Pasek który ślizgał i popiskiwał od dłuższego czasu nie nadaje się do naciągania/chociaż można sprawdzić czy nie ma spalonych boków/ natomiast spotykam się z zasadniczym błędem ponieważ założony nowy pasek powinie być po około 3 tygodniach dociągnięty kiedy się ustabilizuje jego długość .natomiast mało kto to robi i dlatego następują tak szybkie zużywania...
Problem rozwiązany. Problemem była kostka 5-pinowa, ona wpinana jest do zbiornika z płynem wspomagania, za alternatorem. Z racji, że gdy pasek spadł i głowica z alternatora wypadła, to po drodze stuknęła w kostkę, rozbijając plastik. Dlatego nie było widać białego gniazda na kostkę, tylko piny. Nie wiem, jak ta kostka się nazywa, ale mam zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/9690193500_...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Z tego co kojarzę to różnica była w montażu. Po założeniu altka z małego bloku(1.6) do dużego(2.0) pasek był krzywo. Nigdy nie kombinowałem w tym kierunku, opieram się na tym co widziałem na forach jak chłopaki kombinowali Pompa paliwa zapewne jest taka sama. Oba to wielopunkty więc w obu będzie pompa 3barowa.
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
Uczymy się czytać pytania i jeżeli znamy odpowiedz dopiero zabieramy głoś - z matury już było by 0 punktów :D Teraz pytanie jaki duży alternator i od jakiego modelu podpasuje na oryginalne łapy? Dodam dabu , że w owym aucie jest pasek wielorowkowy
Sprawdzalem napiecie na biegu jalowym i tak na aukumulatorze mialem 11,7 przy normalnym podlaczeniu jak powinno wszystko byc, natomiast po zdjeciu klemy plusowej z akumulatora na przewodzie dodatnim jest 13,5V Oszalałeś , nie wolno sciągać klemy przy pracującym silniku, sam sobie mogłeś zepsuć regulator jesli był dobry , po wymianie paska klinowego,...
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Co prawda nie było to koło wału tylko rolka na alternatorze. Klient przyjechał z problemem piszczącego paska przy dodawaniu gazu, po otwarciu maski okazało się że koło wolnobieżne alternatora się rozpadło, zewnętrzna część leżała na podłużnicy a pasek napędzał wewnętrzną gładką tuleję
Powiedz jeszcze konkretnie czy to piszczy "alternator" czy ślizgający pasek wielorowkowy . Da się to rozróżnić.
Alternator nie był robiony a przebieg 180ty. Kolega wyżej nie doczytał że ładowanie jest mimo tego że kontrolka się świeci , czyli pasek czy sprzegło alternatora nie wchodzi w grę.
Obroty bierze z alternatora sprawdź pasek i regulator
Mógłby ktoś opisać jak rozłożyć/złożyć alternator? Mam Astę (1992). Altrnator: Delco Remy. Czy żeby go rozłożyć trzeba odkręcić śrubę, na której jest to koło pod pasek klinowy? Czy wystarczy odkręcić 3 śruby naokoło alternatora? Pozdrawiam
Zdejmij pasek alternatora i posłuchaj czy dalej jest czy nie ma. Oczywiście pasek na chwile bo nie będzie ładowania i silnik będzie chodził tyle ile wystarczy mu akumulatora.
Serwus, w poprzednim alternatorze poszły łożyska, więc zamiast wymieniać je (warsztat wycenił mi to na 160zl, a nie miałem siły tego rozkręcić), kupiłem na szrocie inny altek 55A. Pierwsze zdziwienie to oznaczenie 12V na regulatorze (poprzedni - tez Bosch) miał 14.4V. Akumulator pod prostownik (rozładował się na poprzednim altku), założyłem, naciągnąłem...
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Pasek alternatora nie za luzny jest?
napięcie delikatnie rośnie ale ładowania nie ma bo miernik pokazuje 12,5V. Ładować ładuje, tylko nie daje rady bo świece żarowe dużo ciągną. Wg pomiarów na instalacji wszystko ok, wiec usterka w samym alternatorze. Pasek też potrafi się ślizgać a nie piszczeć.
