Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Kontrolka przegrzania może zapalać się po obniżeniu poziomu płynu (wyrzuceniu przez nieszczelny korek), wymień korek na nowy.
korek sprawdzony?
Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. A może to żaden problem, tylko normalna rzecz, gdy temperatura silnika ma być powyżej 100°C. W peugeot 2008 córk,i temperatura silnika utrzymywana jest na poziomie 103°C i w tym przypadku, to normalna rzecz, że przy poluzowanym korku będzie wyrzucać...
A obejrzyj sobie skrzynię kolego. Tylko pilnuj, żeby do odpowietrzania płynu było pod sam korek.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Problem masz z alternatorem lub przewodami do alternatora.Przy braku płynu świeci tylko ręcznego.Odkręć korek płynu hamulcowego i podnieś do góry ,powinna się zapalić kontrolka tylko ręcznego.Spuść ręczny, odpal i cieki przewód odkręć i dołącz do masy,objawy powinny być takie jakie u ciebie występują.
W korku są zaworki pilnujące ciśnienia, jak jeden go nie upuszcza, to może później wywalać płyn, albo inne głupie rzeczy, jak np jakiś wąż "sam" spadnie, albo się rozerwie. Ten płyn to sam wywala, nie to, że ty odkręcasz korek?
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Wymień po prostu to co masz uszkodzone, zbiorniczek lub rurkę. To ma być szczelnie zamknięty układ i dopiero jak przekroczy te 1.5 bara to ma korkiem popuścić.
A ile płynu jest w układzie? Może zamknij układ i daj korek ciśnieniowy.
Odkręć odpowietrznik i korek, zalej płynu ile się tylko da grzanie na max i najlepiej ustaw go pod górkę przodem. Mimo ,że wydaje się w zbiorniku full to po chwili zacznie ubywać. Korek też może blokować przepływ (między oringami masz kanał).
Jak wychlupie płyn to można tylko przegrzać silnik, a nawet go zatrzeć. Jednym słowem poczekać na korek i uzupełnić układ, odpowietrzyć. Jak będzie ubywało płynu, lub będzie bulgotanie to uszczelka pod głowicą.
Jesli na zakręconym korku zacznie wywalać płyn to można się martwić, pod warunkiem że korek jest sprawny i poziom płynu jest prawidłowy Dodano po 1 Tak nie powinno wywalać
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Jaki płyn lejesz? temperatura wrzenia dobrego płynu to 120 - 130 stopni pod ciśnieniem jest to jeszcze więcej. Czy w układzie znajduje się płyn czy woda? Korek zbiorniczka sprawny? Jeśli nie to tak samo jak byś nagrzał auto i odkręcił korek płyn wywali bokiem.
Wygląda na to że to ten korek. A płynu hydraulicznego tam nie ma.
Czesto tez byly objawy uszkodzonej uszczelki a wystarczylo wymienic korek zbiorniczka
Wziąłem się w końcu za to. Zrobiłem obejście- Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i.... Jak ręką odjął! Przestało dmuchać w zbiornik wyrównawczy, bulgotać, pienić, oraz wyrzucać płyn. Czyli najpewniej coś się rozszczelniło w tym zestawie...
Dolewka płynu i korek wymieniony i wszystko wróciło do normy.
Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.
Odkręcasz korek, dolewasz płynu na max, odpalasz auto i czekasz aż rozgrzeje się do otwarcia termostatu. Oczywiście jeśli pompa i głowica sprawna.
Witam naprawdę nalałeś płynu po sam korek?
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Dziwny mechanik... Dobrze że go nie poparzyło. Chyba w każdym aucie jak się silnik zagrzeje i otworzysz korek od płynu chłodzącego to następuje nadciśnienie (możesz OSTROŻNIE sprawdzić to na innym aucie). Uszczelka pod głowicą może być sprawdzona testerem który wykryje spaliny w komorze wody a nie takie dziwne eksperymenty. Również dziwne dla mnie wydaje...
Tester CO2 jest bardziej wrażliwy niż węch więc to raczej nie uszczelka. Masz coś z układem chłodzenia, wiele wskazuje że gaz z instalacji LPG ładuje Ci w układ.
