Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Jest napinacz hydrauliczno sprężynowy na pasek osprzętu pk. Nie ma regulacji. A w czym problem?
Maglownica została odesłana do firmy Czy uznali tę reklamację i jak to firma ?
Wleciała pompa na pasek .
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Przecież widać na zdjęciu pasek i nie ma żadnej kolizji. Czerwona kreska omija jedno koło.
Co ci kolego piszczy-opony? Przy jakim kącie skrętu? A może to pasek pompy wspomagania?
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
zawór nie objawia sie wlasnie tym ze pompa wyje tu mówisz i zaworze pompy wspomagania
Może nagraj ten dźwięk tarcia. Może to nie trze koło, tylko pasek pompy wspomagania zaczyna się ślizgać i daje taki efekt.
Może dziś, może jutro, może za rok, tego nie wie nikt. Co najwyżej stanie pompa i pasek szlag trafi.
Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący. Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem. Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał...
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
Luźny pasek napędzający pompę wspomagania, sprawdź.
Może to chrobotanie i piski dochodzą z pompy wspomagania?
A jest tam jakiś pasek do pompy wspomagania, może już nie istnieje?
raczej nie pompa, ona charakterystycznie wyje (nie jest to pisk). raczej to pasek napędzający pompę wspomagania. Podciągnij go i bedzie ok:) pozdrawiam
W pompie jest zawór ustalający ciśnienie na około 90 bar i prawdopodobnie on uległ zacięciu i nietety pompa nie wytwarza ciśnienia ,przyczyną może być zanieczyszczony płyn,sprawdź klarowność.
Wspomaganie jest. A z czego mam zrzucić pasek,z pompy wspomagania ? Jak tak to jak to zrobić ?
Witam, ostatnio bardzo nasilił się taki problem, otóż przy skręcaniu (na postoju lub przy niwielkich prędkościach) strasznie zaczęło coś skrzrzypieć. Nie piszczeć, tak jak pasek pompy wspomagania tylko właśnie skrzypieć. I tu pytanie, czy to może być maglownica? Płynu nie ubywa, luzów nie ma nic nie stuka, tylko to skrzypienie? Może ktoś poradzi, jak...
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
A może zniknął pasek napędzający pompę wspomagania. Lub poluzowały się śruby mocujące pompę? Albo sz..g ją trafił?
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Jesteś pewien że to pompa piszczy, może to pasek ja tak miałem . Gdzieś wyczytałem że wymiana płynu może to wyciszyć jeśli to nie pasek pozdrawiam.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Nie ma wielkiego problemu !!! Luzujesz pasek pompy wspomagania. Odkręcasz to mocowanie aluminiowe, które jest przykręcone koło miski olejowej - dwie śruby, i jedna długa - łącząca mocowanie dolne z górnym. Odchylasz pompę wspomagania. Masz dostęp do takiego plastikowego kolanka przykręconego na 3 śruby. (wcześniej można spuścić płyn chłodzący). Po odkręceniu...
Pasek na pompie wspomagania pewnie należy wymienić - widać na wewnętrznej stronie ząb czasu. Zastanawia mnie tylko czy po zdjęciu paska z alternatora i pompy wodnej - autko odpali.
wymien plyn we wspomaganiu nadaje sie kazdy olej do przekladni automatycznych np HIPOL ATF jesli lubisz placic za marke oleju to zalej CASTROL lub SHELL . Sprawdz naciag paska od pompy wspomagania moze pasek troche slizka na niskich obrotach i nie daje cisnienia , jezeli oczywiscie pompa ma osobny pasek .
Co ma pasek rozrządu do wycia pompy wspomagania ?
Tucson - przebieg 7 tys. , przy wiekszych skretach kierownica, zatrzymuje sie pompa wspomagania-pasek slizga sie po kole,momentami zapala sie kontrolka ladowania tak jakby rowniez zatrzymywal sie alternator. Czy to swiadczy ze zaciera sie pompa?, pasek naciagniety prawidlowo,poziom plynu prawidlowy bez wyciekow. Rowniez czasami przy malych skretach...
Wiem ze jest zawór priorytetowy. Ale on służy do podpinania dwóch pomp pod jeden układ hydrauliczny. Dzielnik strumienia służy do podłączania dwóch odbiorników pod jedną pompę bez spadku ciśnienia na jednym obwodzie w czasie korzystania z drugiego. Gdy jest taka potrzeba są regulowane lub z asymetrycznym rozdziałem. Więcej lub mniej na odbiorniki o...
Napinacz przy pompie na rozrządzie , czy od mikro paska do pompy wspomagania ?