Witam wszystkich forumowiczów. Może temat był już poruszany ale nigdzie nie mogę znależć rozwiązania na przypadłość mojej VC Z19DTH, a wiec po wymianie silnika (zerwany pasek)na inny, nie chce odpalić. spaliłem już jeden rozrusznik, akumulator dobry EGR wymieniany na drugi, nawet był zaślepiany i nic. Czujnik walka rozrządu zmieniany na inny. Samochód...
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Witam! Mam usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
Witam. Autko Opel Vectra 2.2 DTI 2000r. Spadł pasek z alternatora auto dojechało bez ładowana i wspomagania pod dom. Po założeniu nowego paska nie chce zapalić. Podłączone pod Opel Tech 2 łączy się i nie pokazuje żadnego błędu. Jaka może być przyczyna że nie chce odpalić. Rozrusznik kręci normalnie świece grzeją imo też nie ma błędów.
Witam. Posiadam w swojej wiki z 2004 r (benzyna silnik z20Net, 178KM) oryginalny akumulator GM 65AH. O ile mi wiadomo jest on od nowości i wymaga już wymiany. Ostatnio jadąc do pracy zanikło mi wspomaganie a jadąc dalej zgasły światła. Wróciłem do domu i podładowałem prostownikiem aku przez kilka godzin (ok 10h). Jadąc kolejnego dnia do pracy znowu...
Witam mam problem z alternatorem a mianowicie : - brak wskazań obrotomierza - napięcie ładowania 13.2 V na wolnycj obrotach bez żadnego poboru 12.6V przy włączonych światłach Nie wiem co może być? Oddałem do elektromechanika który wymienił mi stojan lecz nic nie zmieniło sie.
Witam. Jak w temacie alternator Bosch 120 A w aucie Vectra C rok 2006 . Po uruchomieniu silnika gaśnie kontrolka ładowania. Na zaciskach alternatora napięcie w granicach 8 V. Gdzie szukać przyczyny ?. Pozdrawiam.
Witam Problem jak w temacie. Auto pali alternatory poszły już 4 sztuki, nikt nie może dojść co się dzieje. Po włożeniu alternatora wszystko jest ok, po przejechaniu np 400 km alternator pada (mostki prostownicze). Zdarzyło się też że spalił mostki chwile po włożeniu zregenerowanego alternatora. W serwisie nic nie wykryli mówią że wszystko jest ok. Firma...
Witam. Mam problem z Vectrą A, mianowicie czasami przy odpaleniu silnika wskazówka obrościomierza skoczy mi z dużą prędkością na 7000 obr. Gdy już silnik pracuję przez chwilę zachowuję się normalnie, a następnie znowu faluje. Dodam że silnik nie zwiększa przy tym obrotów. Zauważyłem że jeśli coś takiego się zdarza przy uruchamianiu silnika to światełko...
Mam taki samochodzik i problemem jest to że niespodziewanie gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, 2 tyg temu siadły diody w alternatorze, samochód był po zmianie skrzyni bo się rozleciała po błędnym wpięciu biegu. Kupiłem go za bezcen i nie chcę w niego inwestować.
Mam dziwne zachowanie samochodu. Po przekręceniu kluczyka, napięcie na akumulatorze wynosi 12,7V, po włączeniu silnika, przez 3 sekundy pracuje fajnie, potem nagle jest takie dziwne "brum", coś się dołącza, wzrasta napięcie do 13,6 - 13,7V. Kontrolki w aucie się rozjaśniają, prawdopodobnie załącza się alternator, ale dlaczego cały silnik głośniej pracuje...
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
Witam wszystkich po kilku dniach. Otóż rozwiązałem swój problem i na przyszłość polecam wszystkim nie pomijać błachych rzeczy. Nawet nie wpadłem na to że najprostsza rzecz może to powodować. Po udaniu się do znajomego elektryka zmierzył mi prąd ładowania alternatora i okazało się że w ogóle nie ładuje. Ale że znajomy zna się na rzeczy wynalazł i tu...
