Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
Cześć, Zajrzyj do komory silnika i obejrzyj obudowe. Sprawdz ręką (ALE OSTROŻNIE) czy alternator się grzeje. Faktycznie zdarza się ze alternatory pękają - wynika to z faktu ze spod kół chlapie na nie woda w trakcie pracy i wychłada je z jednej strony ... pojawiaja sie naprezenie ... małe pekniecia a potem TRACH ! i po wszystkim ... mialem ostatnio taki...
Witam. W moim punto II (elx 2002) co pewien czas podczas uruchamiania silnika słychać było jakiś pisk. Później gdy silnik wszedł na obroty zjawisko to ustawało, aż do wczoraj, kiedy to po pojawieniu się tych dźwięków auto zgasło. Gdy ponownie zapaliłem silnik zaświeciła się kontrolka braku ładowania, brak również wspomagania. Sprawdziłem pasek alternatora,...
Dziś natomiast przez podobny czas wydawał dźwięk pomiędzy spuszczczanego powietrza z balonu, a samoistnym otwieraniem sie skrzypiących drzwi może pasek osprzętu się ślizga i "ćwierka", może alternator już kończy żywot. To by powodowało niedoładowanie akku, i w rezultacie problemy z odpalaniem. Ale, ale.... co my tu szklana kula? Jedź do mechanika,...
może.... pasek napędzający alternator trzeba naciągnąć ale lepiej się szarpnąć i wymienić zwłaszcza ze śmierdziało...
Miałem przypadek zablokowania takiego silnika przez pasek wielorowkowy, ale przez klimę. Alternator ma trochę małe kółko, ale... Nie wierzyłem że pasek wielorowkowy w ogóle może tak zablokować silnik- właściciel nawet go ciągał, to z piskiem opon. Dla pewności zdjąć pasek wilorowkowy i ręcznie kręcić silnikiem /może padł rozrząd/.
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy".
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
Dokonałem pomiaru innym multimetrem. Wymieniłem także pasek klinowy stary był już zużyty po odgięciu było widać zbrojenie paska. Ładowanie okazuje się w porządku zniknął też dziwny dźwięk z alternatora (jakby wycie). Pomiary wyszły następująco: Zgaszony 12,37V Po włączeniu zapłonu 12,02V Zapalony (wszystko wyłączone) 14,23V Światła postojowe 14,23V...
alternator sprawdzilem nie ma pekniec, zdjalem pasek i pokrecilem chodzi luxno, masa tez jest dowiedzielem sie ze moze to byc wina przepustnicy, co o tym myslicie?
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
Witam... Mam Punto II 2000 r ELX. Problem jest nastepujący: po zapaleniu silnika i włączeniu świateł widoczne jest miganie ich. Nie jest to na poziomie zapalania i gaszenia ale da sie zauważyć. Ok rok temu alternator spalił się ... tak sam od siebie - nie ustaliłem przyczyny. Zapaliłem samochód zawyło jakby pasek śliznął i zapaliła się kontrolka od...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Zdjąłeś pasek z alternatora jak wyżej radzono, i to nie raz ?
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
może śmieszne ale czy jest pasek który napędza alternator bo skoro takie zaspy i śnieg aż na alternatorze to mógł wylecieć w kosmos :D
A sprawdzałeś pasek klinowy, zwłaszcza jak piszesz że nie działa wspomaganie.
Jak bym miała wybierać naprawiany, regenerowany to już wolała bym nowy. Nowy to tylko przez serwis i koszt to coś między 2000 a 3000 zł. Ale nawet te z serwisu mają nalepkę że był regenerowany, tylko nie przez firmę "Józek i Wacek" ale przez Valeo, czy Bosch (ekologia). Największe różnice w odsadzeniu koła pasowego lub sprzęgiełka mają Fiaty. Dwa identyczne...
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Aby wykluczyć kompresor poprostu zdejmij pasek i odpal samochód jeśli nadal będzie grzechotalo możesz wziąć stalowy pręt przyglądając go do elementów silnika np rolki napinacza paska alternatora to ten sam pasek co i od klimatyzacji na początek zdejmij pasek odpal auto i słucha Dodano po 54 Kolega mnie wyprzedził:)
wszystkie -iskra jest? -slychać działanie pompy paliwa ( może być wywalony bezpiecznik inertialny) -klika wtryskiwacz (lub wtryskiwacze, bo czy to jest model na wtrysku pojedynczym, czy wielopunktowym tez jak widzę jest owiane tajemnicą...) -rozrusznik ochoczo kręci wałem silnika, czy z wyraźnymi oporami? -gaśnie lampka "code"? -drożny układ wydechowy...
Kropek naprawiony, przyczyną dziwnych odgłosów z tyłu były zapewne uderzające o podwozie... strzępki paska od alternatora. Pasek udało mi się kupić dosłownie w "sklepie po drugiej stronie ulicy" i po wymianie zapalił od pierwszego razu.
