Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Zrób foto tyły alternatora, jest tak zacisk oznaczony jako Щ ?
Alternator z pojazdu Fiat 125p,Żuk,Nysa,nie wiadomo czy 6-cio czy 9-cio diodowy-wystepowały w dwu wersjach. Podaj oznaczenie alternatora-A53 czy A124?
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Oznaczenie Kl 15 +12V to Klemme (z języka niemieckiego - zacisk ). To zacisk na którym jest prąd dopiero po wciśnięciu kluczyka. Na rysunku są pokazane OZNACZENIA zacisków na alternatorze, że przewód gruby do rozrusznika i dalej do plusa akumulatora jest przykręcony do śruby B+ czyli zwykle większej (jak na rysunku). Czasem jednak nie ma śrub a np....
Witam Do tego alternatora da się podłączyć obrotomierz. Zacisk jest oznaczony literą W. Bogdan
Gruby przewód zasilający alternator do zacisku B+(śruba M6,prędzej M8). Jest jeszcze zacisk na śrubę, czy kostka. Jeżeli śruba to oznaczenie zazwyczaj D+.
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Witam . Jakie masz oznaczenia zacisków na obudowie B+ ,L ,W, i co jeszcze.Jeżeli jest zacisk wzbudzenia(+ po kluczyku),to zasilanie jest cały czas w momencie pracy alternatora(silnika).
Witam ponownie, Nie miałem pojęcia, że zdobycie alternatora może być takie trudne... Po wielu poszukiwaniach udało mi się jednak dostać alternator od poloneza. Wygląda on tak jak na zdjęciach poniżej. Przy śrubie jest oznaczenie 30 a przy zaciskach 67. Jest to alternator Elmot. Proszę o porady , jak mam go podłączyć. Chciałbym też wiedzieć: czy ten...
67 idzie na szczotki 15 idzie z plusa zasilania (za stacyjką) jeżeli alternator jest 6-cio diodowy,albo lampki kontrolnej i diod wzbudzenia ( zacisk na alternatorze oznaczony jako 15 albo D+)jeżeli alt jest 9-cio diodowy. Do prądnicy ten regulator się nie nada.
Witam jak w temacie czy ktoś wie gdzie znajdę D+ na alternatorze w maluchu ? B+ jest bo ładnie oznaczone
Witam . Jeden zacisk jest trochę przysmażony (może się mylę),to miałeś alternator sprawny?.Jakie oznaczenia mają zaciski śrubowe .Jeden powinien być (B+) ,a drugi?,czy jest to (D+).
Jezeli to przewod od alternatora wisi, to wtedy nie masz wzbudzenia na alternatorze. Aby alternator zaczal ladowac poprawnie musi dostac prad wzbudzenia wlasnie plynacy przez zaroweczke. Mozesz w prosty sposob sprawdzic czy wiszacy kabelek jest od zarowki ladowania. Wlacz zaplon, nastepnie tym kabelkiem dotknij do masy ( obudowa alternatora, blok silnika,...
podaj oznaczenia tak zacisk B+ jest odizolowany. to wyjście alternatora
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Witam Na tym zacisku( przeważnie oznaczenie W) po wzbudzeniu alternatora pojawia się napięcie zmienne ,które można sprawdzić multimetrem,pozycja napięcia zmienny ,lub kontrolką z żarówki 12V/2W.Gdy napięcie jest a obrotomierz nie działa to do sprawdzenia instalacja ,lub sam obrotomierz.
Picia-ale to zależy.Nowsze C330 i C 360 miały alternator zintegrowany z regulatorem (regulator 12 RNC,ten sam co w maluchu,albo pewna wersja alternatora ta montowana 3 śrubami od czoła 15 TR).On tam pisze że znalazł zacisk 15-tak oznaczone zaciski ma alternator A 12M jak A124 ,oznaczenia to występuje też na regulatorze.Alternatory z regulatorem przykręconym...
