Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
Ja bym zaczoł od iskry - przewody ,kopułka ,palec no i właściwie ustawiony zapłon.
A po co ci znaki? Zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którą strone kręci się palec (obracasz wałem). Ustawiasz zapłon w pierwszym garze i w kolejności (zgodnie z obrotem palca) zakładasz przewody. Chłopie, to podstawy, to przedszkole przedszkola!
Świece zmieniałem filtr też nawet kopółke i palec zapłon ok tylko kabli nie zmieniałem myślisz że to kable
ja bym sprawdził w pierwszej kolejności zapłon.. świece, przewody,kopułka,palec,cewka i jeśli masz taką możliwość diagnostykę silnika zrobić..
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Witam. Mam problem z zapaleniem silnika gdy temperatura spada, czym niższa tym gorzej odpalić wymieniłem wtryskiwacz kompletny z obudową, przewody świece kopułkę palec, zapłon przestawiałem nic nie pomaga pompka podaje paliwo ale nie sprawdzałem jakie podaje ciśnienie
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Zamiast rozrusznika na biegu przepchać,lub podnieść koło jedno i na biegu kręcić drugim,patrzeć gdzie palec zapłonu ,na wykręconej świecy w jej górnym punkcie.
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
Przestawiony zapłon, uszkodzony palec rozdzielacza.
Zapłon jak w UAZ-ie 1243 licząc w lewo, palec w aparacie kręci się w LEWO !. Stojąc od strony wentylatora to jest 1 tłok - w górze, na znaku na kole kropka w aparacie palec ma wskazywać godzinę 7 według wskazań zegara WSZYSTKO !??? Dodano po 11 Kolejność zapłonu UAZ, WOŁGA 1243 Palec kręci się w LEWO i tak samo ustawiać zapłon - przyspieszenie w LEWO...
Pierwszy przewód na kopułce będzie tym co wskaże go ta mosiężna blaszka na końcu palca. Palec kręci się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, on się kręci w tą samą stronę co wałek więc jak staniesz od strony rozrządu to wałek kręci się w prawo a jak staniesz od strony aparatu to wałek kręci się w lewo. Gdybyś troszkę pomyślał i czytał ze zrozumieniem...
zapłon jest źle ustawiony sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na palcu rozdzielacza zapłonu
Najprostszy sposób na sprawdzenie nastawnika biegu jałowego polega na naciśnięciu go palcem ;), włączasz zapłon, silnik nie pracuje, uchylasz przepustnicę, tak by móc nacisnąć palcem trzpień nastawnika, powinien zareagować, nieco sie wsunąć i wysunąć Ps. Sonda lambda jest w tym silniku kluczowa, tam nie ma ani przepływomierza, ani map-sensora i tak...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Zobaczkopułke rozdzielajaca zapłon oraz palec . Przydało by ie zobaczyc Kąt wyprzedzenia zapłonu .
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Kolego masz prawdopodobnie źle wyregulowany zapłon. Jeżeli palec rozdzielacza jest "zbyt daleko" od kontaktu, to wtedy iskra zamiast na świecę "bije" na masę. Jeżeli jeździsz z taka usterką już spory kawałek czasu i nie padła całkiem cewka zapłonowa to najprawdopodobniej masz auto z 95, 94 lub końcówka 93 roku. Czy mam rację? Jeżeli to silnik ABK (raczej...
Spróbuję i mam nadzieję, że zadziała. Tu jest dosyć trudno regulować cokolwiek bo jest tak ciasno że ciężko wcisnąć palec. Żeby przesunąć zapłon o większą wartość muszę odkręcać magneto i obracać nim bo czujnik zapiera się o karter. Twórca tego ustrojstwa był chyba pijany :D Jeszcze spróbuję zaprzeć tłok długą świecą z samochodu żeby wał stał sztywno...