Ok już się mechanik za wymianę zabrał tylko jak się okazało po zdjęciu miski jest ponoć do wymiany uszczelniacz .Powiedzcie proszę ile może wziąść za wymianę pompy,pasek rozrządu,napinacz,ponoć uszczelniacze 2 są górny i dolny ,demontaż miski ,uszczelnienie miski ,pasek od alternatora bo zawilgocony olejem . Miska wymieniona na nową 2 ce temu i położona...
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Szukanie samochodu z gazem jest totalnym bezsensem-przy cenie na dziś 3,83 zł/L PB95 jest to niedorzeczne jeździć jak na bombie. Za 8 tyś kupisz seja lub cieniasa być może już po swapie. Cokolwiek nie kupisz trzeba zrobić: - płyny eksploatacyjne (olej silnika+filtr, olej skrzyni biegów, płyn chłodniczy, hamulcowy), - sprawdzić i ewentualnie wymienić...
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł, ale nie na długo (tylko że mało wtedy jeździłam). Wydaje mi się, że...
Witam, W moim punciaku coś dziwnie zaczęło piszczeć. Dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Wykluczyłem alternator, bo zdjąłem pasek i dźwięk był dalej obecny. Zmieniłem tez pasek rozrządu, rolkę i pompę i nic. Macie może jakieś typu, co to może być. Dźwięk na filmiku w linku poniżej. Dzwięk szczególnie dobrze słyszalny około 50 sekundy filmiku. Pozdrawiam...
Dziękuje za wszystkie propozycje temat uznaje jako zamknięty. Około 2 miesięcy temu zaczęło coś piszczeć w okolicy alternatora a gdy kręciłem rozrusznikiem i paliwo szło do góry filtrem zakupiłem pasek rozrządu i okazało sie ze zawory przestawiły sie o około 180 stopni a w napinaczy brakowało co najmniej 7 kulek teraz kropek śmiga jak szalony. Dziękuje...
Witam, Jestem tu nowa i mam-mam nadzieję-banalny problem. Ostatnio miałam problemy z autem - spięcie na alternatorze spowodowało większy pobór prądu i musiałam wymienić alternator. Co zrobił elektryk - trochę walczył ze starym alternatorem, ale ostatecznie wymienił na nowy, przy okazji wymieniony był też pasek klinowy, akumulator ładowany (wyjęty) i...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Witam. Pytanie czy to to j/w w temacie ma jakąś pamięć błędów, jeśli tak, to jak skasować? Problemy zaczęły się kiedy coś zaczęło w silniku hałasować, a punciak zaczął szarpać przy mocniejszym wdepnięciu gazu i po redukcji biegu. Dwóch mechaników zdiagnozowało że hałas pochodzi od alternatora a przyczyny szarpania-nieznane. Prawda wyszła na jaw kiedy...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
Dziękuję za odp. Założyłem pompę wody Hepu P094 nową taką wg. katalogu patrzyłem na numer silnika, ma taką samą ilość zębów bo 2 razy liczyłem 20 zębów. Mój nr. silnika na bloku to 6712641a pompa jest taka sama jak tutaj: http://tnij.org/pompawodyhepu tylko ja mam ją od kogoś innego. Tak masz rację były dwa rodzaje pomp. Gdybym założył inną o innej...
Witam i proszę o radę: Jeszcze wczoraj wszystko było ok i samochodzik palil bez problemów, no pozatym ze piszczał czasem chwile na 1 czy 2 ale przestawal zaraz (zamierzalem sprawdzic pasek od alternatora ale juz nie zdarzylem)Dzisiaj wogole nie chcial odpalić akumulator na poczatku "kiełtał" pozniej probowaliśmy go pchnąc i na kable odpalać i nic:/...
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
no to sprzedaj silnik koledze "karol123240" skoro jest pewny i sprawdzony, to każdy będzie zadowolony :) no za 100zł to ja kieeedyś tylko malucha kupiłem, ale nie odpalił choć się staraliśmy, sprężanie niemalże zero (rozrusznik kręcił niemal tak jak by świece wykręcić :) ), od razu na części rozebraliśmy ;) no ale ostatnio dostałem Tico za darmo :)...
No tak, alternator daje z siebie niezbędne książkowe minimum. Kontrolka nie zapala się, więc pracuje on normalnie. Coś mi się wydaje, że na tym akumulatorze więcej nie osiągniesz. Zawsze możesz sprawdzić szczotki, ale o kontrolce pisałem. Spadek napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem jest właściwy. Tu nie ma czego szukać. Jeśli nie wiesz,...
alternator punto punto alternator pasek punto
usunąć konto użytkownik zawora priorytetowy scorpio automat
zdalne sterowanie starym wzmacniaczem cyfral cosmo
Alarm w lodówce Beko NeoFrost - migające kreski i wykrzyknik Lokalizacja czujnika MAP w Opel Astra K 1.4 Turbo 2017