instalacja została zdiagnozowana a takie rzeczy jak wszelkie złączki klemy oczka zacisku zostały wymienione.Samochód jest garażowany i przeszedł konserwację zarówno karoserii jak i instalacji .Osobiście podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia,ostatecznie którejś diody ,ponieważ mam zamontowany wzmacniacz duży i mogł sie już wysłużyć przez 14 lat...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Pytanie do autora - Napisałeś, że instalacja orginalna (alternator) ma wydajność 65A, interesuje mnie jaką ma wydajność prądową dostawiony alternator? Przydałby się jakiś namiar na parametry takiego alternatora. PS naprawdę świetna konstrukcja, wykonanie i pomysł! Szacunek się należy!!! :-)
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
Dziwne bo już 3 w tym tygodniu miałem. I tak podpowiem że do Mastera 2,5 dci G9U podchodzi alternator z laguny 1,9 DCI i jest dostępniejszy i tańszy o wiele. Te same parametry.
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
Jednak jest lipa. W świetle dziennym widać, że ten styk po prawej jest wydarty z diód, czyli tak naprawdę to sa dwie diody niesprawne. Czy da się wymienić same diody, czy trzeba cały ten element z radiatorem itd. wymienić? A czy może da sie to wyprowadzić całe ustrojstwo na zewnątrz, w jakieś wyżej położone i lepiej zabezpieczone przed błotem miejsce,...
Chcieć to nie znaczy móc . Napięcie wyjściowe alternatora zależy m/in. od obrotów. Przy pełnym wzbudzeniu jest ściśle związane z obrotami. Nie znam parametrów tego alternatora,ale może być tak ,że przy tych obrotach więcej się nie da.
Podaj parametry obydwu alternatorów, wtedy będzie można sprawdzić. Zazwyczaj na obudowach znajdują się tabliczki znamionowe.
To muszę złożyć ten alternator no i wymienić tą diodę. Nawet nie wiem o jakich parametrach.
Wolne obroty silnika to nie są obroty umożliwiające osiągnięcie znamionowych parametrów przez alternator.
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. Temat wałkowany na tym forum wielokrotnie. Mnie to w pewnym sensie...
Dzisiaj wymieniałem akumulator na nowy i po wymianie sprzedawca sprawdził specjalnym przyrządem wszystkie parametry. Napięcie ładowania wynosiło przy włączonych światłach 13,5V sprzedający powiedział że to za mało i że jest to wina alternatora. Co może być przyczyną tego zjawiska?
Fiat Brava 105 JTD Chciałem dobrać prostownik z rozruchem... tylko nie wiem jaki... ceny są różne i różne parametry Jaki maksymalny prąd rozruchu w A ??? W instrukcji podane parametry: zasilanie 12V akumulator 60Ah 380A(prąd rozładowania szybkiego -18 stopniC) alternator 100A (prąd znamionowy maksymalny) rozrusznik 1,8 kW (moc) Jak to się liczy, ojciec...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
nie znam szczegółów konstrukcyjnych nortona ale raczej skłaniam się ku przypuszczeniu że posiadały prądnicę a nie alternator a to inna bajka, ewentualnie układ z "magnetem" i to teżrealizowało się raczej budową cewki prądowej o odpowiedniej wydajności, a i instalacja el działała na zupełnie innej zasadzie.Ale odbiegamy od tematu.... Autora poprosiłbym...
Proste. Włączenie wentylatora-> zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną->wzrost obciązenia alternatora->zwiększenie momentu hamującego na osi wirnika=obciązenie mechaniczne silnika.
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
bez problemu inne regulatory pasują, ze starego zostawiasz tylko szczotkotrzymacz , a do szczotek przylutowywujesz z nowego przewody wyprowadzone z wyjścia na szczotki, tylko nowy dobierz też z alternatora na ok 70 A A jeśli kupię regulator osobno wraz ze szczotkotrzymaczem to skąd będę wiedział, że jest na 70A? Prawdę mówiąc kupiłem jakis, nawet z...
Tak, to już sprawdziłem między tymi pierścieniami wirnika jest obieg (zwarcie) pomierzyłem raczej dobrze te diody. Chyba skocze do sklepu i kupie regulator napięcia a najlepiej wezmę może stary i sprawdzę miernikiem na nowym czy są takie same parametry.