Tak, jest to alternator od poloneza z integrowanym regulatorem napięcia. Patrząc na pierwsze zdjęcie gdzie ukazany jest tył alternatora jest zacisk śrubowy oznaczony B+ a pod nim złącze konektorowe męskie czyli tzw "wsuwka". Do śruby oznaczonej B+ podłączasz plus z rozrusznika (lub akumulatora) najlepiej przewodem nie mniejszym niż 6mm2 a do tzw wsuwki...
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Jeśli to radziecki/rosyjski alternator, to ten sporny zacisk masz oznaczony literą SZ, czyli szczotki. Ale ponieważ tam już jest regulator, to podłączasz tam kontrolkę ładowania, a ją "z drugiej strony" do plusa po zapłonie.
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Konektor oznaczony jako DF może być wyjściem sygnału dla obrotomierza elektronicznego.
Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia Jeśli nie znana jest polaryzacja, to jakie napięcie wzbudzenia ma podać? Pomyślałeś trochę PRZED napisaniem? tesco , jakie oznaczenia są na zaciskach alternatora?
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
No plus z akusia na stacyjke i ze stacyjki na kontrolke i z kontrolki na alternator na zacisk L
Oznaczenia jakieś do tych zacisków na alternatorze są? Jakiś typ alternator jest do odczytania? Po kolorach przewodów nie dojdziesz?
Nabyłem alternator jak na zdjęciu (bosch 269915400122), brak na nim oznaczeń zacisków. Który jest D, a który B+
Witam Czy do alternatora są przypięte tylko te dwa przewody -niebieski i czerwony ,czy przypadkiem nie wychodzą jakieś przewody z boku.Na regulatorze zaznaczyłeś strzałką wolny zacisk który jest oznaczony jako napięcie zmienne tak jak zacisk do którego masz podłączony przewód niebieski.
Witam ponownie, po rozebraniu i wyczyszczeniu Alternatora, nastąpiła zmiana, otóż przestał mi się grzać ten Alternator :) tylko jest taka rzecz nie wiem czy to są właściwe parametry na odpalonym silniku sprawdzałem teraz, to na szczotko trzymaczu otrzymałem napięcie przy obrotach 1,600obr/min 14,46V a na zacisku z oznaczeniem 30 na Alternatorze otrzymałem...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
Posiadam alternator Daewoo Nexia 1,5 16V 85A.Posiada on zaciski oznaczone literowo L I S. L-podłączenie lampki kontrolnej ładowania I-? S-?
Tak jak wspomniałem wcześniej, w tym ciągniku silnik nie jest oryginalny. Jest to właśnie silnik z T25 (długa historia, ale zakończona szczęśliwie - maszyna dobrze się sprawuje pod względem mechanicznym). Także jest już mały sukces - wiem jaki typ alternatora mam szukać. Kolejnym etapem jest ustalenie, od czego są poszczególne zaciski. Na forum znalazłem...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Co prawda jest dziś "Prima aprilis" ale teraz poważnie: na forum co około dwa dni są pytania o alternator. Np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Lub inne, "jak podłączyć alternator do..." Tam jest też rysunek, jak to podpiąć. Powtarzam więc, że od stacyjki do alternatora POPRZEZ lampkę kontroli ładowania przewód podpinamy do D+ alternatora....
Brak możliwości wykonania pomiarów kontrolnych. Przy zaciskach są oznaczenia M, R i przy śrubie B+. Altrnator 12V.
Witam Masz trochę dziwne oznaczenie na alternatorze .Przeważnie jest w Czeskich M i R . Dodano po 1 Zacisk R to D+ Zacisk M to DF Nie pasuje coś to L.
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Tylko nie mam tam oznaczenia żadnego zacisku D Dodano po 51 Dobra, przepraszam, nie doczytałem o tym czerwonym przewodzie
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
Witam Szuka schematu podłączenia alternatora w iveco eurocargo 4x4. (lub schematu podłączenia silnika i osprzętu) Są dwa zaciski śrubowe oznaczone b1+ , b2+ oraz kostka na złączke przykładowa fotka podobnego alternatora http://osinskiartur.pl/index.php?page_id... pozdrawiam
Spisz oznaczenia zacisków z dekla to coś pomyslimy. Albo zrób fotkę dekla bez kabli.
