Co Ty go pod korek nalałeś? Oszalałeś?
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
wymiana uszczelki
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu. Wymieniłem czujnik i nadal nic. Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu. Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
Jeżeli wąż jest twardy jak kamień i nie można go ścisnąć, to na początek sprawdź korek. Może jest przytkane odpowietrzanie.
Wentylator normalnie działa. Powiedzcie mi... czy może to być wina korka?
Sluchajcie auto kupione w sobotę przed wigilią i do tego czasu stało bo nie miało blach próbnych więc jeździć nim nie mogłam i jeszcze nic w nim nie sprawdzałam. Jutro jadę do mechanika żeby wszystko sprawdził. Teraz przed chwilą zeszłam ponownie do auta i patrzę a w zbiorniku nie ma płynu od chłodnicy. Więc odkręciłam korek i po chwili ten płyn się...
Witam, Mam problem z corsa B . Samochód nie jeździł kilka miesięcy, przy okazji zauważyłem przed jazda ze nie ma kropli płynu chłodniczego w zbiorniczku. Zalałem dwa litry przejechałem 25 km w ciągu 30 minut, i znowu to samo a pod korkiem oleju jasno brazowa maź. Dzisiaj odpaliłem samochodów, pochodził z 30 minut , dolałem płynu z litr niby stan płynu...
mam corse 1,4 8V 1995 r. i przy 92,5 st C (pierwsza kreseczka ponad 90 st C na wskaźniku) załącza się wentylator i kręci tak długo aż jest ok 90 st C.z tego co wiem ,to corsa ma układ ciśnieniowy i korek zbiorniczka ma w sobie zawór zwrotny,więc to sprawdziłem,przyłożyłem do ust i mogłem i wciągać powietrze i wydmuchiwac poprzez korek,tak więc raczej...
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Temat rozwiązany. Przyczyną jest pływak w zbiorniczku płynu hamulcowego pomimo tego że płynu hamulcowego było do kreski Max to i tak się zapaliła ta kontrolka Przy gwałtownym ruszaniu A jak odpisałem wtyczkę i gwałtownie ruszałem to Kontrolka się nie zapalała więc dałem płynu pod sam korek podłączyłem wtyczkę i zacząłem jazdę próbną już się kontrolka...
Pewnie że za późno. W chłodnicy masz czujnik uruchamiający wentylator - może się okazać że zawarty w środku bimetal się zużył i włącza wiatrak grubo powyżej 100 stopni. Do tego korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny - to obieg ciśnieniowy i 100 stopni nie powinno powodować wrzenia.
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
Klima jest? Najlepiej wentylator wysterować komputerem. Powinien mieć 2 prędkości. Teraz jest zimno, więc nawet w korku przy załączonym ogrzewaniu nie powinien się ugotować. Sprawdź, czy termostat dobrze działa i podejrzyj temperaturę płynu w parametrach silnika.
Witam. Opel Corsa 1.2 twinport. Znikał płyn chłodzący a pod korkiem i pokrywą zaworów majonez. Jak się okazało w głowicy była dziura w płaszczyźnie i tam ponoć puszczało płyn w olej. Została dziura zaspawana splanowana głowica i sprawdzona. Przy okazji został wymieniony rozrząd bo słychać było łańcuch. Auto teraz odpala i jedzie poprawnie. Problem taki...
Ubywający płyn i krótkie odcinki mogą mieć wpływ na powstanie mazi pod korkiem. Nie dymi na biało? Co było powodem wymiany uszczelki?
Mialem przypadek padnietej uszczelki pod pokrywą rozrządu i płyn przedostawał sie do oleju... A plynnu ubywa?
W golfie 4 realnie też waha się od 85-100 C a wskaźnik na desce stoi sztywno na 90 C by nie denerwować kierowcy. PS Opel tak ma analogowy wskaźnik i takie zachowanie nie jest niczym dziwnym . W lecie w korku skoczy nawet do 100 C lub lekko poza.
OPORNIK!!! aby nie było za póżno spróbuję Ci wszystko wyjaśnić a Ty dalej szukaj instrukcji!!! HAMULCE-zbiorniczek na pompie hamulcowej ma dwa poziomy max i min z boku zbiorniczka uzupełniasz płynem hamulcowym DOT-4 do poziomu max. Układ chłodzenia-tak samo max i min/Widoczny zbiornik wyrównawczy,połączony z chłodnicą z przodu węzykiem gumowym/ uzupełniasz...
