Według mnie to jest ewidentnie przeciek z kolektora ssącego. Odpowiedź znajdziesz w tym wątku: -> matiz 99r pojemnosc 800 ubytek plynu chlodniczego Napisałeś że "wywaliło" płyn i ludzie myślą, że się zagotował. Płyn po porostu popłynął po silniku z nieszczelnego kolektora. Miałem to samo, też się nieźle lało.
Prawdopodobnie może to być wyciek z elementu woskowego który reguluje ssanie w zależności od temperatury płynu chłodzącego bądź też z przewodów doprowadzających płyn do niego.
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
my z kolei często przebijamy czymś i na zasadzie dźwigni wyciągamy na zewnątrz - broki ( zaślepki) są dostępne w większości średnic - trzeba zmierzyć otwór, ustalić czy typ soczewkowy czy kubełkowy ( w bloku pewnie ten drugi) i zakupić nowy - można wbić to czymś o podobnej średnicy, można dodatkowo czymś uszczelnić, itd. - nie potrzeba do tego jakiejś...
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
zembe nie kombinuj tylko wymień uszczelkę pod głowicą.Bo na razie ma mały przedmuch i jak jedziesz to jeszcze jakoś się silnik chłodzi,ale jak stoisz to do głowicy nie dochodzi płyn chłodzący (lub za mało dochodzi) i takie są efekty.
W tico nie ma zaworu odcinającego ciecz chłodzącą od nagrzewnicy. Może nasz mało płynu chłodzącego.
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
-nocą nie odpalałem samochodu, sprawdzę po świętach -Daewoo Matiz Friend z silnikiem 0,8 -płyn chłodzący jest -z kopułką i rozdzielaczem muszę się rozeznać gdzie się zagląda i jak poznać czy jest OK -rozdzielacz na zdjęciu (instalacja gazowa na stronie http://images37.fotosik.pl/1447/a165e4bb...
Witam. Może to być płyn chłodzący którego słychać w nagrzewnicy. Sprawdź czy dobrze ogrzewa wnętrze samochodu. Może być mało płynu- sprawdź stan.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Ile pokazuje wskaźnik - może masz uszkodzony układ od diody a temepratura jest ok. Jeżeli temperatura pokazywana też jest za wysoka, termostat się otwiera i włącza się wentylator to może masz za mało płynu w układzie.
ZA mało informacji żeby diagnozować wrażenia dźwiękowe na odległość . Teoretycznie ta maź na silniku to nie smar z przegubu tylko płyn chłodzący z pod uszczelki głowicy
Postaraj się opisać najdokładniej jak umiesz 1. Jakie były objawy na samym początku. 2. Co było powodem wcześniejszych poczynań! Na podstawie tego, co opisujesz, należy podejrzewać, że jest mało wydajny jest układ chłodzenia i przy większym obciążeniu zaczyna gotować ciecz chłodzącą!
może być też zamulona nagrzewnica,sprawdz węże które lecą do niej czy tak samo są ciepłe. Pytanie:czy słabo dmucha,czy jest niska temperatura ogrzewania? Jest za mało szczegółów:idea: No i co z temperaturą:?:
Wyciągnij wtyczke ze zbiorniczka wyrównawczego i połącz styki w środku kostki (tej z przewodami :-0 ) - rób to na wył zapłonie a po zmostkowaniu włącz zapłon jeżeli zgasła to masz uwalony czujnik poziomu cieczy chłodzącej lub mało płynu. Jeżeli to nie pomogło ściągnij kostke z czujnika temp cieczy chł. i sprawdź czy pomogło jeśli tak to masz uwalony...
Przed naprawą płyn chłodzący miał nie ciekawą barwę więc mógł zanieczyścić układ więc jest możliwe , że nagrzewnica jest " zatkana" ale działała do końca choć nie w pełnym zakresie bo było to odczuwalne . Teraz płyn jest idealnie czysty a ogrzewanie padło zupełnie.
Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie w normiw...
Odświeżam. Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie...
