Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Te dane znajdziesz na tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8266678700_...
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Rozkręciłeś górę silnika i zobaczyłeś że panewki i korbowody są OK... Nie pij tyle alkoholu, a motocykl oddaj fachowcowi. Po prostu kupiłeś złom i teraz go dobiłeś.
Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Jeżeli uderzenie było tak silne, że skrzywił się nóż, to niema sposobu aby wał tego nie odczul. Możesz to łatwo sprawdzić, przewróć kosiarkę "do tyłu' zdejm nóż, wykręć swiecę i niech ktoś pociągnie za sznurek. Zorientujesz się czy wał jest krzywy, patrząc na niego gdy będzie się obracał. Możesz zaryzykować i poszukać wału na Allegro. Musisz zwracać...
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
A może główne czopy są po drugim a korbowodowe po pierwszym. Wystarczy zmierzyć i będzie wszystko jasne.
Pneumatyka nie wchodzi w grę - siłownik pneumatyczny bez jakichś zapadek czy ograniczników nigdy nie zajmuje pewnego i stabilnego położenia pośredniego. A już wspomniane 0,5mm to zupełna abstrakcja. Powietrze jest za miękkie. Dla hydrauliki częstotliwość pracy wydaje się za duża - choć może są wykonania specjalne dla takich szybkości. 8 Hz dla mechanizmów...
I obowiązkowo nowe śruby do korbowodów. Widziałem kilka silników z tej rodziny z wywalonymi dziurami w bloku i jak dla mnie powodem destrukcji nie były panewki, ale raczej urwane śruby od korbowodów. Co nie znaczy, ze problemu nie ma tez w panewkach. Jest, wymywa/wypłukuje się z nich punktowo kompozyt, tworzą się kratery.
Panewki Głowne Wał: Sruby moga zostac stare 1.45 NM 2.85NM Panewki Korbowodu: Sruby moga zostac stare 1.25 NM 2. 90 stopni Głowica: Nowe Sruby ! Maksymalna dlugosc srub 161 mm Etapy: 1.15NM 2.30NM 3.95stopni 4.95 stopni 5.95 stopni Pompa jezeli smog jest czysty i nie zaklejony to bedzie dzialac. Sprawdz Cisnienie oleju po zlozeniu ma byc 3,4 bar przy...
Chodzi mi o dół korbowodu czyli średnicę siedliska panewki korbowodowej. Stopka skręcona do korbowodu.
Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
Ja kiedyś składałem silnik to dokręcałem: -głowica i korbowody-160 Nm -panewki gł-200 Nm ale było to 10 lat temu i może źle zapamiętałem. Wymaga to potwierdzenia ale przynajmniej masz odniesienie.
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
Stukanie* chodziło mi o stukanie. Panewki korbowodu, czy może coś innego?
Fabrycznie są równe, a to, że są takie jakie są to wina urwanego korbowodu. Tak czy owak, popełniono jakiś błąd przy montażu korbowodu. Widać że jedna śruba, panewki korbowodu, waliła po wałku rozrządu, więc mogła się odkręcić. Przecież to musiało się tłuc jak diabli.
Śruby zostają stare 1. 30Nm 2. 180stopni
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
chodzi mi tylko o panewki, korbowody sa tak jak byly.Co do forum to mysle,ze chyba po to jest aby czasami moc sie poradzic o cos?
Witam. Jakie cisnienie smarowania? Dokrecone wszystkie panewki korbowodów? Jaki stan panewek? Wszystko dobrze złożone?
Są korbowody z mniejszym wymiarem panewki walu, przeznaczone do wału po szlifie. Numer takiego korbowodu 692420, otwór jest mniejszy o 0.020 cala, czyli 0.508 mm. Takie korbowody są oznaczone literą R.
Sprawdź panewki korbowodów. To tłumaczyło by brak stuku przy jeździe z górki ( bardziej obciążona jest panewka górna o ile się nie mylę która przyjmuje największe obciążenie podczas przyspieszania. Podczas jazdy z górki czyli hamowania silnikiem jest na odwrót: większe obciążenie przechodzi na paanewkę dolną dlatego stukanie moze byc mniej słyszalne....
Ford Escort MK7 - mocowania belki tylnej gnijace na potege. Ford Mondeo MK3 1.8 16V - obracajace panewki na korbowodach - ciezko badz wogole nie mozna kupic nowych.
