Siemanko... :D Dziwny problem mi się stał silnik 2.0 16v wolno ssący uturbiony moc podniesiona pod 350KM Sam nie wiem jak to mogło się stać. Wypadły dwie panewki oporowe od strony sprzęgła (3 lata temu wszystko nowe) na jesień sprawdzałem panewki itp wszystko igła ) dzisiaj chciałem sprawdzić przed sezonem co i jak a w misce dwa ślizgi zmielone lezą......
Pokaż mi te panewki oporowe w tym silniku.
Sprawdź czy to nie panewki oporowe wału
Panewki oporowe
Witam wszystkich. Udało się w końcu ustalić co było powodem braku ciśnienia. Mam bardzo podoba problem. W silniku wszystko nowe. Wał po szlifle, blok po osoiowaniu, nowe szklanki laski i klawiatury, nowy rozrzad, pompa oleju, glowice i zestawy naprawcze. Na zimnym ciśnienia 4.5-5 a na ciepłym na wolnych obrotach 0,5-1. Panewki główne mahle korby bilet...
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę. Tu kontrolka się...
Ile masz luzu osiowego wału? Mam wrazenie ze wogole nie ma luzu osiowego. Dzis zdejme lozysko oporowe i skrece go na dwoch i sprawdze czy lekko chodzi Dodano po 54 Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek...
przecież kol. kwok napisał już Ci najbardziej prawdopodobną przyczynę - wytarte panewki oporowe na wale. sprawdź luz osiowy wału, może ta panewka była już tak cienka, że wypadła, i teraz wciskając sprzęgło tak dogniatasz wał, że się klinuje np o panewkę główną
Jeśli możesz ruszyć wieńcem zębatym koła zamachowego to jak dla mnie panewki oporowe na wale są wyjechane.
Będzie pracować ale nie tyle na ile jest przewidziana czyli tysiące kilometrów w ciężarówce . Hs 17 ma spory tłok a panewka jest cynowo- ołowiowa . Gdyby zamiast panewki było aluminium to było by lepiej . Całe szczęście że chociaż pod kołem pasowym jest solidne łożysko . Np były sprężarki kp -2 gdzie panewka była z brązu i to latami pracowało ale na...
To widzę przekraczam normę x2. Da się wymienić same panewki oporowe bez wyjmowania wału? Znajdę gdzieś informację na temat momentów dokręcenia stopek?
Wałek wtedy stoi to skrzynia odpada. Pozostaje dwumas, łożysko, źle założona łapa albo kończą się panewki oporowe wału.
Witam rozebrałem t4 i chciałem się spytać który to jest szlif panewki główne oznaczenie 0224 pod spodem jest 09-95 a z drugiej strony panewki od zamka 034561a Teraz panewki oporowe od lewej 2076 później gco 035 105 635a 11-95 a na panewkach korbowkdowych nic nie pisze ale na stopie pisze i chyba to jest numer to zaraz przyniosę i napiszę
Potrzebuje wszystkie momenty, stóp korbowodów, podpór wału korbodowego, pompy oleju miski olejowej Zmieniam wszystkie panewki główne wału oporowe korbowodowe i potrzebuje momemty dokręcania Będę bardzo wdzięczny za dane oraz wszystkie porady
cyborg39 napisał: czym uszczelniłeś pokrywę głowicy? Jaki to ma związek z brakiem ciśnienia? Taki że konstrukcja pokrywy głowicy i przechodzących tam kanałów olejowych wymusza stosowanie odpowiedniego uszczelniacza, niewłaściwymi można pozatykać kanały lub nie uszczelnić prawidłowo i wtedy ciśnienie ucieka bokami Benny19, czyli raczej to odpowiedni...
Witam. Czy jak robicie taki remont na podratownie silnika benzynowego, czyli remont glowicy plus pierscienie i ew panewki i inne zepsute rzeczy, na aucie, to honujecie cylindry reczna honownica? Pacjent to Ford Focus 1.8. Ja zazwyczaj honowalem, tylko pozniej trudne jest wymycie korundu ze ściernicy, który może dostać się w pierscienie oporowe walu...
Dzięki za zainteresowanie. Skrzynia jest zf 6as. Skrzynie przekładałem od kolegi, bo myśleliśmy, że w tym tkwi problem, ale nic nie pomogło. Usuwałem luz na dyfrze, wał robiłem, miałem 2 sprzęgła (Sachs zamiennik i oryginał). I nic nie pomogło, dalej jest tak samo, nagrzeje się i uderza, szarpie, gdy jadę na 1 lub r i szybko puszcze gaz to ewidentnie...
robokop moim zdaniem panewki oporowe mają największe zyżycie od strony sprzęgła. Metoda ze szcelinomierzem jest równie dobra jak metoda z czujnikiem tylko ta z czujnikiem jest dokładniejsza.
