Obejrzyj na spokojnie najpierw cały osprzęt silnika czy tam się jaka szpilka/śruba nie poluzowała albo mechanik klucza nie zostawił które mogą powodować jakieś dźwięki. Zobacz napinacze czy nie skaczą, zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik bez niego - posłuchaj czy bez pracującego osprzętu również to stukanie występuje. Jeżeli tak - dopiero możesz zdejmować...
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
W poniedziałek zajmę się czyszczeniem i smarowaniem. Wczoraj skupiłem się na uruchomieniu silnika, żeby zobaczyć, czy jest w ogóle sens czyścić. Post napisałem dziś, bo nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :D. Tak, pod spodem w skrzynce jest silnik (nie znam jego parametrów). Wrzeciono napędzane jest przez pasek klinowy. Prawdopodobnie w tym...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Panowie. Odpisujecie czasami niegrzecznie. U mnie też było podobnie. Zaworek buczał/brzęczał. Auto nie odpalało. Przyjechał gościu z kompem i sprawdził, że przerwał się kabelek środkowy od czujnika ciśnienia na listwie. Polutowałem przewodzik i auto odpaliłem, ale słychać było, że jest za wysokie ciśnienie na pompie. Zadzwoniłem go gościa, on mi na...
Tak czy inaczej będziesz pewny po zrzuceniu głowicy. Inaczej to jest wróżenie z fusów. Naprawdę to jest aż tyle roboty? Przecież silnik i tak trzeba przygotować do demontażu, wiec kolektory i osprzęt warto wykręcić wcześniej.
Uszkodzony był pasek który napędza osprzęt czy rozrząd ? I dlaczego go stopiło ? któreś koło jest zablokowane ?
wydawało mi się że dosyć jasno opisałem temat silnik Y22XE ma pasek rozrządu, nie wiem zresztą jak to ma się do pytań które zadałem generalnie nurtuje mnie tylko to Z czego wynika norma czystości spalin, jakie są przy tym różnice w konstrukcji, chodzi o to czy stary osprzęt i serownik to obsłuży znalazłem już kilka silników Z22XE ale dalej mam dylemat...
Najlepiej było by bez przekładni pasowej, ale zawsze to zwiększenie momentu. Nie o to chodzi. Wolnoobrotowy silnik, ale o dużym momencie byłby bardzo duży i bardzo drogi. Ty nie potrzebujesz szerokiego zakresu obrotów i momentu, dlatego patrzymy tylko na moc silnika a moment dopasujemy sobie przekładnią. Taniej i lżej. Pomysł ze starym silnikiem krokowym...
Witaj, zapoznałem się z twoim problemem. Nie wiem jaka jaka jest wartość gołego silnika takiego jak potrzebujesz - piszę gołego ponieważ osprzęt który nie uległ uszkodzeniu można przełożyć- ale myślę, że pewnie ok 1500. Z uwagi na to, że nie jest to jakaś kwota oderwana od rzeczywistości proponuje ci spróbować załatwić sprawę z serwisem polubownie bez...
Witam, Mam pytanie do ludzi w temacie, ale wcześniej opiszę pokrótce co się stało. Silnik 1.4 PB 77KM podczas jazdy przy około 110km/h przeskoczył pasek rozrządu i wiadomo co się stało. Silnik miał najechane jakieś ponad 350000km, więc postanowiłem, że kupię używkę z mniejszym przebiegiem. Udało się, kupiłem silnik i w lokalnym warsztacie przełożyli...
Grunt że na cegłach zostawili, szkoda tylko progów. Wracając przerób sobie na hybrydydowy, dokup pare akumulatorów(pojemność ułatwia kombi), panel fotowoltaiczny na dach, montaż jego ułatwią posiadane rylingi, osprzęt elektryczny kup na szrocie bez ingerencji w can auta, przerób skrzynie na wejście pod silnik elektryczny wraz z nim i VIOLA, będzie pierwszy...
Donoszę że auto przejechało od czasu naprawy około 600km - klima chłodzi, alternator ładuje. Jeszcze jedna sprawa: nie wiem czy to może mieć jakiś związek ze sprawą, ale już od pewnego czasu zdarzało się że na biegu jałowym spadły obroty niemal do zera - bywało że silnik nawet zgasł. Przy jeździe z większą prędkością zaś czasami silnik przerwie na pół...
