Ten kolor to efekt pomieszanego płynu, standard, przepłukaj dobrze układ i będzie ok. Dokładnie rdzawy kolor się robi jak się doleje niewłaściwego płynu.
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
witam ,hihi ja podgrzewam olej jadalny, co do tego napięcia to 50% za duże sprawdż stabilizator, mozliwe że to psoci, pozdrawiam
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz Lepiej to uszczelnic,bo możesz zgubic cały płyn nie zauważając i silnikowi się dostanie,powodem może byc skorodowana rurka i dzisiaj tylko sączy ,a za chwilę może wycieknąc cały płyn.
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
Sprawdż czy to nie są przedmuchy na uszczelce. Miałem tak jak uszczelkę pod głowicą wywaliło i miałem aż żółto brązowy płyn.
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
Nie. Bez sensu takie rozwiązanie.
Będzies musiał dostać się do pompy i tam wyczyścić, w baku na dnie też pewnie jest jeszcze płyn.
to chyba nie moozliwe, bo tam jest calkowita elektrytka. Nie ma płynu wspomagania. Stawiam na czujnik polozenia kierownicy
Dziurawa nagrzewnica, przy lekkim parowaniu ubytki są minimalne. A śmierdza właśnie opary płynu.
podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat Żeby wymienić termostat nie trzeba spuszczać płynu...
Pytałem o termostat Ja bym go jednak sam sprawdził bo podejrzewam że jednak go nie wyjął, skoro masz na nagrzewnicę chłodne przewody po nagraniu się auta, nie otwiera się termostat, chyba że jest tam jescze coś magicznego co otwiera duży obieg płynu.
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
Nie wiem jak to jest w fiacie ale raczej wszystkie samochody pobierają płyn ze zbiorniczka od pompy hamulcowej, wiec płyn taki sam
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
Jakie przebiegi robione, czy weże od chłodzenia robią się twarde po czasie? Płyn tak mocno uciekał czy co jest nie tak że dolewano płynu?
Może, czuć spaliny w zbiorniczku z płynem?
to prawda? Nie prawda. Tylko w nielicznych samochodach jest taka potrzeba, pewnie można by je wszystkie na palcach rąk wyliczyć. W 99.9% samochodów da się to zrobić bez żadnych testerów czy innego voodoo. Nawet bez specjalistycznych narzędzi ani pomocy drugiej osoby. Niestety już samo to że dopuściłeś do zapowietrzenia świadczy o tym że słabo u Ciebie...
A jak ma być gorący, jak w nim jest powietrze zamiast płynu. Termostatem się zajmiesz, jak odpowietrzenie nie pomoże.
Wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego, lub podmień na sprawny, jesli nie bedzie trzymał cisnienia, bedzie właśnie wyrzucał płyn.
Pkt. 2 - czujnik poziomu płynu.
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Cały ten miks do zlania,do tego porządne płukanie układu płynem i wymiana na nowy.
Uciekl płyn hamulcowy po długim szym postoju samochodu fiat punto 1 przewody wszystko suche nic nie widać żeby wyciekało. Możliwe to że zbiera się płyn w bębnie hamulcowym? Bo nie ma gdzie wycieć? 😏
Masz "mikro" dziurki w nagrzewnicy i pęd powietrza z wentylatora tę mgiełkę osadza na szybie. Lub rury doprowadzające są sparciałe. Czyli - zmienić nagrzewnicę albo gumowe rury.
Połączenia na przewodach dołączonych do LPG{zwłaszcza trójniki} , co ci doradzić w pierwszej kolejności szukaj wycieku {nie upatruj od razu winy w pobieraniu przez silnik płynu }. Miejsca gdzie wydobywa sie płyn nie muszą być mokre , wystarczy że zaobserwujesz gdziekolwiek zielony nalot a to już będzie świadczyć o ew wydostawaniu się płynu . Tyle na...
Płyn chłodniczy w normie ?
PS. Czy to może być katalizator?? Tak może, chyba będzie potrzebna wymiana wydechu jeżeli uszczelka cała i nie ubywa płynu..
Zapomniałem powiedzieć że płyn chłodniczy sie pieni. Układ wyglada na odpowietrzony bo z odpowietrznika nagrzewnicy leci tylko płyn.
odpowietrzałem na odpalonym :) gdysz abs steruje dawka płynu hamulcowego
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
A płynu ubywa?
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
Przy pierwszej wymianie najpierw miałem różne poziomy płynu, a potem poszła fontanna przez zbiorniczek. Po wymianie było dobrze aż do dziś. Te same objawy i w końcu wycisnęło płyn.
ociz normalnie odpala dzisiaj :) ... tylko właśnie zastanawiam się czy to może być termostat czy raczej ta uszczelka ... jeżeli wymienię uszczelkę a to okaże się np termostat albo co innego to nie będę zbyt zadowolony - a ja niestety gówno się znam na samochodach
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Testu na CO2 sam nie zrobisz, chyba że masz do tego sprzęt. Jest to test, którym sprawdza się obecność dwutlenku węgla (CO2) W płynie chłodniczym, czy spaliny nie przedostają się do płynu.