Panewki korbowodu
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
Drugi silnik, po remoncie, przeglądzie czy używka, przebieg rzeczywisty czy deklarowany? W moim przypadku obróciło przy 180000tys. Włożenie jakiegokolwiek silnika z innego samochodu będzie nieopłacalne lub wręcz niemożliwe. Zbyt dużo przeróbek. Jeśli korba nie wyszła bokiem , to zrobić remont . Wał, korbowody, panewki, pompa oleju. Zweryfikować cylindry...
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
Silnik po kapitalnym remoncie praktycznie turbina i blok stary został. Od 100% uszczelek przez panewki, korbowody do rurek podciśnień, wszystko nowe było... Wtryski sprawdzali dwa miesiące temu w Bosch i niby dobre były.
Wiem ale chciałem wypróbować jak sobie radzi. Kolega mi mówił że bardzo ważne jest dokręcenie panewki korbowodu mówi że nie można mocno dokręcać ?
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
luz zaworowy ( silnik zimny lub ciepły ) wlot 0,20mm wydech 0,45mm dokrecanie glowica sruby krotkie ( S ) 150 stopni sruby srednie ( M ) 180 stopni sruby dlugie ( L ) 210 stopni rysunek w zalaczniku panewki glowne 265Nm korbowody dodam wieczorem
No co ty... Zamki mają być po jednej stronie korbowody ale nie tworzą jednego wgłębienia tylko dwa osobne.
Panewki korbowodów wymieniam przy każdym demontażu stopy. Śruby korbowodowe jak i szpilki głowicy to w zależności od przebiegu lub jeżeli mam taką informację to ilości demontaży.
Witam. Nadal nie mogę odpalić mojego gallopera 🙁 silnik zrobiony tzn panewki korbowody pierścienie ogolnie caly dół samochod dalej nie pali paliwo jest iskra jest rozrząd na znakach i cisza nawet nie ma chęci kombinuje z kolejnością zaplonu jak zrobię 123456 to strzela w dolot nie mam juz siły moze ktos pomoże pozdrawiam
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Praktycznie te wały różnią się średnicą panewki korbowodu. W silnikach są stosowane dwa rodzaje korbowodów, tzw. prosty i skośny. Ten pierwszy ma mniejsza średnice panewki, 22 mm z kolei drugi 25,4. mm. Możesz zamienić te wały, ale razem z korbowodem. Tłok zostaje, ten który był. Oczywiście jeżeli będą identyczne średnice dolnej panewki wału, (22 i...
Nie odpali bez panewki na wale. Pytanie czy wogołe korbowód powinien byc zdejmowany z takiego silnika czy jest na stałe mocowany jak w wiekszosci przypadków wałów z 2 przeciwkorbami. Kupuje się cały zestaw bo w domowych warunkach wał nie jest do złozenia, ale takie silniki sie nie zuzywaja szybko. Byc moze ktos to poskładał by "cos tam było". Mozesz...
Witajcie piszę posta bo informacje jakie znajduję w sieci na ten temat są bardzo rozbieżne i nie wiem co i jak. Więc samochód to Corsa c 17DI 65km 2001r silnik Y17DTL , przy okazji remontu głowicy wyjąłem panewki korbowodów oraz wału zakupiłem nowe i nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jaką siłą dokręcić stopy panewek na korbowodach oraz na wale,...
Etka jest dosc nie wygodna, w przypadku kiedy chcesz porownac pewne elementy, np sprawdzic ktore silniki 1.9 TDI maja ten sam dół silnika. (wał korbowy , panewki, korbowody itd)
Oddaj wał do szlifu, szlifierz powie jakie będą panewki. w zależności od zużycia i prostolinijności.
nominał był dobierany ze sklepu. Numer ze starej panewki był dobierany do nowej. Korbowód z wałem jest nienaruszony. A co do panewek to zamek wyskoczył i została obrócona.
Czy udało się rozwiązać problem braku ciśnienia oleju? Mam identyczny problem remont: nowe tłoki, honowanie, tulejki korbowodów, panewki i nowa pompa, rozrządu i turbo. Ciśnienie na wolnych obrotach 0 bara przy 2 tysiącach obrotów 0.5 bara.
Sprężynki do wymiany. Membrana gaźnika, też. Docisk, to hamulec i podczas pracy ma być odhamowany. Stuki, mogą pochodzić od poluzowanej panewki korbowodu, luzu w ułożyskowaniu wału, itd. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Pytanie numer jeden, wał panewki, korbowody - jaki stan, jakie luzy? Pytanie numer dwa : czy tłoki nadają się do owalizacji. Ja bym to zawiózł do profesjonalnej "szlifierni" niech zobaczą, zweryfikują i określą koszty. Ale ja jestem tylko skromnym elektrykiem, może Koledzy z większym pojęciem o mechanice się wypowiedzą.
