Obejrzyj na spokojnie najpierw cały osprzęt silnika czy tam się jaka szpilka/śruba nie poluzowała albo mechanik klucza nie zostawił które mogą powodować jakieś dźwięki. Zobacz napinacze czy nie skaczą, zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik bez niego - posłuchaj czy bez pracującego osprzętu również to stukanie występuje. Jeżeli tak - dopiero możesz zdejmować...
Przecież rozrusznik jest z drugiej strony silnika niż pasek osprzętu...
Pewnie pasek osprzętu,nie rozrządu,jak silnik pracuje to zamontować nowy pasek i puścić totolotka-może wygrasz
Tylko ze vivaro i traffic to te same silniki. Problem jest z niedouczonymi warsztatami po co tam odstawiasz samochód.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Ściągnij pasek osprzętu i sprawdź
Zdejmij pasek osprzętu, odpal silnik i wtedy słuchaj. KZFR było zmieniane?
oto zerwał się pasek napędu osprzętu, A Wy wszyscy mylicie go z paskiem rozrządu i pod tym kątem doradzacie. A ja uważam, że zerwany pasek osprzętu ewentualnie pourywał jakieś przewody i stad niemożność uruchomienia silnika.
Renault silniki F4p. Zerwany i wkręcający się pasek osprzętu-koszt naprawy 2000 zł, naprawa rozrządu.Najdroższy pasek, ze wszystkich pasków.
Skrzynka chyba nie tyknie bi w 1,2 masz łańcuch a w 1,6 pasek całkiem inna konstrukcja silnika ponad to cały osprzęt, wiązka, poduszki Najlepiej kupić całego dawcę
Zacznij od zdjęcia paska napędu osprzętu
To nie silnik. Zrzuć pasek osprzętu. I zobacz co.
Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na chwilę ( nie długo,bo pompa wody nie pracuje) i posłuchaj czy ustało obcieranie, jeżeli tak to któryś z osprzętów powoduje to obcieranie.
Czy poszarpany pasek od osprzętu nie wpadł w rozrząd. Sprawdź, czy nie jest uszkodzona obudowa rozrządu, bo w takim przypadku mógł przeskoczyć pasek rozrządu i awaria silnika pewna (kolizja zaworów).
Witam mam taki pomysł, żeby przerobić zwykłą turbosprężarkę na kompresor lub turbo elektryczne kiedyś widziałem coś takiego w internecie czy to jest realne usunąć stronę ciepłą dorobić przełożenie i zamontować to na pasek od osprzętu silnika chciałbym coś takiego zrobić jako eksperyment, bo jestem ciekawy może ktoś z was już coś takiego robił?
Proszę więc precyzyjniej. Piszczy pasek, piszczy z prawej strony silnika, pasek osprzętu, mniej więcej gdzieś na wysokości wisko. Czy tam jest wałek?
Jak sprawdzić :) , w momencie włączenia klimy słychać takie wyrażne cyknięcie po stronie gdzie znajduje się pasek napędu osprzętu silnika {włączasz sprężąrkę } , mało tego włączają się wentylatory chłodnicy , przewody {takie aluminiowe idące do wnętrza pojazdu są poprostu zimne } :) , łatwiej nie potrafię opisać. Aha klimatyzacja nie ogrzewa powietrza...
Silnik na kołach zębatych ma rozrząd. Więc spoko. Pasek osprzętu który jest wielorowkowy w tym silniku.
Zajrzałem, pasek osprzętu jak i rozrządu są na swoich miejscach.
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Podczas jazdy z prędkością 100 km/h silnik wydał dźwięk rozsypującego się metalu. Myślałem, że to sprzęgło. Po dodaniu gazu zaś pojawił się ten sam dźwięk i został na stałe, gdy puściłem gaz. Wyskoczył komunikat "awaria silnika" i samochód zgasł. Na postoju, na luzie, auto kręci, ale nie czuć oporu tak jak przy normalnym, sprawnym silniku. Słychać,...
Zrzuć pasek osprzętu to się okaże czy trzeba dalej szukać , ewentualnie wykluczyć .
