wymiana uszczelki
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Pewnie że za późno. W chłodnicy masz czujnik uruchamiający wentylator - może się okazać że zawarty w środku bimetal się zużył i włącza wiatrak grubo powyżej 100 stopni. Do tego korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny - to obieg ciśnieniowy i 100 stopni nie powinno powodować wrzenia.
Jeżeli wraca w całości, to nie ucieka ani na zewnątrz ani do oleju. Czy podczas jazdy słyszysz przelewanie? Sprawdziłeś korek zbiornika czy jest sprawny?
Witam Posiadam samochód opel corsa D 1.2 2009r Samochód niedawno wrócił z naprawy ,przyczyną uszczelka pod głowicą Samochód naprawiony Uszczelka wymieniona ,planowanie głowicy Wymieniony płyn chłodniczy ,olej itd Na nowej uszczelce przejechane ok 300km Odcinki po 10 max 15km ,dziś po sprawdzeniu korka oleju ,pojawiła się gęsta maź ,majonez Temperatury...
Tak myślę ogrzewanie na max przejechac kilka kilometrów żeby się wymieszało i może trochę odlać w sensie odessać strzykawką żeby wyrównać do poziom min/max Opel Corsa B 95r posiada korek zbiorniczka wyrównawczego który wyrzuci płyn ? Żeby przewodów nie rozerwało albo zbiornika jak się zagotuje :D
zaworek egr nie ma nic wspólnego ze spalaniem Może mieć, jeśli się przytnie w pozycji otwartej to silnik będzie słabszy, będzie kulał więc i spalanie będzie wyższe. muszę wpierw spuścić płyn chłodniczy To nie problem, w chłodnicy masz korek i ładnie płyn spływa tak że EGR będzie prawie że suchutki, kilka kropel najwyżej pocieknie po odkręceniu. Powinieneś...
Witam kupiłem corse tydzien temu i mam z nią delikatnie nie pokojący problem. Uszczelka pod głowicą myśle ze jest jeszcze cala.. Mianowicie gdy staje nią tylko w korku na 2 minuty temperatura dobija nawet do 105 stopni... Po zgaszeniu auta podczas odkrecania korka wyrzuca plyn ale co JEST NAJBARDZIEJ zaskakujące zasysa go po odpaleniu w tej samej minucie...
Witam, Znajoma ma dość dziwny problem z ogrzewaniem w corsa C 1.0. W samochodzie wymieniono termostat(wahler),pompa cieczy oraz nagrzewnicę i naturalnie korek w zbiorniczku. Sprawa jest o tyle dziwna,że samochód nie potrafi się zagrzać-max.temp 80*C zarówno na starym i nowym termostacie. Jak się jedzie na wyższych obr.to leci z nawiewu letne powietrze....
Sluchajcie auto kupione w sobotę przed wigilią i do tego czasu stało bo nie miało blach próbnych więc jeździć nim nie mogłam i jeszcze nic w nim nie sprawdzałam. Jutro jadę do mechanika żeby wszystko sprawdził. Teraz przed chwilą zeszłam ponownie do auta i patrzę a w zbiorniku nie ma płynu od chłodnicy. Więc odkręciłam korek i po chwili ten płyn się...
Pewnie wirnik się obraca na ośce albo łopatki poszly się kochać. Chwyć mocno rękami koło i wirnik pompy i spróbuj obrócić je w przeciwne strony. Nie jest możliwe żeby silnik się nagrzał do 90 przez 2 min z działającą pompą. Możliwość jest taka że coś ze wskazaniem temp jest nie tak tzn że jest zawyżone, ale jeśli się zagotuje i wskaźnik stoi na 100st...
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
Sprawdź korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek płynu. Tam na pewno jest info o płynie. i z tą informacją idź do sklepu i kup płyn taki na jaki Cię stać
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Termostat można przecież łatwo sprawdzić. Odpalić zimny silnik i dać mu pochodzić, jeżeli temp na zegarach podniesie się do prawie 100 a wąż będzie letni albo zimny to termostat nie puszcza i cały czas płyn krąży w małym obiegu. Fajnie by było jak by autor tematu napisał jaki ma silnik w tej Corsie. Korek można wykluczyć jeżeli na odkręconym korku po...
