Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, Na elektrodzie ? Mało to portali "randkowych". Mój kumpel raz skorzystał z takiego portalu, do dziś płaci alimenty na dziecko (twierdzi że nie jego)
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Zrzuca pasek osprzętu i sprawdź. Ale to jakby powietrze przez nieszczelność się wydostawało.
A po co to mierzyć? Jak pogięło to kręci jak bez kompresji. Kręci tak?
Oj, to trzeba zdemontować osprzęt i pokrywę, bo inaczej nic z tego. Ty chyba nie do końca wiesz co to pasek osprzętu. Nie trzeba, wystarczy tam spojrzeć, bo jest na wierzchu.
Wielorowkowe do napędu osprzętu to pewnie tak jak i rozrządu warto zmienić. To guma i to guma. Przynajmniej ja tak wymieniam. Od czasu do czasu trzeba też na niego spojrzeć,bo z reguły wielorowkowe nie mają osłon i są bardziej narażone na uszkodzenia,zalania olejem itp.
Witam! Do wymiany pasek osprzętu. Pozdrawiam S.
Ściągnij pasek osprzętu i sprawdź
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
http://obrazki.elektroda.pl/4007260700_1... Tu nie ma żadnej filozofii.
Wszystko jest możliwe, tylko zamiast pytać to zdejmij pasek osprzętu i zobacz czy wszystkie koła się luźno kręcą
Obejrzyj na spokojnie najpierw cały osprzęt silnika czy tam się jaka szpilka/śruba nie poluzowała albo mechanik klucza nie zostawił które mogą powodować jakieś dźwięki. Zobacz napinacze czy nie skaczą, zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik bez niego - posłuchaj czy bez pracującego osprzętu również to stukanie występuje. Jeżeli tak - dopiero możesz zdejmować...
ale stetoskop miał długi pręcik i we wszystkie zakamarki łatwo go było włożyć. Taaa, to jest plus, ale zawsze przerażenie w oczach co się stanie jak pasek osprzętu mi go nagle porwie.... :D
Zdejmij pasek osprzętu i zobacz jak wtedy kręci.
Od gory wszystko
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Przecież rozrusznik jest z drugiej strony silnika niż pasek osprzętu...
Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź czy dalej piszczy. Jeśli tak to duża szansa że ukręcił się wirnik pompy.
Dzień dobry wszystkim, mam problem z peugeot 508 rxh. Wymieniłem pasek od osprzętu (wielo klinowy), chyba tak to się nazywa, po zerwaniu starego paska, który był wymieniany 2 lata wcześniej. Nowy pasek wytrzymał zaledwie 4 miesiące i znów się zerwał. Mechanik wymienił, skasował kasę, a zaledwie po dojechaniu do domu od mechanika jakieś 2 km, rano chciałem...
Ani jeden, ani drugi to nie jest pasek rozrządu. Oba są paskami osprzętu. Z filmu trudno wywnioskować stan pasków. Sądząc po wyrazistości nadruku to wyglądają na świeże. O ile w pierwszym przypadku to widzisz rolkę napinającą to tak ....może się zdarzyć że wpada w drgania. Jednak to nie jest nic strasznego. Oczywiście jeśli masz obawy możesz podjechać...
Zrzuć pasek osprzętu to się okaże czy trzeba dalej szukać , ewentualnie wykluczyć .
Zajrzałem, pasek osprzętu jak i rozrządu są na swoich miejscach.
I to czy silnik się jeszcze kręci? Objawy wtórne wskazują na rozładowanie akumulatora. Objaw pierwotny: Przy próbie uruchomienia tyka tylko coś w rozruszniku i nie odpala Wskazuje na uszkodzony automat ( ale wtedy nie rozładowałbyś akumulatora tak szybko) lub zblokowany wał korbowy. A to łatwo sprawdzić, wbij czwarty bieg i próbuj przepychać lekko samochód,...
