osłon okazało się, że trzeba rozebrać rozrząd by wyciągnąć resztki paska z kółek. Chciałem sprawdzić ustawienia rozrządu ale nie wiem gdzie są punkty rozrządu, osłona jest zmasakrowana. Proszę o jakieś foty rozrządu,...
warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu. Sprawdź też luzy zaworowe: Luz zaworowy Zimny Wlot 0.21 - 0.29 (mm) Wylot 0.26 - 0.34 (mm)
Kolego schematu nie jestem ci wstanie wysłać ale mogę ci podpowiedzieć po zdemontowaniu osłony rozrządu zobaczysz dwa nacięcia na kołach od wałków rozrządu muszą być skierowane do siebie tj. do środka na dolnym kole rozrządu jest nacięty ząbek i na wewnętrznej osłonie rozrządu masz znak muszą się pokrywać pamiętaj o odpowiednim napięciu paska na napinaczu...
W tych silnikach zdarza się, że krzywią się korbowody, tak same z siebie, nie musi dojść do jakiegoś rozbiegania czy kolizji, dlatego pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach byłby wskazany. Ta nierówna praca zimnego silnika też może wskazywać na problem z kompresją na którymś cylindrze, oczywiście to również może być któraś świeca żarowa, ale to łatwo...
Często cieknie z uszczelki pod tandem pompą. Simering na wałku rozrządu też może puszczać- ale to jest do zweryfikowania po zdjęciu osłony rozrządu. i stwierdził że może być przeciek z siemeringu wałka ( jakiegoś wałka od strony klawiatury , bądź jakoś tak sformułował ) . Czy może być tak jak mówi ? ponadto stwierdził, że trzeba zdemontować cały rozrząd...
Ciekawe czy pompa oleju nie jest uszkodzona To akurat łatwo sprawdzić nie zakładając osłony rozrządu.
Na obudowie uszczelniacza jest "kropka" /gdzieś na godz. 5/ taka sama jest na kole sygnałowym. Zdejmij osłony rozrządu, ustaw wał korbowy w GMP zgodnie ze znakami z przodu silnika i wciśnij uszczelniacz z pokrytymi kropkami.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania ( kompresji). Ściągnij osłonę rozrządu , zobacz czy pasek jest cały.
rozbierał przód i nawet osłonę rozrządu bo niby jakieś tam śruby były do odkręcenia Zgadza się, jedna ze śrub mocujących wkład pompy jest pod osłoną rozrządu. Tylko że można było pompę w całości wyjąć i dopiero wkład okręcać, ale jak ktoś lubi sobie utrudniać...
Dobra, to jak go umyję, odpalę, trochę pochodzi to wtedy sprawdzę gdzie znów jest mokro, czy gdzie poleciało. Osłona rozrządu właśnie najbardziej pobrudzona była od oleju. Dam znać jak sprawdzę.
Witam kolego ja też tak miałem z Jumperze 2.2 hdi 120 km tez miałem takie stuki i też nie wiedziałem cosie dzieje czytałem w necie i pisali że to tłok pękł itp a to łańcuszek rozrządu i pewnego razy wróciłem Jumperem z trasy i zobaczyłem pod nim olej że kapie koło pasowe te co jest z prawej strony silnika tak jak się siedzi w busie rozwaliło sie i to...
Na osłonie rozrządu masz wyklejke , tam na dole masz datę produkcji. Łacznie z godziną.
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Kolego jaki masz silnik z nazwy 3 literki na osłonie rozrządu?
Witam, również borykam się z problemem czujnika wałka rozrządu w tym 3.0 Ducato... Objawy jak wyżej wymienione: auto sporadycznie rzucało palenie, najgorzej, gdy było zagrzane... Również wymieniony był rozrząd kompletny, nowe czujniki wałka i wału, rozrusznik (zrobiło się lepiej zdecydowanie), niestety nie rozwiązało to problemu. Problemem jest osłona...
W ASO tak ale ja nie pracuję w ASO więc szukaj na osłonie rozrządu.
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy nie cieknie z pompy wody.
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Dziwny masz ten ubytek bo z ogrzewaniem więcej jak bez niego, nagrzewnica jest ciągle zasilana płynem, niezależnie czy grzejesz , czy chłodzisz. Zrób jeszcze dla pewności test na obecność co2 w chłodziwie. Wyciek z pompy jest prawdopodobny ale można to ustalić dopiero po zdjęciu osłony rozrządu, pod kołem pasowym pompy jest otwór kontrolny, jak jest...