Zsuń przewód powrotny z nagrzewnicy (ale nie całkiem) na pracującym silniku, dolej płynu do pełna i zsuwaj ten (popuszczony) przewód tak aby zaczął dość mocno "przeciekać". Kiedy już przestanie powietrze wychodzić, wówczas zakładasz przewód do końca (tak jak ma być) i zakręcasz opaskę, dopiero wtedy możesz wyłączyć silnik i uzupełnić (ewentualnie) płyn...
Miałem ten sam problem, a przy tym jeszcze silnik gasł mi na skrzyżowaniach (po puszczeniu nogi z gazu). Wymieniłem świece , przewody , mechanicy namawiali mnie na wymianę sondy lambda i czujnika temperatury a nawet sterownika(komputera). Wstrzymywałem się z tym bo nie bardzo wierzyłem w takie usterki. Problem okazał się prozaiczny, za mało płynu w...
trzeba poszukać... a nie odpowietrzanie polega na pozbyciu się powietrza w układzie, najprościej znaleźć miejsce gdzie odpowietrza się układ, jest to punkt najwyżej położony w tym układzie może to być zaworek lub po prostu zbiornik wyrównawczy, sprawdzasz czy jest odpowiednia ilość czynnika chłodzącego w układzie odpalasz auto aż się nagrzeje kilka...
Witam , mam pytanie dotyczące kontrolki ciśnienia oleju . Kilka dni temu przegrzałem silnik z powodu wycieku płynu chłodzącego przy kolektorze . Zostało to naprawione , lecz teraz przy włączeniu zapłonu ,nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju , dopiero gdy silnik jest nagrzany , kontrolka świeci przy włączeniu zapłonu , czyli tak jak powinna . Moje...
Witam, Opisze krótko historie samochodu: Toyota Avensis T25 2006r po lifcie. Przebieg: 180 tys. Silnik: 2.2 d4d 150km Wcześniejsze naprawy: wymieniony silnik + pompa wody na gwarancji przes ASO przy 114 tys.(2012r) Z dokumentów wynika, że był problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Jestem drugim właścicielem, naprawa była gdy samochód nie był jeszcze...
ŻADNA szanująca się firma nie sprzedaje swoich wyrobów w Biedronce. Różowe błoto to związki żelaza i rozkładający się syf który miał robić za płyn chłodzący. Kwas octowy lub cytrynowy i woda. W necie znajdziesz proporcje. Pamiętaj jednak że to zabawa na własną odpowiedzialność, NIKT Ci nie określi w jakim stanie masz chłodnicę i nagrzewnicę. Oba środki...
Dzięki za podpowiedz jutro się tym zajmę i będę pewnie pytał dalej :) . Dodano po 11 Mam jeszcze jedno pytanie. Co myślisz o takich urządzeniach z Allegro do czytania błędów na własny użytek ? Kosztuje to mało tylko czy działa ?
Witam zakupiłem ostatnio żonce astre z 96 roku dzisiaj ja odebrałem wszystko chyba pasuje ale! dlaczego po włączeniu świateł gaśnie podświetlenie zagara i temperatury radio nie jest fabryczne i troszke nie z tego forum jak sie w astrze odpowietrza układ chłodzący jak przyjechałem do domu okazało się że miałem za mało płynu dolam od razu ale czy to wystarczy
Cokolwiek to jest chyba działa prawidłowo bo wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator włącza się. Przy wymianie tego czujnika nie spuszczałem płynu tylko szybko przełożyłam czujniki i wylało się niewiele płynu. Przypuszczałem jednak że układ się zapowietrzył i czujnik nie ma kontaktu z płynem i przez to nie załącza wiatraka więc...
wentylator w UNO ma stałe zasilanie i działa po wyłączeniu zapłonu. Przypuszczalne uszkodzenia: 1. Za mało płynu chłodzącego 2. Uszkodzona pompa cieczy chłodzącej 3. Uszkodzony termostat - nie otwiera się całkowicie (najbardziej prawdopodobne) Co do pływających obrotów na zimnym silniku to uszkodzony podciśnieniowy regulator zapłonu, lub rurka prowadząca...
Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. A tak w tym przypadku jest Owszem, ale nie ma wpływu na: na zimnym silniku baaaardzo dymi na biało Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny temeratura po chwili doszła trochę przed...
Tak sobie pomyślałem, że może jest za mało płynu hamulcowego, ale poziom jest ok. Po niżej minimum mam tylko płyn chłodzący... ... jakby to ująć, dupa/kwas po oględzinach zbiorniczków płynów spróbowałem zapalić... ... i odpalił jakby nic się nie stało wszystkie kontrolki zgasły. Oczywiście samochód został pod blokiem, bo stracił na wiarygodności :(...
zastanawia mnie też temp. płynu miała 34 stopnie czy to nie mało po 24min testowania? może też blok słabo oddaje ciepło ? Chłodząc sam cpu to jest to w miarę normalna temperatura.Możesz pobawić się trochę metodami montażu bloku(czasami zapinkę można odpiąć od bloku i w ten sposób obrócić blok o 90°) i nakładania pasty.
Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem...
dzieki zobacze.a co z tym odpalaniem?uszczelka moze miec cos z tym wspolnego?dwa dni temu sprawdzalem poziom oleju i nie bylo zadnego syfu na bagnecie a dzis juz jest.masakra z ty autem..... Uszkodzona uszczelka podgłowicowa może mieć negatywny wpływ na rozruch zimnego silnika, bo przedostający się do cylindrów płyn chłodzący zanieczyszcza świece zapłonowe...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Z tego co oglądałem, (nie wymontowywałem jonizatora) jest sprzężenie na transformatorze głównym ( kilka zwojów) które idą do płytki jonizatora. Ale to nie jest za kluczami AC a przed nimi. Zrobię zdjęcie. To te dwa białe kable po lewej. Biorąc od uwagę że pomogło dowinięcie na transformatorze helikalnym raczej brakuje mocy a nie tylko napięcia. Bo raczej...
Witam. Sprawdź działanie wentylatora, może się nie załancza, albo sprawdź poziom płynu, może jest zbyt mało. Chociaż objawy na określoną przez Ciebie jazdę miejską z krótkimi odcinkami i stawanie bez wygaszania silnika to raczej normalnie że podnosi się temepratura cieczy chłodzącej, z tym że do obniżenia jej jest właśnie prawidłowo załanczający się...
Witam Mam problem z mało wydajnym chłodzeniem wodnym przy którym mój i7 7700k grzeje się do 100 stopni co obniża wydajność do ok. 75%. Problem zaczął się w momencie gdy zmieniałem płytę główną z MSI Z270 M5 na ASRock Z270 Killer SLI i przy okazji rozbierania całości wymieniłem płyn chłodzący w chłodnicy procesora. Posiadam chłodzenie be quiet! Silent...
witam posiadam mercedesa atego model 1224 rok prod. 2007 ..mam problem z nagrzewnicą tzn pojawił się płyn chłodzący w kabinie..ok wywnioskowałem iz pękła nagrzewnica ..faktycznie zdemontowałem wszystko roboty nie mało nagrzewnica na stół rozebrałem okazało się iż jest mała dziórka..mechanicznie napewno nie była uszkodzona wszystko wyglądało jak nowe.ale...
Dzięki za podpowiedzi. Narazie chyba nic nie będę lał. Złoże na "sucho " i zobaczę ile pochodzą. Jak nie to wstawię jakieś tweetery samochodowe. Niestety jak pytałem po sklepach o tweetery do kolumn to mają tylko takie za 20 zł. Pałą sie po 1 roku normalnego użytkowania. Podobnie jak woofery za które zapłaciłem 160 zł czyli wcale nie mało. Te oryginalne...
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
Witam. Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli...