W tajemnicy utrzymujesz parametry alternatora. Nie piszesz także jakie parametry ciebie interesują. Generalnie to taki alternator wytwarza prąd prawie od zerowych obrotów (praktycznie kilkadziesiąt obr/min). Przypuszczam, że w urządzeniu jest wbudowany jakiś regulator, który martwi się o odpowiednie parametry na wyjściu a te nastąpią przy takich obrotach...
Awaria nie ma bezpoeśredniego związku. Po prostu podczas wymiany alternatora odłączyłeś akumulator i wykasowały się wyuczone parametry w DDE.
Rozumie, ze jest to tez zalezne od parametrow ale jak wspominalem, na to nie patrzymy No to w takim razie odpowiem: Jak najwięcej akumulatorów, jak najwięcej alternatorów i kondensatorów w opór. Tak będzie najlepiej jeżeli nie patrzymy na parametry... Chodziło mi o wytłumaczenie jak to zrobił kolega wyżej, mieliśmy nie patrzyć na specyfikacje bo oczywiście...
Dziękuję za zainteresowanie. Wzrokowo ten regulator ARE3052 porównywalny i regulator ARE3030 też. Czy parametry elektryczne będą odpowiadały? Mostek coś podobnego ARC3030 w komplecie z pokrywą. Jak się upewnić czy te podzespoły są odpowiednie do tego typu alternatora (ceny części dość wysokie).
Problem polega na tym, że nie mam jak wykorzystać D+ z Alternatora. Jak zmienić parametry by działało tylko z zasilania po stacyjce we wnętrzu samochodu? Napięcie w samochodzie i tak zmieni się po wzbudzeniu Alternatora.
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Alternator jest sprawny.Akumulator miał 15 lat więc padł ze "starości".Niestety nie miał podanych parametrów,więc się pytam czy w/w BOSH będzie odpowiedni do alternatora.
Witam, Niedawno w moim samochodzie Citroenie Xantii 1.8i z 1994r. padł alternator firmy Mitsubishi. Kupiłem więc na internecie używany alternator tej samej firmy, o tych samych parametrach. Zamontowałem i po przejechaniu ok. 1000-1500km powtórzył się problem. Mianowice: Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Alternator wydaje...
Na to wychodzi bo jak mówię wszystko jest ok - każda linia i element a alternator się nie wzbudza. Jako że sam pozbawiłem się gwarancji - montaż w warsztacie elektromechanicznym - (:( - pytanie co się mogło zepsuć i dlaczego ? Biorąc pod uwagę że kontrolka się nie świeci. Regulator ? Ale dlaczego ? Test był ok - odpalam - mam 14,5V ładowania - dałem...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Witam, Posiadam w bagazniku wzmacniacz o mocy 2000W RMS(ustawiony na 40-50% mocy) i subwoofer o mocy 750W RMS. Postanowilem ze zamiast seryjnego alternatora (bodajze 90A) zmienie go na mocniejszego 120A. Jednak nie wiem jakiej pojemnosci akumulator do tego dobrac. Myslalem nad Bosch S4 o pojemnosci 74ah. Czy ten akumulator sie nada czy bedzie jednak...
Witam. Jestem nowy na forum. Mam taki oto alternator zamierzam go użyć do pojazdu marki sam pojazd do lasu ale to nieistotne parametry alternatora są idealne dla tego zastosowania. Jakiego regulatora użyć, jak podłączyć. Nigdy się z takim nie spotkałem. Serdecznie dziękuję za pomoc. Dołączam zdjęcia, regulator na zdjęciu jest od jumza nada się do tego...
Kolega ziooober88 jakoś słabo wyczuwa, że jego pytanie jest mocno ogólnikowe. Za to jest gotów obrazić się natychmiast, Ja w pierwszych chwili odczytałem, że wszystkie przewody urządzenia są połączone także ze sobą. Teraz niby mogę założyć, że są podłączone w ogólności. Coś mi nie pasuje z przeodem ze środka alternatora ale może taka konstrukcja. Sprawdź...
Akumulator litowo polimerowy w początkowej fazie ładowania wymaga ograniczenia prądu (faza ładowania prądem o stałej wartości ang. CC) a w końcowej wymaga ograniczenia napięcia do wartości 4,2V (4,2V na jedno ogniwo w baterii akumulatorów połączonych szeregowo). Bateria trzech akumulatorów lipo osiągnie maksymalne napięcie 3x4,2=12,6V. Bateria czterech...
