Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Czyli cóż czyni śrubka numer trzy? Bo rozumiem, że skoro auto "przymula" przy mocnym i gwałtownym wduszeniu gazu, lekko poluźnić dwójkę, żeby membrana nie była tak bardzo napięta. Nie wiem tylko cóż czyni ta iglica.
Szczerze nie mam pojęcia jaką ma pojemność, ale przy tym starym nawilżaczu była cewka na PCB i ją wylutowałem i wartość miała 0,05mH czyli 50uH po zmierzeniu multimetrem - miernik tranzystorów i ma tam opcję pomiaru indukcyjności. 50uH z pojemnością 175pF da rezonans na 1,7MHz. Możesz wstawić tą cewkę i zobaczyć na oscyloskopie jak będzie wyglądał...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Jeżeli ci chodzi o tą mniejszą na imbus to ona jest od regulacji czułości membrany .
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
jaką masz starą instalacje może wystarczy drobna regulacja lub wymiana parownika A w zakrętach gaśnie ponieważ membrana parownika się przemieszcza i zmienia dake gazu
Nowe elementy się "układają" np.: membrana w parowniku. Po przejechaniu 300 KM potrzebna jest kolejna regulacja.
wygląda na to że membrana w parowniku zesztywniała - wymiana na nową albo wymiana całego parownika a potem regulacja
Sprawdzić trzeba czy elektrozawory sterowane przez centralkę LPG reagują prawidłowo. Skoro jest paliwo w gaźniku podczas jazdy na gazie możliwe, że silnik pracuje na dwu "paliwach" jednocześnie. Membrana parownika też może byt twarda i regulacja może być niemożliwa. Jedź do gazownika to sprawdzi wszystko, świece filtr gazu, parownik.
Przyczyn może być kilka: -zanieczyszczony filtr gazu, -nieszczelny lub zapchany filtr powietrza, -zła regulacja na przewodzie do mieszalnika, -sztywna lub pęknięta membrana parownika. Przed czyszczeniem filtra gazu ZAKRĘĆ ZAWÓR NA BUTLI!!!Następnie włącz auto na gazie i zaczekaj aż samo zgaśnie.
Panowie mi nie chodzi o to jak starzeje sie membrana czy jak długo pozyje itd. Ja tylko pytam co się dzieje z parownikiem pomiędzy regulacjami. Dziś ustawię, za kilka miesięcy będę musiał zubożyć a może jednak wzbogacic ? :)
Parownik regenerowany, a można go rozebrać i sprawdzić w jakim stanie membrana? Da się jakoś określić? Raczej parownik jest w porządku, spalanie gazu niskie i parownik reaguje na regulacje śrubami.Może trzeba coś wyczyścić.?
By pasem leci gaz (bo skąd tam miałoby się wziąć powietrze). Nie wiem którą membranę nazywasz główną ale może posługujmy się terminologią cienka/gruba. Bypass jest na zaworku/dźwigience cienkiej membrany. Jeśli dmuchasz w otwór po iglicy (zaworek cienkiej membrany zamknięty - np zatkany palcem albo nie za mocno dociskasz dźwigienkę) to powietrze ma...
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam Przeczytałem wszystko co jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i kilkadziesiąt innych postów, ale nie pomogło. Dlatego zaczynam nowy temat i liczę na pomoc. Rozgrzebałem parownik, poskładałem z nowymi membranami, uszczelkami itp. I teraz auto mi pali 13 a przedtem paliło 8-8,5. Próbowałem regulować jak to opisano w powyższym...
