Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
Witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział. Mając dobrych znajomych i kolegów którzy zajumali mi prostownik o idealnych parametrach pracy zostałem zmuszony do zaopatrzenia "kupna" nowego i tak powstał mój problem. Czytając wiele na elce i innych artykułach założenia są takie aby bezpiecznie ładować swoje aku. czyli U max do 14.4v tak jak było...
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Witam. Mam problem ze złożeniem alternatora (sprawnego). Posiadam kilka takich wynalazków i próbowałem z nich chodź jeden sprawny złożyć. I nic. Wszystkie części sprawne są niby a ona dalej jak nie ładuje tak nie ładuje. Nie wiem co się dzieje. Może jakiś błąd popełniam o którym jeszcze nawet sobie sprawy nie zdaję. W sumie to nawet straciłem pewność...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Jakie byly typy alternatorow zakladanych w polonezach? Z tego co sie orientuje to: 1) 44A - do 93 r. 2) 55A - caro 3) 70A - caro plus Jesli dobrze napisalem to interesuje mnie jakie byly oznaczenia kodowe tych alternatorow, a w szczegolnosci tego ostatniego...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Witam chciałbym zasięgnąc porady czy zmiana altrnatora na mocniejszy 90amp lub 110amp nie zaszkodzi całej instalacji potrzebuje założyc dwa akumulatory lub jeden większy do zasilenia wzmacniacza o mocy 2.5 kw
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
JAKA JESTróżnica alternatorów A124 55N a 124 44n z POLONEZA
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam, zwracam się z uprzejmą prośbą do wszystkich znawców tematu o pomoc w następującej sprawie. Mianowicie chodzi mi o to, jakiego typu alternatory były stosowane w polonezach przez cały ich okres produkcji. Pomijamy te z silnikami diesel'a i rover'a 1,4 mpi. Mam jedynie informacje dotyczące amperażu poszczególnych, czyli 44A, 55A, 70A, 80A. Czy poszczególne...
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Proszę o podanie konkretnego modelu alternatora - firma oraz model, typ, oznaczenie - dającego amperaż z zakresu 70 A do 100 A, który można bez zbędnych przeróbek (czytaj: najlepiej żadnych przeróbek, tzn. odpiąć kable i wyjąć stary - włożyć nowy i przypiąć kable - jechać w trasę) zamontować w Polonezie Caro 1,6GLE 04'1995 silnik CB w miejsce oryginalnego...
witam .panowie dzis podpinałem sobioe alternator od poloneza do 330 ,podłączyłem wszystko jak na schematach dostepnych w sieci lecz gdzieś sie pogubiłem bo został mi przewód który szedł do regulatora napiecia ,a jest podpięty do stacyjki pod numerem 30 kolor czerwony i jeszcze nie mam pojęcia gdzie należy podpiąc przewód zielony ze stacyjki o nr.15...
Mam poloneza z fabrycznym alternatorem A125 55 i teraz dokupiłem sobie alternatorek od BMW E34 115A bo mam niestety klime i chłodnice od Diesla 1,9 a skraplacz klimy zasłania całą chłodnice silnika i wentylator silnika prawie non stop chodzi a wkorku to i drugi się włącza a wentylator klimy chodzi non stop po jej włączeniu !.A w zimie swiatła i wentylator...
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
[quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote] Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie. Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne. Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V. Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Tak można zamienić 55Ah w zupełności wystarcza, i przydałoby się dać mu alternator najlepiej pasuje od poloneza z trzema uchami do przykręcenia.
Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny. Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8...
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na...
W końcu doszedłem do tego : Pierwszy 6 diodowy udowodniłem to organoleptyczne przez rozebranie go,ale drugi identyczny tylko ze po wyczyszczeniu znalazłem oznaczenie A124 55n podobno jest 9 diodowy(Polonez Caro 1.6).Kolega podrzucił mi dziś tez alternator A124F2-14V-44/53A tez podobno 9 diod. 1.Nie mylę się ze A124F2-14V-44/53A i A124 55n ze są 9 diodowe?...
Myślę, że kluczowy jest tu parametr f, przyjąłeś, że ma on wartość 100 (6krpm/60s). Jak z tym, że alternator po uwzględnieniu przekładni pasowej pomiędzy wałem silnika, a jego kołem osiąga max 6000rpm mógłbym się jeszcze zgodzić, tak już z taką częstotliwością jaką przyjąłeś absolutnie nie ! Zobacz jak zbudowany jest wirnik alternatora, ile mają "zębów"...
