mieszanka jest zbyt uboga.odkrec srube na przewodzie troche i wtedy reguluj obroty zwiekszajac cisnienie na parowniku albo zwiekszajac obroty ta druga sruba na parowniku(mosiezna).z tym ze jezeli auto nadal nie bedzie szlo trzeba zwiekszac stopniowo dawke gazu na przewodzie a zmniejszajac proporcjonalnie cisnienie na parowniku
Sluchaj kolego,od 1994 roku dlubie w gazie i pierwszy raz slysze,ze DREAM nie ma regulacji cisnienia,poczytaj troszke zanim powiesz nastepna bzdure. W parowniku jest rurka z miejscem na kluczyk nr 10 ,zdejmujesz wezyk z tego zawoprka i krecac zmniejszasz lub zwiekszasz cisnienie,jesli nie reaguje tzn , cos nie tak zlozone. tutaj masz dokladne fotki...
Witam ja z zapytaniem do czego służy ta śróbka na moim parowniku? ponieważ ostatni chciałem rozebrać parownik i sprawdzić czy jest czysty i chciałem wykręcić tą śróbke(bo myślałem że służy ona do otwarcia parownika prócz 4 śrób podstawowych) a okazało sie że ona chyba coś reguluje i nie mam pojęcia ile obrotów ją odkręciłem-dokręciłem na oko , Cisnienie...
tak sie sklada ze tez jezdze espace 2 zsilnikiem 2,2 instalacja gazowa 2 generacji tez mnie kilka razy rozweselil imusialem sklejac. ale bylo to po zalozeniu instalacji ale powlasnej regulacji wlasnych poprawkach mam problem z glowy. prawdopodobnie masz zbyt niskie cisnienie na parowniku lub zle wyregulowane otwieranie attuatora - przy duzym otwarciu...
W tym parowniku masz dwie komory,wysokiego i niskiego cisnienia. W komorach sa zaworki zamykajace gaz po uzyskaniu odpowiedniego cisnienia. Prawdopodobnie masz zle zlozona lub uszkodzone gniazdo na ktorejs komorze,dlatego nie reguluje sie cisnienie i zawiewa gazem. Taka mala mosiezna srubka pod wylotem gazu z parownika to jest regulacja cisnienia,jest...
dokladnie jak mowi wyzej kolega.ja mam tylko cc700 z gazem ale chodzi o fakt.tez go krecilem zeby mniej palil i zawsze wychodzilo ze im mniej dostawal gazu tym gorszy mul a i wiecej palil!teraz odkrecilem mu dawke i osiagi poprawily sie a pali sporo mniej. Acha jeszcze jedno:kiedy zmniejszasz dawke gazu na przewodzie doprowadzajacym gaz do mixera wtedy...
0.75 to ciśnienie gazu jakie masz ustawione na parowniku względem atmosferycznego, w Etagas optymalnym ciśnieniem było 0,65-0,70.
Jak ktoś dobrze ją ustawił to już tam nic nie trzeba będzie ustawiać nigdy. Problemy zaczynają się od parownika. Często zaciera się sworzeń od regulacji ciśnienia. Podobają mi się wtryski, mam u siebie auto które zrobiło 200 000 bez ich wymiany.
No jestem juz po teście. Podpiolem manometr pod wąż reduktora. I tak: - cieply czy zimny cisnienie reduktora wynosi 0,5 bara (powinno byc 1,21 dla mojego podcisnienia MAP= 360) - próbuje zwiekszyc cisnienie, jednak maxymalne cisnienie na wolnych obrotach reduktora to 0,9 bara !!! (regulacja do konca!), a powinno byc sporo wiecej. Filtry nowe czyściutkie,...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
a moja koncepcja na pomysle kolegi wyglada tak http://obrazki.elektroda.net/40_11825214... prawie ten sam obieg co klima ale otwarty tzn środek chłodzący nie krąży w koło ale sie zuzywa w silniku co o tym myślicie dodam że sprężarka razem z chłodnicą jest po to by dostarczyć ciekły gaz do parownika , a zawór ustala cisnienie takie jakie wystepuje...