Każdy gazownik powie ci że to uszkodzony reduktor, i bedzie miał racje. Auto gaśnie bo reduktor najprawdopodobniej uszkodzony co jest też powodem tego dymienia, choć pewnie silniik przepala ci też troche płynu chłodniczego...
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Oczyścić szczotką drucianą wystający gwint śruby, zalać go płynem hamulcowym, ewentualnie płynem pokroju WD, i kluczem udarowym skosztować. Jeśli nieoczyściłeś gwintu śruby tylko na siłe próbowałeś odkręcić, to brud spowodował zatarcie się gwintów. Spróbuj teraz zpowrotem dokręcić nakrętkę oczyścić gwint śruby, zalać płynem i wtedy próbuj. Powodzenia....
Jest drugi - u góry chłodnicy po lewej stronie stojąc naprzeciw komory silnika (po przeciwnej stronie co zbiornik wyrównawczy) i to on jest najwyższym dostępnym punktem układu chłodzenia (wyżej jest jeszcze korpus przepustnicy, przez który również przepływa płyn).
Jakiego znowu płynu? Do spryskiwaczy, hamulcowego, oleju? Nikt tu wróżką nie jest.
Spróbuj ,,popukać'' po termostacie,czasami lubi się zawiesić .Płyn ma mały obieg i szybko się grzeje.
Może być także uszczelka pod głowicą.
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody zapłonowe i świece? Jak już wymieniałeś ten nieszczęsny silniczek krokowy (po co - przecież działał) to wyczyściłeś chociaż jego gniazdo w korpusie przepustnicy? Jak wygląda sama przepustnica - myłeś ją (jej demontaż jest niezbyt wygodny bo idzie przez nią płyn chłodzący)?
czujnik temperatury płynu chłodzącego. pozdrawiam
Dzień dobry Mam problem że słabym ciśnieniem płynu spryskiwaczy w Grande Punto 1.4. Pierwsze co to wymienię zawór zwrotny/trójnik. Jeżeli to nic nie wniesie to zmuszony będę dobrać się do pompki. Mam dwa pytania, jak wyjąć pompkę że zbiorniczka, czy ona jest montowana na wcisk? Czy możliwe jest dostanie się do pompki bez demontażu nadkola?
Kiedy wymieniałeś płyn, układ dobrze odpowietrzony?
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
No to chyba że tak... a czy doraźnie dobić ten korek i zakleić tak na kilka dni zanim się za to zabiorę? Dodano po 40 No to pytanie już nie ważnie wyjaśniłeś wszystko :)
Co dzieje się z hamulcami przed uruchomieniem silnika? Nie szukajcie usterki we wspomaganiu, pedał nawet bez wspomagania bardzo mocno naciśnięty nie ma prawa wpaść do podłogi a hamulce mają hamować. Przed uruchomieniem pedał jest twardy lekko coś tam zahamuje tyle co nic ,hamulce są odpowietrzone nigdzie niecieknie płyn.
Witam. Chcę wymienić płyn hamulcowy w Punto 2 1.2l. 8V 2000r. Z samą procedurą problemu nie mam bo w mondeo mk3 wymieniam sobie sam. Jednak Punto z tyłu ma bębny. Czy do odpowietrzania trzeba zdejmować bęben czy też są odpowietrzniki gdzieś na wierzchu? Auto to nowy nabytek więc jeszcze w nim tego nie robiłem i nie chcę strzelić gafy. Nie ma ABSu więc...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Jeśli ubywa płynu a wycieków niema to na pewno jest przyczyna.
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
tak na marginesie - jak jeździsz głównie po mieście, na krótkich odcinkach, to lepiej jak jest mniej płynu - szybciej się na grzeje i będzie mniej palił. A zbiornik wyrównawczy nie jest przypadkiem wpięty w duży obieg? Wtedy ilość w nim płynu nie ma nic do czasu grzania.
To z tymi grzejącymi bębnami to wiadomo, coś trzyma szczęki. A co może być przyczyną twardego hamulca? Może to być spowodowane nagrzaniem płynu hamulcowego?
W zbiorniczku pachnie tylko płynem. Zaraz podjadę do sklepu po termostat i jutro dam znać czy to było to.
Temat postu: Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy do chłodnicy??
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Cześć A płyn tam w osobnym zbiorniczku jest czy wspólny ?
Witam Serdecznie, Mam problem z płynem chłodniczym. Ostatnio zauważyłem że ubyło mi dużo płynu chłodniczego, dolałem 1l. Za parę dni patrzę i dalej wskaźnik jest na minimum. Posprawdzałem rurki z chłodnicy do zbiornika i do wnętrza auta i jest wszystko oki, nigdzie nie są mokre. Podczas mycia auta zauważyłem że pod wycieraczką mam kałużę płynu chłodniczego....