Jeżeli przełącznik jest na 100 to wiadomo że na zegarach będzie więcej. Chyba, że ktoś woli jak tu sugerowano w tym układzie ciśnieniowym mierzyć temperaturę płynu w zbiorniku wyrównawczym po zdjęciu korka. To jakaś paranoja normalnie. Mamy tu nawet fachowca, który twierdzi że takie pomiary są odpowiednie, bo różnią się o kilka stopni. Wobec czego ja...
nie nic nie wyrzuciło tylko tak jak ci pisałem wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał ,wychodzi na to jak by miał złe informacje by sie załączyć a działać działa napewno,myslalem o uszczelce pod głowicą ze poszła jeszcze raz ale ani płynu ani oleju nie pobiera, a jak podniosłem korek od oleje to nie było czuć spalin takze powinno...
Sprawdź korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek płynu. Tam na pewno jest info o płynie. i z tą informacją idź do sklepu i kup płyn taki na jaki Cię stać
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
płyn od chłodnicy nie ubywa wiec raczej nie miesza się z olejem, auto codziennie nie przejeżdża dużo
Płyn chłodniczy nie ubywa i auto nic nie kopci. Jak można sprawdzić czy to na pewno uszczelka pod głowica ??
Pewnie wirnik się obraca na ośce albo łopatki poszly się kochać. Chwyć mocno rękami koło i wirnik pompy i spróbuj obrócić je w przeciwne strony. Nie jest możliwe żeby silnik się nagrzał do 90 przez 2 min z działającą pompą. Możliwość jest taka że coś ze wskazaniem temp jest nie tak tzn że jest zawyżone, ale jeśli się zagotuje i wskaźnik stoi na 100st...
Witam, ostatnio zagotował mi się płyn hamulcowy w corsie c, niestety uszkodził się wysprzęglik oraz układ hamulcowy. Wysprzeglik już wymieniłem lecz przy probie odpowietrzenia układu hamulcowego tylne lewe koło nie dostaje płynu. Wymieniłem cylinderek, przewód gumowy, przewód miedziany i nadal to samo. Jedyne co zostało to korektor siły hamowania wkręcony...
Piotrek, upg padla raz w 2020r. Glowica byla na 100%planowana i sprawdzana. Zapomnialem dopisac, ze po ostatniej wymianie wtryskow, oleju itd. po przejechaniu 70km samochod dymi na bialo jak smok. Nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny. Dodatkowo, przed wymiana oleju bylo pelno szlamu na korku wlewu oleju. Panowie, jesli okaże sie ze glowica/tuleja...
Przepraszam że się w trące ale miałem coś bardzo podobnego , tylko z innym autkiem . Niestety była to uszczelka pod głowicą .Niewielkie przebicie wtłaczało spaliny w układ chłodzenia - z tego korki "powietrzne" w układzie , okresowy brak ogrzewania , zamarzanie reduktora , wyrzucanie płynu itd. Sprawa nie fajna ale fakt.
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
Witam, Znajoma ma dość dziwny problem z ogrzewaniem w corsa C 1.0. W samochodzie wymieniono termostat(wahler),pompa cieczy oraz nagrzewnicę i naturalnie korek w zbiorniczku. Sprawa jest o tyle dziwna,że samochód nie potrafi się zagrzać-max.temp 80*C zarówno na starym i nowym termostacie. Jak się jedzie na wyższych obr.to leci z nawiewu letne powietrze....
Gdyby masełko pod korkiem było skutkiem tego co mówisz to cały olej miał by konsystencje i kolor emulsji (kawa z mlekiem ) no i stan oleju by się podnosił.miałem kilka samochodów i występował problem masełka włąśnie pod korkiem,a układy chłodzenia były sprawne(nie ubywało płynu)Jak mniemam w skutek małego kilometrażu dziennego ,wieczorem gdy silnik...
Auto oddałem do mechanika. Na dzień dobry sprawdził stan oleju na skrzyni, i okazało się że był znaczny ubytek, a na korku skroplona woda. Wymienił olej, wymienił płyn hamulcowy bo był bardzo zabrudzony, zrobił adaptacje i skrzynia działa OK. Koszt 400zł. Niestety nie znikło wyczuwalne uderzenie przy zmianie biegów. Przy okazji stwierdzono urwaną jedną...
Dzień dobry mam problem z autem opel Corsa D silnik 1.2 Benzyna. Rocznik 07 Z autem ogólnie jest wszystko w porządku, Ale niestety jak pojadę w dłuższa trasę i auto jest nagrzane a stanę na światłach lub w korku, samochód osiąga temperaturę prawie 100 stopni. Gdy już ruszę temperatura spada. Raz ulotnił się płyn chłodniczy. Z silnikiem wszystko w porządku...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem Może mieć, jeśli się przytnie w pozycji otwartej to silnik będzie słabszy, będzie kulał więc i spalanie będzie wyższe. muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy To nie problem, w chłodnicy masz korek i ładnie płyn spływa tak że EGR będzie prawie że suchutki, kilka kropel najwyżej pocieknie po odkręceniu. Powinieneś...