Ja wymiękam Panowie. Przejrzałem cały silnik, panewki, korbowody, tłoki i pierścienie. Cały rozrząd, sprężarki nie ma żeby hałasowała.. zawory ustawione i sprawdzone 5 razy a stuka w filtr powietrza, kąt wtrysku też dobry i już po prostu sił nie mam. To stukanie z ostatniego filmiku to słychać nawet w korpusie filtra oleju, w filtrze i rurce idącej...
U mnie było to samo. Przeszperałem internet i gdzieś koło Wadowic znalazłem gościa co miał fabryczne zapasy części z fabryki w Andrychowie. Kupiłem nowy wał, panewki wszystkie, korbowód, tuleje, cylinder, pierścienie, pompę, wtryskiwacz i to za 500zł, a głowice oddałem do zrobienia. Ciagniczek teraz pali po 2 obrotach korby. Teraz go szanuje bardziej...
Skręcałem na starych śrubach. Panewki główne (spód bloku) 100Nm
Problem polaga na tym ze słyszalne jest stukanie w silniku. Tłoki korbowody nie wykazują śladów zuzycia.wymieniono popychacze i panewki na korbowodach. samochód ma przejechane 48000. już brak pomysłów moze ktoś z was miał podobny problem.prosze o rade
Witam robię kapitalny remont silnika perkins 3 cylindry. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach
Witam. Szukam panewek korbowodu do ciągnika Renaut 7056 super 4. Kłopot w tym ,że sczytawszy robią wielkie oczy co to jest? Kieruje się wiec tylko wymiarami panewki: Numer na panewce 8548909, średnica zewnętrzna 64 mm, szerokości panewki 30mm, grubość panewki 1,8mm. Z szerokością można sobie poradzić bo zeszlifować. Mówią, że może od jakiegoś autka...
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Panowie czy jest możliwość założenia używanej panewki z korbowodem z drugiego silnika bez szlifowania wału?
Posiadam reno magan 1.4 8v i mam pytanie Jak po winem założyć panewki na korbowodach czy ząbkami do siebie czy na przemian??
Kolejne pytanie mam o zawodnika któremu poszedł tłok na 2 gim cyl . Panewki główne idą do wymiany i panewki korbowodowe. Stare ogólnie ok nie ma problemu troszkę odbarwione wał kręci się bardzo ładnie i to z 5 cioma tłokami zapiętymi. Gdy tłok strzelił zawsze dajemy blok do sprawdzenia i wszystkie tłoki i tuleje nowe ale teraz mam silnik który ma ok...
Mechanik_97 Silnik do tej SPRĘŻARKI 2.2kW 1440rpm, przełożenie 1:1, albo sprzęgło, można pompować do 8-10 barów. Im wyższe ciśnienie tym bardziej się grzeje. Musisz zapewnić porządny nadmuch powietrza na korpus jak chcesz do 10 pompować. Należy zdjąć michę olejową i zobaczyć prawidłowy kierunek obrotów (ten zależy od ustawienia 'czerpaków' ojeju na...
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
To nie normalne brak panewki i zobacz korbowód.
a wymiar czopa byl wczesniej sprawdzony?? oraz sam korbowod?? Panewka byla na pewno dobrze zalozona?? Korbowod byl dobrze skrecony?? Jak wygladaja inne korbowody i panewki w porownaniu do tej uszkodzonej?
Dane do górniaka. Panewki korbowodów: http://obrazki.elektroda.net/34_12849853... Panewki główne: http://obrazki.elektroda.net/68_12849853... Srednice i pasowania: http://obrazki.elektroda.net/58_12849855... http://obrazki.elektroda.net/6_128498553... Głowica: http://obrazki.elektroda.net/62_12849893... Inne ważne: http://obrazki.elektroda.net/7_128498938...
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
A czy rozważałeś taką ewentualność, że np. pasek rozrządu przeskoczył (silnik kolizyjny) i lekko tłok dotyka zaworów. W opisanej przez Ciebie sytuacji, brałbym również pod uwagę luz sworznia tłokowego, w którymś z cylindrów. Syn miał podobny przypadek w "polówce" ( benzyna ) i podobnie jak Ty sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach i oleju, panewki korbowodów...
