Jak tak włożysz aparat to już nie będzie trzeba przekładać bo tak jest poprawnie, ewentualnie możesz przewody poprzekładać jakby się okazało że ktoś wcześniej pozamieniał, kolejność 1342, pierwszy oczywiście od strony rozrządu i na ten przewód ma wskazywać palec gdy wałek rozrządu ustawiony na 0T. Zamiast wyginać się z 19-stką możesz podnieść jedno...
Witam. A palec w aparacie jest sprawny ? Dodano po 4 Witam.Palec w aparacie zapłonowym jest sprawny,pasek rozrządu nie przeskoczył?
również palec nie ma przewodzenia ze środka na zewnętrzną cześć. możesz zalutować palec rozdzielacza drucikiem środkowy styk z zewnętrznym (tam jest zalany opornik przeciwzakłuceniowy, ale czasem się przepala, nie musi go być) albo jest przebicie palca do ośki to też się zdarza, tak czy inaczej zapewne winny będzie palec, Zdrutować na próbę, sprawdzić...
AUDI 80 B4 2.0 BENZYNA+LPG Witam, ostatnio zaczał bić mi napinacz rozrządu auto chodzilo wszystko ladnie wziąłem się za wymianę. Rozrząd dość prosty na znaki także spróbowałem swoich sił. Napotkałem pewien problem, mianowicie podczas ustawienia rozrządu. Górne koło na znak do obudowy, oraz z tyłu ma się zgrać z zerem na kole zamachowym oraz palcem zapłonowym....
Sprawdż czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się palec rozdzielacza (aparatu zapłonowego), jezeli stoi w miejscu to znaczy ze zerwnany pasek rozrządu
Sprawdź czy pasek rozrządu się nie rozleciał. Po lewej stronie silnika pod plastikową przykrywką. Zdejmij kopułkę i zobacz czy palec się obraca przy próbie odpalenia auta.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
A po co ci znaki? Zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którą strone kręci się palec (obracasz wałem). Ustawiasz zapłon w pierwszym garze i w kolejności (zgodnie z obrotem palca) zakładasz przewody. Chłopie, to podstawy, to przedszkole przedszkola!
Znak na kole od wałka rozrządu ma się pokrywać znak na aparacie ma się pokrywać z palcem rozdzielacza. 1 cylinder jest od strony koła wałka rozrządu. Palec rozdzielacza na znaku powinien wskazywać styk gniazda kopułki rozdzielacza kabla świecy cylindra nr 1
Palec wyczuwa spokojnie ostre krawędzi groźne dla gumek.
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Jeszcze raz. Popuszczasz łapę na obudowie aparatu zapłonowego - palca nie mieszaj bo nie trzeba. Palec jest od rozdzielacza WN- tu go nie ma bo cewka podwójna. Łapę masz popuszczoną, podnosisz obudowę o 1,5cm (wysuwasz) lekko się może chcieć obracać z racji skośnych zębów na aparacie i wałku. Masz wysunięte na tyle że zęby aparatu wyszły z wałka rozrządu...
No właśnie odbił parę razy i nie szło odpalić jak się okazało za mocno przestawiłem aparat, później ustawiony był na znak palec rozdzielacza na znaku na aparacie i znaki na kole rozrządu z plastikową obudową. I pytanie zostawić tak czy coś jeszcze kombinować. Dodano po 8 A wystarczyło tylko wziąć instrukcję od Warszawy Żuka czy od Malucha albo od dużego...
Na tym kole nie ma żadnego znaku bo nie jest potrzebny. Ustawiasz rozrząd na znaki, ustawiasz palec rozdzielacza na pierwszy cylinder i finito, później tylko lampa, wyprzedzenie zapłonu i ma jeździć.
Nie wiem jaki to silnik ale do sprawdzenia/wymiany także czujnik wału. Jeśli aparat zapłonowy jest na wałku rozrządu to czy palec się obraca przy kręceniu rozrusznikiem ?
Odgrzewam temat. dalsze próby walki z autem, podstawiony drugi aparat zapłonowy , bez efektu, sterownik silnika tak samo , wymieniony pasek rozrządu i tu jest zagadka, wał na znak, palec rozdzielacza na 1 cylinder, a wałek rozrządu pół ząbka do tyłu względem znaku OT, każde przesunięcie o ząbek na każdym z kół powoduje zbyt dużą odchyłkę. może właśnie...
Witam jaki znak na wiencu koła zamachowego oznacza że 1 cylinder jest w górnym płożeniu patrząc przez otwór w dzwonie od szkrzyni chodzi o ustawienie palca na 1 cylinder. Bez podglądu klawiatury nic nie będziesz wiedział. W 4-suwie wałek rozrządu i aparat zapł. obracają się 2x wolniej niż wał główny. Zapłon następuje co drugi GMP. W S21 nie da się...
