Masz zielony, czy czerwony?
Jeżeli w ssącym jest olej to turbina a następnie odpowietrzenie silnika.
Oczywiście tylko już z nowym korkiem wlewu oleju.
No to albo pękła chłodniczka albo wywaliło uszczelkę pod nią albo pod filtrem. Co mało prawdopodobne. Nie ma tam żadnego węża którym płynie olej. NIe wymienił ci ktoś oleju ostatnio?
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
wysłałem ci na email jak usunąć tą usterkę.:D
Kiedyś wlewałem to wlazło 3.5litra
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
Co z olejem?
Na jałowych powyżej 1bara i przy 2000obr powyżej 2barów. Oczywiście silnik rozgrzany.
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Jest to prowadzenie przewodu prądowego z rozrusznika do alternatora. Jest pusty w środku, nie ma w nim żadnego płynu czy oleju.
Poziom oleju jest poniżej minimum, cały silnik jest zabryzgany lecz bardziej jest mokry po lewej stronie stojąc przed samochodem. Za samochodem są małe kropki tak jakby kapało po drodze
Witam masz coś nie tak z silnikiem. Za duże zużycie oleju, sprawdz ciśnienie sprężania (przedmuchy). Pozdrawiam.
Daj kabelek tego czujnika do masy i zobacz czy ustąpi.
Kolego tego od groma na allegro.Poszło na priv.
Pomiar ciśnienia oleju manometrem.
Witam mam taki sam problem silnik ahh 90km b5 nie bardzo wiem jak sprawdzić przewody od czujnika poziomu. akumulator odłączony, komp.też wtyczka od czujnika odpięta - lecz wszystkie 3 przewody mają przejście do masy . nie wiem w których pinach komputera są wpięte bo zdaje się że jeden idzie do zegarów 2(czarny z czerwonym do kompa) a środkowy(brąz)...
Najlepiej naprawić silnik pierścienie i uszczelniacze. Uszczelniacze dobrze bo nie koniecznie trzeba silnik rozbierać gorzej z pierścieniami. Litr na 2000km to dużo
VW Passat B5 jak sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów no i morze ktoś posiada schemat położenia korków wlewowych w razie potrzeby dolania oleju. Z góry bardzo dziękuje za informacje.
Sama uszczelka. Śruby masz swoje.
Witam. Proste pytanie. Gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia oleju w silniku 1.6 AHL 100 KM (VW Passat B5). Szukałem w okolicach filtra oleju, ale nie mogłem znaleźć.
Najczęściej to czujnik poziomu oleju zwiera i pali bezpiecznik.
Pompę oleju też bym podejrzewał.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Nie przegrzałeś go ?
Sprawdz poziom oleju w silniku to zgasnie. Prawdopodbnie nie otwierałes maski dłuższy czas? Małe wyjaśnienie-kontrolka ma na celu przypominanie włascicielowi o kontroli poziomu oleju co pewien czas. Tak naprawde wystarczy że uniesiesz i zamkniesz maske i bedzie ok. Ale olej też sprawdz... Pozdrawiam
Dokładnie tak, w misce jest około 3 l oleju na zgaszonym reszta jest w skrzyni chłodnicy i konwerterze. Nie wykręcaj czasem tej czerwonej plastikowej rurki pod korkiem bo zleci wszystko. Poziom ustala się przy 40°C ale nawet jak spuścisz na zimnym będzie lepiej niż niewiadomy stan oleju.
Porównując pinouty obu liczników. Ingerencja w licznik jest nielegalna.
Witam. A czytałeś kolego co oznacza żółta-pomarańczowa( bo my faceci podobno różnie widzimy kolory- Ja normalnie😉) kontrolka świecąca, mrugająca w B5...?
Dopóki będzie olej w silniku to nic się nie stanie poza dużym dymieniem co będzie skutkowało widocznym ubytkiem oleju na dłuższą metę .