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
W Tonero 50 pompy wody na oczy nie widziałem, więc nie wiem, czy tam jest jakiś odpowietrznik, a płyn wymieniałem ze trzy razy i nigdy nie było problemów z zapowietrzeniem... A w Tonero 50 siedzi nic innego jak nie 4Y. Ogólnie Toyota w manualu instruuje, by przy wymianie czy uzupełnianiu płynu chłodzenia rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewu płynu,...
Witam, tak można spuścić płyn z bloku silnika, korek znajduje się pod kolektorem ssącym( taka mosiężna śrubka na klucz 13mm). Instrukcja podaje, że ma wejść ok 6,7l.
Test na CO2 i zmień też korek płynu chłodzącego czasem to on takie cyrki robi.
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Dziś wracałem do domu i postanowiłem go porządnie przegonić po dojechaniu do domu odkręcam korek wlewu płynu i fontanna z pod korka.
Za wcześnie się zaczynasz przejmować tą kroplą. Jeśli nie musiałeś jeszcze dolewać po 50-100 mililitrów raz w miesiącu to daj sobie spokój przy tak małym przebiegu. Dla G002000 zamiennikiem jest Febi 6162. Nie wlewamy żadnych kolorowych płynów hydraulicznych o innej barwie niż korek zbiorniczka, wyjątek z płynem DOT, tu korki są czarne. Nawet zmieszanie...
Cześć, udało się rozwiązać problem? Mam bardzo podobnie jak u Ciebie. Wywala płyn przez korek w zbiorniczku, ale tylko do pewnego poziomu (poniżej minimum) i się stabilizuje. Węże twarde.
Tak. Ustawiając na grzanie otwierają się "klapy" do nagrzewnicy. W takim dużym skrócie. Nie otwiera żadnych klap, otwiera tylko i wyłącznie zawory na lewej podłużnicy które otwiera drogę płynu do nagrzewnic. Dodano po 3 korek był odkręcony Kolega Ci tak doradził? Jak wyobrażasz sobie działanie układu?? Płyn przy ciśnieniu atmosferycznym wrze w temperaturze...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Nie gotuje Ci się czasem płyn? Korek sprawny?
Witam, potrzebuję podpowiedzi, przymierzam się do wymiany płynu chłodzącego i płukania całego układu, bo w zbiorniczku jest taki syf. Nie wiem, czy jest korek spustowy w moim Peugeot 807 2.2 benzyna (at)ElektrodaBot
Ale jak odpalisz auto, to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto, to czasami nie podnosi się poziom płynu? Strumienia nie widać, a płyn z otwartym korkiem się nie podnosi. Podnosi się tylko przy odkręceniu korka. no i płynu nie ubywa
Wymień przy okazji płyn hamulcowy na świeży. Korek zbiornika płynu hamulcowego powinien być szczelny, nie może dopuszczać powietrza do płynu, a z tym może być problem przy badziewnej konstrukcji zbiorniczkach Fetor/Ursus. O temperaturę wrzenia nie ma się co martwić, ale wilgoć w płynie hamulcowym sprzyja korozji podzespołów.
Poziom płynu Korek od zbiorniczka Termostat Pompa wody Czasami taka ich uroda, ciągnąca się od UNO, gdzie było słychać chlupot wody w nagrzewnicy
Jak nie gotuje i nie wyrzuca płynu przez korek to nie ma problemu.
Wymieniłem korek i jest OK
Co Ty go pod korek nalałeś? Oszalałeś?
Ta kontrolka informuje też o poziomie płynu chłodzącego. Po odkręceniu korka poziom płynu się podnosi i kontrolka gaśnie. Sprawdz poziom płynu.
2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach (około 2-3 tys.) J spróbuję tylko jedno małe ale ... jak utrzymać te 3 tys. obrotów, jak na zegarach mam tylko prędkościomierz i paliwo ?
w przypadku przegrzania powinna się zaświecić kontrolka. Stawiam na zbyt dużą ilość płynu chłodzącego (nalane po korek). Nagrzany zwiększył nieco swoją objętość i silniczek BUM. ;-)
Przewod ssacy pompy zaciaga powietze.
Cześć wszystkim! Mam problem ze swoją audiczką A mianowicie wygania płyn chłodniczy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie grzeje w środu. Próbowałem odpowietrzyć ale po odkręcaniu odpowietrznika przy wężu od nagrzewnicy nie leci wogóle płyn w czym może być problem?