Auto hyundai sonata 2.0 benz/lpg.Silnik gorący,parownik gorący a nadmuch ciepłego powietrza podaje mało nagrzane powietrze.Dwa węże gumowe które idą do nagrzewnicy mają trójniki z których dwa węże idą na parownik.Parownik gorący jak jasny gwint a nagrzenica letnia.Dzisiaj wymienialem płyn chłodzący i nic to nie dało.Termostat sprawdzałem jest dobry.Stary...
Mało precyzyjny opis - zasilanie tylko benzyną czy też gaz ? Czy wskaźnik temperatury jest normalnie ? Czy nie puchną tłoki ? Kiedy został wymieniony płyn chłodzący oraz w jakim stanie jest chłodnica - jak często włącza się wentylator ? Czy po rozgrzaniu silnika na postoju do temperatury kiedy gaśnie powoduje takie same objawy jak jedziesz ? Czy po...
jak tuleje za mało wystają to przy dużych obciążeniach dmucha do układu chłodzenia (ciśnienie w komorze spalania jest dużo większe od ciśnienia nacisku wywieranego przez głowicę); przy pękniętej tuleji przeważnie dostaje się olej do ukł. chłodzenia. Najważniejsze to czy ubywa płynu podczas pracy silnika czy na postoju i kiedy szybciej
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Płynu jest ponad max mało tego podczas jazdy wszystko jest ok. Jutro zajmę się zdemontowaniem liczników. Wielozłacze w desce to pełno białych kabelków oraz 3 kable innych kolotów (z lewej strony) kolorystycznie nie zgadzają się z tymi przy czujniku. Czy jest jeszcze jakaś centralka gdzie idzie sygnał z czujnika a wychodząc z niej idzie na liczniki?
Mimo,że sprawa nie jest elektryczna,chociaż jest mowa o włączniku termicznym,to wydaje mi sie,że sa zapchane przewody doprowadzajace płyn chłodzący do silnika,a jeszcze bardziej prawdopodobne jest to,że są zapchane lub zakamienione kanaliki obiegu płynu w samym silniku.Podczas nagrzewania sie silnika,w silniku jest zbyt mało płynu chłodzacego,w skutek...
Mam problem z mrugającą kontrolką nad wskaówką temperatury cieczy chłodzącej. Wg instrukcji, kontrolka powinna mrugać w przypadku, gdy jest zbyt mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym lub, gdy silnik ma zbyt wysoką temperaturę. Oba przypadki mozna wykluczyć, bo rano silnik jest zimny, a kontrolka mruga, poziom płynu też jest na odpowiednim powiomie....
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Koledzy i wszystko się wyjaśnił, dziś jadąc 80 km/h moja kia, wkręciła się ona na wysokie obroty zaczęła dymić na szaro, brązowy kolor dym był taki że kierowcy jadący obok wezwali straż pożarna. Mimo iż wyjełęm kluczyk ze stacyjki silnik dalej pracował aż do momentu wypalenia paliwa z przewodów. Jakby tego było mało to temp była tak wysoka że rozsadziło...
Panowie z tego, co wyczytałem w tym temacie wszyscy zawodowi mechanicy są profesjonalni, czyli: DIAGNOZA+NAPRAWA+CZĘŚCI=CENA. Jednak nie zawsze wygląda to tak ślicznie. Właściciel warsztatu powiedzmy 90% to rzetelny mechanik, jednak ludzie pracujący u niego będą powiedzmy w 50% fachowi (jak mam zaufać?).Pytam, co macie do ukrycia że nie mogę zerknąć...
Płyn jaki używam to JEM HEAVY FOG FLUID LONG LASTING (C3 MIX) Jest mało efektywne bo wlatuje dym o temp 68 C tu muszę coś zmienić. Tak z tym smigam na imprezy, waga 34kg, 100x45x45cm Jest czarna obudowa, kółka, przełączniki lampki. Na pewno nie jest to MARTIN GLACIATOR ze 110 kg :D Fota takia bo chciałem pokazać co jest w środku. Naprawdę wygląda profesjonalnie....