Pewnie pasek osprzętu,nie rozrządu,jak silnik pracuje to zamontować nowy pasek i puścić totolotka-może wygrasz
Ciśnienie w instalacji sprawdź u "klimatologa", bo dmuchnięcie nic o ciśnieniu nie mówi, prócz tego, że coś tam jest. a jak sprawdzić czy kompresor się włącza https://obrazki.elektroda.pl/2399357700_... To czerwone zawsze się kręci, bo te kółko napędza pasek osprzętu. Po włączeniu sprężarki, oprócz czerwonego, zaczyna kręcić się również...
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skp i zrob za kilka zl analize spalin. Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany i zaleznie od budowy walka rozrzadu moze wpływać na spalanie. Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem...
Pasek osprzętu masz? Ta kontrolka to najprawdopodobniej usterka systemu wspomagania kierownicy.
Naciągnąć/wymienić pasek osprzętu.
Witam. W jaki sposób prawidłowo napiąć pasek osprzętu w Grand Vitarze 2.0TD 2004r.?? Są 2 napinacze - mechaniczny (sprężynowy) oraz rolka na mimośrodzie. Pozdrawiam.
Czy poszarpany pasek od osprzętu nie wpadł w rozrząd. Sprawdź, czy nie jest uszkodzona obudowa rozrządu, bo w takim przypadku mógł przeskoczyć pasek rozrządu i awaria silnika pewna (kolizja zaworów).
Tak, do wymiany czujnika położenia wału trzeba zdjąć pasek napędu osprzętu i odkręcić koło pasowe, ale zobacz czy wtyczka nie spadła i czy wiązka jest cała. Co do licznika to umyj płytę z topnika (np izopropanolem) i zobacz gdzie idzie ścieżka od tego luźnego pina, napraw połączenie zdrapując soldermaskę i lutując kawałek cienkiego drucika
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Jesli chodzi o PSA nie podałeś jaki kod silnika wiec wiec ten pasek napędza też alternator.
Jest napinacz hydrauliczno sprężynowy na pasek osprzętu pk. Nie ma regulacji. A w czym problem?
Renault silniki F4p. Zerwany i wkręcający się pasek osprzętu-koszt naprawy 2000 zł, naprawa rozrządu.Najdroższy pasek, ze wszystkich pasków.
Sprawdź pasek osprzętu. Podłącz przewód diagnostyczny i zobacz jakie jest wskazanie na sterowniku. możliwe ze gdzieś jest problem z czujnikiem temperatury. Może dostał się jakiś osad lub brudny . Układ regulacji ciepłe zimne powietrze do przepustnicy silnika by sprawdzany. Może być tak że na postoju przełącza na ciepłe powietrze do silnika wtedy temperatura...
Przyczyna to zerwany pasek osprzętu który wg warsztatu wpadł pod pasek rozrządu.
Były sprawdzane i kable i przewody paliwowe ,wszystko na swoim miejscu przykręcone bez luzów.Wentylator wyłączony ,zdjęty pasek osprzętu i dalej to samo.
SKP ma gdzieś czy Twój pasek osprzętu jest w strzępach, czy smok olejowy jest zatkany, czy akumulator jest uszkodzony. I tu się mylisz, SKP /nie każda/ potrafi w ramach przeglądu, nieodpłatnie sprawdzić akumulator i płyn hamulcowy.
To wiele nie zmienisz. Po za tym inwestowanie w paczki za kilka stów aby uzyskać coś lepszego to totalnie bez sensu. Po za tym nie znasz parametrów oryginalnych głośników wiec ... To nie działa tak wym. głośnik zagra lepiej. A wymiany kabelków czy kondensatorków to tylko dla dobrego samopoczucia. To tak jak byś w "maluchu" wym pasek osprzętu i liczył...
Pompy wody patrzyłem kiedyś i była nowa. Tak, to trochę zgadywanka, ale zdejmę pasek osprzętu i napiszę Wam, co to dało.
Coś jest namieszane bo nie ma rozmiaru 1135 w Movano.
Mam podobne objawy. Drgania na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym oraz szarpanie przy jeździe bez przyspieszania. Zauważyłem, że skacze napinacz i podczas uruchamiania pasek osprzętu piszczy. Wymieniłem praktycznie wszystkie rolki, poduszki, podmieniłem wtryskiwacze, filtry nowe. Wymienione świece. Parametry korekt w normie. Nie mam już pomysłu, co...