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
moim zdaniem nie termostat tylko solidne odpowietrzenie .Są odpowietrzniki jeden w chłodnicy drugi na wężu do nagrzewnicy . ja odkręcam na pracującym silniku i czekam aż płyn zacznie się sączyć .
Witam ! Nieszczelność była w nagrzewnicy, dzięki za zainteresowanie !
Sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym
Więc tak 60KM rok 2004 Wskaźnik wzbija się szybko do góry silnik nie jest ciepły nawet Według mojego mechanika czujnik sprawdzony Tak samochód ma instalację LPG Układ chłodzenia był odpowietrzony Nie nie wyrzuca płynu ze zbiornika
Ja bym jednak sprawdził uszczelkę głowicy. To , że nie ma oleju w płynie nie świadczy o szczelności uszczelki.
Miałem podobny przypadek, okazała się uszczelka pod głowicą, posprawdzaj mu ciśnienie na cylindrach, i po wykręceniu świec zapłonowych poświeć dobrze sobie jakąś lampą lub latarką w otwory od świec i sprawdź czy tłoki nie są wypłukane przez płyn chłodniczy.
Punto II - komputer tak umiejscowiony, żeby polewać go płynem do spryskiwaczy jak się nalewa (jak wiadomo, zawsze się rozleje) + alternator bez osłony pod autem, który pękał regularnie.
Witam, Znalazłem oba odpowietrzniki ( były tak jak mówiliście - jeden na chłodnicy a drugi na wężu od nagrzewnicy ) Po odpowietrzeniu poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł z połowy do poniżej minimum i tak się utrzymuje ( jak się nagrzeje to nieco się podnosi ) ale już nie lata tak że z minimum do ponad maximum. Czyli jest już ok, wystarczy, że...
Płyn w chłodnicy w poziomie
Odkręć OSTROŻNIE po jeździe korek zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie z układu. Zobacz po jakimś czasie jak odpali. Biały gęsty dym sugeruje dostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów.
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Ogólnie przydało by się przejrzeć cały układ hamulcowy, wymienić płyn, sprawdzić przewody itp.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
w punto centralka jest pod nagrzewnicą . sprawdz czy płyn z nagrzewnicy nie wycieka i kapie na nią . kolega miał to samo . wizyta w serwisie kosztowała 70 pln .
już jest ok
Układ jest elektrohydrauliczny to zanczy ,żę gdy masz rpblemy z napieciem to ci to też sygnalizuje. Sprawdź napięcie ładowania po rozruchu i w tarkcie kręcenia kierownicą. Sprawdź pozim płynu w zbiorniczku.
Witam czy ktoś może wie jak się do tego zabrać? gdzie jest zawór do spuszczenia płynu i czy da się to zrobić bez kanału? dzięki za odpowiedzi :) PS. dodam że to Punto 2, rocznik 2000, silnik 1,2 :)
no i się wyjaśniło w zasadzie wszystko ciśnienie jest w porządku to czujnik umarł został wymieniony i jest ok a ciśnienie wyniosło 2 atmosfery. Wspomaganie zaś było po prostu trochę zapowietrzone po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jest znacznie lepiej.
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Węże są założone przez gaziaży ale skoro będe wymieniał wtryski to i tak pójdą do kosza. Muszę tylko dokładnie sprawdzić jak powinien oryginalnie obieg płynu chłodzącego wygladać.
Odkręć przewód elastyczny od sztywnego, jak wtedy poleci płyn to elastyczny do wymiany.
P.S. Jakie jest miejsce, w którym dokonano pomiaru? Podłącz żarówkę 12V21W bezpośrednio z akumulatora w miejsce gdzie znajduje się woltomierz i zmierz co będzie widać. Dobrze byłoby wiedzieć jaki prąd tam płynie.
Też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przyzwoity warsztat będzie miał tester do sprawdzania śladów gazów spalinowych w płynie chłodzącym. Badanie trwa parę minut i niewiele kosztuje. Samemu można aprawdzić czy w suchy dzień przy rozgrzanym silniku w spalinach jest para wodna (osadzi się na ręce przyłożonej do rury wydechowej).
Złom totalny.
Witam. Cieknie z reduktora czy z trójników, plastykowych? Podjechać do gazowników na wymianę trójników lub węży gumowych. Może wystarczy wyregulować autko, a może reduktor się "kończy". Płynu jest dość w zbiorniczku? Nie jest jest układ zapowietrzony?
Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego, niż to? BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto) Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym...
Parownik jest wyżej od zbiornika płynu chłodzącego. Czyli mam te dwa węże od parownika odkręcić zalać płynem do max i spowrotem je przykręcić i tak samo zbiornik płynu zalać w pierwszej kolejności.
punto płyn chłodnicy cieknie płyn punto płyn hamulcowy płyn wspomagania
bascom input bajty cewka pompa citroen bezpiecznik
moduł bluetooth audio moduł bluetooth audio
Wyłączanie dodatkowego płukania w pralkach Electrolux Niebieska dioda w laptopie Toshiba - co oznacza?