https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
sądze, że to może być uszczelką pod głowicą przez ten gaz bo gazownik nie ustawił mi żadnego dotrysku A ja nie sądzę.Jak zniszczysz uszczelkę to jest już zniszczona na zawsze,nie ma tak że raz jest dobra a raz nie.Po drugie to dowtrysk jest stosowany w partiach kiedy silnik jest bardzo obciążony,a nie wtedy kiedy sobie "lekko cyka". Działa to tak że...
Odkręcasz 4 śruby na pasie przednim, wyciągasz chłodnice, podłóż sobie jakiś koc na zderzak, kładziesz to z lewej strony auta i masz dostęp lepszy niż można sobie wyobrazić
Witam kolego .Niedawno miałem ten sam problem z płynem. W moim wypadku okazało się jednak co na to nie wskazało że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Jeden z kolegów zasugerował że jak puści uszczelka pod głowicą to będzie samochód dymił na biało. Wcale nie prawda,że musi dymić, jeżeli uszczelka zaczyna dopiero puszczać w małym stopniu w moim wypadku...
Odpalić piec to żadna sztuka .. nawet debil to zrobi za pomocą 3 kabelków i masy ;) bez obrazy oczywiście... Ale koledzy to nie o to chodzi żeby odpalić piec i się z tego cieszyć tylko o to aby ten piec troche posłużył i nic złego się od takiej zabawy nie stało ... tatanka napisał: Zrobiłem sterownik, który odpala thermotop V. Nie muszę się bawić w...
Witam. Mam dość dziwną usterke. Samochód: Opel Corsa B Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy. Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem. Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute. Po około 30 min po przejechaniu...
Czy ja tam widzę jakąś dziurę w komorze spalania ?
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
jak tuleje za mało wystają to przy dużych obciążeniach dmucha do układu chłodzenia (ciśnienie w komorze spalania jest dużo większe od ciśnienia nacisku wywieranego przez głowicę); przy pękniętej tuleji przeważnie dostaje się olej do ukł. chłodzenia. Najważniejsze to czy ubywa płynu podczas pracy silnika czy na postoju i kiedy szybciej
Dogrzewanie po zapalenie jest realizowanie przez dodatkowe świece grzejące krótki obieg chłodzący koło termostatu, ale tylko w nielicznych samochodach. Bzdury totalne, po pierwsze to dogrzewanie odbywa się świecami żarowymi w komorach spalania a nie świecami dogrzewającymi płyn chłodzący (te trzy świece występują tylko w samochodach przeznaczonych...
Witajcie. 4 lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Około miesiąc temu Samochód zaczął mi wywalać błąd , że nie ma płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie wypychało spowrotem płyn do zbiorniczka. Kupiłem tester CO2 spawdziłem https://obrazki.elektroda.pl/3277630800_... i okazało się, że silnik pompuje co2 do obiegu cieczy. Mechanik...
No sorry, przesadziłem z ciśnieniem. Dane wziąłem z: http://pl.wikipedia.org/wiki/Butla_gazow... zamiast http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG Co i tak nie zmienia faktu, że takie butle istnieją. Ja tego nie chcę budować sam dla siebie. Jestem ciekaw co w tym pomyśle jest złego, że producenci samochodów nie stosują takiego rozwiązania. Mogę poznać źródło informacji...
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Zależy i to bardzo, między innymi z powodów jak opisałem wyżej, rozcieńczone zasady metali I grupy poddane elektrolizie wytrącają ten metal na anodzie, nie zauważymy go bo wchodzi w reakcję samorzutną z wodą. Produktem takiej reakcji jest wiadomo wodór. Taka elektroliza da nam większy stosunek wodoru do tlenu. 1. Większy stosunek wodoru do tlenu w...
Witam wszystkich. Co trzeba zrobić żeby pozbyć się płynu chłodzącego z komory spalania?
Jeśli wymieniłaś uszczelki na pompo wtryskiwaczach,to może zwróć uwag że jeszcze za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania, powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym, może to oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej...
zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy poziom tegoż płynu drastycznie nie opadł ?