Witam. Kolejny problem który mam to objaw nastepujący: Po wymianie silnika krokowego w Polonezie 1,6 GLI ,wolne obroty przy zimnym silniku sa poprawne, auto odpala dosc dobrze. Niemniej po nagrzaniu czuc wyrazny spadek wolnych az do momentu zgasniecia. Pio ponownym rozruchu wolne ok 700 pomaga "przykrecenie" sruby na przewodzie gazowym, tzn zmniejszenie...
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
a amoże problem lezy gdzie indziej:D np. w stacji LPG, 1l=0,8l :cry:czytałem kiedys ze jednemu naleli wiecej niz miał pojemnosci zbiornika i tłumaczyli ze pod wiekszym cisnieniem maja...hehe. a zawór ustalajacy ciśnienie max. przecierz jest przy zbiorniku.
Witam z tego co widze to instalacja ma jeszcze niewiele przebiegu parowniki sa regenerowane w przedziale od 50 do 100tys a czasami i grubo ponad 100 . Zauważyłem że gasnie na biegu jałowym, gaz jest zdmuchiwany przez powietsze można łatwo sprawdzic na postoju przy uruchomionym silniku dmuchnac dobrze z płuc w wlot powietsza, tutaj silnik prawdopodobnie...
WItam, dorzuce dwa grosze. Ja jezdze BMW 520 150KM ale jak wiadomo to te silniki lubia pozerac duzo paliwa, i tak gazu w miescie pali no 17/100 a w trasie od 10.5 do 13. Wczesniej jezdziłem BMW 525 czyli wiekszy silnik i spalał mi od 10l w trasie do 14 w miescie. To potwierdza ze nie ma regół w spalaniu co do mocy i pojemności. ja wymieniłem u siebie...
No i tak próbowałem podnieść ciśnienie ( delta P) do 1500mbar żeby ją zaprogramować i na ok 1420mbar skończyła się regulacja na parowniku i większego ciśnienie nie da się osiągnąć. I co z tym teraz zrobić?
Rozumiem że się nie napełnia ale już byłem w serwisie wykonano całą procedurę i dalej jest problem sprężarka cały czas pracuje i zamraża parownik więc co w takim przypadku jest przyczyną?
Wielkie dzieki wszystko smiga az miło regulacja zakończona sukcesem
??Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera - to tak w kwesti formalnej?? Parownik i reduktor to nazwa wymienna i wlasciwie urzadzenie o ktorym mowa w calym watku powinno nazywac sie "reduktor parownikowy " :) Spelnia obie te funkcje: REDUKUJE cisnienie gazu z cisnienia za reduktorem na butli...
Gdy podasz napięcie na cewkę ,,ssania" to otwierasz całkowicie zawór membrany głównej, tak jakby na siłę. Podciśnienie steruje siłownikiem odblokowującym ruchy tego zaworu, ale samego zaworu nie otwiera. Może masz zakręconą fest regulację ciśnienia wyjściowego parownika? Albo membranka siłownika stwardniała ze starości i pękła? Ile km nakręcił już ten...
Interfejs od 3 lat jest dostępny na allegro, co do softu trzeba kod i będzie działać. Regulacja jest dość ciężka ale soft ma parę fajnych ukrytych opcji. Problemem instalacji w naszym kraju jest zanieczyszczenie gazu i zacinanie się regulacji ciśnienia w parowniku. Raz ustawiona dobrze instalacja nie wymaga żadnych korekt, jedynie ustawienia ciśnienia...
Przy regulacji przegrzania widać zmiany prądu pobieranego już przy zmianie przegrzania o dziesiąte części stopnia. Układ reaguje powoli - zatem bez pośpiechu. Napisz proszę raz jeszcze, co oznacza powoli? :) Założyłem kapilarę TZR na miejsce. Narazie wychodzi mi cały czas przegrzanie lekko poniżej 8K. Przy maksymalnym odkręceniu regulacji TZR (3,5...
Witam ponownie, Reduktor wymieniłem i zdaję się, że wszystko działa jak należy silnik pracuje równo moc jest ok, regulacji ciśnienia na parowniku nawet nie ruszałem. Ale jeszcze chciałbym się upewnić, czy wszystko jest ok i tu pytanie, czy jestem w stanie sam to sprawdzić ? Program do KME jest dostępny, interfejs to kwestia 50zł, wiem że w tej cenie...
