Pasek alternatora kosztuje niewiele, sama wymiana tez jest bardzo prosta. Lepiej więc profilaktycznie go wymienić, niż mieć później problem gdy zerwie się gdzieś w trasie. ;)
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
jeżeli uszkodzeniu ulega tylko łożysko to należy je wymienić i zadbać o to aby pasek nie był za mocno napięty.
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Tu masz różne filmiki na ten temat: https://www.youtube.com/results?search_q...
Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
pozycja numer 2. Wymiana amortyzatora napinacza paska alternatora. pozycja numer 4. Wymiana 2 szt., czyli kpl. amortyzatorów tylnego zawieszenia.
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
W tej hondzie albo naciąg paska się reguluje alternatorem albo jest rolka na sprężynie którą się płaskim kluczem luzuje i pasek ściąga.
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
lepiej od żuka, to nie będzie trzeba zmieniać koła pasowego - jest juz na szeroki pasek
Pasek klinowy alternatora Toyota corolla verso 129 KM 2005r. Wymiana będzie tak samo wyglądać w/w opisy?
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Wymiana paska Alternatora
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
robokop: możesz wierzyć lub nie, ale tak było, sam to robiłem (no nie sam, z kolegą), wymiana tego to z godzina roboty (bez ściągania głowicy bo i poco), szybciej i wygodniej niż wracanie na holu z warszawy ciągnąc ją Unem, co było pierwotnym planem, a walizkę narzędzi mam zawsze ze sobą, ustawienie rozrządu w XUD-zie to akurat dziecko by zrobiło (śrubka...
Jak masz zatarty kompresor to powinno być zerwane sprzęgło na kole pasowym i nic nie trzeba kombinować z jego ominięciem. Sprawa druga - sama zmiana kompresora nic nie da bo w krótkim czasie też się zatrze Sprzęgło się nie zerwało, ale pasek się spalił. Chciałbym sprawdzić, czy są opiłki w układzie. Może gdyby nie było, to wymiana kompresora i ponowne...
Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Pare tysięcy km zrobione, pasek jak nowy i nie piszczy. Więc może jakby rolka była malutka i łamała pasek to by go niszczyła.
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
Wymiana paska na alternatorze
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Witam , pasek z reguły ulega uszkodzeniu ponieważ ulega wysunięciu wirnik alternatora (wada fabryczna), a po wysunięciu pasek chodzi po krawędzi koła a alternatorze i ulega uszkodzeniu . z reguły dlatego pasek ulega uszkodzeniu. Pozdrawiam
Wymiana "łapy" alternatora.
Dużo zależy od koła pasowego na alternatorze, czyli jakie jest przełożenie silnik-alternator. Silnik jest dość nisko obrotowy, więc różnica musi być. Musisz zmienić koło pasowe o mniejszej średnicy + wymiana paska.
Najprostszym sposobem jest zakup i wymiana paska wielorowkowego, z tym że może to pomóc na chwilę. Kółko pasowe na alternatorze może być zużyte, czyli rowki straciły swoją fabryczną geometrię i przez to wymiana paska na nowy może być rozwiązaniem połowicznym. A że występuje to cyklicznie, to właśnie może się załączać jakieś prądożerne urządzenie i wtedy...
a dlaczego w alternatorze
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Panowie jak się dostać do silnika,jest ciasno.Chodzi mi konkretnie o wymianę paska alternatora,pasek wieloklinowy 5pk. Czy trzeba opuszczać silnik czy jest na to inny sposób. Proszę o porady. Silnik 1.7 90 kM Pozdrawiam
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
W moim aucie start stop został wyłączony tak że nawet nie zapala się kontrolka od niego ani nic więc alternator odwracalny pełni tylko rolę zwykłego alternatora. Mam nawet zastosowane tam sprzegielko bo miałem problem z piskami paska i wymieniałem wszystko.
Paska rozrządu nie widać (jest pod plastikową osłoną z lewej strony silnika), widzisz tylko pasek akcesoriów (alternator, wspomaganie, klimatyzacja). Zalecana co 2ga wymiana razem z pompą wody, części ok choć polecają też paski GATES, cena jak za robociznę+części do przełknięcia ale na pewno da się znaleźć taniej. Filozofii tam żadnej nie ma, to jest...
