Na pewno nie jest to spowodowane przez zapieczone pierścienie, więc płukanka ani nie pomoże, ani nie zaszkodzi. Jak dla mnie strata pieniędzy.
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
No no pierścienie, pomogą jak laxigen na sraczkę. Płukanka inny olej to samo co wyżej. Swoją drogą to nie jest olej do tego silnika.
Wodorowanie pomaga. Na wnętrze płukanka amtra
Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula. Nie tylko Motula ale także np. Liqui Moly. Kolega jezdził na Castrolu i dolewał co miesiąc prawie pół litra po przejściu na Liqui moly po dwóch miesiącach nic jeszcze nie dolał. Ponad rok mu tłukłem mu do główki że to może być wina oleju... W zeszłym tygodniu zalał Ceratec i po 3 dniach stwierdził...
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Jeśli nagar trzyma nieruchomo pierścienie tłokowe, a zwłaszcza olejowe to wypłukanie silnika może naprawić ten silnik Większej bzdury nie słyszałem. Płukanka nie puści pierścieni, jedynie wypłucze nagar z silnika. Zapieczone pierścienie może puścić nafta wlana do cylindra na noc. Na marginesie dodam że przebieg auta ma znaczenie, i raczej nikomu nie...
Czy 10 bar czy 10 atmosfer to złom. Może w takiej sytuacji V.A.G. to złom niestety w RENAULT po płukance pierścienie puszczą i będzie znowu jak ta lala :D
Niczego podobnego nie kupisz za 6k. a jeszcze możesz dołożyć 4k jak będziesz miała pecha. Dołóż te 4k do remontu i będzie pani zadowolona. Olej może brać przez wytarte uszczelniacze zaworów jeżeli kopci na niebiesko po odpaleniu. Jeżeli w czasie jazdy, to albo pierścienie stoją zaklejone nagarem i pomoże płukanka albo już się skończyły i to już większy...
4 b to zdecydowanie za mało. Pierścienie do wymiany, chyba nierówna praca, stąd wynika do sprawdzenia cewka. Czy pomoże płukanka i ceratek plus motodoktora nie wiadomo.
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
sam odpowiedziałaś sobie na pytanie No nie do końca, ponieważ ludzie stosują tą metodę, aby zmiękczyć nagar na pierścieniach - dzień przed finalnym płukaniem silnika i chciał bym poznać ich opinie na ten temat.
Takie remonty około 3 tysie wychodzą. Tylko że to stare auto i niewiadomo czy kupisz lepszy silnik. Po taniości może znajdziesz kogoś kto zmieni uszczelniacze, możesz próbować z płukankami na zapieczone pierścienie. Ale najlepiej jeździć i obserwować.
Witam Trzeba sprawdzić gdzie olej jest pobierany. Jeśli silnik jest suchy i nie ma wycieków to widać 2 możliwości: 1) turbina jest nie sprawna i tam tędy idzie do silnika. 2) pierścienie w silniku tu jak najbardziej może pomóc płukanka. Warto ją zrobić przed planowaną wymianą oleju. Na początek sprawdził bym czy olej nie wędruje przewodami od turbiny....
Generalnie pomysły mi się skończyły na diagnozę i naprawę. Bez sprawdzenia jak wygląda gładź cylindra trudno coś wyrokować. A wg mnie, lepiej jeździć na nowych pierścieniach z lekko porysowaną gładzią cylindra, niż na tych obecnych, prawdopodobnie popękanych. Sprawdzenie gładzi i ewentualna decyzja wymiany pierścieni to chyba nie jest kosmiczny koszt....
Z pewną nieśmiałością wracam do mojego wcześniejszego pytania: jaki czujnik steruje na liczniku-wyświetlaczu napisem "OK" U mnie w Peugeot-cie 308 z tym samym silnikiem 120KM VTI - odpowiada to poziomowi oleju. Znaczy jak poziom oleju spadnie poniżej dopuszczalnego to krzyczał za pomocą tego komunikatu. Jak oleju jest wystarczająco to zgłasza "OK"...
dzień dobry, Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Ile oleju Pali Twoje auto na 1000 km? -Co do błędów to nie ma ani jednego. sprawdziłem dziś po dłuższej przerwie i czysto. https://obrazki.elektroda.pl/2487057100_... -Natomiast jeśli chodzi o olej to wychodzi na to, że ok 300ml na 1K km. Olej 5W30 GM. I tak wiem, że powinienem wlać...