Jaki ? Byłeś na regulacji po ułożeniu membran w parowniku, cirka po 1tys km ? Może Ci rozstrajać ustawienia benzyny, możesz samemu zrobić reset sterownika benzyny ?
najczęściej jest tak że membrana jest uszkodzona i dlatego dużo pali , al eteż ma duże znaczenie filtr powietrza musi być czysty i wtedy regulacja widzę że masz instalacje typu blitz to do analizatora spalin najlepiej wyregulować
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
Przyczyn może być kilka: -mało gazu w zbiorniku, -zanieczyszczony filtr gazu, -nieszczelny lub zapchany filtr powietrza, -zła regulacja na przewodzie do mieszalnika, -sztywna lub pęknięta membrana parownika. Jezeli auto na benzynie jedzie dobrze to to spadek mocy na gazie przy silniku 1.8 nie powinien być zauważalny. Przed czyszczeniem filtra gazu ZAKRĘĆ...
Po zamianie parowników i tak trzeba będzie podjechać do gazownika na regulację. Parowniki BRC nie są takie najgorsze więc może lepiej wymienic membrane w BRC i nie zawracać sobie głowy Lovato.
jest to możliwe ale skoro była zrobiona regulacja to krokowiec powinien być ok Pięć lat to trochę dużo jak na membranę w parowniku Rozkręć parownik (płyn nie wyleci z niego) i zobacz czy membrana jest miękka - to nic nie kosztuje a wykluczysz możliwą przyczynę Z jednej strony parownika jest dostęp do membrany a z drugiej do komory z płynem chłodniczym
Uszkodzona membrana w parowniku, uszkodzony lub zabrudzony zawór regulacji gazu na wężu do miksera, pęknięty wąż miedzy mikserem a kolektorem ssącym. Pamieć przynosi mi na myśl, szczególnie w zimowych czasach, kiedy to w butlach, poza gazem nie rzadko znajduje do 2 litrów wody, trzeba by to sprawdzić.
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Witam! Parowniki nie powinne być używane na zimno (zamarzają) szybko się psują i potem sa problemy, parownik powinien być ogrzany choć troszeczkę i dopiero przełączony na gaz. Pewnie membrana jest już za sztywna i dlatego masz problemy Pozdrawiam!
wszystko jedno jak on się nazywa, chodzi o to, że gdy silnik jest nagrzany i ma swoje znamionowe wolne obroty na benzynie to przed przełączeniem na gaz i regulacjami trzeba go odłączyć żeby komputer nie podnosił obrotów bo to będzie mylące przy regulacji gazu jak nie chce na benzynie Ci palić to po 1 sprawdź czujnik temperatury wody (ten 2 pinowy do...
witam. proszę o podpowiedź jak jest ze śrubą regulacji czułości, jak dokręcam to odcinam dopływ gazu ?(membrana jest mniej czuła) a jak odkręcam to zwiększam dopływ gazu?(membrana jest bardziej czuła) Z góry serdecznie dziękuje
witam mam problem z odpowiednim wyregulowaniem nowego parownika BRC tecno 100 problem dotyczy regulacji czułości membrany parownika (śruba na inbus ) Proszę o dokładna poradę jak to zrobić aby spalanie gazu nie było za duże. Instalacja gazowa II generacji, Bingo S,
z gazem jest tak ze od czasu do czasu trzeba wymienic filtry membrane w parowniku i spuscic z niego mazut
Niestety nie miałem takiego parownika, więc bazuje z netu. Jeżeli membrana została wymieniona dobrze to nie przepuści w miejsce podciśnienia lpg. Zdejmij drugi koniec odpala auto, daj jakąś piane na zdjęty wąż, będziesz wiedział czy przepuszcza. Zapach gazu jest w takcie jazdy Jak dla mnie tłumaczy to post #3, nie koniecznie musi być w podłodze, może...
Zależy od warsztatu. Sama robocizna od 80 do 150 plus koszt regulacji.
Witam, głupie pytanie - jest gaz w butli??? Opisz dokładniej problem - czy po przejściu na gaz, pracuje na wolnych obrotach bez problemu, bez przerwy? czy problem pojawia się w określonym przedziale obrotów? Auto przyśpiesza i nagle muli ale jedzie czy po prostu zamiera i hamuje silnikiem? Kiedy był ostatnio na regulacji? Membrany na parowniku stare...
