Rodzaj silnika? Vag, bloki pomiarowe, kanał bodajże 8 parametry przepływomierza jedna linijka jakie powinny być wskazania poniżej jakie są jeżeli znaczna rozbieżność to w ciemno wymieniaj. Prościej nie będzie.
Oporność zależna od temperatury. Najczęściej to około 2kilo ohmy przy 20 stopniach i 200 ohmów przy 90 stopniach.
Powiem Ci tak, kabel nie koniecznie jest Ci potrzebny do tych przepływomierzy. One fabrycznie mają ustawione pewne parametry, i na nich też działają poprawnie, tylko teraz kwestia dalszej interpretacji sygnałów z nich wychodzących w programie . Np. KHS montuje fabryczne przepływomierze Krohne i żadnych parametrów w nich nie zmieniają. Jeżeli chcesz...
Sprawdz parametry dynamiczne przepływomierza i wtedy mozna stwierdzić czy jest sprawny czy nie .
W blokach pomiarowych na kanele 003 masz dwa parametry przepływomierz powietrza wymagany i rzeczywisty. Porównaj je z gazem w podłodze podczas jazdy. Tak ,tylko to służy do kontroli egr.To raczej 9 albo 10?Albo logi robić.
Jeśli masz Delphi to zrób wykres pracy parametrów z przepływomierza i EGR.
Witam ponownie. Trafiła mi sie taka sama a klasa, która jeździ dobrze i nie ma błędów. Sprawdziłem parametry przepływomierza i miał prawie takie same jak ten o którym pisałem, wynika na to że przepływomierz podaje prawidłowe parametry i jest dobry, a usterka musiała byc gdzie indziej. ??
sprawdziłem przepływomierz jest ok, cały druciki są w dobrym stanie Nic nie sprawdziłeś. Podejrzyj w parametrach czy przepływomierz podaje prawidłową wartość przepływu powietrza.
A może po prostu zablokował się kanał, którym podróżują spaliny. Sprawny kran nie pomoże jak rura zapchana.
Masz jakiś sprzęt aby to porównać?
Sprecyzuj ten błąd.
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Przelicznik jest prosty-silnik na każde 1l pojemności skokowej będzie pobierał na wolnych obrotach około 6kg/h powietrza. I tak: 1l=6kg 1,8l=11kg 2l=12kg 2,5l=15kg 3l=18kg
Nikt Ci tego nie poda bo nikt nie bawi się w takie wymiany. W 99% kupuje się drugi przepływomierz i tyle.
Rozwiązałem sam metodą prób i błędów. Rezystancja to 100 Ω. Dzięki za pomoc.
Cześć, zacząłbym od sprawdzenia dolotu w poszukiwaniu dziury w układzie dolotu, można również sprawdzić parametry przepływomierza powietrza, też może robić robotę, ewentualnie czujnik ciśnienia
Wybacz Stanisław ale zabacz , na parametry, ta przepływka jest martwa i pokazuje się napięcie bez uruchomienia silnika a wg Autodaty powinno być 0v. Po zatym "ząbek w tą" daje zupełnie inne efekty. Ten chodzi tak jak powinien chodzić przy mapowanym przepływomierzu (lekko zmulony, ciężko wkręca się pod obciążeniem na wysokie obroty).
Temat bardo stary jak auto. Zacznij od diagnozy. Skup sie na parametrach przepływomierza i czasie wtrysku . taka sugestia. Pozdrawiam
Masz czym podejrzeć parametry? Może EGR otwarty i na przepływomierzu wtedy nie ma przepływu.
A patrzyłeś parametry przepływomierza vag'iem na pracującym silniku?
Szukałbym przyczyny w automacie który zamula Ci auto.. Ewentualnie zobacz jak tam wyglądają parametry przepływomierza
Sam już przecież trochę zdiagnozowałeś, teraz dobrze by było podłączyć komputer i sprawdzić wskazania przepływomierza. Parametry przepływomierza na wolnych obrotach zbliżone przy wyższych wymagane 510 a pokazuje ponad 600
Doczekamy się odczytu parametrów przepływomierza?
Potrzebuję parametrów przepływomierza jak w temacie. Czy przepływomierze silników 1.7 '93 i 1.8 '95 różnią się między sobą? Z góry dzięki za pomoc.
Prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz. W tych samochodach jak wykrywa taką usterkę, to przechodzi w tryb awaryjny, ale nie zapala mil. Podstawia parametry domyślne i samochód jeździ normalnie. U ciebie przepływomierz nie jest wykryty jako uszkodzony, dopóki go nie odłączasz.
posprawdzaj parametry jakie są w aucie ojca i porównaj ze swoimi
Zakres prac rozległy, brak możliwości przybliżenia. Czarny dym i brak mocy to często nieszczelność dolotu pomiędzy turbo i kolektorem, czyli dziury w rurach, intercoolerze, niedomknięty EGR itp. Jakaś diagnoza była robiona? Kompresja, odczyt błędów, parametry, przepływomierz, MAP, dawka.
Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów 1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa : 1 Czujnik ciśnienia paliwa 2 Elektrozawór dozowania paliwa 2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) : 1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza 2 Czujnik temperatury powietrza 3 Czujnik temperatury cieczy...
Parametry przepływomierza wymagane-rzeczywiste ok? Cisnienie paliwa ile? Po odpięciu wałka błąd jest?
Panowie, na 2ch sprawnych Renault Master parametry przy wtyczce przepływomierza są następujące: Silnik uruchomiony wtyczka w przepływomierz: Wpięta 1. 3,30V 2. 0,00V 3. 14,30V 4. 4,98V 5. 0,30V Problemem okazał się brak masy na przewodzie nr2 (biało/czarny - cienki). Przewód przeciąłem i podałem masę na wtyczkę . Pojawiły się parametry jak wyżej. Kontrolki...
auto sprawdzane bylo na kilku komputerach i diagnostyka rowniez zrobiona Ale parametrów przepływomierza nikt nie sprawdzał...
To nie sa zakłócenia tylko tak jest zaprogramowany przepływomierz. Wejdź na current output 1 lub 2 ( nie wiem który jest używany) i znajdź parametr który mówi jak ma sie zachowywać przepływomierz podczas zakłóceń. Prawdopodobnie masz ustawione max. Wstaw tam HOLD lub actual i będzie OK. ( wybór zależy od typu aplikacji) Sorry za prawdopodobne błędy...
Sprawdzić dolot porzed jak i po turbinie,jeśli ok sprawdzić parametry przepływomierza.
Po 1. to TDI nie ma przepustnicy. po 2. masz zamknięty EGR, odczyt jak najbardziej możliwy.
Po pierwsze to podgląd parametrów bieżących przepływomierza oraz ciśnienia w kolektorze.
masz fiat ecu scan męczysz parametry przepływomierza. Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.
P2279 - nieszczelność w układzie wlotu powietrza. Jeśli nie widać nieszczelności przewodów , intercoolera itp to trzeba sprawdzić na Techu parametry przepływomierza. mało prawdopodobne że to wina egr, ale nie zaszkodzi go przeczyścić.
Dziś rano odpaliłem auto po nocy zimne z odłączonym przepływomierzem reakcja na pedał odrazu na zimnym bez dławienia po przejechaniu się auto idzie jak złe odzyskał moc ale parametry przepływomierza są w mormie czyli 3g/s bieg jałowy podczas jazdy przy 5.5tys obrotów 98g czyli o co tu chodzi?
Skoro filtr zmieniłeś, to teraz odczyt parametrów ze szczególnym uwzględnieniem przepływomierza i EGRa. Czy filtrowi się przyglądałeś? W sensie był czysty?
Niewiem jakie ma parametry przepływomierz ale założyłem 2 taki sam z normalnie jeżdżącej AstryG X18XE1 i nie było żadnej różnicy więc przepływomierz odpada.
Nie widzę parametrów pracy przepływomierz powietrza a dość często pada. Czy jak startuje klimatyzacja to podnosi obroty?
Najlepiej odpiąć EGR i zobaczyć objawy, to samo zrobić z przepływomierzem - on steruje otwarciem EGR. Trzeba też sprawdzić szczelność dolotu, parametry przepływomierza i stopień otwarcia EGR w zależności od obrotów. Miałem podobne objawy w takim samym silniku, okazało się, że przepływomierz fałszował ilość powietrza.
Teoretycznie EGR się uchyla i może za mocno spalinami dusi choć aż tak nie powinno przeszkadzać. Sprawdź parametry pracy przepływomierza i mapsensora. Jeśli nie to zostanie problem mechaniczny.
Jaki masz symbol silnika?
ponawiam propozycje sprawdzenia pamieci silnika i porownania parametrów przepływomierza. wczoraj robilem podony przypadek .Do 2000 obr. auto nie ma mocy powyzej dostawało kopa .Na KTS w parametrach rzeczywistych przepływomierz pokazywał 0 pozniej pokazywał nagle 550 i nie schodził . Po wymianie auto chodzi normalnie.Natomiast dziura w węzu po turbinie...