Myślę że niema zanadto się czym przejmować , parametry podane przez ciebie mieszczą się w normie napięciowej pracy alternatora.Wiadomo że jak akumlator w zimie jest zimny to ma czasami znacznie mniejszą pojemność i w związku z tym mniejszy prąd ładowania więc większe napięcie,jak akumlator nabiera temp.od pracującego silnika wzrasta pojemność,czyli...
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Na pytanie czy to możliwe odpowiedź brzmi : TAK. Nie ma mechanizmów uniemożliwiających zamontowanie źródła energii o dowolnych parametrach. Twoje pytanie jest tak ogólnikowe, że nikt nie doradzi. Po pierwsze na dobrą sprawę nie wiemy, czy układ kiedykolwiek działał poprawnie. Po drugie nie wiemy czym objawiła się awaria alternatora. Po trzecie brak...
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
nie mam juz sily do tego komputera, poza tym spalanie na nim wzroslo o okolo 3 litry w stosunku do poprzedniego komputera (zapobiegawczo wymienilem sonde ale to oczywiscie nie pomoglo) pozdrawiam Tomek Kombi Astra Classic X16SZR '99 a może powodem tych wariacji są zakłócenia z układu zapłonowego lub alternatora. Ciekawa sprawa - mój kolega ma al700...
Ciekawe jaki jest stan akumulatora. Zdaje się, że nie jest mocny i łatwo zmienia parametry. A regulator posiada jedynie informację o stanie napięcia z instalacji/akumulatora . Możliwe też, że po drodze są elementy (kiepskie połączenia) zakłamujące pomiar. Ja dla eksperymentu połączyłbym zaciski B oraz IG przy pomocy żarówki np 5 W lub całkowicie bezpośrednio....
Pewni, że obrotomierz się będzie buntował, akumulator musisz mieć, nie napisałeś jaki to silnik, ja wstawiam regulatory z silników zaburtowych Hondy. Przypuszczam, że cewka nie tylko ma ładować akumulator ale i zapewnić zasilanie świateł nawigacyjnych. Oczywiście możesz zastosować regulator od quada lub skuterka, ja nigdy nie próbowałem, części z "działu...
Może wyjaśnij do czego zmierzasz. Bo chyba jasne, że na wstępie trzeba zrezygnować z regulatora lub sporo zmodyfikować. Uzwojenia oczywiście można połączyć szeregowo tylko zależy od układu uzwojeń co uzyskasz. Nie spodziewam się potrojenia napięcia a nawet poważny jego spadek i grzanie uzwojeń. Przyznaję, że nigdy nie próbowałem takiej zabawy. Jeśli...
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
Czyli może być http:xxxxxx tu jest 2rsh (czy ma to jakieś znaczenie?) Jeśli chodzi o 6201 to rozumiem że obowiązują te same parametry..
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Moc P=U*I= 720W Moc skuteczna prądu przemiennego, bo alternator S= 1/2*720W=360W To co kolega policzył to jest chyba jaka moc oporu wewnętrznego jaka będzie potrzebna aby to działało, a więc chyba trzeba to odjąć. Jeżeli dobrze myślę to moc będzie się zmieniać liniowo zależnie od prędkości. Nie znam się na alternatorze i nie mogę znaleźć parametrów...
Teoretycznie tak. Muszą to być alternatory o idealnie jednakowych parametrach (moc, napięcie przy okreslonych obrotach) Przy przypadkowych alternatorach to nici z tego. Ponadto pamiętaj, że izolacja uzwojenia i diody prostownicze mają swoje parametry dot. przebicia. W sumie ten eksperyment może się udać najwyżej na dwóch altermatorach.
Witam. Vw Passat 1997 1.9TDI 110KM wysiadl alternator wysunal sie caly trzpien razem z rolka okolo 2 cm tak ze rolka dotyka wentylatora dokonala juz zniszczen na nim.Nie wiem czy istnieje naprawa tego alternatora wogole poniewaz zalezy mi na czasie uzytkuje samochod codziennie ,musze jak najszybciej zaopatrzyc sie w nowy.Pytanie jest:jaki zamienny alternator...
trzeba by zajrzeć do jakiś starych książek o motoryzacji, czy instrukcji samochodów. Tam były czasem podane takie parametry jak typ diod w alternatorze, parametry drutu, odporność na przebicie przy 220V (do pomiarów). może i coś rodzaju emalii też by sie znalazło. Albo spytać o jakieś dane w zakładzie, który przewija silniki.