Dokręć nieco śrubę regulacji czułości membrany na parowniku najlepiej rozgrzej motor i wtedy pokręć śrubą czasem wystarczy mniej niż 1/4 obrotu by poczuć różnicę zapamiętaj pierwotne położenie by w razie czego ustawić ją tak jak była.
regulacja czułości membrany 2go stopnia dzieki niej masz możliwoś korygowania parownika do konkretnej charakterystyki miksera Dodano po 2 gromleon ta o której piszesz to ta która wystaje a pytanie tyczy sie tej na imbus
Witam. Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, bo akurat mam pytanie związane z takim parownikiem. Otóż chciałem zapytać czy ten elektrozawór, który widać na zdjęciu, w pierwszym poście, powinien całkowicie zamykać dopływ gazu?Co prawda, mam parownik Lovato, ale wygląda niemal identycznie. Śruby są w tych samych miejscach, przyłącza również.jedyną różnicą,...
Membrana z czasem twardnieje, co powoduje, że nie reaguje szybko na zmiany ciśnienia a to może objawiać się problemami z regulacją jest albo dobrze na wolnych obrotach albo odwrotnie musisz wziąć pod uwagę to, że reduktor pracuje w bardzo skrajnych warunkach z jednej strony w czasie rozprężania gazu dochodzi do schłodzenia go do ujemnej temperatury...
Od jakiegoś czasu, strzela w tłumik jak schodzi z obrotów. Normalnie na biegu jałowym nic się nie dzieje, jednak jadąc np. 100km/h i puszczając pedał gazu potrafi tak strzelić w tłumik jak by petardę ktoś odpalił. Na benzynie pracuje idealnie i kompletnie nic się nie dzieje. Zaczęło się od tego, że był problem na zimnym silniku, po przełączeniu na gaz...
czytaj uwaznie w moim posci dot.lanosa jest dalszy link do motoforum na spalanie zarówno I jak i II generacji wplyw ma regulacja parownika i dobór miksera . u siebie walczyłem ze spalaniem ok. 6 msc , mialem ok 18 l na miescie , teraz 9 , zbiornik starcza na ok 320 km lub nieco wiecej .moj gazownik uparł sie ze reduktor nalezy regulowac samymi membranami...
To nie jest regulacja 0-100%, raczej korekta. Także jak elektrozawór jest otwarty, to LPG w formie gazowej powinno się wydobywać z parownika, ale jego ilość powinna zależeć od podciśnienia w kolektorze ssącym. W reduktorze jest duża gumowa membrana, która pod wpływem oleju zawartego w LPG ulega degradacji, gdy zesztywnieje, reduktor przestaje działać....
wlot powietrz nie jest skierowany do przodu, przez te 25 000km nie było z tym problemu. Chodzi mi raczej o odpowiedź czy to możliwe, że po tak małym przebiegu membrana zesztywniała, a może coś w parowniku uległo zanieczyszczeniu(może jakiś zaworek) i czy bawić się w regenerację tego parownika czy dołóżyć i kupić Lovato lub Landi wiem, że na ten temat...
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
Ile lat ma instalacja gazowa? Przy starszym parowniku warto pomyśleć o wymianie membrany. Regulacja i sprawdzenie szczelności instalacji. Luz na zaworach wydechowych, przy jeździe na gazie szybciej wypalają się gniazda zaworów wydechowych. Druga sprawa to styl jazdy i prędkość z jaką poruszamy się i rzeczy o których nie muszę wspominać czyli ciśnienie...
Kolego w filtrze gazu nie ma żadnej sprężynki w pewnych filtrach występuje mały wałek który jest magnesem ściągajacym opiłki a gaśnięcie na wolnych obrotach mogą być od silnika krokowego jeżeli jest i od parownika, może trzeba go podregulować lub sama membrana się uszkodziła jedź do zakładu z gazem sam się nie dotykaj jeżeli nie masz pojęcia o regulacji...
