Śruba 1 - spust brudów. Śruba 2 - regulacja ciśnienia wyjściowego, inaczej ,,czułości", inaczej napięcia sprężynki końcowego stopnie rozprężania gazu (ma to wpływ na wolne obroty, ale nie tylko) Śruba 3 - obejście do regulacji wolnych obrotów. Co do odpalania auta na tym parowniku to musisz mieć choć trochę odkręcone obejście (śrubka 3) i po włączeniu...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tu jest chyba wszystko na temat tego reduktora.
Niestety miałeś od początku rację - silnik krokowy się rozsypał. Wyleciała śruba z tłoczkiem z silnika i odcinała doplyw powietrza. Silnik swoje a tłoczek nic. Wlałem nieco kleju na gwint śrubki i tym pogrzebałem szanse na reanimację silniczka. Skleił się w środku na dobre i przestał wogóle współpracować. Właśnie sprowadzam nowy i myślę, że jutro będę...
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
W zaawansowanych możesz wszystko ustawić na +10 lub nawet więcej oprócz korekcji szybkości zamykania przy dużym obciążeniu aby go nie dusiło przy przyspieszaniu.
spójrz w ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... tam w ostatnim poście masz plik ściągnij go, przeczytaj i będziesz praktycznie wszystko wiedzieć na temat ustawiania instalacji gazowych I generacji, przy okazji wymień filtr powietrza
Witam.Co do Fiatów i ogrzewania to niestety bede chyba miał dla pana złe wiesci.Bardzo czesto we Fiatach pada uszczelka pod głowica.Objawia sie to roznie ale najczesciej jest tak iz znika płyn chlodniczy nie trzyma obrotow ciezko sie zapala itp.Jednym z tych objawów tez bywa ze niestety nie działa ogrzewanie w kazdym razie ja tak miałem w Punto.Prosze...
Zobacz jaka masz ustawiona wartosc PWA - to byla wartosc dla poprzedniego reduktora.Potem wkrec silnik na ok 3000obr i zobacz wokol jakiej wartosci aktuator pracuje.Jesli jest to wartosc zblizona do PWA to teraz sprawdz w jakim zakresie aktuator pracuje na wolnych obrotach.Jesli pracuje sporo nizej to musisz przykrecic srube plastikowa naprezenia membran...
Ustawienia zaawansowane i regulacja.
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
To jest śruba do redukowania ilości gazu na obciążonym silniku. Odkręć ją na 1/3 i przejedz się. Regulujesz na gorącym silniku. Jak czujesz,z ę go dławi, to stajesz i odkręcasz jeszcze, jak śmierdzi gazem, to skręcasz.
a amoże problem lezy gdzie indziej:D np. w stacji LPG, 1l=0,8l :cry:czytałem kiedys ze jednemu naleli wiecej niz miał pojemnosci zbiornika i tłumaczyli ze pod wiekszym cisnieniem maja...hehe. a zawór ustalajacy ciśnienie max. przecierz jest przy zbiorniku.
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Uboższa.
U mnie tez tak bylo, ze na krecenie srubka na imbus nie wywolywalozadnej reakcji. Niskie obroty falowaly i czesto gasl silnik na wolnych obrotach. Zalozenie nowych mebran nic nie dalo. Wkoncu po wielu probach wkrecilem calkowicie srubke od regulacji membrany i rozcignalem troche sprezyne. Po zlozeniu o dziwo reduktor zaczal reagowac na regulacje. Najlepiej...
przewody raczej nie, predzej regulacja na parowniku,podaj wiecej informacji
absolutnie nie zamontuj mikser 37 i góre wtrysku bezpośrednio na mikser tak aby storżek wtryskiwacza wchodził w palnik miksera i regulacja.W kompie Bingo masz jeszcze coś takiego jak ustawienia stałe silnkia krokowego,zaznacz to i wtedy możesz poeksperymentować z krokami,dla twojego auta 100 kroków to opcja najlepsza
Jeżeli ci chodzi o tą mniejszą na imbus to ona jest od regulacji czułości membrany .