Pod komputerem Auto wypluło następujące błędy P0100 Przepływomierz powietrza, zakłócenia działania P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A) Zakłócenia działania 166 Czujnik temp. Płynu chłodzącego Sygnał za duży Auto dodatkowo zaczęło przerywać przy normalnej jeździe a parametry przepływomierza które pokazuje komputer to nadal -19 stopni na czujniku temperatury...
Witam Jakie powinny być prawidłowe parametry przepływomierza? (Mass Flow) Pod maksymalnym obciążeniem?
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Dzwoniłem do mechanika nie pamieta co jest pierwsze paliwo czy powietrze., wiec nie chce strzelać w ciemno. Przepływomierz został zabrany ze szrotu-używany o tych samych numerach- lecz wspomne ze komputer widzi dobrze parametry przepływomierza temperature, powietrza zamierzonego i podawanego, w momencie falowania parametry powietrza skaczą, jak sie...
https://youtube.com/shorts/MPOQ7UsmWAQ?f... Problem zaczyna występować w momencie próby odczytu parametrów przepływomierza . Na 4 pinie(zielono-czerwonym ) przepływomierza zaczyna przebijać masa w momencie wariacji kontrolek i cykania przekaźników . Na pinie 2 przekaźnika r14 zaczyna się pojawiać masa chwilowo masa . Nie idzie odpalić samochodu...
Jeśli nie jest ktoś pewien tego co pisze to lepiej, nie pisać. Ja mogę tylko powiedzieć, że przepływomierz spełnia dość ważną funkcję w sterowaniu wtryskiem benzyny i oszukiwanie sterownika nic nie da. Jednak jeśli jeździsz na gazie a uruchamiasz tylko na benzynie możesz podjąć próbę oszukania sterownika, dobierając parametry przepływomierza. Decyzja...
Przejedź sie z woltomierzem podłączonym do sondy. Zaobserwuj, czy stoi na bogatej, czy ubogiej w trakcie szarpania. Jak na ubogiej, to przyjrzyj się parametrom przepływomierza (musisz mieć coś, co Twój sterownik czyta)
Przewodu, wtyczki. Jakie parametry pokazuje przepływomierz?
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Przyczyną problemu może być sonda ale nie koniecznie. Przy diagnostyce komputerowej zwrócono uwagę na parametry bieżące pracy silnika np. na parametry przepływomierza ? Jego uszkodzenie również może wywołać błąd lambdy. Przejrzyj wężyki podciśnieniowe
Witam. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Jakie parametry widać z przepływomierza? Jest dużo podobnych postów poczytaj.
Czy były sprawdzane vagiem kody błędów silnika, czy tylko parametry przepływomierza? Czy w trakcie pracy silnika miga na liczniku żółta kontrolka od grzania świec? Jeśli tak, to występują błędy na silniku, a to powoduje przejście w tryb awaryjny, co z kolei objawia się brakiem mocy.
Wydaje mi się że szczelność jest w porządku, gdyż w przeciwnym razie słychać byłoby charakterystyczny dzwięk nieszczelnego układu. Trudno mi powiedzieć z parametrami przepływomierza, gdyż nie mam narzędzi do diagnostyki, a nie wiem czy robili to w warsztacie.
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
A diagnostyka i podgląd parametrów? Ciśnienie paliwa?
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Diagnostyka komputerowa, oraz podgląd parametrów powiedzą w czym problem tkwi.
Zastanawiam się tylko czemu sterownik silnika nie wylapal tego bledu? . Ponieważ dla komputera silnika było wszystko OK, gdybyś miał przerwę lub zwarcie w tym obwodzie to komputer pokazałby błąd. Po prostu czujnikowi rozjechały się parametry.
Jak wygląda kopiowanie położenia zaworu EGR? Parametry z przepływomierza w normie?
Sprawdzając pokoleii wszystko działa poprawnie, każda świeca grzeje, czujnik temperatuty płynu pokazuje w parametrach, przepływomierz również. https://obrazki.elektroda.pl/1868652800_... https://obrazki.elektroda.pl/7178376400_...
Witam ! Parametry przepływomierza nie są tragiczne, proponuje sprawdzić co innego. Ten temat przerabiałem. Wymontuj wtryskiwacze zamontuj do próbnika i sprawdz ile otworków masz zatkanych . Objawy o których piszesz mogą być spowodowane zatkanymi otworkami w końcówce wtryskiwacza. Być może że drożny jest jeden lub dwa . pozdr
Podaj parametry. Może przepływomierz uszkodzony i dlatego podaje tyle paliwa?