Witam, obawiam sie że kolega joker1612 ma racje - membrana w parowniku sztywna, nie daje jednoznacznej mieszanki, silnik krokowy szaleje i obroty falują. Ale zacząłbym od odpięcia elektroniki, wstawienia w miejsce silnika krokowego zwykłej śruby do regulacji przepływu i próbie ustwawienia na tym. Odpadnie wtedy szalejący sterownik, skład mieszani z...
witam kiedy dodam gazu silnik zaczyna się dławić ,na wolnych obrotach chodzi dobrze nie przerywa , kiedy zdejmę pokrywę od filtra powietrza i dodaje gazu wszystko jest ok chodzi normalnie w czym może być problem? może to być wina regulacji? wymieniałem membrany w parowniku i sam ustawiałem reduktor reduktor lovato elektryk samochód fiesta 1.1 gaźnik...
Witam! A może to nie jest problem wciskania sprzęgła; otóż wygląda na to, że są rozregulowane wolne obroty po rozgrzaniu silnika- miałem kiedyś taki przypadek- pomogła regulacja w serwisie, a innym razem trzeba było wymienić membrany w parowniku (stwardniały), bo regulacja była znikoma. Pozdrawiam.
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
...Czy aby ten parownik wystarczy na tego blosa ? no i mam wtrysk mechaniczny czyli KE jetronic-a . Jak w takim przypadu sprawa sie ma do parownika ? trzeba go regulowac ? a nastepnie regulacja na Blosie- czy jak to przebiega ? Poszperaj w sieci, ludzie z klubu forda przetłumaczyli instrukcję blosa na polski i napisali tez instrukcję regulacji. Osobiście...
Nasuwa mi się pytanie: POjechałeś na regulację po 1 tys. km. ? Membrany parownika muszą się ułożyć. Potrzeba im na to 800-1200 km. Rada jest jedna jedź do warsztatu, który zakładał gaz na przegląd i regulację. Pozdrawiam.
Nazwy użytkownika nie pamiętam (poszukam później)... Tak jak kolega pisał gościu z Chełma. Kupowałem u niego właśnie do parownika Lovato. Około 50 zł z wysyłką, ekspresowo przyszło. Zestaw jak najbardziej pasował. Jeździ ponad rok i jest ok. Spalanie w porównaniu ze starą membraną spadło o około 2-3 litry. Wymienisz sam, są stronki z opisem i zdjęciami....
Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :) procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :) No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik...
A kiedy instalacja gazowa widziała ostatnio "gaziarza"? Może poprostu wymaga porządnej regulacji?Filtr powietrza,świece,przewody kiedy zmieniane? Mechanik powiedział "ze może to byc membrana" a pózniej okaże sie ze to jednak nie albo nie tylko membrana. Ja bym podjechał na okresowy przegląd serwisowy instalacji go gaziarza celem diagnozy i ewentualnie...
wrzucilem jeszcze jeden filmik - tym razem silnik pracuje na postoju bez obciazenia 900 -> 2000 -> 3000 ->900 RPM srubka od wolnych jest calkowicie zakrecona ale pracuje rowno na wolnych, przy wyzszych wg. wskazan programu mieszanka jest troche za uboga... tak zostawic czy podkrecic srube od regulacji czulosci membran na parowniku?? jesli chodzi o wrazenia...
sprawdź filtr od gazu bo może być zapchany i na wolnych obrotach dp staje zbyt mało gazu. W parowniku od dołu powinna być śrubka do spuszczania gazoliny (syf w gazie, który zatrzymuje się w parowniku i spływa mo membranie na jego dno). Najlepiej zrobić to na rogrzanym silniku. Sprawdź, czy parownik jest ustawiony wzdłuż auta, jeśli jest inaczej to zmień...