Witam wszystkich serdecznie ! Na wstępie chcę napisać że corse b zakupiłem niedawno na dojeżdżanie nią do pracy i od tamtego czasu mam same problemy. Corsa posiada silnik 1.2 8v C12NZ 45KM rocznik 1994 bez zaworu EGR na aparacie zapłonowym. Przy autku wymieniłem już klocki hamulcowe, silniczek krokowy, sondę lambda, wszystkie filtry, olej, świece, przewody...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
To jest sposób na stwierdzenie obecności przedmuchu, a nie sposób na jego eliminację. oczywiście to miałem na myśli ale jakoś pogłubiłem słowa:) wracając do tematu to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. wszystko jest absolutnie od strony wizualnej ok wszsyskie weże krućce itp.. chciałem więc wykorzystać...
Witam, tydzień temu pojechałem do sklepu 1km ,corsa stała całą noc no dworze więc jej nie gasiłem… Gdy wyszedłem ze sklepu widziałem tylko kłęby niebieskiego dymu. Stwierdziłem ,że to pewnie uszczelka pod głowicą, więc kupiłem wszystko i w czwartek zdjąłem głowicę ,w piątek dałem do splanowania i wieczorem poskładałem wymieniłem gumki ,dotarłem...
Witam. To mój pierwszy post. Następujący problem wyglada tak: Chodzi o Corsę b 1.2 benzyna + LPG Często jeżdzę w dość długie trasy od 30 do 50 km. W tym czasie wskazówka temperatury podnosi się nieco poniżej 90 stopni, mniej więcej 88, tak wygląda. Jeśli jest jakiś korek na drodze i samochód stoi w miejscu temperatura nagle rośnie, a gdy podjadę pare...
Co Ty go pod korek nalałeś? Oszalałeś?
Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu. Wymieniłem czujnik i nadal nic. Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu. Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
mam corse 1,4 8V 1995 r. i przy 92,5 st C (pierwsza kreseczka ponad 90 st C na wskaźniku) załącza się wentylator i kręci tak długo aż jest ok 90 st C.z tego co wiem ,to corsa ma układ ciśnieniowy i korek zbiorniczka ma w sobie zawór zwrotny,więc to sprawdziłem,przyłożyłem do ust i mogłem i wciągać powietrze i wydmuchiwac poprzez korek,tak więc raczej...
Temat rozwiązany. Przyczyną jest pływak w zbiorniczku płynu hamulcowego pomimo tego że płynu hamulcowego było do kreski Max to i tak się zapaliła ta kontrolka Przy gwałtownym ruszaniu A jak odpisałem wtyczkę i gwałtownie ruszałem to Kontrolka się nie zapalała więc dałem płynu pod sam korek podłączyłem wtyczkę i zacząłem jazdę próbną już się kontrolka...
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Witam, Mam problem z corsa B . Samochód nie jeździł kilka miesięcy, przy okazji zauważyłem przed jazda ze nie ma kropli płynu chłodniczego w zbiorniczku. Zalałem dwa litry przejechałem 25 km w ciągu 30 minut, i znowu to samo a pod korkiem oleju jasno brazowa maź. Dzisiaj odpaliłem samochodów, pochodził z 30 minut , dolałem płynu z litr niby stan płynu...
Poziom płynu może się podnieść gdy będzie dostawać tam albo olej albo ciśnienie z cylindra. musisz odkręcić korek i sprawdzić konsystencje i czy nie pływają w nim takie plamki tłuste jak oka w rosole, tak dowiesz się czy olej się nie dostaje do borygo czy czym tam chłodzisz silnik. Jeśli tych plamek nie będzie to odpal auto i popatrz do zbiorniczka...
nie nic nie wyrzuciło tylko tak jak ci pisałem wskazówka weszła na czerwone pole a wentylator nie zadziałał ,wychodzi na to jak by miał złe informacje by sie załączyć a działać działa napewno,myslalem o uszczelce pod głowicą ze poszła jeszcze raz ale ani płynu ani oleju nie pobiera, a jak podniosłem korek od oleje to nie było czuć spalin takze powinno...
Witam, ostatnio zagotował mi się płyn hamulcowy w corsie c, niestety uszkodził się wysprzęglik oraz układ hamulcowy. Wysprzeglik już wymieniłem lecz przy probie odpowietrzenia układu hamulcowego tylne lewe koło nie dostaje płynu. Wymieniłem cylinderek, przewód gumowy, przewód miedziany i nadal to samo. Jedyne co zostało to korektor siły hamowania wkręcony...