Tylko droga olejowa ok, płyn do komory spalania też się nie dostaje bo nie jest siwo za mną ani na zimno ani na ciepło... Temperatura jest ok bo nagrzewa się normalnie płynnie nie jakoś nagle, wentylator też odpala a przy upg chyba coś z tych rzeczy by szwankowało nie? A w środku po wymianie termostatu grzeje wzorcowo
Do autora - przygotuj sobie jakieś małe żaróweczki 1-5W z przewodami, podłącz pod świece grzania komory spalania i płynu oraz masa z akumulatora lub silnika. Woltomierz podłącz na klemy akumulatora. Uruchom silnik i obserwuj. Wyniki obserwacji przedstaw osobom które próbują ci pomóc, bo zdalnie inaczej tego nie da się zrobić. Jak to przerasta twoje...
To oznacza, że płyn dostaje się do komory spalania i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. Może to być kwestia uszczelki (widać miejsce wypłukane z farby) lub pęknięcia głowicy lub blok/tuleja (do sprawdzenia).
Po odpaleniu Webasto przez jego tłumik z rurki wycieka płyn chłodniczy i leci dym. Odkręciłem tłumik ,odpaliłem i działa normalnie płyn nie wycieka dymu prawie nie ma . Próbowałem kilka razy wszystko ok . Zamontowałem tłumik i na drugi dzień rano odpaliłem Webasto i co ? Znów to samo leci płyn i dymi? Co to może być? Dziurka w komorze spalania przez...
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Wg. mnie, jeśli wszystko jest suche, to płyn może trafiać do komory spalania, lub uciekać w okolicy nagrzewnicy.
Biały dym -para z dostającego się płynu do komory spalania chyba że stał długo i mróz sie wypala.
Jak nie widzisz wycieków a nie pokoi Cię wydech, kolor spalin itp to odpowiedź znasz. Poczytaj co się dzieje jak płyn idzie do komory spalania. Powodzenia.
Prawdo podobnie poleciała uszczelka pod głowicą i dostał się płyn do komory spalania . Jaki masz stan płynu w wyrównawczym i czy zmienił kolor .?
Jeżeli nie ma wycieku a płynu ubywa to najprawdopodobniej idzie do komory spalania. Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
Witam. Ewidentnie przedostający się płyn do komory spalania. Do wymiany uszczelka pod głowicą oraz głowica do sprawdzenia na szczelność.
Nic nie piszesz źle, źle to może mnie zrozumiałeś. Moja wina, bo sobie skrótem poleciałem. Facet sobie jedzie, auto mu słabnie aż w końcu silnik gaśnie. Z powodu płynu w komorze spalania? To na 1 garze jakoś jedzie. Nie kupuję takiej wersji. Chyba, że podniosło głowicę.
Musisz znaleźć gdzie wycieka płyn. Z Twojwgo opisu wynika że ukłąd nie trzyma ciśnienia i ciecz zaczyna się gotować w niższej temperaturze. Może być i tak że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn zostaje zassany do silnika (komory spalania) i wyrzucony wydechem. Po pierwsze dobrze oblukaj czy nie ma wycieku na zewnątrz. Dobrego mechanika mogę...
Akumulator nie ma nic do tego. Mówisz, że osłabł a z tłumika leci jakby olej-może to być walnięta uszczelka. Olej z silnika przedostaje się do komory spalania.
Jeśli kopci na biało to najprawdopodobniej płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania , czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź czy nie ubywa ci płynu , zrób test na zawartość CO2 w płynie.
Pewnie zaciąga płyn chłodniczy do komory spalania. Smrodek specyficzny, trochę jak palony olej ale jednak inny. Zajrzyj do zbiornika wyrównawczego, płynu wcale nie musi zauważalnie ubywać - ale jak masz na wierzchu "rosół" to taka mieszanka gdy się dostanie do cylindra daje fajny zapaszek. Jeśli nic innego nie widać na wierzchu silnika to do zdjęcia...
