Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Czy wystarczy wymienić sam kolektor?
Witam okazała się pęknięta skorupa od turbo i uszczelka kolektora
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Dziura między turbo a kolektorem ? Rozerwało intercooler . Może wąż pęknięty .
Czyli nie stać Cię na ten samochód, serio chcesz drugi raz demontować turbo/kolektor ze ściany grodziowej?, szpilki które mogą się ukręcić, uszczelki itd? za 80 zł to Ty co najwyżej komplet uszczelek możesz kupić a nie kolektor. Nie, nie klei się tego, zakłada się nowy lub używany kolektor zdrowy, zdrowe turbo, nowe uszczelki (Elring), składa wszystko...
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
ja miałem pęknięty plastikowy wężyk, który wchodzi do kolektora ssącego(przy podszybiu-nad turbo) Było to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Żygało olejem na turbo i przekłamania wartości na przepływomierzu przez tę nieszczelność/lewe powietrze. Łatwo to poznać po tym, że będzie olej na silniku przy podszybiu. Rurka jest plastikowa i po czasię musi pęknąć,...
Witam dzisiaj rozebrałem sterownik i rzeczywiście był uszkodzony, pęknięty wężyk wymieniłem go poskładałem i jadę i znów 110 odcina... Uderzać ostatecznie w turbo winna gruszka ??? Były ślady oleju w wężyku do ECU? Były. Czy jest olej w czujniku ciśnienia w ECU? Jest. Umyj go.
Czyli nie ma opcji że jakaś uszczelka itd tylko bardziej niestety że kolektor? A da radę bez rozbierania jakoś to zweryfikować? czy tylko jedyna opcja to rozebrać i pooglądać? nie napisałem masz pęknięty kolektor tylko masz nieszczelność kolektora gdzie i co nie wiem ja nie jestem wróżka, nie mam nic przeciwko jak ci ktoś powróży
A nie masz czasem pękniętego węża od odmy i leje się olej po kolektorze ssącym na gruszkę ?
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem nierównych obrotów po odpaleniu w Oplu Astra J z silnikiem 1.4 turbo. Nierówne obroty, szarpanie autem ustaje po lekkim dodaniu gazu i trzymaniu pedału. Zjawisko występuje tylko w chłodne dni najczęściej po nocy. Auto ma nierówne obroty, jak by miało zgasnąć, przy tym aż rzuca budą auta. Po około 30...
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Rozrząd git. kompresja po 10 bar na każdym po ojeju 12 bar czyli ok ale zauważyłem ze kolektor pęknięty jest na górze i trochę pierdzi czy to może być winą spadku mocy? turbo bije na 0.6 bar
Witam. Mam problem z moim Leonem z silnikiem 1.8t AUQ. Auto kupiłem parę miesięcy temu i po zakupie zaczęły się przygody okazało się że jest pęknięty gumowy przewód odmy następnie pęknięty kolektor wydechowy + popękana żeliwna muszla turbiny. Po tym wszystkim auto przy rozpędzaniu delikatnie poszarpuje. Proszę o analizę logów jak dla mnie to przeładowuje...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Gwarancje na turbo dostałem 24mies, mnie tez to trochę zdziwiło ze ktoś kto regeneruje mówi o paście do wydechu jeśli chce mieć pewność szczelności, zamieszczam zdjęcie jak to przykładowo wyglada, dodam na na zdjęci wyglada na dużo bardziej zniszczoną płaszczyznę, kolektor pęknięty wiem ale tyle tys poszło na części w tym miesiącu ze musi póki co zostać...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
To jest dobry pomysł tylko jak ustawić 4tłok w gmp? na równi 1z4 i 2z3 czyli najlepiej ustawic na znaczki i zobaczyc precikiem czy jest 4ty w gmp? Na ten moment mam odkręcone pokrywe zaworów i kolektor dolotowy. Nawet jak mówisz sigwa18 to przez odkręconą pokrywę zaworów powietrze nie ma prawa wylecieć a jak wyleci to będą krzywe zawory. Dziś działam...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Z tego co opisujesz to DV-ka uwalona, szukaj oryginał żadnych Blow-off... Ale ogólnie w 1,8T szczelność to podstawa, także wszystkie rurki, wężyki mają być szczelne, sprawdź też gniazda wtryskiwaczy czy nie ma plam na kolektorze - gumki mogą przepuszczać i gniazda też warto zmienić. Pod kolektorem ssącym czy wężyki są w całości. jak będziesz jeździć...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Sprawdź wężyki od podciśnień turbo. Sprawdź też grube węże od sprężenia do kolektora, czy nic nie spadło, ew pękło. Zobacz, czy intercooler cały. Mi kiedyś spadł taki gruby wąż za turbo i też mocy nie było, ale też silnik chodził głośniej. Słychać było szmery z kolektora ssącego.