Witam, pacjent Citroen Xsara Picasso 1.8 16v. Niestety uszkodziło się mocowanie napinacza, co spowodowało, że pasek zszedł z koła pompy wspomagania, przecinając zbiorniczek wyrównawczy pompy. Moje pytanie brzmi: jak wymienić ten zbiornik? Czy jednak lepiej jest wymienić całą pompę? Pytam, ponieważ widziałem możliwość zakupienia takiego zbiorniczka,...
Po kole B czoło paska po G rowki. Gdyby tak było to ta rolka musiała by mieć nacięcia na pasek a pompa wspomagania płaskie koło chyba że to jest pasek dwustronny. Gdyby było wedle tego schematu z angielskiego forum to wspomaganie kręciło by się w lewo.
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
pierwsze co bym zrobił (oczywiście pomijam poziom płynu ) to sprawdził pasek napędzający pompę wspomagania czy jest dobrze naciągnięty i przypomnij sobie kiedy był wymieniany stara guma pomimo dobrego naciągu lubi się ślizgać...
Sprawdź pasek napędzający pompę wspomagania, a po jego zdjęciu z kół pasowych również stan pompy, gdyż chyba w niej tkwi cały problem. Sprawdź równocześnie poziom oleju w zbiorniku pompy wspomagania i stopień jego "zużycia" (po kolorze, zanieczyszczeniu).
Posłuchałem parę razy, wg mnie to od strony paska klinowego, jakby łożysko w pompie wspomagania, napinacza? Zdejmij pasek i sprawdź koła , pokręć czy nie wyje ,któreś
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Sprawną 😀 Napęd poprzez wał czy z paska?
Witam,miałem podobny przypadek w audi 80. Wymien olej na inny, nie koniecznie na drogi markowy ale i nasz polskiw zupełnosci jest dobry. Aco do samej wmiany to dobrze by bylo spuścic stary do końca. Zwróć jeszcze uwagę na naciąg pompy wspomagania, czy pasek nie jest luzny.
Witam Problemem jest piszczący pasek wieloklinowy na wolnych obrotach przy pełnym skręcie pompę wspomagania aż blokuje gdy koła są na wprost słychać jakby pompa się męczyła i pasek dostaje większych wibracji niż w innym aucie (takim samym modelu), wspomaganie działa troszkę słabiej. Został wymieniony sam pasek, napinacz, pompa wspomagania, przewody...
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Pompa oleju raczej nie ale ściąg paski od wspomagania i alternatora i wtedy go zapal,będziesz wiedział czy na pewno jest to pompa oleju lub napinacz pasek rozrządu.Może być też pompa od wspomagania kierownicy jak i pompa wody.
Tak wymień pompę wspomagania i pasek.
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
Witam mam pytanie dotyczące paska w saabie900 1994 poj.2.0 16V.A mianowicie czy taki pasek napędzający pompy: wspomagania,wody,alternatora jest dostępny w każdym motoryzacyjnym oraz czy w tym ż sklepie dostanę każde koło pasowe.Dziękuje z góry za zainteresowanie i pomoc.
Witam. Mam pytanie odnosnie pasków wielorowkowych. Rok temu pekl mi pasek napedu pompy wspomagania. Po wymiane i przejechaniu ok. 100km pekl drugi pasek. Teraz srednio wymieniam te paski raz na 3 miesiace. Wszystkie kola pasowe wydaja sie byc ok. Dodam tez ze gdy odpalam auto gdy silnik jest zimny to ktorys z paskow strasznie piszczy przez okolo 20sek....
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Nawet jak znajdę krótszy pasek to między rolką prowadzącą w dolnej części będzie kolizja pomiędzy biegnącym paskiem na pompę wspomagania. Czy dobrze myślę?
a to rysunek pompy wspomagania i przewodów łączących ją z maglownicą. Jak będziesz wymieniał pasek to sprawdz stan koła na pompie wspomagania często się wyciera i wtedy nawet nowy pasek potrafi sie ślizgać.Numer w etce to 357 422 061
jedyne co mi do głowy wpadło to sprawdz dokładnie zawieszenie wszystkie tuleje podnies koło i potargaj czy jakiegos wielkiego luzu niema mało prawdopodobne ale sciag pasek od pompy wspomagania i sie przejedz tylko niewiem jak tam jest dokładnie zebys nie przegrzał silnika jak woda jest na tym samym pasku
Na filmie jest silnik benzyna 1.4 a jeśli bez paska nie ma tego dzwięku to najpewniej pompa wspomagania.
nie doczytałem DTL-tak mi otwiera strony że nie widze tematów. Wpierw bym posądzał koło dwumasowe. W astrze G pasek nie napędza pompy wspomagania, bo nie ma tam takiej w klasycznym rozumowaniu. Wsppmaganie jest elektrohydrauliczne.