Biała chmura dymu- obstawial bym uszczelke pod głowica ktora przepusza plyn chłodzacy do komory spalania.
podcisnienie powstaje w przypadku zaciagania płynu do komory spalania , w autach osobowych praktycznie niespotykane , w motocyklach układu 4-4 gdzie chłodnica jest powyzej układu komory spalania tez niezbyt czeste , ale spotykane jednostki z poczatku lat 80 pol roku temu w203 ze wzgledu na taka przypadłośc , po wymianie termostatu trafił do mnie zasysanie...
przez uszczelke może płyn przedostawać sie do komory spalania i do układu wydechowego :D
Witam Przy zdejmowaniu gaźnika (Aisan) w cc 700 wylał mi się z niego płyn chłodniczy (dużo) -do komory spalania??? i co teraz?
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.
Jeśli ubywa płyn chłodniczy i trafia do komory spalania będzie kopcił na biało z wydechu jak z parowozu.
Ja miałem wersję 1,4 16V 85KM podciągniętą na 120KM czyli przeróbka na silnik MG bo rózniły się jedynie osprzętem (przepustnica itd...) , kompletny wydech z kwasówki robiony na zamówienie, wycięty jeden katalizator, i jakieś pierdoły i w takiej konfiguracji chodził bezawaryjnie przez jakieś 5 lat, nie kopcąc, nie biorąc ani grama oleju, dosłownie ideał....
No niestety kolego ktoś podjął decyzje o wymianie uszczelki pod głowica , i w tym momencie nasuwa się pytanie czy diagnoza była trafna skoro objawy nie ustąpiły REKLAMACJA to jest typowy objaw dla przedostawania się płynu do komory spalania jak niema śladów przebicia z kanałów ukł. chłodz. do cylindrów to trzeba sprawdzić blok lub głowice na szczelnosc
Korby nie gną się same z siebie, najczęściej w wyniku wycieku płynu do komory spalania. jest nie szczelność na cylindrach spowodowane podobno nie wiem jak on to zdiagnozował nie rozbierając silnika? Wygięciem korbowód i uszkodzenia mechanicznego cylindrów Jedno nie ma związku z drugim, sprawdzić dokładnie kompresję przed i po próbie olejowej, jak nic...
Problem rozwiązany. Przyczyną strzałów w wydechu była niesprawna głowica. Było gdzieś mikropęknięce i na jednym cylindrze dostawał się płyn do komory spalania. Bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego ok 1l na 10tyś km. Dał mi do myślenia. Wymieniłem głowicę na inną i nic już nie strzela. Dziwne , że nie wychwycili pęknięcia w głowicy jak była sprawdzana...
Objawami uszkodzenia uszczelki głowicy mogą być: płyn w oleju - po wyjęciu bagnetu olej wygląda jak biała emulsja , olej w zbiorniczku płynu lub przedostawanie się spalin i ciśnienia z komory spalania do zb. płynu co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia. Jeżeli tester nie wykrył spalin w płynie to pewnie ich tam nie ma. Poszukaj nieszczelności...
Jeśli olej nie ma koloru "kawy z mlekiem" to może byc tak że płyn dostaje się do komory spalania jak pisze kolega i nie będzie go w oleju, ale w takiej sytuacji pierwsze sprawdził bym czy nie ma wycieków na zewnątrz i dopiero wtedy myślał o uszczelce pod głowicą.
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Raport: Co ma pęknięta głowicą do paliwa w płynie? Przecież tam nie ma żadnych kanałów paliwowych w głowicy. Wtrysk ma zasilanie i odpływ a paliwo podaje końcówka która jest w komorze spalania. Przecież nawet gdyby pękła głowicą...
Zrób test uszczelki pod głowicą może płyn chłodzący dostaje się do komory spalania. Sprawdź również pompę wody czy nie masz gdzieś wycieku jednak
Witam dymienie na biało świadczy o problemie z układem chłodzenia najprawdopodobniej płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania. Sprawdź ile płynu chłodniczego ubywa w rg 80 mieści się około litra. Jeśli wymienił tylko cylinder tłok to nie musiał do tego rozpoławiać silnika.
astra komorze cisnienie komorze silnika grzałka komorze lodówki
kenwood kolumny zbierak electrolux dioda zastępczy
iphone icloud telewizor hisense
Schemat układu zapłonowego BMW X5 E70 - gdzie znaleźć? Kontrolka ESP i tryb awaryjny: przyczyny i diagnostyka