Polonez 1,6GLI ABIMEX - nie trzyma wolnych obrotów.. Mianowicie silnik odpala w miare normalnie, jednak nie trzyma niskich obrotow, po odpuszeniu gazu obroty spadaja do zera i silnik gaśnie (przy dluzszym przytrzymaniu obrotow np na 2000 tys i odpuszczeniu gazu, obroty powolutku spadaja, przy szybkim przygazowaniu i odpuszczeniu gazu, obroty natychmiastowo...
Auto może i zaleca się odpalać na benzynie, grzać i dopiero...itp. itd. ale nie zmienia to faktu, że przy obecnych temperaturach auto z gaźnikiem(również z 2ee jaki, podejrzewam, ma to Audi) powinno bez problemu wystartować na gazie. Są auta jeżdżące wyłącznie na gazie, są fabryczne maszyny nie wyposażane wcale w jakiekolwiek zasilanie poza LPG i chodzą...
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio 10 litrów benzyny to gazu powinno palić 12 litrów . Oczywiście...
Gaz do regulacji - trzeba wymienić membrany w reduktorze, ustawić wydatek. Byłem dzisiaj u pseudomechanika pomierzył posprawdzał , wymienił filtr gazu ,spuścił z parownika ten syf co się nazbierał .Wyszło ,że jak pomierzył to na pewno bierze za dużo paliwa no to o tym wiem .Świece troche zużyte jakieś nietypowe z 3 tymi koncówkami. i że chyba coś jest...
Czy rozebrałeś do końca swój parownik? Stara membrana ma okolo 1mm ,nowa jak zobaczylem ma chyba z 3mm,guma jest mniej wiotka...czy tak ma byc???? Podaj prawdziwe wymiary tych membran, to może coś więcej Ci powiem :-). Czy to od tej membrany zalezy spalanie? Parownik ma dwa stopnie rozprężania. Pierwszy ma membranę grubą, bo pracuje na ciśnieniu z butli....
Dziękuję za odpowiedź i zapraszam do dalszej dyskusji. Oczywiście, podliczając koszty zestawów naprawczych membran i kolanek (bo już delikatnie też przeciekają na uszczelnieniach) - wychodzi ok. 100zł. W tym momencie gdy ceny reduktorów TECNO i ECO spadły i oscylują w granicach 200-250zł - wydaje mi się to bardziej rozsądnym wyjściem. Tym bardziej,...
Witam. Ja ustawiam sobie instalację w oparciu o sygnał sondy lambda. Miałem za duże spalanie po wymianie filtrów i regeneracji parownika. Spowodowane to było zbyt dużym otwarciem na śrubie regulacji dawki gazu na wolnych obrotach (na parowniku). Teraz mam dobrze ustawioną na wolnych obrotach (lambda w połowie) i więcej otwartą śrubę regulacyjną na wężu,...
Samochód po dłuższym postoju nie odpala co spowodowane jest zalewaniem się silnika gazem (sprawdziłem to - po odpięciu i zaślepieniu węża do kolektora pali "od strzała"). I teraz mam pytanie co odpowiada w parowniku za zablokowanie wypływu gazu? Czy regulacja mechaniczna membranami jest niesprawna/nieszczelna czy elektrozawór (bo nie jestem pewien czy...
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z...
Wracam po długim czasie. Problem pojawiał się i znikał losowo, ale w końcu postanowiłem poznać przyczynę. Faktycznie powodem był bardzo silnie zasyfiony parownik. Wyglądało to bardzo podobnie jak na zdjęciu wyżej. Po czyszczeniu i regulacji auto śmiga jak złoto. BTW. Przy okazji zregenerowałem reduktor przy użyciu oryginalnego zestawu naprawczego, choc...
bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł. Masz rację jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie zakup reperaturki/parownika. Ale zakup to nie wszystko, trzeba wykonać pracę żeby reperaturkę wymienić, potem trzeba wyregulować całość,...