Tak. 1 rzeczą, jaką sprawdziłem było to. Przeczytałem na elektor gdzieś w poście podobnym tylko innej bryce, żeby zdjąć pasek od pompy wspomagania i się przejechać kawałek... Ludzie piszą, że jeden wymienił maglownicę :cry: 2 pompę wspomagania, płyn wsp. i przestało. Nie chciałbym bratu wymieniać niepotrzebnych rzeczy i ciągnąć go w koszty bez powodu.
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Jak blokuje się koło pompy i staje pasek to musi śię ślizgać na wale albo pasek albo jest tam na dole koło "z wkładką "z gumy.
Np. luźny pasek wielorowkowy albo pada pompa wspomagania.
Ostatecznie został wymieniony napinacz paska osprzętu oraz pasek, kółko od pompy wspomagania według mechaników ma lekkie bicie ale nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany. Polecono mi jeszcze abym co 1000 km sprawdzał stan paska i napinacze że względu na problemy w tym modelu. Dziękuję Wam za pomoc i zainteresowanie się moim problemem, mam nadzieję że...
Najbardziej podejrzana, przy tych objawach, jest pompa wspomagania. Ściągnij pasek zobacz, czy pompa nie ma luzów lub czy płynnie się obraca. Dla pewności pokręć kołem alternatora (w jedną stronę "ciągnie" w drugą obraca się swobodnie). Jak będzie wszystko dobrze to podmień pasek.
Witam Państwa Samochód mój escort1.8 turbo gdy chodzi na wolnych obrotach pali mu się lampka ładowania więc został naciągnięty pasek od alternatora który przechodzi po pompie wspomagania i na wale.Po naciągnięciu paska samochód ma problemy z odpaleniem a z okolic pompy wspomagania z paska aż leci dym bo na pompie wspomagania wogóle nie chce się kręcić...
Przecież tp tylko golf4, pasek wielorowek napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, nie podałeś silnika oraz to co cię interesuje czyli napinacz paska. Przyczyną jest napinacz paska, który zawiesza się w pozycji i nie dociska paska, przez co momentalnie tracisz ładowanie i wspomaganie. Nie wiem co za mechaników macie w podkarpackim,...
Witam. Ja bym wymienił cały napinacz z rolką.
Tak się zastanawiam, może problem tkwi w aluminiowej łapie od sprężarki która na skutek obciążenia się luzuje? Oglądając filmiki na youtube z cyklu"wspomaganie c330" można zaobserwować, że w wielu przypadkach pompa wspomagania jest montowana w miejsce właśnie sprężarki powietrza również na pasek 17mm i tam się nie ślizga a jak dowiedziałem się od producentów...
Witam, mam problem ze wspomaganiem, może ktoś spotkał się już z takim problemem. Otóż piszczał i ślizgał mi pasek na pompie wspomagania, więc założyłem nowy, no i pojawił się problem. Wspomaganie nie działa kiedy samochód jest na postoju, parkowanie jest tragedią, ale zaczyna działać kiedy samochód jedzie, co dziwne, kiedy zwalniam wchodząc w zakręt...
Pompa wspomagania może się kończyć . Zdejmij pasek zerknij jak kręci się koło na pompie . Ale jeśli z magla nie ma żądnych wycieków to raczej pompa pada . A jakieś dźwięki z okolic pompy jak pokręcisz w miejscu ?
sprawdziłem też ze sprzęgłem i to samo zrzuciłem pasek od alternatora i pompy wspomagania efektu brak
Potrzebuję porady w temacie usterki która przydarzyła mi się około miesiąc temu. W czasie jazdy w chwili skrętu kierownicą zablokowało mi paski klinowe na alternatorze, pompie wspomagania, i pompie chłodzenia dymiło się z paska. Z autem wylądowałem u mechanika, który stwierdził zatarcie pompy od wspomagania. Wymieniono pasek, płyn oraz pompę. Po naprawie...
Zalozyc taka jaka ma byc. Zetnie pasek, dostana sie strzepy pod obudowe rozrzadu i nastepny temat bedzie o pokrzywionych zaworach.
Sprawdz napięcie paska od pompy wspomagania jeżeli luzny to wymien
Pierwszą pozycję ciężko wycenić bo prawdopodobnie części używane wchodzą w rachubę. najlepiej podjechać na szrot i skompletować :będzie potrzebna inna przekładnia kierownicza, przewody układu Pompa wspomagania uchwyt pompy pasek pk zbiorniczek i nowy płyn zamontowanie tego wszystkiego to już warsztat musi wycenić ale około 400pln z geometria należy...
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Pompa wspomagania miała wyciek na łożysku przez co miała luz i powodowała opór na pasku,aż do momentu że pasek spadł,a mimo to nie miałem pojęcia dlaczego spadł aż zacząłem sprawdzać każde koło od paska klinowego i od pompy wspomagania miało luz. Jak się okazało akumulator był walnięty totalnie nie trzymał napięcia często się rozładowywał,gdy go sprawdzałem...