Zatkany wydech można poznać analizując parametry z przepływomierza lub jest błąd EGR.
Może by tak instalacje sprawdzić pomiędzy EDC a przepływomierzem, w parametry wejść i sprawdzić co pokazuje przepływomierz.
Przerzuciłem środek (ten tunel z drutem w środku) z przepływomierza nr 0 986 280 116 z jakiegoś e36. Tamten jest trochę mniejszy, i jest jakiś 3 mm oddalony od środka przepływomierza, ale parametry elektryczne ma takie same i pasuje w otwór. Czy działa? Nie wiem, właścicel zabrał i słuch o nim zaginął.
Podłacz szeregowo potencjometr i będziesz mógł regulować płynnie. Oczywiscie na własną odpowiedzialność. No właśnie tędy droga, z wierceniem otworów wstrzymam się do czasu gdy niczego bardziej ambitnego nie wymyślę bo w tym wypadku nie ma odwrotu. Chciałbym to możliwie ogarnąć jak najmniejszym druciarstwem. Możesz kolego podpowiedzieć czy jakiegoś...
Przepływomierz , sonda lambda sprawdź parametry w wartościach mierzonych.
Podaj zdj z parametrów silnika Przepływomierz Szyna Rails Korekty Agr lambda rozgrzany motor i zimny Spr klapę hamulca górskiego czy nie jest oberwana Regulacja zaworów Cisnienia paliwa Różnice cisnien Zapylenie dpf Odłącz rurę od tłumika i przejedź się Jaki rok auta Wartości powietrza w gramach
Spróbuj wypłukać ten przepływomierz w benzynie ekstrakcyjnej . Te parametry były odczytane w czasie jazdy czy na postoju ??
Żartujesz? Brak mocy nie oznacza jakiegoś błędu z automatu. Diagnostyka, dla przykładu na podstawie odczytów z przepływomierza gdy on oszukuje ustawiana jest cała masa parametrów pracy. ECU nie wie, że odczyt jest zaniżony o 59% (taki przykład), więc i błędu nie ma. A mocy skromniutko. Nie twierdzę, że tak jest u ciebie, tylko przykład to jest.
Witam , mam audi a3 1.8 125km i problem z przepływomierzem. Ostatnio podmieniłem przepływomierz na inny i auto przez 3dni jezdziło nie do poznania, aż do dziś , znów go złapał muł. Jak w tym silniku sprawdzić parametry jakie przepływomierz pokazuje? Na vagu, na kanale 2 i 5 jest pokazany prezepływ powietrza ale jaki potrzebuje Ecu a nie jaki daje przepływomierz....
To ci powiem, co ja bym teraz zrobił: sprawdził komputerem, jak działa przepływomierz i inne parametry rzeczywiste, czy są w normie, jakie ma podciśnienie w kolektorze, czy jest szczelny, ciśnienie na cylindrach, luzy zaworowe, a na koniec ustawienie rozrządu.
Witam, miałem ten sam błąd 1728, do tego 401,402,405, check engine i ograniczenie mocy. Walczyłem z Egr, nawet zakupiłem drugi. Zakupiłem też drugi moduł Bluetooth wraz z programem który łączy się z PC. Dzięki temu programowi zauważyłem że są 2 parametry przepływu powietrza MAF, pierwszy wyliczony przez silnik na obrotach jałowych miał mieć wartość...
Może, wszystko zależy co ten przepływomierz pokazuje w parametrach rzeczywistych. Generalnie trzeba patrzeć na parametry przepływki, egra i ciśnienia doładowania.
większa wilgotnośc powietrza może mieć minimalny wpływ na przepływomierz ale nie powinno być to odczuwalne. Sterownik silnika sam skoryguje parametry odczytywane z przepływomierza.
Dokleję się do pytania jakie parametry powinien mieć przepływomierz paliwa na wolnych obrotach przy silniku 2,0 benzyna volkswagen golf 4. Nigdzie nie mogę znaleźć takich parametrów.
A skąd to nadciśnienie? Jakieś parametry? co pokazuje przepływomierz?
tak przepływka odłączona ,bo z podłączoną to nie da się jezdzić. Odłącz wszystko w pizdiec i dopiero parametry wklejaj. Wkur mnie takie coś. Czowiek zdjęcia ogląda, móżdży co podpowiedzieć. Podłącz wszystko jak ma być i wtedy zrzuty dawaj. Sprawdź jak parametry wyglądają przed uruchomieniem silnika
Próbowałeś na plaka z odpiętymi wtryskiwaczami aby nie dawkowała paliwa i czy będzie chodzi dłużej? Możesz zobaczyć w parametrach obroty wału, przepływomierz powietrza,?