Witam ! Ludzie zacisk M to nie masa !!! To prawdopodobnie oznaczenie stare firmy PAL. 'M " i "R" to oznaczenia odpowiednio DF i D+ Proszę te oznaczenia dopasować do schematu i powinno działać. powodzenia :)
Mam stary regulator , na którym był ten sam problem. Zrobię zdjęcie i wrzucę. Szukałem regulatorów tego typu,i nie doszukałem się informacji,żeby tego typu regulator występował w kilku różnych odmianach. Do naprawy poszedł , bo nie ładował. Tam stwierdzono ,że uszkodzony regulator. Dodatkowo wymienili łożyska. Nic więcej Alternator Valeo z jednożyłowym...
Wiem że zacisk D+ wzbudza za pomocą kontrolki,ale jak umieściłem alternator w uchwycie tokarskim,podłączyłem go do akumulatora oraz kontrolkę ładowania do zacisku D+,plus i masę to po włączeniu maszyny kontrolka ładowania się świeciła.Dopiero gdy połączyłem ze sobą na sekundę zacisk + i z tym nieoznaczonym zaciskiem śrubką m5 alternator się wzbudził...
Wtyczka z dwoma przewodami ma oznaczenia L,S lub IG,L .Zacisk L to kontrolka.Odłacz wtyczkę od alternatora ,podłącz do wtyczki pod zacisk L kontrolkę z żarówki .Zobacz czy kontrolka ładowania się świeci.
Cóż..co do alternatora, to lepiej byś zrobił, gdybyś zamiast go fotografować - co wiele nie wnosi - podał chociażby zawartość tabliczki znamionowej... Więc po pierwsze - wywal regulator prądnicy ! - i módl się, żeby alternator był wciąż sprawny... Podaj przynajmniej oznaczenia z zacisków , bo nie jestem pewien co widzę na zdjęciu, ale wydaje mi się,...
Witam . Ten zacisk (leżące S w poziomie),może być wyjściem zmiennym (jedna faza),co należy sprawdzić. Moim zdaniem gdyby to była masa ,to zacisk miałby oznaczenie (M),tak jak oznaczają to rosjanie. Odłącz przewód od tego zacisku ,uruchom silnik ,sprawdź kontrolką lub multimetrem (nastawa multimetru napięcie AC),czy jest jakiekolwiek napięcie. Nie twierdzę...
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Przy wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka ładowania. Uszkodzone zostało uzwojenie,diody główne,diody pomocnicze,regulator lub poprostu wszystko na raz.I tutaj nie mamy się Panowie co kłócić,każdy może mieć rację. Jeśli chcesz Kolego jechać do mechanika KONIECZNIE rozłącz i zaizoluj kable od alternatora. Dojedziesz na samym akumulatorze. Jeśli na...
Tak podejrzewam że alternator był zmieniany, ma oznaczenia D+ i W gdzie wg. info z katalogu jest to odpowiednio D+ kontrolka i W - obrotomierz. Zacisk W jest podłączony bezpośrednio do uzwojeń stojana alternatora (nie sprawdziłem tylko czy na połączeniu trzech uzwojeń czy na wyjściu jednego). Więc jest on na pewno sygnałem AC (przed diodami prostowniczymi)....
Nie bardzo rozumiem w tym alternatorze są dwa zaciski B+ i B- . Szczotki są zintegrowane z regulatorem napięci i odchodzą z niego dwa cienkie przewody oznaczone L i + dodam załącznik ze zdjęciem.
http://obrazki.elektroda.pl/8323337200_1... Z racji tego, że jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać. Chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć rozrusznik i alternator nie wykorzystując instalacji samochodu. Jako, że posiadam mondeo mk3 2.0 diesel to podam przykład wyprowadzenia tego rozrusznika. Wrzucam zdjęcie: Do Do tej śruby...
mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę) czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah kontrola ładowania 3W napięcie na zacisku alternatora 13V napięcie...
Alternator dzisiaj założony, w bagażniku na aku jest 14,2V ładowanie, jest mniejszy lżejszy, są do niego tańsze części, mostek czy regulator Boscha można kupić. Szkoda, że fabrycznie na zacisk B1+ i B2+ nie ma takiej samej długiej śruby do przykręcenia przewodu bo tu miałem dodatkową robotę.