Witam Może reduktor wymaga regeneracji 6 lat to sporo dla reduktora chyba ze już robiłeś wymiane membran w reduktorze.
Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
Nie radzę bez analizatora spalin,dostaniesz po kieszeni,na oko nie ustawisz,ja jęździłem rok ze źle ustawionym składem mieszanki,osiągi były super,ale 2l gazu na 100 km więcej palił.Co jakiś czas-mniej więcej pół roku- trzeba podregulować-ale tak jak wyżej-parametry się zmieniają-dochodzi starzenie membran i inne zjawiska.
Prawie na 100% membrany a to z tego względu ze się robia sztywne po dłuższym użytkowaniu.Sprawdź jeszcze filtr wstępnego oczyszczania gazu. Pozdrawiam
Na tak postawione pytanie trudno mi odpowiedzieć ponieważ robię to metodą prób i błędów. Znajdź " krótki poemat na gazu temat". Jest to opis regulacji instalacji I generacji. Dobrze wyregulowany parownik bedzie wtedy gdy na biegu jałowym krokowy ustawi się mniej więcej w pozycji wpisanej w "ustawienia pozycji wyjściowej attuatora - min" a na wysokich...
Witam.Moje mitsubishi spala na trasie 10 l/100 km gazu, a w mieście do 15l/100km.Czy to jest normalne spalanie przy średniej jeździe tego typu auta (dodaję że jest to kombi), czy trzeba wyregulować parownik (firmy tomasetto model AT07). Jeśli tak to jak to zrobić? Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam:D
To zalezy jaka posiada pan elektronike czy to jest samochod na gazniku ,jednopunkt czy wielopunkt (at)rafcio_21 - napisałeś już 19 postów, nikt Ci nie zwrócił uwagi że na forum piszemy per "ty"? To czy "samochod na gazniku ,jednopunkt czy wielopunkt" to ma mniejsze znaczenie, to każdego z tych typów układu zasilania zdarzali się fachowcy montujący...
WN do sprawdzenia.
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
Słuchajcie wymieniałem ostatnio cała elektrykę w instalacji u siebie w samochodzie (Opel Omega x20xev) no i ogólnie samochód na gazie kuleje.. jest słabszy i to baaaardzo :( g'woli wyjaśnienia gazownik mi wymieniał :D Pojechałem do gazownika zapytać mi dlaczego emuluje mi sondę 0-1v (u mnie jest 0-5).. nie potrafił odpowiedzieć, ale o ile jeszcze przy...
Zavoli nie jest chyba zbyt popularny. Podstawowe pytanie ile instalacja ma lat i jaki przebieg, kiedy była serwisowana. Objawy wskazują na złą regulację, a w najgorszym przypadku na zużyty parownik. Regulacja do 50zł, regeneracja do 200 o ile się da zrobić.
Tak strzela tylko na lpg. Ae i na Pb ma lekko przydławienie na niskich obrotach po wciśnięciu max. Może ma ktoś nastawy do tego sterownika pod lpg.
dotyczy postu MICHAŁ RYBKA- jest napisane nie zrozumiale dla mnie chodzi o śrubę na parowniku Pan miał chyba na myśli tą plastikową z boku a przecież parownik ma dwie śruby , druga to mosiężna wkręcona pionowo//na ile milimetrów ją wykręcić lub wkręcić? Dodano po 2 uprzejmie proszę o rysunek prawidłowej regulacji parownika LOVATO , żebym zwymiarował...
użyj autokalibracji. potem sprawdź odczyty sondy i ewentualnie podreguluj śrubą w reduktorze tak aby pracowała w pełnym zakresie.
witam 1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą.. 2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus 3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc... 4-wracasz z regulacją do pkt.2 to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
nie za wiele się dowiedzieliśmy, czy to Zafira przedliftowa czy poliftowa? (przedliftowa ma prepustnicę na linkę poliftowa elektryczną) nie wiadomo jaka to instalacja gazowa, zwykła mikserowa czy sekwencja? jak sekwencja to ja bym zaczął od przemycia wtryskiwaczy benzyną (wykręć listwę, w wyjściowe wężyki wkładaj lejek i pykaj cewką żeby benzyna wracała...