hej...nie bawiłem się w sprawdzanie...wymieniłem cały zapłon ( kable,palec,kopułke itp) nie ruszałem tylko cewki zapłonowej....sprawdziłem połączenia z zapłonu do kompa i nie ma zwarć...nie wiem co może być przyczyną....ciągle jest tak samo...po opdaleniu zapala się check engine a przy jeździe są szarpania...ale zauważyłem że obrotomierz juz nie szaleje:/
Witam! Wymieniłem pasek rozrządu i chciałem na nowo ustawić zapłon, po ponownym włożeniu aparatu palec był w innym położeniu i tu nasuwa się moje pytanie. Czy płetwa w silniku jest ruchomo czy nie? A jeżeli tak to w jakim położeniu powinna być, oczywiście gdy wszystkie znaki są poprawnie ustawione. Pozdrawiam
Przewody mam wpięte i auto zapala ale chyba są inaczej Patrząc na kopułkę od przodu, nad zaczepem jest podłączony pierwszy cylinder, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2,4 i 3 , czy będzie się coś działo jak będą źle podłączone? czyli kolejność jest dobra, palec obraca sie tu przeciwnie do wskazówek zegara, kolejność zapłonu jest 1342 tylko że...
Zapłon powinieneś ustawiać lampą stroboskopową na znaki. +Ew opóźnienie od znaków jeśli takowe jest przewidziane. Tryb serwisowy czyli by komputer nie wpływał na korekcję zapłonu. Jak się go wywołuje nie powiem ci teraz, bo sam nie pamiętam. Palec dokładnie w GMP nie jest dobrym pomysłem. Kręć na razie aparatem by zapłon opóźnić, w końcu odpali. Wtedy...
palec jest przeczyszczony zapłon ustawiony kable wysokiego napięcia także wszystko gra auto pięknie pali na tyk jeżeli tylko używam benzyny a jeśli przerzucę na gaz tu się zaczynają problemy auto lubi samo zgasnąć a jak zgaśnie to ciężko odpalić również i na benzynie może centralka się zawiesza????
Bez sensowny wysiłek . Lepiej kup nowe platynki ,cewkę przewody ,kopułke palec i świece irydowe oraz ustaw zapłon ,sprawdź też gruszkę regulatora podciśnieniowego. Auto 20 lat śmiga na aparacie i dalej polata następne 10.
Witam, No jak to jak. Ustawić w pierwszym cylindrze GMP dla suwu pracy i zamontować tak aparat zapłonowy tak, aby po ustawieniu obudowy aparatu po środku zakresu regulacji palec rozdzielacza wskazywał w miarę możliwości jak najdokładniej pierwszy cylinder (styk w kopułce rozdzielacza) i to wszystko. Później zapłon na lampę wg. znaków (nie wiem dokładnie...
Osobiście zastosował bym kontaktron wykorzystując magnes do dezaktywacji blokady, nic nie wystaje i łatwiej ukryć pod tapicerką czy plastykami w samochodzie ....mhm kiedyś miałem radio na kieszeń i wykorzystywałem plus pojawiający po włączeniu radia .Obecnie radia fabryczne nie działają bez włączenia stacyjki ,może warto wykorzystać tą właściwość w...
witam -a regulowałeś jeszcze palcem rozdzielczym porzyśpieszenie zapłonu
Michal9187 skoro żarówka po zwarciu styków w aparacie się zapala to znaczy że platynki są sprawne (raczej) oraz uzwojenie pierwotne cewki . Ty teraz musisz sprawdzić uzwojenie wtórne cewki , kondensator , palec i kopułkę . Czyli wkładasz do cewki kabel WN , drugi koniec kabla zbliżasz do masy i naprzemiennie zwierasz i rozwierasz styki aparatu . Jeśli...
Kolego, jest to bardzo czuły układ na wszelkie nieszczelności. Zapewne masz mechaniczny wtrysk. Jeżeli chodzi o benzynę, to masz najprawdopodobniej zapieczone wtryski albo pompka za słabo bije ciśnienie. Sprawdź też palec i kopułkę. Zapłon, też ma bardzo duże znaczenie.
mam problem z odpaleniem golfa2 1.6 benzyna lpg 84rok nie pali na benzynie ani na gazie . jeżdził normalnie asz tu nagle nie odpala wymieniłem następujące części Kopułka aparat zaplonowy, palec rozdz. zapłon Pasek rozrządu ROLKA NAPINAJĄCA Filtr powietrza . sprawdziłem również świece przewody cewke bezpieczniki i wszystko jest ok a on dalej nie odpala...