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
A mnie się wydaje że to problem gdzieś na rozrządzie albo na osprzęcie paska. Silnik wydaje się mruczeć ładnie. Jak silnik jest zimny, czy są wysokie obroty, to i na napinacz idzie wyższe ciśnienie. To też zależy od wysterowana zaworu na pompie. A tan dźwięk pojawia się na wolnych więc teoretycznie ciśnienie choć zawyżone nie wiem jak by wpływało na...
witam VW Sharan 1.9 TDI AHU 90KM rok 98 bez klimy byłem dziś w sklepie po paski napędzające osprzęt silnika i mam mętlik. Sprzedawca się zapytał jaki mam rodzaj napinacza Automatyczny czy Manualny.. oraz prąd ładowania alternatora. Auto mam za granicą i nie mam jak sprawdzić jaki mam napinacz, wiem że mam napinacz: Rolka - pręt z tulejkami - napinacz....
Witaj! Sprawdź olej miarka, zobacz co jest pod korkiem.Jak olej będzie dobry to sprawdź osprzęt. Alternator,napinacz paska. Pozdrawiam Miro.Nasz
Ale to paski osprzętu, nie rozrządu Jest jakiś silnik co ma między kołami wałków elastyczny pasek. Nie wiem który i nie robiłem ,wiem jedynie że jest. Pojawił się mniej więcej w tym samym czasie co elastyczny wielożłobkowy w Transicie,więc to już dość stary silnik i powinien być znany. Z tego co słyszałem to nie da się go założyć zgodnie z instrukcją...
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
No tak , mój pomysł jest taki że pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika podczas zerwania ( na skutek zużycia ) , a konkretnie jego fragmenty dostały się pod osłonę gdzie pracuje pasek rozrządu i po prostu ów pasek przeskoczył na zębach - stąd nagłe zgaśnięcie silnika . Problem co nie miara . Nie wiem czy mocno go męczyłeś próbując go uruchomić....
Jak ma iskrę, to czujnik wału odpada, czyta obroty. Zobacz czy pasek napędu osprzętu sie nie wystrzępił, w tych silnikach uwielbia to robić i wkręca się pod pasek rozrządu
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Hmm. W takim razie robiłem już samochody z dwoma napinaczami i nie zauważyłem tam jakiejś wielkiej filozofii wymiany paska. na co zwrócić uwagę następnym razem? Edit: czekaj, chcesz powiedzieć że silnik elektryczny - alternator - uruchamia silnik przez pasek klinowy? I to ma się nie rwać? Kto to wymyślił.
To zacznij od ściągnięcia paska osprzętu jak kolega Pisał. Jak się nic nie zmieni to kiepska sprawa, w ogóle ten silnik głośno chpdzi, jakby ciśnienia oleju nie było. Sprawdzales poziom oleju?
Niestety masz zatartą sprężarkę klimatyzacji. Dobrze ze choć trochę sięobraca i nie zerwała paska osprzętu... Pozdr. J. ps w podobnym przypadku w Espace 4 zerwało mi pasek i do warsztatu jechałem bez ładowania i wspomagania...
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
Najprościej i najbezpieczniej (dla osprzętu silnika) to pociągnąć ręką za pasek i napinacz zabezpieczyć pinem w otwór. Tylko że trzeba trochę siły mieć do tego. Kręcąc za śrubę koła pasowego Łatwo ją urwać.
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Na początek to zrzuć pasek pomocniczy (ten od alternatora), być może to z osprzętu.
Zdejmij pasek pk i odpal silnik, w ten sposób zlokalizujesz czy dźwięk pochodzi z osprzętu czy z rozrządu
W sobotę z demontuje pasek z osprzętu i zobaczę czy będzie cisza po odpaleniu silnika. Jeżeli będzie cicho do sprawdzenia mam sprzęgiełko jednokierunkowe na alternatorze które wiem jak sprawdzić i sprzęgło na kompresorze ale tego nie wiem jak sprawdzić. Uszkodzone będzie miało jakieś luzy??