Skoro nie wiesz co to za firma sterownika to nie masz innego wyjścia jak podjechać do gazownika i zapłacić mu za wykonanie regulacji koszt wydaje mi się że nie więcej niż 70 zł. Możesz mu powiedzieć że dokonałeś wymiany filtra gazu. Bo w zasadzie wykonuje się 2 regulacje 1 to za pomocą komputera i oprogramowania do konkretnego sterownika a 2 to regulacja...
Kupiłem kabel do staga podpiąłem i zacząłem regulacje parownikiem a później mapę gazu poustawiałem
Dokładnie tak. Staramy się tak wyregulować układ aby przy minimalnym obciążeniu parownika nie dopuścić do "przelania" czynnika przez parownik i tym samym zalania sprężarki. Ale... Jeżeli TZR tak się ustawi, że raz wypełnia parownik w połowie a drugi raz np w ¾ objętości (na skutek zmiany obciążenia cieplnego parownika) to zawsze z grubsza powinna...
Rocznik Poloneza to 2000 rok. Wczoraj dokupiłem gazu i o dziwo nie gaśnie po zdjęciu nogi z gazu i wskaźnik obrotomierza stabilnie jest na pozycji 10. Tak więc mogę sprawdzić jak reguluje obroty śruba na środku parownika. Być może faktycznie z uwagi na wiek pojazdu guma w parowniku zmieniła swe własności ( chyba stwardniała). Niedawno kupiłem zestaw...
Regulacja parownika,nowy,to zmiana dawki.
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
W przypadku instalacji podciśnieniowej jedynym co odpowiada za spalanie LPG jest sama instalacja LPG (attuator dawki sterowany przez centralkę LPG na podstawie sygnału z sondy i ręczna regulacja na parowniku), oryginalna elektronika samochodu nie ma większego wpływu na działanie tej, w gruncie rzeczy gaźnikowej, instalacji. Sterownik dawki gazu w jakimś...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
więc regulacja parownika albo jeśli stara instalacja to przepony parownika do wymiany i regulacja
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
Też mam taki sterownik w jednym z aut. Jednakże to fiat ale wnioskuje z Twego problemu ze masz złą emulację sondy przez co mapy benzyny w sterowniku silnika dopasowują się do sygnału sondy lambda przy pracy na gazie . Efektem jest zła praca na benzynie. Są dwa wyjścia - wybrać odpowiednią emulację . Ja mam u siebie masa bo mój sterownik najlepiej pracuje...
regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
Regulacja parownika a kiedy ostatni raz zmieniałeś filterek gazu?
Kolego błąd ten informuje o zbyt bogatej mieszance. Regulacja parownika powinna pomóc.
Witam Kiedy ostatnio byłeś na regulacji parownika ?
Kwestia poprawnej regulacji parownika, jeśli na benzynie jest wszystko ok.
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
Witam.Po wymianie i regulacji parownika wszystko działa jak należy :)Dzieki za pomoc :)
Regulacja parownika po regeneracji była przeprowadzona? Filtr gazu fazy ciekłej wymieniony? Elektrozawory puszczają gaz do parownika?
Wracaj do gazownika. Niech sprawdzi szczelność - jak będzie OK, to ponowna regulacja.
A nie jest to przypadkiem kwestia regulacji parownika? Nie zapominajmy ze Bingo wszystkiego za nas nie zalatwi :)
myślę że regulacja parownika się kłania czy jeśli zgasisz go na benz to zapali bez problemu?
Wybacz, ale wydaje mi się, że nie potrafisz tego wyregulować. Przeczytaj sobie o regulacji parownika, instrukcję od bingo i wtedy pogadamy.
Napisz jaka instalacja, nawet przy złej regulacji parownika nie powinien "od razu" zgasnąć, sprawdź aktuator czy się otwiera i wszystkie elektrozawory.
Dziś założyłem reduktor tomasetto. Auto kalibracja, minimalna regulacja parownika i wszystko chodzi super. Dziekuję za podpowiedzi i zamykam temat. Pozdrawiam!!!