Regulacja ciśnienia na parowniku ale tu musi zrobić gazownik widząc na komputerze. Membrany z czasem zmieniają swoje właściwości. Ew. wyłączenie cut off w centralce LPG (bo czasami tak się dzieje). No na odległość to się nie naprawi raczej i bez komputera. Już nie wspomnę o wyzerowaniu wyuczonych parametrów w ECU Pb, fiaty czasami się głupot nauczą...
Bardzo mi zalezy na kilku informacjach dotyczacych obslugi i regulacji cisnienia...pooomooocyyyy :-) Pozdrawiam. Bartek.
Nie napisales jaki parownik siedzi. U mnie acr01 po 120 tys tez juz pada (trzeba rozgrzac samochod ponad 70c aby jako tako smigalo teraz) Widze ze nawet mnoznik sie nie zgadza. Do regulacji lub wymiany jak tani parownik.
Masz tabelkę z sugerowanymi rozmiarami. Moc silnika / ilość cylindrów. Warto najpierw sprawdzić jaki masz aktualnie rozmiar dysz, czyli udać się do kogoś kto dysponuje wiertłami w rozmiarach co 0,1 mm i sprawdzić jakie największe przechodzi przez dyszę (jak dobrze zagadasz to w sklepie nawet pozwolą ci zmierzyć). Ogólnie zamiast kombinować ze zmianą...
przy parowniku (widać na zdjęciu ) jest rurka z regulacją ciśnienia . spróbuj tym wyregulować przy ciepłym silniku a no jest spróbuje Dodano po 1 musisz mieć już dosyć długo gazik. od 2003 w tym samochodzie
Jest i to spora. Śrubą jest do regulacji ciśnienia.
A jak zwiększyć ciśnienie parownika? Parownik mam zavoli i są tam 2 śruby jedna do regulacji obrotów a druga na śrubokręt to może być to tylko w którą strone kręcić żeby zwiekszyć to ciśnienie? i jak dużo przekręcić?
Popatrz na datę postu. Odkopałeś temat z przed ponad roku. Problem już dawno rozwiązany. Dla potomnych: było kilka problemów, m.in częściowo padnięta sonda(stara na gazie się "przywieszała" przy napięciu ok. 0.5(V) na kilka sekund, po zmianie na nową nic takiego nie występowało). Aby utrzymać napięcie o takiej wartości na sprawnej sondzie, musiał by...
I właśnie czy ten tłoczek zamyka dopływ gazu, bo może przepuszczać. Jedno nietrafione tankowanie może zabrudzić ustrojstwo, i będzie puszczać gaz do kolektora. Sprawdzić po wyjeżdżeniu gazu, i ostrożnym rozkręceniu tego co pod cewką elektrozaworu, bo tam ciekły gaz i można się poparzyć, zasmrodzić okolicę, spowodować wybuch gazu. Odpalasz, przełączasz...
A może o jest normalna praca układu chłodniczego nie wiem jak jest w takch wynalazkach, czy jest tam regulacja ciśnienia skraplania , jak nie ma to może monter miał jakieś pojęcie i zamontował presostat do regulacji , albo regulator przy zbyt niskim ciśnieniu skraplania - w chłodne dni może zalodzić parownik i po to to właśnie jest regulacja tego typu...
Znaczenie kodu usterki P0139 to: Powolna reakcja obwodu czujnika O2 (Bank 1, Czujnik 2) Po długiej walce z błędem mogę podzielać się doświadczeniem: 1. Błąd dotyczy bezpośrednio pracy sondy lambda 2. Błąd wyskakuje w momencie kiedy AFR 14.7 jest niemożliwy do uzyskania w zadanym czasie. Przyczyny główne.: 1. !!!!!Uszkodzona stara sonda lambda przed...
Nie nic nie trzeba robić:!:Ale przydało by się sprawdzić po wymianie jakie jest ciśnienie na parowniku (trzeba podpiąć się w tym celu pod kompa).Na parowniku jest taka śrubka do regulacji ciśnienia na imbus i tam można właśnie je regulować.A co do falowania to u mnie chwilę było ok ,ale ostatnimi dniami też zaczyna mi falować ale nie gaśnie to (w moim...
Pewnie wystarczy drobna regulacja parownika, autko jest słabsze bo dostaje za mało gazu , być moze za małe ciśnienie jest ustawione na parowniku.Byc moze membramy w paromniku troche zesztywniały ze starości i pomoże regulacja nie powinna kosztowac wiecej niz 20-25 zł.