Ocet jest dobry, do syrenki na kamień kotłowy. Tutaj potrzeba detergentu więc ocet nie pomoże, dlatego pisałem o preparacie do płukania układów, tylko nie lej "domowych" detergentów bo za bardzo się pienią - ot co ;) Może w cale płynu nie było po korek, tylko ciśnienie spalin wypchało go "pod korek" robiąc poduszkę powietrzną w głowicy... Stożek płucze...
Chrysler Voyager IV 2002r. 2,4 manual - po wymianie termostatu całkowity brak ogrzewania. Płyn uzupełniony, korek nowy. Po zdjęciu górnego przewodu gumowego z nagrzewnicy nic nie cieknie jakby płynu tam nie było. I to na pracującym silniku. Czy nowy termostat Magneti-Marelli może być uszkodzony?
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Odłączałem przewód powietrzny od osuszacza i wtedy dalej płyn się przelewał, czy w ten sposób można wykluczyć sprężarkę? Zawór od ogrzewania mam zamknięty, ale mały obieg (na chłodnicę) nie jest zamknięty. A czy przypadkiem to właśnie ten przewód nie jest odpowietrzeniem chłodnicy i dlaczego akurat idzie tam gdzie korek, a nie np. bezpośrednio do zbiornika...
Witam. Posiadam samochód Skoda Octavia I 1.6 102KM 2003r. Silnik BFQ. Z klimatyzacją. Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy. Korek I zbiorniczek są nowe. Nie pomogło.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Z boku nie trzeba wystarczy na dole.
A jaką temperaturę osiąga to auto gdy wyrzuca ten płyn?Korek jest dobry?Chłodnica drożna wentylator chodzi?
Na upartego w/g. producenta jest to zaślepka technologiczna :D
kolego escort nieposiada korka do spuszczania płynu chłodniczego musisz zdjąć wąż od chłodnicy położony w najniższym punkcie.
Po rozgrzaniu silnika wywala płyn korkiem a po wystygnięciu znika ze zbiorniczka, poza tym notoryczne zapowietrzanie się układu
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
Witam, Niestety dalej borykam się z danym problemem. Głowica już drugi raz była sprawdzana pod względem szczelności w innym zakładzie - jest szczelna. Testerem były sprawdzone dwa inne samochody aby potwierdzić wiarygodność - na sprawnych autach nie wykazuje spalin, tak więc wynik jest wiarygodny. Jak można sprawdzić/wykluczyć blok? Przy pękniętym bloku...
Sprawdzałem testerem uszczelka pod głowicą okej korek zbiorniczka nowy tak odpalony płyn znika odkręcę korek wyrzuca go wulkan się robi
Witam. Problem został już rozwiązany wymieniłem nagrzewnice na nową ( 20 min. roboty nie trzeba rozbierać deski ), odpowietrzyłem porządnie układ i jest git. Odpowietrzałem w następujący sposób - zalałem płyn zakręciłem korek rozgrzałem auto do 90 st. i tak zostawiłem, po ostygnięciu odkręciłem korek dolałem płynu i powtórka znowu do 90 st.. Tak ze...
Tylko że w zbiorniczku od chłodnicy NIE MA być płynu pod korek :P . Płyn się nagrzewa a potem rozszerza, wydaje się że jest go jakby więcej. Na zbiorniczku powinieneś mieć wyraźne wskazania minimum i maksimum. To że płyn chłodniczy robi się ciepły to normalka, przecież tak ma działać. Nagrzewać się w silniku, przepłynąć będąc gorącym i się chłodzić...
A szpilki wymieniałeś na nowe? Typowy objaw uciekania kompresji z pod uszczelki.
w chłodnicy brakowało płynu za to w zbiorniczku wyrównawczym było pełno i płyn wybijało z pod korka zbiorniczka. Skąd wiesz, że w chłodnicy brakowało płynu? Podmień korek zbiorniczka wyrównawczego.
Uszkodziłeś korek i układ jest nieszczelny. Płyn gotuję się w niższej temperaturze bo nie ma ciśnienia.