Czy może jest jakaś reguła do ustawiania dawki gazu śrubą na wężu? Tak, jest. Do poprawnej regulacji potrzebna jest ponowna regulacja parownika a tego bez podglądu w sondę lambda lub analizator spalin nie zrobisz. Możesz użyć sondy do pomiaru AFR np LC1 czy LM1 ale to spory koszt.
Po zamianie parowników i tak trzeba będzie podjechać do gazownika na regulację. Parowniki BRC nie są takie najgorsze więc może lepiej wymienic membrane w BRC i nie zawracać sobie głowy Lovato.
Bez analizatora nie ustawisz I generacji Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku. A po kręceniu śrubką na parowniku i tak skończy się na podłączaniu analizatora spalin.Nie ma innego punktu odniesienia w instalacji I generacji co do prawidłowości ustawień. Nikt nie ustawi tego "na słuch" i nie da gwarancji że jest...
podstawowe pytanie: tak się dzieje tylko na gazie? czy na gazie i na benzynie? Zapewne na gazie, to gaz do regulacji lub parownik już do regeneracji
Regulacja na parowniku, jeśli dużo kręcone, często wymaga poprawki registrem ale nie zawsze. Ogólnie wygląda to tak że jeśli przy dużych obciążeniach jest bogato to trzeba zakręcić register, wtedy zwykle na wolnych obrotach robi się ubogo więc odkręcić na parowniku, potem znowu na wysokich może by za bogato więc znowu zakręcić register i tak do wyłapania...
No i mamy jasność był krokowy a teraz go nie ma tylko jak w takiej sytuacji ustawić gaz , ja np miałem drugą generację bez możliwości regulacji na parowniku wolnych obrotów jeśli kolega także nie ma regulacji na parowniku, to radze zakupić ten silnik krokowy i podłaczyć pod sterwownik i wtedy problem zniknie.
Auto podpinałem do laptopa, na wykresie sonda ładnie oscyluje, tylko silnik stoi w miejscu i nie reaguje na regulacje parownika. Mam 2 krokowce i zachowują się tak samo. Czy ma ktoś schemat tej centralki? gdzie jest ten L293? (jakaś cewka)?
No to regeneracja parownika ew regulacja. Na parowniku można przejechać różnie od 50 do 100 może więcej tys. później trzeba go regenerować.
Szczerze nie mam pojęcia jaką ma pojemność, ale przy tym starym nawilżaczu była cewka na PCB i ją wylutowałem i wartość miała 0,05mH czyli 50uH po zmierzeniu multimetrem - miernik tranzystorów i ma tam opcję pomiaru indukcyjności. 50uH z pojemnością 175pF da rezonans na 1,7MHz. Możesz wstawić tą cewkę i zobaczyć na oscyloskopie jak będzie wyglądał...
Parownik zamarza bo może należy dolać płynu chłodzącego. Mimo wszystko należy zainteresować się regulacją parownika tak aby samochód mógł pracować rano na gazie. Co do benzyny zacznij od filtra paliwa może już czas go wymienić.
Ja bym montował 34mm, ale wtedy i tak pewnie jeszcze gorzej będzie. Idzie w ogóle uzyskać bogato na wyższych obrotach regulacją parownika? Elektrozawór popraw, jak dla mnie taki montaż jest nie dopuszczalny cewką w dół.
Pewnie wystarczy drobna regulacja parownika, autko jest słabsze bo dostaje za mało gazu , być moze za małe ciśnienie jest ustawione na parowniku.Byc moze membramy w paromniku troche zesztywniały ze starości i pomoże regulacja nie powinna kosztowac wiecej niz 20-25 zł.
Regulacja parownika. "Wstrzeliłem się" w takie miejsce (czułość membrany) że sonda zaczęła wskazywać wart 0.74. Ruch dosłownie 1/50!! obrotu i napięcie spadło na 0,07V, ruszyłem delikatnie śróbkę obrotów i skrecilem srobke parownika i teraz na jalowych waha się pomiedzy 0,20 -0,70V! jest OK. Teraz jeszcze korekta ustawień centralki.