Witam. Termostat otwiera tzw duży obieg cieczy chłodzącej. Innymi słowy płyn chłodniczy dostaje się z bloku silnika do chłodnicy. taka jest rola termostatu. Czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za podanie wartości /temperatury silnika/ do manometru (wskaznika na desce rozdzielczej) jest umieszczony albo w głowicy albo w bloku silnika. Z tego...
jak do takiego układu można wlać zwykłą wodę? Dynagel 2000- dobry płyn do chłodzenia pojazdów kosztuje za litr 12zł a ma 5 lat ważności. Hej, to ja pierwszy napisałem o wodzie. Ale chyba powinienem napisać "woda", bo to był taki skrót myślowy. Płyny chłodzące oparte są na wodzie i zawierają różne dodatki. Płyny samochodowe to głównie glikol etylenowy...
A co w tym złego? Masz przy 3300 max moment obrotowy to byś chciał jeździć przy 2 tys obrotów w benzynie? Przy 6500 masz czerwone pole, także ponad 5 tys można spokojnie utrzymywać. No chyba że silnik śmietnik, pluje olejem albo pożera hektolitrami lub gotuje się płyn chłodzący, to wiadomo że trzeba odpuścić ale to wtedy weryfikuje się usterkę. Wg mnie...
Po zakupie auta i przejechaniu jakichś 2 tys km zobaczyłem, że jest mało płynu chłodniczego więc go dolałem a że miałem pod ręką 5 litów petrygo dolałem jego. Po przejechaniu jakichś 70 km pod samochodem zobaczyłem kałużę. Więc po wystygnięciu dolałem płynu. Kiedy silnik dochodzi do 90 stopni i pochodzi jakieś 10 minut wybija przez zbiorniczek. Nie...
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Wymontowałem gaźnik. Umyłem go dokładnie. Rzeczywiście chyba mam pęknięty plastik (ten z półksiężycem) na przepustnicy drugiej. Małem już wcześniej kłopoty ze sprężynkami tzn jedna obok urządzenia rozruchowego spadła i auto dostawało "dzikich" obrotów. Czy żeby wymienić ten półksiężyc trzeba wyjmowac gaźnik z auta i rozbierać go ??. I czy nagrzewnica...
Gaz rozprężając się, odbiera ciepło od otoczenia - samoistnie powoduje szronienie nieogrzewanego parownika, w temperaturach na zewnątrz grubo poniżej zera, może się okazać że płyn chłodzący nie "trzyma" tych zadeklarowanych "-37 stopni", tym bardziej jeśli dodatkowo chłodnica i przewody wychładzane są pędem mroźnego powietrza - robi się gęsty kluch...
Zbiornik paliwa nowy, nowy akumulator, nowy regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Ciężko pali na benzynie. Praktycznie wcale. Jak już zapali, najlepiej zapalić go na gazie i przełączyć na benzynę tylko na benzynie ciężko wkręca się na obroty i jak ciągnie drugą dźwignię od gazu(przyspieszenia) to go dławi i zgaśnie jak się w porę nie odpuści....
Witam. Zauwarzyłem ze ubywa mi płyn chłodzący. Idąc od punktu do punktu zlikwidowałem usterki w chłodnicy wymiana na nową, Wymiana czujnika załączenia wentylatora który się nie załączał i płyn gotował się w układzie i wyparowywał( po odkręceniu korka wlewu duże ciśnienie było) teraz już tego nie ma. Wymiana uszczelki pod głowicą na nowa w tym że mechanik...
Witam, pozwolę sobie odkopać temat, gdyż mam ten sam problem. Problem jest taki sam jak pisała (at)zdrojka, na wolnych obrotach auto nie grzeje i temperatura dochodzi do 100 stopni, a po gazowaniu z nadmuchu pojawia się ciepłe powietrze a temperatura spada do ok. 80. Mało tego, po przejechaniu jakiejś tam trasy, po wyłączeniu silnika, gdzieś w okolicy...