Moim zdaniem to temperatura czynnika wracającego z parownika ma wpływ na stopień otwarcia wlotu zaworu. Tak samo to temperatura na zewnątrz ,a nie ciśnienie atmosferyczne wpływa na regulacje iglicy ,tak to działa w grupie vw.
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Witam posiadam fiata pande 2007r przebieg 40tyś ost. wymienione kable WN i świece. Przepustnica czyszczona benzyną ekstr. brak efektu poprawy. LPG to KME 4 gen, parownik tomasseto PROBLEM: Po przejściu na LPG od dłuższego czasu silnik zaczyna falować na biegu jałowym 500-1000 obr. czasem zdarza się że gaśnie(sporadycznie) byłem na regulacji LPG, gazownik...
Dzięki, nie ma problemu z kupnem, jest w katalogu, jak tu w lokalnym sklepie AC nie będzie, to kupie w Centrum Danfossa w Miami. Za trzy dni przyślą Najlepiej kupić dokładnie taki jak był. Jak nie będzie dostępny to kupić funkcjonalny odpowiednik, czyli o tym w zakresie regulacji ciśnienia i max przepływie. Wielkość króćców to oczywistość. Grzać ostro,...
Witam Ruszając temat regulacji instalacji gazowej w silniku z turbo jakoś nikt nie wspomniał o ciśnieniu gazu parownika podawanym na wtryskiwacze, a to bardzo ważne Pozdro
Witam. Może jak masz coś samozaparcia i pojęcia - dasz radę. Dane podstawowe marka, typ, pojemność auta. Składowe instalacji - czyli parownik, wtryskiwacze. Do komunikacji potrzeba interfejsu odpowiedniego do kupienia na aukcjach. Oryginalny program do BRC24 sequent. Do kupienia u przedstawicieli - można mieć... ale to nie legalne więc nie tu o tym...
Po po wyregulowaniu gazu (dysze 2,3 ciśnienie z parownika 1,51 bara i regulacja auta podczas jazdy ) przejechaniu 700 km mój samochód chodzi lepiej niż na benzynie . Pali 9 - 9,5 l, czyli regulacja się opłacała (palił 11 l). Czasy wtrysków zminiejszyły się prawie o połowę, wzbogacenie mieści się w przedziale podanym na "forum LPG" od -5 do +5. Na podanej...
Witam jest to mój pierwszy post na tym forum. Mianowicie chodzi mi o pomoc w regulacji lpg 2 gen landi w Oplu astrze G 1.6 16V (z16xe). Problem polega na wysokim spalaniu gazu a mianowicie 20L/100km. Dodam ze w moim mieście jest tylko 2 gazowników którzy robią tą instalacje i żadnemu nie udało się zejść poniżej 20L(zawsze jest ustawiane aby jeździł)....
Ciśnienie gazu 2 bary to stanowczo za dużo szczególnie przy silniku 1,8, bład P0170 może się tyczyć zarówno zbyt ubogiej jak i zbyt bogatej mieszanki, w twoim przypadku obstawiałbym do drugie. Nie wiem jakie masz średnice dysz ale ciśnienie na parowniku powinno byś około 1,1 bara. Jeśli masz tradycyjną listwa wtryskową np. Valteka to wtryski mogą wymagać...
Jak auto się rozgrzeje to na benzynie obroty są ok. Udało mi się wczoraj wyregulować obroty na LPG, pokręciłem tą plastikową śróbką na parowniku. Mam do tej regulacji na LPG jeszcze pytanie. Czy tą śróbką ja ustawiam ciśnienie jakie panuje w fazie lotnej po rozprężeniu gazu ze stanu płynnego? Jeszcze prośba czy te sterowniki LPG można podłączyć pod...
Proszę kolegów o poradę odnośnie sytuacji z instalacją jak w tytule. Po przejechaniu stosownego kilometrażu przyszedł czas na wymianę dwóch filtrów i membrany w parowniku bo okazało się, że membrana w parowniku pękła i ulatniał się gaz. Po włożeniu nowej membrany zaworków i uszczelek do parownika oraz filtrów, pojawia się sytuacja, że po przejechaniu...