Witam. Tylko wspomnę. Znajomy lata temu ale w VW u mnie na garażu sam sobie uzdrawiał auto. Honownica na wiertarkę i nowe pierścienie. Poprawiło się mega i jeździł tym jeszcze kilka lat. Też byłem przeciwny roboty - ale jego sprawa i jego robota - wyszło. A innemu użyczyłem garażu na kilak dni. Sam pomagałem. Megane 2 1,6 Podejrzenie było zapieczonych...
"] Co zamierzam zrobić i czekam na części: Wymiana sondy lambda, widać, że była już wcześniej wymieniana na zamiennik BOSCH i kable są łączone w dodatkowej kostce. Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrze nr 2 (czekam za zamówionym miernikiem) Płukanka TEC2000 podobno pomaga na zapieczone pierścienia przetestuje i zobaczymy. Możliwe ale teraz tego nie...
Można spróbować nalać na tłoki płukankę na noc. Może tylko pierścienie zapieczone Dodano po 1 Może kup jakaś płukankę i zrób. Można nalać na tłoki i zostawić na noc żeby nagar rozpuściło. Oczywiście wymiana oleju konieczna po takim zabiegu
Czy jak ruszasz z miejsca na zimnym masz zwyczaj dawać mu duże obroty? Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach jeżeli za niskie się okaże znaczy to że pierścienie olejowe stoją i dopiero jak się nagrzeje jest lepiej a czarny dym to zbyt duża dawka paliwa w danym momencie która nie została dopalona. Płukanka silnika powinna pomóc.
Jak robić remont to tylko we własnym zakresie. Bo w warsztacie raczej nie opłacalne. Magiczne płukanki przy zużytych pierścieniach i np stwardniałych uszczelniaczach na kamień nic nie pomogą. Tylko nowe pierścienie i uszczelniacze co i tak zależy od stanu tulei i tłoków. A wszystko wyjdzie po rozebraniu. Można też nie robić nic. Jak nie widać chmury...
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
jak tak zapieczone pierścienie to można też nalać parę razy nafty do cylindrów do pełna, zostawiając po każdym nalaniu na parę godzin, też ładnie puszcza, potem po nocy pojudłać bez świec by w razie jak coś zostało to wyleciało przez otwory świec, zakręcić świece, odpalić niech z pół godziny pochodzi na wolnych obrotach (gratisowa płukanka) i zmienić...
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
olej po spuszczeniu jest koloru szarego/siwego Czyli źle poskładany silnik został zatarty. Myślę że kolor oleju może być z tego względu że nie była zrobiona płukanka i zabrudzenia (masło/woda) zmieszało się z olejem, w oleju brak opiłków, chyba że stoją w filtrze.
Witam. Astra 1,6 105 kM pobiera olej, ok. 0,5 l na 1000 km. Nie kopci, nic nie stuka, silnik pięknie chodzi. Zastanawiam się nad płukanką Liqui Moly pro (czarna). Może pierścienie odblokuje, bo zaworom, uszczelniaczom raczej nie pomoże.
A gdybym użył płukanki to nie pomoże to na pierścienie.
To jeżeli mechanik mówi że jest ok to czasami nie warto szukać na siłę problemu. Ja też mam problem z moim silnikiem ale dałem sobie spokój. Dopóki jeździ, odpala i nic poważnego się nie dzieje to nie ruszam. Jeszcze może jak będziesz miał czas albo przy wymianie świec, zmierz sobie kompresję, ona też dużo może powiedzieć o stanie silnika. Może być...
Sprawdzane było cisnienie na cylindrach i wynosiło około 10,5 Bara a na dwóch i okolo 8 na pozostałych. Z tego co wiem to szalu nie ma, mysle zrobic plukanke i zalać czymś ala motul lub valvolive Nie kupiłeś przypadki podróbki oleju? Raczej olej ani płukanka cudów nie zdziała. Jeśli żre olej to zapewne pierścienie się skończyły/zapiekły - silnik do...