Dokładnie, narazie przy LPG nic nie robione, teraz szykuje się przegląd i wymiana filtra. Co ciekawe, instalacja była strojona do niesprawnego osprzętu silnika a mimo to, bez modyfikacji mapy, po naprawach praktycznie nie wywala "check" (średnio raz na ponad tys km, zwykle jak mało gazu w butli, potem sam gaśnie). No ale myślę że na przeglądzie dostroi...
Witam Jakieś 3 miesiące temu zainstalowałem w Berlingo (rocznik 98 benzyna 1.4) instalacje SEQUENT 24 marki BRC , od tego czasu mniej więcej pojawiły się problemy z nagrzewnicą (zapach, parę razy wydmuchało płyn na szybę), zbyt wysokim ciśnieniem w ukł. chłodzenia (twarde przewody, wiecznie mokry odpowietrznik na chłodnicy), oraz dziwnymi stanami płynu...
Witam wszystkich użytkowników forum , drogą kupna nabyłem matiza , szukałem trochę info w necie ale jak zawsze na tym forum można dostać najszybciej i najsensowniej jakąś odpowiedz , tak więc pytam. 1. Przebieg 140 tys jaki olej zalać ?? ( nie wiem jaki był lany ) 5w40 będzie ok ?? Jaką powinien mieć normę ? 2. Czy w zbiorniczku z płynem chłodzącym...
Objawy takie są zazwyczaj spowodowane trzema przypadkami: 1. Uszkodzony przepływomierz (zazwyczaj powodem jest instalacja gazowa, lecz nie zawsze - wiek auta również się do tego przyczynia). 2. "Lewe powietrze" od filtra powietrza do INJECTION (wtrysku), bo takowy chyba posiadasz (ale ten objaw tyczy się również i wersji gaźnikowej, bo nie chodzi o...
Auto to Opel Meriva b z 2011r. silnik 1,4 litra benzyna 120kM zamontowana instalacja gazowa LPG. Zaczęło się od błędnego pokazywania temperatury na wskaźniku w kokpicie auta. Wskaźnik wychylał się do 80’C na postoju a w czasie jazdy jeszcze spadał. Okazało się że jest zbyt mało płynu chłodniczego. Dolałem 1 litr wody destylowanej do maksymalnego...
W nowoczesnych dieslach wydziela sie tak mało ciepła, że z trudem na ogrzanie wnętrza pojazdu wystarcza. Były robione próby nawet z akumulatorami 24 volt aby dogrzewać elektrycznie kabinę. Zresztą widać to po temperaturze płynu chłodzącego w zimie potrafi nie przekraczać 80 stopni, miałem też efekt wychłodzenia diesla przy zjeździe z wysokości ponad...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
W przypadku siadania uszczelki podgłowicowej płyn chłodzący przedostaje się do cylindrów i może blokować tłoki po kilkugodzinnym postoju zimą. Wtedy rozrusznik nie jest w stanie pokonać oporu, przestaje kręcić i przygasają lampki. Zgadza się,wystarcze odkęcić świece i wszystko wiadomo. Albo uszkodzony akumulator(mimo że nowy),albo spalone jedno z uzwojeń...
Butelka powinna być otwarta, a zamknięta to nieszczelnie, aby bąbelkujący gaz mógł swobodnie się ulatniać. Może być zwykła zakrętka, ale zamknięcie musi być szczelne. Co do zbiorniczków wyrównaczych, to nie wiem jak to jest rozwiązane w poszczególnych markach i modelach. To co jest charakterystyczne wg mnie dla zbiorników bezciśnieniowych, to włączenie...
Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów!!! Ratujcie!!!! Mam straszny problem jak w temacie, ubywa płyn ze zbiorniczka i to nie mało. Mechanik upiera sie przy uszczelce, ale jak dowiedziałem sie z forum ,nie występują objawy takie jak powinny być przy nieszczelnej uszczelce: 1. Nie ma masła na korku od wlewu oleju, równiez nie przybywa oleju na bagnecie...