Mi kiedyś też piszczał pasek(wieloklin) w e36. Różnych sposobów próbowałem, od smarowania paska sprayem do pasków do wymiany koła pasowego alternatora. Wymiana paska nie pomogła, wymiana koła pasowego nie pomogła. Okazało sie ze koło pasowe pompy wspomagania było tak śliskie i wygładzone ze nie obracało się jednakowo z innymi napędami. Pomógł mi w tym...
Najczesciej pada kolo alternatora jak sciagniesz pasek to w jednym kierunku w prawo ma sie krecic wraz z wirnikiem a w lewo ma sie krecic lekko i bez poruszenia wirnika. Jezeli kreci wirnikiem w dwie strony to kolo do wymiany. Nie potrzebujesz zadnych blokad do tego.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Jest 200-tysięcy druga zmiana paska rozrządu +przy okazji wymiana szczotek w alternatorze .Ustawiłem pasek na blokadę kół i nic osiągi bez zmian 15s do setki,ale przeczytałem post dyzia777 i zasugerował żeby ustawiać nie według blokady kół a według znaków na pasku..Zrobiłem to i różnica była aż o 2 zęby i efekt jest fajny 13 sekund do setki .czyli brakuje...
Ogólnie chodzi o to, że w okresie zimowym zaczął mi ni stąd ni zowąd piszczeć pasek, od razu mówię, pasek ma przejechane jakieś 6k KM, widoczne są jeszcze napisy, nie jest poszarpany ni nic, wygląda praktycznie jak nówka, poprzedni pasek też zaczął piszczeć a też miał nie wiele przejechane. Po demontażu paska, posprawdzałem wszystkie rolki i koła pasowe,...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Trzy miesiące temu oddałem do regeneracji w moim poldolocie (1,6 GSI '97r) alternator (wymagał przezwojenia) i przy okazji wymieniłem też akumulator na nowy. Od tamtego momentu zaczęły się problemy. Pasek który napędza alternator zerwał się już trzy razy. Mechanik w zakładzie stwierdził że to wina koła pasowego, ale wymiana na nowe przedłużyła żywotność...
Wymiana lub doregulowanie paska napędu alternatora.
Olej spod klawiatury szmacil pasek. Wymiana uszczelki i usuniecie wycieku pomoglo. Dzieki wszystkim za pomoc
Tak jest to fabrycznie rozwiązanie. Trzeba na tokarkę wrzucić wirnik i ponownie zaspawać połączenie. Ten model ma dodatkowo dwa napinacze paska oraz dedykowane paski pl, które często się zrywają.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Witam. Świst prawdopodobnie pochodzi z nie dotartych szczotek jeśli tak to po dotarciu zginie.Napisałeś,że alternator daje napięcie 14,2v ,wszystko wskazuje na prawidłową pracę.Sprawdź pasek czy dokładnie leży w kołach oraz napięcie paska alternatora,ma się uginać około 2 cm. Pozdrawiam Miro.Nasz
Rozwarstwione koło pasowe wału . Sprawdz bez paska czy nie ma luzów .
wiekszy alternator to wieksze obciazenie dla silnika, duza masa wirnika - tam nie ma kola jednokierunkowego, czyli bedzie piszczec i szybciej sie zuzyje pasek lepszym pomyslem byloby wypuszczenie dodatkowego kabla na B+ pozdrawiam
a masz dobrze napięty pasek klinowy? Może się poluzował alternator i stąd ten problem?
marinn Wiem ze jest problem z paleniem kangoo po wiekszych pracach typu wtryski , głowica, nie raz nawet wymiana paska alternatora spowoduje ze nie zapali. Ale zamiana wtryska miejscami, jego nie zakodowanie nie ma prawa powodować ze nie zapali.
Jest jeszcze coś takiego jak łożyska w alternatorze lubią sie przycierać.