Witam .Potrzebuję informacji na temat podłączenia alternatora w TK URD 25 III . Konkretnie opis wejść / wyjść / sygnałów w alternatorze . Alternator oraz schemat (oznaczenia przewodów mam takie same jak na schemacie ) w załączniku . Który przewód do którego zacisku ?? http://obrazki.elektroda.pl/2827194300_1... Dziękuję serdecznie za wszelką...
Obudowa mostka przystosowana jest po prostu pod zacisk W choć go nie ma. Heh napisaliśmy to jednocześnie. :D
B-battery-zacisk wyjściowy alternatora (ta śuba) S-sender-napięcie odniesienia-tam co jest prąd po włączeniu kluczyka L-lamp-zacisk lampki kontrolnej F-field (pole)-wyjście regulatora na szczotkę E-earth (masa) Końcówki na alternatorze L to zacisk lampki kontrolnej ładowania,S to zacisk kiedy poawia się napięcie po włączeniu kluczyka w stacyjce.
Kupiłem na allegro cewke zapłonowa do fiata i dodatkowo otrzymałem elektroniczny regulator alternatora typ RA2/12V DE produkcji polskiej. Alternator we fiacie panda 45S jest firmy magneti marelli. Na tym regulatorze sa zaciski z oznaczeniami: Masa B-, D+ 15, Wzb. 67. Na cewce sa oznaczenia B+ i D. Prosze o pomoc jak to podlaczyc
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
Ja bym sprawdził dwa miejsca . Pierwsze to kontrolka jeden z cienkich przewodów podłączona do zacisku / wsuwki D+ ( może być oznaczenie 16 19 /51 15) , Podłącz w to miejsce kontrolkę próbnik z drugi koniec do + ) , Kontrolka powinna zaświecić . Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją...
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
Witam Łatwa sprawa nie panikuj.Te zaciski powinny być oznaczone,przykładowo L,i +. L już masz ,natomiast do + ,podaj + po kluczyku .Może być tak jak pisze kolega Motronic ,że ten alternator jest z tego auta ,to przewód być może masz zaizolowany obok innych.
mozna pokombinować ale grozi to przeładowaniem akumulatora,jesli ci faktycznie zalezy na mocniejszym kopie prądu zakup sobie alternator 230zł -z uchwytem i po robocie nowy regulator napiecia to ok 50 zł
Na tym alternatorze masz wejście z 2 zestykami żeńskimi oznaczonymi jako S i L.Do zacisku B+ (ta śruba)podłącz +akumulatora.To samo do zacisku S.Do zacisku L podłącz lampkę około 4W\12V.Drugi koniec lampki podłącz do + aku.Masa-na korpus alternatora.Lampka powinna się świecić.Napędzić alt.wiertarką (uwaga-musi mieć ponad 500W,najlepsza dwubiegowa Celma)...
Alternator jest sześciodidoowy. Ale regulator napięcia jest już do niego dopasowany. Przewodu ~ nie izolujesz, a po prostu odkręcasz od zacisku na alternatorze. Zostaje niewykorzystany. Nie wiem, który jest dolny, który górny. Ja lecę po oznaczeniach. Swoją drogą, to te alternatory można przerobić na dziewięciodiodowe i zastosować regulator napięcia...
Te dwa duże zaciski podłączasz pod stały prąd prosto z akumulatora, użyj do tego przewodu o oznaczeniu LY 6², do tego trzeciego małego zacisku podłącz kontrolkę ładowania użyj do tego celu przewodu o oznaczeniu LY 1,5². A i jeszcze jedno te dwa grube przewody najlepiej podpiąć do rozrusznika w miejscu gdzie podłączone jest zasilanie prosto...
Starszy model regulatora napięcia od Poloneza ma właśnie takie gabaryty jakie opisałeś Regulator musi być przykręcony do masy pojazdu gdyż jest to minus zasilania regulatora. Oznaczenie 15 to zasilanie +12v regulatora. Napięcie na tym zacisku wystąpi wtedy gdy kluczyk stacyjki włączysz w pozycję zapłon i dopiero zanika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki....