Nie wiemy jaki kod silnika, zapewne axe . Jeśli się nie mylę to poproszę kolegę Ladamaniac o wskazanie paluszkiem nastawnika oraz paska osprzętu. Lubię się czegoś nowego dowiedzieć. Do pytania z tematu. Naładować akumulator i jechać. Najwyżej silnik zgaśnie po drodze. Warto więc mieć drugi na podmiankę. I oczywiście tylko silnik i światła. Żadnego radia...
Pasek rozrządu, nie osprzętu.
Wymieniłem rozrząd - dźwięk trrrr znikł. Obroty niestety zostały bardzo wysokie przy zimnym silniku. Wymieniłem tez pasek osprzętu. Bez rezultatu. Na benzynie obroty nie są tak wysokie . Teraz mam zamiar jechać na regulacje instalacji gazowej.
Problem rozwiązany szkoda było kupować kolo na wał, rozbita była rolka napinająca pasek. Pozdrawiam
Tak jak sugeruje kolega wyżej. Zaproś kogoś do pomocy, aby uruchomił silnik i zwiększał obroty, natomiast Ty (po otwarciu maski) musisz nasłuchiwać skąd dobiega ten gwizd. W zależności od miejsca skąd ten gwizd dochodzi i natężenia hałasu można wywnioskować, co silnikowi dolega. Może to być np. nieszczelny wąż od interkulera, zużyta turbina, pasek osprzętu,...
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Dzień dobry, jestem tutaj nowy i szukam pomocy w pewnym problemie. Posiadam reno captur 1.5dci 90km z 2013 roku. Po odpaleniu silnika słychać lekkie buczenie w kabinie, a po dodaniu gazu od około 2000 obrotów słychać w kabinie jakby silnik był od mustanga v8. Dodam, że to buczenie słychać w kabinie od strony pasażera, natomiast nie słychać tego na zewnątrz....
1. Interpretacja nowych objawów Pisk przy ruszaniu, swąd w kabinie[/td][td]a) Ślizgające się sprzęgło (zapach przypomina spaloną okładzinę, pisk chwilowy) Zapach spalonej okładziny raczej, pisk/świst był aż do redukcji biegu i tylko wtedy na początku. b) Pasek osprzętu / napinacz - raczej nie. Wydaje mi się, że ubywa oleju w silniku i to szybko......
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Tak jakby kompletnie luźny łańcuszek, ale to nie możliwe, a coś na osprzęcie? Pasek klinowy sprawdzany? Z video/audio tak nie słychać jak stojąc przy silniku, z której strony silnika to bardziej słychać?
Trzeba zdjąć pasek napędu osprzętu, sprawdzić ręką wszystkie rolki, pompę i alternator oraz odpalić bez niego silnik
może rozrządu i osprzętu to jedź do nich niech Ci sprawdzą Dodano po 7 jeśli ustaje za każdym razem po ponownym uruchomieniu silnika to pasek albo napinacz paska osprzętu pada
Zaczęło się od uszkodzenia paska osprzętu, który wkręcił się w rozrząd i po silniku. Nie potrafię wytłumaczyć tej awarii, bo rozrząd z resztą osprzętu był wymieniony w komplecie i zrobił niecałe 20tys/km. Pasek osprzętu połowa poszła w rozrząd a na połówce jeszcze pracował osprzęt, choć bardzo zniszczony. Pasek osprzętu Continental,w tym modelu wzmacniany...
Po jakim przebiegu w silniku benzynowym Peugeot 107 1.0 z klimatyzacją należy wymienić pasek wielorowkowy napędu osprzętu? Proszę o możliwie szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Zrzuć pasek PK jak piszczy. Wyeliminujesz osprzęt.
Jaką funkcję spełnia ten pasek Napędza osprzęt silnika. po czym poznali, że trzeba go wymienić Ocenili jego stan organoleptycznie ;-) skoro nie dawał żadnych innych dźwięków Mógł być popękany ze starości. Czego więc szukali pod maską? O to musisz ich zapytać.
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Ceny silników na aukcjach :) Cokolwiek sprawdzałeś? Poziom oleju? Zdjąłeś pasek osprzętu i sprawdziłeś czy wszystko się kręci jak powinno? Ciśnienie oleju? Ustawienie rozrządu? Kompresje?
