Odkręcasz 4 śruby na pasie przednim, wyciągasz chłodnice, podłóż sobie jakiś koc na zderzak, kładziesz to z lewej strony auta i masz dostęp lepszy niż można sobie wyobrazić
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Witam wszystkich. Co trzeba zrobić żeby pozbyć się płynu chłodzącego z komory spalania?
Jeśli wymieniłaś uszczelki na pompo wtryskiwaczach,to może zwróć uwag że jeszcze za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania, powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym, może to oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej...
To oznacza, że płyn dostaje się do komory spalania i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. Może to być kwestia uszczelki (widać miejsce wypłukane z farby) lub pęknięcia głowicy lub blok/tuleja (do sprawdzenia).
Tylko droga olejowa ok, płyn do komory spalania też się nie dostaje bo nie jest siwo za mną ani na zimno ani na ciepło... Temperatura jest ok bo nagrzewa się normalnie płynnie nie jakoś nagle, wentylator też odpala a przy upg chyba coś z tych rzeczy by szwankowało nie? A w środku po wymianie termostatu grzeje wzorcowo
Do autora - przygotuj sobie jakieś małe żaróweczki 1-5W z przewodami, podłącz pod świece grzania komory spalania i płynu oraz masa z akumulatora lub silnika. Woltomierz podłącz na klemy akumulatora. Uruchom silnik i obserwuj. Wyniki obserwacji przedstaw osobom które próbują ci pomóc, bo zdalnie inaczej tego nie da się zrobić. Jak to przerasta twoje...
Wg. mnie, jeśli wszystko jest suche, to płyn może trafiać do komory spalania, lub uciekać w okolicy nagrzewnicy.
Biały dym -para z dostającego się płynu do komory spalania chyba że stał długo i mróz sie wypala.
Prawdo podobnie poleciała uszczelka pod głowicą i dostał się płyn do komory spalania . Jaki masz stan płynu w wyrównawczym i czy zmienił kolor .?
Jak nie widzisz wycieków a nie pokoi Cię wydech, kolor spalin itp to odpowiedź znasz. Poczytaj co się dzieje jak płyn idzie do komory spalania. Powodzenia.
Witam. Ewidentnie przedostający się płyn do komory spalania. Do wymiany uszczelka pod głowicą oraz głowica do sprawdzenia na szczelność.
zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy poziom tegoż płynu drastycznie nie opadł ?
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Jeżeli nie ma wycieku a płynu ubywa to najprawdopodobniej idzie do komory spalania. Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
Nic nie piszesz źle, źle to może mnie zrozumiałeś. Moja wina, bo sobie skrótem poleciałem. Facet sobie jedzie, auto mu słabnie aż w końcu silnik gaśnie. Z powodu płynu w komorze spalania? To na 1 garze jakoś jedzie. Nie kupuję takiej wersji. Chyba, że podniosło głowicę.
Pewnie zaciąga płyn chłodniczy do komory spalania. Smrodek specyficzny, trochę jak palony olej ale jednak inny. Zajrzyj do zbiornika wyrównawczego, płynu wcale nie musi zauważalnie ubywać - ale jak masz na wierzchu "rosół" to taka mieszanka gdy się dostanie do cylindra daje fajny zapaszek. Jeśli nic innego nie widać na wierzchu silnika to do zdjęcia...
Witam Przy zdejmowaniu gaźnika (Aisan) w cc 700 wylał mi się z niego płyn chłodniczy (dużo) -do komory spalania??? i co teraz?
podcisnienie powstaje w przypadku zaciagania płynu do komory spalania , w autach osobowych praktycznie niespotykane , w motocyklach układu 4-4 gdzie chłodnica jest powyzej układu komory spalania tez niezbyt czeste , ale spotykane jednostki z poczatku lat 80 pol roku temu w203 ze wzgledu na taka przypadłośc , po wymianie termostatu trafił do mnie zasysanie...
przez uszczelke może płyn przedostawać sie do komory spalania i do układu wydechowego :D
Jeśli kopci na biało to najprawdopodobniej płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania , czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź czy nie ubywa ci płynu , zrób test na zawartość CO2 w płynie.
Korby nie gną się same z siebie, najczęściej w wyniku wycieku płynu do komory spalania. jest nie szczelność na cylindrach spowodowane podobno nie wiem jak on to zdiagnozował nie rozbierając silnika? Wygięciem korbowód i uszkodzenia mechanicznego cylindrów Jedno nie ma związku z drugim, sprawdzić dokładnie kompresję przed i po próbie olejowej, jak nic...
Ja miałem wersję 1,4 16V 85KM podciągniętą na 120KM czyli przeróbka na silnik MG bo rózniły się jedynie osprzętem (przepustnica itd...) , kompletny wydech z kwasówki robiony na zamówienie, wycięty jeden katalizator, i jakieś pierdoły i w takiej konfiguracji chodził bezawaryjnie przez jakieś 5 lat, nie kopcąc, nie biorąc ani grama oleju, dosłownie ideał....
Problem rozwiązany. Przyczyną strzałów w wydechu była niesprawna głowica. Było gdzieś mikropęknięce i na jednym cylindrze dostawał się płyn do komory spalania. Bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego ok 1l na 10tyś km. Dał mi do myślenia. Wymieniłem głowicę na inną i nic już nie strzela. Dziwne , że nie wychwycili pęknięcia w głowicy jak była sprawdzana...
No niestety kolego ktoś podjął decyzje o wymianie uszczelki pod głowica , i w tym momencie nasuwa się pytanie czy diagnoza była trafna skoro objawy nie ustąpiły REKLAMACJA to jest typowy objaw dla przedostawania się płynu do komory spalania jak niema śladów przebicia z kanałów ukł. chłodz. do cylindrów to trzeba sprawdzić blok lub głowice na szczelnosc
Jeśli ubywa płyn chłodniczy i trafia do komory spalania będzie kopcił na biało z wydechu jak z parowozu.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Akumulator nie ma nic do tego. Mówisz, że osłabł a z tłumika leci jakby olej-może to być walnięta uszczelka. Olej z silnika przedostaje się do komory spalania.
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
Jeśli olej nie ma koloru "kawy z mlekiem" to może byc tak że płyn dostaje się do komory spalania jak pisze kolega i nie będzie go w oleju, ale w takiej sytuacji pierwsze sprawdził bym czy nie ma wycieków na zewnątrz i dopiero wtedy myślał o uszczelce pod głowicą.
Witam dymienie na biało świadczy o problemie z układem chłodzenia najprawdopodobniej płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania. Sprawdź ile płynu chłodniczego ubywa w rg 80 mieści się około litra. Jeśli wymienił tylko cylinder tłok to nie musiał do tego rozpoławiać silnika.
Uszczelka pod głowicą, szczelność głowicy - wystarczy niewielkie pękniecie niewidoczne okiem aby kompresja uciekała i płyn dostawał się w komorę spalania.
Zrób test uszczelki pod głowicą może płyn chłodzący dostaje się do komory spalania. Sprawdź również pompę wody czy nie masz gdzieś wycieku jednak
Jakie zużycie oleju na 1000 km. opisane objawy najczęściej świadczą o przedmuchach ze skrzyni korbowej ( zużyte pierścienie tłokowe). Jeżeli maź ma kolor jasno brązowy lub, białawy świadczy do o przedostawaniu się płynu chłodzącego do komory spalania( np. uszkodzenie uszczelki pod głowicą).
Witam, mnie osobiście nie udało się tym płynem uszczelniać komory spalania bo osobiście miałem w podejrzeniach instalację a winna była komora jak się potem okazywało bo uszczelniony wymiennik nie ciekł przez jakieś 2 tygodnie a po tym czasie znów woda uciekała z instalacji, winnego wymiennika nie podejrzewałem bo kocioł miał nie całe 3 miesiące od kiedy...
Kolego, jeśli masz na myśli przedostawanie się płynu chłodniczego do komór spalania. Można to bardzo łatwo sprawdzić. Przytykasz rączkę do wydechu, czekasz chwile i języczkiem dotykasz rączki. Jeśli jeździsz na płynie poczujesz słodkość. Wypluj to do razu oczywiście. Jeśli to olej, poczujesz smak spalonego oleju. To tez wypluj od razu.
Czy ja tam widzę jakąś dziurę w komorze spalania ?
90 stopni to normalna temperatura. Jak rozsadziło wąż to ciśnienie spowodowane przedmuchem z komory spalania. Płyn można wlać też bezwodny. Wytrzumalszy ale jeśli mimo 90st. węże puchna to obstawiam uszczelkę.
Witam Jeżeli silnik ,, kuleje ,,[ nie równo pracuje ] , może nie pracować wtryskiwacz , ale dym raczej będzie koloru siwego . Biały dym jest oznaką dostawania sie płynu chłodzącego do komory spalania , lub kolektora wydechowego , a przy tej usterce silnik będzie pracował normalnie . Pozdrawiam
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
Witam Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację. Zepsuta uszczelka może puszczać płyn chłodzący do komory spalania, dlatego nie przybywa oleju. Jeżeli to nie uszczelka przyczyną falowania obrotów może być silniczek krokowy biegu jałowego.
Jesli kopci białym dymem to Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy...
Tak, uszczelkę wymieniałem u jednego z nich. Najdziwniejsze jest to, że stara uszczelka nie miała na sobie widocznych uszkodzeń (byłem przy tym jak ściągali głowicę). Czyli ubywanie i przedostawanie się płynu do komory spalania nie było spowodowane wypaleniem uszczelki . Uszczelka z dobrej , została wymieniona na dobrą i nic to nie zmieniło , wiec...
W czasie pracy silnika płyn nie będzie dostawał się do komory spalania przez uszkodzona tuleję wtryskiwacza, ponieważ panuje tam przeważnie niewielkie nadciśnienie. Przy unieruchomionym silniku, płyn będzie przesączał się przez nieszczelne pierścienie do skrzyni korbowej.Niestety, ale do wymiany tulei wtryskiwacza konieczny jest demontaż głowicy. Praca...
Czarny Dym zdrowy dym.....jak na niebiesko kopci to chyba olej zaczyna brac.....na siwo to płyn z ukladu chlodniczego sie przedostaje do komory spalania,,,
Czyli są chyba dwie możliwości - albo gdzieś płyn Ci ucieka (np nieszczelna chłodnica, albo poprostu na jakimś łączniku opaska zaciskowa nie trzyma), albo płyn dostaje się do komory spalania (na cylinder) i tam zostaje spalony.
Nieważne czy małe czy duże - chodzi o to ,że tłokowe. Problem powstaje z powodu nieściśliwości cieczy. Tak samo jest w tłokowym silniku spalinowym - jeżeli jakiś niepalny płyn dostałby się do komory spalania np płyn chłodzący kończy się to uszkodzeniem silnika. Bardzo często nawet urwaniem korbowodu. Ogólnie można powiedzieć i wiem co mówię, że sprężarki...
Kiedyś miałem w innym aucie, płyn z chłodnicy przedostawała się do komory spalania, silnik poszedł na szrot. Sprawdź ten trop. Pozdrawiam... A pamiętam że spaliny miały taki specyficzny zapach trochę przyjemny nawet. Pozdrawiam...
Poszukaj jeszcze raz ew.wycieków.tzn. na noc połoz karton pot motor i będziemy wiedzieć-jeśli nic nie cieknie-płyn chłodzący prawdopodobnie przedostaję się do komory spalania-poprzez walniętą uszczelkę, bądź mikropęknięcia w głowicy. Nie mam majonezu na bagnecie? Pod korkiem może sobie bywać.
A czy głowica była sprawdzana i planowana przed założeniem nowej uszczelki? Prawdopodobnie płyn chłodniczy lub olej dostaje się do komory spalania.
Zaznacz sobie poziom płynu i sprawdzaj co jakiś czas. Istnieje taka możliwość. Miałem podobny przypadek jeszcze za czasów malucha bisa. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i było po problemie. W twoim wypadku może być podobnie - płyn dostaje się do komory spalania.
Kopci na biało, czyli płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Obstawiam uszczelkę pod głowicą a w skrajnym przypadku pęknięcie bloku. Ale raczej uszczelka, bo często padają pczy przegrzaniu silnika.
Tak Po około 2 tygodniach rozszczelniła się cała chłodnica EGR, woda zablokowała silnik na postoju. Po wymianie całego EGR problem ustąpił. Chłodnica była zabita cała taką mazią. To są skutki pseudoekologii.. Dzięki za odpowiedź. Dobrze zrozumiałem: płyn chłodniczy dostał Ci się do komory spalania poprzez EGR?
Faktycznie,uszkodzona była uszczelka pod głowicą. Uszkodzony kanał wodny i płyn dostawał się do komory spalania. Po złożeniu auto odpala super.Nawet na LPG po dłuższym postoju. Wymieniłem też membrany w parowniku. Spala mniej gazu i po uruchomieniu pracuje bez ssania na wolnych obrotach
Przydymia na biało... Samo "na biało" - to trochę mało precyzyjne... Ważne też przy jakiej temperaturze silnika. Jeśli jest to "w miarę czysty biały" przyczyną może być przedostawanie się płynu chłodzacego do komory spalania - najczęściej to sprawa uszczelki pod głowicą. Natomiast biały z lekkim odcieniem niebieskiego może oznaczać spalanie oleju -...
Witam. Masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodzący przedostaje się do komór spalania i tam zamienia się w parę która wydobywa się z wydechu. Demontaż głowicy i wszystko będzie jasne.
Korek jak najbardziej możliwy, wymień. Czy auto nie ma utrudnionego odpalania rano? Po nagrzaniu przyłóż lusterko do wydechu i zobacz czy nie wykrapla się płyn chłodniczy (przypadek kiedy płyn dostaje się do komory spalania) Sprawdź czy nie przybyło oleju, lub/i nie pojawił się jego ppdwójny stan lub/i majonez pod korkoem wlewu oleju (przypadek gdy...
Oczywiście żadnej ale to czy korbowód wyjdzie CI bokiem czy może głowica się powygina albo sprężarka padnie to już jest kolosalna różnica. skąd to czarnowidztwo :?: dlaczego korbowód ma wychodzić bokiem :?: (z tego co słyszałem to musi się dostać obcy przedmiot albo płyn do komory spalania) i dlaczego głowica ma się powyginać :?: (temperatura silnika...
Witam. Mam dość dziwną usterke. Samochód: Opel Corsa B Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy. Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem. Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute. Po około 30 min po przejechaniu...
Niestety takie bąbelki i "para" mogą świadczyć o "przebiciu" uszczelki pod głowicą pomiędzy płaszczem wodnym a komorą spalania
Nieszczelny tłumik nie ma nic do tego czy silnik kopci. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia by wykluczyć uszczelkę pod głowicą. Z reguły jest tak ; jeśli dymi na biało to albo para wodna - jak na dworze zimno , albo płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Jak dym niebieski - to spala olej - pierwsza podejrzana turbina. Jak dymi...
Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to kopci intensywnie na niebiesko/błekitnie. Jeżeli jest biały i bardzo intensywny to płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Dym szary i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Tak czy inaczej w pierwszych dwóch przypadkach winna jest uszkodzona...
Zapewne tak, dla pewności sprawdziłbym jeszcze korek wlewu płynu, ale ten brak ogrzewania to bardziej mi na uszczelkę wróży. A że nie ma oleju w płynie, płynu w oleju... Bo uszczelka uszkodzona między komorą spalania a kanałami wodnymi, ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia.
Jeśli faktycznie cieknie z tamtego miejsca, to jest to, jak najbardziej, objaw uszkodzonej uszczelki. Z tym, że uszkodzenia w miejscu uszczelnienia kanału płynu chłodzącego, a nie komory spalania. Możliwe, że na tym się zakończy i - poza mokrą plamą - nie będzie innych następstw. Z tego miejsca lubi też cieknąć olej, więc zaglądaj od czasu do czasu...
Racja, powiększyłem, rozjaśniłem i widać oba pęknięcia. Mimo to, wydaje mi się, że płyn nie tędy się dostawał do komory spalania. Koledzy mają słuszność, używka to najrozsądniejsze wyjście.
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
no i to juz jest jakas informacja. kopci na niebiesko = bierze olej. kopci na biało = do komory spalania dostaje sie płyn chłodniczy. zapewne wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie glowicy załatwi prablem :)
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
Kurcze kolego ja to ci powiem tak ,takie traktorki powstają jak ktoś ma na placu kupę złomu i wenę twórczą ,może sobie po kombinować z częściami jak ma na placu i coś spłodzić. Ty masz wenę ale nie masz części to się moim zdaniem mija z celem bo cie to finansowo zabije. Silnik masz ale też nie do końca wiadomo czy sprawny tyle lat stał z padniętą uszczelką,...
U mnie jest tylko 7 pinów na wejściu do piecyka 8 niem jest tylko puste miejsce jak mam to rozumieć . A pompka żeczywiście pracuje jak ja dotykam tak impulsowo Dodano po 2 stefanek1 dzieki za mała podpowiedz coś będe kombinował jeszcze widzę że w tym temacie wiesz wszystko Dodano po 2 Odpalił tak jak mówiłeś musiałem troche odczekać ale udało sie ....
Jeśli nie na zewnątrz to do wewnątrz. Do komory spalania lub oleju.
Odpowiadając na kolejne pytania: 1. najczęstsze przyczyny: spalona świeca, zasyfione sitko lub komora spalania, starte szczotki w pompce wody, przetarte kable przy dogrzewaczu, zgnite kable przy pompce paliwa 2. rezerwa: nie 3. płyn poniżej min. nie 4. czujnik temp: są cztery czujniki temp. istotne dla dogrzewacza Nie ma co gdybać. Trzeba podłączyć...
Witam. Padła mi uszczelka we fiacie i płyn przedostawał się do komory spalania. Wymieniłem uszczelkę i problem się zmniejszył ale nadal występował. Mam wżery w silniku i nie chce planować bloku z racji tego, że chce auto potrzymać jeszcze z rok a później wy złomować. Głowica była planowana, uszczelki nowe, śruby nowe ale kruczek jest w bloku. I tu pytanie...
W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Jeśli są to kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para...
Dodam że plynu nie gotuje a ciśnie w układzie wynosi koło 2 więc więcej niż 1.5 być może dlatego jest to wyczuwalne na wężach a sprawdziłem zakładając trójnik i manometr na na przewód i jeździłem tak kilka dni... Ale co jest najlepsze samochód może stać tydzień albo wiciej i ciśnienie nie spada wogole trzyma jak w oponie he he a jest nowy zrbieniczek...
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
Trochę na temat, a gdyby zrobić dozownik "płynu" napędzany powietrzem, które tłoczymy do komory spalania. Można by zrobić coś w stylu dozownika czynnika do wodociągu dodającego w zależności od natężenia przepływu odpowiednią jego ilość. :) Albo coś w stylu "aerozolowego" samoczynnego rozpylania w rurze, tj. dołem kapilarka czy coś w ten deseń w rurze,...
Silnik pali bez problemów? Jego praca nie budzi zastrzeżeń, czy jest zimny, czy po zagrzaniu? Jeśli po zagrzaniu silnika i dłuższej jeździe, nadal kopci białym dymem, to znaczy ze coś nie tak z uszczelką pod głowicą, lub z samą głowicą i do komory/komór spalania dostaje się płyn z układu chłodzenia. Sprawdź, czy ubywa płynu w ukł. chłodzenia. Czy w...
... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
W większości samochodów układ chłodzenia jest nadciśnieniowy - w czasie pracy podnosi się ciśninie dzięki czemu rośnie temperatura wrzenia płynu. Jeśli pojawi sie jakaś nieszczelność nie może tam utrzymać się prawidłowe nadciśnienie. Jeśli w kolektorze ssącym pojawia Ci się ciecz i nie jest to paliwo to raczej będzie to płyn chłodniczy. Zwróć uwagę...
Ja mam inne pytanie. Skoro autor nie wie co to dolot to skąd wie że trzeba wyczyścić EGR? I czy wie co to EGR... Żaden magiczny dodatek bez fizycznej ingerencji nie wyczyści Ci nic poza portfelem. Tylko problemów można sobie narobić jak kawał sadzy lub gluta po rozpuszczeniu odpadnie od zaworu EGR i wleci na zawór ssący lub przedostanie się do komory...
Hmm. Ja to bym postawił na uszczelniacze trzonków zaworów to do ubytku oleju silnikowego, dlatego potrafi go tyle spalić. Co do płyny to tak jak juz pisali szanowni koledzy uszczelka pod głowica i to jest powodem szarpania silnika, ponieważ jak silnik osiagnie tęperaturę to do komory spalania dostaje sie płyn no i nie pali na ten cylinder. Jak wyjmiesz...
kable ok wczoraj sprawdzałem. A naprawa objęła wymianę sitka i uszczelek i czyszczenie komory spalania i regeneracja pompki płynu chłodzącego. Piecyk popracował ze trzy tygodnie i zdechł nie ma z nim teraz komunikacji a wcześniej była. a co w takim sterowniku najczęściej się psuje i ile ewentualnie naprawa kosztuje?
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Mi się zawsze wydawało, że jak płyn chłodniczy się dostaje do komory spalania to elektrody świec nie będą czarne, zalepione nagarem. Koledzy darekdomy i bzorekak, jeszcze dużo przed wami. Z drugiej strony, rozumiem. Głupi post przyciąga głupie odpowiedzi. 5 plus minus 2 stopnie. Pierścienie już nawet wymienione, uszczelniacze też a zapłon nie był sprawdzany?...
Robokop ,ja widziałem wypchniętą uszczelke przez płyny w komorze spalania(silnik Deutz zamontowany w kompresorze ) i wypchniętą komore wstępną w tłoku silnika Daewoo zamontowanego w koparce Daewoo Solar.Nie widziałem natomiast zgiętego z tego powodu korbowodu.Co nie znaczy że Ci nie wierze.Ale aby to sie stało silnik musiał by pracować a wtedy nie ma...
Nalotem na korku bym sie nie sugerowal w kwestii uszczelki (w starszych egzemplarzach to nic nowego). Poza tym jakby plyn poszedl do oleju to daleko by nie zajechal. Jak juz to plyn laduje sie do komory spalania. Radzilbym zobaczyc kolorek spalin. I nie lej wody do chlodnicy bo sobie klopotow narobisz. Wlej jakies borygo, moze byc czerwone.
Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Witam Mam następujący problem. Z rury jakiś czas po odpaleniu (ok 1-2 minut) z rury wydobywają się kłęby białego dymu. Pierwsza diagnoza uszczelka pod głowicą. Uszczelka wymieniona, głowica splanowana, dym dalej jest. Po wymianie uszczelki płyn i olej są czyste. Ze zbiorniczka nie wydobywają się spaliny. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach na 1,2 i...
Temat rozwiązany dopiero w zeszłym tydz. Firma do której autko należało padła i dopiero teraz znalazł sie kupiec i kontynuowaliśmy temat. Winna okazała sie pompa wody. W teori kiedy dochodzi do jej rozszczelnienia ma przygotowane specjalne kabały zeby odprowadzały płyn na zewnątrz - w naszym przypadku płyn dostawał sie do oleju - ale tam był nie zauważalny...
U mnie pomogła wymiana uszczelniaczy popychaczy zaworów. Niewielki koszt naprawy. Co u Ciebie było powodem wymiany termostatu? Może uszkodzony termostat spowodował zagotowanie "wody" i przedmuchało Ci uszczelkę pod głowicą. Nawet niewielka ilość płynu z układu chłodzenia dostająca się do cylindrów (komory spalania) powoduje wydostawania się z rury kłębów...
Kiedyś w necie nie pamiętam gdzie natchnąłem się na coś takiego - jest to cytat. "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można...
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
ja stawiam na 99,9% że poszła uszczelka pod głowicą , olej będzie czysty bo uszczelka pada między komorą spalania a kanałem człodzącym, przeważnie przyczyną takiej usterki jest płyn chłodzący Paraflu oryginalnie stosowany przez Fiata, wykazuje on jednak właściwiści żrące na elementach stalowych a właśnie okucie uszczelki jest stalowe, a ten prostokątny...
Jeśli dymi na siwo to gdzieś musi brać olej do komory spalania, nie miesza Ci się olej z płynem chłodniczym ? Możliwe że pompa oleju tak stuka, spotkałem się kiedyś z taka sytuacją że jak kończyła się pompa oleju to podnosiła ciśnienie w układzie, może to jest jest wina.
Witam, co do płynu wiatrak ok? termostat? odpowietrz układ chłodzący po pierwsze, a wyciek może być w trakcie jazdy także gdy stajesz już nie widać go, miałem tak w swoim, z zapaleniem podobny objaw świece do wymiany po odpaleniu można odnieść wrażenie jakby był zapowietrzony od tego zacznij sprawdź wtryskiwacze a i czy olej turbina nie przedostaje...
astra komorze cisnienie komorze silnika spaliny komorze silnika
klimatyzacja samochód usterka elmes stb24vm1 kontrolka stanu oleju
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Wymiana akumulatora w kamerze termowizyjnej FLIR, Testo, Seek – procedura, bezpieczeństwo, modele Odblokowanie pompy ESP Bosch 5.3/5.7 w Volkswagen Golf 4 – diagnoza, regeneracja, kodowanie