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Witam. Podczas jazdy wózkiem widłowym Linde H20 Evo LPG wyświetlił się błąd D203. Wózek obecnie jeździ bardzo wolno, jakby w trybie awaryjnym. Możecie podpowiedzieć, czego może dotyczyć ten błąd? Z góry dziękuję. AI: Czy oprócz błędu D203 pojawiają się jeszcze jakieś inne komunikaty lub objawy (np. kontrolki, dźwięki, problemy z silnikiem)? Pali się...
Wielkie dzięki za pomoc Przyczyną tych warjacji była prowizoryczna PASEK. Był naciągnięty ale strasznie spalony i cienki Pewnie jakiś czas chodził z nie naciągniętym paskiem potem ktoś go naciągną ale to już nie pomogło Wymiana paska i naciągnięcie rozwiązało problem
Ja bym zaczął o sprawdzenia naciągu paska
Brat posiada tego Galaxy z LPG sekwencją od ok 4 lat. Użytkowany do wożenia rodziny którą ma duża oraz na dojazdy do pracy ok 70km dziennie. Spalanie 13-15 LPG, dobre przyspieszenie jak na takie auto. Najdroższa usterka-wymiana napinacza paska alternatora ~500PLN oryginał. Ogólnie brat zadowolony.
Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.
Kolego możesz sobie to odpuścić. Przerabiałem to u siebie w B4. Wymieniłem na nowe: kolo na wale, alternator, pasek, tulejki, napinacz, alternator. Piszczy w momencie rozruchu, bo grzeją 4 świece, plus 3 na podgrzewaczu z lewej strony głowicy. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana koła na alternatorze na koło ze sprzęgnikiem jednokierunkowym. Wtedy pomaga....
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
pompe zmienia sie zawsze!! sruby pokrywy -nie ma potrzeby wymiany,to samo tyczy sie srub kola pasowego,jesli nie sa obrobione to mozesz smialo zakladac.. mozna lekko przesmarowac klejem specjalnym(co by sie nie odkrecaly) czesci tylko firmowe: pasek-gates pompa wody-np skf,ruwila napinacz- luka sprawdz czy masz sprawne sprzegielko alternatora.. Dodano...
Problem został rozwiązany ;) Podjechałem do sklepu w Krakowie i kupiłem specjalny klucz 33-zębowy do alternatorów, do blokowania wału potrzeba klucza bodajże 8mm typu SPLINE podobny do torx'a, ale mniejsze i gęstsze zęby). Nowe koło ze sprzęgłem pasowało bez problemu na miejsce starego. Co najważniejsze pasek zupełnie ucichł, wreszcie diesel ładnie...
Kolego popatrz tutaj może coś pomoże http://forum.nissanklub.pl/index.php/top... lub http://forum.nissanklub.pl/index.php/top... i tu http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=372... Jak nie ładuje to tylko akumulator lub pasek
Dopiszę tak od siebie z moich doświadczeń. Alternatory VALEO w tych samochodach wytrzymują ok 120 tys km. Potem wymiana na nowy. Zbyt mocno naciągnięty pasek sprawi że stopa alternatora wyrwie się z bloku. Jak wymieniacie alternator to zróbcie pod stopę podstawkę z blachy 8-10 mm przyspawajcie do niej stopę alternatora - i przykręćcie to 3 śrubami -...
To nie jest modyfikacja były takie alternatory i koła w oryginale .
Problemem okazało się zbieg różnych zdarzeń. Po pierwsze, padł moduł wentylatora klimatyzacji, co powodowało duży opór sprężarki. Po drugie, wtyczka była już uszkodzona i nie łączyła dobrze. W sprężarce nie było opiłków, ale było bardzo mało oleju - tylko 10g! Uzupełniłem go, wymieniłem moduł, wtyczkę i założyłem nowy pasek. Przy okazji zauważyłem,...
Witam. Panowie proszę o podpowiedź. Muszę wymienić pasek wielorowkowy w swoim Passacie 1,8 '95 silnik ADZ. Pasek 6PK1150 lub jak kto woli Gates 68377 do napedu alternatora i sprężarki klimy. I mam pytanie. Czy wystarczy odchylić sprężyste ramię napinacza z rolką (między alternatorem a głowicą) by zdjąć i założyć pasek, czy jest jakieś inne rozwiązanie?...