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
Robiłem w zeszłym tygodniu głowicę w takim silniku, bo wkręcił się pasek osprzętu w rozrząd. Nie wyciskałem popychaczy, normalnie poskładałem i odpalił na dotyk, więc nie w nich bym szukał przyczyny
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Tak czy inaczej będziesz pewny po zrzuceniu głowicy. Inaczej to jest wróżenie z fusów. Naprawdę to jest aż tyle roboty? Przecież silnik i tak trzeba przygotować do demontażu, wiec kolektory i osprzęt warto wykręcić wcześniej.
Witam,nie wygląda to na rozrząd ,sprawdziłbym np.sprzęgło alternatora itp.Coś kręci się jeszcze po zejściu obrotów silnika. Najszybciej będzie jak ściągniesz pasek wielorowkowy i zrobisz próbę.Jeśli będzie cisza to problem masz z osprzętem.
jak w temacie czy silnik 2.0 HDi 109 km jest kolizyjny?? zerwal mi sie pasek osprzetu ktory wkrecil sie w pompe wody przesuwajac rozrzad w efekcie polamaly sie wszystkie dzwigienki zaworowe usunolem wszystkie wykrecilem swiece zarowe i po wtloczeniu powietrza nie slychac by uciekalo pod zaworami wiec chyba nie ulegly uszkodzeniu???
Problem w tym że, gdy występuje normalne wyładowanie, łuk ok 3cm do nawet 5cm to jest ok, ale jak podłączę całość do ozonatora (rurka szklana z oplotem stalowym na zewnątrz i wewnątrz rurką stalową). Całość działa, ozon czuć ale na generatorze zbudowanym z ne555 i mosfecie (nie pamiętam symbolu) pojawia się ładunek, mianowicie gdy układ działa to jak...
A napinacz paska osprzętu nie ma luzów? Jeżeli będzie miał luzy to "krzywo" naciąga pasek i tak właśnie będzie.
Miałem podobny problem z nieco nowszą wersją tego silnika- DW8. Spadał pasek osprzętu, po ciężkich bojach okazało sie że to wina własnie tego amortyzatora. Drogie pieroństwo. W moim przypadku nie był zablokowany, ale widać na nadążał z napinaniem. Nie wiem jakim cudem, ale poprzedni pasek był całkiem inaczej zamontowany, przez to naciągnięty na maxa...
saron22: Warsztat nie chciał się zgodzić wcześniej na taką opcję, nie ja. mczapski: Pompa nie była wymieniana, wg. mechanika jest w porządku. Pasek osprzętu nie ucierpiał podczas zdarzenia, nie spadł, nie jest postrzępiony. Robienie tego silnika było nieekonomiczne, dlatego został kupiony inny za 1200zł.
Ja też zacząłem od hultaja getza, też byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej marki, a teraz tylko Kia lub hultaj. Na rio przleciało 280 tysi i tylko cewka padła, nigdy silnika nie dotykałem, klima jak chodziła nowa tak chodzi, a na klimie jeżdżę non stop, nawet pasek osprzętu jest oryginał. Akumulator też kręci jak szalony a ma już 11 lat. Druga...
Witam wszystkich! Mam taki problem toledo 2 - 1.9 tdi 110 cv że stuka coś przy silniku na wolnych obrotach ,są to stuki wibracyjne i znikło ładowanie,zdjołem pasek osprzętu sprawdziłem alternator jest ok.odpaliłem bez paska i to samo dodaje gazu i po zejściu na wolna ok 5 - 10 sekund stuka i wibruje autem,założyłem pasek spowrotem i jest to samo ,napinacz...
Witam. Na wstępie kilka danych: -BMW e36 318i Cabrio. -rocznik 1996. -przebieg 136 tys. ( tak jest na zegarach ). Samochód kupiony do odnowienia ( mówiąc jaśniej - garażowo i z brakiem doświadczenia). Do tej pory zrobiliśmy: - załatanie progów i podłogi. - odnowienie hamulców (jedno kolo było zablokowane). - mały "remont" silnika: wymiana uszczelki...
Ściągnij pasek osprzętu i posłuchaj raz jeszcze.Olej wymień , to na pewno nie zaszkodzi.