Witam mam taki problem moja vectra nie jeździ jak powinna dolot szczelny swiece nowe kable ok. Mam pytanie czy jak mam bo mam pęknięty kolektor wydechowy to sonda będzie klamac? Wykres jednej sondy od 0.2 do 0.9v a na drugiej sondzie praktycznie stale 0.2 0.28 0.18 strasznie wąski zakres czy peknity kolektor wydechowy może być tego przyczyną? Czy sonda...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Nie szczelność dolotu? Tak. przez pęknięte mocowanie egr widoczne tylko w momencie wyjecia całego mocowania z silnika, wykluczałem to bo pyłem pewny że tam jest szczelnie bo przed montażem ogladalem to mocowanie u mechaniora wraz z całym kolektorem
Witam, mam pytanie chodzi o silnik 1,8T którego posiadam w Audi A3, niestety pękł kolektor wydechowy i udało się znaleźć używany ale mechanik zauważył też drobną ryskę (pęknięcie) w ciepłej stronie turbo coś chyba jak na poniższym zdjęciu i pytanie czy może wpływac na moc, na "wstawanie"? Bo dzwoniłem do gościa który 2 lata temu mi tę turbinę regenerował...
Chyba nie czytałeś dokładnie co napisałem... 1 turbina była w regeneracji 2 nieszczelności w układzie wydechowym?czyli co?kolektor jest cały uszczelki wymienione. 3 nieszczelności w układzie dolotowym sprawdzane-jak na odpalonym silniku zatkam rurę od turbo to silnik gaśnie.Jak nałożyłem na metalową rurkę dętkę i napompowałem powietrza to ciśnienie...
Czujniki to wiem głównie blok z głowicą chce przełożyć bo nawet kolektor dolot. jest inny i narazie bez turbo bo padło wirnik pękł tylko czy to w miare bedzie jezdziło jak podepne wszystko jak bez turbo ale z tą pompą elektroniczną i czujnikami jak w oryginalnym td. Dodano po 6 Wsumie to stało się tak coś strzeliło i silnik głośno chodził wszystko w...
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
Witam, mam pytanie jak można sprawdzić nieszczelnośc w okolicy turbiny w 1,8T Golf 4? Jak jadę normalnie jest ok, w momencie gdy daje pełen but tak zwany, np na drugim biegu, słychać przez moment jak turbo tak chwilo rzęzi, to nie jest świst typowy tylko takie skwierczenie. Nie wiem czy pęknięte żeliwo też tak słychać czy to bardziej wywalona uszczelka...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Podczas gwałtownego przyspieszania pojawia się słyszalny szum jakby samolot startował. Jeżeli jest to turbo, to przede wszystkim spraw szczelność dolotu, a zwłaszcza rur gumowych pomiędzy sprężarką i kolektorem wlotowym. Najlepiej na zimnym silniku (byś się nie poparzył), jedna osoba w miarę umiarkowanie gazuje silnik, druga osoba przy podniesionej...
Na odległość nie widząc tego trudno powiedzieć ale wydaje mi się że główną przyczyną będzie uszczelka głowicy, no chyba że pęknięta głowica ale w sumie to raz w żuciu słyszałem żeby w 1,9 pękła. spróbuj jeszcze zdjąć wąż przy samym kolektorze czy gdzieś po drodze niema problemu, mówiłeś że auto stało więc może w przewodach od TORBO do SSĄCEGO nagromadziła...
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Witam, ostatnio padło mi turbo w Golfie 1.9 TDI ALH, to znaczy pękł wałek , olej poleciał na tłoki, szybko go zmuliłem i zgasł, ale później ze 3 razy próbowałem jechać, ale już obroty się nie podnosiły, tylko turbo wydawało metaliczne dźwięki. Więc turbo pojechało do regeneracji , a ja się zająłem czyszczeniem silnika, intercooler, kolektor ssący, tłumik....
nie straszy go ugietym korbowodem. jak rozrusznik miał by go ugiąć to co powiesz w przypadku turbo doladowania tego silnika- korby chyba były by "bananami" Kolejna sprawa cykle pracy silnika to 1-2-0-0 więc możesz sobie wyobrazić cykle pracy zaworów. Do sprawdzenia kompresja. Tak jak wyżej pisales. Pęknięta sprezyna- hałas, mniejsza kompresja. Z góry...
Dziura pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym. czyli co z tym fantem zrobic? sory ze pytam ale jestem laikiem w tych sprawach Jeśli chodzi glośniej i brakuje mocy sprawdz najpierw szczelność węży. Może jest gdzieś pęknięty lub sie wysunał ze złączki. dzięki sprawdzę
Witam!Mam problem z silnikiem a14net w Astrze.Samochód przyjechał z problemem overboostu,czyli wycinało turbo błąd p0238.Dodatkowo jechało skokowo niekiedy podszarpując, przydławiając się.Diagnoza wyrobiona zacinająca się klapka wastegate.Zamontowałem nowy kolektor wydechowy,ustawiłem sztangę tak by w pozycji spoczynku lekko dociągało klapkę.Błąd p0238...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Bry! Piszę bo przy wrocławskich wymieniaczach części to ja wymiękam. Kupiłem sobie super zadbane W211 E320 CDI w październiku. Było super, wersja awangarde z wstawkami z AMG wygląda i sprawowała się doskonale aż do ubiegłego miesiąca. Dopatrzyłem się wycieku spod chłodniczki oleju (ponoć klasyk) oraz spod uszczelki za EGRem na kolektorze ssącym. W tym...