OPORNIK!!! aby nie było za póżno spróbuję Ci wszystko wyjaśnić a Ty dalej szukaj instrukcji!!! HAMULCE-zbiorniczek na pompie hamulcowej ma dwa poziomy max i min z boku zbiorniczka uzupełniasz płynem hamulcowym DOT-4 do poziomu max. Układ chłodzenia-tak samo max i min/Widoczny zbiornik wyrównawczy,połączony z chłodnicą z przodu węzykiem gumowym/ uzupełniasz...
Cześć Od dwóch lat mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 80km i już nie wiem co dalej z tym robić dlatego piszę tutaj, może ktoś będzie miał jakiś pomysł/wskazówke. Historia usterek: 1. koniec roku 2019 – wymienione bebny i hamulce z tyłu 2. koniec lata 2020 – wymieniony pasek klinowy z napinaczem 3. jesienia 2020r padła mi uszczelka...
A jaką ma barwę ? Olej czy kawa z mlekiem ? Korek wlewu oleju w pokrywie odkręć i zobacz co tam się wyrabia. Czy jest masło i ile go tam jest. Nadmiar oleju powinieneś upuścić tak do 3/4 stanu między min a max na bagnecie i obserwuj co się z nim dzieje. Jak będzie przybierał - niestety głowica do zdjęcia. A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia...
Zagrzej auto na postoju aż do włączenia wentylatora i jak wentylator się włączy to włącz nawiew na ciepło na maxa zeby odpowietrzyć dobrze nagrzewnice i układ . i korek zostaw zakręcony on sam się odpowietrzy . po wszystkim sprawdź stan płynu w razie potrzeby uzupełnić :) ja tak robię i jest zawsze dobrze Dodano po 1 Jaki masz ogólnie silnik ? rodzaj...
chciałem raczej pod kompem zobaczyć jak się będą zachowywać sondy itd a nie jexdzić :D czy nie walnie z tego węzyka płynem albo cuś? co do odczytów sondy z opcoma wczoraj było tak: [url=https://youtu.be/g9E8ZLXOUMs]Link czuć drgania silnika itd a dziś znów ożyła? :D [url=https://www.youtube.com/watch?v=w2T... nie wiem może ja źle interpretuje...
Ja zrobiłem dziurkę w korku wyrównawczym płynu chłodniczego bo mi z ciśnienia które rosło od temperatury cieczy wysadzało przewód do zbiornika. Czyli chyba żle zrobiłem z tym otworem? Jak stoję na postoju to faktycznie tak się nagrzewa (wskażnik temperatury dochodzi do czerwonego pola) że nawet czuć smród w kabinie a wentylator nawet się nie włącza,...
Witam, jestem totalnie nie obeznany w temacie aut i prosil bym o porade badz cenne wskazowki dotyczace mojego problemu. Od jakiegos czasu zauwazylem ze na korku wlewu oleju tworzy sie jasno brazowa maz, dzisiaj odpalilem silnik i powoli odkrecilem korek, troszke pochlapalo ta mazia i moglem uslyszec taki odglos ubijania masla badz kiszonej kapusty,...
To syczenie to dzisiaj dokładnie posłuchałem i wydaje mi się że to w przewodach płynące paliwo daje taki odgłos chociaż to trochę dziwne. Jutro wezmę stetoskop i sprawdzę dokładnie. Znalazłem dzisiaj odpowietrznik na listwie wtryskowej i jak odkręciłem zatyczkę to po naciśnięciu bolca tryska paliwo. Znaczy paliwo dochodzi do listwy na 100% Co do pompy...
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Witam, Zachęcony dobrymi doświadczeniami w poradach forumowiczów elektrody, zwracam się po raz kolejny z prośbą o radę w doborze zestawu komputerowego. Oto czego potrzebuję: 1. Komputer głównie do pracy z Corelem, zależy mi aby praca z tym programem była płynna; możliwe prace biurowe; komputer będzie pracował bez przerwy 12h na dobę (czasami dłużej);...
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
korek płyn płyn korek korek płyn hamulcowy
lancia schematy pompa oleju opałowego zamek stacyjki
agregat prądotworczy krups kalibracja
6SN7 – optymalny punkt pracy dla dużej dynamiki sygnału audio Elwik JS-30 – schemat regulatora temperatury, triak, PID, naprawa lutownicy