Więc wyciąg aparat i obejrzyj go. Trudno coś doradzić nie widząc tego. Może kondensatorek przy aparacie do wymiany. A skoro jest iskra i świece mokre to jest za słaba iskra lub przestawiony zapłon. Palec kopułka nie wiem jak wygląda może wymaga wymiany.
Tak jak pisalem wcześniej przewód dobry jest. Cewka jest jedna i z niej poprzez rozdzielacz idzie na świece , świeca też dobra, bedę robił próbę z wymianą palca rozdzielacza zapłonu, aczkolwiek dziwne to jest że na pozostalych świecach jest iskra.
1,3,4,2 a palec obraca się w lewo. Pozdrawiam.
Witam, Wychodzi, iż masz nie wyregulowany mikroprzełącznik. Pstryka bez wody bo sterownik nie wie, że wymusiłeś działanie przełącznika palcem. Przepływ wody mechanicznie otwiera przez zespół wodny zawór gazu i bum zapłon. Tego mikroprzełącznika nie regulowałem, tutaj jest popychacz, dawniej była śruba regulacyjna, ale jakoś powinno się to regulować....
zacznij od podstaw rozrząd musi być na znaki, zapłon - palec musi wskazywać na wycięcie w obudowie aparatu zapłonowego. podłącz go pod VAG- i sprawdź czy nie ma błędów. sprawdź ustawienie czujnika położenia przepustniy - jeśli jest to wtrysk jednpunktowy . instrukcja jest na forum.
Witam. W związku że nie umiem od dłuższego czasu poradzić sobie z vitka proszę o pomoc. A wiec pacjent vitara 1.6 16v. Lpg na śrubę. Na wolnych obrotach wygląda jakby nie pracował 4 cylinder. Po dodaniu gazu i wejściu na wyższe obroty pracuje. To samo na lpg i na pb. Po wyjęciu świecy po pracy na pb na wolnych świeca mokra. Nie reaguje w ogóle na zdjęcie...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
może ktoś rozwinąć dlaczego może mi "zabraknąć iskry na 2 cylindrach"?? Tak. I to własnie w momencie kiedy będziesz chciał wyprzedzać. Chodzi o to że iskra przeskakuje w mieszance paliwowej tym trudniej, im jest ona bogatsza. Potrzebne jest wyzsze napiecie by przeskoczyła. Kiedy przyspieszasz wciskasz mocno gaz, wzbogacasz mieszankę i napięcie przeskoku...
Palec rozdzielacza zapłonu się obraca a na skrajnych pinach nie ma napięcia ,dziś auto jedzie do elektryka zobaczymy co wynajęcie .
Zapłon da się idealnie ustawić.Co rozumiesz mówiąc - "w tym modelu"?Chodzi ci o zapłon z palcem rozdzielacza?Ustawia się go "na żarówkę".Sprawdź zawory i wtedy daj znać.
tak ale ten silnik to jednak nie ABU tylko 1F teraz to odczytalem i moze stad ten problem a numery sa odczytane bezposrednio z aparatu zaplonowego kupuje nowy aparat dlatego ze po wymianie swiec przewodow ciagle iskry lataja wokół tego aparatu a kopułke tez wymienialem palec i kopułka klp.wymienione?
nacięcie na kole zamachowym zgrywasz ze znacznikiem na obudowie sprzęgła i ustawiasz bazowo aparat-palec na ryskę. Póżnie ustawiasz zapłon dynamicznie, o ile dobrze pamiętam 18 st przed ZZ, trzeba mieć lampę z opóźniaczem błysków.
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
Przy aparacie zapłonowym słabo. W końcu iskra musi przeskoczyć w odpowiednim momencie. Między palcem a kopułką. To masz zadanie ułatwione kręcisz obudową aparatu żeby ustawić zapłon.
Jak przestawię kable według twojej podpowiedzi to i tak nic nie da bo wtedy palec przypadnie daleko przed pierwszym garem i trzeba by było aparat przestawić w drugą stronę do oporu i zapłon wyszedłby sporo przyspieszony. Zresztą na kopułce jest oznaczenie pierwszego cylindra.