Wymiana łożysk w alternatorze nie zaszkodzi ale tego problemu nie rozwiąże. Zastanawiam się czy to sam pasek nie generuje tego dźwięku ? Może są paski producentów które tego nie robią a inne jednak tak mają . Silnik PD jest specyficzny bo tam pasek napędza nie tylko zawory ale też pompowtryskiwacze i może stąd są te rezonujące dźwięki ?
Mam pytanie czy to możliwe, ale po kolei: Pod sklepem przy uruchomieniu silnika brak wspomagania kierownicy. Podjechałem pod dom zgasiłem i zapaliłem kilka razy, to samo pasek cały więc do mechanika i stwierdzenie że to alternator. Wymiana na nowy, ale po wymianie dzwoni do mnie i mówi że nie odpala bo poszedł komputer pompy, immobi więc wymienił "pestkę"...
Kolego koło na wal po którym chodzi pasek wielorowkowy który napędza alternator i kompresor klimy.najlepiej jak zrobisz foto jakie koło tam siedzi u ciebie.
Trzebaby też osłuchać łożyska alternatora. To pasek rozrządu, alternator jest na innym. Doraźnie zamiast paska o szerokości 9.5 czy 10 zakładałem 12 do 13, w zależności od zużycia kół. Pomagało. a docelowo? wymiana? czy da sie to jakos zregenerowac? Dzieki i pozdro!
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Nie osmieszysz się , jednak rewelacji nie bedzie pewno, zainwestujesz duzo pieniedzy a afekt bedzie taki, ze ktos z duzo gorszym sprzetem moze osiagnac podobny efekt, 140 amperow to tez bedzie zamalo do tego wzmacniacza i drugiego o ktorym pisales, nie zapomnij, ze w Polsce jezdzisz na swiatlach dzialaja rozne urzadzenia w aucie jeszcze np pradozerne...
Czy jest możliwość wymiany paska klinowego wraz z napinaczem bez demontażu przodu, jak tak to proszę o opis jak to zrobić. Jeżeli posiada klime i osłone silnika ;ściągamy osłonę silnika ściągamy pasek napędu sprężarki klimy.Następnie śćiągamy pasek napędu alternatora odkręcamy wentylator chłodnicy odkręcamy napinacz.Montaż w odwrotnej kolejności.Przodu...
Popsikaj na pasek wieloklinowy WD-40 lub coś podobnego aby miał poślizg, jeśli przestanie huczec to na 90% stanęło sprzęgiełko w alternatorze. Wymiana sprzęgiełka i regeneracj alternatora to koszt ok. 350zł. Nie polecam kupna używanego alternatora, ja tak zrobiłem i po pewnym czasie problem się powtórzył. Jeśli jednak kupisz używkę to zwróć uwagę czy...
Witam. Mam taki problem. Nie mam ładowania w maluszku i musze wymienić alternator. Ale nie zbytnio wiem jak. Śruby już wszystkie odkręciłem, pasek zdjąłem ale nadal nie moge alternatora wyjąć. Trzymają go jakby takie szpilki przy tym dolocie co jest przykręcany na 4 śruby do silnika. A w bok nie moge go przesunąć ponieważ są ograniczniki przy tych śrubkach...
VW T-4 Brak ładowania... Skończyły się szczotki. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Na drugi dzień - brak ładowania... jedna szczotka puściła na zgrzewie. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania... Oderwany przewód od alternatora. Zlutowanie, połatanie - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania (orzesz w d...e,...
Zawiozłem alternator do fachowca i okazało się że są spalone diody w alternatorze. Elektryk mówił że przyczyną mogło być podłączenie odwrotnie klem do akumulatora. Także sprawa wyjaśniona. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Aha , jeszcze jedno. W moim przypadku diody się spaliły gdyż pękł mi pasek na alternatorze i jechałem kilka kilometrów bez paska. Akumulatora...
Hm.. a jakieś inne sugestie, co jeszcze może mieć wpływ na wibracje albo głośniejszą pracę silnika, nieprawidłowa wymiana któregoś filtra? Jakaś nieszczelność dolotu? Po podniesieniu maski na postoju po lewej stronie silnika w okolicach powyżej alternatora, paska i korka wlewu oleju słychać lekkie syczenie, nie wiem czy to też normalne..