Mogła. Tyle że z pompy oleju jedynie stalowe bo aluminium tam nie ma. Możliwe że aluminiowe są panewki a na pewno pierścienie oporowe wału.
Niestety,brak w sprzedaży.Składam tak jak jest od innego panewki i włoże pierścień oporowy od niego bez zgrzewania
Mam jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie dobiera się półpierścienie oporowe na wale.
Jeśli chodzi o łożysko oporowe w manualnej skrzyni biegów (bo choć ma osłonę przeciwpyłową, to nie jest hermetyczne), to bardziej ulega ono degradacji przez produkty zużycia z okładziny tarczy sprzeglowej. Najbardziej wpływ ma na to nieumiejętne operowanie sprzęgłem, a w szczególności tzw „palenie sprzęgła” czyli regularne utrzymywanie go...
Pół pierścienie oporowe od strony skrzyni obtarte na dole przy zębie zabezpieczającym obie tak samo panewki tylko dolne od tlokow również górne
W takiej Syrence czy Wartburgu sprzęgło wytrzymywało ok. 50 tys. km, zaś to okropne i awaryjne sprzęgło z kołem dwumasowym wytrzymuje 150-200 tys. km. G...o prawda. Kiedyś zużycie sprzęgła, to było zużycie okładzin tarczy - w czasach niedoboru wszystkiego, nabijało się nowe okładziny na starą tarczę, smarowało na nowo łożysko wyciskowe i wio dalej....
Witam rozebrałem mój silnik 1.8t bfb i zabrałem się do ściągania gratów i mam mały problem z dojściem do ładu z panewkami oporowymi na wale miałem 2 sztuki zamówiłem pod ten silnik nowe przyszły 4 i o wiele mniejsze przeszukałem kilka hurtowni i internet i nie potrafię znaleźć odpowiednich może ktoś tu pomoże bo ręce opadają
Ta blacha zwisajaca na jednej srubie to prawdopodobnie dorobione zablokowanie obudowy wrzeciona, a te 2 sruby pod obudowa wrzeciona sa do regulacji wrzeciona z lozem. Sruby do mocowania obudowy wrzeciona do loza powinny byc od srodka obudowy i mozliwe ze cos jest z nimi nie tak, albo gwinty sa zerwane, skoro ktos dorobil ta blache z tylu. Czy masz pokrywe...
Witam mam pytanie czy wał korbowy od sw 400 pasuje do silnika 6ct107? I jeżeli wał jest po drugim szlifie to jakie powinny być założone panewki oporowe oraz z jaką siłą dokręcać stopy panewek?
Witam już powoli mam dość tego mojego padalca Przechodząc do setna. Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi rysami na cylindrach? (każdy tak samo wygląda) Z czego one się wzięły? Może to tajna technologia opla? Rozbieram silnik bo mam do wymiany wał korbowy (luz na panewkach oporowych 1mm- wytarł się wał na styku panewki oporowej. jakiś Helmut jeździł...
Tak jak kolega pisze, konieczne sprawdzenie ciśnienia rzeczywistego manometrem, strzelam że panewka oporowa na wale skończyła żywot wraz z kołnierzem oporowym wału, do tego pompa porysowana. Ale to strzał (na podstawie obserwacji usterek w tych silnikach)
Problem rozwiązany, ale niestety przez inny warsztat naprawiający iveca, okazało się że poleciała panewka oporowa na wale korbowym , przez co wał dostawał luzu i czujnik wału dawał zły sygnał.
A jak nie jest, to co poradzisz? Nic. Jeśli silnik pracuje poprawnie, to przejdź nad tym do porządku dziennego. Tam za panewkę oporową robi krawędź otworu dolnego karteru "miski olejowej".
Wałek wyciągam do dołu, średnica otworu w panewce oporowej (właśnie przykręcona jest za pomocą tych 4 śrub) jest mniejsza niż średnica koła zębatego...
Jak to co? Wszystko.Chyba że panewka oporowa wału.Kiedyś robiłem podobny silnik i też terkotało.Było zwykłe koło sztywne.Po wciśnięciu sprzęgła objawy podobne.Ktoś wcześniej stwierdził że wał ma zbyt duży luz.
Sprawdź jeszcze luz osiowy wału korbowego, robiłem kiedyś silnik m54 w bmw w którym rozpadła się panewka oporowa, efekty podobne.