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Pasek wielorowkowy raczej nie będzie piszczał. Sądzę, że on słyszy pisk pompy wspomagania. Ten pisk znika jak się zdejmie pasek bo podstawą pracy pompy jest praca alternatora.
Z kanału spokojnie ją zdemontujesz, chwila roboty. Odkręcić płytę osłaniającą, poluzować pompę, ściągnąć pasek, odkręcić przewody i zdemontować pompę.
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Witam szanowne grono, Samochód BMW E36 z silnikiem M52B28 z roku 1997, cabrio. Problem: Dźwięk (wycie) z przedniej części silnika, dobrze słyszalny od dołu przy kole pasowym, ale też przy vanosie. Odgłos przypominający wycie pompy wspomagania, zdjęty pasek osprzętu wyeliminował tę możliwość. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Może to być odgłos...
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
Witam mam taki problem, padło mi wspomaganie w corsie b (1.5 TD ISUZU) kupiłem pompę zamiennik, ale tam koło pasowe ma 130mm a w oryginale jest 120mm z tego, co wiem to są te koła demontowalne, obudowa pompy jest identyczna jak z oryginałem czy mogę to po prostu zamienić lub ewentualnie wstawić pompę z większym kołem i inny pasek klinowy?? Pozdrawiam
sprawdz naciag paska ew skoryguj a jesli trzeba to regeneracja jest mozliwa tylko wez kwit i gwarancje
Witam Chciałbym wymienić pasek wspomagania z maździe 323c BA 95r 1,5 wersja z klimą. Pasek napędza pompę wspomagana i klimatyzację. Mechanizm odpowiedzialny za napinanie jest na pompie wspomagania jednak nie jestem do końca pewny jak go użyć. Załącza zdjęcie podobnej sprężarki z sieci wraz z moim opisem, proszę o podpowiedź czy dobrze kombinuje i ewentualne...
Witam Mam pytanie Wczoraj wracając do domu zerwał mi się pasek od pompy wody/wspomagania troszkę zadymiło, zapiszczało i po pasku. Na początku nie wiedziałem że ten pasek obsługuje także pompę wody dopiero dowiedziałem się o tym jak temperatura wzrosła do prawie 110 stopni. przejechałem tak 5 km. temperatura na dworze "-3" czy coś mogło się stać z silnikiem.wentylator...
Witam, auto jak w temacie przy kręceniu kierwonicą nawet z kołami przednimi w górze. Pompa wspomagania potrafi stanąć całkowicie. Wymienione: -maglownica na nową ale w zamienniku (stara całkowcie luz i zużyta wyciek z obu stron) -pompa wspomagania sprawdzona w zakładzie który je naprawia. Sprawna -nowy pasek. Wygląda to tak jakby coś nagle blokowało...
he he, to fakt - najpierw trzeba podnieść maskę aby sprawdzić co się dzieje z pompą wspomagania, ale gdyby spadł pasek to i inne rzeczy by padły. proponuję prześledzić węże idące od pompy do przekładni kierowniczej - wyciek lub zerwanie.
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Napisałem ,że napinacz ok. Pasek ok. Koło pompy stawia bardzo duży opór,że aż pasek się ślizga. Tylko czasami i po uruchomieniu kilka minut.
Czy to może być pompa wspomagania? Zdejmij pasek i sprawdź, czy stuki ustaną. Pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu.
gdy silnik jest odpalony pompa wspomagania pracuje caly czas, napędza ją najczęsciej ten sam pasek klinowy co od alternatora, obroty pompy zmieniają sie razem z obrotami silnika. Pozdrawiam! Filip
Jeśli jest takie samo mocowanie to nie powinno być problemu, może być większe lub mniejsze koło pompy a co za i tym idzie inna długość paska , niedawno robiłem podmianę pompy klimatyzacji w Audi A4B7 1.9tdi założyłem pompę od A4B6 2.4 benzyna tylko pasek kupiłem dłuższy.
Pasek alternatora sprawdź - wymień , pompa sporo prądu potrzebuje.
Zwłoki paska wpadły pod pompę i ją uszkodziły. Do wymiany pompa wspomagania oraz sprawdzenie co uszkodziło pasek- najpewniej napiancz o którym napisałeś.
Robert-tam chyba zostaje wadliwa śruba.Napięcie paska pk reguluje sprężyna przy alternatorze.Pasek pompy wspomagania reguluje się podkładkami.Chociaż tam na śrubie nie powinno być kleju ale to już inna historia.
pasek pompy wspomagania renault zdjąć pasek pompy wspomagania pasek pompy wspomagania peugeot
automapa memory przycisk centralny rolety hałas brother
kd502 zamiennik kd502 zamiennik
Jak zmienić język z niemieckiego na polski w XP Deus Mercedes GLS 400d szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu