Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
A po co ci znaki? Zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którą strone kręci się palec (obracasz wałem). Ustawiasz zapłon w pierwszym garze i w kolejności (zgodnie z obrotem palca) zakładasz przewody. Chłopie, to podstawy, to przedszkole przedszkola!
Przewody mam wpięte i auto zapala ale chyba są inaczej Patrząc na kopułkę od przodu, nad zaczepem jest podłączony pierwszy cylinder, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2,4 i 3 , czy będzie się coś działo jak będą źle podłączone? czyli kolejność jest dobra, palec obraca sie tu przeciwnie do wskazówek zegara, kolejność zapłonu jest 1342 tylko że...
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Zapłon powinieneś ustawiać lampą stroboskopową na znaki. +Ew opóźnienie od znaków jeśli takowe jest przewidziane. Tryb serwisowy czyli by komputer nie wpływał na korekcję zapłonu. Jak się go wywołuje nie powiem ci teraz, bo sam nie pamiętam. Palec dokładnie w GMP nie jest dobrym pomysłem. Kręć na razie aparatem by zapłon opóźnić, w końcu odpali. Wtedy...
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Ustawiasz palec aparatu na pierwszy cylinder i po kolei zapłon 1-3-4-2
Sprawdź czy wszystkie czujniki są sprawne. Jak włączysz zapłon i wsteczny to zbliżając palec do czujnika powinieneś słyszeć cykanie jak w zegarku.
No to ciekawe: Wczoraj byłem przekonany, że padł mi kolejny zapłon (Jaguar). Dzisiaj wchodzę do garażu i mierzę, czy nic w module się nie spaliło. Zmierzyłem, czy ładuje kondensator, ładuje. Impulsy do cewki - są. Wsadziłem palec w fajkę, kciuk na cylinder, kręcę - nieźle mnie popieściło. Zadowolony skręcam maszynkę do kupy i odpalam. Chwilę pochodził...
Witam, to na razie zabawy przed zakupem. Kolega chce kupić, ja miałem go trochę poprawić, by pracował w miarę normalnie. Może sugestia, jaka powinna być kompresja, poniżej której to tylko kapitalny. Pytanie, czy ktoś w nim czegoś nie poprzestawiał, spróbuję trochę powalczyć z tematem. Sprawdzę kompresję i spróbuję ustawić jakoś zapłon na GMP i aparat...
Maluch jest wyjątkowo odporny i nawet przy zużytym rozrządzie tnącym obudowę powinien działać w miarę poprawnie. Będzie słychać wyraźny hałas ocierania łańcuszka rozrządu o obudowę (taki wyraźny chrobot). Tak,wszyscy o tym wiemy,a przynajmniej "starsza generacja".Jednak przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Odpalisz i będzie chodził,ale przy odpalaniu...
Pewnie ameryki nie odkryję, ale kłopoty na wolnyh obrotach=silnik krokowy. Wyjmij, wyczyść palec silnika, wyczyść "tam gdzie właził" i powinno pomóc. Miałem tak samo, coprawda w fiacie, ale silniczek we wszystkich autach spełnia tą samą funkcję. Po zamontowaniu nie rwij włosów z głowy jak będziesz miał problem z uruchomieniem silnika (ja myłem szpecjalny...
Zapłon jak w UAZ-ie 1243 licząc w lewo, palec w aparacie kręci się w LEWO !. Stojąc od strony wentylatora to jest 1 tłok - w górze, na znaku na kole kropka w aparacie palec ma wskazywać godzinę 7 według wskazań zegara WSZYSTKO !??? Dodano po 11 Kolejność zapłonu UAZ, WOŁGA 1243 Palec kręci się w LEWO i tak samo ustawiać zapłon - przyspieszenie w LEWO...
jaki silnik w tej Nexii? 1.5 8v ? odpalasz na benzynie czy na gazie? w Nexii jest zapłon elektroniczny, w zasadzie niezniszczalny i bardzo dobry, oczywiście jeśli są dobre kable do świec (nie janmor!!) i dobre świece (nie ngk!!) no i oczywiście kopułka i palec w dobrym stanie (wcale nie muszą być nowe, tylko czyste, bez uszkodzeń) żeby mieć lepszą iskrę...