Zadaniem zaworu rozpręznego jest regulacja przepływu czynnika a co za tym idzie muszą by rózne ciśnienia, tak aby cały czynnik zdołał odparowac w parowniku. Także, jak widac to spręzarka odpowiada za to
nie, nie tak jak myślisz. kompensacja to połączenie tej drugiej części parownika, tej w której jest powietrze a nie gaz. po prostu z drugiej strony membrany. Łączy się tą przestrzeń za pomocą węża gumowego (takiego jak do ogrzewania parownika) z dolną częścią filtra po to, żeby wyrównać ciśnienia w parowniku i w filtrze. proste i skuteczne. poczytaj...
instalacja przełącza się na benzynę , prawdobodobnie ze względu na niewłaściwe ciśnienie wew. regulacja możliwa tylko miernikiem ciśnień koltec'a. jednak jeśli usterka nastąpiła samoistnie to może zacina się zawór bezpieczeństwa - iglica w parowniku w miejscu gdzie wchodzi przewód z lpg, lub masz zabrudzony dystrybutor gazu ( jak masz inst. EGI) jest...
Ciekawe czy kolega Arnin rozwiązał w końcu swój problem? Ja bym w takim przypadku zaproponował sprawdzenie wyjściowego ciśnienia parownika. Sytuacja gdy mieszanka jest za bogata na wolnych obrotach, pomimo zakręcenia obejścia, wskazuje na ustawienie zbyt wysokiego ciśnienia. W teorii to ciśnienie powinno być bliskie zeru, przynajmniej na początku regulacji....
Ciśnienie gazu po dodaniu buta spada poniżej 0,3 i przełącza na benzynę. Ciśnienie map skakało koło 0.27-0.28 Ciśnienie robocze wynosiło czasem 0.7 czasem 1.5 kręcenie śruba do regulacji na parowniku nie wiele dawało. Co może być przyczyną ?
Przed sprężarką (ssanie) masz gaz, i to układ sterujący (dla EZR) lub TZR mają pilnować by tam był gaz a nie ciecz. Średnice rur ssących zawsze są większe niż tłocznych czy cieczowych więc i oczko będzie większe. Ja bym nic nie montował, ale jak już to separator/akumulator. Co do TZRa, czujnik ciśnienia dałbym między parownik a zawór 4D, tak by mierzył...
Po pierwsze- usuń gaz z tego pojazdu bo to nie zdrowe, ale jak już masz "gazownika" posprawdzaj ciśnienie na cylindrach. I jeszcze jedno, regulacja gazu to nie wszystko, co jakiś czas wymienia się membrany w parowniku.
Jeśli macie samochody z komputerami pokładowymi, to popatrzcie sobie na chwilowe zużycie paliwa na poszczególnych biegach w trakcie przyspieszania - pomimo średniego rzeczywistego spalania np. 8l/100km, zużycie chwilowe może znacznie przekraczać 40-50l/100km. No właśnie! Zużycie w l/100km. Trzeba też jednocześnie zerknąć na prędkościomierz i zarejestrować...
Udało mi się uruchomić program i połączyć się z komputerem. Pierwsze co zauważyłem to błąd ciśnienia. Niestety na parowniku nie ma regulacji. Widać na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/3439549500_1... Druga sprawa to po autokalibracji pokazał si komunikat, że dysze za cienkie (1.96), a w tabelce jedno pole na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2804202000_1...
Ja proponuje zawsze parowniki ustawiać na ciśnienie nominalne , zaleczne przez producenta tegoż właśnie reduktora i mnożnik koryguję średnicą dysz , a potem biorę się za mapy , i regulację . Taka jest właściwa kolejność .
Witam, mam problem z gazem w moim samochodzie. Po odpaleniu, jak jest zimny na benzynie chodzi dobrze, po nagrzaniu się (gaz ustawiony na 45 stopni) i przełączeniu się na gaz auto dławi się na postoju i z tłumika, słychać takie "prychanie". Przy jeździe auto szarpie na gazie powyżej 3 tys. obrotów i odcina gaz, przy 5 tys a na benzynie jest wszystko...