Witam, od roku jestem szczęśliwym posiadaczem reni, problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu. Przy wymianie rozrządu wymieniłem również pasek alternatora itd, okazało się że koło pasowe pompy jest węższe niż pozostałe. Jeździłem tak koło miesiąca aż pasek napędzający cały osprzęt zciął się podchodząc pod pasek rozrządu który przeskoczył o kilka...
Po co te kombinacje, jak silnik i cały osprzęt masz z Punto Sporting 1.2 16V to załóż od niego komputer i wiązkę i po problemie. wiązka będzie pasowała od dowolnego silnika FIRE ze sterownikiem IAW-16F lub 18F, tylko trzeba będzie pociągnąć dodatkowy przewód do drugiej sekcji wtryskiwaczy i trochę inne jest rozmieszczenie czujników. To popularna przeróbka...
Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy Tutaj masz rację dlatego posiłkuję się forum. lub zlecenie wymiany fachowcowi. Tak też chcę uczynić silnik będzie zakładał mi mechanik,lecz na mnie spoczywa znalezienie silnika na wymianę stąd też moje posty tutaj.Mojego silnika nie opłaca mi się remontować,uszczelka pod głowicą...
Witam. Od paru lat noszę się z poniższym pomysłem. Od teraz mam środki na wykonanie tego pomysłu. Zanim zlecę wykonanie silnika chciałbym zaciągnąć opinii i poznać Wasze uwagi na ten temat. Pytanie: gdybym zainstalował w miejsce alternatora silnik elektryczny BLDC co pozwoli nie tylko napędzać układ ale i odzyskiwać energię na przykład hamowania by...
Witam W Mondeo MK IV z 2007 r z silnikiem 1.8 tdci pojawia sie co jakiś czas gwizd lub pisk. Poczałkowo miałem wrażenie ze to pompa wspomagania sie konczy, ale po zdjęciu paska wieloklinowego pisk tez sie pojawił wiec osprzęt i pasek odpada. Dochodzi on z okolicy kolektora ssaceg (przynajmniej tak mi sie wydaje) Słychać go zaraz po odpaleniu i przygazowaniu...
Peugeot 2.0 HDI, 330.000km przebiegu. Sprawa wygląda tak: końcówka stycznia br., pierwszy duży mróz, 20C na minusie, odpalam auto - kręci, kręci i nie zapala. Myślę sobie, że to akumulator, coś stuknęło myślę, że to rozrusznik. No ale nic - wyciągnąłem akumulator podładowałem i znów kręcę ale dalej nie może zapalić. Za to odgłos jakiś taki inny przy...
Rozebrałem według Waszej porady i okazało sie ze strzelił górny pasek rozrządu odpowiedzialny za górny wałek i pompę... wałkiem obracam ręcznie więc chyba zawory są całe napinacze i cały osprzęt tez wygląda przyzwoicie ale zdecydowałem ze wymienię cały komplet tj paski+napinacze....koszt 500zł nieunikniony bo autko dochodzi do 200tys. a mam je od kilku...
Tylko ze vivaro i traffic to te same silniki. Problem jest z niedouczonymi warsztatami po co tam odstawiasz samochód.
Przecież rozrusznik jest z drugiej strony silnika niż pasek osprzętu...
Pewnie pasek osprzętu,nie rozrządu,jak silnik pracuje to zamontować nowy pasek i puścić totolotka-może wygrasz
Ściągnij pasek osprzętu i sprawdź
Skrzynka chyba nie tyknie bi w 1,2 masz łańcuch a w 1,6 pasek całkiem inna konstrukcja silnika ponad to cały osprzęt, wiązka, poduszki Najlepiej kupić całego dawcę
oto zerwał się pasek napędu osprzętu, A Wy wszyscy mylicie go z paskiem rozrządu i pod tym kątem doradzacie. A ja uważam, że zerwany pasek osprzętu ewentualnie pourywał jakieś przewody i stad niemożność uruchomienia silnika.
Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na chwilę ( nie długo,bo pompa wody nie pracuje) i posłuchaj czy ustało obcieranie, jeżeli tak to któryś z osprzętów powoduje to obcieranie.