A jaką ma barwę ? Olej czy kawa z mlekiem ? Korek wlewu oleju w pokrywie odkręć i zobacz co tam się wyrabia. Czy jest masło i ile go tam jest. Nadmiar oleju powinieneś upuścić tak do 3/4 stanu między min a max na bagnecie i obserwuj co się z nim dzieje. Jak będzie przybierał - niestety głowica do zdjęcia. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia...
a co z temperaturom wywala płyn czy coś innego się dzieje na przykład ubywa stopniowo płynu a może ogrzewania niema :?::?::?: no własnie w tym problem jest ze płyn jest na takim samym poziomie i olej tez, samochod w korku sie tylko grzeje ale mysle ze to wina wentylatora, chodzi mi łownie o to ze słychac po odpalenu takie bulgotanie w silniku jakby...
Witam, tydzień temu pojechałem do sklepu 1km ,corsa stała całą noc no dworze więc jej nie gasiłem… Gdy wyszedłem ze sklepu widziałem tylko kłęby niebieskiego dymu. Stwierdziłem ,że to pewnie uszczelka pod głowicą, więc kupiłem wszystko i w czwartek zdjąłem głowicę ,w piątek dałem do splanowania i wieczorem poskładałem wymieniłem gumki ,dotarłem...
chciałem raczej pod kompem zobaczyć jak się będą zachowywać sondy itd a nie jexdzić :D czy nie walnie z tego węzyka płynem albo cuś? co do odczytów sondy z opcoma wczoraj było tak: [url=https://youtu.be/g9E8ZLXOUMs]Link czuć drgania silnika itd a dziś znów ożyła? :D [url=https://www.youtube.com/watch?v=w2T... nie wiem może ja źle interpretuje...
Ja zrobiłem dziurkę w korku wyrównawczym płynu chłodniczego bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika. Czyli chyba żle zrobiłem z tym otworem? Jak stoję na postoju to faktycznie tak się nagrzewa (wskażnik temperatury dochodzi do czerwonego pola) że nawet czuć smród w kabinie a wentylator nawet się nie włącza,...
Masz już "letnie" auto, w którym pewnie zamulona jest już chłodnica a może i cały układ chłodzenia. Corsy słyną z przegrzewania się silników a konstrukcja atrapy ma za mały wlot powietrza. Faktem jest, że auto musi mieć sprawną elektrykę, aby należycie funkcjonowało, więc szukaj odpowiedniego włącznika wentylatora (oryginał) tj. na korzystniejszą temperaturę...
Zagrzej auto na postoju aż do włączenia wentylatora i jak wentylator się włączy to włącz nawiew na ciepło na maxa zeby odpowietrzyć dobrze nagrzewnice i układ . i korek zostaw zakręcony on sam się odpowietrzy . po wszystkim sprawdź stan płynu w razie potrzeby uzupełnić :) ja tak robię i jest zawsze dobrze Dodano po 1 Jaki masz ogólnie silnik ? rodzaj...
Witam. Jak prawidłowo spuścić płyn z układu chłodzenia w wypisanym wyżej samochodzie? Szukałem książki serwisowej ale nigdzie nie mogę jej znaleźć - jeśli wiecie gdzie znajdę takową to odpowiedzią może być link do książki. Żadnego korka do spuszczania płynu nie znalazłem. Przypuszczam że należy go spuścić odłączając któryś z węży w dolnej części układu?...
Hej Mam taki problem, w mojej Corsie niedawno była wymieniana chłodnica wraz z czujnikiem, ponieważ stojąc w korku zagrzał się płyn chłodniczy i zaczął wylatywać z tego z tego zbiorniczka. W zasadzie to temperatura po wymianie nie odbiega za bardzo od normy, jadąc (nie w korku) wynosi tak od 90 do 95 stopni. Ale wczoraj stojąc w korku doszła do 100...
Witam. Termostat sprawny bo nie przekracza u Ciebie temp. bezpiecznej (otwarcie jak dobrze pamiętam 92C). Uszkodzenia termostatu: Zamknięty silnik się przegrzeje na czerwone pole, otwarty nie zagrzejesz silnika w zimie do 90C. A co do gazu chyba nie ma nic wspólnego z temp. w tym przpadku bo zależy jak został ustawiony. Radze podjechać do gazowników...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Problem dotyczy Corsy B z silnikiem 1.0 12V. Od pewnego czasu pojawił się głośny szum z okolic pompy wody. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, ciśnienie uciekającego powietrza jest znacznie słabsze niż jakiś czas temu kiedy problem z szumem nie występował. Płyn znika w ilości około 250ml na 500 km. Ogrzewanie działa poprawnie,...