Cały czas się dokształcam, tylko znudziło mię się po raz kolejny tłumaczyć oczywiste sprawy i walczyć z twoim "strzelam", "czy wydaje mi się". Sprawdziłeś ilość energii zawartej w przegrzanej cieczy? Co jest oczywiste? Czyżby to że program policzył ci bzdury bo wpisa/eś bzdurne SC? Nie czegoś takiego jak przegrzana ciecz. Dla mnie jest to oczywiste....
w a-mon masz nr tel. do przedstawiciela zadzwon i dowiec sie cos o auto adaptacji(czy zalecaja) autoadaptacje sobie odpusc nie zalecają?samoadaptacji?to jak ma mam sobie wyregulować sam gaz?dla mnie samoadaptacja jest jakby odnośnikiem do dalszych kombinacji.Ja np.mam parownik zavoli tylko ze śrubką od wolnych obrotów,od ciśnienia nie mam śrubki.
Witam wszystkich znawców tematu samochodowej klimy.Wczoraj w aucie siostry astra g zaczął cykać elektrozawór umieszczony na wysokim ciśnieniu prowadzacym do parownika .Klima Behr manualna.Według schematu,który znalazłem jest to zawór regulacji grzania środka chłodniczego Y36,sterowany z panelu zał klimy.Odłaczyłem wtyczkę z tego zaworka i na chwilkę...
Ogólnie to do tych silników gazu się nie zakłada ' A może to kolega jakoś uzasadnić?. Jeżdżąc kilka lat samochodami zasilanymi gazem to zauważyłem że kłopoty z zasilaniem LPG spowodowane są w 99% przypadków tępotą umysłową i niechlujstwem "fachowców" je montujących. Brak znajomości dodatkowych układów kompensacji ciśnienia membrany parownika na przykład,...
Gwoli ścisłości manio123, między innymi sugerowałeś, że to benzyna jest padnięta tymczasem, jak wynika z pomiaru, wartości dla benzyny są niemal wzorcowe (co jest też dla mnie niespodzianką). Co do reszty, faktycznie miałeś rację. Reasumując: Po pierwsze mam zmniejszyć ciśnienie gazu do 1bara. Z tego, co mówiłeś, regulacja znajduje się na parowniku...
Według serwisu Dacii jest ok... niestety nie jest bo nadal się dławi. Blok parownika był rozkręcony, umyty benzyną ekstrakcyjną + kompresor. Ciśnienie sprawdziłem przez ODB, wynik działał tylko na gazie, na benzynie zatrzymał się na ostatniej wartości gazu, zazwyczaj było to 140 kPh. Nie robiłem regulacji, jutro zrobię i dam znać.
Początkowo zostawiłem parownik taki jaki był, czyli gennius. Niestety nie mogłem osiągnąć właściwych parametrów pracy. A przy bardzo gwałtownym naciśnięciu pedału gazu czasami instalacja przełączała się na benzynę. Wywnioskowałem, że problem będzie tkwił w parowniku. Brak odpowiedniego ciśnienia. I faktycznie. W internecie (Panie Boże, dziękujemy za...
Faktycznie, nie wiem czemu przeoczyłem że ścianka jest z dwóch stron :P... no to 5mm, co wpłynie na to że długość będzie troche większa, zawsze moge wziąć większą średnice i w ten sposób zoptymalizować długość parownika. Jak ktoś mi zrobi już Luty i wprowadzi czynnik chłodniczy to jeżeli będzie przewymiarowany parownik to będzie zbyt duże przegrzanie,...
Dzięki koledzy, widocznie nie było tego rezystora, a jeśli był to było zrobione na pająka jak to w serwisach robią (bez komentarza), kontrolka diagnostyczna widocznie celowo była wyciągnięta żarówka. Silnik krokowy rozleciał się podczas jego wyciągania - odkręcił się grzybek i auto tak jeździło na tym dłuższy czas a właściciel tego nie zauważył, widocznie...
Daikiny to zwykle inwertery i tu jest kłopot, priorytetem pracy dla tych urządzeń jest taka regulacja częstotliwości pracy sprężarki aby utrzymywać optymalne parametry ciśnienia gazu - nastaw parametru temperatury to niestety parametr drugorzędny. Oczywiście warto sprawdzić czujnik temperatury (niekoniecznie przy parowniku Daikiny mogą mieć na stałe...
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):) Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;) Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację...
Masz 2 sztuki PS-CC1? Bez tego nie zbierzesz map. hej.... szybki jestem :) 1. Sprawdziłem ile spalam od ostatniej "regulacji" i okazało się, że palę 15,5L/100km !!! 2. założyłem spowrotem dysze 4mm na wtryskiwaczu i 4mm na wkrętkach 3. zmniejszyłem ciśnienie robocze na 0,9bar (wskaz programu) śrubą na parowniku 4. autokalibracja na 2600obr. Jazda i...