To nawet nie jest F9, tylko jeszcze F8 z wtryskiem pośrednim. Dokładnie Volvowskie D4192T to jest w nomenklaturze Renault typ F8QT. W zasadzie to ja bardzo lubię te silniki, fajna kultura pracy i póki go nie przegrzejesz, to nic się z nim nie dzieje (pomijając awarię osprzętu, bez którego auto i tak jeździ), mało elektryki i pali w najtęższe mrozy......
Witam, mam taki problem już od ok dwóch tygodni codziennie rano gdy odpalę samochód muszę odczekać z 6-10 minut zanim auto wskoczy na normalne obroty bo chodzi jak "traktor" w czasie tych objawów włącza się czasami kontrolka wtrysków. Podczas tych objawów można jechać tylko trzeba uważać żeby auto nie zgasło bo ma strasznie mało mocy - dusi się. Wczoraj...
Witam. Mam problem z zamarzającym reduktorem gazu w instalacji sekwencyjnej STAG300. Polega to na tym, że jadąc po mieście reduktor jest ciepły i jest wszystko OK, a wyjeżdżając poza miasto, przy prędkości ok.100km/h, po przejechaniu mniej więcej 4 km reduktor zamarza.Instalacje gazową mam 3 lata i działała bezawaryjnie Auto podpięli pod komputer od...
Trochę mi ręce opadły. Gdyby lodówki były tańsze kupiłbym nową. Oddałem lodówkę do serwisu. Uzupełniono płyn chłodzący i załatano nieszczelność. Przez tydzień chodziła elegancko, ale później znów przestała się wyłączać i miała dużo lodu na ściance w zamrażalniku, a jest no frost więc aż tyle mieć nie powinna. Zgłosiłem. Okazało się, że czynnik nie ubywa,...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
witam, w sumie to nie pomogę, lecz mam podobny problem, golf3 2,0i amerykan, czyli mało spotykany silnik ABA, objawy ma takie, że na zimnym silniku rzuca nim jak pies flakiem, kopci na dziwnie biało-błękitnie i okrótnie śmierdzi benzyną z układu wydechowego, (czyli zaduża dawka paliwa) nadmienię, że olej jak i płyn chłodzący w normie, autko ma gaz,...
Witam, Szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mój problem wygląda następująco.. Podczas normalnej jazdy w silniku pojawił się dziwny dźwięk, a mianowicie rytmiczne stukanie. Odrazu wykluczyłem panewkę, ponieważ dźwięk dochodził z górnej części silnika. Podejrzewąłem początkowo zawory, ale po zdjęciu pokrywy okazuje się, że wszystko ok. Nasepnie...
Witam To co kolega pisze że zaciąga płyn do cilindra to będzie dymić na biało po odpaleniu ciężko teraz będzie stwierdzić bo zimno na dworze i każdy dymi .latem u kuzyna w Matizie też samochód zmieniałem uszczelkę pod głowicą brał płyn ale to było widać w cylindrze (kamera do cylindra) I na uszczelce był ślad szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo koledzy...
Ja bym odłączył przewód od czujnika temp. płynu chłodzącego. Nie wiem jak w tico ale w matizie sa 2 takie czujniki. Wentylator może być sterowany bezpośrednio przez zamykanie obwodu do masy. Jeśli odłączysz i przestanie się kręcić to znaczy, że czujnik uszkodzony. Jesłi nie prestanie się kręcić to znaczy, że wentylator zalączany jest przez przekaźnik...
Witam, mam pytanko co to może być dużo czytałem na forum i mam już mętlik w głowie do mechanika nie jeździłem póki bo wiadomo skasuje kasę a mało się pewnie dowiem. Samochód: VW golf IV 1.4 16v rok 2000 przebieg 205000 tysięcy. 1.Ostatnio zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym (płynie chłodzącym) obecność cieczy koloru kawy z mlekiem. 2. Samochód przerywa...
Bo ubywa mi ze zbiorniczka. dodam że mam gaz na parowniku. Dodano po 1 robi się pod korkiem wlewu oleju maź koloru biało beżowego zrobiłem na tym oleju 300km Dodano po 1 silnik ma temperaturę w normie deczko ponad 80 stopni po nagrzaniu Dodano po 1 i nadal pluje i to nie mało po pół godz nakapało około 40ml do kubeczka z wydechu Dodano po 6 w silniku...
witam, nabyłem golfa 3 95r. 2,0i wersja "amerykan" czyli mało spotykana ABA problem polega na tym, że na zimnym silniku rzuca nim jak pies flakiem, kopci na dziwnie biało-błękitnie i okrótnie śmierdzi benzyną z układu wydechowego, (czyli zaduża dawka paliwa) nadmienię, że olej jak i płyn chłodzący w normie, autko ma gaz, na gazie idzie dobrze, (posiada...
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
To jest taki czujnik jak od strony pasażera z tym że jak dobrze pamiętam nieco krótszy i z białym gniazdem. Ja też się balem demontazu kokpitu. Co też znajomy klimatolog mi uswiadamiał - mówił tydzień spokojnej pracy w garażu takie rozbieranie. Garaż mam ale wąski i wymieniałem parownik klimy na poczatku maja teraz. Robilem to w weekend bo auto nacodzień...
Chyba dam cały zbiornik wyrównawczy z korkiem ciśnieniowym, od jakiegoś małego silnika. Polecam z Matiza, dobry jakościowo, dwa zaworki cisnieniowe w korku i tak jak w matizie zbiornik jest przelewowy podczas pracy pompy wodnej.
Myslę że jest mało płynu chłodzącego. Chyba lepiej kupić nową ,bo na wymianę płynu wiarygodnej gwrancji nie uzyskasz.
Zróbmy tak: Na razie napiszę jak to widzę, jeśli to nie pomoże to narysuję, ale za jakieś 2 tygodnie, bo muszę niestety wyjechać i nie mam teraz czasu. Skupmy się na wodzie która ma zasilać silnik parowy poczynając od jej doprowadzenia: 1.Zbiornik wody np. 10l/na razie mało istotne/ 2.zawór zwrotny aby gorąca woda i para nie mogły się cofnąć do zbiornika...
Sprawdź poziom płynu chłodzącego bo prawdopodobnie masz go za mało i nie dogrzewa reduktora
Witam. Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli temat umieszczony jest w nieprawidłowym dziale. Od kilku dni męczą mojego cieniaska kłopoty z odpaleniem po np półgodzinnym postoju po jeździe. Otóż po nocnym postoju generalnie odpala bez większych kłopotów, bez używania ssania, pompowania pedałem gazu, po czasie ok 4s kręcenia rozrusznikiem, łapie ładnie,...
Mało płynu chłodniczego albo zapowietrzony układ.
Np w VW T4 wajchą ciepło zimno otwierało się przepływ płynu na nagrzewnicę, łopatki w pompie to naprawdę mało prawdopodobne ale i proste do sprawdzenia bo nawet pompy czasem nie trzeba rozbierać aby je zobaczyć, zależy od kątów króćców
https://obrazki.elektroda.pl/8994589400_... Zutacore opracował pojedynczą monolityczną dielektryczną płytę chłodzącą zdolną do chłodzenia 2,8 kW dla superchipa Grace Blackwell nowej generacji. System bezpośredniego chłodzenia cieczą opracowany przez ZutaCore będzie obsługiwał superchip GB200, który łączy w sobie procesory Nvidia Grace...
odporność do 100 stopni Celsjusza Zdecydowanie mało. Temperatura płynu chłodzącego jest czasem dużo wyższa. To nie te czasy gdy można było lać wodę do układu
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Nigdy nie zleci wszystko, musiałbyś wymontować pompę wody, termostat to zleci może z 70%
matiz płyn chłodzący matiz płyn pompa płyn chłodzący
zasilacz domofonu elfon części żelazka podłączyć akumulator honda civic
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Dziwne dźwięki jak z filmu, gdy nic nie działa Schemat układu wodnego Chrysler Grand Voyager