No rada jest taka, musisz zrzucić ten pasek i sprawdzić ręką ten alternatar. Poobracaj go w miarę możliwości, potargaj za kolo pasowe, wyczujesz czy to on jest przyczyną tego pisku, a moze jakiś inny napinacz / rolka jak piszesz /. Sprawdz wszystkie kólka po których biega pasek Jak zrzucisz pasek alernatora to zapal na chwilę silnik i sprawdz czy może...
witam otoz mialem ten sam problem w moim citroenie dodam tylko ze moj jest benzynka 1,4 wlasnie dzis go odebralem z serwisu wymiana alternatora paska klinowego koszt okazal sie bardzo duzy niestety ale nie sadzielm iz sam aleternator tyle kosztuje ponad 800zł nowy-takze jezeli bedzie w twoim przypadku do wymiany to radze przygotowac sie na koszta ps:...
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Witam, zimą padł alternator, ten chłodzony wodą, skończyło się ładowanie, został wymieniony na tradycyjny 125A (chyba od Laguny), oczywiście rolka została przełożona i zdaje się, że też w Clipie zmieniono informację o nowym alternatorze. Napinacz i pasek wymieniony. Przez miesiąc było dobrze, potem zaczęły się cyrki - pływanie napięcia na altku 13,4-14,2...
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
32 posty i samochód jeszcze nie naprawiony? Rany Boskie, jak bym ja się tak pieprzył to na chleb ze solą bym nie zarobił... debeściaku twój post nic nie wnosi do tematu Arek wymień jeszcze ten pasek,bo oprócz tego który zapalał kontrolkę bez zapłonu podejrzewam że te dwa pozostałe altki są ok. Momik i nie myliłeś sie wogóle i moje podejrzenia były...
Kolego kup klime w całości bo cześciowo dużo drożej wyjdzie. Łapa ze sprężarką, koło silnika, pasek,alternator, przewody, osuszacz, 2 chłodnice , elektryka, Plastyki pod deskę. Masa roboty i pełny bagażnik części.
Wymień pasek na krótszy lub naciagnij go myślę ,że pomogłem I myślisz , że wymiana paska wystarczy do usunięcia usterki ? Jak cieknie olej z silnika i ubywa z niego to też tylko dolewasz oleju ? Podstaw inny akumulator i sprawdź , pewnie dokonał żywota . Piszczenie może być spowodowane dużym poborem prądu .
To w takim razie może być wina paska. Miałem taki przypadek że na starym była cisza a po załażeniu nówki zaczęło delikatnie popiskiwać. Sprawę załatwiła kolejna wymiana paska. Sprawdź jeszcze ładowanie, i spróbuj naładować porządnie akumulator. Wtedy alternator będzie miał lżej. i napisz wtedy czy jeszcze trochę popiskuje.
Szkoda że żaden "fachowiec" z warsztatu przy wymianie rozrządu nie zaproponował zmiany pompy, Tylko że wtedy wymiana rozrządu by była o 2-3 stówki droższa , chodziłbyś i marudził że złodziej mechanik naciągnął Cię nie wiadomo po co na wymianę pompy, a stara była jeszcze dobra. Co do głowicy - popatrz po Allegro, jest zakład z łomianek k. Warszawy regenerujący...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Witam Mam problem z paskiem klinowym (wielorowkowym) na wolnych obrotach, napinacz cały czas skacze i przenoszą sie drgania po kierownicy i całym Aucie. Pierwszym moim pomysłem była wymiana sprzęgiełka alternatora. Niestety w moim aucie nie ma sprzęgiełka alternatora! Okazuje sie ze sa dwie wersie silnika CAHA (2.0 TDI 170ps CR) 1. brak sprzęgiełka...
wymiana pasek alternator wymiana pasek alternator pompa alternator pasek
zmniejszyć moment obrotowy kocioł zapowietrzony wspomaganie usterki
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Zamienniki tranzystora SMD Y1: SS8050 i inne Audi A4 B6 błąd 18256 P1848 – komunikat ABS/ESP, diagnostyka ECU, typowe usterki