Jeśli wnioskować po tym opisie, to coś źle zrobiłeś przy wymianie filtrów, i np traci się ciśnienie gazu. Również przyczyną może być to, że wymieniłeś tylko filtry, a o reszcie, np parowniku, zapomniałeś. Trzecia opcja, związana z drugą, to regulacja na tych nowych filtrach, plus zajrzenie w parametry, i może "samo" się wyjaśni. Sprawdź też kabelki...
Po pierwsze czy klimatyzator ma regulacje wentylatora skraplacza bo jeżeli nie ma to będzie przechładzany czynnik chłodniczy w skraplaczu i to w efekcie obniży ciśnienie ssania i parownik będzie się obladzał. Druga przyczyna mogą być brudne filtry parownika lub brudna turbina. Chyba że spliter to jednostka zewnętrzna a urządzanie działa w pompie ciepła...
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
hej właśnie membrany zaworek i reszte w parowniku wymieniłem na nowe i po złożeniu auto nie chce jeździć na gazie, tak jakby sie dusiło nie wiem jak go ręcznie wyregulować, u góry parownika jest jedna śruba na imbus ale jej kręcenie za dużo nie dało...jest jeszcze inna opcja regulacji?? może zwiększenia ciśnienia?? u gazownika byłem kiedyś i to nie...
Witam.. szukam pomocy jeszcze u Was. A gdzie szukałeś, że nie doradzili? Pacjent: BMW E30 z silnikiem 2.0 6-cylindrowym (m20b20), przepływomierz klapkowy, ... BLOS ... blosa zamontowałem pomiędzy przepustnicę a przepływomierz ... ... Słyszałem też o podpięciu kompensacji pod blosa, natomiast kompletnie nie rozumiem co by to dało. Ty się nie zastanawiaj,...
Witam, Ostatnio męczyłem temat uszkodzonego reduktora, teraz po wymianie męczę temat regulacji instalacji. 924431 924432 Dlaczego wychodzi mi tak wysoki mnożnik? Zbyt niskie ciśnienie na parowniku? Co ciekawe wcześniej auto jeździło z mnożnikiem ponad 1.9 i prawdopodobnie tak wyjechało od gazownika który montował instalację, mapy się pokrywają silnik...
Myślę, że regulacja LPG jest niewłaściwa lub elementy instalacji działają niewłaściwie (np. parownik nie trzyma ciśnienia, wtryski nie zapewniają odpowiednich czasów zamknięcia i otwarcia). Komputer benzynowy uczy się jakie nastawy (czasy wtrysku) zastosować aby osiągnąć na danym paliwie odpowiednie parametry spalania. Jeśli musi korygować czasy wtrysku...
Prosiłbym o polecenie jakiegoś parownika więc jakie powinno być prawidłowe ciśnienie ? jeśli dobrze rozumuję większą dysze daje się tylko do mniejszego ciśnienia i na odwrót ? o pro po mojego parownika gdy kręcę śrubą regulacyjną ciśnienie praktycznie zmienia się o 0.3 bar i najniższe ciśnienie to 1,45 ale i tak nie jest stałe
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
Znów ci się mieszają te czujniki. TCJ - gaz skroplony, ew dochłodzenie, cienka rura cieczowa, wyjście ze skraplacza. TC - właściwie samo skraplanie, temperatura rury z przemianą fazową. To ok 1-2K więcej niż temperatura wody na wyjściu. Ale nie może to być rura tłoczna, bo tam często ponad 55C i będzie aktywowane zabezpieczenie przed nadmiernie wysokim...
Tak rozpędziłem się i umknęło kilka szczegółów Skraplacz i parownik- dwa falowniki, zawór rozprężny -jako 3 regulator. Te 3 regulatory kontrolują stany cieczy i gazu dla optymalnego odzysku ciepła- 4 fazy. "romulus73 napisał: utrzymują przegrzanie 6K. zrozumieją nieliczni..." Przegrzanie- temperatura 6K- sześć Kelvinów lub 6 stopni Celsiusza Pomiary...