Witam, wymień kopułkę i palec ,nie jest to duży wydatek a autko bedzie wdzięczne
heh mam ascone z silnikem c16nz, jednopunkt multeca, zapłon delco-remy , palec rozdzielacza w kopułce i jedną cewke....NIE MA czujnika położenia wału:) nie w tym silniku...
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu. Dodano po 2 Może ustawiłes iskrę na czwarty. Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu. Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było...
Chyba nie ma potrzeby bo auto padło na dobre. Ciężko pali, a jak odpali to przerywa nawet na zimnym. A jak się zagrzeję to dusi się, przerywa i gaśnie. Nawet na nowych świecach. Postanowiłem jeszcze zakupić kopułkę i palec żeby wyeliminować zapłon. Były czyszczone ale są trochę wytartę i dlatego je wymienię, w sumie niewielki koszt. Jutro założę i napisze...
Sprawdź jaki jest odstęp pomiędzy palcem a stykiem w kopułce oraz czy jest węgielek w kopułce.Kiedyś zmierzyłem odstęp miedzy palcem a stykiem w kopułce (obie części nowe) i wyszło 4 mm.Dolutowałem do palca przedłużkę i skończyły się problemy z paleniem modułow.Sprawdź też czy w chwili gdy jest iskra palec znajduje na wprost styku w kopułce.
witam jestem posiadaczem daihatsu feroza 93 rok od kilku lat ostatnio wzrosło niesamowicie zapotrzebowanie na paliwo i osłabło auto . Wymieniłem filtr paliwa olej wymieniany wraz z filtrem Japońskie filtry ale to wiele nie pomogło czyściłem wtryski paliwa kopułka i palec też wymienione zapłon dobry sprawdzony , auto zapala idealnie w każdej temp nawet...
mam problem z nadmiernym zuzyciem paliwa 16l na 100km. opel kadett 1.6kombii to gaznik, wtrysk, diesel, czy jaki diabel? Malo danych wypisalas, wrozek tu nie ma: - zmien swiece, filtr palia, powietrza, kable wn, kopulka, palec , ustaw zaplon, sprawdz ustawienie rozrzadu, moze`blokuja hamulce, itd itp.
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
Renault 21, gaźnik, 1.7 / rok 1988. Opis usterki: Podczas jazdy od czasu do czasu szarpie autem, tak jak by auto sobie kichnęło albo się zadławiało. Zapłon ustawiony jest idealnie, świece nowe, kable też nowe, palec i kopułka również nowe.
Generalnie musisz mieć połączone wszystkie punkty KL30 i KL 15. To zasilania stałe i po zapłonie. KL 31 to masa.
Nie wiem jak twój samochód ma rozwiązany zapłon ale może jeszcze być uszkodzona kopułka rozdzielacza lub palec może przebijać. W ostateczności może być i komputer. Jednak jeśli trzaski to raczej od wysokiego napięcia więc stawiam na rozdzielacz. Chyba, że masz pecha i nowe przewody są do bani.
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Jak rozrząd jest ustawiony na 0 to palec zapłonu powinien być skierowany na 4 cyl. ? Jak wałek rozrządu masz na znakach to palec rozdzielacza ma wskazywać na pierwszy. Jak masz odwrotnie to możesz na próbę nawet przewody pozamieniać o 180°. Ale i tak by się teraz przydało poprawnie ten zapłon ustawić. Do użycia "cięższych" narzędzi na tym aparacie...
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
Kolejność zapłonu to 1 3 4 2. Zdejmujesz kopułkę palec ustawiasz na znak, masz tam pierwszy cylinder, dalej podłączasz według kolejności jaką podałem. Aparat kręci się w prawo. A najlepiej po prostu poszukaj zdjęcia silnika i podłącz według tego.
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki. Masz racje poczytałem o ecu i mam nadzieje że mam więcej szczęścia niż rozumu, używany ecu to 1000złociszy, reg. napięcia to 45zł, co do uzwojeń altka to raczej...
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
Raczej nic nie ustawisz jest na sztywno. Jedynie sprawdz przerwy na świecach palec kopułkę
Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej. O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd...
Pytanie dotyczy konkretnie fiesty MK2, lecz myślę że jest bardziej uniwersalne i w samochodach ustawia się to raczej podobnie. Wyjąłem cały aparat zapłonowy (czerwony - bosch) no i stało się pokręciłem nim trochę - nie mam pojęcia jak go poprawnie włożyć - jak teraz ustawić zapłon?? palec w stronę platynki do pierwszego cylindra i co dalej?? są jakieś...