Czy ktoś w tym wątku twierdzi, że są jakieś wałki pośrednie? Kto zaczyna ustawianie rozrządu od wałka (wałków) rozrządu? No i ostatnie pytanie, jak nasz kolega ustawia rozrząd skoro mu na OT palec rozdzielacza wypada na czwartym? Pozdrawiam. Żeby tam jeszcze był czwarty, sam z siebie się śmieję.
Widocznie węglik wtopiło w kopułkę. A ustawienia rozrządu są takie że klin na wale jest centralnie do góry i wypustka na wałku też jest centralnie u góry. To jest położenie do składania rozrządu.
to chyba bedzie to co trzeba auto mialo zle ustawiony rozrzad i tylko go zalewalo nie chcial odpalic jesli tak poustawiam i palec w kopułce na zero mysle ze powinien odpalic dam znac jak poszlo jutro
A patrzyłęś czy ci się kręci palec rozdzielacza ?
Na kole zamachowym są dwa znaki jak pamiętam - jeden "OT" i drugi do KWZ. Pierwszy cylinder ustawic suwmiarką w GMP, powinien pokrywać się wtedy znacznik na kole zamachowym z ząbkiem, wałek rozrządu prawidłowo, a palec aparatu powinien pokazywać na przewód zapłonowy 1-go cylindra. Nie ma cudów żeby nie zapalił.
Witam. Pewnie 1500 jeśli nie masz klimy. Tak na szybkiego to możesz wykręcić wszystkie świece, ściągnąć kopułkę aparatu zapłonowego , ustawić , kręcąc wałkiem rozrządu palec w położeniu ,gdy iskrę dostaje 1 świeca i sprawdzić czy tłok 1 jest w tym momencie u góry , to samo powtarzasz do świecy 2 i 3. Wkładając aparat zapłonowy wsadziłeś dobrą stroną...
Witam! Wymieniłem pasek rozrządu i chciałem na nowo ustawić zapłon, po ponownym włożeniu aparatu palec był w innym położeniu i tu nasuwa się moje pytanie. Czy płetwa w silniku jest ruchomo czy nie? A jeżeli tak to w jakim położeniu powinna być, oczywiście gdy wszystkie znaki są poprawnie ustawione. Pozdrawiam
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Wałki na kolki, pompa na kołek, a wał zamiast czujnika położenia wału na specjalny przyrząd. Przyrzadu nie masz na palec nie zrobisz. Do serwisu.
A czasami do ssącego nie jest przykręcony palec rozdzielacza?
Samego palca nie obrócisz. Nie wiem co tam jest nakombinowane, ale ustaw rozrząd na znaki i zobacz w jakim miejscu ustawi się palec i w tym miejscu 1 cylinder powinien mieć zapłon.
Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób: - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry, - rozpocznę regulację...
Pozycja aparatu jest bez znaczenia, w którą stronę palec skierowany najważniejsze aby wałek pośredni był na punkcie i wcięcie aparatu na punkcie. Choć wałek pośredni nie koniecznie musi się zgrywać najważniejsze by wcięcie w aparacie zgrywało się z palcem jak i wałkiem rozrządu i wału.
Zdejmij kopułkę i zobacz czy przy rozruchu obraca się palec rozdzielacza, być może pęknięty walek rozrządu.
Tak zdejmowałem , jest tak gdy rozrząd na znakach palec wzkazuje na kabel 1 który idzie do pierwszej świecy od strony rozrządu potem obracając silnikiem 2 kabel idzie do świecy 3 od strony rozrządu 3 kabel do 2 świecy od rozrządu i 4 kabel do 4 swiecy od rozrządu czyli jak się nie myle 1-3-2-4 .
A dobrze masz kolejność zapłonu? Zwal kopułkę, zakręć silnikiem i zobacz w którą kręci się palec. Następnie ustaw pierwszy gar u góry i masz mieć zapłon w pierwszym albo czwartym. Jak jesteś ambitny to odchyl osłonę paska rozrządu i zobaczysz dokładnie który pali. Ale ambitny pewnie nie jesteś to wsadź tak aparat, aby palec pokazywał na styk pierwszego...
Pomyliłes chyba kolejnosc przewodów wysokiego nap. lub dałes na odwrót aparat. Ustaw rozrzad na znaki zobacz po zdjeciu kopułkiczy palec wskazuje na przewód 1 cyl i próbuj
Jak rozrząd jest ustawiony na 0 to palec zapłonu powinien być skierowany na 4 cyl. ? Jak wałek rozrządu masz na znakach to palec rozdzielacza ma wskazywać na pierwszy. Jak masz odwrotnie to możesz na próbę nawet przewody pozamieniać o 180°. Ale i tak by się teraz przydało poprawnie ten zapłon ustawić. Do użycia "cięższych" narzędzi na tym aparacie...
