Szczerze nie mam pojęcia jaką ma pojemność, ale przy tym starym nawilżaczu była cewka na PCB i ją wylutowałem i wartość miała 0,05mH czyli 50uH po zmierzeniu multimetrem - miernik tranzystorów i ma tam opcję pomiaru indukcyjności. 50uH z pojemnością 175pF da rezonans na 1,7MHz. Możesz wstawić tą cewkę i zobaczyć na oscyloskopie jak będzie wyglądał...
Odepnij doprowadzenie gazu miedzy parownikiem a kolektorem ssacym. Zawor w parowniku ,ktory sterowany jest membraną parownika jest nieszczelny i podaje gaz przez jakis czas po przelączeniu na benzynę.
Instalacja gazowa. Filtr lub membrana w parowniku pęknięta.
Wygląda na źle wyregulowany parownik, (albo zużyta membrana), czy ten sam efekt jest kiedy te 400m przejedziesz tylko na benzynie?
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
Witam. Szukaj nawet moich odpowiedzi na forum albo innych pod tytułem: uszkodzony parownik lub membrana parownika. Wszystko w temacie. Pozdrawiam.
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
Czy przyczyną tej usterki może być zabrudzony parownik lub zużyta membrana? tak. jeszcze jedno kiedy niechce zapalić w czasie kręcenia przełącz na benzynę nie przerywając uruchamiania.Jeśli wtedy odpali to twarda membrana 1-go stopnia w wyniku czego za duże ciśnienie :arrow: za bogata mieszanka . No i zobacz przepływomierz jak kolega wyżej radzi.
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Czyli mogę zakładać na pewniaka ? To dlaczego w tej malej membranie ma to takie znaczenie ? typ nowy 35mm typ stary 28mm ? A przyjrzałeś się jak ta mała działa i jak tam sprężyna wygląda?
mam pytania: 1. czy ktoś wie jaka jest różnica miedzy parownikami LOVATO i LOVATO- Super bo zestawy naprawcze do obydwu są te same? 2. czy zwiekszenie cisnienia w 1-szym stopniu parownika /membrana "wodna"/ zwiekszy mi wydajnosc parownika?
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
jeszcze się nie spotkałem żeby parownik puszczał LPG w obieg wodny... jak membrana przepuszcza to lpg syczy do obudowy gdzie jest do tego specjalnie króciec który powinien być podłączony do kolektora ssącego, i wtedy go "zagazowuje" i na wolnych obrotach gaśnie, lub też syczy na zewnątrz, ale na pewno nie do wody :)
Czeka cię wymiana membrany lub parownika, po dłuższym postoju już wcześniej używanym parowniku twardnieje membrana.
Tak,ma być odkryta.Jest wykorzystywana do kompensacji przy systemach wtrysku L,K,KE Jetronikc.Nie kołkować tego otworu bo membrana nie mogła by swobodnie pracować.
to nie zastanawiaj się tylko regeneruj parownik bo czort wie ile to ma przetoczonego gazu. Zrobiłem około 200 tyś na gazie, po około 100 tyś były takie efekty jw. pomogła regeneracja parownika (membrana za 60 zł ) zrobiłem to sam w trzy godziny. Od nowości miałem "zwarty" czujnk temperatury i teraz też mam, w innym aucie. PZDR
Obieg podgrzewania reduktora nie łączy się z membraną w parowniku więc membrana nie ma nic do tego. W reduktorze który mam zamontowany nie ma fizycznego połączenia miedzy membraną a czynnikiem chłodniczym(jest aluminiowa przegroda), ale w popularnym reduktorze Lovato owszem płyn podgrzewa bezpośrednio membranę.
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
Przy obecnie panujących temperaturach to całkiem możliwe,pewnie wózek stoi w nieogrzewanym pomieszczeniu lub na polu,próbowałeś spuścić z parownika kondensat(śrubą na spodzie parownika)Gaz w butlach jest czasem jeszcze bardziej zasyfiony niż na stacjach gazowych ,a butla do wózka ma specjalną konstrukcje pozwalającą w pozycji leżącej butli, na wyciągnięcie...