Spalanie stukowe jest bardzo szkodliwe dla silnika. Cierpią panewki, korbowody, itd. Poza tym ropa jest i tak droga (nawet droższa od Pb95). Co do OR vs Pb, to myślę, że raczej szkoda silnika (wtrysków, pompy...). Gdyby była alternatywa dla Pb, jakiś tani alkohol, którego dostępność jest ogólna, walory energetyczne niegorsze, zaś cena atrakcyjna oraz...
https://obrazki.elektroda.pl/6783976200_... Dzień dobry. Robiłem remont w mojej BMW e97 silnik 2.0 M47. Moje pytanie jest odnośnie korbowód i panewek. Otóż musiałem wymienić jeden korbowód. Otóż założyłem korbowód tak ze zamki panewek przychodzą z lewej strony korbowód. Pozostałe 3 maja zamki po prawej stronie. Chciałem się dowiedzieć...
przysłuchaj sie dobrze z której czesci silnika to stłuka. jesli cichnie po dojsciu olej to moga byc panewki wału, korbowody lub poprostu hydrauliczne popychacze.
Tłoki mogą pukać bo straciły swój kształt /owal/, mogą też ten sam efekt dawać pierścienie uderzające o próg w cylindrze /jeśli jest/, panewki na korbowodach.
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Witam!!! Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS (filter PDF) albo VW Golfa plus 1,9tdi 90 KM 2008r BXF. Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem. Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają panewki. Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej??? POZDRAWIAM Robert
Bierz drugi silnik z PEWNEGO zrodla, i zeby ci do glowy nie przyszlo sciagac: miski, dekla z glowicy itd. bo silniki sa znaczone Nie ma takich, chyba że silnik w aucie można odpalić i ktoś kto się zna zweryfikuje tyle ile może . A moge sam pofliczyć części ? Moge podzwonić do sklepów o wycene ale musze wiedzieć co jest do wymiany przy kapitalnym rekoncie...
Odkręcamy druga pokrywę silnika, sześć śrub i mamy coś takiego. http://obrazki.elektroda.pl/5200161800_1... Teraz rozkręcenie panewki korbowodu i wyjęcie wału. Aby to zrobić trzeba wyjąć uszczelniacz wału od strony sprzęgła, pod nim jest zabezpieczenie, które trzeba zdjąć, inaczej wału się nie wyjmie. http://obrazki.elektroda.pl/5519829800_1...
Witam. Mam Vivaro 2007r, 2,0 CDTI 90KM. Spalanie mam na poziomie 9,5 LTR/100 km. Jazda z prędkością do 90km/h. 80%trasa, 20% miasto. Kolega ma Trafica 2008r 2,5 diesel i jemu spalanie wychodzi max 8,5 ltr/100km. Pokonujemy podobne odległości codziennie. On nawet ma cięższą nogę. Spalanie wyliczane u mnie i u kolegi po pełnym tankowaniu, Ja co prawda...
pompa była wymieniona cała, nie poprawiło się ani na chwile, tzn ciśnienie wzrosło, ale spadki dalej były. po pirwszej naprawie wał nie był szlifowany, tylko założone były nowe panewki na korbowody. no i była naprawiana głowica, bo urwały się dwa zawory.
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Tak jak pisaliście - popękany pierścień na jednym z tłoków i w tym tkwiła przyczyna. Dzięki za rady - władzio działa, dostał nowe panewki, tulejki korbowodu, tłoki, pierścienie, cylindry i głowice - bardzo ładnie zapala!
Witam. Problem dotyczy silnika Alfy Romeo 156 2.0 TS. Problem jest natury mechanicznej. Z niewiadomych mi przyczyn pojawił się luz na panewce korbowodu a w konsekwencji wytarcie tej panewki i zatarcie silnika. Panweki weszły jedna w drugą i silnik staną. Rozebrałem silnik w celu naprawy, wał idzie do szlifu i będą nowe panewki lecz cały czas zastanawiam...
Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy na stronie!zwracam się z prośbą czy może ktoś wie z jakimi momentami dociągać korbowody i panewki główne silnika Mitsubishi s3l minikoparka Volvo!przyznam szczerze że sporo mnie kosztuje remont tego silnika i chciałbym żeby wszystko było dobrze
Chciałbym odświeżyć temat. Przybieram się do remontu mojego olejaka. Powiedźcie mi które części trzeba wymienić. Wystarczą pierścienie, tłoki i tuleje cylindrowe? W zestawie olejaka z dafa są jeszcze panewki pod korbowody. Czy jest sens je wymieniać bez szlifowania wału?zy Czy przy okazji warto oddać głowicę do sprawdzenia szczelności i wymiany prowadnic...
gdyby był lany olej do skutera/ motocykla prawdopodobnie byś nabijał kilometry na tym zestawie nadal....możliwe że zatarły sie panewki i korbowód,oględziny wystarczą,luz na zaworach odpowiedni???