Jeśli jest to układ nawiewny podobny do Polo.tzn.Jest tylko opornica z odczepami i silnik,bez żadnej elektroniki to moim zdaniem musisz odnaleźć ten opornik.Najczęściej znajduje się on w tej samej wspólnej obudowie wentylatora.Jeśli jakaś część tego oprnika będzie przepalona a zdarza sie tak np.wtedy,gdy panewki silnika nie mają smaru,to silnik będzie...
Sprzęt naprawiony. Zostało wymienione łożysko ślizgowe, wkładki ślizgowe (panewki) i podkładka oporowa. Został również wyczyszczony i na nowo nasmarowany cały mechanizm napędzający.
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Miska olejowa została zdjęta. Okazało się, że panewka oporowa jest całkiem zniszczona. Wał wymaga szlifu. Jako naprawa stanęło na wyminie silnika. Temat zamykam.
Z tymi luzami na panewkach oporowych to wydaje mi się że za mocno powiedziane. Ewentualnie do odpięcia czujnik wału(bez tego zapali) ale nie odwrotnie znaczy czujnik rozrządu. Zajrzyj jeszcze przez korek wlewu oleju czy prowadnice rozrządu się nie rozjeżdżają, dość częsty przypadek jak jest niski stan oleju-chociaż wtedy powinien być błąd niespójny...
Podziałki w tym wypadku to najmniejszy problem, regulacja konika na gwincie nie daje osiowości obrabianego przedmiotu, gwint musi posiadać luz, czyli zawsze będziesz toczył stożki. Bardzo wątłe mocowanie wrzeciennika, (uchwytu tokarskiego), prawdopodobnie na panewkach i bardzo niewielkim łożysku oporowym, co z kolei powoduje szybkie powstawanie luzów...
Typowa usterka mechaniczna ,panewka z półpierscieniami oporowymi wytarta.
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Wracając do tematu potencjometrów, należy je wymontować, rozebrać i oczyścić elementy mosiężne, zwłaszcza bolec osi obrotu jego panewkę i ślizgacz. Będą jak nowe, demontaż jest banalny, jedyne na co trzeba uważać to korpus z kruchej porcelany. Chyba, że przetarł się drut oporowy, w co wątpię. Według schematów zwrotnic typu Alton/Midlton te potencjometry...
Nic by to nie miało to skaczącego ciśnienia. Przy braku współosiowości następuje ekspresowe wydarcie panewek i pierścieni oporowych, możliwe również pęknięcie wału z tej przyczyny. Filtr odśrodkowy w porządku?
Witam, Miesiąc temu zaświeciła sie kontrolka cisnienia oleju. Powód brak cisnienia na wyższych obrotach. Wymienione panewki, pierścien oporowy wału korbowego, pompa oleju. Po remoncie kontrolka nadal się zaświeca mimo dobrego ciśnienia. Czujnika jeszcze nie ruszałem, błędów brak. Kontrolka czasami sie zapali i odrazu gaśnię a czasem świeci do ponownego...
No jak to gdzie? Musi być na którymś czopie głównym. I to nie panewka, tylko półpierścień, lub dwa(czasem cztery). Chyba że panewki którejś podpory są wykonane razem z powierzchniami oporowymi.
Panewki główne tez wymienione? W jakim stanie oporowa oraz wał w miejscu współpracy? To pięta achillesowa tych silników, sprawdź czy wału nie daje się przesuwać wzdłużnie po zdjeciu skrzyni
Panewki główne nie będą pasować z c330 ponieważ panewka w c328 od koła zamachowego ma kołnierz a w c330 pierścień oporowy i mają inną średnice zewnętrzną Polskich panewek też nie kupisz tylko tureckie lub indyjskie. Jeśli chodzi o dobór panewek to w c328 jest co 0.5 szlif a wc330 co 0.25. Najlepiej zmierz mikrometrem średnice czopów głównych i korb...
Problem nie tkwi tylko w panewkach, pod nimi na wałku są podkładki oporowe. Jak one się wytrą, to już nic nie pomoże. A olej do maszyn- dobra rzecz, może być też od maszynek do strzyżenia włosów.
Więc będę się musiał za to zabrać, a już myślałem że jakaś panewka ;)
materiały oporowe sprzęgło oporowe nagrzewanie oporowe
cyfrowy polsat zielony zwody zbrojenie brake pedał position
ST-620+ Universal Remote Setup for Ecco TV: Code List, OEM Brands, Troubleshooting Emblemat VW na grillu Passat B5.5 Variant 1.9 TDI 2004 – oryginał czy tuning?