Dziś wyczyściłem parownik, membrana nie popękana, oleju dużo nie było. pomierzyłem dziś rezystancję tak jak pokazałem na rysunku ( przepraszam za "radosną twórczość) czy tak należy mierzyć oporności cewek? http://obrazki.elektroda.net/65_12529525...
śrubką tą dostrajasz czułość parownika do konkretnego układu miksera i układu dolotu polega to natym azeby minimalne podciśnienie jakie powstaje przed przepustnicą na zwężce miksera było wstanie wywrzeć taki wpływ na membrane parownika żeby ten puści gaz w odpowiedniej ilości do odpowiedniego podciśnienia, podciśnienie to wzrasta wraz z wzrastanie obrotów...
wybaczcie, nie przeczytałem wszystkiego powyżej uważnie ale miałem podobny problem (zimny poldek na benzynie zgrubsza chodził po przełączeniu na gaz gasł) - przyczyna : w parowniku trzeba wymienić "zestaw naprawczy" jak stwierdził fachowiec; chodzi o to, że elementy ruchiome w parowniku (membrana, itd) są blokowane przez osady(smoły) z gazu i póki się...
proponuje na początek zresetowac komputer czyli odłączyc akumulator na chwile i potem sprawdzic jak chodzi na beznynie, jeśli dobrze to zasilanie benzyną jest prawidłowe i komputer przestawia sie na prace gazem, stad gorsze wyniki, odnośnie gaśnięcia to chyba membrana parownika w czasie skretu zatyka dopływ, moze inaczej go umocowac, membrana parownika...
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
jaką masz starą instalacje może wystarczy drobna regulacja lub wymiana parownika A w zakrętach gaśnie ponieważ membrana parownika się przemieszcza i zmienia dake gazu
A fe :( Czyszczenie filtru gazu - to tak jak czyszczenie filtra powietrza - można :P A tak na poważnie - polecam wymiane filtra i membrany w parowniku - membrana sztywnieje (szczególnie jak się jej używa na zbyt chłodnym silniku) i dlatego tak się zachowuje. Standardowo membranę powinno się wymieniać co około 60 - 100 tys km przejechanych na gazie (ja...
Witam, ten prosty podgrzewacz powoduje podgrzanie gazu czyli jego rozprężenie a przez to lepiej wymieszana mieszanka , równierz nieznacznie wzrasta temp. mieszanki która trafia do cylindra. Pamiętajmy że zaraz po zapaleniu na gazie nie wolno przegazowywać czy ostro jeżdzić, bo jest to możliwe. Po zapaleniu obroty stabilizują się my skrobiemy szyby a...
Montuje się je swobodnie. Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.
Oringa nie dałeś pod podkładkę na środku membrany albo sama membrana dziurawa. "Bolec" to pewnie tylko kołek ustalający pomiędzy korpusami, bo innego miejsca mu tam nie kojarzę.
Sprawdz przepływomierz.A w parowniku membrane.
W parowniku wytrącają się różne "laki, smoły i woski" albo coś podobnego. Blokują skutecznie membranę parownika jak jest zimny. Czasami wystarczy wykręcić śrubkę rewizyjną i wylać to "coś". Ale czasami trzeba rozebrać parownik i usunąć mechanicznie. Przyczyną może też być membrana, która utraciła elastyczność ( ze starości).
Najpierw to odpowietrz cały układ. Jeśli masz LPG to może być uszkodzona membrana w parowniku. Co ma membrana do zapowietrzania jak ona nawet nie ma kontaktu z płynem. Czasami lepiej siedzieć cicho niż pisać bzdury.
Zapewne masz problem z parownikiem :) Takie są objawy jak membrana jest brudna albo cały parownik jest w ogóle uszkodzony. Niech zajrzy też w mixer.
Podstawowa zasada : w zimie nie odpalaj zimego silnika na LPG tylko na benzynie! Po pierwsze może zamarzać parownik a po drugie szybko może paść membrana w parowniku.
Od jakiegoś czasu, strzela w tłumik jak schodzi z obrotów. Normalnie na biegu jałowym nic się nie dzieje, jednak jadąc np. 100km/h i puszczając pedał gazu potrafi tak strzelić w tłumik jak by petardę ktoś odpalił. Na benzynie pracuje idealnie i kompletnie nic się nie dzieje. Zaczęło się od tego, że był problem na zimnym silniku, po przełączeniu na gaz...
trzy możliwości 1-zapowietrzony przez: a-uszkodzoną uszczelke pod głowicą-ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia -uszkodzony parownik-pęknięcie lub membrana , gaz dostaje się do układu chłodzenia 2 zanieczyszczony dolot lub zatkane zwężenie przy wlocie do obudowy termostatu,przewiercić wiertłem fi 6mm 3 mało płynu
Mój problem polega na tym że nie włączy się LPG. Posiadam zamontowana instalację LPG AG SGI fabryczną jeden komputer steruje wtryskami benzyny i LPG. Elektrozawory po podaniu 12V z zewnątrz działają, parownik wyczyszczony membrana wymieniona. Po uruchomieniu silnika nie załącza się elektrozawór na butli. Slilnik na Pb działa b.dobrze. Brak pomysłów...
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Trzeba przejżeć parownik. Byćmoże któraś membrana do wymiany. Podjedź do warsztatu LPG. Ew spróbuj rozgrzac dobrze auto żeby parownik był ciepły i wtedy spróbuj.
Dzięki raz jeszcze! Rozebrałem cały parownik, gruba membrana jest jeszcze do zaakceptowania. Wyczyściłem trochę syfu w 1 komorze, próbowałem też przedmuchać kanalik między wyjściem z 1 komory a iglicą... ale niestety, bez sukcesów. Tłoczek w tym czasie był oczywiście wyjęty. Regulacja wciąż nie działa, a jeśli działa, to w bardzo minimalnym zakresie....
to jak ma 15 lat to 99% że ta membrana w parowniku jest pęknięta i do wymiany. cóż, sam sobie kupiłeś takiego wynalazka to teraz nie płacz że ciężko, ja je omijam dalekim łukiem :) tam niema do niczego dostępu i każdy to wie, nawet Prof. Chris pociął swojego na złom ;)
Sprawdź czy nie odpala na dwóch paliwach. Często membrana w parowniku/reduktorze LPG przecieka, gaz dostaje się przewodem MAP sensora do kolektora i w momencie rozruchu na 2 paliwach ma za bogato i nie odpala. Po prostu zalewa. Zdejmij ten przewód podciśnieniowy z kolektora, zrób na nim bańkę, np z mydła czy czego tam chcesz i zobacz czy nie leci tamtędy...
Czy na benzynie też??? Jeśli nie to uszkodzona membrana parownika gazu. Typowy objaw. Czy było przełączane na gaz na zimnym silniku?
Membrana ok 100-140 zł a parownik ok 210 zł więc pomyśl nie zawsze wymiana membrany pomoże!!!
Nic tam nie resetujesz, ustaw parownik pod nowy dolot. Zagięta rura "pod prąd" i o mniejszej średnicy zapobiega gaśnięciu "na luzie" i poprawia reakcję na gaz. Możliwe że membrana parownika już "karton". No o filtrze ciekłej nie wspomnę.
Odkopie temat. Może przyda sie potomnym. Jedyny pewny sposób na rozróżnienie czy parownik ma membranę 28mm czy 35mm to sprawdzić jego numer... liczby to jest rok produkcji.. LOTTO 08DE ----> w tym przypadku 2008 czyli membrana 35mm LOTTO 98FY ---> rok produkcji 1998 czyli membrana 28mm
Witam Problem z paleniem został rozwiązany w sumie przez przypadek ale skutecznie. Okazało się że parownik był już zepsuty a mianowicie membrana puszczała gaz . Po wymianie parownika na nowy auto pali od strzała. Pozdrawism
Membrana nie musi wyglądać na uszkodzoną wystarczy że już nie ma swojej elastyczności niedawno miałem taki problem w tipo 1,4 parownik brc tecno membrana stwardniała tylko w okolicy wylotu gazu do silnika założyłem z innego parownika membranke i jak ręką odjoł.
Membrana w parowniku to po 2 latach daje nam popalić ,i mechanikom zarobić.Coś podregulują ,zgarną kasę i do następnego razu. Moim skromnym zdaniem,to membrany (membrana)-zależy jaki parownik- do wymiany.Jak masz czas,garaż i trochę wiedzy to sam to zrobisz.Części znajdziesz na internecie. Zasadniczo mam taki sam problem z parownikiem LPG,czekam w tej...
Więc masz problem ze zbyt małym ciśnieniem gazu na magistrali a do tego później trzeba poukładać mapy. Jest również opcja że parownik mocowo za słaby albo na pograniczu mocy dla twojego silnika/silników. Albo już zużyty. Ile masz tyś km na tej instalacji przejechane? Te KITowe zestawy często przy około 50 tyś km padają choć to nie jest reguła. Poproś...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Panowie jak powinny wygladac membrany w parowniku? tzn. u mnie sa takie jakby sflaczałe, od brzegów pomarszczone. A słyszałem, ze powinna membrana byc całkiem sztywna, napieta. Prosze o podpowiedz.
Jak wolisz, niektórzy piszą że należy znienic cały parownik inni tylko membrany. Ja uważam, że w parowniku do 50 000 km. nic poza membraną nie ulega zniszczeniu.Ja wymieniłem membrany ale zaznaczam, oryginalne i jest wszystko ok.
A jak tam filtry ...powietrza i ciekłej fazy gazu? Może też być za niski poziom cieczy chłodzącej (reduktor parownik zachodzi szronem) ....Może też byc do wymiany membrana reduktora parownika bo zesztywniała....
zgadzam sie z jednym z przedmowcow - os parownika moze nie lezec w osi samochodu i stad jak sskrecasz w jedna to membrana parownika sie wychyla w nie ta strone co trzeba a jak w druga to obroty rosna - pookreca troszke go to zobaczysz czy to jest to
Jak załączasz jakiś materiał wypadało by napisać kogo cytujesz. Zwłaszcza, że dałeś tylko fragment opracowania. Całkiem niezłego z resztą, ale i tu znalazłem jeden błąd: Cytat: "Działanie zaworu z zewnętrznym wyrównaniem (rys. 3.40) jest podobne z wyjątkiem tego, że cisnienie wywołujące siłę Fpr pochodzi nie z wejścia ale z wyjścia parownika." Tak nie...
Niewiem jak długo jezdzisz na tej instalacii ale najprawdopodobniej to wina parownika mogła szczelic membrana! Za mało napisałes o tej swojej instalacii pozdrawiam prezes
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Membrana w parowniku może być już wyciągnięta i taki objaw,brakującego gazu.
A weź na noc całkowicie odepnij przewód od gazu między parownikiem a silnikiem. Miałem już dwa razy taką przypadłość, ale to w sekwencji, że membrana w parowniku była walnięta i prze noc zpełniało kolektor dolotowy gazem przez co silnik się zalewał przy próbie odpalenia.
Witam. Padnięty parownik- a raczej jego membrany. Zrób prosty test. Od silnika do parownika idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie silnika załóż na niego pusta strzykawkę (ściśniętą)> Zrób to zaraz po zgaszeniu auta- takim normalnym jak zawsze. I obserwuj strzykawkę - czy tłoczek wypycha. Jeżeli tak to nic nie kombinuj tylko parownik do wymiany....
Dziurawa membrana na 100% w parowniku.
jesli nie ruszales widelek to podgiecie nic nie da a nie ruszales przypadkiem sruby od wydatku gazy na biegu jalowym ? Dodano po 2 jeszcze jedno jak stary jest ten parownik moze ta membrana jest juz sztywna ? musi byc mieciutka inaczej wymiana
I wszystko jasne :) membrana w parowniku walnięta :( po wymianie wszystko wróciło do normy.pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
A sprawdzałeś parownik ?? Często ulega uszkodzeniu membrana i nie działa poprawnie
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
Okazało się że padła membrana w parowniku , po wymianie jej odpala pięknie. Zamykam temat.
Witam membrana w parowniku musi być bardzo elastyczna (miękka) ponieważ ona reguluje dawkę gazu
witaj co do gazu to jeszcze mogła ci pójść membrana na parowniku tego sam nie zrobisz podjedz do mechanika niech ci sprawdzi parownik.
wygląda na to że membrana w parowniku zesztywniała - wymiana na nową albo wymiana całego parownika a potem regulacja
Czyli cóż czyni śrubka numer trzy? Bo rozumiem, że skoro auto "przymula" przy mocnym i gwałtownym wduszeniu gazu, lekko poluźnić dwójkę, żeby membrana nie była tak bardzo napięta. Nie wiem tylko cóż czyni ta iglica.
Nowe elementy się "układają" np.: membrana w parowniku. Po przejechaniu 300 KM potrzebna jest kolejna regulacja.
Moim zdaniem nie trzeba wypalać gazu. To na pewno jest Membrana na parowniku gazu. Miałem to samo w civicu.
Masz numer i nie podałeś ? Na tym forum są amatorzy i fachowcy. Fachowiec potrafi dopasować przepływomierz.Jest w tym silniku sonda lambda ? Jeżeli jest to znacznie ułatwi ustawienie przepływomierza. W parowniku była wymieniana membrana?
Wygląda mi to na żle wyregulowany parownik lub też na padnientą membranę w parowniku, szczególnie jeśli instalacja ma sporo przejechane.Jeżeli auto też Ci gaśnie przy ostrym skręcaniu to na 100% membrana.
Cześć, koledzy mają rację. Źle zamontowany lub wyregulowany parownik. A więc: w parowniku jest membrana którą reguluję się za pomocą śruby (imbus, lub zwykła na śrubokręt). Tą właśnie śrubą regulujesz naciąg membrany tak aby na zakrętach siła odśrodkowa nie wpływała na elastyczność membrany. Według mnie masz ją za mało wkręconą i membrana jest zbyt...
Sugerowałem parownik ze względu na podobne objawy u mnie. Tak czy tak, membrana to element podlegający okresowej wymianie. U mnie 150 000 km. Żeby wykluczyć/potwierdzić, wyłącz gaz i przejedź tylko na benzynie.
witam. proszę o podpowiedź jak jest ze śrubą regulacji czułości, jak dokręcam to odcinam dopływ gazu ?(membrana jest mniej czuła) a jak odkręcam to zwiększam dopływ gazu?(membrana jest bardziej czuła) Z góry serdecznie dziękuje
Z mojego doświadczenia stawiam na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli auto jest zasilane LPG to może by uszkodzona membrana w parowniku, niewielki ilości gazu przedostają się do układu chłodzenia i go zapowietrzają.
Zanim oddasz samochód na wymianę pompy zrób to,co radzi kkknc- bo może to być uszkodzona membrana w parowniku. Mechanik wymieni pompę, a usterka pozostanie.
tak jak mówię u mnie ten czujnik nie był wcale podłączony i tak samo zawsze paliła, ja ogólnie w tym ryłem bo nie trzymała wolnych obrotów i wymieniłem kompa i podłączyłem ten czujnik dzięki czemu nie było już żadnych błędów ale działało IDENTYCZNIE, a problem to była dziura w membranie parownika przez co gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia...
A możliwe jest ze mam starty parownik i membrane do wymiany?
Zdecydowanie ucieka gdzieś gaz -należy sprawdzić całą jego drogę również na PRACUJĄCYM silniku co chyba jest dość oczywiste. Sprawdzić dokładnie... Przy szczelnym dolocie i bez lewych ubytków gazu ten silnik nie byłby w stanie przepalić takich jego ilości bez drastycznych zmian w pracy silnika. Jeżeli są nieszczelności to może dochodzić do sytuacji,...
jest to możliwe ale skoro była zrobiona regulacja to krokowiec powinien być ok Pięć lat to trochę dużo jak na membranę w parowniku Rozkręć parownik (płyn nie wyleci z niego) i zobacz czy membrana jest miękka - to nic nie kosztuje a wykluczysz możliwą przyczynę Z jednej strony parownika jest dostęp do membrany a z drugiej do komory z płynem chłodniczym
Sprawdzić trzeba czy elektrozawory sterowane przez centralkę LPG reagują prawidłowo. Skoro jest paliwo w gaźniku podczas jazdy na gazie możliwe, że silnik pracuje na dwu "paliwach" jednocześnie. Membrana parownika też może byt twarda i regulacja może być niemożliwa. Jedź do gazownika to sprawdzi wszystko, świece filtr gazu, parownik.