błąd i problemy zaczynają się dopiero, jak włączę gaz A to? Wcześniej sypał się parownik i były problemy, naprawiłeś membrany - a reszta wyczyszczona? (zakamarki obudowy parownika) Poskładałeś starego trupa na kilku nowych częściach bez regulacji - to nie pójdzie. Bez urazy ale tu potrzebny gazownik i program diagnostyczny do kalibracji układu.
szanowny kolego. Ale jaki parownik wstawiłeś teraz? czy masz dwie regulacje? jedna to duża śruba a druga to mała (bajpas) to jest ważne bez tej informacji nie mam możliwości ci udzielić pomocy. Nazwa i model jest na parowniku. Jestem pewien że jest to zła regulacja napięcia membrany. podaj model to pomogę.
Witam Jaką masz instalację gazową ( zwykła czy sekwencyjna ) W sekwencji nic nie zrobisz. Musisz jechać na komputer. Jeżeli masz zwykłą instalację możesz sobie sam wyregulować ( mogę opisać sposób regulacji jeżeli będziesz potrzebował; osobno reguluje się wolne obroty, a osobno dawkę gazu ). Jeżeli masz źle ustawione wolne obroty, albo dawkę, efekt...
Nie radzę bez analizatora spalin,dostaniesz po kieszeni,na oko nie ustawisz,ja jęździłem rok ze źle ustawionym składem mieszanki,osiągi były super,ale 2l gazu na 100 km więcej palił.Co jakiś czas-mniej więcej pół roku- trzeba podregulować-ale tak jak wyżej-parametry się zmieniają-dochodzi starzenie membran i inne zjawiska.
Witam W moim escorcie 1.8 zainstalowano gaz LO-GAS (2 generacji) w 2005 roku.Niedawno go kupiłem i juz mam problemy ponieważ pali 17litrów gazu w mieście.Mianowicie na rurze wlotu filtra powietrza zaciśnieto 2 opaski elektryczne poto aby mniej powietrza wchodziło do filtra.Przez to na benzynie auto źle działa ale na gazie dobrze.Po zdjeciu tych opasek...
Ja po 100tys wymienilem lovato na rzekomo to samo LOVTEC i teraz zaluje, ze nie wymienilem samych membran oryginalnych lovato tylko dalem sie naciagnac na lovtec'a, wczesniej odpalalo mi autko po 1 sek a teraz 10sek trzeba krecic zeby zaskoczyl zadne regulacje nie pomagaja. Polecam oryginalne membrany ow oryginalnym parowniku
witam.dlamnie zaduzo niesluchaj sie takich co mowia ze to tyle ma palic musial bys mu ciagle cisnac ile wlezie ja mam to samo w swoim fordzie taurusie pali tez od 22 do 25l w miescie ale mam uszkodzony parownik nie idzie wyregulowac mieszanki przez sztywna membrane ,jezdze od dwoch miesiecy tylko na benzynie do czasu jak sobie zregeneruje parownik z...
Witam VW Passat 2.0, instalacja II generacji, reduktor Elpigaz EM-2R. Wymieniony filtr powietrza, świece, kopułka, palec. Zrobiona regulacja instalacji gazowej - parametry w normie zarówno na biegu jałowym jak i przy obrotach 2000-3000. Problem - spalanie 20l/100km Gazownik powiedział, że na 99% wina reduktora, sparciała membrana itp. Też tak uważacie?...
Proszę kolegów o poradę odnośnie sytuacji z instalacją jak w tytule. Po przejechaniu stosownego kilometrażu przyszedł czas na wymianę dwóch filtrów i membrany w parowniku bo okazało się, że membrana w parowniku pękła i ulatniał się gaz. Po włożeniu nowej membrany zaworków i uszczelek do parownika oraz filtrów, pojawia się sytuacja, że po przejechaniu...