Witam! posiadam audi 80 B3 1.6TD z '90r i mam nastepojacy problem: Jakies 4 tygodnie temu strzelil mi alternator. Zalozylem w jego miejsce alternator z VW T2 1.6D (wedlug autodaty ma te same parametry, a mialem akurat taki) i od tego czasu pojawil sie problem tzn gdy silnik sie zagrzeje zaczyna swiecic (na wolnych obrotach) kontrolka oleju wydajac przy...
Mam prośbę. Potrzebuje namiar gdzie dostane części do tych alternatorów (mitsubishi). Podaj coś więcej na temat tego alternatora, najlepiej zdjęcie z tabliczki znamionowej lub numer katalogowy Mitsubishi, parametry alternatora itp... Numer Mitsubishi może się zaczynać: MB..., MD..., MR..., MZ..., ME...+zawsze 6cyfr. Początkowe numery literowe mogą...
Moc maksymalna i obroty maksymalne alternatora, to nie są parametry z jakimi może on pracować non stop. Zapotrzebowanie na prąd prezentowanego siewnika jest na tyle duże, że w większości ciągników, podłączanie się pod istniejącą instalację jest raczej wątpliwe. Rozsądna wydaje się propozycja zasilania autonomicznego z alternatora zamontowanego na samym...
Witam, Jestem posiadaczem Mazdy 323S Wtyczka Mazda: Proszę zapoznać się z instrukcją zamieszczania obrazków w wiadomościach na forum:
Witam, Proszę o informacje czy dobre mam parametry ładowania po regeneracji alternatora o nr A13N110. Wszystkie pomiary były wykonywane na akumulatorze na biegu jałowym bez obciążenia 14,08V na włączonych światłach 13,6V Na włączonych światłach i dmuchawie i dodane obroty 13,95V Czy podane parametry są dobre dla alternatora który podobno miał wymieniane:...
Pierw byś musiał zobaczyć w parametry alternatorów to ze jeden ma 70A a drugi 120A nie wiele mówi wszystko zależy jakie parametry maja na jałowych.
Przekaźnik ten zowie się przekaźnikiem lampki kontrolnej ładowania. I ma inne parametry pracy, niż standardowe przekaźniki samochodowe. Przekaźnik taki, współpracujący z alternatorami sześciodiodowymi znaleźć można w starych dużych fiatach, żukach i innych pojazdach z tego okresu. Zdaje się, że motocykl jawa też była wyposażona w alternator z sześcioma...
Pomiar względem masy, przy pracy silnika. Zacisk B+ alternatora 12,45V połączenie D+ 12,39V masa alternatora względem korpusu silnika 0,3V. Aktualnie zamontowałem nowy alternator, który przy pomiarach wykazuje takie same parametry jak stary alternator i chyba będę musiał podjechać do elektryka, wirtualnie gdybanie i podawanie pomiarów mija się z celem....
Trzeba odczytać z tabliczki na alternatorze jaka jest jego moc.Wymiana silnika spalinowego spowoduje stabilną pracę alternatora i brak spadku obrotów w trakcie ładowania.Staraj się w trakcie postoju urządzenia doładowywać akumulatory prostownikiem małym prądem przedłużając tym sposobem dłuższą exploatację akumulatorów.Jeżeli akumulatory po użyciu urządzenia...
Witam. Potrzebuję wymienić regulator napięcia w alternatorze Kawasaki Gpz 900R Sprawdzałem multimetrem wartości ładowania które po właczeniu świateł spadają poniżej 10 V więc sprawa oczywista ale jest pewien haczyk, otóż Kawa jest z 87- roku więc można powiedzieć zabytek, oryginalny regulator osiąga astronomiczne kwoty ale jest dostępny zamiennik: Jak...
Witam. Szwankuje mi alternator. Na fabrycznym zegarze zamontowanym w aucie przy niskich obrotach w ogóle nie ładuje się i dopiero pod 3 tyś wskakuje na 14V bez obciążenia a pod obciążeniem mam jakieś 12.6V - 13V. chcę sam wymienić bo używka na gwarancji + warsztat samoobsługowy to 60 - 70 eur a mechanicy wołają u mnie od 250 do 450 euro. O ile z majsterkowaniem...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Witam , mam problem po wymianie alternatora na nowy zaczęły mi falować obroty silnika na postoju na luzie wygląda to że z 1000 obrotów faluje na 2000 tys i spada spowrotem do 1000 . I tak sobie samoczynnie gazuje . Fakt jest takie że po wymianie alternatora zaczęło się tak robić plus do tego kiedy włączam światła w aucie to ciemnieje mi zegar wyświetlający...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Czy zna pan jakieś urządzenie gdzie 1 mm nie odgrywa znaczenia ?? Wysokość bieżnika miedzy poszczególnymi kołami jak będzie miała różnicę 1 mm to może wpływać na geometrię Tak, prezerwatywa, dłuższa o 1 mm-nie gra roli; choć ja jakie bym nie kupił to zawsze są za krótkie. Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, byle...