Witam !! Jak zauważyłem regulatory zespolone mają napięcie ładowania ok 13,5 ÷ 13,8V. Regulatory elektroniczne do starszych alternatorów (takie jak opisałem wyżej) mają napięcie 14,2 ÷ 14,4V i trzymają to napięcie naprawdę od dość niskich obrotów. Wypada wspomnieć też o tym że regulatory zespolone w alternatorach mają duży rozrzut parametrów pracy....
Witam wszystkich mam pytanie może nie na miejscu ale ma może ktoś dane diód prostowniczych takich jak siedzą w alternatorze w maluchu czy polonezie chodzi mi o diody mocy D204 20 i D104 20 jakie są ich parametry gdyż chciałbym takie zastosować do prostownika i nie wiem czy mi wytrzymają gdyż prostownik ma być z matką i nie wiem po ile takich diód równolegle...
U mnie po takich przeróbkach poszedł alternator i zaciski w kostkach prądowych tak więc lepiej kup sobie jakieś żarówki zwykłej mocy ale o podwyższonych parametrach świecenia, np osram albo philips +30% albo +50%.
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
ale co mam sprawdzic miernikiem? jaki jest symbol diody?czy na jaki prad jest? tylko ciekawe jak, bo chyba sie nie da.... a co do diod to na 100% jedna jest uwalona, na zrobiee tego mam czas od 17 do 6 rano, wiec nie wchodzi w gre rozkrecanie, sprawdzanie i dopiero szukanie w sklepach diod, bo wszystko jest juz pozamykane... jak ktos sie tym zajmuje,...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
Zacny kolego. Jeśli chcesz mieć efekt to musisz uczciwie zabrać się do roboty. Pomimo kilku podejść nie obejrzałeś w pełni urządzenia. Nic nie słychać o pierścieniach, o diodach prostowniczych, o uzwojeniach a może nawet łożyskach. Skoro nic nie dają próby oraz efekty z pomiarem napięcia należy zacząć mierzyć prąd (natężenie). Może się okazać, ze akumulator...
witam mam zamiar zbudowac maly wiatrak wytwarzajcy prad. szukalem juz roznych pradnic i znalazlem tylko na prad trojfazowy w cenach od 2800!! Dopiero zaczynam "walke z wiatrakami" :) wiec poszukuje na poczatek czegos mniejszego. Myslalem nad alternatorem np. od poloneza caro (maja w zaleznosci od wersji wyposazenia od 800-1200W) ale jest problem bo...
Zakupiłem następny regler tym razem firmy Magneti made in PRC , Ogólnie jest nawet gorzej kontrolka ładowania świeci ciemniej i trzeba znacznie zwiększyć obroty aby się wzbudził , jak już naładuje na do pełna akumulator to zaczyna mrugać kontrolka ładowania ale wystarczy zadać obciążenie 1A i przestaje mrugać wtedy napięcie wynosi 14,6V jak go obciąże...
poprostu masz szmozaplom a w momecie gdy wlaczasz cos (wzrzasta pobor pradu alternator bardziej obciaza silnik i go dusi natomiast przelaczenie na bezyne powoduje zgaszenie bo na bezynie najwyrazniej samozaplon nie wystepuje te paliwa sa troszke inne) {pwodow moze byc wiele generalnie winna jest najczesciej temperatura ale nie zawsze MOze byc zle dobrana...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
1. czy to jest sensowny pomysł ? Jak dla mnie raczej bezsensowny choć jestem otwarty na wszelkie nowe pomysły i nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze:Jeśli układ zapłonowy jest niesprawny to wystarczy go,jak jeden z kolegów słusznie zauważył naprawić a nie przerabiać lub tym bardziej poprawiać czy wzmacniać. Po drugie:jeśli nawet uda się zwiększyć napięcie,prąd,czas...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
parametry alternatora alternatora polonez łożysko alternatora polonez
naprawa szarpaka transmisja video czujnik dziać odwrotny
zmiana hasła elektroda boardview schematic
Opel Zafira B 2007 – gniazdo zapalniczki nie działa, bezpiecznik F36/F29, naprawa i diagnostyka Windows 7 – uruchamianie bez hasła administratora, reset konta, Offline NT Password Editor