Mogły stanąć pierścienie od ilości nagaru. Zaczął bym od płukanki, może odpuszczą. Silnik przepłukany płukankami z internetu, nie pomogło. Kupiłem olej 80w90 i dolałem do 5l oleju 1 litr nafty oświetleniowej, olej miał dobrą gęstość, po tym zabiegu pierścienie odpuściły i kompresja wróciła do normy. Podczas zabiegu ciśnienie oleju w silniku kontrolowałem...
Może płukanka ma sens jednak mam obawy że wypłucze wszystkie osady i wówczas wszystko się rozszczelni, chociaż olej mineralny powinien z powrotem wszystko przywrócić. A co jest gęstsze? motodoktor 0.5l dolany do oleju w silniku (chyba jest półsyntetyk dawno nie wymieniany) czy wymiana oleju na mineralny? O boziu...
Widzę, że cały temat opiera się o teorie i zastanawiam się, co autorowi da taka wiedza? Nie naprawi tym samochodu. Proponuję coś zrobić, a nie tylko pytać, bo odpowiedzi stuprocentowej nikt nie udzieli. Jeśli boisz się o koszta, to zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworów - trudne do zrobienia bez ściągania głowicy, ale możliwe do wykonania. Płukanka...
Pierścienie mogą się zapiekać też , Jeśli był syfiasty olej przez lata to czasem pierścienie staną od nagaru i nie zgarniają oleju. Koszt niewielki a może w tym przypadku coś da. , dodam , Ktoś tu właśnie jeszcze wspominał o jakimś specyfiku. , i tu wspomnę o jakichś specyfikach , Możesz spróbować z gęstszym olejem. Ale silnika to nie naprawi tak jak...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Dzień dobry, nie odzywałem się chwilę ale musiałem sprawdzić kompresję i aż zaniemówiłem zamówiłem nawet nowy miernik aby potwierdzić stąd brak odpowiedzi przez 3 dni kompresja na 1 i 3 cyl wynosi 5-6bar a na 2 i 4 2bary jest to stanowczo za mało zastanawiam się czy próbować robić płukankę bo możliwe że pierścienie stoją czy oddać silnik do remontu
4 najdalej od pompy oleju. Często się czyta że prowadnica zaworowa leci a w końcowej fazie wypala gniazdo najczęściej jak jest gaz. Nawet teraz jest obok temat o 1.6 apf gdzie tak się stało Jeśli ktoś wie co jest przyczyną że akurat 4 cylinder leci to niech się pochwali. Że niby mniejsze ciśnienie na natrysku oleju na denko tłoka i pierścienie stają...
Spróbuj zrobić płukankę (polecam engine flush od liqui moly) i wymienić olej, może pierścienie zapieczone i chociaż doraźnie bo pomoże..
Spróbuj płukankę zrobić, usunie ci syf i odblokuje ewentualnie zapieczone pierścienie. Zakładam że głowica dobrze zrobiona, tzn wszystkie uszczelniacze nowe.
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja...
Niekoniecznie skrzynia musi być do roboty. Po tak długim czasie, po prostu sprzęgło może "za bardzo kleić" i wciśnięcie klamki po prostu nie rozłącza sprzęgła do końca. Stąd trudności z wbijaniem biegów. Danie oleju na tłok, nie ma niczego polepszyć. Ma uchronić silnik przed "przycieraniem się" nim olej z paliwa faktycznie zacznie smarować silnik. Możesz...
Nafty do cylindrów nalej po pół litra. Opuść tłoki do połowy i na dwa dni niech postoi. Uprzednio spuść olej to go jeszcze wykorzystasz. Przed odpaleniem wyciągnąć strzykawką to co zostało(można się zdziwić ale niektóre gary mogą być szczelniejsze) i dwa, trzy obroty przekręcić rozrusznikiem bez wtrysków. Niech resztę wyrzuci. Nafta rozpuszcza nagar...