Witam, Od pewnego czasu mam problem w moim Citroenie Xsarze II 1,6 16V (PB+LPG) od strzału w kolektor na LPG. Pewnego dnia z mojej winy poszedł strzał na LPG pod maską, w pierwszej chwili myślałem że pękł filtr czy kolektor dolotowy, ale sprawdziliśmy z mechanikiem szczelność układu i okazał się szczelny. Problem objawia się tym że auto jest zamulone...
Witam, OM642.920 190km 2006r. Opisze problem. Z góry przepraszam za nieprzejrzystość Na początku auto chodziło dobrze moc wszystko przyśpieszenie było. Po tym pękł mi kolektor wydechowy wymieniłem na sprawny od tamtej pory zaczęły dziać się cuda wianki. Tracił moc po mocniejszym dodaniu gazu ładowało prawie 2.5 bara ciśnienia. Turbo i nastawnik po regeneracji...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Słuchajcie, więc tak: Rozebrałem dziś ten zawór N75 (generalnie prosta sprawa) i co się okazało - ma pękniętą membrankę w środku (tę czerwoną). Pęknięcie nie jest duże, ale jest. Wyczyściłem go przy okazji z zanieczyszczeń i przemyłem (bardzo zanieczyszczony nie był, ale był brud). Zawór raczej do wymiany, bo membranki takiej raczej nie dostanę osobno...
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Witam Mam problem ze swoim rydwanem prestiżu. Po kolei, odkąd go kupiłem, zdarza mu się odpalić za 3 razem. Nie jest to jakimś mega problemem, ale może być objawem, więc podaję te informację. Jeździ bezawaryjnie już 3 lata. No i w końcu postanowił "pofisiować". Pewnego dnia (jakieś 2 miesiące temu) postanowił nie odpalać. Próbami odpalenia rozładowałem...
No widzę, że tak krytykowany patent "test z butelką" zaczyna się przyjmować. Trochę mnie zaskoczyły wyniki tego testu, a mianowicie to że, bąbelkowanie ustawało na wolnych obrotach, oraz to że płyn nie wracał, nie zostawał zassany z powrotem do zbiornika wyrównawczego, bo u mnie tak się dzieje i butelkę mam pustą. Tak się dzieje jak na zimnym silniku...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Czarekk23 zmień temat, opisz w nim krótko objaw, np. auto nie przyspiesza, brak mocy itp. "Zapowietrzenie turbiny" to kompletny nonsens. Na początek sprawdź szczelność przewodów gumowych szczególnie prowadzących powietrze od turbo do intercoolera i dalej do kolektora. Jeżeli rura gdzieś pękła to turbina tłoczy w atmosferę zamiast do silnika, towarzyszy...
Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273 Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200 pojawiał się już tylko błąd P0089 Syndrom: w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM Objawy Nissan to spadek...
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
No to jeszcze raz ja: To "cięgienko" to jest tzw sztanga zaworu upustowego turbiny. Steruje nim tzw grucha, czyli siłownik membranowy, połączony przewodem ciśnieniowym z kolektorem za turbiną. Jeżeli turbina zaczyna ładować za duże ciśnienie, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę zmniejszając wydatek sprężarki. Przypadłość,...
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
turbo po regeneracji jakieś dwa tygodnie nowy rozrząd ustawiany trzy razy w serwisie po pierwszym razie pękły dwa koniki w głowicy potem ustawiali pompe turbo działa o niebo lepiej przed regeneracją silnik kręcił max 4000 tera kręci 5500 obr nowy przeplywomierz przeczyszczone kolektory nowe filtry nowy olej w silniku jak kopci są przedmuchy
https://obrazki.elektroda.pl/2823437700_... Motywacja Naprawiając różnego rodzaju joysticki od konsol retro, niezbędną potrzebą była diagnoza stanu takiego urządzenia. Każdorazowe wyciąganie innej konsoli z szuflady, podłączanie do niej kontrolera, włączanie TV, szukanie odpowiedniego kartridża z grą, aby móc przetestować wszystkie...
Witam. Mam mały problem z doładowaniem w t5 2.5 axe. oryginalny przebieg 164tyś km,auto znam od nowości. Auto wpadało w tryb awaryjny i przekraczało limit doładowania,był też delikatnie pęknięty kolektor na harmonijce. Kolektor został wymieniony,Turbo zdemontowane i wyczyszczone chociaż nagaru było bardzo mało. Niestety jeździ jak jeździł. brakuje mocy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
kolektor pęknięty pęknięty kolektor pęknięty kolektor wydechowy
cabletech pilot silnik odkurzacz iskrzy szczotka gniazdka angielskie
Zamiana silnika Volvo Penta 100 na 280: Wymagane modyfikacje Jak ustawić datę i godzinę w Peugeot 207 (2006)