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Mylisz czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem poziomu oleju.
Przepraszam że pytam ale-poziom oleju sprawdzałeś?
Zapchany smok pompy oleju.
Powody są dwa albo turbo albo dół silnika. Niebieski dym świadczy o spalającym się oleju. Pozdrawiam
Jak bardzo na biało? Pozniej przechodzi? Czasem nie jest to para wodna? Jaki masz przebieg? Zrzuć przewód gumowy przed kolektorem ssącym i odpal silnik. Zobacz czy nie rzuca olejem.
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Ja bym poszedł zaciekiem ku górze. Jak dla mnie to coś z góry może lać. Wszystko koło pokrywy zaworów suche? Zawsze można umyć i zobaczyć gdzie olej zacznie się zbierać.
Rozwiązano - pompa
Nigdy się nie leje syntetyku do silnika który wcześniej pracował na oleju mineralnym czy półsyntetyku. Katastrofa gwarantowana.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Auto jest na LPG? Jaki zapach spalin? Czuć olejem?
Okazal sie byc uszkodzony czujnik cisnienia oleju
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
A ile oleju bierze, bo nie napisałeś?
U mnie nie ma czujnika przy zamku maski. Licznik nie ma błędów. Co dalej????
To sprawdź albo wymień czujnik.
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
Będziesz miał takie auto odepnij czujnik predkości ,czy abs (tak aby nie było sygnału prędkości) i się przejedź i zobaczysz ,ze wskaźnik będzie latał góra-dół na zakrętach. To tak samo jak nie widzi obrotów to pokazuje brak cisnienia oleju. PS .golf4,passat b5 i wiele innych vw z tych lat na pewno tak ma.
Sprawa załatwiona. Uszczelki na chłodnicy oleju.
Otóż czujnik zamknięcia pokrywy silnika ma dużo do żółtej kontrolki poziomu oleju.
Zapala się też kontrolka niskiego ciśnienia oleju przy 1700 obrotach.
Witam. Płyn chłodniczy ubywa? Jak wygląda miarka od oleju?
Witam zakupiłam passata b 5 2.8 v 6 nie pokazuje mi stanu oleju może być możliwość ze jest za krótki ? Ile powinien mieć centymetrów bagnet oleju ?
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
ile oleju ubyło ci w silniku i po ilu kilometrach??
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Olej ma być Dexron III.
uszczelniacze? gniazda? Silnik jak zimny pali od strzala nawet po 4 dniach postoju, uklad szczelny paliwo sie nie cofa, powietrza lewego nie lapie. Vacum pompa? Silnik nie kopci na niebiesko, w filtrze paliwa nie ma oleju.
A kto i w jaki sposób wymieniał, ile oleju?
Luzy skasowane, ale ze wstecznym dalej problem Dodano po 16 Czy wymiana oleju pomoże?
Lepiej wymienić, a nie leje Ci olejem przez niego?
Uszczelniono egr
Po co ma widzieć? On jest właścicielem warsztatu i wie lepiej, niż ci co u niego pracują. P.S. G12 daje nalot i trzeba być totalnym laikiem, żeby nie odróżniać płynu od oleju.
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Witam, kupiłem 2 lata temu passka z instalacją gazową sekwencja. W tym roku mija już 10 lat, takze butle bede wymieniał. Na początku zeszłego roku zmieniałem silnik bo stary padł na nieszczescie taki sam tzn 1.6 z 160 tys przebiegu. Mam z nim problem taki że podczas jazdy na gazie, auto bierze stopniowo olej oczywiscie na wyzszych obrotach około 1l...
Jak wygląda zużycie oleju silnikowego?
Odpinasz ten na bloku silnika pod filtrem oleju?
A Vag co mówi... ?
[quote="LENIWIEC_PL"]Prosty zawór bez chłodzenia olejowego jak widać. [/quomający co Pokaż mi jakikolwiek EGR mający coś wspólnego z olejem.