Czy poszarpany pasek od osprzętu nie wpadł w rozrząd. Sprawdź, czy nie jest uszkodzona obudowa rozrządu, bo w takim przypadku mógł przeskoczyć pasek rozrządu i awaria silnika pewna (kolizja zaworów).
Renault silniki F4p. Zerwany i wkręcający się pasek osprzętu-koszt naprawy 2000 zł, naprawa rozrządu.Najdroższy pasek, ze wszystkich pasków.
Zdejmij pasek osprzętu, odpal silnik i wtedy słuchaj. KZFR było zmieniane?
To nie silnik. Zrzuć pasek osprzętu. I zobacz co.
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
Zrzuć pasek osprzętu to się okaże czy trzeba dalej szukać , ewentualnie wykluczyć .
Zajrzałem, pasek osprzętu jak i rozrządu są na swoich miejscach.
Silnik na kołach zębatych ma rozrząd. Więc spoko. Pasek osprzętu który jest wielorowkowy w tym silniku.
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Proszę więc precyzyjniej. Piszczy pasek, piszczy z prawej strony silnika, pasek osprzętu, mniej więcej gdzieś na wysokości wisko. Czy tam jest wałek?
Witam mam taki pomysł, żeby przerobić zwykłą turbosprężarkę na kompresor lub turbo elektryczne kiedyś widziałem coś takiego w internecie czy to jest realne usunąć stronę ciepłą dorobić przełożenie i zamontować to na pasek od osprzętu silnika chciałbym coś takiego zrobić jako eksperyment, bo jestem ciekawy może ktoś z was już coś takiego robił?
Jak sprawdzić :) , w momencie włączenia klimy słychać takie wyrażne cyknięcie po stronie gdzie znajduje się pasek napędu osprzętu silnika {włączasz sprężąrkę } , mało tego włączają się wentylatory chłodnicy , przewody {takie aluminiowe idące do wnętrza pojazdu są poprostu zimne } :) , łatwiej nie potrafię opisać. Aha klimatyzacja nie ogrzewa powietrza...
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Podczas jazdy z prędkością 100 km/h silnik wydał dźwięk rozsypującego się metalu. Myślałem, że to sprzęgło. Po dodaniu gazu zaś pojawił się ten sam dźwięk i został na stałe, gdy puściłem gaz. Wyskoczył komunikat "awaria silnika" i samochód zgasł. Na postoju, na luzie, auto kręci, ale nie czuć oporu tak jak przy normalnym, sprawnym silniku. Słychać,...
Hmm. W takim razie robiłem już samochody z dwoma napinaczami i nie zauważyłem tam jakiejś wielkiej filozofii wymiany paska. na co zwrócić uwagę następnym razem? Edit: czekaj, chcesz powiedzieć że silnik elektryczny - alternator - uruchamia silnik przez pasek klinowy? I to ma się nie rwać? Kto to wymyślił.
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
Pasek osprzętu demontowałem- zero zmiany. Hałas taki jaki był taki jest. W filtrze brak opiłków- sprawdzane (pisałem w pierwszym poście). Na rozrządzie jest pasek.
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Tak jakby kompletnie luźny łańcuszek, ale to nie możliwe, a coś na osprzęcie? Pasek klinowy sprawdzany? Z video/audio tak nie słychać jak stojąc przy silniku, z której strony silnika to bardziej słychać?
1. Interpretacja nowych objawów Pisk przy ruszaniu, swąd w kabinie[/td][td]a) Ślizgające się sprzęgło (zapach przypomina spaloną okładzinę, pisk chwilowy) Zapach spalonej okładziny raczej, pisk/świst był aż do redukcji biegu i tylko wtedy na początku. b) Pasek osprzętu / napinacz - raczej nie. Wydaje mi się, że ubywa oleju w silniku i to szybko......
Jak ma iskrę, to czujnik wału odpada, czyta obroty. Zobacz czy pasek napędu osprzętu sie nie wystrzępił, w tych silnikach uwielbia to robić i wkręca się pod pasek rozrządu
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Pasek rozrządu, nie osprzętu.
Na początek to zrzuć pasek pomocniczy (ten od alternatora), być może to z osprzętu.