Mój "koleś" miał podobne objawy n a LPG ( co prawda w Hondzie ;) ) i okazało się, że winna była uszkodzona membrana w parowniku...
Ciągnąc temat dalej rozebrałem parownik, generalnie membrana wygląda bardzo dobrze więc podejrzewałem, że puszcza na nicie. Nit dobiłem mocniej z ciekawości czy cokolwiek się poprawi i prawdę mówiąc już myślałem że znalazłem bezpośrednią przyczynę bo po złożeniu i przetestowaniu praktycznie bąbelki się nie pojawiały. Rano jednak znów problem z odpaleniem....
Twoje oczekiwania są zbyt wygórowane . PIerwszy rozruch robisz na " wyczucie" reszte korygujes analizatorem, bądż podglądem na pracę sondy .Wszelkie podanie w milimetrach wykręcanie śrub , wkręcanie oraz jak przykręcić zawór na wężu , jaką pozostawić szczelinę jest idywidualne dla auta i instalacji lpg.
Witam. Komputer pokazuje że wszystko jest w normie. Gdy zbiornik gazu pusty to odpala bez problemu, podejrzewam zatem iż podczas odpalania do mieszanki dostaje się gaz . Myślę iż może być to problem z uszczelka cewki gazu lub membraną parownika
a to znaczy,ze masz uszkodzona membrane,grzebie w gazie juz ponad dwadziescia lat i w omwilach tak sie to objawia,pod plastikowa podkladka jest membrana,brak reakcji - parownik do rozbiorki,ewentualnie blad skladania przy regeneracji
rozkręciłem parownik i miałeś kolego rację dziurawa membrana muszę zamówić nową :-)
Przyczyn może być kilka: -zanieczyszczony filtr gazu, -nieszczelny lub zapchany filtr powietrza, -zła regulacja na przewodzie do mieszalnika, -sztywna lub pęknięta membrana parownika. Przed czyszczeniem filtra gazu ZAKRĘĆ ZAWÓR NA BUTLI!!!Następnie włącz auto na gazie i zaczekaj aż samo zgaśnie.
Membrana reduktora , prawdopodobnie jest zużyta i struchlała. Proponuję regenerację parownika lub jak koledzy wyżej , wymianę parownika na odpowiedni.
Cały problem był po stronie parownika. Po kilku dniach, samochód przestał chodzić na gazie :cry:. Wymontowałem parownik, rozkręciłem go i okazało się, że membrana jest już dziurawa. Mam już inny parownik, samochód działa lepiej niż na starym.
Ewentualnie sprawdź membrany na parowniku jeśli są ślady wycieku oleju to membrany do wymiany i silniczek krokowy do sprawdzenia jeśli takowy instalacja posiada miałem podobny problem i po wymianie wyżej wymienionych wszystko jest już ok. (lub Elektro-włącznik krokowy)
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Na pb ok instalacja. Parownik z 1 membraną. Dodano po 31 I jeszcze jedno podłączyłem op-com, na benzynie sonda przed katalizatorem prawidłowo oscyluje 0,4-0,9 V natomiast po przełączeniu na gaz 0,2 V i praktycznie stała wartość.
membrana parownik regulacja membrana parownik wymienić membrana parownik
bascom input bajty czujnik klimatyzacji vectra pasta bezołowiowa
traktorek kosiarka traktorek kosiarka
Fora internetowe o naprawach elektroniki w rowerku Kettler Giro C3 Bateria Activ Energy naładowana, brak napięcia