Każda regulacja parownika wpływa na ustawienia centralki nie mówiąc już o typie samochodu miksera itd tutaj masz [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... instrukcję i oprogramowanie
Czy przy uszkodzonym parowniku lodówka nie będzie reagować na regulację chłodzenia? Nie będzie.
olej 10W40 co do gazu regulacja instalacji parownika i instalacji gaz
Na jakie, takie same jak były? Wątpię bo tego dziadostwa już chyba nie ma na rynku. Po wymianie ktoś to poprawnie wyregulował? Dodam że autokalibracja to nie jest dostateczna regulacja a jedynie wstęp do niej.
Wyłapywał opiłki dostające się z pompy tłoczącej gaz do samochodu na stacji - tak bywa jak stacja oszczędza na filtrach. Ten filterek to co 10000Km trzeba zmieniać plus regulacje, parownik wytrzymuje około 80000-100000Km.
Witam, auto jak w tytule, niedawno kupione z holenderską instalacją. Otóż zauważyłem, że po tankowaniu na full i zrobieniu 50-100km wskaźnik zarówno na butli jak i na desce (bo tak mam podłączone) opada do połowy wskaźnika, na butli robię około 300km a czeka mnie jeszcze regulacja parownika bo był nowy założony, stąd pytanie czy po regulacji ustanie...
Chyba, że posiada bargraph to wtedy można coś zaobserwować na nim. Mnie się na kablu USB FTDI i windows XP soft nie wiesza, a bez określenia poprawnej pracy attuatora, regulacji parownika, może się nie udać nic z tym zrobić. Autokalbracja przeważnie źle działa bo pomija obszar między 1000 - 3000 obrotów. Stroi na punkt wolnych obrotów i 3000 a to nie...
Filterek od gazu to podstawa. Może uświniony jest grafitem aż strach. Ma łe koszta a efekt duży. Potem regulacja parownika. Miałem kiedyś takie Audi i jeździłem tylko na gazie. Bęzyna od święta. Ale nie polecam tak postępować. Teraz dużo nowsze Audi i bęzynka zawsze z rana przez minutę lub dwie. Pzdr.
Wymień filtr gazu, regulacja za pomocą komputera, regulacja na parowniku
Mam Poloneza na gaz i ostatnio zaczął mi dużo spalać gazu ok.15-16 litrów/100km. Wcześniej mieścił się w 10 litrach. Silnik jest oki, filtr powietrza nowy, regulacja parownika niewiele pomaga. Może ktoś wie, co może być tego przyczyną.
Pomijając kształty stożków, najważniejsze jest wyprowadzenie uzwojeń silnika na styki ABCD. Często takich anomalji związanych z obrotami silnika należy szukać w instalacji gazowej , zła regulacja parownika sprawi że sterownik silnika będzie ciągle szukał pozycji silnika krokowego dla wolnuch obrotów.
Zwracam honor koledze SEED.Jak widze mamy sprzeczne doświadczenia z lpg,ale zgadzamy się co do jednego ze problem trzeba rozwiązać.Ja jednak skłaniam się do regulacji parownika jeśli chodzi o spalanie,z naciskiem na membramy słabej jakości.Co do strzałów w tłumik...nie można wykluczyć przebicia na przewodach WN.
Można wymienić bezproblemowo , instalacja wymaga po wymianie regulacji.
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
Witam. Posiadam Poloneza 1,6 Gli z instalacja LPG sterowana centralka Bedini. Niedawno wymienilem parownik bo stary juz ledwo ciagnal. Po wymianie parownika trzeba by bylo wyregulowac instalacje jednak jest z tym problem. Gazownicy u ktorych bylem rozkladaja rece bo nie znaja sie na Bedini. Chcialbym sie dowiedziec do regulacji czego sluzy sruba na...