Zdejmij pasek pk i odpal silnik, w ten sposób zlokalizujesz czy dźwięk pochodzi z osprzętu czy z rozrządu
Niestety masz zatartą sprężarkę klimatyzacji. Dobrze ze choć trochę sięobraca i nie zerwała paska osprzętu... Pozdr. J. ps w podobnym przypadku w Espace 4 zerwało mi pasek i do warsztatu jechałem bez ładowania i wspomagania...
Po jakim przebiegu w silniku benzynowym Peugeot 107 1.0 z klimatyzacją należy wymienić pasek wielorowkowy napędu osprzętu? Proszę o możliwie szybką odpowiedź. Pozdrawiam
I to czy silnik się jeszcze kręci? Objawy wtórne wskazują na rozładowanie akumulatora. Objaw pierwotny: Przy próbie uruchomienia tyka tylko coś w rozruszniku i nie odpala Wskazuje na uszkodzony automat ( ale wtedy nie rozładowałbyś akumulatora tak szybko) lub zblokowany wał korbowy. A to łatwo sprawdzić, wbij czwarty bieg i próbuj przepychać lekko samochód,...
Najprościej i najbezpieczniej (dla osprzętu silnika) to pociągnąć ręką za pasek i napinacz zabezpieczyć pinem w otwór. Tylko że trzeba trochę siły mieć do tego. Kręcąc za śrubę koła pasowego Łatwo ją urwać.
Wymieniłem rozrząd - dźwięk trrrr znikł. Obroty niestety zostały bardzo wysokie przy zimnym silniku. Wymieniłem tez pasek osprzętu. Bez rezultatu. Na benzynie obroty nie są tak wysokie . Teraz mam zamiar jechać na regulacje instalacji gazowej.
Trzeba zdjąć pasek napędu osprzętu, sprawdzić ręką wszystkie rolki, pompę i alternator oraz odpalić bez niego silnik
Problem rozwiązany szkoda było kupować kolo na wał, rozbita była rolka napinająca pasek. Pozdrawiam
Tak jak sugeruje kolega wyżej. Zaproś kogoś do pomocy, aby uruchomił silnik i zwiększał obroty, natomiast Ty (po otwarciu maski) musisz nasłuchiwać skąd dobiega ten gwizd. W zależności od miejsca skąd ten gwizd dochodzi i natężenia hałasu można wywnioskować, co silnikowi dolega. Może to być np. nieszczelny wąż od interkulera, zużyta turbina, pasek osprzętu,...
W sobotę z demontuje pasek z osprzętu i zobaczę czy będzie cisza po odpaleniu silnika. Jeżeli będzie cicho do sprawdzenia mam sprzęgiełko jednokierunkowe na alternatorze które wiem jak sprawdzić i sprzęgło na kompresorze ale tego nie wiem jak sprawdzić. Uszkodzone będzie miało jakieś luzy??
Ja też zacząłem od hultaja getza, też byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej marki, a teraz tylko Kia lub hultaj. Na rio przleciało 280 tysi i tylko cewka padła, nigdy silnika nie dotykałem, klima jak chodziła nowa tak chodzi, a na klimie jeżdżę non stop, nawet pasek osprzętu jest oryginał. Akumulator też kręci jak szalony a ma już 11 lat. Druga...
No tak , mój pomysł jest taki że pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika podczas zerwania ( na skutek zużycia ) , a konkretnie jego fragmenty dostały się pod osłonę gdzie pracuje pasek rozrządu i po prostu ów pasek przeskoczył na zębach - stąd nagłe zgaśnięcie silnika . Problem co nie miara . Nie wiem czy mocno go męczyłeś próbując go uruchomić....
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
Sprawdź pasek osprzętu. Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku. możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny . Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura...
Sprawdź czy masz pasek osprzętu alternatora, a dokładniej to czy nie ma go pod osłoną rozrządu. Jeśli wyciek plynu z pompy wspomagania nastąpił przez uszczelniacz wałka pompy, to może być kiepsko.
Witam serdecznie. Otóż od jesieni miewam problem z piszczącym paskiem osprzętu(paskiem wielorowkowym). Zaczęło się od tego gdy kupiłem wiosną auto, bez chlapaczy, nadkoli i bez osłony silnika. Jesienią zaczęły się problemy z piszczącym paskiem na zimnym silniku. Wymieniłem więc pasek + rolkę napinacza co pomogło na miesiąc. Po miesiącu nadal pasek piszczał...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Zaczęło się od uszkodzenia paska osprzętu, który wkręcił się w rozrząd i po silniku. Nie potrafię wytłumaczyć tej awarii, bo rozrząd z resztą osprzętu był wymieniony w komplecie i zrobił niecałe 20tys/km. Pasek osprzętu połowa poszła w rozrząd a na połówce jeszcze pracował osprzęt, choć bardzo zniszczony. Pasek osprzętu Continental,w tym modelu wzmacniany...