32 posty i samochód jeszcze nie naprawiony? Rany Boskie, jak bym ja się tak pieprzył to na chleb ze solą bym nie zarobił... debeściaku twój post nic nie wnosi do tematu Arek wymień jeszcze ten pasek,bo oprócz tego który zapalał kontrolkę bez zapłonu podejrzewam że te dwa pozostałe altki są ok. Momik i nie myliłeś sie wogóle i moje podejrzenia były...
Jak w aucie masz klimę to seryjnie dawali ponoć 100 A alternator ... ja nie mam klimy w astrze II i mam 70 A tylko. W Astrze największy altek to 100 A .... Na all... widziałem altek 140 A z Vectra c signum 3.2 v6 alternator oryginalny ( aukcja nr 1518998998 ) i taki by był ok. Na pewno lepiej zmieścić 1 duży altek niż 2 osobne ... Najlepiej dać 1 konkretny...
Panowie! Sukces, właśnie wracam z garażu, jestem padnięty ale muszę się pochwalić i powiedzieć co i jak. Znalazłem Kolegę z x25xe posłużył jako dawca. - Podmiana silniczka krokowego / brak efektu - Podmiana sondy obie / brak efektu - Podmiana przepływomierza / brak efektu - Podmiana potencjometru przepustnicy / brak efektu - Podmiana całego kompa z...
Przede wszystkim sprawdź pasek klinowy napędzający alternator.
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący Wymień alternator wymień pasek osprzętu.
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
z założeniem nie ma problemu,ale musisz też w zmienic alternator na pasek PK
Moim zdaniem za słabo naciągnięty pasek, lub zjechane koło alternatora i nie idzie dalej naciągnąć. Zaczął bym od tego.
Niestety alternator nie ma na to wpływu. Zciągnołem pasek i to samo
a czy możliwe jest że jakiś przewód się poluzował np przy alternatorze albo gdzie indziej i zaczyna świecić kontrolka? A nawet czasami ona nie świeci tylko jak jak by coś nie łączyło , mryga. I czy kontrolk będzie świecić jak będzie śie ślizgał pasek na alternatorze?
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
Ja to wiem i Ty to wiesz ale nie mam pewnosci czy ITKIM wie? Tym bardziej że jak twierdzi auto jest 1000 km od niego. A jesli np padł alternator, regulator napięcia lub tylko pasek to objawy podobne.
Wypust na kole rozrządu wału jest. Nie jest ścięty. Przy kręceniu rozrusznikiem widać że wałki rozrządu też się kręcą. Znaki na rozrządzie ustawione są prawidłowo. Na kole które zamieściłem fotkę powyżej napędza tylko pasek klinowy (alternator wspomaganie klimę)... Czy zawory mogą się spotkać z tłokami jeśli pasek rozrządu i rozrząd są ustawione prawidłowo...
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki) To bardzo prawdopodobne, bo oczywiście pasek sprawdziłes, czy nie pęknięty? :D . Może to również być regulator napięcia.
Renault Modeus, wymiana żarówki przedniego reflektora mmm... sama przyjemność. Mała anegdota. Kilka lat temu przychodzi boss i mówi "wymień zarówki w tym renault co przed chwila przyjechał". Więc idę na parking i ... Kiedy kończyła sie trzecia godzina pracy przy samochodzie, przychodzi klient i prawie z łzami w oczach pyta się czy ma jeszcze tutaj...
Witam wszystkich. Mam następujący problem z VECTRą 1.9 cdti 2005, otóż od wczoraj po niewielkim przymrozku około +1 po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ładowania, jak na razie auto pali normalnie oraz nie występują skoki obrotów gdy ta kontrolka się zapala. czy to alternator? Pasek klinowy chyba też OK nie słychać żadnych pisków, poza tym wszystko...
Jeszcze jedno - wałek rozrządu cały? Aparat na końcu wałka więc iskry by nie miał. wymieniłem także pasek napędzający pompę wodną i alternator Coś słabo pamiętasz tą robotę bo to pasek rozrządu napędza pompę wodną. Mam jutro iść do garażu i zaś sprawdzić cechy? Tak.
