Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Te dane znajdziesz na tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8266678700_...
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
Skręcałem na starych śrubach. Panewki główne (spód bloku) 100Nm
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Witam. Również mam "składaka" z takim samym kompresorem. Smarowanie mam rozbryzgowe. Kilka tygodni urzywałem jej bez żadnych przeróbek jednak stwierdziłem ze dla swiętego spokoju pomoge oleju dotrzeć gdzie powinien :) Nawierciłem stopy korbowodów i panewki od dołu, panewki główne od góry, zrobiłem odme i tyle. Wszysko działa już drugi rok bez żadnch...
Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia. Kolega kupił C360-3p jeździł nim 2 lata. W ciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3 razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont. Blok silnika oddał do...
Witam potrzebne momenty dokrecenia dla silnika Mazda sh 2191cc Pacjent mazda cx5 , 2014 roku 2.2 skyactiv silnik SH Interesują mnie momenty dokrecenia dla pompy olejowej ( caly moduł łącznie z wałkami , moment dokrecania korbowodów , minimalna średnica czopu wału korbowodu dla standardowej panewki jak ktoś ma to tabelę nadwymiaru. Opis usterki - w tym...
Śruby zostają stare 1. 30Nm 2. 180stopni
Wał wymieniany ponieważ nie trzymał ciśnienia ale sam wał sie dobrze obraca tylko gdy przykrece korbowody z tłokami to ani drgnie dopiero gdy popusczę stopy korbowdu zę srube reka wykrece to idzie obrócić wałem moze to byc wina tych korbowodów że są od c 328 a wał od 330 a jest jakaś róznica miedzy nimi?
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
Panewki główne 32Nm + 65Nm Korbowe jest dwa rodzaje śrub 50Nm śruby z dwoma rzędami moletowania pod łbem 30Nm + 180 stopni śruby z jednym moletowaniem i zgrubieniem w miejscu drugiego moletowania . Nie mam momentu dokręcania śruby na wale korbowym ale do silnika 1,6D inny kod silnika jest podane 200Nm .
Witajcie piszę posta bo informacje jakie znajduję w sieci na ten temat są bardzo rozbieżne i nie wiem co i jak. Więc samochód to Corsa c 17DI 65km 2001r silnik Y17DTL , przy okazji remontu głowicy wyjąłem panewki korbowodów oraz wału zakupiłem nowe i nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jaką siłą dokręcić stopy panewek na korbowodach oraz na wale,...
Kolejne pytanie mam o zawodnika któremu poszedł tłok na 2 gim cyl . Panewki główne idą do wymiany i panewki korbowodowe. Stare ogólnie ok nie ma problemu troszkę odbarwione wał kręci się bardzo ładnie i to z 5 cioma tłokami zapiętymi. Gdy tłok strzelił zawsze dajemy blok do sprawdzenia i wszystkie tłoki i tuleje nowe ale teraz mam silnik który ma ok...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Mam problem z silnikiem od c330.Mianowicie stuka coś z przodu ale przenosi się na wal.Na początku myślałem ze to półpierścienie dystansowe na wale ale nie problem ten sam sprawdzałem panewki ok,tuleje na sworzniu korbowodów nowe robione fachowo.Kosz tego nie robi co to może być? dodaje filmik: https://youtu.be/b6r5ZCKvMrs
No co ty... Zamki mają być po jednej stronie korbowody ale nie tworzą jednego wgłębienia tylko dwa osobne.
Witaj. Olej 15w40 Ciśnienie na zimnym 800 rpm - 4bar 1600rpm - 5.5 bar Ciśnienie na gorącym 80st. 800rpm - 1,5bar 1600rpm 3.2 bar Stare panewki jeszcze nie były tragiczne , ale poszły nowe. Wał nominalny , wymienione panewki korbowodów wszystko dokręcone . na 86Nm + tyle co na zawleczkę.
Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy na stronie!zwracam się z prośbą czy może ktoś wie z jakimi momentami dociągać korbowody i panewki główne silnika Mitsubishi s3l minikoparka Volvo!przyznam szczerze że sporo mnie kosztuje remont tego silnika i chciałbym żeby wszystko było dobrze
Panewki korbowodów wymieniam przy każdym demontażu stopy. Śruby korbowodowe jak i szpilki głowicy to w zależności od przebiegu lub jeżeli mam taką informację to ilości demontaży.
zaglądać zawsze warto, może złapało tylko jedną panewkę, zapewne korbowodową, zdjąć miskę i odkręcić stopki korbowodów i przynajmniej te panewki główne które się da to nie jest dużo roboty, wtedy będzie widać w jakim stanie jest wał, istnieje nawet szansa, że papierkiem ściernym i sznurówką przeszlifuje się wykorbienia wału, założy nowe panewki i będzie...
Jeśli jest to silnik D 28.... to stopy korbowodów dokręcamy ; 110 Nm. następnie 90 stopni.
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
A czy rozważałeś taką ewentualność, że np. pasek rozrządu przeskoczył (silnik kolizyjny) i lekko tłok dotyka zaworów. W opisanej przez Ciebie sytuacji, brałbym również pod uwagę luz sworznia tłokowego, w którymś z cylindrów. Syn miał podobny przypadek w "polówce" ( benzyna ) i podobnie jak Ty sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach i oleju, panewki korbowodów...
I kolejny kłopocik :( W jednym z korbowodów w główce tulejka okazała się popękana na kilka kawałków, wysypala się po wyjęciu stworzenia. Kupię dzisiaj nową tylko pytanie czy po jej wprasowaniu trzeba ją rozwiercać? Jak tak będziesz robił na raty to wyjdzie jeszcze kilka kłopotów i to pewnie po złożeniu silnika i trzeba się będzie cieszyć jak czegoś...
Ja bym się nie przejmował założeniem koła pasowego na na wał korbowy silnika.... większe obciążenie dostają panewki od strony korbowodów niż da naciąg pasa... Co do pierścieni, to mówisz o pierścieniach dorabianych czy kupczych? Co do używanych zaworów dobrze, że Ci się udało.... ale sama sprężarka nie jest tania kosztuje ok 3.5 zł średnio, czy w moim...
Z podobnymi objawami spotkałem się przy pękniętym wale na czopie panewki głównej od strony koła zamachowego.
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Właśnie mam na warsztacie remont kapitalny H1/300/2,5/CRDI , spowodowany lejącymi wtryskami , efekt taki że starte tłoki , gładzie cylindrów , uszkodzone panewki korbowe. Auto osłabło na trasie , zaczęło dymić . W silniku 2,5 stana oleju , rozrzedzony olej spowodował uszkodzenie panewek ale silnik dawał o tym znać . Jeżeli masz dobry stan oleju to raczej...
Co do pomysłu naklejenia brązowych płytek, to jest on nie tyle zły, co beznadziejny. Jednakże szeroko stosowany praktycznie... Nakładki się zetrą - jak panewki korbowodów itd..., wymieniasz na nowe i nie jest potrzebna żadna obróbka mechaniczna... U siebie w TUG48 wymieniałem jakieś tam obecne na poliamidowe. W tej chwili nie pamiętam jakiego kleju...
Chłopie zaczynasz rozkręcać spiralę własnej głupoty, zabierając głos w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. Panewki podlegają wymianie po rozbiórce. To dobra praktyka serwisowa. Ci co robią naprawy silników wiedzą dlaczego. I nie myl fachowców z fuchowcami. Bo to różnica i to spora. Po wymianie panewek i pierścieni już można poznać kto jest...
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Panewki masz odpowiednie do tego rozmiaru wału? Oczywiście, że korbowód może klepać. Wspomniałeś problemy z 4 korbowodem, a wygląda na to że klepie na 1.
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Czy bedzie pasował to nie wiem, ale jak obrocilo panewki to nie opłacalna raczej naprawa. Wymiana korbowodów =zdjęcie głowicy tj około 1000 zł kompleksowa regeneracja plus uszczelki. A gdzie korbowody plus ewentualnie naprawą mocowań wału w bloku? Bo jeśli obrocilo główne to nie da się założyć nowych panewek i wału. Trzeba naprawić blok. Chyba taniej...
Panewki mają wytartą kompozycję , kwalifikują się do wymiany, zmierz owal wału oraz korbowodów .
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
olej był zalany lotos półsyntetyk przebieg to140 tyś. samochód z 1998 roku,dzisiaj właśnie rozebrał silnik mechanik i okazało się że handlarz sprzedał mi samochód z awarią ponieważ założone były nowe panewki na korbowodach a jeden z korbowodów jest lekko ukręcony i jest bardzo duży luz przekraczający wszystkie normy panewka z jednej strony jest bardzo...
Dlaczego? Rozpuści ewentualny nagar i się okaże czy pierścienie przepuszczają. Jeśli jesteś przekonany, to zalej. Szkoda że przed demontażem nie sprawdziłeś ciśnienia – wszystko byś wiedział. Jeśli masz michę zdemontowaną, to odkręć pokrywy stóp korbowodów i wysuń tłoki. będziesz mógł dokładnie wszystko sprawdzić i pomierzyć. Jeśli nagar zlepił...
Trzeci mi się trafił w ciągu miesiąca na ta samą przypadłość, tzn obróciło panewkę na korbowodzie z braku ciśnienia oleju, a o powodzie braku ciśnienia już pisałem.
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Łatwiej by było jakiś to samochod więcej info ewe nr vin do rozkodowania prawidłowego samochodu ?
Witam po długiej przerwie :) Wracając do tematu sprawdziłem śruby korbowodów oraz wału i żadna nie była ukręcona czy luźna . Wymieniłem panewki na korbach oraz uszczelnienia na metalowej rurce łączącej pompę olejową ze smokiem na której był duży luz a oringi po wyjęciu były twarde i płaskie co polepszyło zdecydowanie ciśnienie oleju w aucie . Problem...
Wszystkie głowice są te same od kiedy mam ten ciągnik, te dwie czarne były ostatnio zrobione bo olej kapał prowadnicami zaworowymi, wróciły w stanie oczyszczonym z rdzy i farby to je pomalowałem a pozostałe dwie po prostu zardzewiały, w nich były tylko docierane zawory. Panewki.. sprężarkę również podejrzewam dlatego czasowo z racji braku pneumatyki...
witam, kolego jeżeli chcesz pobrykac jeszcze na tym silniku to trzeba po pierwsze umyc dokładnie silnik najpierw go rozbierając z resztek po panewce, kanały olejowe wału i reszte części od pompy olejowej zaczynając, fitr nowy, pompę olejową tez proponuję sprawdzić dokładnie czy nie ma uszkodzeń , nastepnie dać do pomierzenia silnik czy nie nastąpiła...
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
I obowiązkowo nowe śruby do korbowodów. Widziałem kilka silników z tej rodziny z wywalonymi dziurami w bloku i jak dla mnie powodem destrukcji nie były panewki, ale raczej urwane śruby od korbowodów. Co nie znaczy, ze problemu nie ma tez w panewkach. Jest, wymywa/wypłukuje się z nich punktowo kompozyt, tworzą się kratery.
pokrywy korbowodów korbowodów tulejki wymiana korbowodów
wyznaczy radiator citroen xsara świeca objaw turbina
ogranicznik przepiec latarnia termostat atmega
Wydajność prądowa powielacza napięcia dla EL34 Układy powielaczy napięcia dla lampy EL34