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Ceny silników na aukcjach :) Cokolwiek sprawdzałeś? Poziom oleju? Zdjąłeś pasek osprzętu i sprawdziłeś czy wszystko się kręci jak powinno? Ciśnienie oleju? Ustawienie rozrządu? Kompresje?
witam, mam problem a zarazem pytanie do tych którzy sie znają,jestem w trakcie montażu chłodni carrier zephyr 540 i na etapie montażu sprężarki(stara którą kupiełm wraz z chłodnią pochodzi z iveco) okazało się ze u mnie pasek osprzętu jest na 5 rowkach natomiast sprężarka którą posiadam ma 3 rowki, i teraz moje pytanie czy moge zainstalować normalną...
Zrzuć pasek PK jak piszczy. Wyeliminujesz osprzęt.
Mam podobne objawy. Drgania na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym oraz szarpanie przy jeździe bez przyspieszania. Zauważyłem, że skacze napinacz i podczas uruchamiania pasek osprzętu piszczy. Wymieniłem praktycznie wszystkie rolki, poduszki, podmieniłem wtryskiwacze, filtry nowe. Wymienione świece. Parametry korekt w normie. Nie mam już pomysłu, co...
może rozrządu i osprzętu to jedź do nich niech Ci sprawdzą Dodano po 7 jeśli ustaje za każdym razem po ponownym uruchomieniu silnika to pasek albo napinacz paska osprzętu pada
Witam wszystkich! Mam taki problem toledo 2 - 1.9 tdi 110 cv że stuka coś przy silniku na wolnych obrotach ,są to stuki wibracyjne i znikło ładowanie,zdjołem pasek osprzętu sprawdziłem alternator jest ok.odpaliłem bez paska i to samo dodaje gazu i po zejściu na wolna ok 5 - 10 sekund stuka i wibruje autem,założyłem pasek spowrotem i jest to samo ,napinacz...
Witam,nie wygląda to na rozrząd ,sprawdziłbym np.sprzęgło alternatora itp.Coś kręci się jeszcze po zejściu obrotów silnika. Najszybciej będzie jak ściągniesz pasek wielorowkowy i zrobisz próbę.Jeśli będzie cisza to problem masz z osprzętem.
Ściągnij pasek osprzętu i posłuchaj raz jeszcze.Olej wymień , to na pewno nie zaszkodzi.
Miałem podobny problem z nieco nowszą wersją tego silnika- DW8. Spadał pasek osprzętu, po ciężkich bojach okazało sie że to wina własnie tego amortyzatora. Drogie pieroństwo. W moim przypadku nie był zablokowany, ale widać na nadążał z napinaniem. Nie wiem jakim cudem, ale poprzedni pasek był całkiem inaczej zamontowany, przez to naciągnięty na maxa...
Witam szanowne grono, Samochód BMW E36 z silnikiem M52B28 z roku 1997, cabrio. Problem: Dźwięk (wycie) z przedniej części silnika, dobrze słyszalny od dołu przy kole pasowym, ale też przy vanosie. Odgłos przypominający wycie pompy wspomagania, zdjęty pasek osprzętu wyeliminował tę możliwość. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Może to być odgłos...
Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
Ale to paski osprzętu, nie rozrządu Jest jakiś silnik co ma między kołami wałków elastyczny pasek. Nie wiem który i nie robiłem ,wiem jedynie że jest. Pojawił się mniej więcej w tym samym czasie co elastyczny wielożłobkowy w Transicie,więc to już dość stary silnik i powinien być znany. Z tego co słyszałem to nie da się go założyć zgodnie z instrukcją...
Jaką funkcję spełnia ten pasek Napędza osprzęt silnika. po czym poznali, że trzeba go wymienić Ocenili jego stan organoleptycznie ;-) skoro nie dawał żadnych innych dźwięków Mógł być popękany ze starości. Czego więc szukali pod maską? O to musisz ich zapytać.