PORADA DLA LAMPOWICZOW PROJEKTOROWYCH :) !!!! Jak zapewne wiecie nabyłem na alledrogo lampę 300W P-vip AC i przelozylem zarnik do oryginalnego lustra. Przełożyłem ale bez takiego dziwnego drucika nawiniętego na jeden z trzonków żarnika podłączonego do przeciwnej elektrody. Odrazu zaczęły się problemy z zapłonem żarnika. Zapłon następował po ok 8-10startach....
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
zapłon nie jest za wczesny? (można opóźnić kręcąc aparatem zapłonowym w stronę tą samą co kręci się palec świece, kable zapłonowe dobre? nic nie przebija? niema prawa nic strzelać w filtr! luzy zaworowe sprawdzone? osobiście polecam parowniki Tomasetto AT07, są dużo stabilniejsze od Lovato i nie wymagają żadnych podciśnień no ale jak już masz to nieszczęsne...
Nie wiem jak twój samochód ma rozwiązany zapłon ale może jeszcze być uszkodzona kopułka rozdzielacza lub palec może przebijać. W ostateczności może być i komputer. Jednak jeśli trzaski to raczej od wysokiego napięcia więc stawiam na rozdzielacz. Chyba, że masz pecha i nowe przewody są do bani.
Ogólnie szybkość odpalania była taka sama jak z samym kluczykiem, odruchowo palec w określone miejsce i kluczyk. Czyli zajęte obie ręce i trzeba puścić kierownicę do uruchomienia silnika. Jest to (z trudem) do przyjęcia na postoju, po zatrzymaniu pojazdu. Ale też może byc przypadkowe zatrzymanie silnika w ruchu, np. po gwałtownym hamowaniu, albo zablokowanie...
A dobrze masz kolejność zapłonu? Zwal kopułkę, zakręć silnikiem i zobacz w którą kręci się palec. Następnie ustaw pierwszy gar u góry i masz mieć zapłon w pierwszym albo czwartym. Jak jesteś ambitny to odchyl osłonę paska rozrządu i zobaczysz dokładnie który pali. Ale ambitny pewnie nie jesteś to wsadź tak aparat, aby palec pokazywał na styk pierwszego...
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Świece zmieniałem filtr też nawet kopółke i palec zapłon ok tylko kabli nie zmieniałem myślisz że to kable
Witam jaki znak na wiencu koła zamachowego oznacza że 1 cylinder jest w górnym płożeniu patrząc przez otwór w dzwonie od szkrzyni chodzi o ustawienie palca na 1 cylinder. Bez podglądu klawiatury nic nie będziesz wiedział. W 4-suwie wałek rozrządu i aparat zapł. obracają się 2x wolniej niż wał główny. Zapłon następuje co drugi GMP. W S21 nie da się...
Jak przestawię kable według twojej podpowiedzi to i tak nic nie da bo wtedy palec przypadnie daleko przed pierwszym garem i trzeba by było aparat przestawić w drugą stronę do oporu i zapłon wyszedłby sporo przyspieszony. Zresztą na kopułce jest oznaczenie pierwszego cylindra.
palec jest przeczyszczony zapłon ustawiony kable wysokiego napięcia także wszystko gra auto pięknie pali na tyk jeżeli tylko używam benzyny a jeśli przerzucę na gaz tu się zaczynają problemy auto lubi samo zgasnąć a jak zgaśnie to ciężko odpalić również i na benzynie może centralka się zawiesza????
Przepraszam że po tak długiej przerwie. Autko było poprostu zalane i po wymianie świec ożyło. Do tego znajomy mechanik ustawił mi zapłon i nie mam już żadnych problemów. Kolego makaron1971 wszystko co słyszałeś o MANDO to prawda. Jeśli będziesz zmieniał to pamiętaj że musi być komplet tzn. kopułka i palec też.
Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu. Dodano po 2 Może ustawiłes iskrę na czwarty. Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu. Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było...
Jak rozrząd jest ustawiony na 0 to palec zapłonu powinien być skierowany na 4 cyl. ? Jak wałek rozrządu masz na znakach to palec rozdzielacza ma wskazywać na pierwszy. Jak masz odwrotnie to możesz na próbę nawet przewody pozamieniać o 180°. Ale i tak by się teraz przydało poprawnie ten zapłon ustawić. Do użycia "cięższych" narzędzi na tym aparacie...
Bez sensowny wysiłek . Lepiej kup nowe platynki ,cewkę przewody ,kopułke palec i świece irydowe oraz ustaw zapłon ,sprawdź też gruszkę regulatora podciśnieniowego. Auto 20 lat śmiga na aparacie i dalej polata następne 10.