Mam mały problem z alternatorem w samochodzie z silnikiem 1,9 ASZ. Podczas jazdy w samochodzie zapala się lampka od ESP (od uruchomienia silnika w przeciągu 5-10min.) i wtedy faktycznie nie działa ten system + ASR, nie można manualnie z przycisku włączyć esp. Błędy z vcds: Wersja VCDS: AKP 908.1 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 038-906-019-ASZ.lbl Oznaczenie...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Bezpiecznik to bezpiecznik, wszystkie działają tak samo i każdy się tak samo sprawdza. Jednak akumulator w fordzie był źle oznaczony. Jeszcze się nie spotkałem ze źle oznaczonym akumulatorem, coś ściemniasz. Jednak został on źle podpięty. Mianowicie zamiast plusa podpiety został minus. Podpięcie miało być - z - , a + z +. Nie było podpięcia do masy....
Witam, Fotka nr 1 to przekaźnik rozrusznika PC-502. Fotka nr 2 to tzw. przekaźnik blokady o oznaczeniu (po polsku) RB-1. Oba te przekaźniki pełnią funkcję zabezpieczenia rozrusznika po uruchomieniu silnika, czyli jak przekręcisz stacyjkę w pozycję "start" przy uruchomionym silniku, rozrusznik nie startuje. RB-1 steruje także kontrolką ładowania. Działa...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa strona to pokaże rozładowanie co oznacza brak ładowania.Zakres...
Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego i przewod wzbudzenia zasilany przez kontrolke...
Twoje stanowisko nieco niewyraźne. Przecież wystarczy zrealizować schemat, który nam przedstawiłeś. Daj spokój tym trzem diodom dodatkowym. W oryginalnym rozwiązaniu są one podłączone do regulatora wbudowanego. Tutaj skoro stosujesz regulator zewnętrzny są bez znaczenia, czyli pozostają niewykorzystane, ale też przewód od nich musi być zaizolowany (niepodłączony)....
1. Akumulatory ruscy źle narysowali: bieguny odwrotnie oznaczone jeśli minus jest tam na masie. 2. Amperowierz wy...montować (ominąć) a wszystkie przewody do niego dochodzące skręcić razem i umocować tak by się nie mogły zetknąć z masą (praktycznie to można zrobić pozostawiając amperomierz fizycznie wbudowany a przewody przychodzące - przykręcić pod...
(at)ElektrodaBot silnik to Deutz a nie deluxe. popraw odpowiedz. Sprostowanie – wersja instalacji z silnikiem Deutz Przepraszam za poprzednie nawiązanie do „Deluxe Engine”. Poniżej poprawiam opis zgodnie ze schematem „Electrical Diagram – Deutz Engine (końcówka S/N 343191)” przesłanym w ostatnim poście. 1. Lokalizacja i rola diody #3 • Na schemacie...
W maluchach było dopiero w tych co sobie ludziska pozakładali przekaźniki od świateł. W takim razie po co w stacyjkach był styk z oznaczeniem „INT” przez które szło zasilanie świateł? Jeszcze w każdym modelu — zarówno palonym na linkę i palonym z kluczyka. W wersji z nowym licznikiem był przełącznik świateł z tą funkcją „auto”. W dużym Fiacie i Polonezie...
Jeszcze zaciski połączeniowe pstryknij. Jakieś oznaczenia też by się przydały , tabliczkę znamionową pewnie ma , to spisz co tam będzie. submariner Ale się pochwaliłeś :| , jakim silnikiem napędzasz ? jaki masz alternator ? Dlaczego cięzko odpalić jak na wolnych obrotach alternator nie stawia żadnego oporu najpierw musi się wzbudzić, zanim to zrobi...