Już powoli tracę cierpliwość do tego silnika... Zrobiony twinport, łączenia poradnicy z klapami wirowymi, same też bez większych luzów, zrobiona płukanka + wlanie po 50ml nafty do każdego cylindra, wymieniony olej na gm 5w30 dexos2, pomierzone ciśnienia w cylindrach i odpowiednio od rozrządu 10,4(tutaj powierzenia cylindra porysowana bo poprzedniemu...
wlej nafty/płukanki do tego cylindra przez wykręconą świecę, może tylko zalepione pierścienie, nie zaszkodzi a pomóc może bo to nie tak dużo mniejsza kompresja nie zaszkodzi też do pozostałych nalać - nale po równo do każdego cylindra całą płukankę 0.5l zostaw tak na całą noc albo i weekend a potem pokręć rozrusznikiem bez świec żeby jak coś zostało...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Ciężko określić, czy będzie lepszym wyborem, bo dużo zależy od szczęścia z tym braniem oleju :) 2.0 ogólnie bardziej pasuje do masy pojazdu, ale te silniki mają tendencję do brania oleju i ciężko to naprawić dobrze - winne są pierścienie. Niektórzy wymieniają je na pierścienie z volvo - z różnym efektem. W teorii silnik nie jest rozbieralny - producent...
Kup płukankę Liqy moliwlej do oleju i niech popracuje z pół godziny . tylko żeby olej był goracy. Może zluzuje pierścienie.
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Cześć Mam problem z T5 2009r bnz 130 koni 271.000 .Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo! kilka miesięcy stało nie używane problem w tym że bardzo dymi na biało niebiesko,ciepły silnik czuć w spalinach olej auto zapala na zimnym i ciepłym od strzała chodzi idealnie! Odstawiłem do mechanika na naprawę i: zrobiona płukanka silnika,wałek szklanki...
Witam Panowie, to znowu ja i moja astra. :D Otóż mam silnik rozebrany do następnej roboty. Samochód mi zaczął palić olej niemiłosiernie. Zrobiłem test kompresji i wyszło po... 4 bary na trzech cylindrach, a na czwartym 6. Potem zrobiłem taki test, że nalałem trochę oleju do cylindrów i wtedy robiłem test kompresji. Generalnie wtedy kompresja mi rosła...
W życiu bym nie wlał płukanki do tego silnika tak drogiego w naprawie i tak wrednego do naprawy, wymiana oleju co 5000 jest bezpieczna Witam, Każdy podejmuje własne decyzje. Ja naprawę tego silnika też już przerobiłem, a płukankę stosuję i będę stosował. Nie widzę powodu żeby mu miała zaszkodzić (stosowana zgodnie z instrukcją), jestem natomiast pewien...
Witam serdecznie chciałbym zapytać znawców czy gdzieś w Łodzi znajdzie się warsztat który zrobi mi pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze zaworowe ponieważ bierze olej w sporych ilościach. ASTRA H GTC Z20LER. Myślałem że warto zalać go płukanką na tłoki też chciałem zapytać czy jest sens czy to już nieopłacalne. Na zrobionych 600 km z bagnetu uciekły...
Zapewne nie pożyje długo. Kup porządna płukankę np. amtra kilka PLN zamiast tej ropy. Potem wlej 10w40 Valvoline maxlife. Jeśli kopci i pali olej to tylko remont - pierścienie plus uszczelniacze zaworowe.
Witam Z olejem sprawa jest prosta ja kupował bym najtańszy spełniający normy wymagane przez producenta. Wymiana na inny - o nie zalecanych parametrach może pogorszyć sprawę. Jeśli jesteś przed wymianą oleju ja zaryzykował bym płukankę np. Liquide Molly. Nie powinno nic pogorszyć a jest szansa że odblokuje zapieczone pierścienie na tłokach i zużycie...
Dzięki wszystkim za opinie i porady. Nie będę dodawał żadnych dodatków ani zmieniał oleju o wyższej lepkości. Wleję tylko płukankę Liqui Moly 2662 i zaleje Motulem Specific 5w30. To mądre posunięcie. Przy zużytych pierścieniach branie jest mniejsze świeżo po wymianie oleju, dopiero jak wymiesza się z olejem napędowym to spalanie oleju wzrośnie, dodatkowo...
Witam. Mam problem od niedawna z moim golfem IV 02r. 1.6benzyna. Chodzi o niebieski dym z rury wydechowej, który pojawia się nie zawsze, czasem jak ostro wcisnę w gaz podczas jazdy to nic, a czasem jest z tyłu chmurka niebieskiego. Mało tego, gdy jadę pod górkę na 4tym biegu z obrotami 2000-2500 to nagle słychać "pstryk" jakby coś przeskakiwało i w...