Zobaczkopułke rozdzielajaca zapłon oraz palec . Przydało by ie zobaczyc Kąt wyprzedzenia zapłonu .
Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły dotyczące golfa 1.6 AEE z niskimi obrotami bo falują i na rozgrzanym aucie gaśnie prawie że co chwile. Przewałkowałem już cały internet i na wszystkie sposoby już próbowałem co tylko możliwe i dalej nic, kable świece, kopułka , palec filtry, czyszczenie przepustnicy, adaptacja, cały aparat zapłonowy wymieniłem, rozrząd...
Witam!! Odpiąłem przewody WN. Od kopułki i świec. Tylko głupi ja nie zaznaczyłem kolejności i tu pytania: 1. Jaka jest kolejność zapłonu i od której strony jest zapłon "1" (Przy kopułce, czy przy pasku rozrządu??) 2. W którą stronę kręci się palec rozdzielacza?
No i teraz mam kolejny problem... niestety brak iskry w tym zapłonie. Cewka ma oznaczenie: Bosh 2 204222. Do masy połączony jest jeden kabelek. Dodatkowo cewka jest w 2 miejscach przymocowana do silnika więc chyba masa jest prawidłowa. Jak kręcę kołem i przystawię palec do fajki świecy - kopie ale chyba nie tak, jak powinno. Na świecy iskry brak. Zastanawiam...
Ustawiasz na 5 stopni przed górnym martwym punktem , w tym miejscu przerywacz ma zacząć się rozwierać - palec w stronę kabla 1 cylindra.
Witam Mamy problem z Matizem. Nie da się go odpalić. Na wszystkich świecach jest iskra. Wymieniliśmy świece, kopułkę + palec (poprzedni był uszkodzony). Dodam, że na po tej wymianie samochód jeździł dwa dni. Kable ustawione zgodnie z schematami 1,3,2 od znaku 1 na kopułce. Zapłon nie przestawiany od nowości. Ciągle zalewa świece tak jakby był problem...
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Włóż tam palec i zakręć , to poczujesz. A tak poważnie. Z całym szacunkiem, chęci to masz duże , ale z wiedzą nie bardzo , a tu potrzebna jest też wiedza podstawowa o elektryczności. Ten kabel co idzie z cewki na kopułkę , to jest wysokie napięcie /WN/. W aparacie zapłonowym w jego podstawie jest elektroniczny przerywacz tz. czujnik halla. O tym napisał...
Nie zapomnij o smoku i pompie paliwowej warto byłoby zmierzyć ciśnienie w listwie paliwowej. O smoku? Mówisz o smoku miski olejowej? Zapchany? To raczej odpada bo przerywa jak by mu brakowało pb i prychał z tłumika jak by świece tak że raczej smok to nie. Czytałem może być wiele, czujnik położenia wału, krokowiec, przepustnica, zapłon tz palec itd...
Renault 21, gaźnik, 1.7 / rok 1988. Opis usterki: Podczas jazdy od czasu do czasu szarpie autem, tak jak by auto sobie kichnęło albo się zadławiało. Zapłon ustawiony jest idealnie, świece nowe, kable też nowe, palec i kopułka również nowe.
witam jestem posiadaczem daihatsu feroza 93 rok od kilku lat ostatnio wzrosło niesamowicie zapotrzebowanie na paliwo i osłabło auto . Wymieniłem filtr paliwa olej wymieniany wraz z filtrem Japońskie filtry ale to wiele nie pomogło czyściłem wtryski paliwa kopułka i palec też wymienione zapłon dobry sprawdzony , auto zapala idealnie w każdej temp nawet...
Wzruszyłem się przy tej historii o sprężynkach. Szczególnie fragment o piwnicy mnie ujął. Ustawiłeś wczesny zapłon na początku, więc styki palca rozdzielacza i kopułki na wysokich obrotach dzięki omawianym ostatnio sprężynkom było za mocno oddalone, a wtedy bęc! Około 25kV w otwartym obwodzie znalazło sobie drogę przez palec rozdzielacza na wałek aparatu...
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest...
palec rozdzielacz zapłon polonez palec stuka palec
gadżety pulpitu ashampo burning studio instrukcja netgear
problemy diagbox diagbox peugeot
Renault Megane ph1 Cabriolet 2.0 - Szarpanie i Spadki Mocy Odcięcie zapłonu w Mazdzie CX-3: przyczyny i diagnostyka