Tomek - byłem u kilku mechaników - żaden jednoznacznie nic nie mówi. Próbowałem stetoskopem zlokalizować dźwięk - bez skutku. Dzwiek się niesie i ciężko go zlokalizować. Tez mi się wydaje, że to coś co się kręci po zdjęciu osłony rozrządu dźwięk się nie nasila. Rozrząd wymieniany 30tys temu. Zibi - Auto mam od 2 lat. To cykanie zauważyłem po założeniu...
Delikatny? Kupa śrub z czego dwie główne w ramie, blokowane plastikiem, który albo pęka albo się obraca. Do dokręcania trzeba zdjąć koło, w otwór wchodzi tylko klucz oczkowe. A tak-3 nakrętki od kolektora wydechowego(dwie od dołu jedna od góry, 1 nakrętka od obejmy wydechu, śrubka 6 od przewodu intercoolera + opaska. 2 śruby dolnej poduszki(jedną odkręcić,...
Termostat do wymiany na początek. Niestety w tym silniku wymiana wymaga zdjęcia paska rozrządu i odkręcenia koła na wałku rozrządu oraz demontażu całej osłony rozrządu. Dopiero wtedy uzyskuje się dostęp do króćca z termostatem.
zdjęcie osłony rozrządu pokazuje, że cechy pomalowane farbą przez warsztat przy poprzedniej wymianie rozrządu wszystkie współgrają ze sobą Ło jezu.....Druciarstwo.
Na rancie osłony rozrządu leży przewód od czujnika wału korbowego , jeżeli ma struchlałą izolację to będzie na 100 to. A nawet jeżeli ma całą izolację to i tak bym stawiał na czujnik , bo objawy pasują dla czujnika.
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
Problem rozwiązany: przedmiotowa kostka wymagała podpięcia pod czujnik położenia wałka rozrządu znajdujący się pod górną (plastikową) osłoną rozrządu. Na zdjęciu miejsce wpięcia kostki zaznaczyłem białą strzałką. https://obrazki.elektroda.pl/8095032700_...
Rozrząd sprawdzasz czy ustawiony jest na znaki. Znaki w PD 1.9? Dodano po 13 W sumie to na kole pasowym i osłonie rozrządu jest. Słabo widoczny ale jest. Na górze wystarczy lusterko,porządna latarka i cza zajrzeć do dziury.😂
no właśnie AUTO-Mar z tymi 66kW podsunął mi mysl a mianowicie sprawdź Slomek w dowodzie ile kW masz wpisane, podejrzewam zamieszanie z wymianą silnika albo po prostu osłona rozrządu od BRU skoro po byku auto.
Witam! Wymieniłem pasek oraz rolkę napinającą i prowadzącą rozrządu. Po uruchomieniu silnika słychać z okolic osłony rozrządu dziwne dźwięki jakby coś tarło. Mechanik, który to robił mówi że to minie z czasem bo pasek i rolki są nowe i muszą się ułożyć. Czy to może być prawda?
Jutro dam znać, ale nie drogo. W niedzielę giełda... Może tam
Jak zakończyła sie awaria?: Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie. Faktycznie robota na 2-3h. Ale: pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i...
Wita można wiedzieć jak zdemontowałeś głowicę?
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania. Rozrząd możesz wstępnie sprawdzić ściągając pokrywę zaworów i obserwować zachowanie zaworów (znajdź animację jak działa silnik i zawory), ruch tłoka zaobserwujesz przez otwór świecy. Ewentualnie zostaje zdjęcie osłony rozrządu i szukanie znaków czy się zgrywają.
W reni nie ma wskaźnika napięcia paska. Jest do tego specjalny przyrząd, ale nie wiem czy nawet wszystkie serwisy go posiadają :). Ja w swojej pasek napiąłem tak żeby w najdłuższym miejscu ( na środku tego miejsca ) dał się skręcić o 90 stopni. Dodatkowo po odpaleniu silnika ( bez zakładania pasków klinowych i montowania osłony rozrządu ) nie powinno...
Zauważ że jest komp i każde rozjechanie parametrów powoduje zmianę parametrów pracy. Ja jak odpiąłem lambdę to też ładnie mi chodził a z rozrządem nie ma nic wspólnego. U ciebie wystarczy ściągnąć górną polówkę osłony rozrządu i wał ustawić w GMP i wszystko widać.
trzeba rozebrać osłony od rozrządu,wyciągnąć koło-ale to awaria mechaniczna!
osłona paska rozrządu osłona tłumik osłona tarczy
radio alpine stacje radiowe cienki aluminium obróbki grafiki
Samsung GT-C3530 – zmiana języka z czeskiego na polski, brak polskiego w menu Kody Distronic w Mercedes W213: 233, 266 i inne