Witam. Mam taki problem.Mój Passat ciężko pali jak jest ciepły na gazie i na benzynie jest tak samo. Rano jak go odpalam, to pali na dotyk a jak trochę się zagrzeje to trzeba go kręcić ok 8 sekund. Kable, świece, kopułka, palec - wszystko nowe. Zapłon ustawiony. Nawet jak jeżdżę, zgaszę go i postoi 3 lub 4 minuty to już ciężko go zapalić. Co to może...
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
no tak ale jeszcze powinno sie sprawdzic luz wałka rozdzielacza w obudowie zapłonu jesli bedzie zbyt duzy to tez moze byc powodem złego funkcjonowania zapłonu. I czy w momencie obracania palec rozdzielacza nie zacina sie
Witam!! Odpiąłem przewody WN. Od kopułki i świec. Tylko głupi ja nie zaznaczyłem kolejności i tu pytania: 1. Jaka jest kolejność zapłonu i od której strony jest zapłon "1" (Przy kopułce, czy przy pasku rozrządu??) 2. W którą stronę kręci się palec rozdzielacza?
floofer w gaznik wkrecony jest cylindryczny element z dwoma przewodami,jak obrotów jałowych brak to na 99% masz przewody urwane,jest to dysza biegu jałowego!czujnik mozesz sobie darować. sprawdzisz go:dotknij palcem a ktoś włancza zapłon -klik usłyszysz,wyczujesz.
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec i cewkę.
Nie chodzi o kąt zapłonu , ale czy jest zapłon na pierwszym cylindrze , gdy palec na kopułce jest pod przewodem pierwszego cylindra.
91 chyba bez kopułki. Cewka lub transformator , dwa kable bezposrednio na świece.Bezrozdzielaczowy zapłon.Ustaw na znakach.Wycięcie na "palec" ustaw na wysokości kondensatora i włóż aparat. Wycięcie obróci się do pionu.Musi działać.
Przepraszam że po tak długiej przerwie. Autko było poprostu zalane i po wymianie świec ożyło. Do tego znajomy mechanik ustawił mi zapłon i nie mam już żadnych problemów. Kolego makaron1971 wszystko co słyszałeś o MANDO to prawda. Jeśli będziesz zmieniał to pamiętaj że musi być komplet tzn. kopułka i palec też.
palec zapłonu złamał sie , mam nadzieje ze tylko to ...
Jest to prosty zapłon. Cewka butelkowa, kopułka, palec. Jak na moje nie fachowe oko iskra jest taka sama na obydwu cylindrach. Ale raczej nie bije jakoś specjalnie po oczach. Nie kopci.
Nie był myty ostatnio silnik? Może kopułka ma mikropęknięcie, którego nie widać gołym okiem, wina producenta.
To teraz sam widzisz jaki to wynalazek ale spoks rozróżniam mono od wielopunktu u mnie jest niestety jednopunkt i nie mam żadniych błędów diagnostycznych tylko żle ustawiony zapłon i kiepski palec rozdzielacza a kabelek diagnozy jest zółty z czarnym paskiem
6 razy włącz zapłon, naciśnij i przytrzymaj przycisk lock, drugim palcem 3 razy wcisnij unlock. powinna dioda dac sygnał o poprawnej synchronizacji.
Zdjęcie,pisak i kropki ... trochę inwencji. Kolejność zapłonu masz 1-3-4-2 zgodnie z obrotami aparatu. Poszukaj na 1 cyl. kiedy masz sprężanie zapłon wtedy wskazuje palec rozdzielacza (zatykajac palcem otwór po świecy). Potrzebny pomocnik do włączenia rozrusznika. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
sprawdź świece i przewody WN oraz kopułkę i palec zapłonu
To proszę w takim razie o odpowiedź jak w końcu mam ustawić ten zapłon? Czy mam ustwić palec na znak przy GMP, czy mam podłączyć vag'a odpalić silnik rozgrzany do min 80st, wejść w basic setup, blok 17 i lampą na 3 st?