Alternator na pewno masz "mocny" 55-70A(przeczytaj ile na nim pisze) tak wiec polecam 60Ah.Wiekszy ma lepsze parametry rozruchowe.Jesli chodzi o firme to tylko markowe i zwroc uwage na date prod.
Szkoda, ze nie wiem gdzie mieszkasz, bo bym ci podesłał taki regulator, bo mam kilka alternatorów, chyba maja podobne mocowania na dwie śrubki, ale nie wiem czy sprawne, ale regulatory mają. Dziś niedziela to odpuść już go sobie, ale jutro zakup nowy ten regulatorek i sądzę, że w końcu tym sposobem, problem Twój zostanie rozwiązany. Nie wiem, jakie...
Witam. Moje uwagi są takie. Twój alternator jest taki 'słaby', bo ma uszkodzony regulator, lub już prawie nie ma szczotek, lub padła któraś dioda, w co wątpię. Pomimo wolnych obrotów, powinien dawać dużo lepiej, niż te opisane przez Ciebie parametry. 1. Użyj innego regulatora - do sprawdzenia. 2. Szczotki ????!!!! 3. Nie ma co się 'wygłupiac' z przewijaniem...
Posiadam motor (japoniec) i gotuje mi sie akumulator. Jak sprawa sie ma z pradem i z napieciem w instalacji. Z tego co wiem to prądu ładowania alternatora sie nie reguluje, tylko napiecie. Zadaniem regulatora jest utrzymanie stałega napiecia w instalacji ok 14.4V. Mierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,5V bez swiateł, 14V ze swiatłami na wolnych...
Dla uzupełnienia dyskusji pozwolę sobie zwrócić uwagę na aspekt który jak widzę jest pomijany. Chodzi o parametr który można by określić jako "stopień wzmocnienia" regulatora napięcia. W skrócie: przypadkowo wyszły mi kiedyś róznice przy sprawdzaniu działania regulatorów w pewnej marce pojazdów. Regulator drogi, z drogiego modelu, utrzymywał pełny prąd...
Ale te pazurki powodują sinusoidalny rozkład indukcji i dlatedo one mają sinusoidalny kształt i DLATEGO alternatory mają taką a nie inną sprawność, pomniewszy że pracują w nasyceniu. Proponuje rozebrać wirnik i zamiast cewki wzbudzenia włożyć magnesy z głośników może jak zdobędziesz neodymowe. Nie można od tak sobie zmieniać parametrów uzwojenia, przez...
zasadniczo są tylko dwa typy sterowania uzwojeniem wzbudzenia alternatora:plusem-przy stałej masie i minusem przy stałym zasilaniu(+).I dlatego myślę że można wykorzysyać praktycznie każdy typowy regulator do tej mazdy.Niespodzianek z napięciami czy innymi parametrami nie powinno być.
ma 100% to nie pasek ani akumlator ma dopiero rok i wszystkie parametry ma ok - wcześniej przed awariż alternatora wystepowało to cały czas, że po rozruchu słychac było jakby gwizd gdzieś z przodu, sprawdziłem wszystko, bezpieczniki, przekaźniki terystory, wzmacniacz anteny radia. Po wymianie regulatora wraz z mostkiem zjawisko przez jakiś czas nie...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
A czy elektryk mierzył pąd wsteczny alternatora: czy sprawdził, czy przez alternator nie płynie prąd w drugą stronę? I czemu nie ma ładowania jak alternator jest sprawny? Coś tu nie gra... I co to za parametry, które podałeś w nawiasach? Prąd płynący w obwodzie? To są jakieś "mega prądy". Zwarcie w rozruszniku chyba można wykluczyć skoro auto zapala.