Mi np. padły ok pol roku temu obie sondy lambda. Objawiało się to check enginem i błędami P030 i P0139. W tej pod maską przed katalizatorem błąd grzałki, zamiennik nie współpracował za dobrze Magnetti Merelli. Mam teraz oryginał NTK japoński i jest ok. Objawy to falujące obroty, zwłaszcza chwilowe podskoki na jałowym,nierówna praca silnika. Oryginalny...
To nie jest pasek. W tym silniku nie ma nawet pół centymetra paska. Czy to rozrządu czy osprzętu.
kupiłem skodzinę z uszkodzonym silnikiem. przeskoczył pasek i zablokowało silnik. Numeru silnika nie można odczytać pierwsze jest A a reszta nieczytelna auto na liczniku ma 300 stówki. Potrzebuje sam słupek a osprzęt założyć od starego silnika.
Robiłem w zeszłym tygodniu głowicę w takim silniku, bo wkręcił się pasek osprzętu w rozrząd. Nie wyciskałem popychaczy, normalnie poskładałem i odpalił na dotyk, więc nie w nich bym szukał przyczyny
np.to przestawiony rozrząd może być Dodano po 3 ściągnij pasek osprzętu odpal auto i zobacz czy jest dalej głośno czy też nie
A napinacz paska osprzętu nie ma luzów? Jeżeli będzie miał luzy to "krzywo" naciąga pasek i tak właśnie będzie.
Termostat działa raczej niezależnie od czujnika temperatury - więc nie sądzę, żeby przyczyną była wymiana czujnika. Jeśli obwód nie jest zapowietrzony (ani nie ma tam zamarzniętej wody) zostaje ci pompka płynu chłodniczego (albo ślizgający się pasek klinowy osprzętu) :(
Na próbę ewentualnie gdy już rozgrzany zdjąć pasek osprzętu odpalić na chwile i posłuchać czy dalej to samo.
A jak ściągniesz pasek Micro-V osprzętu to nie cichnie.
Zrzuć pasek osprzętu, jak ucichnie to trzeba szukać po kolei po kółkach osprzętu. Nie wiem czy pompa wody jest napędzana tym paskiem czy paskiem rozrządu. Jak nie ucichnie, to może być dźwięk od napędu rozrządu. Na razie tyle.
Witam kol. no właśnie jak kol melas napisał . Po dwóch miesiącach badań testów udało Ci się wykryć że niema kompresji, sukces. Moim zdaniem tą elektronikę zostaw w spokoju poskladaj ten silnik dobrze ustaw rozrząd, pokasuj błędy wszystkie, i wtedy zajmiemy się elektroniką, jeśli zajdzie taka potrzeba. jak wygląda pasek pewnie fafrocel. jak przeskoczył...
witam VW Sharan 1.9 TDI AHU 90KM rok 98 bez klimy byłem dziś w sklepie po paski napędzające osprzęt silnika i mam mętlik. Sprzedawca się zapytał jaki mam rodzaj napinacza Automatyczny czy Manualny.. oraz prąd ładowania alternatora. Auto mam za granicą i nie mam jak sprawdzić jaki mam napinacz, wiem że mam napinacz: Rolka - pręt z tulejkami - napinacz....
Mam problem z ułożeniem pasków osprzętu w vw t4 2.4d silnik z klimatyzacją stary typ na dwóch paskach zębatych (nowy typ ma pasek wielorowkowy). Ktoś już przede mną grzebał przy tym i paski są kompletnie nie tak jak mają być , nie są prawie w ogóle napięte. zamiast orginalnego ramienia alternatora z możliwością regulacji naciągu jest jakiś kawałek blachy,...
Przecież napisałem KOŁO PASOWE. To, które napędza pasek osprzętu. Jest zbudowane z dwóch pierścieni metalowych połączonych warstwą gumy. Koło zamachowe masz po drugiej stronie silnika.
pasek osprzęt osprzęt silnik wymiana pasek osprzęt
falownik sofar opinie włączać wyłączać laptop fotodioda prąd
projekt układów elektronicznych projekt układów elektronicznych
Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Volvo C30 2007 2.0 HDI Jak podłączyć kabel zasilający do Dell Optiplex 755?