Witam, Czy istnieją jakieś założenia, co ile kilometrów powinno wymienić się pasek osprzętu w ww ciągniku? Pozdrawiam :)
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
Co to konkretnie znaczy ten pech. Napiszę tak. Auto ma 12 lat i 11 tys. przebiegu. Nie ma żadnej informacji o rozrządzie, więc pewnie jest fabryczny. Pasek osprzętu wygląda jak nowy, więc pasek rozrządu wygląda pewnie tak samo. Przebiegu nie ma a lata dawno przekroczone niestety.
Zdejmij ten pasek to czegoś się dowiesz.
Zrzuć pasek osprzętu, jak ucichnie to trzeba szukać po kolei po kółkach osprzętu. Nie wiem czy pompa wody jest napędzana tym paskiem czy paskiem rozrządu. Jak nie ucichnie, to może być dźwięk od napędu rozrządu. Na razie tyle.
To zacznij od ściągnięcia paska osprzętu jak kolega Pisał. Jak się nic nie zmieni to kiepska sprawa, w ogóle ten silnik głośno chpdzi, jakby ciśnienia oleju nie było. Sprawdzales poziom oleju?
W mojej fieście 1.4 TDCI z 2009 r pojawił się taki odgłos z okolic paska osprzętu jak na filmie https://youtu.be/OTVDQu08fG8 Co może być powodem?
1. Interpretacja nowych objawów Pisk przy ruszaniu, swąd w kabinie[/td][td]a) Ślizgające się sprzęgło (zapach przypomina spaloną okładzinę, pisk chwilowy) Zapach spalonej okładziny raczej, pisk/świst był aż do redukcji biegu i tylko wtedy na początku. b) Pasek osprzętu / napinacz - raczej nie. Wydaje mi się, że ubywa oleju w silniku i to szybko......
witam, mam problem a zarazem pytanie do tych którzy sie znają,jestem w trakcie montażu chłodni carrier zephyr 540 i na etapie montażu sprężarki(stara którą kupiełm wraz z chłodnią pochodzi z iveco) okazało się ze u mnie pasek osprzętu jest na 5 rowkach natomiast sprężarka którą posiadam ma 3 rowki, i teraz moje pytanie czy moge zainstalować normalną...
Zaczęło się od uszkodzenia paska osprzętu, który wkręcił się w rozrząd i po silniku. Nie potrafię wytłumaczyć tej awarii, bo rozrząd z resztą osprzętu był wymieniony w komplecie i zrobił niecałe 20tys/km. Pasek osprzętu połowa poszła w rozrząd a na połówce jeszcze pracował osprzęt, choć bardzo zniszczony. Pasek osprzętu Continental,w tym modelu wzmacniany...
Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
Zmieniony pasek osprzętu 6PK 1950 !!! Nowy napinacz . Charczy wszystko . Włączam klimę na nowym pasku charczenie ustaje . Zakładam stary pasek wszystko chodzi cichutko i zgrabnie . Może pasek za długi bądź za krótki .
Zwal pasek osprzętu to zobaczysz.
To nie silnik. Zrzuć pasek osprzętu. I zobacz co.
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
Witam szanowne grono, Samochód BMW E36 z silnikiem M52B28 z roku 1997, cabrio. Problem: Dźwięk (wycie) z przedniej części silnika, dobrze słyszalny od dołu przy kole pasowym, ale też przy vanosie. Odgłos przypominający wycie pompy wspomagania, zdjęty pasek osprzętu wyeliminował tę możliwość. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Może to być odgłos...
Termostat jak jest założony odpowietnikiem do góry i druga sprawa jak jest założony pasek osprzętu tzn w którą stronę kręci się pompa wody. Wiem że da się
Sprawdź czy masz pasek osprzętu alternatora, a dokładniej to czy nie ma go pod osłoną rozrządu. Jeśli wyciek plynu z pompy wspomagania nastąpił przez uszczelniacz wałka pompy, to może być kiepsko.