Po to są pokrętła na parowniku od regulacji napiecia membrany aby kompensować nieliniowość. Może nie matematycznie idealnie, ale z grubsza. Regulowałem tak w 125p (na sonde) i wsztko chodziło jak w teorii, za równo na postoju jak podczas jazdy (mierzyłem w kabinie lambde) i podczas dużych obciążeń silnika.
wlasnie te objawy wystapily na 2 dzien po wymianie filtra gazu. Bylem na regulacji tak ze juz ladnie trzyma obroty i nie gasnie. Niestety pozostal problem z niemozliwoscia przelaczenia dopuki sie nie nagrzeje silnik (brak mozliwosci stwierdzenia tego faktu bez pozostawienia sam. na pewien czas). Przebieg na lpg to 25 tys. syf spuszczony. Mam nadzieje...
daj chociaż zdjęcie spod maski żeby wiadomo było o jakiej konkretnie instalacji gazowej rozmawiamy bo jest ich mnóstwo, ale coś mi się wydaje, że coś skaszaniłeś przy składaniu tego parownika, na początek sprawdź czy gaz nie syczy z króćca podsiśnieniowej regulacji membrany (taki cienki wężyk od parownika) jak go odłączysz i to czy tamtędy gaz nie syczy,...
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Hmmm- w obecnej chwili to przecież takie jak po rozprężeniu fazy ciekłej (dziurawa membrana) -hi hi hi... Ale na poważnie to pytasz o podstawowe parametry reduktora-prawda? Oto one: Dane techniczne: - napięcie zasilania 12V - Moc cewki 12W - ciśnienie robocze od 0.5 do 0.9 ATM - maksymalne ciśnienie 3MPa - Materiał Mosiądz - Filtr siatkowy - Filtr celulozowy...
Niestety membrany w parowniku się zestarzały. Można spróbować regulacji ale efekt może być kiepski, lepiej regenerować parownik dobrze go wyregulować i mieć spokój na następne 50 000.
Witam Auto to golf II 1.6 PN. Stan silnika bdb Parownik miał bardzo twardą membrane 1 stopnia więc wymieniłem komplet. Reduktor to tomasetto. Membrany raczej na pewno oryginalne. Przed wymianą był wielki problem z obrotami gdy był zimny ale bez najmniejszych problemów palił nawet w największe mrozy na gazie. Teraz odwrotnie- obroty ok ale nie chce zapalić....
Na zdjęciu jest EVAP, nie ma nic wspólnego z instalacją gazową. Jeśli faktycznie "podciśnienie" wpięte tak jak na rysunku to znaczy że instalację montował ktoś z zerowym pojęciem, czyli standard w przypadku BRC. No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód...
Witam Membrana w parowniku to po 2 latach daje nam popalić ,i mechanikom zarobić.Coś podregulują ,zgarną kasę i do następnego razu. Moim skromnym zdaniem,to membrany (membrana)-zależy jaki parownik- do wymiany.Jak masz czas,garaż i trochę wiedzy to sam to zrobisz.Części znajdziesz na internecie. Zasadniczo mam taki sam problem z parownikiem LPG,czekam...
Witam ostatnio zauważyłem że śmierdzi mi gazem wkoło reduktora, myślałem że to resztki niedopalonego gazu. Miałem też problem z wężami chłodnicy idącymi do reduktora, dziś wymieniłem węże, a jako że miałem reduktor już wyciągnięty postanowiłem go rozkręcić. Po rozkręceniu ujrzałem membrane, nie zdejmowałem jej bo nie wiem jak. Ale zauważyłem że mam...
Moim zdaniem nie powinno być problemów z pracą gazu na mrozie, jedynie chodzi o parownik i jego sztywne membrany. Ja osobiście mam ustawione 15 stopni. PS w autkach na gaz czasami lubi zwariować elektronika szczególnie, gdy braknie gazu i wtedy zazwyczaj pomaga reset kompa (zależy, jakie auto), ale ty masz gwarancje jedź przy okazji wyregulują gaz (nie...