Na początek jeszcze raz autokalibracja. Potem dostrojenie składu na wolnych. To może być długa zabawa. Można też regulować ten reduktor małą mosiężną śrubką obok krućca wody - dawka minimalna, mało kto zwraca na to uwagę a jest taka możliwość regulacji dawki min. najpier autokalibracja a dopiero pozniej regulacja parownika?? ta mala mosiezna srubka...
Witam ponownie. , przyśpiesza z częstotliwością 1 Hz, tj. przy wciśniętym pedale przyśpieszenia sekunde się zrywa do jazdy i sekunde odpoczywa, tak wolnym skokiem. Zamało coś wyregulowałem czy co??? Hm sprobuj wyregulowac wg opisu na stroni LECHO, podlacz miernik do sondy (chyba czarny na zlaczy TSL'a, zewrzyj kable ktore tam opisuja i ustaw register(sruba...
sprobuj wykrecic srube do regulacji w parowniku i zobacz czy wszystko ok ze sprezyna pod nia (czy sie nie zakleszczyla)
Śrubę do spuszczania mazutu na parowniku mam. Jutro spróbuję ja odkręcić i sprawdzić czy coś tam wyleci, chociaż wątpię bo wymieniany filtr gazu był bardzo czysty, a w książce przeglądu gazownik zaznaczył "spuszczenie frakcji olejowej - Tak". Co do regulacji parownika (mam założony Tecno 100KM), to mam pytanie jak to przeprowadzić poprawnie i czy po...
Problemami były: Przepływomierz i sonda lambda, a jeśli chodzi o gaz, przeciek na parowniku+ regulacja.
No i sprawa zakończona.Okazało się że mikser był przewrócony i dozował za dużo powietrza a co za tym idzie również i gazu.Dodatkowo lekka regulacja parownika i nie mal kompletnie rozregulowane parametry komputera.Teraz zostało tylko wyjeździć cały zbiornik i obliczyć spalanie.Teraz motor pracuje równo,nie gaśnie, nie faluje obrotami.Czasami na prawdę...
Kiedyś miałem taką instalację. I z tego co się orientuję to: 1. Faktycznie spust czarnej mazi (zanieczyszczeń) 2. Regulacja mieszanki, w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) mieszanka bogata, oraz w lewo (przeciwnie do wkazówek zegara) mieszanka uboga. Zwykle regulowałem to tak, że na jałowym biegu kręciłem tą śrubą w prawo póki silnik nie zacznie...
Obroty na cut-off są dobre, można obniżyć do 1900. Jak za niskie to silnik faluje na zimno. U siebie mam ustawione na 20 kroków to maksymalne przymknięcie aktuatora ( w mojej instalacji). Podstawa to dobra regulacja parownika by program pokazywał odpowiednią pracę układu w zakresie mieszanek ubogich i bogatych przy obrotach 3000 na minutę. Nie powinno...
0.75 to ciśnienie gazu jakie masz ustawione na parowniku względem atmosferycznego, w Etagas optymalnym ciśnieniem było 0,65-0,70.
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Lecho Mini Lambda = STAG 2L bardzo fajne sterowniki do aut w których dobrze jest dobrany mikser z reduktorem. Po prostu działa i jak się ustawi ładnie parownik na sondę AFR, zastąpi na czas regulacji parownika sinik krokowy registrem i wszystko ładnie ustawi na AFR 14-14-4 to po zapięciu krokowca trzyma ładnie 14,7 i mało pali.
zamiast krokowego wrzuć śrubę, wyreguluj i sprawdź czy się zmieni, możliwe, że padł krokowy- cały czas otwarty, lub regulacja parownika została zj..bana przez gaziarza. załącz na postoju elektrozawory,+ z aku na+ z elektrozaworu, odłącz przewód gumowy od miksera, lub jak nie masz to tak żebyś krokowy miał na wężu, koniec węża włóż do jakiegoś pojemnika...
regulacja parownik landi regulacja parownik generacja śruba regulacja parownik
biale linie parametr maszynowy kontrolka wtrysku punto
hamulce renaut scenic2 pomiary małych pojemności
Dekoder Wiwa H.265 zatrzymuje się na ekranie powitalnym Ciepłomierz Sensus PolluCom nie działa - co robić?