Błąd przeplywomierza zapalił sie po strzeleniu paska osprzętu? Czy był w wcześniej. Nie pasuje to zabardzo Sugeruje sprawdzenie ustawienia rozrządu bardzo możliwe ze resztki starego paska dostały sie pod obudowę paska rozrządu i spowodowały jego przeskok no chyba ze masz łańcuch jednak mimo wszystko warto sprawdzić. Po odłączeniu przeplywki masz jakieś...
Tak to częsty przypadek, co mogło spowodować? uszkodzone kółko na alternatorze, wyszczerbiona rolka pośrednia lub rolka napinacza, zatarte koło kompresora klimatyzacji, te elementy należy poddać szczególnej obserwacji, nie wymienić samego paska osprzętu lecz komplet z rolkami i napinaczem. Pozdrawiam
Ciężko będzie na odległość.Dolot możesz sprawdzić jak i filtr powietrza ale może jednak pasek osprzętu?
1. Proponuję odpalić zimny silnik i jak tylko wskazówka lekko wstanie z COLD pomacać górny przewód chłodnicy. Ciepły? Termostat do wymiany b 2. Pasek napędu osprzętu (bo klinowy to na dzielni jest chyba tylko w moim UAZie) proponowałbym zaopatrzyć się w nowy pasek i napinacz. Skoro piszczał jakiś czas to ja bym nie ryzykował jego dlaczego używania i...
Zacznij od zdjęcia paska napędu osprzętu
Zwal pasek osprzętu i dużo się wyjaśni.
Jest 1typ 1,6 . KZF do wymiany bo nie dojezdzi do drugiej wymiany, tak samo jak płyn chłodniczy, i pasek osprzętu.
Niestety masz zatartą sprężarkę klimatyzacji. Dobrze ze choć trochę sięobraca i nie zerwała paska osprzętu... Pozdr. J. ps w podobnym przypadku w Espace 4 zerwało mi pasek i do warsztatu jechałem bez ładowania i wspomagania...
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Ściągnij pasek osprzętu i posłuchaj raz jeszcze.Olej wymień , to na pewno nie zaszkodzi.
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
np.to przestawiony rozrząd może być Dodano po 3 ściągnij pasek osprzętu odpal auto i zobacz czy jest dalej głośno czy też nie
Silnik na kołach zębatych ma rozrząd. Więc spoko. Pasek osprzętu który jest wielorowkowy w tym silniku.
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
jeśli ściągniesz pasek osprzętu (ten z wierzchu co alternator napędza) to nie przestawi się rozrząd bo rozrząd ma drugi pasek (z zębami w poprzek paska a nie wzdłuż)... pasek rozrządu zresztą powinien mieć osłonę i jego normalnie nie widać (żeby syf i kamyczki nie wpadły bo się by mógł urwać od tego)
NIech zwali pasek osprzętu i obada 3 rolki , alternator i pompe klimatyzacji.
Witam wszystkich. poszukuje rolki napinacza paska osprzętu do 2.7HDI (posiadam peugeota 607) 3 lata temu wymieniałem pasek i rolki wtedy udało się dopasować od innego samochodu a teraz mam problem nie zapisałem sobie od czego to było. czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat poza zakupem ori napinacza za 400zl +. zastanawiam sie jeszcze by oddać do...
Nie wiemy jaki kod silnika, zapewne axe . Jeśli się nie mylę to poproszę kolegę Ladamaniac o wskazanie paluszkiem nastawnika oraz paska osprzętu. Lubię się czegoś nowego dowiedzieć. Do pytania z tematu. Naładować akumulator i jechać. Najwyżej silnik zgaśnie po drodze. Warto więc mieć drugi na podmiankę. I oczywiście tylko silnik i światła. Żadnego radia...
wymieniałeś pasek osprzętu też ??
Podczas jazdy z prędkością 100 km/h silnik wydał dźwięk rozsypującego się metalu. Myślałem, że to sprzęgło. Po dodaniu gazu zaś pojawił się ten sam dźwięk i został na stałe, gdy puściłem gaz. Wyskoczył komunikat "awaria silnika" i samochód zgasł. Na postoju, na luzie, auto kręci, ale nie czuć oporu tak jak przy normalnym, sprawnym silniku. Słychać,...