Jest to typowy parownik 1 generacji do silnika gaźnikowego, mozna go z powodzeniem zastosować do wtrysku, jest bardzo prosty w budowie, Strzałka nr 1 to regulacja skladu mieszanki biegu jałowego, 2 zasilanie gazem ze zbiornika poprzez elektrozawór, 3 króciec podcisnienia urzadzenia rozruchowego podłaczany juz za przepustnicą . Pozwala na otwarcie dopływu...
Czesto zaraz po zalozeniu instalacji tak sie dzieje a gazownicy twierdza ze membrany w parowniku musza sie ulozyc i ze moga byc niestabilne wolne obroty. Jednakze udalbym sie na twoim miejscu na ponowna regulacje tej instalacji jesli sytuacja po przejechaniu x kilometrow nie ulegnie poprawie. Zadnej gabki nie wkladaj bo efekt bedzie prawie taki sam...
Bezpiecznik 10A od instalacji wymieniłem i dalej to samo... podczas odpalania słychać jak wyłącza się elektrozawór na butli...czyżby cewka tam była trześnięta? Czy można ją samą wymienić? i czy można to normalnie wykręcić z wielozaworu? Czy raczej to będzie wina stacyjki? Jak tak to czy można ją zamienić np na: Stag-2G tego samego producenta? Witam,...
Tytułem wstępu. Dawno nic nie pisałem na forum więc też dorzucę swoje dwa gosze :) Rok temu jak miałem świeżo zamontowaną sekwencję odpalałem na gazie przy -15C i nie było żadnego problemu. Od tamtej pory zrobiłem 40tys km i chyba membrana w parowniku trochę się postarzała bo teraz poniżej zera muszę odpalać na benzynie. W zeszłą zimę założyłem sobie...
Ile m/w kilometrów przejechałeś na tej instalacji LPG od instalacji, lub ostatniego przeglądu? Może nadszedł czas regulacji, albo wymiany filtra gazu i/lub membran w parowniku. Inna sprawa, jeśli masz instalację nowej generacji, w której ilość gazu regulowana jest silniczkiem krokowym, wtedy nie wiele zrobisz w warunkach domowego garażu.
W wyliczance nie podałeś ile km przejechałeś na parowniku, bo może z gumowych membran zrobiły się membrany blaszane.
Pisałeś że po włączeniu zasilania cewki w pneumatyku gaz leciał, więc gaz do parowników dopływa. Pozostają więc albo awaria pneumatyka, zły montaż przy wymianie membran w elektryku, albo za mocno zakręcone regulacje ciśnienia wyjściowego w obu parownikach. Innych opcji niema. W przechodzonym pneumatyku mała membranka wspomnianego wcześniej siłownika...
Po pierwsze- usuń gaz z tego pojazdu bo to nie zdrowe, ale jak już masz "gazownika" posprawdzaj ciśnienie na cylindrach. I jeszcze jedno, regulacja gazu to nie wszystko, co jakiś czas wymienia się membrany w parowniku.
moga to być tez przewody wysokiego napiecia,świece,kopułka lub lewe powietrze gdzieś ciągnie lub poprtostu pora na regulacje parownika niewspomne juz o membranach najlepiej podjedz do gazownika powinien porady udzielić bezpłatnie bo sam jak sie nieznasz to lepiej nie kombinować zabardzo posprawdzaj te najprostsze rzeczy czyli przewody swiece kopułka...
Witam. Po pierwsze: Dlaczego wywala pokrywę filtra? Powinna być założona blokada. Po drugie: Wybuchy gazu są spowodowane brakiem iskry lub złą regulacją gazu. Proponuje sprawdzić parownik, może wymaga czyszczenia lub wymiany membrany.:D
membrana parownik parownik membrana wymienić membrana parownik
lenovo temperatura zaciskać linek komora rezonansowa
integra zmierzch roleta traktorek kupić
MX25U12872F – podłączenie do CH341 Pro z adapterem 1,8V, konfiguracja SPI, NeoProgrammer Skrypt .bat do zabezpieczenia folderu hasłem w Windows – przykładowy kod, ograniczenia, porady