Nie że nie domykają, uderzają w popychacze a powinny się ślizgać tak najprościej wytłumaczyć, ogólnie rzecz nazywając prawdopodobnie luzy na zaworach, lub przelany silnik olejem,
[size=18]Po włączeniu zapłonu kontrolka oleju gaśnie z chwilą gdy pompka paliwa przestaje pracować - silnik nie jest uruchomiony
Ani jednemu do głowy nie przyszło żeby sprawdzić płyn.Często ucieka na złączach pseudo chłodniczki oleju.
To co ci powiedzieli na innym forum powtórzę. Zamknąłeś maskę po zalaniu nowym olejem?
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
Tam sie kable przecierały i woda robiła swoje
Bywa że wymiana filtra oleju na innej firmy pomoże
Przed wymianą czujnika przydało by się zmierzyć czy czasem nie działa poprawnie i czy czasem faktycznie ciśnienie nie jest za niskie.
Olej w skrzyni jest?
popieram , jazda na zimnym silniku , krótkie trasy
Sprecyzuj ile tego oleju pobiera. Co 500km ile trzeba dolać? Będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Jakim rodzajem oleju zalany jest silnik? Jaki kod silnika / moc?
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju
lampka od oleju
Wszystko się zgadza problem rozwiązany.
Już mi się krew burzy, jak Cię nie stać na 100 zł to sprzedaj ten das auto i kup rower ukraina. Kupujesz szmelc ze złomu i się dziwisz.
A jeszcze jedno, czy ODME można jakoś wyczyścić czy trzeba kupić nową jeżeli to ODMA.
Witam automatyczna skrzynia biegów w passacie B5 2003 rok zablokowała się na biegu 4 po wymianie oleju dalej jest zablokowana i pojawiają się błędu o kodach 18258 i 18262 co to może byc?
Nie spotkałem jeszcze turba które nie powodowało by ubytku oleju (choćby minimalnego ) .Pilnuj poziomu oleju! Jaki masz styl jazdy ? Na jakim oleju jezdzisz ?
Po wyjęciu filtra ropa bez zanieczyszczeń piękny żółty kolor co do pompek nowe uszczelniacze auto nie kopci pali na strzał obroty równe bez falowania nowa pompa tandemowa luk zamieniony na bosch
Tak. Notabene silnik uszczelnia się wtedy nadmiarem oleju.
Pomyśl nad tym co napisałeś i sam wyciągniesz wnioski. Manometr do oleju kupisz za 40 zł razem za adapterami.
sprawdż uszczelkę pod głowią pewnie płyn z chłodnicy dostaje się do oleju
oki ,sprawdzę luz wirnika oraz czy chlapie olejem na stronę gorącą . dzięki :)
Z boku powinien być korek do kontroli poziomu oleju.
Po co do warsztatu. Jeżeli jesteś w Niemczech to cię wyśmieją. Tam nie regenerują turbin jak u nas tylko kupują nowe. Jedź sprawdzaj olej co np 300-400km Kontrolkę oleju obserwuj i temperaturę silnika. Jedź silnika nie zatrzesz.
Prawdopodobnie sama pompa nie daje rady po nagrzaniu i rozrzedzeniu oleju.
Dmuchnij malym ciśnieniem w gruche i zobacz czy nie tonie w oleju.
Walczę z tym, hydraulikę mam już na stole spróbuję wyczyścić gdyż mimo nowego oleju nadal pełno szlamu wewnątrz.
Może czas na wymianę oleju
passat oleju oleju passat czujnik oleju passat
kamera własna chmura kolumny wzmacniacza marantz sprężarka klimatyzacji mazda
Grzałka elektryczna, Vaillant atmoMAG – jak uruchomić, podłączenie, zabezpieczenia MX25U12873F – programowanie CH347 V1, usuwanie blokady zapisu w AsProgrammer