Zdejmij pasek osprzętu, odpal silnik i wtedy słuchaj. KZFR było zmieniane?
(at)janosiksik Pompa nowa (313011313042 MAGNETI MARELLI) założona 29.kwietnia razem z nowymi świecami i przewodami, na staraj to się zaczęło i wleciała profilaktyka z powodu przebiegu #3, autko posiadam od lutego, od razu po zakupie (20.lutego) wykonany serwis olej, filtry, płyny (hamulcowy + chłodniczy), komplet rozrządu+pompa i napinacz+pasek osprzętu...
Wszystko wyglada dobrze To ma nie tylko dobrze wyglądać ale musi też dobrze działać! W tym wypadku pasek osprzętu i rolka napinacza do sprawdzenia, pasek jest luźny, popękany i nie przekazuje napędu do alternatora.
Zobacz na początek na napinacz paska osprzętu czy nie telepie.Choć takie osłuchiwanie przez głośniki to nic nie da.
Dodam tylko że w moim przypadku silnik nadal żyje i ma się dobrze :)
Dziękiuje za zainteresowanie, ale to nie to, to jest sprinter po 2006r., najciekawsze jest to że pasek po pompie idzie prawdopodobnie dołem, bo spadł całkiem na ziemie a nie jest pęknięty, więc gdyby szedł górą po pompie to nie przeleciał by przez wentylator. Cały problem w tym , że to autko jest we włoszech i kierowca nie umie sobie tego wymyślić a...
Równie dobrze, przyczyną może być uszkodzony pasek osprzętu. Autorowi nie chciało się napisać co sprawdził. Za mało informacji.
a pasek osprzętu ok?raczej vacupompa nie dymi
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Co to może być? Pasek osprzętu spadł/urwał się.
Odebrałem auto z warsztatu. Wymienili pasek rozrządu oraz 2 koła zmiennych faz. Dodatkowo pasek osprzętu. Mój pasek rozrządu wyglądał OK, brak oznak zużycia. Przy okazji uszczelniacz na wałku korbowym. Niby OK, choć jak wracałem obroty falowały po nagrzaniu. Zobaczymy jak będzie się zachowywał jutro. Koszt 1800 zł. Witajcie w świecie nowych silników.
Witam wszystkich! Mam taki problem toledo 2 - 1.9 tdi 110 cv że stuka coś przy silniku na wolnych obrotach ,są to stuki wibracyjne i znikło ładowanie,zdjołem pasek osprzętu sprawdziłem alternator jest ok.odpaliłem bez paska i to samo dodaje gazu i po zejściu na wolna ok 5 - 10 sekund stuka i wibruje autem,założyłem pasek spowrotem i jest to samo ,napinacz...
Jak zwalisz pasek osprzętu i nie ustanie to obadaj rozrząd. A jak nie wymieniany to go wymień.
Odnośnie drgania paska osprzętu, to miałem podobnie w silniku tdi 110 KM. Chyba z tego powodu uszkodziło mi 2 amortyzatorki/tłumiki hydrauliczne drgań w napinaczu paska, w 2 przypadku nawet zostało urwane mocowanie tego amortyzatorka. Winnym był uszkodzony pasek oraz "sprzęgiełko" alternatora. Po wymianie ok. Sprawdź dokładnie działanie tego sprzęgiełka...
Na próbę ewentualnie gdy już rozgrzany zdjąć pasek osprzętu odpalić na chwile i posłuchać czy dalej to samo.
Zmieniaj rozrząd, pasek osprzętu i oleje, filtry. Tzw. zestaw startowy. Do kontroli stan hamulców i zawieszenia. Klimatyzacja do sprawdzenia czynnika ew. ozonowanie. plus filtr kabiny.
Zdejmij pasek osprzętu wykluczysz resztę. Jeżeli pisk ustanie szukaj przyczyny w osprzęcie jeżeli nie ustanie trzeba szukać dalej.
pasek osprzęt silnik wymiana pasek osprzęt osprzęt simon
przepustnicy fiesta obracanie obrazu junkers anoda
Czarny ekran w BIOS na Windows 10 - co robić? Kontrolka świec żarowych w samochodzie Diesla - przyczyny i diagnostyka