Cześć! Pacjent to Audi A6 C5 Avant z 2003. Kiedyś miałem wyciek płynu ze zbiornika wspomagania, okazało się, że przewód był dziurawy. Naprawiono to u mechanika i do tej pory, czyli prawie rok był spokój. Teraz problem powrócił, zauważyłem jednak, że tym razem płyn wycieka przez korek zbiornika. Jakby przez ciśnienie w zbiorniku powodowało wyrzut płynu...
Na ten moment wkręcania tłoczków, możesz sobie odkręcić korek od zbiorniczka płynu. Pozwoli to na troszkę lżejszą pracę. Ale całkiem możliwe, że po tylu latach tłoczek mógł lekko skorodować i stawiać większy opór na uszczelnieniu.
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
odkręć korek zbiorniczka nalej płynu i zakręć korek :D chociaż pewnie będzie gdzieś nieszczelność skoro nie ma płynu .
jak zostawie otwarty korek z lekką szczeliną to czy powietrza trochę ubędzie Nie ubędzie. Ubędzie, jak odpowietrzysz cały układ hamulcowy. Pozdrawiam.
widocznie stary korek "przepuszczał" i stąd były braki płynu Z całym szacunkiem dla kolegi. Przy sprawnym układzie chłodzącym można jeździć praktycznie bez korka . Ale z Twojego wpisu wynika że płyn chłodniczy wycieka właśnie PRZEZ korek.
Witam. Posiadam Citroena c4 1.6 HDI 2005r 110km. Gdzie i jak dolać płyn eolys? A wiek ktoś, gdzie jest korek wlewu do płynu?
Ja bym jeszcze korek podmienił.
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
Wymienić korek i sprawdzić.
Moze go trza dobrze odpowietrzyc wpierw.Pomocne przy zalewaniu plynem moze byc odkrecenie czujnika temperatury w glowicy termostatu- lac plyn az zacznie wyciekac otworem po czujniku , dodatkowo gniesc dolny waz chlodnicy .Oczywiscie przy tym ogrzewanie otwarte na max (jest zaworek na nagrzewnicy).
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Wlewasz płyn nie zakręcasz korka na zbiorniku wyrównawczym, odkręcasz ten kapturek, w środku nie ma żadnego zaworka. I czekasz aż poleci ci płyn. Jak na wiosnę miałaś robiony rozrząd to już dawno się odpowietrzył.
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Bez korka ma prawo wyrzucać płyn. W końcu korek trzyma ciśnienie i dlatego płyn zacznie wrzeć dopiero przy jakiś 115-125°C bez korka tak będzie się działo.
Podczas schładzania się płynu i powstawania podciśnienia korek pozwala, by powietrze było zasysane Lub płyn chłodzący, zależy od układu chłodzenia.
Tzn wyglada to tak jakby przy zakręconym korku w codziennej eksploatacji nie zaciągalo płynu. Ściągając wężyk od zbiorniczka do pompki na zakręconym korku plyn nie uciekal. Dopiero luzując zakretke zaczyna lecieć. Czy może pompka nie zasysac ? Sprzęgło wciskasz płynem który już jest w pompce, a do pompki powinna wpływać z drugiej strony ze zbiorniczka...
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
no to już podpowiedź dzięki sprawdzę zbiornik w takim razie
Witam. dzisiaj jadac jakies 40 km i po nastepnym postoju chcialem zajrzec pod maske a tam plamki pop plynie chlodnioczym najwiecej ich bylo na zbiornioczku i wkolo, plyn wyrzuca korkiem,dlaczego? samochód trzyba temperature taka sama jak kiedys, strzalka na wskazniku pokazuje połowe rozgrzanego silnika. prosze o pomoc czy to zapowietrzony uklad moze...
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Zdjąć przewód przed termostatem odkręcić korek zbiorniczka i w tym miejscu /po korku/dmuchnąć sprężonym powietrzem 90% płynu zleci.
Temat płynu rozwiązany. Zmieniony korek i płyn po środku między min. a max. Pozostają jeszcze inne opisane usterki.
korek płyn płyn korek corsa korek płyn hamulcowy
skuter bassa wymiana pierścień tłokowy kabel monitor 120hz
alarm tytan ds400 trzeszczy głośnik
Aktualizacja oprogramowania BMW F12 650i Cabrio 2012 Brak iskry w motocyklu: możliwe przyczyny i diagnostyka