Majorki to dobre ciągniki, tak koło domu parę h, to nie ma nic lepszego, kupiłem trzy tuleję kąpletne, założę, wleję wodę i zobaczymy, jestem pozytywnej myśli, no i panewki na korbowodach też będą nowe, pompa po regeneracji i może następne z 15 lat wytrzyma, ja jeszcze zamówiłem podkładki dystansowe miedziane, chyba 0.15mm. Oryginalnie nie było, ale...
Panewki główne 32Nm + 65Nm Korbowe jest dwa rodzaje śrub 50Nm śruby z dwoma rzędami moletowania pod łbem 30Nm + 180 stopni śruby z jednym moletowaniem i zgrubieniem w miejscu drugiego moletowania . Nie mam momentu dokręcania śruby na wale korbowym ale do silnika 1,6D inny kod silnika jest podane 200Nm .
Myślałem o całości: tłok, korbowód, panewki. Wału założyć odwrotnie się nie da tak że może być poza silnikiem tylko wszystko zabezpieczyć żeby nie zardzewiało. Zdrutować korby żeby nie obrócić tłoków. Na co szukać.
Wymienione zostało: -szlif wału -nowe wszystkie panewki -nowe korbowody -nowe tłoki pierścienie i tuleje -pompa i wtryski były regenerowanie a potem sprawdzone w 3 różnych serwisach i ok. -zregenerowane głowice, -nowy wałek rozrządu, I jeszcze pewnie coś
Tłoki i korbowody są symetryczne, tak że to nie było przyczyną pęknięcia wału. Wpływ na uszkodzenie wału większe znaczenie ma nie równa masa tłoków i korbowodów, a także nadmierne luzy wał-panewki.
Diagnoza była trafna - panewki na korbowodach. Na 1 cylindrze zjechana do 0 i wytarte już nawet mocowanie korbowodu. Na pozostałych widoczne łuszczenie się panewek. Panewki główne wału, co dziwne OK. Szlam z opiłków po panewkach poszedł na górę silnika i dodatkowo zarysowało wałek i panewki wałka... Nie bawiłem się w remonty itd... poszedł SWAP na 1.9...
Ciśnienie sprężania w cylindrze, i jak z to Megan ? Wymieniłes same panewki ?
Przepraszam, że włączę się do tematu z troszkę innym problemem. Mam ciapka c-25 i zrobiłem mu wymianę mu pierścieni tłokowych. Po wymianie za jakieś około 2-3 mth zaczęła świecić kontrolka oleju. Na początku na wolnych obrotach teraz to już prawie na średnich. Rozebrałem misę olejową bo myślałem że to wina panewki korbowodu ale na oględziny nie stwierdziłem...
Korbowody były wymienione wiec są napewno dobre, olej jest, i nie traci na mocy normalnie chodzi tylko jest takie pukanie. A luzy likwidowałem w taki sposób, że wymieniłem sworznie na nowe i luzy znikły, panewki w korbowodach też zostały wymienione. Dlatego tyle czesci wymieniłem i dalej stuka normalnie za te pieniadze bym kupił drugi silnik. Więc co...
Duzo sprzedawcow jest oraz modeli,zdazają sie polaczenia korbowód na wale bez panewki,w tych malych kompresorkach.
Maluch ma panewki tylko na korbowodach. Wał korbowy jest ułożyskowany na łożyskach wkręcanych w blok. Widział ty kiedy silnik malucha na oczy? Jakiekolwiek promieniowe obciążenie tego i tak mizernego wału skończy się zerwaniem filmu olejowego i zatarciem tylnej panewki.
Już mam silnik w małych kawałkach. Diagnoza - zatarte + obrócone panewki korbowodowe na 2-3-4 cylindrze. Dodatkowo tłoki uderzały w głowicę.... są ślady na tłokach- więc nie wiem czy zawory są ok. Są ślady,ze 2-3 tłok uderzał w głowicę więc podejrzewam i potwierdzam możliwość ich spotkania z głowicą. Szkoda kasy na ponowny remont - tzn. szlif korb na...
korbowodów tulejki wymiana korbowodów pokrywy korbowodów
sprężarka podłączenie silnika schemat woltomierza analogowego passat wymiary
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Kemppi RA350 – elektrozawór nie działa, brak gazu podczas spawania SEAT Alana radio – jak zatwierdzić kod, procedura SCAN, TP+RDS, SAFE, blokada