Dokładniej. Tłok swoim "czołem" dochodzi na równo z cylindrem. Jednak jakbyś zdjął cylinder to byś zobaczył że pierwszy pierścień jest ciut niżej. Bo tłok nigdy nie dolega do cylindra (inaczej po co by były pierścienie?). I właśnie ten rant powstaje w wyniku zużycia cylindra. To normalne że to powstaje, ale jeśli ten rant jest duży, to może oznaczać...
Okopcona świeca druga od lewej sugeruje coś innego... Zrób mu płukankę i zalej cerateka jak nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniacze zaworowe...
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
To działało w epoce kiedy silniki pracowały na superolu. Nafta rozpuści tylko miękki nagar. Jeżeli nagar się skoksił to bym zalał silnik nawet zużytym dobrym olejem z dodatkami płuczącymi i po miesiącu jazdy dopiero dalej kombinował z płukankami.
Robiłem 3x płukanki z nafty i zmieniałem olej co 5-6 tys spalanie oleju spadło do 400ml na 1000 i dałem sobie już spokój. Może w przyszłości pokuszę się o wymianę pierścieni i honowanie cylindrów.
Wlewasz płukankę (buteleczka 200-250 ml) do starego oleju, rozgrzewasz silnik (10-15 minut na biegu jałowym) Niektórzy producenci zalecają 5 min. Zmień na półsyntetyk bez żadnych płukanek bo szkoda kasy. Każdy ma swoje zdanie, a niektórzy myją podłogę i nie zmieniają wody... Olej bez płukania spłynie w 3 minuty, i połowa brudu zostaje w misce olejowej...
najpierw nalej sobie nafty przez otwory po świecach, tzn ustaw tłoki mniej-więcej na równo i nalej nafty/płukanki (to to samo) do pełna i zostaw na noc/na weekend najlepiej) potem pojudłaj rozrusznikiem żeby wychlupać resztę jeśli coś tam jeszcze zostało (wątpię, ale zawsze tak trzeba zrobić!), dolej z 0.5l tej nafty jeszcze do oleju i odpal niech pochodzi...
Jeśli to będą pierścienie to jaki to kosz? Nie no kosza nic nie wyrzucaj ;-) A o koszt pierścieni się nie martw bo można poratować chemią jeśli tylko są zakitowane pierścienie :-) Bardziej wygląda na uszkodzone turbo . Wymieniłem uszczelniacze zaworowe wyregulowalen zawory to samo. W jaki sposób wymieniłeś te uszczelniacze ? Valvoline max life 10w40...
Witajcie, Nie wiem czy można mi na forum o takie rzeczy jak jakaś firma pytać, mam nadzieję że nikt mi głowy nie urwie. Przed jesiennymi pracami wziąłem się za remont podnośnika. Pompa wzmocniona założone 4 lata temu więc podnosi super ale niestety opuszcza. Jak się olej rozgrzeje to opada natychmiast. Maszyna zawieszona cały czas podskakuje. Rozebrałem...
Tak auto jest na dwóch paskach jeden jest napedzy z wałka ssącego. Paski wymienia się co 5 lat max lub po 90 kkm 1 drugi przed około 85 3 po 75kkm lub przed upływem 5 lat 4 po między interwałami rozrząd u skraca się czas pracy o 10%. Jeśli po płukance się poprawiło to dobrze u mnie było podobnie. EGR powinien być sprawny połączony w sumie chodzi o ekologię...
A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki. Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Witam, mam problem z tym silnikiem :/ Mianowicie od wtorku po robieniu płukanki silnika przy zmianie oleju zaczął mi mocno dymić na siwo i brać olej ( ok 0.5 L na 500 km ) Wymieniłem w nim turbinę z wyślą że to ona ( faktycznie turbina była padnięta ) Przez kolejne 500 km nie zwracałem uwagi na dymienie z racji że brał olej miał go pewnie w układzie...
płukanka wtryskiwaczy płukanka silnika płukanka silnik
klimatyzacja zawór bezpieczeństwa blaszka miedziane wymiana symetryzator
uszkodzony klimatyzator naprawa radio honda accord
Błąd 5865 PTM w MAN TGX - Czujnik prędkości wentylatora Podłączenie węża podciśnienia w BMW E30 1.8 benzyna