Hmmm- w obecnej chwili to przecież takie jak po rozprężeniu fazy ciekłej (dziurawa membrana) -hi hi hi... Ale na poważnie to pytasz o podstawowe parametry reduktora-prawda? Oto one: Dane techniczne: - napięcie zasilania 12V - Moc cewki 12W - ciśnienie robocze od 0.5 do 0.9 ATM - maksymalne ciśnienie 3MPa - Materiał Mosiądz - Filtr siatkowy - Filtr celulozowy...
witaj! trudno będzie ci pomóc bo nie podałeś jakiej firmy masz instalację . instalacje z holandi jest w polsce trudno serwisować bo trudno o części a szczególnie te starsze pkt 1,2 wskazują na za wysokie ciśnienie na listwie wtryskiwaczy ale przyczyną może zużycie membran tak,żę regulacja może nie dać efektu pkt 3 wskazuje na zabrudzony filtr gazu ,parownik...
Reduktor to Tomasetto AT09 Alaska. Czyli najtańszy jaki jest... wtryski pewnie czerwone Valteki. Ciśnienie na parowniku 1,2 i jest stabilne, sprawdzane w czasie jazdy pod obciążeniem. Ciśnienie ok, ale po regeneracji parownika należałoby też wykonać kalibrację map. No i jeśli rzeczywiście masz Valteki, to tak co 12-15tys. ich regeneracja + regulacja...
Samochód właśnie wrócił od gazownika i jest po regulacji na PC, regeneracji parownika. Wszystko dobrze działało dobrze, ale gdy temperatura na zewnątrz wzrosła awaria wróciła. Na początku diagnostyka wykazała zbyt niskie ciśnienie oraz błąd 6-tego, 5-tego wtryskiwacza. Po regeneracji parownika błąd ciśnienia zniknął ale reszta pozostała. Wystarczy nagrzać...
Odpowiem tu, bo powietrzna im na dworze zimniej tym ciśnienie mniejsze, bo w parowniku więcej czynnika zostawało A dlaczego uważasz że więcej czynnika zostawało w parowniku? Co to w ogóle znaczy? Od czego jest TZR? Dla ozdoby? Parownik to nie dziupla wiewiórki, ani nie magazyn czynnika. Choć twój Honeywell bez wyrównania mógł powodować zalewanie,jednego...
Witam Mam problem z wózkiem widłowym nissan 18 z 2001roku model PDO1A18P gaz, silnika Nissan H20-ll, 35.0kW. Gdy odpalam silnik zimny to zapala na sekundę i gaśnie, nieraz załapie jak by na dwa cylindry i tak stęka, aż po kilu chwilach wchodzi na normalne obroty. Jak już złapie niewielką temperaturę to odpala z pierwszego. Świece, przewody, nowe. Parownika...
Witam oto kilka wniosków z problemu. Pierwsza sprawa to średnica miksera w moim praypadku otwory są jednakowe czy to nysa czy żuk czy fiat, mikser jest ten sam. Druga sprawa to kwestia regulacji tu jest pies pogrzebany.Podciśnienie owszem załącza gaz ale też odpowiada za wolne obroty,śruba regulująca obroty w parowniku połączona jest z podciśnieniem...
bo forum mimo wielu stron potraciło pewnie starych użytkowników. nowi nie czytają tylko od razu co i dlaczego? i nie ma komu rzeczowo odpowiadać. a że instalacja z tych popularnych to wielu znafców nie ma. pozbywają się jej. twoje co wyczytasz. ale jedno się przebija, po pierwsze prawidłowe ciśnienia. dopiero później masz problem. wielu już nie miało...
Cześć, Jestem młodym fanatykiem automatyki i chłodnictwa, i wspólnie z moim kolegą prowadzimy projekt badawczy modelu powietrznej pompy ciepła. Generalnie układ jest zmontowany i uruchomiony pod kątem hydraulicznym i freonowym (czynnikiem R410A). Krótko opiszę, co mierzymy i czym sterujemy: Pomiary: - temperatura na tłoczeniu i ssaniu sprężarki - temperatura...
regulacja parownik regulacja parownik landi regulacja parownik generacja
clarion przyciski uszkodzony radiobudzik ogrzewanie elektryczne projekt
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Schemat pinów czujnika hamulca MAN A21 Prosty generator WCZ - schemat i opis działania