Moduł padł, ale jeszcze sprawdź czy obraca się palec w aparacie, może ci pasek rozrządu chybnął....
Dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę czasu by zająć się swoim autem. Otórz rada "Janusza Kaczora" trafiona jest chyba w dziesiątkę. Cienki palec na kole wałka rozrządu jest wyłamany. I przez to do ECU docierają błędne impulsy. Bedę szukał teraz sprawnego koła. Jak je zmienię to dam znać czy kontrolka zgasła.
inaczej samochód by nie jeździł Znam inne przypadki....kierowcy nie narzekali, puki im nie poprawiłem ustawienia... tak naprawdę jeśli rozrząd ustawiony dobrze to wystarczy aby palec rozdzielacza ustawiony był na znak w aparacie i cześć...
Oczywiście, że powinieneś sobie z tym poradzić. Po zdjęciu kopułki, pokręć wałem korbowym tak aby palec był ustawiony na pierwszy cylinder. Na obudowie aparatu i na ostatniej stopce wałka rozrządu są nacięcia lub nadlewy. Po wymianie trzeba zgrać te punkty i po wszystkiemu. Powodzenia:)
Xantia... Dobry pomysł... Do tej b3 za paczkę gwoździ kupisz wszystko na każdym szrocie, świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, filtry, pasek rozrządu w jakim stanie? Kompresja mierzona? Opory toczenia, wybieg auta, szerokość opon i tak prozaiczna sprawa jak ciśnienie w kołach, cokolwiek z tego sprawdziłeś?
Musisz rozrząd ustawić na znaki albo wałek rozrządu albo wał a później na aparacie od strony silnika masz kreskę(na obudowie) i palec rozdzielacza powinien być równo na niej. Jeżeli nie pomoże to trzeba delikatnie przestawiać w jedną lub w drugą stronę. Za każdym razem trzeba gasić silnik bo komputer wejdzie w stan awarii i nici. Sam to miałem i trochę...
Tłoki będą oba w górze. Należy ustawić palec na pierwszy cyliner w kopułce, kiedy w pierwszym cylindrze będzie sprężanie ( znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu będą się pokrywały). Mały ruch aparatu ręką musi dać iskrę na pierwszy cylinder. Pozdrawiam.
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Pasek rozrządu nie przeskoczył, a silnik to jest RP. Samochód już pali, świece, kable, kopułka, palec nic nie zmieniały, więc wymieniłem czujniki w króćcu wody, pali i jeździ. Jednak na benzynie dalej tak pali, że szarpie i dymi na czarno. Na gazie obroty lekko falują, a kręcenie śrubką przy parowniku nie bardzo mu pomaga...
Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ... Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???) Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72 Do tego silnika...
Myślę,że takim przyrządem posługujesz się na codzień :D Chodzi o kciuk i palec wskazujący prawej ręki. Pasek w połowie odległosci miedzy kołami rozrządu powinien dac sie odgiąc o ok 90 stopni.
Ja bym postawił na układ zapłonowy, z jakiegoś powodu ginie iskra. Przebicia, zbyt małe napiecie WN, uszkodzona cewka, palec kopułka ????
przeczysc palec i kopułkę nie powinno szarpac....:)
Jeszcze spóbuj ustalić czy położenie palca rozdzielacz jest prawidłowe.Wykręć świecę z pierwszego cylindra ustaw tłok w pozycji górnej (w fazie sprężania) palec powinien trafiać na bolec odpowiadający pierwszemu cyl.,również zdejmij osłonę rozrządu i sprawdż czy górne kółko trafia na znak na obudowie.Jak wszystko gra to może być zapchany katalizator...
sprawdz sobie kolego kopołke bo jak dobrze pamietam tam jest palec osadzony na wale rozrządu i bardzo czesto sniedzieje i samochod szarpie i nie pracuje tak jak powinien i jeszcze pomaluj kopółke lakierem do pazmokci omijając słuupki!!!!! da=latego samochod moze szarpac. i zobacz czy przypadkiem przepustnica sie dobrze zamyka. pozdrawiam
palec rozrządu astra saeco palec palec saeco
awaria ekspresu philips regulator silnik odkurzacz zelmer wymiana grzałki
radio makita interfejs multidiag
Seat Leon 2 1.4 TSI 2008 – nierówna praca silnika po zimnym starcie, rozrząd, nagar, zapłon Spadek baterii w KuKirin G2 Pro przy przyspieszaniu