No to tak,wygląda na to że zasilanie ma prawidłowe. Nie pamiętam czy to MAF zwykły czy "cyfrowy" także ten ostatni kabel narazie odpada. Rure między turbiną /chłodnicą /silnikiem raczej można wykluczyć bo wtedy były by spadki mocy itd. Jeszcze na prawidlowy odczyt MAF może wpływać uszkodzenie EGR, ale napisałeś że silnik działa prawidłowo. Dlatego teraz...
Nie znam tego programu, więc nie poprowadzę za rączkę, ale ogólnie chodzi o odczyt parametrów pracy przepływomierza (czyli masa powietrza oczekiwana i dostarczona), ciśnienie dmuchania turbo i korekty wtrysków. Odczyt tych parametrów powinieneś robic podczas jazdy i uwzględnic również prędkość obrotową silnika. Nie chodzi o błędy, a właśnie parametry...
Wystarczy podłączyć vcds i w parametrach bieżących porównać wartość wskazywaną przez przepływomierz z tą oczekiwaną przez sterownik.
Popatrz na wartości bieżące w parametrach silnika.
Czy da się i jak wykonać taki filtr samemu? Posiadam cewki, kondensatory od 1 do 8uF. Jestem w stanie nawinąć cewkę o dowolnych parametrach.
Jeżeli błędów brak to problem jest mechaniczny. Ewentualnie zrób mapę parametrów.
Niema żadnych błedów. Niekopci, zbiera się prawidłowo. Gdy ma podwyższone obroty czuć spaliny w kabinie. Cały wydech sprawdzony i brak nieszczelności. Może się mylę ale wygląda jakby coś wymuszało procedurę wypalania ale jest nowy czujnik różnicy ciśnień z nowymi wężykami. W kompie była ustawiona opcja wymiany filtra dpf ale nic to niedaję. Niesprawdzałem...
Silnik uruchamia się z trudem. Zalewa go paliwem równomiernie na wszystkich cylindrach (katalizator czerwienieje). Regulator podciśnieniowy sprawny.Ciśnienie paliwa w normie. Czas wtrysku na wolnych obrotach 8-14 ms czyli duużo. Tps napięcie od 0,8v do 3,1v w pełnym zakresie pracy. System sygnalizuje usterkę przepływomierza (otwarty obwód, brak możliwości...
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Parametry w porządku przepływomierz powietrza dobry przewody od turbiny przy dodaniu gazu pęcznieją.
Silnik AVU 1,6 Silnik pracuje na wolnych obrotach i co 2 lub 3 minuty dostaje gwałtownego chwilowego spadku obrotów (takie czknięcie) – na vagu : Błąd sondy pierwszej (przed kat.) . Dokładnie jest tak - zaraz po uruchomieniu na biegu jałowym (670 obr/min) obciążenie sondy powoli wzrasta do 25% i spadek do zera,( tu zapamiętuje błąd), ale wystarczy...
Na moim carmanscann jest mało parametrów, co do przepływomierza to tylko napięcie.
Witam Potrzebuję pomocy z moim Audi a8 d3 z silnikiem v8 4.2 TDI 326 KM. Problem jest bardzo poważny Auto ostatnio zaczęło szarpać na postoju i przy ruszaniu w okolicach 1000-1200 obr. Problem nasila się z każdym dniem. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Wtryskiwacze podmieniane - bez rezulatu... Po odpięciu przepływomierzy nastawnika turbo lub EGR...
Rozgrzane i sprężone paliwo paruje przy spadku ciśnienia , to nie powietrze , jeżeli układ jest w stanie osiągnąć 150 atm przy mocnym wciśnięciu pedału gazu to jest wszystko dobrze . Zajrzyj tam gdzie mówiłem a znajdziesz odpowiedź , podgląd parametrów , wymyj przepływomierz .
A jak z olejem? W trakcie remontu nie zlało się coś w dół silnika coś, co tam zostało? Pasowało by go podpiąć po komputer i sprawdzić parametry pracy. Przepływomierz, temperatury, itp.
przepływomierz parametr przepływomierz jakie parametr parametr przepływomierz powietrza
hulajnoga elektryczny podłączyć gigabyte radiator parkside akumulatory
zbudować gokarta zbudować gokarta elektycznego
Bruzdownica Parkside z Lidla nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Tarcza w szlifierce kątowej odkręca się podczas pracy - przyczyny i rozwiązania