Witam. To mój pierwszy post. Następujący problem wyglada tak: Chodzi o Corsę b 1.2 benzyna + LPG Często jeżdzę w dość długie trasy od 30 do 50 km. W tym czasie wskazówka temperatury podnosi się nieco poniżej 90 stopni, mniej więcej 88, tak wygląda. Jeśli jest jakiś korek na drodze i samochód stoi w miejscu temperatura nagle rośnie, a gdy podjadę pare...
Witam, otóż mam dwa problemy, pierwszy, który jest według mnie najważniejszy to że na ścianie zbiornika wyrównawczego mam tak zwany majonez, dodam iż przed tym stwierdzeniem w zbiorniku razem z płynem chłodniczym pływał olej. Po dokładnym wyczyszczeniu zbiorniczka, układu chłodzenia i wypompowana woda z Chłodnicy przez 1-2 tygodnie zbiorniczek był czysty...
witam, ostatnio po kłopotach z odpalaniem i zwiększonym zużyciem paliwa oraz kopceniu auta na benzynie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem ustał. natomiast po kontroli ilości płynu chłodzącego zauważyłem jego niedobór. po odkreceniu korka z układu zaczęły wydobywać się pokłady powietrza *takie bulgotanie*. Pomyślalem że po prostu...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Wskaźnik podczas jazdy pokazuje 0 tzn jest na samym dole... gdy chwile pochodzi "stojąc w miejscu" dochodzi do normalnej temperatury. Podkreślam termostat już wymieniłem po jego wymianie przez 1dzień było ok potem stało się tak jak jest teraz. Myśląc, że pewnie ten jest uszkodzony poszedłem do sklepu gdzie go kupiłem i dostałem inny nowy... ale na tym...
Te miejsce na przekaźnik od podgrzewacza paliwa i świec żarowych w przypadku diesla (którego nie było) Opel corsa B i opel tigra to niemal to samo. O ile opel corsa B miał silniki diesla od isuzu (pojemności 1.5, 1.7) o tyle w tigrze były montowane tylko silniki benzynowe(a przynajmniej nigy diezla w tigrze nie widziałem i nie słyszałem). Ale to będę...
Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Próbowałem odłączyć pompę tak jak radził emeryt2 i niestety bez zmian. :( Podjąłem także delikatną próbę odpalenia na pych. Corsa stanęła jak przy naciśnięciu hamulca. Żadnych odgłosów wskazujących na zapłon mieszanki. Co do tej uszczelki pod głowicą sprawdziłem dzisiaj płyn i było sucho w zbiorniczku wyrównawczym dolałem 200 ml i jest do połowy. Przy...
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Witam. Postaram się w miarę dokładnie opisać problem, a z racji tego, że jestem kobietą - nie znam się na pewnych sprawach, jednak proszę mnie nie dyskryminować. Kupiłam samochód Opel Corsa B rocznik 1998, silnik 1.0 12v. Pojeździłam nim 2 miesiące i zaczęły się problemy. Zapaliła się kontrolna Check Engine, ale nie zwrociłam na nią szczególnej uwagi...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Temat Corsy i 1.3cdti dobrze ujął alfik7 Opel Corsa D i Grande Punto to to samo podwozie, zawieszenie i koła. Rozwiązania we wnętrzu też wskazują na podobieństwa konstrukcyjne. Silnik 1.3 (właściwie 1248 ccm) to zaprojektowany przez Włochów diesel, montowany w polskich zakładach FPT Bielsko-Biała. To jest świetny silnik, szczególnie w wersji 90 konnej....
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
Witam, Zachęcony dobrymi doświadczeniami w poradach forumowiczów elektrody, zwracam się po raz kolejny z prośbą o radę w doborze zestawu komputerowego. Oto czego potrzebuję: 1. Komputer głównie do pracy z Corelem, zależy mi aby praca z tym programem była płynna; możliwe prace biurowe; komputer będzie pracował bez przerwy 12h na dobę (czasami dłużej);...
Wiem że podobnych tematów było dużo, zapoznałem się z nimi ale nie rozwiązały mojego problemu. Od 1,5 roku posiadam Opla Corsę B 1.4 benzyna + lpg 1994r. Samochód jak na swój silnik ma dość duże spalanie. Spalanie benzyny to około 9-10 litrów, a gazu około 11 litrów latem w mieście. Instalacja gazowa jest raczej niskiej generacji, nie jest to sekwencja,...
korek płyn płyn korek korek corsa
spawarka napiąć turbina pompy myjącej myjka ultradźwiękowa zasilanie
laguna przekaźnik rozrusznika pralka miele instrukcja obsługi
Jak wykonać twardy reset telewizora Samsung M-series? Uszkodzony kabel antenowy czy przerdzewiała antena?