Dwa przewody hamulcowe odkręcone od pompy ABS i zaślepione , widocznie ktoś lubi na hardkora :D :D http://obrazki.elektroda.pl/3312921000_1... :P Nowy większy alternator tylko jedna malutka wada pasek wielorowkowy pracuje na pół rolki :P http://obrazki.elektroda.pl/6854084900_1...
pomóżcie bo wczoraj zgłupiałem! jade sobie obwodnicą trójmiasta ,przy120 km/h wszystko ładnie pięknie .zaczynam wyprzedzać goscia i nagle przy 140 km/h wyłącza sie radio ,wszystkie kontrolki przestają działać poza obrotomierzem ,jakby zginął prąd .no to zjeżdżam na prawy pas i zwalniam i nagle tak jak wszystko zniknęło tak samo wraca do normy .myśle...
No to po silniku. Szkoda, bo to fajny motor. A to był C18XE czy X18XE ? Tych silników teraz sporo z rozbieranych vectr anglików. To chyba najtansze rozwiazanie. Jak byś jednak chcial naprawiać to pisz na pw bo mam trochę gratów od tych motorów.
Pękł wspornik sprężarki klimy na którym trzyma się m.in. napinacz paska wielorowkowego. Wymieniłem w ASO w Szczecinie: wspornik GM, nowy pasek wielorowkowy Continental, nowy napinacz paska z rolką, koło pasowe. Wszystko działa jak należy przy wyłączonej klimie. Jak włącze klimę to na biegu jałowym (na postoju) przy lekkim dodaniu gazu przez pół sekundy...
ok sprawdzę. A dodam jeszcze, że przed chwila.. czyli jakieś 2 godziny po zaobserwowanej sytuacji, ponownie zmierzyłem napięcie po odpaleniu auta. Było 14.3ze światłami. Przejechałem kawałek i ponownie sprawdziłem. Było 14.00 ze światłami. Tak jakby pasek się poluźniał i alternator wolniej kręcił ;/ Dodano po 30 Niestety ku mojemu zdziwieniu nie było...
Dopisze się do tematu autora. Vectra c też 2.2 125km. Objaw migania pewnie identyczny. Dodatkowo po odpaleniu piszczenie paska (to chyba dlatego że alternator oddaje sporo prądu i stawia spory opór). Pasek był wymieniany, podejrzewamy łożysko/a ale problemy mechaniczne damy radę usunąć. Pomaga delikatne naciskanie i puszczanie gazu w takt mrugania i...
Witam. Mam problem z vectrą b 1.8 16v '96 (x18xe), dotyczacy ładowania. Mianowicie gdy jest ładna pogoda słoneczna sucha to wszytko jest OK. Gdy pogoda jest nieciekawa tj. wilgotne powietrze, deszcz itp. jest taka sytuacja że przy dojeździe do skrzyżowania podświetlanie przygasa, wycieraczki wolno chodzą itp. ewidentnie jest za małe napięcie. Przejedzie...
Dzięki wielkie, to jeszcze nie wszystko co trzeba w nim zrobić, ale był tańszy od rowera :D a jak na pierwsze auto to jest super juz nim przejezdzilem 10k km bez wymieniania czegokolwiek :) to moze tez byc przyczyna tych wszystkich zeczy co padaja na raz, ale człowiek uczy się na błędach :D Jeszcze raz dzięki za wszystko, auto dałem do mechanika i jak...
Ja tam jestem fanem starych samochodów :) co prawda ze względu na posiadanie maksymalnych zniżek na OC nie marudzę w temacie pojemności silnika... Przez ostatnie 3 lata jeździłem Vectrą A, kupioną za 3kPLN (przepłacone, chodziły wtedy po 2-2,5), 2.0 8V + LPG, przejechałem 80tysięcy km i nigdy nie zdarzyło się żeby o własnych siłach nie dojechała do...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
vectra pasek alternatora vectra alternatora pasek alternatora
transmisja bezprzewodowy tylny lampa sprinter amica pralka otwarcie drzwi
bateria parkside styki bateria hilti
Home Assistant RGBCW Bulb MQTT Commands Guide Schemat prostownika BU 12/6 - opis i elementy