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
Witam szanowne grono, Samochód BMW E36 z silnikiem M52B28 z roku 1997, cabrio. Problem: Dźwięk (wycie) z przedniej części silnika, dobrze słyszalny od dołu przy kole pasowym, ale też przy vanosie. Odgłos przypominający wycie pompy wspomagania, zdjęty pasek osprzętu wyeliminował tę możliwość. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Może to być odgłos...
Termostat działa raczej niezależnie od czujnika temperatury - więc nie sądzę, żeby przyczyną była wymiana czujnika. Jeśli obwód nie jest zapowietrzony (ani nie ma tam zamarzniętej wody) zostaje ci pompka płynu chłodniczego (albo ślizgający się pasek klinowy osprzętu) :(
Witam serdecznie. Problem dotyczy Peugeota 307 z silnikiem benzynowym 2.0 16v (EW10A). Ponad rok temu pojawiła się usterka w silniku objawiająca się dźwiękiem jakby popiskującego paska. Dźwięk pojawiał się na zimnym silniku, krótko po uruchomieniu i zanikał po krótkiej ok 5 min pracy silnika. Dźwięk nigdy nie pojawiał się podczas jazdy na rozgrzanym...
Witam serdecznie. Otóż całkiem niedawno zakupiłem po śmiesznych pieniądzach (500zł) silnik w zestawie z skrzynią biegów do auta ciężarowego jakim jest KIA ceres 2.2D lub 2.4D. Silnik z skrzynią biegów waży 280kG zatem jest to spora i ciężka jednostka napędowa ale temat nie o tym. Otóż w silniku brakuję pompy wody. Pompa wody w tym silniku jest napędzana...
Połączyć zapewne można przy odpowiednim zacięciu. Ale po pierwsze oryginalny silnik dysponuje moca bodajże 12 KM a ten do którego perzymierzasz się pewno ok 50 KM. Napęd pompy hydraulicznej podnośnika z paska napędu osprzętu. Obroty silnika pewno inne. Czyli, że kłopopty dopiero zaczną się.
Nie wiadomo JAK stukało, więc sobie możemy gdybać. To może być wszystko, od ciała obcego w cylindrze, poprzez nierozprzęgnięty rozrusznik skończywszy na stukaniu rozwarstwiającego się paska osprzętu. Porada: proponuję się udać do mechanika na oględziny złomka.
Może się jeszcze nie obudziłem. Jednak nie rozumiem twego opisu sytuacji. Co sie kręci rozrusznikiem a co nie. I czy jest pewne, że sprawdzałeś pasek rozrządu a nie napędu osprzętu?
Witam serdecznie. Otóż od jesieni miewam problem z piszczącym paskiem osprzętu(paskiem wielorowkowym). Zaczęło się od tego gdy kupiłem wiosną auto, bez chlapaczy, nadkoli i bez osłony silnika. Jesienią zaczęły się problemy z piszczącym paskiem na zimnym silniku. Wymieniłem więc pasek + rolkę napinacza co pomogło na miesiąc. Po miesiącu nadal pasek piszczał...
Wał nie pękł bo by nie kręciło osprzętem,alt. itd. Prawdopodobnie ścięło zęby na dole paska. Taj czy tak pogięło zawory. Szukaj silnika.
Co do oleju nie sądzę, wiele razy na życzenie klienta wymieniałem olej z 10/15w40 na syntetyczne 5w40/30 i nie było problemów. Aczkolwiek głowy nie dam sobie uciąć, że Twój przypadek jest taki sam. Możliwe, że w silniku głośno pracuje np pompa wody, czy pompa oleju. Musisz osłuchać silnik na zimnym w momencie gdy występuje usterka, zdjąć pasek osprzętu...
Na filmie jest silnik benzyna 1.4 a jeśli bez paska nie ma tego dzwięku to najpewniej pompa wspomagania.
Źle spojrzałem oraz zmyliły mnie dwa paski osprzętu - urwał się pasek rozrządu. Zastanawiam mnie teraz czy mogły się pogiąć korbowody?