Oczywiście, że problem należy rozwiązywać czujnie. Koła od prądnicy raczej nie użyjesz ale może się mylę. A średnica koła pasowego to potrzebna nie większa lecz mniejsza od tego stosowanego do prądnicy. Z grubsza prądnice osiągają maksymalne parametry przy 3 - 4 tys obr/min a alternatory 6 -10 tys obr/min. Poza tym okaże się, że inne są średnice osadzenia...
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na lata i w razie czego wymiana tylko szczotek a nie...
Standardowy regulator napiecia, który współpracuje z typowym alternatorem powinien rozwiazać problem. Polecam użycie zwykłego akumulatora samochodowego, bo za podobną cenę jest kilkakrotnie większa pojemność (od alarmów - 8Ah, samochodowy - 40Ah, cena ok 45zł, patrz na allegro) . Kraków jest zlokalizowany w okolicy mało "wiatrowej", za dużo prądu nie...
Jest dokładnie tak jak piszesz. Mimo iż mam ten silnik w ręku to mam tyle samo informacji co w opsie producenta. W przeciwnym przypadku nie zawracał bym nikomu głowy. Cały problem polega na tym żeby zmontować alternator o mocy ok 50W przy U=15V. Najważniejszym parametrem jest masa max. 300g. Zacząłęm od silnika bo taki mam. Jeśli da radę go wykorzystać...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
Witam interesuje mnie wszystko na ten temat wiadomosci ogólne,parametry,konstrukcje i stanowiska do badań alternatorów.Z góry dzieki za wszystkie podrzucone materiały:) Jak mozecie to poprosze na maila gelu1(at)interia.pl
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. W tym schemacie powyżej, wstawiając w miejsce R3 podkówkę (rezystor regulowany), a podając zasilanie z zasilacza regulowanego, można sobie ustawiać dowolnie próg zadziałania (odłączenia zasilania...
Witam! Mam 2 alternatory do auta i przy jednym jest kondensator jak na zdjeciu a przy drugim go nie ma. Mam też pewne zakłócenia w instalacji audio. Chciałbym się dowiedzieć do czego może on służyc i ewentualnie jak sprawdzić czy jest sprawny. Parametry kondensatora to 2,2uF i 110V. Z góry bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
Mam Passata 1.9 TDi 1999r i problem z doładowywaniem akumulatora. Sprzęt car audio ma około 900W RMS, akumulator ma 80Ah i 380A prąd rozruchowy, a alternator prawdopodobnie w tym modelu 120A. Mam pytanie tego typu, ze jeśli zmieniłbym akumulator na nowy specjalny do car audio(a może inny) to jakie parametry powinien mieć(czy takie same jak oryginalny...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
Trochę obserwuję ten wątek i mało co rozumiem. Jak dla mnie jest jasne, że jeśli mamy do czynienia z pojazdem mniejszym od czołgu to ciągły pobór prądu rzędu 120 A musi niepokoić. A tymczasem dyskusja ledwie zahacza o ten parametr. Kolega pytający stara się tylko niwelować skutki tego poboru. Zaraz zabraknie mocy w silniku głównym. Przecież faktycznie...
Witam wszystkich. Musze zregenerowac alternator w moim aucie, udalo mi sie skompletowac prawie wszystkie czesci (lozyska itp) oprocz plytek z diodami. sa juz praktycznie nie dostepne. Probowalem po sklepach elektronicznych ale nigdzie tez nie udalo mi sie dostac luzem tych diod. Dowiedzialem sie ze ich oznaczenia (podane nizej) sa w/g niemieckiej normy...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
P=U x I 700W 12 V czyli licząc czysto i wg.prawa ohma amperaz jaki pochłonie Ci sprzęt to 58.33 A zaokraglijmy to do 60 A i odejmijmy ze 10 A na zapas . Przy Twoim załozeniu powinienes przewidziec na zasilanie sprzetu audio średnio około 30-40 A (wiadomo ,ze cały czas nie bedziesz łupał na maxa) . Nie wiem czy taniej ... ale wg mnie bardziej "zdroworozsądkowo"...
Mam pytanko. Czy parametry alternatora od renault 19 silnik 1.8 benzyna rok 93 roznia się czymś od alternatora w oplu astrze 1.4i benzyna rok 92? Bo posiadam opla i zastanawiam się nad wymiana alternatora bo już jest zużyty a akurat posiadam alternator o renówki.
Witam kolegów mam pytanie morze ktoś zna parametry diody na fotce prawdopodobnie to dioda Zenera bocznikująca prąd ładowania. Alternator Lucas nie znam modelu