Z prostownika d+ idzie do puszki bezpiecznikowej, a od puszki idzie do cewki pod złącze oznaczone jako 15, od złacze 15 w cewce idzie do stacyjki pod pin 15/45. To źle masz. Jak już to podłącz przewód od D+ do zacisku 30 w stacyjce, albo bezpośrednio do "+" akumulatora. Przy takim podłączeniu jak masz teraz motor nie gaśnie po wyłączeniu stacyjki bo...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Witam, wymieniłem lampy ze zwykłych halogenów na bixenony skretne z ledem do jazdy dziennej w VW Golf Sportsvan. Dołożyłem przejściówki z 10 na 14 pinową wtyczke dołożyłem moduł AFS, czujnik poziomowania na tylnej belce, jak przewiduje producent. Spryskiwacze były zamontowane oryginalnie ponizej autoscan z vcds moze ktoś jest w stanie pomóc z AFS (gateway...
Podam prosty przykład. https://obrazki.elektroda.pl/8680504900_... Schemat przyłączenia bardzo powszechny,praktycznie wszędzie to bylo dla oszczednosci (sorki za chałę w Paint,ale tak szybciej). Klasyczne rozwiazanie ,gruby przewód z aku do rozrusznika i cieńszy na zaciski pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem.Wszystko fajnie zanim...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Witam po dłuższej przerwie. No więc tak, dalej jest coś nie tak z tym regulatorem. Po odpaleniu silnika na zaciskach akumulatora, miernik pokazuje 13,8V. Po dodaniu gazu i puszczeniu, na zaciskach napięcie wynosi tylko 12,5V. Po włączeniu obciążenia (świateł)) napięcie znów wzrasta do ok 13,5V. Po dodaniu gazu (na wyższych obrotach napięcie na zaciskach...
Witam. Walczę z problemem braku ładowania w ciągniku. Ciągnik normalnie działa. Jednak na zapłonie słabo świeci się kontrolka od ładowania i ładowania nie ma. Jest 12V. Alternator dobry po odpięciu przewodu z D+ i podłączeniu przez żarówkę 2W do + łądowanie jest 14,5V i 20A. Alternator ma pół roku. Zauważyłem że jak wyjmę przekaźnik pompy paliwa którego...
Witam .Te alternatory jeżeli dobrze pamiętam miały wyprowadzenie szczotek (jednej i drugiej).Były stosowane w ciężarówkach TATRA.To wyprowadzenie które oznaczyłeś znakiem zapytania ,jest z pewnością wyprowadzeniem drugiej szczotki. Łatwo to sprawdzić masując ten zacisk i sprawdzając czy wirnik pobiera prąd(będzie lekko iskrzyć na tym zacisku ,po przyłożeniu...
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
na początek to dziękuje za tak szybkie zainteresowanie się moim problemem :) na moim alternatorze jest bardzo kiepskie oznakowanie, szukajac informacji na elektroda.pl znalazłem jak na moje oko taki sam mój alternator http://obrazki.elektroda.pl/5387815100_1... zdjęcie alternatora z oznaczeniami z znalezionego postu http://obrazki.elektroda.pl/3902643000_1...
Zacisk wzbudzenia wychodzi z D+ na alternatorze (kabel 2.5 kwadrat - niebieski) wchodzi pod maska do kabiny we wtyczce pod przykrywką o oznaczeniu X2.1 (wtyczka osiemnastopinowa, pin 1) i wchodzi do komputera FR (FMR) Kasowanie błędu: Wchodzisz do sterownika, wyszukujesz błąd, jak się pojawi wciskasz RESET, przytrzymujesz, i wciskasz QUIT. Z klawiatury...
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
Witam serdecznie, znalazłem dzisiaj w starych szpargałach nowy amperomierz (chyba) marki Mera-Pafal z 1984 roku, chciałbym go sobie wpiąć do instalacji elektrycznej w ciągniku własnego roboty, posiada on dwa zaciski śrubowe (+ - oznaczony 61 i - oznaczony 11). Jeżeli ktoś z was wie jak to podłączyć, wpiąć w instalację byłbym bardzo wdzięczny za wskazówki....
oznaczenie zacisk zacisk alternator alternator zacisk
moduł mazda gorący przewód automat świateł dziennych
firstchip fc1178bc epson l3250
Jak samodzielnie sprawdzić jakość wody w studni? Ford Focus C-Max 2004: Problemy z elektryką po wymianie żarówek na LED