Jeszcze jedno: na wirniku masz taki jakby świderek i jeżeli masz na nim jakiś smar to go nie ruszaj, a jak to wymyjesz to posmaruj to smarem, bo jak nie to, jak jest już podtarty aparat, wytrze Ci go w szybkim tempie jeszcze bardziej co będzie skutkowało tym że palec w końcu złapie za kopulkę, resztę można sobie wyobrazić.
Sprawdzałem palec, kopułkę i świece. Oprucz tego sprawdzałem czy czasem zapłon nie jest źle ustawiony i wygląda nato ze te rzeczy są w porządku to sprawdziłeś połowę układu zapłonowego. Problem tkwi napewno tam.
tak sprawdzałem dla naprowadzenia ten zapłon jest indukcyjny i identyfikacje 1 gara bierze z tej większej przerwy. palec rozdzielacza kręci się ...
witam mam intrygujący problem ze skuterem 2t jest nim brak iskry ,, zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik , moduł zapłonowy , cewkę zapłonową z przewodem wysokiego napięcia fajkę i świecę i niema w mim bocznego odcięcia zapłonu. I wkładam palec w fajkę i uruchamiam zapłon i nic zero prądu wszystkie przewody sprawdziłem od góry do dołu i nigdzie nie widać...
Jak sprawdzałeś rozrząd? Czy sprawdzałeś zapłon, świece, przewody wn, kopułkę, palec, f. powietrza, paliwa? Post edytowałem, następne będzie ostrzeżenie.
Tam jest zapłon na kopułce? Jeśli tak to obstawiałbym palec rozdzielacza,iskrę daję ale nie wtedy gdy trzeba.
W zasadzie to nie chodzi o jakiś wyświetlacz Buderusa bo go nie mam, ale o ten sterownik Honeywella pod obudową przednią z takim tylko otworem na "palec" aby resetować Spróbuje poszukać jakiegoś serwisu - piec kupowany ok. 8 lat temu :)
Witam, proszę o informację: dotyczy Astry F (1998) z silnikiem X14NZ. Zapłon z modułem, cewką i rozdzielaczem (kopułka +palec). Po wymianie modułu zapłonowego na zamiennik zauważyłem zwiększone spalanie (do 10l/100km). Czy konieczny jest jakiś reset? Niestety, w przypływie radości, że auto znowu odpala wyrzuciłem opakowanie z modułu, ale w sklepie zapewniali,...
ŁO JEZU. Wróćmy do podstaw. Na pełen obrót palca aparatu zapłonowego przypadają dwa obroty wału. Wniosek - palec jest na 1, a zapłon na 4, a tłok 1 w ZZ lub GPZ. Ludzie myśleć bo nas zjedzą.
witam.najprosciej utawic gwiazde w aparacie to poprostu ustawic rozrząd na znaki,(na pierwszy cylinder)ustawic palec rozdcielacza na jedynke(cyl.1) i wsunąc gwiazde na oś aparatu tak aby rogami pokrywała sie z punktami na płytce w aparacie.
Proszę jak to możliwe o wytłumaczenie jak krowie na rowie bo jestem laikiem w tym temacie. Nie bierz się za samodzielne konstruowanie takiego zabezpieczenia. Zadbaj o zdrowie pasażerów w sytuacji, gdy podczas wyprzedzania coś się uszkodzi i odetnie ci zasilanie pompy paliwa ... "Nie piszę tu o Tobie, bo wszyscy wielcy wynalazcy zawsze ryzykowali swoim...
Zrób autotest wskaźników to się naprawi. Nadal aktualne, palec na przycisk przeglądania wskazań komputera, trzymając wciśnięty, włączyć zapłon.
Witam, mam problem z motocyklem WSK 125, brak iskry po remoncie. Jak włożę palec do fajki to kopnie, co może być przyczyną. Zapłon ustawiony dobrze, przerywacz też się otwiera prawidłowo.
palec rozdzielacz zapłon polonez palec stuka palec
przekaźnik corsa automatyczne przełączanie elektrowni katalizator emulator
Niewysuwająca się kieszeń CD w radiu Sony - przyczyny i rozwiązania Schematy instalacji elektrycznej Swift 2007 - gdzie szukać?