Błąd przeplywomierza zapalił sie po strzeleniu paska osprzętu? Czy był w wcześniej. Nie pasuje to zabardzo Sugeruje sprawdzenie ustawienia rozrządu bardzo możliwe ze resztki starego paska dostały sie pod obudowę paska rozrządu i spowodowały jego przeskok no chyba ze masz łańcuch jednak mimo wszystko warto sprawdzić. Po odłączeniu przeplywki masz jakieś...
A jak ściągniesz pasek Micro-V osprzętu to nie cichnie.
po co szukacie drugiego dna? wadliwa rolka napinajaca to nie pierwszy przypadek ,a co najgorsze coraz czestszy nawet u dobrych producentow Tylko jak sprawdzić czy wszystko chodzi jak trzeba, jak silnik można uruchomić dopiero po poskładaniu wszystkich osłon, kół i całego osprzętu? Czasami kręcąc "korbą" zjawiska zsuwania się paska nie widać, dopiero...
np.to przestawiony rozrząd może być Dodano po 3 ściągnij pasek osprzętu odpal auto i zobacz czy jest dalej głośno czy też nie
a jak próbujesz ruszyć z wyższych obrotów to też od razu gaśnie? Może coś silnik "trzyma"? jak mówisz że przy skręcaniu kół też gaśnie to może gdzieś łożysko stoi /np. na pompie wspomagania/ i go dusi. Pasek PK wielorowkowy od osprzętu nie jest wyświecony/przegrzany? Trzeba go zdjąć i spróbować ruszyć.
Mi np. padły ok pol roku temu obie sondy lambda. Objawiało się to check enginem i błędami P030 i P0139. W tej pod maską przed katalizatorem błąd grzałki, zamiennik nie współpracował za dobrze Magnetti Merelli. Mam teraz oryginał NTK japoński i jest ok. Objawy to falujące obroty, zwłaszcza chwilowe podskoki na jałowym,nierówna praca silnika. Oryginalny...
Są 3 wersję wspomagań z pompa hydrauliczna napędzana przez pasek osprzętu i jest uzależnione od silnika, wspomaganie elektro-hydrauliczne czyli pompa hydrauliczna napędzana silniczki em elektrycznym i jest to jedna całość montowała albo pod zderzakiem a rzadziej na grodzi za silnikiem. I wspomaganie całkowicie elektryczne i jest to silnik elektryczny...
kupiłem skodzinę z uszkodzonym silnikiem. przeskoczył pasek i zablokowało silnik. Numeru silnika nie można odczytać pierwsze jest A a reszta nieczytelna auto na liczniku ma 300 stówki. Potrzebuje sam słupek a osprzęt założyć od starego silnika.
Zrzuć tylko pasek wieloklinowy i uruchom silnik. Jeżeli będzie cicho, to problem leży w napędzie pasowym osprzętu. Jeżeli bez paska wieloklinowego nadal będzie głośno, to oznacza, że coś sie dzieje z silnikiem. Jeżeli bez paska będzie cicho, to zgas silnik i pokręć ręką wszystkimi rolkami i kółkami. I dochodzimy do finału, jeśli wszystkie rolki i komponenty...
Sprawdź pasek osprzętu. Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku. możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny . Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura...
Za mało danych - jaki silnik. Może uszkodził się wąż od turbiny, pasek od osprzętu, bądź układ wydechowy (chociaż miałby wówczas moc). Czy wizualnie sprawdziłaś, co uległo awarii, albo co ewentulanie zginęło.
Odnośnie drgania paska osprzętu, to miałem podobnie w silniku tdi 110 KM. Chyba z tego powodu uszkodziło mi 2 amortyzatorki/tłumiki hydrauliczne drgań w napinaczu paska, w 2 przypadku nawet zostało urwane mocowanie tego amortyzatorka. Winnym był uszkodzony pasek oraz "sprzęgiełko" alternatora. Po wymianie ok. Sprawdź dokładnie działanie tego sprzęgiełka...
pasek osprzęt osprzęt silnik wymiana pasek osprzęt
kombajn massey ferguson elektryczna tylna klapa płyta wiorowa
Dekoder Aiwa gubi kolory po uruchomieniu - przyczyny i rozwiązania Skoda Octavia 1.6b: Climatronic nie grzeje przez brak termostatu